- Gurulunk, WAZE?!
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- droidic: Időutazás floppyval: A 486-os visszavág PCem-men
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Hány kiló?
A D28-ban kisebb akksi van, mint az F30-ban.
Az egyik elmegy közel 30km-t, a másiknak 22-24 körül lehet a vége. Inkább D38, abban a motor is ugyanakkora, mint az F40-ben.
Akár még te is rápattanhatsz.Sajnos olcsón ezekből nincs, árakat max a használtak között nézelődve lehet lefaragni.
jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Elektromos_roller_130933152.htm
jofogas.hu/budapest/Segway_Ninebot_Kickscooter_G30LE___roller_108km_t_futott__dobozaban_130889918.htmTaláltál külföldi oldalon végül?
Vagy idehaza vetted az F40-et?
A G30-at rendre meg lehetett venni kuponokkal, de az F sorozatot nem szoktam látni ilyen oldalakon.
Mondjuk most már a G30 is elég drága lett DHGateről is.Örülök, h jól sikerült a roller projected, jót választottál, sztem az F30-ban csalódtál volna.
-
válasz
yodamester10 #16527 üzenetére
-
válasz
yodamester10 #16521 üzenetére
Nem "futtatjuk", csupán ez egy olyan tipikus Prohardveres topic, ahol megbízható termékeket szokás/kell ajánlani.
A Xiaomi, Segway ilyen, ez közismert.
Egy probléma van velük, a pálcikaroller kategórián kívül nem árulnak nagyobbakat.
Úgyhogy ezért "nyomatjuk" a G30-at, mert az a legnagyobb a pálcikák közül.
Nyilván akinek ez is kevés, az nagyobb rollert kell vegyen.Ducati, Aprilia: tökjó rollerek, csak túl vannak árazva..
Amiről vegyes a vélemény: Esegway, Kugoo, meg még van egy halom ebben az ársávban, de meg kell érteni, h nem véletlenül kerül annyiba egy Mantis, E-twow, amennyibe kerül, ezek meg ugyanazt tudják papiron, töredék annyi áron.
Ja, vagy hát nem, mert mindegyikről kiderül előbb utóbb, h nem véletlenül került feleannyiba.A Hileyt nem ismerjük, ezért nincs róla tapasztalat. Mikor először írtál róla, természetesen rákerestem, de ennyi.
Rosszat senki nem fog mondani róla, de ezekről inkább hosszabb távon derül ki, h megérte-e, vagy nem.
Belenézne egy roller szervizes, egyből látná pl az alkatrészek minőségén, h tartósra tervezték-e, vagy nem. Meg hát alkatrész van-e hozzá pl ha a vezérlője gondol egyet és meghal.
Akksi vajon meddig bírja, jó cellákból áll, vagy 2 év és a fele kapacitása eltűnik.
Lengéscsillapítók mikor kezdenek el nyekeregni, vagy bírják jól.Szóval ezért nem írjuk le, h Hileyt vegyetek, mert jó az ár/érték aránya.
-
Amúgy nem hinném, h különösebben foglalkozni fognak a rolleresekkel.
Aki bicikliúton megy valamilyen pálcikarollerrel, azt minek ellenőrizni. Nyilván csak 25-el tud ott haladni.
Remélhetőleg sisak csak olyan esetekben lesz kötelező, ha 25km/h-nál nagyobb sebességgel haladna a rolleres.Inkább azoknak lesz "félnivalója", akinek nem pálcikarollerje van, és bukósisak nélkül megy az úton, pláne ha "cikázik" ész nélkül.
Az ilyet leintik, megnézik van-e jogsija, és kész.
Esetleg ha bukó nélkül van, akkor nagyobb eséllyel állítják meg, főleg szemmel láthatóan nagyteljesítményű roller esetében.Esetleg pár alkalom után, mikor jogsi nélkül elkaptak valakit, híre megy a médiában, azt lecseng az ellenőrizgetés, mivel megtanulják a zemberek, h jogsi nélkül nem lehet olyan rollert vezetni, ami 25-nél többel is tud menni.
A másik kategória, aki járdán 10-nél többel megy.
Illetve forgalmas bicikliúton 40-45-el repeszt.
Ez utóbbi kettőtől a rollert is elvenném. -
válasz
Revolit #16499 üzenetére
Németeknél simán megemelik a rollert, megpörgetik a kereket, gázkart nyomják, és a kijelzőn látni, h 25-ig gyorsul, vagy tovább.
Erre valók azok a fajta módosított szoftverek, amik a köv. ki/bekapcsolásig (újraindításig) működnek.
Meglátod a rendőrt, leint, megállsz, míg odaér addig kikapcsolod a rollert, újra be, és máris mérhetik a 25km/h-t. -
válasz
gergo5991 #16479 üzenetére
Egyetértek.
A túlfújt gumik pl sokat átvisznek az úthibákból.
Az, h zizeg bizonyos fordulatszámon, gyorsításnál pár sec erejéig, engem se tud érdekelni. Egy kocsi is berezonál bizonyos fordulatszámon, nem is kell hozzá túl leharcoltnak lennie.
A hátsó sárvédő sztem is txk stabil, nemigen törik az le, kivéve ha az útpadkán felfekszik miközben az útra toljuk a járdáról. Szinte nekem fáj, ha megesik, olyan hangot ad ki közben szegény ha odaütöm a padkához.Gázkar hiba nálam nem jött elő, csengő is csak macskaköves úton kezd el magától csilingelni.
-
-
-
válasz
Somatom #16472 üzenetére
Hát lehet Te pont jobban is jártál a gen 1-es motorral, mivel az "nyomatékosabb", igy a nagyobb súlyt jobban viszi, mint a gen 2.
Casseius sztem a végsebességre gondolt, (mármint, h a gen2 36-38km/h,-ig húzható, míg a gen1 csak 32-33-ig), meg arra, h a hatótáv csökkenésével a roller végsebessége is csökken, ez nem mindenkinek jön be.
-
válasz
Tomi13 #16465 üzenetére
Hát a pálcikarollerek azok vannak, amiket néztél.
Xiaomi - 8.5"-os kerék
Essential.........250W 20km max 20km/h
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km (dobfék)
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Tömlős gumik
Tárcsafék hátulSegway - 10"-os kerék
F sorozat:
F25.............250W 20km
F30.............300W 30km
F40.............350W 40km
Tömlő nélküli, "defekttűrő zseléréteges" gumik
Tárcsafék hátulD sorozat:
D18.............250W 18km
D28.............300W 28km
D38.............350W 38km
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30............350W 65km
G30LE........350W 45km
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv általában kb a 2/3-a a feltüntetettnek, ezzel számoljál.G30, vagy G30LE: ezek a legjobbak
F40, esetleg F30: ezekben akkora akksi van, h kb hozzák a ráírt hatótávot, így lehet az F30 is elég lenne.
D38: a D28 biztos, h kevés lenne, de a D38 hozná a 34km-t bőven.
Illetve Pro 2, esetleg a Mi 3 is, bár a végére már lassabban adná.A 10"-os kerekű rollerek nagyságrendekkel jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, semmivel se rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
Emelkedőkön a 350W-os jobban megy, mint a 300W-os.
