- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- V.Milán: 04.15. Ki mit csinál ma?
- Gurulunk, WAZE?!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Sol4r: DDR2-es processzorok összehasonlítása "azonos" órajelen
- hcl: Xiaomi pumpa pumpálás
Aktív témák
-
válasz
Ariadne #6446 üzenetére
A Stroker fékerőben elég jó kis fék, kb., mint a régebbi Mag-ok, csak a teljesen új dugattyú-elrendezés miatt közvetlenebb a fékkarban levő dugattyúk terhelése (a Mag-ban a fékkar egy kis himbás áttétellel nyomta a dugattyút), így kisebb fékkarra irányuló erővel nagyobb fékhatást lehet elérni, ami mérhető fékerő-növekedést is jelent, az alábbi ábra szerint.
A féknyergen túl sok újítás nem található. A Mag szériahibája volt a folyton kilazuló kombinált nyomáspont- és fékkartávolság-állító csavar, amit egy 2-es imbusszal kellett mindig utánhúzni, ha nem akarta ez ember elhagyni (bár nekem nem volt vele gondom, egy csepp menetrerögzítő évekre orvosolta a problémát). Ezt nagyon szépen kiküszöbölték a Strokernél a fékkaron elhelyezett állító csavarral. A Mag nagy előnye ugyanakkor itt elveszett az új túlfolyótartály kialakításával. Ez persze átlagos felhasználót feltételezve kb. mindegy is, mivel légteleníteni, olajat cserélni nem mindenki szokott otthon. Ennél a műveletnél ugyanis csak kilazítottad a Mag bilincsét, elfordítottad a kormányon, így felülre esett a túlfolyótartály fedele, lecsavaroztad, és már mehetett is be a plusz/új olaj. A Stroker esetében ez a fedél oldalra esik, így egy esetleges karbantartásnál vagy a bringát kell elfektetni, vagy le kell szedni a fékkart a kormányról. Nem sokat lehet tudni gyakorlati tapasztalatokról, mivel a Stroker széria még elég új. Anno az El Camino volt a Hayes csúcs féke a Mag-ok után, ám nem nagyon vált, be, sok hiba volt velük, és fékerőben is elmaradtak az elvárt szinttől.
A 90 fokos kialakításból nem igazán származnak további előnyök, hátrányok, ám vannak olyan elképzelések, melyek szerint minél kisebb a fékkar frontális felülete, annál kisebb az esélye, hogy eltörjön, de én nem osztom ezeket a véleményeket. Ilyen szempontból ugye direkt rossz a Mag kialakítása, ám nem tudom elképzelni a szituációt, amikor maga a fékkar törik el egy esetleges ütközéskor. Esetleg, ha egy sorompónak megy neki a rider, vagy hasonló, mindenesetre nem életszerű a szituáció.
Én már sokszor estem keltem a bringámmal, sokszor volt olyan, hogy a sziklákon nemes egyszerűséggel legurítottam, de még csak az olajvezeték sem látta kárát ennek, nemhogy az igen masszív fékkar.
Így néz ki egyébként a 90 fokos dugattyú a fékkarban:
Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650M R5 7600 32GB DDR5 1TB SSD RX 6800 16GB NZXT H7 Elite GIGABYTE AORUS 850W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L480 - i5-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- AKCIÓ! Sony PlayStation 5 Slim 1TB SSD lemezes konzol + fejhallgató garanciával hibátlan működés
- Intel Core I9 9900K Processzor!
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I5 13400F / 32GB DDR5 / RTX 4070 Super / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest