Hirdetés

2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Kerékpárosok, bringások ide! - Archívum V. (téma lezárva)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:49:52

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#28951) ludsimon válasza hoffman_ (#28949) üzenetére


ludsimon
veterán

Megvolt. Nincs nekije.

undefined

(#28952) Djuree válasza Packersbay (#28950) üzenetére


Djuree
félisten

ez jónak tűnik :K

LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver

(#28953) hoffman_ válasza ludsimon (#28951) üzenetére


hoffman_
nagyúr

Sajnálom :( Én idáig jutottam, az a pár bolt, ami szembe jött, használhatatlan volt...

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#28954) allee válasza Djuree (#28945) üzenetére


allee
csendes tag

(#28955) ludsimon


ludsimon
veterán

Hát igen, Meme Mester ismét nagyon pro!! :R
Ez villámgyors volt! :)
Holnap délután már valószínű az új tányér a helyén lesz. :) :C

[ Szerkesztve ]

undefined

(#28956) sanzi89 válasza Djuree (#28952) üzenetére


sanzi89
addikt

Nekem is ilyen van, természetesen feketében. Csak ajánlani tudom!

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#28957) venember83 válasza ludsimon (#28955) üzenetére


venember83
nagyúr

Szégyelld magad, hogy először nem hozzá fordultál. :)

(#28958) ludsimon válasza venember83 (#28957) üzenetére


ludsimon
veterán

:B

Más:

RAAM állás

undefined

(#28959) lorcsi válasza ludsimon (#28955) üzenetére


lorcsi
veterán

én azt hittem hogy már itt is vele beszéltét , és azért artad

(#28960) ludsimon válasza lorcsi (#28959) üzenetére


ludsimon
veterán

Neem, a lyuk átmérővel problémáztam. Rétisün is Zoli! :)
Nem mindegy mekkora a lyuk. ;)

Sorry, akkor félreérthető voltam. :B

undefined

(#28961) Doki-HUN1978


Doki-HUN1978
senior tag

Ezen majdnem beszartam.
"Könnyített" a maga 16,5 kilójával...

"A szórakozottság a zsenik erénye"

(#28962) lorcsi válasza ludsimon (#28960) üzenetére


lorcsi
veterán

jó sok a Zoli :D
és a névazonosság is :DD

(#28963) venember83 válasza lorcsi (#28959) üzenetére


venember83
nagyúr

Én meg egy másik Zolira, ugyancsak topikbelire. :)

(#28964) hoffman_


hoffman_
nagyúr

Ennyiért ajándék, új árába bele se merek gondolni.

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#28965) ludsimon válasza hoffman_ (#28964) üzenetére


ludsimon
veterán

Szerintem mai gazdasági helyzetben használtan ennyiért róka fully-t is lehet kapni. ;)

Viszont egy ilyen marokváltós gépet szívesen kipróbálnék.
Egyszerűen nem tudom elképzelni milyen a marokváltó felső kategóriában.

Eddig csak alacsony minőségűvel találkoztam.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#28966) Bati0501 válasza hoffman_ (#28964) üzenetére


Bati0501
őstag

Marokváltós? :B :Y Vagy csak én nem érek fel az XT/XTR szintjéig? :DDD
Am tényleg,miért "jó" több fajta váltást feltenni?Magyarul:van rajta Alivio meg Deore.

(#28967) venember83 válasza Bati0501 (#28966) üzenetére


venember83
nagyúr

Igen, marokváltós. Nagy előnyük, hogy könnyűek, illetve az első váltó pozicionálható a fokozatok között, hogy a lánc ne darálja a váltó terelőlemezét. Bár versenyzők között eléggé dívik a kéttányéros hajtómű.

(#28968) hoffman_ válasza Bati0501 (#28966) üzenetére


hoffman_
nagyúr

Alivio, meg Deore? Milyen linket nézel te :DDD Amúgy a marokváltót én személy szerint nem szeretem.

mod:

Jaa, értem, hogy globálisan. Egyetlen oka van, költségcsökkentés. Rábiggyesztenek egy Deore váltót hátra, már rá lehet írni, hogy Deore, holott a 90%-a a cuccnak Alivio.

ludsimon:

Való igaz, kevesebbért is lehet már nagyon baba fully-kat kapni, én magamnak tuti azt vennék, leginkább salieri gépét, példának okáért. De azért ezen van bőven érték-növelő alkatrész, ennyibe bőven jó. Egy XTR hajtókar 100-150 ezer...

mod:

Nem hát, ezt azért én is észrevettem :DDD Azért 350-ért ne akarjunk már full XTR @ Fox @ fully-t :D

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#28969) ludsimon válasza hoffman_ (#28968) üzenetére


ludsimon
veterán

Nézd meg jobban!
Ez bizony nem fully. ;)

Szerk.: Tudom na. :B
Szerintem felesleges árnövelő az XTR rajta. A célközönség a hobbikerékpárosok, ma meg szerintem már inkább a tartósságra adnak az emberek. XT bőven jó, SLX, de nekem még egy full Deore is megtenné valami Rebával az elején. :DDD
A másik véglet a versenyző. Ők meg inkább megvesznek egy újat.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#28970) venember83 válasza hoffman_ (#28968) üzenetére


venember83
nagyúr

Egy új XTR hajtómű. De egy használt, inkább gond: használtat vegyen az, aki hajlandó súlyos tízezreket kiperkálni a nem szabványos furattávolságú tányérokért.