Ha külföldről rendelnél G30-at, az global (USA) verziós, azok alapból 30km/h-val mennek.A Rollexnél 280-290ezerért vállalnak behozni G30P-t, legalábbis kb egy hónapja még láttam kint a hirdetésüket Facebookon.
Rolleres boltokban egyébként komoly szándékú bevennék odaadnak rollereket, ki lehet öket próbálni, csinálhatsz F30-al, Mi 3-al hatótávtesztet.
-
válasz
bajnokpityu #16461 üzenetére
"Nem romlott el"
Így van. -
-
Mi az az "5 Amperes átok"?
A rollerek 5 Amperes átka.. -
-
Inkább F40, G30 kellene ekkora súlyhoz (a 350W-os motor miatt), esetleg D38.
Rosszabb utakra érdemesebb lengéscsillapítós rollert venni, bár azok némileg drágábbak. De majd úgyis észreveszed, aztán ha kell, lehet venni a pálcikarollerekhez is lengéscsillapítókat.
A 10"-os kerék mondjuk már alapból sokkal jobb, mint a 8.5"-os kerekű rollerek. -
-
-
Kigyűjtöttem az akksi méreteket.
Hátha valakinek pont egy ilyen táblázat hiányzott még eddig...........................Wh..............mAh
Essential .........183 ............5100
1S ....................275.............7650
Mi 3 Lite ..........187 ............5200
Mi 3 .................275.............7650
Pro 2 ...............474...........12800F25 ..................275.............7650
F30 ..................367...........10200
F40 ..................367...........10200D18 ..................184.............5100
D28 ..................275.............7650
D38 ..................367...........10200G30 ..................551...........15300
G30LE ..............367...........10200 -
-
Nem arra gondoltam én se, h Forintban mennyi ez, azt elengedtem már, de ez sztem még Dollárban, Euróban is túlárazott.
Inkább egy kétmotoros G30-at adtak volna ki, több értelmét látnám, mint ilyen "fejlesztésekre" elverni a cég erőforrásait.
Kétmotoros pálcikaroller úgysincs, ilyen 550Wh-s akksinál a két motorral is elég sok hatótáv marad. Gondolom amúgy sem azért veszi a G30-at a legtöbb user, mert 65km-es hatótávot keres.
Max futárkodással van annak értelme, mert ingázni sztem ennyit (mármint kb 50km-t) rollerrel nem érdemes bevállalni. Ha 25km-t veszek oda is és vissza is, az már egy óra út oda, egy óra vissza. -
Ugyanakkora akksi van mind a kettőben, úgyhogy a hatótávot fenntartással kezelném inkább. Az F30 az hozza a majdnem 30km-t, itt-is, ott is olvastam már, h nem csak ~24-25km-t tud, hanem 28-at is, normál testsúllyal, S módban max sebességgel, átlagos terepen.
A D38 az viszont valószínűleg a szokásos 2/3-ad hatótávot tudja csak.
Tessék, ezt végignézted már?
https://www.youtube.com/watch/Leet/D38_teszt
Ami a kerekeket illeti, a zselés réteggel ellátott kerekek (F sorozat) jóval drágábbak, mint a külső+belső kombót használó kerekek (D sorozat).
A tárcsafék szintén drágább, mint a dobfék.
Így már érthető az F sorozat felára.
Viszont a D sorozathoz nem valószínű, h egyhamar módosított szoftver lesz.
Én nagyon nem gondolkodnék a helyedben.
Olcsó rollert keresel, akkor vegyél egy D38-at. Legalább a pénzedért a lehető legerősebb motorral kapod, ez felvisz a dombokra is.
25-30km-es hatótáv is hozza kb azt amit eredetileg kerestél. -
-
Így van, ezért gondoltam, h jó ötlet betenni ide.
Mintha már kérdezték volna, h erről tud-e valaki valamit.
Hát most már el lehet olvasni, és el lehet dönteni, kell-e egy ilyen roller, vagy nem.
Legalább már tudjuk ez a fajta kerékmotor milyen hátránnyal jár (hang) az egyébként csábítóan hangzó 40nm-es nyomatéka ellenére.
Nem biztos, h akarnék egy ilyen "zajos" rollert, nem véletlenül nem járok motorral sem, (persze ez szubjektív). -
Kicsit el vannak szállva a managementnél sztem..
1500$, ill. 1800$-ért azért illene már valamit letenni is az asztalra, mert ez így kb az Apple majmolása (túlárazott sznob termék).
A lengéscsillapító vajon mennyire lehet jó?
És a 36V-os rendszer alá érdemes volt betenni egy 450W-os motort?
A másiknál már legalább 48V-ra váltottak az 500W-os motorhoz. -
-
Navee S65 miniteszt Facebookról:
facebook.com/groups/navee.s65.elektromos.roller/Sziasztok, ma megvolt az első utam munkahelyre és vissza, így megosztom veletek a első tapasztalataim az új Navee S65-ről.
Ami tetszik:
A váz és a zárszerkezet nagyon masszív, nem nyekeg, recseg semmi rajta. Jó nagy teste van, a dekk maga 870cm2, nagyon kényelmes, gyerekkel együtt is.
Elől-hátul valamiféle torziós szerkezet biztosítja a rugózást, a tubeless CST gumikkal együtt elég komfortos az utazás.
A főkapcsolót a gázkar mellé rakták, ki-be kapcsolás, lámpa és módok közötti váltás funkciói vannak. Kényelmesen és biztonságosan, a kormány elengedése nélkül lehet nyomogatni. Emiatt a középen lévő kijelző teljesen zárt, a eső itt nem okozhat problémát, egyébként IPX5 védelemmel van az egész roller ellátva.
A kijelző a Mi rollereken megszokott információkat jeleníti meg.
A töltő 2,3A, 122W, úgy vettem észre, hogy ezzel egész gyorsan megy is bele az energia. A töltőcsatlakozót a keresztvázba építették, így nem kell a dekk koszos alján maszatolni.
A motor 500W-os, nagyon nyomatékos, emelkedőn jól kapaszkodik, papíron jobb, mint a G30.Ami kevésbé tetszik:
az oldalsó takarólemezek zörögnek, ezeket egy kevés sziloval gyorsan lehet orvosolni.
A fogaskerekes motor hangját meg kell szokni, hasonlóan szól, mint a gyerekek elektromos kisautói. Mellesleg remek csengő van rajta, de teljesen felesleges, mert erre a visításra mindenki felkapja a fejét.
A korábban megadott specifikációkkal szemben (szerintem) nincs benne regenerativ fék, így csak a hátsó tárcsafékre lehet számítani fékezéskor, ami elég gyengécske ennek a tömegnek a megállítására.Ami nagyon nem tetszik:
a sebesség mámorát el lehet felejteni. EU verzióként 25km/h-ra van limitálva a max, de gps-el mérve ez mindössze 21km/h. Ekkora rolleren ez nagyon-nagyon lassúnak hat...
Útközben összefutottam egy Mi Pro pilótával és kihívtam egy utcai versenyre; vesztetttem. Ami az én kijelzőmön 25km/h volt, az nála 23... Kiábrándító.
Csak megjegyzem, hogy eddig egy 1st gen, hekkelt kínai M365-öt használtam, ami gps szerint 30-al hasít, ha jól meg van töltve. Ez a különbség konkrétan azt jelenti, hogy amig eddig 22 perc volt a munkába jutás, most 30 perc - jelentős különbség, inkább megyek biciklivel.
Összegzés:
Nevetséges, ahogy ezen az amúgy tetszetős, modern, nagy rolleren max gázon, visító motorral közlekedve a pálcika rollerek hang nélkül állva hagynak. 🙂
Amíg ez a sebességkorlátozás nem lesz valahogy feloldva, nem lesz BFF. Nagy potenciál van benne kihasználatlanul - sajnos. -
-
válasz
stellaz #16343 üzenetére
Ezek a Xiaomi, Segway típusai:
Tömör gumival nem nagyon árulnak rollert, legalábbis ezeket nem.
Otthon meg pláne egyiket sem egyszerű szerelni - mármint a kereket.
Xiaomi - 8.5"-os kerék
Essential.........250W 20km max 20km/h
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km (dobfék)
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Tömlős gumik
Tárcsafék hátulSegway - 10"-os kerék
F sorozat:
F25.............250W 20km
F30.............300W 30km
F40.............350W 40km
Tömlő nélküli, "defekttűrő zseléréteges" gumik
Tárcsafék hátulD sorozat:
D18.............250W 18km
D28.............300W 28km
D38.............350W 38km
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30............350W 65km
G30LE........350W 45km
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtás
Az árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
De hogy ezek közül melyik bírja a padkázást, azt nem tudom.
A Segway D sorozata még viszonylag új, nem sok tapasztalat van róla, illetve alkatrész ellátottság is (még) gyér lehet hozzá.
Hatótáv általában kb a 2/3-a a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
Xiaomik kisebbek, szállítani könynebb.
A Mi 3 170-180ezer, akár lehet az meg is felel. -
-
válasz
powergoku #16337 üzenetére
Többi rolleres szervizben (pl Rollex, Ultimate) kellene megkérdezni, h mennyiért cserélik ki a hátsó csapágyat.
Vagy ha tényleg nem onnét jön a hang, akkor szintén egy másik szervizbe vinni megkérdezni, h mi okozhatja a hangot.
És hát kifizetném a javítást.
Inkább, mint, h visszakapjam a 130ezret.
Persze mehetsz szakvéleménnyel a kezedben (már ha adnak a többi szervizben) a Tékozló Homárra posztolni, meg a fogy védelemhez, de sztem ha egy tizesből megúszod, akkor inkább engedd el.
-
válasz
polo493 #16327 üzenetére
Facebookon pl jelenteni szoktam az ilyen jellegű irásokat.
Hamis információk terjesztése.
Jó lenne nem csak én jelentgetném az ilyen cikkeket, nem kell hozzá túl sok jelentés, h letiltsa a bot az oldalt, csak így, h jóformán egy legyintéssel elintézi mindenki, sose jön össze a kritikus tömeg. -
válasz
#01110937 #16295 üzenetére
Fűtött helyről kivinni, menni vele fél-egy órát a munkahelyre, utána bevinni a fűtött térbe.
Aztán munka után ugyanez.
Fűtött tárolóból kivinni, hazamenni vele, fűtött garázsba letenni.A fűtött garázs, fűtött tároló nyilván nem mindenkinek adott, előtér is jó 10-15 fokkal, csak ne mínusz 10, meg nulla fokon hagyjuk. Ugyanúgy ahogy a tűző napon se jó letámasztani a bolt előtt.
A szakirodalom szerint az akkumulátoroknak a legjobb a szobahőméséklet (15-25C°).Az említett tároló fedett, remélhetőleg így víz nem éri.
Egyébként vízálló kb az összes roller, de nyilván ez inkább csak fröccsenő vizet jelent, nem azt, h beázik a tető, azt csorog rá a víz nagy erövel fél órán át egy zápor miatt. -
válasz
szpali #16281 üzenetére
Sharkhoz is van.
Igaz, csak egy kinyomtatható 3D-s fájl.
Sharkset.com/product-page/kickstan-spacer-in-3d-format -
-
-
-
Légyszíves ne ajánl Mi 3-as rollert annak, aki 25-30km-es hatótávval keres rollert, pláne "dimbes dombos" környezetre.
Kaptál választ a kérdéseidre, bizonyára végigolvastad őket, akkor is, ha jó hosszú volt, és nyilván, mivel érdekelt a téma, nekiálltál te is a fellelhető egyéb szakirodalmat, cikkeket, leírásokat, ismertetőket, teszteket végigolvasni, a Youtubeon a rolleres bemutató, ill. teszt videókat végignézni.
Így tudnod kell, h 25-30km-es hatótávot dimbes dombos környezetben, ismeretlen testsúllyal a pálcikarollerek közül melyik tud, és melyik nem. A Mi 3 biztos, h kevés erre a célra.Nem mindenki áll hozzá úgy, h megveszi a legolcsóbbat (bár senki se ajánlotta), vagy jelen esetben a Mi 3-ast, aztán visszaküldik 14 napon belül,
mer' nem teccik a szine,mert rájön, h ez tényleg kevés lesz.Ha rád hallgatva megveszik a Mi 3-ast, aztán itt fognak habzó szájjal őrjöngeni, h miért ajánlották neki ezt a rollert ebben a topicban, hiszen ez egy szakmai oldal, egy szakmai fórum, ő nem a Facebookon kért tanácsot, hanem a Prohardveren, akkor kb teljesen jogos lesz a felháborodása.
-
válasz
Rivaul #16246 üzenetére
Télen is akarjátok használni majd?
Nem tesz jót az akkupacknak ha hidegben van.
Milyen suli ez?
Kicsi, szűkös? Azért nem engedik bevinni?
Hányan járnak rollerrel? Esetleg elektromos biciklivel?
Nincs valami előtér a bejáratnál, valami aula, ahol le lehet támasztani?
Fogadóórán fel kellene vetni.
Pláne ha csak 1-2 rollernek kellene hely.Pontosan arra kellene hivatkozni, h télen is használnák a gyerekek, de a hidegben nem szabad tartósan kint hagyni, ezért egy ha nem is konkrétan fűtött, de mindenesetre legalább 10-15 fokos helység ha lenne erre a célra.
Vagy kamera esetleg pl mindenképp kellene.
A biciklitárolónál van amúgy? -
-
válasz
SPeti1984 #16207 üzenetére
Nagyobb akksist vegyetek, az emelkedőnél kell a szufla.
Legalább az 500W-os motor meg fog birkózni azzal a dombbal még ekkora súllyal is.
A Xiaomi, Segway pálcikarollerek megbízhatóbbak ugyan, de se lengéscsillapító nincs rajtuk, motorerőben is kevesebbek (300-350W), és nem ekkora súlyhoz vannak tervezve.
-
válasz
Reggie0 #16152 üzenetére
Hát ha objektív lettél volna, akkor nem úgy állítod be a Xiaomit, mintha ugyanúgy törne mint a Kugoo.
Egy laikus elolvassa ezt:
"Sajnos a rollerek neha tornek, a xiaomi is."
És azt fogja hinni, h hehh, hát egyik se jobb a másiknál.
Illett volna odaírnod mellé, h mittudomén 1 Xiaomi törésre 10 Kugoo jut. Vagy valami hasonlót.
Így már objektív a megállapítás, és egy laikus is ennek megfelelően tud mérlegelni bevállalja-e a Kugoot. -
válasz
mentic18 #16189 üzenetére
Mekkora az emelkedő?
Ki van táblázva hány százalékos?
Ha nincs tábla, akkor 10% alatt van.Itt írtam tapasztalatot vele az emelkedőkről:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_13740-13740.html -
Meg is érdemli a sok vérpistike, h lábbal hajtós roller legyen a jutalma a "hackelésért".
Elég egy szám eltérés a tizedespont után a nyákon, vagy más firmware van a rolleren, és máris másik fajta szoftver kell rá, de neeeem, ö látta Youtubeon hogy kell csinálni, meg a havernak is ilyen egyszerű volt mókolnia.
Fog ez menni neki is.Aki még arra se képes, h bevigye a rollert bármelyik rolleres szervizbe, h legalább valóban hozzáértők tegyenek rá módosított szoftvert, az megérdemli a sorsát.
rollex.hu/Szoftveres-tuningolas-Sebessegkorlatozas-feloldasa
Amit megspórol ezen, annak a dupláját költheti rá utána, h visszahozzák a halálból a rollerét. -
válasz
Nordik #16167 üzenetére
Jahh, azt hittem tudod róla, h az egy nulla, de direkt ilyet keresel. Ugye 7-8 km-re, 65kilóval, sík terepe, heti 1-2 alkalomra még meg is felelhet akár. Pláne kicsi, könnyű, autóba pakolni ideális.
Én senkinek se szoktam javasolni a megvételét, ha nem muszáj, de folyton le vagyok hurrogva, h az is jó roller. :/
Akartam amúgy mondani, h vegyél egy Mi 3-ast, azt kész.
Vagy ha lejjebb megy a Mi 3 Lite ára, az is elég lehet neked hatótáv szempontjából.
-
Az 1S-el vigyázzál, mert az enyhén szólva nem a valós árán kapható már csak. Ha megnézed, árukereső csak pár találatot ad be rá. Valószínűleg megszűnik, ezért ezek maradék árak már.
Ez ne tévesszen meg, ez "Nordic version", csak 20km/h a végsebessége.
Azt hittem használtat keresel, azért vetted számításba az 1S-et is.
-
-
-
Bingo
Beárazták végre a Mi 3 Liteot a Xiaomishopnál.
Eddig ugye 220ezer volt, és adtak hozzá egy elektromos pumpát.
Most pumpa nincs, az ára viszont lejjebb ment jóval, 170ezerre. Annyi, amennyiért korábban az 1S-t adták.
Az viszont már nem kapható náluk, ahogy árukereső is csak pár találatot ad rá, továbbra is valami extrém módon túlárazva.
https://xiaomishop.hu/lifestyle/elektromos_rollerek
Menő ez az új full fehér kialakítás.
Hát, legalább messziről tudni lehet, h az egy Mi 3 Lite.Ezek az árak most:
Típus.............Xiaomishopos ár..........Árukeresős ár
Essential..................140..............................125
1S.............................170 (volt).....................200
Mi 3 Lite...................170..............................nincs
Mi 3..........................190...............................180
Pro 2.........................225..............................220Ha ezt az Essential helyére szánják, akkor még mindig sok az ára. Olyan 150ezer környékére kellene levinni.
Vajon mikor lesz kapható máshol is?Eddig valahogy elkerülte a figyelmem, de ez a Mi 3 Lite ez nem tárcsafékes.
Itt írnak róla:
helloxiaomi.hu/xiaomi-electric-scooter-3-lite-konnyed-kozlekedes/
Nem mintha baj lenne, csak így meg főleg faraghatnának még az árából. -
-
Bármelyik boltban megveheted, ugyanazt kapod, csak van ahol olcsóbb.
Apróhirdetések között meg még olcsóbb.Ami a pro/kontra érveket illeti az S1, és a Mi 3 között, sztem én elég részletesen kifejtettem miért nem ajánlom a 250W-os motorú rollereket. Így az F25-öt sem.
Egyébként az észrevételed helytálló, 10"-os kerekűekkel jobban járnál. Ezért ajánlottam elsősorban az F30-at, esetleg a D28-at, esetleg a Mi 3-ast.
Magánvélemény:
Talán annak illene válaszolni a kérdésedre, aki egyáltalán felhozta neked, mint lehetőséget, az S1-et.
Ha már beajánlotta, részletesebben is kifejthetné pro/kontra, h miért ajánlotta.
(Mert az, h a hatótáv annak is 30km, még nem jelent semmit.) -
-
válasz
Casseius #16141 üzenetére
Én se láttam még Xiaomit csak úgy magától eltörve.
Reggienek ha jól rémlik Kugoo van, vagy volt, biztos azért védi.
Pedig ő is mérnök, képben kell az ilyennel lennie.
Nekem semmi bajom a Kugooval, de attól még illik elfogadni, h rendszeresen bukkan fel váztörött Kugoo. :/
Jópár képet láttam már én is vagy repedésről, vagy konkrét törésről.Olyan ez, mint a Monorim.
Egy normálisan megtervezett lengéscsillapító nem tud deformálódni. Nincs olyan, h anyagfáradás, meg anyaghiba, (hacsak nem ugrattak vele).
Tessék picivel drágábban adni, de akkor olyan anyagokból lesz, ami nem hibásodik meg. -
-
-
-
Hogyhogy Essential?
A hatótávot 20-30km-ben határoztad meg.
Az Essential talán 12-15km-t tud.
Emelkedő szoba se jöhet vele, pláne ha már csak 50% alatti az akksi.
Alkatrész, megbízhatóság az Xiaomi, Segway esetében rendben van.
Ebből tudsz választani, árakat az árukeresőn meg tudod tekinteni:Xiaomi - 8.5"-os kerék
Essential.........250W 20km max 20km/h
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Tömlős gumik
Tárcsafék hátulSegway - 10"-os kerék
F sorozat:
F25.............250W 20km
F30.............300W 30km
F40.............350W 40km
Tömlő nélküli gumik
Tárcsafék hátulD sorozat: (csak piros és sárga színekben)
D18.............250W 18km
D28.............300W 28km
D38.............350W 38km
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30............350W 65km
G30LE........350W 45km
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásA 10"- os kerekek nagyságrendekkel jobban elnyelik az úthibákat.
A dobfék is teljesen jól működik, nyugodtan választható dobfékes roller is.
A tömlő nélküli gumik egy fokkal jobbak talán, legalábbis az nem fog előfordulni velük, h a nem jól megválasztott keréknyomás miatt kidörzsölődik a belső gumi.Rolleres boltokban ki lehet próbálni őket, össze tudod hasonlítani melyik felelne meg motorerőben.
A valós hatótáv kb a feltüntetett 2/3-a, ezzel számoljál.
A 25-30km-es hatótáv igényedet kb a Pro 2, F40, D38, G30, G30LE tudja hozni.
Sajnos az Euro árfolyama miatt az utóbbi idöben elszálltak a roller árak. :/Használtat keress, 150-ért pont most volt egy Pro2-es itt a Hardveraprón is.
Ami a visszatöltést illeti, ha bekapcsolod, sem tölt érdemben vissza szinte semennyit, ahhoz valami iszonyat hosszú lejtő kellene, h komoly százalákokat töltsön vissza.
Ha kikapcsolod, még talán egy picit nyerni is lehet vele, mert legalább kigurulja lendületböl magát a roller, nem kell folyton a gázt nyomni; míg ha a visszatöltés be van kapcsolva, a gáz elvételekor azonnal fékezni kezd a motorfék - mármint a visszatöltés miatt lefékeződik a kerék.
Másrészt sajnos nem igazán tesz jót a roller elektronikájának, ha a visszatöltést bekapcsolod, mert se a vezérlő áramköri elemei, se az akkupack nincs igazából felkészitve rá, h visszatöltsön. -
válasz
#01110937 #16098 üzenetére
Sztem teljesen reális.
Ezek nemrég még 170ezerbe kerültek. Vagy korábban még kevesebbe.
Nyilván a hirdető is annyiért vette, ezért így nem bukik sokat vele, árában kiszáll belőle.150-ért teljesen rendben van.
Az eladó meg elég sok pozitívval rendelkezik, ez nem a Jófogás.Épp nyaralok, két nap múlva megyek vissza Pestre, ha meglesz még, meg is veszem.
-
válasz
PociAti #16094 üzenetére
Tessék, mindjárt egy bestbuy.
hardverapro.hu/apro/xiaomi_mi_electric_scooter_pro_2_elektromos_roller_9/friss.html
150ezerért alig használt Pro 2.
-
válasz
PociAti #16092 üzenetére
Nahát, van már a rollereknek is Hardveraprós oldala?
hardverapro.hu/aprok/egyeb/szabadido_sport/kerekpar/e-bike_e-roller/e-roller/index.html
Köszi a tippet!
-
-
-
-
válasz
bajnokpityu #16068 üzenetére
A Ninebot Max G30 a legnagyobb a pálcikarollerek között, 65km-es a hatótávja.
Hátsó kerekes a hajtása. Ez emelkedöknél jól jön, nem kell "ránehezedni" a roller elejére, nem tud a kerék kipörögni.
350W-os a motor, és dobfék van elöl.
A kollega feljebb nem jól írta, a G30LE sem tárcsafékes, azon is dobfék van.
De egyébként ez a dobfék tökéletesen teszi a dolgát, ha erősebben fogna be, fejreállna a roller, szóval kb felesleges ide a tárcsafék.Idehaza a G30E "II"-t lehet megvenni, ez annyiban tér el, h a kormányoszlopon plusz fényvisszaverő matricák vannak, plusz a hátsó sárvédön nagyobb a hátsó lámpa, ill. rendszámtábla tartónak van kialakítva hely, (fel lehet csavarozni).
Ezek vannak belöle:
G30D német verzió 20km/h
G30E EU verzió 25km/h
G30P global (USA) verzió 20mph20mph =~ 30km/h
Az L verziók (G30LD, G30LE, G30LP) pedig ezeknek a kisebb akkus verziója (picit rövidebb, és a platni is rövidebb), 45km-es hatótávval.
Létezik még gen1, és gen2 motortípus.
A G30D, G30E kapja a gen1-et, a G30P a gen2-t.Különbség:
Gen 2: végig tartja a 30km/h-t, mindegy, h az akksi meddig van töltve.
Gen 1: az akksi töltöttségével összefüggve csökken a végsebesség 25-ről fokozatosan 18-ig (30%-os akksinál).A G30P idehaza nem vásárolható meg, csak külföldi oldalakról kuponokkal kb 250ezerért.
Tehát nincs rajta pluszban nagy akksi a kormányon, az másik típus volt, nem ez.
Az F40 ezzel szemben tárcsafékes, és elsö kerék meghajtású.
A Segway is áttért az elsőkerék meghajtásra, legalábbis sz F sorozat, D sorozat már ilyen.A töltőcsatlakozó nyilván jobb helyen van, de hát ez a legkevesebb.
Az F30 és a G30/G30LE is tömlő nélküli kialakitású levegős kerekű. Pneumatikus, ahogy a kolléga is írta feljebb.
-
válasz
Packersbay #16060 üzenetére
Xiaomi: 8.5"- os kerekek
Essential........ 250W 20km max 20km/h
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Tárcsafékek, belső gumis kerekek.Segway: 10"-os kerekekkel
F25..................250W 20km
F30..................300W 30km
F40..................350W 40km
Tárcsafék, tömlő nélküli gumi.D18..................250W 18km
D28..................300W 28km
D38..................350W 38km
Dobfék, belső gumis kerekek.
Csak piros és sárga színekben.Az árakat árukeresön meg tudod nézni.
A hatótáv kb a 2/3-a annak ami fel van tüntetve, ezzel számoljál.
90-100kg-hoz nem vennék 250W-ost semmiképp sem, hiába felelne meg a hatótáv amúgy.A 10"-os kerekek sokkal jobban elnyelik az úthibákat.
A tömlő nélküli pedig egy hibafaktorral kevesebbet hordoz magában. (Gyakori, h a belső gumi kidörzsölődik és ereszteni kezd.)Hát kb az F30 ami árban megfelel nektek.
Vagy a Mi 3 kisebb kerekekkel.
Rolleres boltokban ki lehet próbálni őket, ha megfelelő a gyorsulásuk, akkor nem is kell nagyobb.Segway F40, G30, G30LE, lenne az igazi a nagyobb motor miatt, de ezek max használtan vannak ennyiért. Facebookon van pár rolleres csoport, esetleg kövesd be őket, gyakran vannak kint alig használt szinte uj rollerek kevés km-el, akár több évnyi garival nagyon olcsón.
-
F:
Tárcsafék
Tömlő nélküli kerékD:
Dobfék
Belső gumis kerékMondjuk ez utóbbiból csak piros meg sárga van, szóval lehet, h ilyen "fiatalos"-nak szánták, de ha nem úgy vagyok öltözve, akkor mi van.
Én inkább maradok a feketénél.
Így a D sorozat nekem kilőve alapból.Ha lehet, kerüld a tömlős kereket, egyel kevesebb hibalehetöség.
A dobfék amúgy tökéletes, amiatt nyugodtan lehet választani a tárcsafékes helyett. -
-
Az olcsóbb, ún. pálcikarollerek sebessége 25km/h-ra le van korlátozva.
Ha gyorsabb kell, módosított szoftvert kell rátenni, vagy nagyobb rollert kell venni.Amúgy ez a mostani paletta körülbelül:
Xiaomi:
Essential........ 250W 20km max 20km/h
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45kmSegway: 10"-os kerekekkel
F25..................250W 20km
F30..................300W 30km
F40..................350W 40kmCsak piros és sárga színekben:
D18..................250W 18km
D28..................300W 28km
D38..................350W 38kmAz árakat árukeresön meg tudod nézni.