Amúgy vicces, hogy micsoda kerekeket és kormányt pakoltak a bringára, tuti, hogy ezt nem így használta az egykori tulaj. :)

[ Szerkesztve ]

(#28971) fpeter07 válasza hoffman_ (#28914) üzenetére


fpeter07
veterán

Helyes! Nekem egy 2.2 Gb-os változat van belőle, de a minőséggel nincs semmi gondom. Nem vagyok az a HD függő, a filmeket néha fel szokom venni VHS-re.

(#28972) Bati0501 válasza venember83 (#28967) üzenetére


Bati0501
őstag

:R Csak fura (volt),h ilyen szintű bicajon marokváltó van.Pont tegnap vettük elő tesóm tízenvalahány éves bicaját,és azon is marokváltó féle van,és ahhoz képest elég jó állapotban van.Ezt a darálást tapasztaltam is tegnap,egy kicsit kellett a váltó főlün forgatni,és már jó is volt.De nem értem,h minek?Ha "sima" váltós,az miért nem jó?Az tényleg darálja?

hoffman_: gondolkoztam,h oda írjam-e,h nem ezen a bicajon van alivio meg deore... ;) azon a Kelly's vannak ezek,amit vki kérdezett,h azt vagy egy Cube-ot válasszon.Pont mondtad is,h a Kelly's-t.Meg persze más bicókon is láttam már.
Erre tippeltem,h költséghatékonyság miatt van rajtuk különböző,de nekem akkor is furcsa. :R
(Nekem se szimpik a marokváltók :N ;) )

(#28973) fpeter07 válasza ludsimon (#28934) üzenetére


fpeter07
veterán

:R

Tőlem is még jön friss hír: [link] [link] [link] [link]

(#28974) dqdb válasza Bati0501 (#28972) üzenetére


dqdb
nagyúr

Ha "sima" váltós,az miért nem jó?
Versenyzői szemszögből: nagyon könnyű (a SRAM XX Trigger 183 gramm, míg a SRAM XX Grip Shift 80 gramm), bukásnál nem olyan sérülékeny, mint a hagyományos váltókar és tartós a minimális mechanika miatt, ami kívülről védettebb, mint hagyományos karnál.

Csak fura (volt),h ilyen szintű bicajon marokváltó van.
Nézd meg a fenti árakat, és máris nem "csak" egy markolatváltó lesz az ;]

[ Szerkesztve ]

tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

(#28975) Vasinger!


Vasinger!
nagyúr

Aki ilyen dög melegben menne biciklizni, mint amilyen én voltam, az feltétlenül kenje be magát vastagon, legalább 40-es naptejjel, mert rongyá fog égni. Jah és UV szűrős szemüveget is vigyen. Nekem UV szűrős a lencsém, direkt a legerősebb lencsét raktam be, de még így is durván érzem a szememet...

(#28976) Bati0501 válasza dqdb (#28974) üzenetére


Bati0501
őstag

Tisztára mint az autóversenyzésben:-1gramm +100eur=no problem ;]
Értem mire gondolsz :K csak akkor is,sztem nagyon sokan marokváltó alatt olcsó váltásra gondolna-mint én-...,de ez nem mindig igaz. :N

(#28977) Doki-HUN1978


Doki-HUN1978
senior tag

Kis segítséget kérnék a technikai kérdésekben jártasabb fórumtársaktól.

Hayes Sole fék van a bringámon.
Amennyiben meg szeretném növelni az első tárcsám méretét, milyen lehetőségek adódnak?

Láttam léteznek adapterek, csakhogy ezekkel az a problémám, hogy a féknyereg felfogató csavarok nálam a küllőkre merőlegesen helyezkednek el, nem pedig párhuzamosan és eddig csak utóbbi rendszerre láttam adaptert.

"A szórakozottság a zsenik erénye"

(#28978) fpeter07 válasza ludsimon (#28965) üzenetére


fpeter07
veterán

Fully ide vagy oda, az a szín mindent visz. :Y :D

(#28976) Bati0501: Abból a szempontból jobb a rapid fire, hogy kesztyű nélkül is könnyű kezelni, valamint azért, mert nem kell túlhúzni felváltáskor elöl.