A hatótáv kb a 2/3-a annak ami fel van tüntetve, ezzel számoljál. Tehát inkább olyat keress, ami 30km-es hatótávú, az el tud menni garantáltan 15km-t.A többi nem noname roller még ezeknél is többe kerül.
250W-ost nem vennék ekkora súlyhoz.Van még a G30-as Segway 65km-es hatotávval, 350W-os motorral, hátsókerék hajtással, ez a legnagyobb a pálcikarollerek között. Külföldről 250ezer körül beszerezhető (hazai ára kb 320ezer).
-
-
válasz
Louies #16008 üzenetére
Nem írtad, h emelkedőkön is mennél-e vele.
A pálcikarollerek között csak egynek van ekkora hatótávja, a Segway G30-asnak (65km).
A hatótáv egyébként valós használat során a te súlyoddal kb a 2/3-a a megadottnak, ugyhogy ezzel számoljál.De ha annyit is ráköltenél, akkor már nagyobbat is vehetsz a pélcikarollereknél.
Azokat viszont nem ismerem.
A következő fokozat az E-Twow úgy rémlik van is 400ezres modelljük teleszkóppal.
Majd jön valaki más inkább, és eligazít.
Pl feljebb a Mantis biztosan jó vétel annyiért. -
-
-
válasz
#01110937 #15951 üzenetére
Biztos, h semmi sem lesz olcsóbb.
A Mi 3 Lite ára várható, h a jelenlegi ~220ezerről beáll a Mi 3 és az Essential ára közé, kb a kifutó 1S helyére.
(Most jelent meg, még feláras.)Bár érdekes felállás ez, mert a Mi 3 Lite inkább az Essential helyére kellene érkezzen, mivel annak a hatótávját tudja.
Az viszont egyelőre még nem tűnik kifutó típusnak.
Az 1S viszont már csak pár helyen kapható, a Xiaomishopon sem rendelhető már.
Csakhogy az 1S-et hatótáv alapján inkább a Mi 3 váltotta.Ezt beszéltük korábban, ezt olvashattad.
Segítség képp:
Essential........ 250W 20km max 20km/h
1S....................250W 30km (kifutó)
Mi 3 Lite..........300W 20km (új, de még extrém drága)
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km -
-
válasz
Ghostface #15925 üzenetére
Hát igen, elég sokáig 150ezer volt az ára ennek, és a Pro 2 került 180-ba.
Most meg már meg se merem nézni az árukat.Amúgy ez a mostani paletta körülbelül:
Xiaomi:
Essential........ 250W 20km 20km/h
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45kmSegway: 10"-os kerekekkel
F25..................250W 20km
F30..................300W 30km
F40..................350W 40kmCsak piros és sárga színekben:
D18..................250W 18km
D28..................300W 28km
D38..................350W 38kmAz árakat árukeresön meg tudod nézni.
A többi nem noname roller még ezeknél is többe kerül.
250W-ost nem vennék ekkora súlyhoz, plusz emeledő is van.De majd jönnek még mások, talán ajánlanak.
-
válasz
Somatom #15920 üzenetére
Igen, a kormánymagasság nekem is sokkal jobb a G30-é, mint a Xiaominak volt.
176 vagyok. A Xiaomi se volt kényelmetlen, vagy ilyesmi, de a Segwayt ahogy elkezdtem használni, egyből feltűnt, h nemtudom ugyan, h mennyivel magasabb a kormánya, de sokkal-sokkal jobban kézreáll, nem is gondoltam korábban, h ez ennyire feltűnik majd, h ez számítani fog.És hát ezeket figyelembe véve inkább ajánlom a G30-ast, mint egy Xiaomit egy magasabb embernek.
-
Fúj, ezeket rollerral utálom.
Ezek miatt vagyok kénytelen egy hosszabb úton menni mikor munkába megyek. Biciklivel nem volt gond, de rollerral inkább kerülök, a Xiaomival kifejezetten utáltam, a G30-al ha úgy van, arra megyek, annyira nem zavaró, de inkább kikerülöm ezt a szakaszt.
-
-
válasz
Ghostface #15913 üzenetére
Hány kiló vagy?
Emelkedőkön is használnád, vagy csak szinte teljesen sík terepen?
Xiaomi Mi 3, Segway F30, F40.
De ezek sajna most drágábbak már.
Kisebbet nem érdemes venned, vagy hatótávban lesz kevés, vagy motorteljesítményben (250W).
Sztem lépj be a Facebookon az összes rolleres csoportba, és nézegesd a használt rollereket.
150ezerért, vagy még kevesebbért is szoktak ezekből kint lenni pár hónapos (kihasználatlanság miatt eladó) példányok garanciával, kevés km-el. -
Van róla összehasonlító ismertető video:
https://youtu.be/d69qnppSVZkAz "L" az picit kisebb valóban.
Mondjuk nem is értelek, L-est biztos nem vennék, annyival nem olcsóbb, h megérje.
Akkor már F40, Pro 2 is elég.Hordozótáskákat nem használtam, nem hordozásra való ez a roller, ahhoz túl nehéz.
Kocsiba meg minek bezacskózni, ha a táskát belülről összekoszolja a roller, akkor egy idő után már azért lesz a roller is koszos, mert a táska belsejétől lesz a roller is egyre koszosabb. Legalábbis nekem ez az elméletem ezekről a roller tartó táskákról.DHGateről, vagy másik külföldi oldalról is megveheted, így global verziót kapsz (G30P), az 30-al megy 25 helyett.
Garancia intézése ez esetben problémásabb.Egyébként +1 a G30 mellett, a legjobbat veszed a pálcikarollerek közül, ha ezt választod.
-
Minek kérdezed meg ott?
Nincs rá szabályzatuk, csak felvetődött "valami", kb a 2019-es belügyminiszteri közlemény színvonalán, legalábbis erre enged következtetni, h ezt a 300W-os teljesítménykorlátot válaszolták neked is.
Látszik a hozzáértés ott is a döntéshozatali láncban.
Szerencsére még nem utasítás a jegykezelők számára.Rendszeresen látok rollert vonaton szállítani, még senkinek se szóltak érte. Mármint azoknak, akinél rollert láttam.
Persze, ha sokan vannak, illik összecsukni, betolni ülés alá, ha befér, vagy feltenni az ülések feletti csomagtartóra.
Vagy kint hagyni a kerékpáros résznél, ha van ott hely.
Illetve milyen fajta vonaton vinnéd? Morotvonat? Vagy személykocsi?
Némelyiknél van hely az előterekben is. (By, Byd, BMX fecske, Bpmz, Bbdpmz, Flirt, Bpmot, Desiro, Kiss, )
Amíg nem vagy vele útban, nem fognak szólni érte.Ha meg összecsukod, poggyásznak minősül, ahogy írták is itt már feljebb, pláne ha veszel hozzá hordozótáskát is.
-
-
-
válasz
Nordik #15857 üzenetére
Tudom, h 20km-es, csak ez nincs feltüntetve a felsorolásban.
Ráadásul valós körülmények között a legtöbb roller hatótávja kb 2/3-a a feltüntetettnek. :/
Azért nem az az általános, h 25 helyett mindenki csak 20-al megy, h meglegyen a szükséges hatótáv. Akkor már inkább egy nagyobb akksis rollert kell venni.
Csak ezt ugye nem tudják az emberek, mert a Media Marktban ezt nem mondják el az eladók.
Aztán ilyenkor van az, h itt, vagy másik fórumban kérdezgetik, h miért csak 15km-t megy el a 30km-es 1S, meg miért csak 20-al megy 25 helyett, és miért olyan lassan indul - azt kiderül, h 95 kilós ember az illető. -
válasz
PociAti #15847 üzenetére
"Ninebot esetén látják a fogyási adatokat, lehet nem éri meg belőle kihozni kisebb verziókat. Majd meglátjuk."
Ez pontosan így lehet.
Valószínűleg az F sorozatból is az F40 fogy pl a legjobban, nem az F30, ill. az F25.
Ezért látják, h ekkora akksi kell bele kb, ezért szerelik ekkorával ezt az új Xiaomit is.Valószínű a G30 65km-es akksija már feleslegesen nagy, lehet ott is az L-es (G30LD, G30LE, G30LP) verziók is szépen fogytak/fogynak, tehát látják, h mekkora akksival érdemes szerelni ezeket.
Így költséghatékonyabb lesz a gyártás, ezért egyelőre csak egy féle 10"-os Xiaomi lesz. -
válasz
PociAti #15852 üzenetére
Én se láttam eddig, csak Nordic írta, azt rákerestem, és valóban kint van a HelloXiaomi oldalán is. Bár árukereső nem adja be még.
Értem, h ennyiért kell árulniuk, de ez így értelmetlen beruházás, akárki is veszi majd meg. Egy 45km-es hatótávú Pro 2-t kap az áráért.
Az mondjuk vicces, h itt a hatótávon fel se tüntették a specifikációk között, pedig sztem azért az az egyik leglényegesebb szempont egy roller esetében:
https://xiaomishop.hu/lifestyle/elektromos_rollerek/xiaomi-electric-scooter-3-lite -
-
-
válasz
Nordik #15845 üzenetére
Nem csak "valószínűleg", hanem fix, mivel már egy ideje kint van a specs list, illetve részletesebb ismertetőket is kiraktak már róla, ide is belinkeltük őket.
Még össze is kaptunk egymással mert van aki csak "link"-et rakott ki, ahelyett, h leírta volna mit is takar a link.Ezek amiket írtál, hol jelentek meg?
Mert idehaza, vagyis Kínán kívül máshol még nem.A hármas Lite az kb az Essetial megfelelője lesz, de végre 20 helyett 25km/h-s végsebességgel, ugyanúgy tizenpár km-es hatótávval, ugyanolyan gyenge 250W-os motorral.
Most nézem, valóban kapható már idehaza is:
https://xiaomishop.hu/xiaomi-electric-scooter-3-lite-elektromos-roller-black
Hát csak gratulálni tudok a marketingeseiknek, ezt nehéz dió lesz eladni ennyiért..Sztem nem lesz más modell egyelőre, előbb utóbb befut a 4 Pro, aztán ennyi.
A hármasból se lett "Pro", ami megkapta volna a hármas újításait, a Pro 2 nagyobb akksijával. De igazából nincs is rá szükség, a Mi3 szükséges volt, mert nem volt 300W-os modelljük 30km-es hatótávval. Az 1S csak 250W-os, hiába a 30km-es akksi kapacitás.
Így most lefedték a palettát.
Essential........ 250W 20km 20km/h
1S....................250W 30km 25km/h
Mi 3 Lite..........300W 20km 25km/h
Mi 3.................300W 30km 25km/h
Pro 2...............300W 45km 25km/h
4 Pro...............350W 45km 25km/h - 10"kerék
Majd meglátjuk lesz-e még több 10"-os modelljük, bár azok már eddig is voltak, csak Ninebot/Segway néven. -
válasz
Thunderzolee #15840 üzenetére
Vagy lehetett volna az elmúlt 12 évben társadalmi hirdetésekben népszerűsíteni az elektromos rollereket a szokásos fideszes Brüsszelező reklámok helyett.
Akár óriásplakátok formájában, akár Korbuly Péter hangjával:
Társadalmi célú hirdetés
Az úthálózatunk túlterhelt, a dugókban töltünk jelentős időt.
Ezt az időt tölthetnénk a családunkkal is!
De egyre többen ismerik fel a rollereket
Váltson ön is elektromos rollerre!Soros György, ja nem, izé... A rollerek jóval kevesebb helyet foglalnak el útjainkból, mert kicsi, könnyű, jól lehet vele parkolni, és nem szennyezi a levegőt kipufogógázokkal.
Segítsük a rolleresek közlekedését azzal, h megfelelő oldaltávolságot tatunk tőlük, hogy nem dudálunk rájuk indokolatlanul, hogy gyermekeinknek is példát mutatunk.
Váltson ön is rollerre.
Készült a Magyar Kormány megbízásából
Társadalmi célú hirdetés
És benne vágóképek, mosolygós család, ahogy várja haza aput, boldogan mosolygós rollerezők a napsütésben valamelyik mélymagyar jelkép előtt, rolleresek a piros lámpánál állnak, mellettük a sávban rendőrautó, mosolyognak a rendőrök a rolleresekre, stb, a szokásos sallang, mint a többi fideszes agymosó reklámban van, drámai zene az elején, és hozzá a fideszes reklámok ismerős szinkronhangja.
Inkább ilyenre költötte volna az adónkat pártunk és kormányunk.
Ezzel lehetne szemléletet formálni, mert így sose fog eltűnni a nem autóval közlekedők ellen érzett közutálat. -
-
válasz
Somatom #15837 üzenetére
Sztem inkább azzal változott volna, ha a legutóbbi 10 évben amiket építettek, felújítottak utakat, ahol elfért volna, oda terveztek volna kerékpárutat is az út mellett, vagy legalább a szélére (annyival szélesebb lenne az út).
Most nem Pestre gondolok, hanem a vidéki nagyvárosokban.
Eszergomban egy csomó utat felújítottak az utóbbi ~5-7-10 évben, de kerékpársáv nem került egyik mellé sem, pedig sok helyen elfért volna.
Én úgy tudtam, h az EU csak úgy ad pénzt ilyen jellegű, közműveket is érintő, teljes felújítások kapcsán, ha komplexen tervezik az utat, tehát kerékpárúttal együtt, de ez itt kimaradt.
Most itt vagyunk a vadiúj, jó minőségű úthálózattal, de kerékpárral (rollerrel) továbbra is csak az autóforgalmat gyakran feltartva, az út szélén lehet haladni. :/
És ez nem jó sem az autósoknak, sem annak, aki letenné az autót, mert rövid távon szívesen menne rollerrel inkább ha úgy van, de az utak szélén szüttyögés helyett inkább mégis marad az autónál.
Na ez az, ami behozhatatlan probléma, mert egy útfelújítás a jövőnek kellene szóljon, de most a legközelebbi felújításig marad minden a régi állapotban. :/
A másik meg, akinek nincs pénze benzinre, annak sztem rollerre sincs.