(#28979) Jorus válasza Doki-HUN1978 (#28977) üzenetére


Jorus
nagyúr

Az egyik IS, a másik PM. Ha megírod, hogy milyen villád és milyen féked van, mekkora a jelenlegi tárcsa, és mekkorát szeretnél helyette, megírjuk, milyen adapterre lesz szükséged. (Mármint a többiek, mert én megyek a strandra. :D)

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#28980) ludsimon válasza fpeter07 (#28978) üzenetére


ludsimon
veterán

Túlhúzni? :F Valamiről lemaradtam? :DDD

Pozicionált első váltó mióta is van? :DDD

undefined

(#28981) Bati0501 válasza fpeter07 (#28978) üzenetére


Bati0501
őstag

Én soha nem használtam kesztyűt...Bár ez semmit nem befolyásol. :DDD

(#28982) tvse1995


tvse1995
senior tag

Erre szerintetek mennyit kéne költeni, hogy használható legyen?
Nem kell nagy túrákra gondolni inkább csak mindennapi használat.

[ Szerkesztve ]

(#28983) Doki-HUN1978 válasza Jorus (#28979) üzenetére


Doki-HUN1978
senior tag

Marzocchi MZ III a villa, 160-ról 180-ra szeretném növelni...
Ez jónak néz ki?!

U.i: Jó strandolást! És kösz.

Apropó: A féktárcsák rögzítési pontjai megegyeznek átmérőtől függetlenül?

[ Szerkesztve ]

"A szórakozottság a zsenik erénye"

(#28984) venember83 válasza Doki-HUN1978 (#28983) üzenetére


venember83
nagyúr

Igen, az agyhoz ugyanott rögzül mindegyik ugyanolyan szabványú tárcsa.

(#28985) hoffman_ válasza venember83 (#28970) üzenetére


hoffman_
nagyúr

Igen, a felniken meg a kormányon én is megütköztem. És valóban, egy új XTR ára ennyi. De egy ilyen tekerő boltban újonnan szintén nem 350, még ilyen "gagyesz" felnikkel sem :D És múltkor megbeszéltük, hogy magyar ember használtpiacon duhajkodik :D :(

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#28986) Doki-HUN1978 válasza venember83 (#28984) üzenetére


Doki-HUN1978
senior tag

Kösz-kösz! :R

"A szórakozottság a zsenik erénye"

(#28987) fpeter07 válasza ludsimon (#28980) üzenetére


fpeter07
veterán

Hát azt kell. :D Ha csak simán felkapcsolok kettesbe, nem rakja fel a láncot, csak kerreg.

(#28988) ludsimon válasza fpeter07 (#28987) üzenetére


ludsimon
veterán

Az akkor igen csak beállítás fail. :Y

undefined

(#28989) Vasinger! válasza fpeter07 (#28987) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Ma pont egy ilyen hibával mentem váltót beállítani Vácra és sikerült beállítani úgy, hogy ne kerregjen, hanem egyből feldobja.

(#28990) Xantomas válasza venember83 (#28967) üzenetére


Xantomas
őstag

Nah jah. A Shimano markolatváltói hulladékok, de a Sram rendesen bevásárolt, mikor a Sach-ot bekebelezte, és sokak örömére tovább is vitte a markolatváltók fejlesztését.

Rémisztő, hogy egy régi, Sachs markolatváltó milyen iszonyat könnyű, és a mikrofokozatok miatt milyen jól belőhető a kellő pozició.

De a versenyzők inkább a gyors, több fokozat váltása miatt szeretik, hogy egy mozdulattal átdob az ember akár 10 fokozatot, és a túlhúzás miatt terhelés alatt is átdobja, majd pozicionálja, ahova kell.

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#28991) Jamby18


Jamby18
senior tag

Na megint variálok... bringacsere akció [link]
Régi 26-os median kerómat levennék 30eft-ba mint "megtakarítás" illetve a capriolo adrenalinomat is, de az pocséklás lenne, a median ha érhet vagy 5 ezret és így is leveszik 30 ba, tehát el kéne adnom a capriolot, de még 40ért se viszik.... :(
Ahogy a pdf-ben is látszik [link]ezt az AIM-ot 120eft-ért meg tudnám venni.. mit kéne tennem segítsetek, nem akarok már megint bukni.. maradjak a s*ggemen és használjam el?

Szeretnék jobb telót, jobb gumikat és legalább egy sram x5 hátsó váltót, de az meg visz magával mindent (küllőzés, új fogaskoszorú, lánc, fékváltókar) tehát már megint ott járnék hogy vehetek egy új kerót.

[ Szerkesztve ]

(#28992) venember83 válasza Xantomas (#28990) üzenetére


venember83
nagyúr

Ne írjál már ilyen jókat a markolatváltókról, mert még a végén visszacsábulok. :DDD

(#28993) sanzi89 válasza Jamby18 (#28991) üzenetére


sanzi89
addikt

Nem tudom, 120-ért XCM teló, váltás/hajtás Alivio vagy alatti. Nem tűnik az évezred vételének. Használtakat olyat linkelgetnek 130-150-ért, hogy hajaj...

A bringa vásárlás nehéz döntés, én is sokat morfondíroztam, hogy foltozgassam a régi montit, vagy vegyek új gépet... Ha nincs a bringával konkrétan gondod, megfelel az igényeidnek, akkor szerintem használd és örülj neki. Ha már költeni kell rá, hogy menetbiztos legyen, akkor érdemes új gépet nézni, de csak azért lecserélni dolgokat, mert jobbak... Mindig lenne mit cserélni, és az ember összes pénze elmegy. Sokat gondolkodtam én is integrált hajtáson, de inkább elmegyek pár kempinges/vonatos túrára az országban, sokkal több élményt ad, mint az, ha a jó dolgot lecserélem jobbra, amire igazából nincs szükség.

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#28994) Xantomas válasza venember83 (#28992) üzenetére


Xantomas
őstag

Én is kezdek...
Asszony bringáján van egy, ő nem szereti (még) de nekem iszonyatosan kézre áll, és egyszer sem sikerült véletlenül váltani vele.

Egy a probléma. Hiába cserélhető a gumija, nem kapni hozzá sehol se, bár találtam ebayen, de drágább a PK, mint a cucc, igaz, elég rendesen retro kategoria a 99-es gyártásával.

Ilyen a szerkezet, de a hatszögletű markolattal, nem a hullámossal.

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#28995) Cathfaern válasza ludsimon (#28988) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Nem beállítás fail, alsó kategóriás váltók sajna ilyenek :)

(#28996) bubi92


bubi92
őstag

retrobringának megint egy piros pont. csütörtökön bevittem a kerekem, másnapra ígérte, igaz csak ma mentem el érte, és negyed annyit fizettem mint amennyiért bajnok honlapjára kivan írva...

(#28997) Stauffenberg


Stauffenberg
nagyúr

Van valakinek tapasztalata a 29"-es MTB bicajokkal? Gondoltam rá, hogy veszek egy crossway bringát az outi mellé, de igazság szerint nem tudom mennyi értelme lenne, hiszen aszfaltra ott van a célszerszám és akkor jöhetne egy MTB arra az esetre ha az erdőben tekernék (csak semmi sziklán leereszkedés meg ugrándozás).

De nekem tetszenek ezek a 29"-es MTB kerók. Józan paraszti ésszel azt gondolom, hogy jobban lehet velük haladni egy Lada Nivával kitaposott föld úton egy erdőben, mint a kicsivel, ráadásul a terepezést is jobban bírja, mint a crossway.

De mivel ilyenem még nem volt, ezért megkérdezlek titeket is, hogy mit gondoltok róluk.

[ Szerkesztve ]

(#28998) hoffman_ válasza Stauffenberg (#28997) üzenetére


hoffman_
nagyúr

29"-esnek csak akkor van értelme, ha indokolja a magasságod, amúgy nem opció. 180 fölött már jöhet, 185-190 fölött, meg ha nem is kötelező, de mindenképp jó.

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#28999) venember83 válasza Stauffenberg (#28997) üzenetére


venember83
nagyúr

Xantomas a te embered.

(#29000) Xantomas válasza Cathfaern (#28995) üzenetére


Xantomas
őstag

Pedig de.
Nem hivatalosan, de a hajtómű tányér kopásával egyenesen arányosan kell finomhangolni az első váltót is, és a nyeregvázcsövön minimálisan is, de lefele tolni a váltót.
Ahogy kopnak a fogak, esik be egyre jobban a lánc, és a váltó terelője nem ott kapja el a láncot ahol kell.

Fontos még az, hogy a terelő kerete hajlamos meghajolni, időnként azt is ki kell egyengetni egy fogóval (összenyomni).

Alsó, és felső kat váltók közt a különbség a tartósságban van csak, váltásmechanizmusban, kialakításban szinte semmi. Ahogy kopnak el a csapszegek, úgy válik lötyögőssé, pontatlanná a váltó. Ugyanez a visszahúzó rugóval, ha gyengül a rugó, nem fogja tudni behúzni a megfelelő helyre, ha nem teljesen tiszta, surlódásmentes a bowden útja.

Az viszont nagyon nem mindegy, hogy milyen a hajtómű kialakítása, és ahhoz milyen váltókar van. Ha nincsenek a hajtóművön váltáskönnyítő szemek, akkor oda frikciós (vagy pozicionálatlan) kar kell, mert nem fogja tudni feldobni a láncot a pozícióba állított váltó.

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Kerékpárosok, bringások ide! - Archívum V. (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.