Mivel rengeteget járkálom a munkahelyemen, ezért sok emberrel találkozok, akik aztán rendre megszólítanak, h milyen ez a roller, mert láttak már többször vele, meg mennyi egy ilyen, meg stb, és kb lehidalnak, mikor mondom, h ez idehaza 300ezernél is drágább. Azt gyorsan hozzáteszem, h de én külföldről vettem még, kb 230ezerért.
Viszont rendre megkapom, h de hát azért már autót lehet venni, és bólogatni szoktam, mosolyogni, h az is van, a kettő nem zárja ki egymást.
De egy normális roller sajna ennyibe kerül - mármint ezek: Mi3, Pro2, G30, (F30), F40. -
válasz
Nordik #15825 üzenetére
A nagyobb kerék miatt nagyobb és erősebb váza van. A kormányrúd is ennek megfelelően vastagabb, erősebb, nagyobb, stb.
Ezért robosztusabb, és való igaz, nehezebb is egy 10"-os kerekű roller egy 8.5"-osnál.
A trepni is ezért tud nagyobb lenni.
Hát igen, azt külön kell választani, h valaki kicsi, könnyű rollert keres, mert pl autóba nem fér be egy 10"-os kerekű, mert azok rendre mind nagyobbak; vagy nem fogja autóban vinni, így viszont jobban jár egy nagyobb rollerrel.
Az emeletre való felcipelés is kb ugyanez.
Kicsi, könnyű rollert könnyebb felvinni, mint egy közel 20 kilóst.
Nem tudom, h fölé lenne pozicionálva egyik a másiknak, a Xiaomi eddig 8.5"-os kerekekkel szerelte a rollerjeit, a Ninebotok meg 10"-os kerekűek voltak, így nyilván akinek nem felelt meg a 8.5"-os kerékméretből adódó kisebb komfort, az inkább egy nagyobbat vett.
De a Xiaomi következő rollerje már szintén 10"-os kerekekkel fog érkezni, ahogy írta is itt lejjebb valaki már, úgy látszik szeretnének a tortából ők is egy nagyobb szeletet.
Amiben mondjuk van ráció, mert eddig tényleg az volt, h hiába akart valaki Xiaomit, ha az nem gyártott nagyobb kerekű rollert.
A nagyobb kerék mindenképp előnyösebb.
Menj be egy rolleres boltba, ne csak a kiállított rolereket nézegesd, ha komolyak a szándékaid, adnak rollert, ki lehet próbálni mindkét kerékméretű típust.
Vagy ott a Lime korábbi, meg a mostani verziója.
És van Youtubeon pár video, rá kell szánni azokat a negyed órákat, végignézni őket, én is ezt csináltam, pedig ki nem állhatom pl a liveokat se, de sajna ez ilyen, végig kell nézni pár ismertető videót, akármilyen unalmasak is, elmegy vele pár délután, de aztán már képbe kerülsz jobban. -
Nemtom, nekem a G30 is, meg a Mi3 is 30, ill 25-el ment, mikor autóval követtem őket.
Pont ez a poén, h munkahely felé 30-as tábla van kint, azt a G30 is 30-at megy, akk hogyhogy leelőz mindenki autóval?
Ezt bent is felvetettem már, mikor biztonsági előadáson a felelőtlen kerékpárosokról, meg a rollerekről volt szó.. Persze halk vigyor futott végig a csoportban.Meg hát ugye padlógázzal leelőznek (fél km-es szakaszról van szó), aztán a parkolónál feltorlódnak, én meg kielőzve a sort begurulok, és mire lefelé jövök az öltözőből, akkor látom bejönni azokat, akiknek az ismerős autójuk a sorban állt..
De mi vagyunk a
hüje rolleresek
-
válasz
Nordik #15828 üzenetére
Összehasonlítottam a Mi3-ast a G30-al itt:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_13740-13740.htmlPro2 meg kb ugyanaz, csak dombnak felfelé jobban bírta volna.
-
válasz
wanted5 #15794 üzenetére
Ezt most nem értem.
Aki csak gurulgatni vesz rollert, meg hobbiból, annak nyilván mindegy.De aki leteszi az autót, annak egyáltalán nem mindegy, h egy szirszxr emelkedőn belassul a rollere, mert senki nem mondta el neki, h ne vegyen kisteljesitményű rollert, mert azok csak teljesen sík terepen hozzák az elvárt szintet.
-
válasz
PociAti #15792 üzenetére
Ne haragudj, ez nem a Facebook, h kitalálgassak kommenteket.
Tanácsot kértek, pro és kontra érveket felsorakoztatva válaszoltam.
Többen is írhatnának válaszokat, úgy könnyebb lenne a kérdezőnek választania.Ha valaki 100ezerrel többért akar rollert venni egy jó eséllyel soha igénybe nem vett szolgáltatás miatt (garancia), akkor nyugodtan tegye.
Az ilyen "nyugodtabb vagyok a hazai garancia miatt" jellegű szentimentális filozofálásokkal meg nem tudok mit kezdeni.
Ez egy szakmai fórum.Úgy csináltok, mintha a külföldről behozott Segwayek garanciaigényesebbek lennének, mint a hazai vásárlásból származók.
Am sztem az lenne a fair, ha serial alapján idehaza is lehetne gariztatni ezen termékeket. Úgyhogy ennyit a gyártói hozzáállásról.
-
válasz
phr3ak #15789 üzenetére
Nem az akkupack a gond, hanem a 250W-os motor. Essential, 1S kategória.
Nem vennék ma már olyan rollert, amiben nincs legalább 300-350W-os motor. Az ember azért vesz rollert, h haladjon vele, ne vánszorogjon. Már egy pesti hídra felmenni is sebességcsökkenést okoz egy tisztességes férfiember súlya alatt.
Ami a hatótávokat illeti, köztudott, h kb 2/3-a a valós körülmények között kihozható hatótáv annak, amit az eladók mondanak rá.
Ráadásul az akkupack merülésekor 30% alatt már egyre lassabb a roller, szóval hiába menne el még 5km-t, ha azt csak fele sebességgel teszi.
Akkor már inkább egyel nagyobb akksival érdemes megvenni, és sose futunk bele olyanba, h a 10-15 perces út fél óra lesz, mert a kicsi akksi miatt hamarabb elfogyott a szusz a rollerből, és az utolsó szakaszt kétszer annyi ideig tartott megtenni, mint egy nagyobb akksis rollerrel lehetett volna.Sajnos ez ilyen. Ha tudom, h 15-20km-t kell megtennem naponta, akkor nem olyan rollert veszek, ami csak max pont ennyit tud, a 20-at már csak neccesen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gurulunk, WAZE?!
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- BestBuy topik
- Autós topik
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Battlefield 6
- Suzuki topik
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- További aktív témák...
- Telefon szerviz helyben - Gyors javítás, akár 30 perc alatt!
- Eladó 2db Nokia steel hr hibrid okos óra dobozával
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
- Samsung Galaxy A9 2018 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 27GN800P - 27" IPS - 2560x1440 - 144 hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 10
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest