csak nekem van egy olyan érzésem, hogy van valami közöd az oldahoz, és csak hirdeni akarod?
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
csak nekem van egy olyan érzésem, hogy van valami közöd az oldahoz, és csak hirdeni akarod?
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
Hefi a testbike üzemeltetője.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
éreztem csak ilyenkor az a vicces, hogy úgy beszél valaki a saját oldaláról, mint valami vadidegen, és úgy ajánlja be
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
csiszolópapír, de már akkor inkább a homok.
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
ez ennél egy kicsit bonyolultabb.
és ha nagyon bennfentes infod lenne, akkor tudnád, hogy miért nem lehet a BF addig Specialized forgalmazó, amig a Merida-t csinálja
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
mivel a Merida az egyik legnagyobb bérgyártó Taiwan-on (a Giant, az APE vagy az Ideal mellett), igy természetesen ők is gyártanak a Specializednek.
ez nem jelenti azt, hogy Specialized formájú / tudású / anyagösszetételű Meridák jelennének meg, erre elég komoly szerződéses feltételek vonatkoznak.
A Specialized az Specialized marad
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
akkor a merida most végül is mennyire számít minőségi bicajnak?
más: egy első váltónál ez mit jelent? "Alul-felülhúzós kialakítás."
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
kedvem lenne pofonvágni pár kerózás közben telefonálót
mert csak
nem vagyok elfogult. az autóban vezetés közben telózókat szintén.
faszomat abba a kurva mobilba
egyszer áll keresztbe előttem emiatt egy kerós, vagy kocsis, kikapom a kezéből, de belebaszom a dunába az k**va **en, lehet felőlem 80.000 ft is ...
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Csak óvatosan a "fekete" gondolatokkal
Én ma elmentem egyedül bringázni terepe (már nem is emlékszem mikor volt ilyen utoljára).
A visszafelé vezető úton beújítottam, letértem a szokott ösvényről és elég ismeretlen helyre lyukadtam ki.
Mivel vártak rám, gondoltam ha nagyon eltévedek majd azt mondom, hogy defektem volt (végül is terepen előfordul az ilyen ).
Találkoztam a mezőn egy emberrel, útbaigazított. Aszfaltút: klaty-klaty...megállok, "mi tapadt a gumira?"...5 centis tüske fele lóg ki ez első kerékből...
"Aki szívből él, az élből szív"
Minőségi bicajnak számít, a tömegtermelésnek köszönhetően az ár/érték aránya is kedvező, de mint ilyennél előfordulhatnak hibás szériák.
Az alul-felülhúzós kialakítás azt jelenti, hogy a bowden a rögzítőcsavarját alulról és felülről is megközelítheti. Ez előnyös, mer így a gyártók az eltérő kialakítású bringákhoz ugyanazt a váltót használhatják.
"Aki szívből él, az élből szív"
tehát nem azért alul-felülhúzós, mert jó olyan bicajra is, amin a felsőcsövön fut a váltóbowden (pl. trek, scott), meg olyanra is, amelyiken a középcsapágy alól van felhúzva a váltóig? (jobban nem tudom megfogalmazni )
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Így is lehet mondani, de a lényege ez.
[ Szerkesztve ]
Kérdés, hogy mire kell, feltételezem városi mászkálásra, arra jó. Downhillre nem ajánlott.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Nem tudod hány gramm a 2007-es Specialized Stimpjumper FSR váz tag nélkül?
[ Szerkesztve ]
Közben már megtaláltam
igenis!!!! (:
na , ha múlt hétvégén nem is, de ma szót fogadtam, és votlam tekeregni...
tm: 2:36
dst: 55.53 km
av: 21,2 km/h
igaz .. nem 4, de még 3 óra sem ....
elmentem az M0-s híd alatt, a 6-os főút közelében, duna mellett
ám itt vége volt a mókának:
- [link]
emmeg a gép:
- [link]
kb ilyen út volt eddig: - [link]
itt a vége felé volt egy ilyen rohadt duna-befolyás ( ) - [link]
bele is mentem 1000-el, aszittem, csak 2 cm-es pocsolya ... aha .. hátsó kerék el is tünt benne egyből
innen kijöttem, majd a 6-os fűőt irányába kezdtem menni ...
kb ilyen utakon:
- [link]
aminek ez lett a vége: A háttérben az nagy adótorony, az Halásztelek... - [link] - [link]
na innen is visszakecmeregtem 100-200m-t, és utána mentem dovább délnek ...
de ott meg elmentem ilyen sóder kupaok mellett
- [link]
és ott is ez lett a vége:
innen már nem volt tovább .. visszafordultam az M0-shoz, át a prérin
- [link]
az M0-s után meg átmentem a duna fölött, le halászteleknél, ott meg végig a gáton
- [link] 6 km után is még: - [link]
jó volt .. nem öltem meg senkit ... viszont BP.en a Petőfi híd előtt a zebránál mentőautó, meg egy leáll autó .. meg gey fekvő kerékpár ...
és még azt mondják hogy az ott kerékpárút
komolyan mondom, biztonságosabb az autóúton menni, mert az autósok ott megadják az elsőbbséget ... az ilyen járdából avanzsált keróútakra meg nem, mert már 30 éve arra járnak, és az addig csak járda volt ... :-/
nekem legutóbb az ilyen csattog valami a kereken és lenézek mutatvány azzal végtődött, hogy mire felnéztem előttem volt egy dobozos furgon, és 35-el felvágódtam rá ... bér ez akkor nem volt ilyen muris izé .. :-/
[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Hellosztok kedves leendő bringástársak.
Pécsett lakom,és nagyon-de nagyon elegem lett a tömegközlekedésből,ezért jövő hétem veszek egy bringát,és ráagatok minden szükséges ganyét.
És tanácsokra van szükségem mik legyenek a szempontok bringa vásárlásnál,mert voltam néhány kereskedésbe és rosszat egyik se mondott egyik bringára se.
Amire használni akarom a biciglit munkába járni( kb napi 2 x25-30 perc) valamint néha kicsit főleg betonon turázgatni. Amire gondoltam az egy city bike megnevezésű kerékpár lenne aminek kellően maszív a váza,de nincs olyan vastag kereke.(28" kerékátmérő)
Minden tanács érdekel,és max 85-90 K ba gondolkodok természetessen újat akarok venni.
Vagy esetleg MTB? (jobban tetszik) És nem annyira bordás gumival szerelve,hogy ne vesszen el a hajtásenergia. Az MTB azért vonz mert akkor tudnék kicsit mecsekben túzázgatni,és ott az állat autósok sincsenek! Mert őszintén regglenete elkommandozok melózni orzságúton,de túrázásnál már jóval több idöt kéne tölteni "veszélyes vízeken" nagyon rossz a tapasztalatom az autós társadalomról régebben bringáztam és igencsak figyelmetlenek,valamint nap mint nap tapasztalom gyalogosként is az autósok rendkívül figyelmetlen magatartását.
Trekking gép: Kelly's Athos , Kona Dew
MTB (népszerűbb, nagyobb a választék és ha elkap a hév, könnyebben fejleszthető, tuningolható): Giant Rincon, Kelly's Viper, Kelly's Scarpe, Magellan Crater, Rock Machine Thunder
"Aki szívből él, az élből szív"
Huu köszi,most már tényleg nem tudom mit akarok.
MTB-re tudok rakatni betonra való gumit?
[ Szerkesztve ]
Már egy hete nem tekertem, de ma nagyon rám tört a tekerhetnék (főleg Rii írása után), de még mindig beteg vagyok így hanyagolni kell a dolgot. Ha már hajtani nem tudom, akkor jöjjön egy kis karbantartás, na ez most felejtős mert mutter ma mosott fel. Sebaj jó bringás akkor fogja és kicsinosítja a gépét, most éppen a láthatóság jegyében, ez lett az eredmény ( bocsi a rossz képért, a Siemens ME75-töl többre nem futja). Magam is meglepődtem a végeredményen, a 2mm-es küllőkre tekert fényvisszaverőfólia álló helyzetben egész jól látszik, oldalrol ha fororg a kerék szinte egyáltalán nem, csak 45 foktol, azthiszem nem úszom meg a telólábra ragasztott fóliát. Az aránylag picike darabok ( kb 2cm széles sávok) meglepően jól látszanak, lehet a felnik is kapnak majd 1-2 darabot. Az viszont nem tudom hogy a bringa közepét hogy lehetne fetünővé tenni, mert nagyrészét takarom a lábammal. Ajánlom mindenkinek az ilyen fóliát, a táblaboltokban a hulladékot olcsón vagy ingyen is meg lehet szerezni, aki ügyes mintát is vághat belöle (én az oviban csak a körig és a téglalapig jutottam ). Ha jól kombinálja az ember azt a 3-4 beszerezhető színt akkor világosban is mutatós mintát tud kihozni, ami sötétben nagyon haszos. 1-2 fura alakzat elég hatásos tud lenni, mert wtf kérdéssel a fejében lassít az autós és megpróbálja beazonosítani mi lehet előtte ( hasonló eredmény érhető el, a felfordított és levágot országúti kormány két végébe épített kis lámpával is )
[ Szerkesztve ]
Jorus!
Erről a villáról kérnék profi véleményt Miért sokkal olcsóbb mint az F80 ill. F100?
Köszi
[ Szerkesztve ]
Kelly's '08 Viper SF ez szimpi mint árba mint külsőre köszönöm a segitséget
Ez a bringa alkalmas arra,hogy hegyvidéken normál úton (nem szíklás ) turázni?
Milyen fejlesztés javasolt rá első lépésbe? (láthatoság,biztonságon kívűl)
táblaboltban? Pl?
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
Nem olcsóbb, csak most épp akciós. Gondolom, mert tavalyi. Ha nem hiányzik a kompresszió-álltás, akkor jó vétel lehet.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
jó eséllyel lehet egy kerékpárból bontott villa is, vágott nyakkal. ha jól tudom, csak a specializednek csinálja ezt a villát (90mm-es) a fox.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Dunc
Köszi de, kiderült hogy forgó kerekenél semmit sem látszik, a felrakásnál már csak a leszedés nehezebb.
Szeritnem arra amire neked kell a bringa egy cross gép lenne a legjobb, valmaiféle átmenet a teking és a monti között, 28-as kerekek, 35-40mm széles gumik, némi mintával, a fékek és a váltók monti alkatrészek. Leginkább abban különböznek a montitol hogy nincs bennük sokat mozgó teló ( na jó ez nem igaz, mert 80mm-es telóval szállítják a letöbbet, de 3-4 éve még az 50-60mm volt a divat) és kényelmesebb testartásban tudsz tekeni.
Amit kinéztél típust azt szerintem nem érdemes megvenni, egyszerű és 1"-os a villa (elég gagyi és nem tudnád fejleszteni), a többi alakatrésze korrekt, de ennyit nem ér a dolog, egy acél Magellan Hydra 40k és csak kicsivel roszabb alkatrészek vannak rajta.
Ezt ajánlanám inkább Itt van rola nagyobb kép
Esetleg ez, de ez már súrolja az árkategóriát kép
Psych0
Velük érdemes próbálkozni több helyen is van boltjuk.
A 28-as kerekű cross gépet sem fogja tudni fejleszteni.
Eddig még mindenki, akit ismertem és belekóstolt a hegyikerékpározásba, az egyre komolyabb alkatrészekkel fejlesztette a gépét.
...vagy az "utcai" mellé vett egy második bringát
[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
Mi a véleményetek a Sigma sebességmérőkről?(nem a 20e forintos kategóriára gondolok! )
Rii:jó a képregényed!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
(#8884) becuszabi válasza Hasaggymeg (#8883) üzenetére
Ha a minimum elvárást (aktuális, átlagos, maximális sebesség, megtett táv) teljesítik akkor nagy gond nem lehet velük, mert egyébként strapabíró jószágok.
Ja, ha automatikus start/stop funkcióval is rendelkeznek, akkor az még jobb.
"Aki szívből él, az élből szív"
Már miért ne lehetne? Ugyanaz a váltó van rajta mint a montin, ugyanaz a fék, szinte mindene monti alkartész. . Ami gond lehet az a kerek, de az agy az megint lehet montis, szerintem gyárt a DT küllőt hosszúban is, ami gond lehet az esetleg a felni és a gumi, de egy egyre több a strapabíró 28"-as felni, pl.: MACH1 210 trekking, BikePositive Acrobat Expert trekking, BikePositive Acrobat Pro trekking, BikePositive Action 622x18,Sun CR18 trekking és a jó a terepre is alkalmas gumi, pl Maxxis Wormdrive 622/700C, Schwalbe Black Jack trekking 47-622.
Egy MACH1 210 és egy Black Jack párossal már nyugodtan fel lehet menni egy laza körre a hegyekbe. Aki komolyabban nyomja az úgy sem a hegyekbe feljárós bringával fog melóba járni és kirándulgatni.
Ami gond lehet az az áttétel, de a linkelt gépeken hátul 11-32-es fogaskoszorú van, így az első legkisebb 28-as tányér sem olyan nagy gond,de 22-esre lecserélni 1-1,5k (csak tudjon akkora tartományt váltani a váltó).
Szerintem kezdetnek nagyon jó egy ilyen 28-as, városba fényévekkel gyorsabb mint egy monti, majd ha az ember komolyabban gondolja a hegyeken mászást és száguldozást akkor vesz egy komoly montit, a 28-as pedig marad munkába járni, vagy megkapja az asszony.
Köcce az eszmefuttatást,nem nagyon tudom még mi legyen .Munkábajárás laza 25/perc /nap 2 X,elsősorba az ocsmány tömegközlekedés ami miatt bringázni fogok, a másik része a turázás amit alsótest erösitésére használom,Pécsi vagyok itt van a Mecsek aminek jellemzője laza földesút,mekka a turázonak,kirándulonak,és felcaptatni edzésnek se utolsó,tehát ezért hajlok inkább a MTB felé,és jobban is tetszik,ja és voltam tegnap egy bringaboltba,és sokkal több MTB van mint City-gép(sok köztők a nagypapás,fémsárhanyó stb )
(#8887) Hasaggymeg válasza becuszabi (#8884) üzenetére
Hááát....nekem volt egy Cateye Velo 4 (úgy 4 éve,ugyanannyi ezerért!)és elég bosszantó volt mikor egy évre a vásárlás után kezdte nem számlálni az összKm-t,és még elemet is cseréltem benne,de hiába. Ezért nem is merek drágát venni úgy,hogy a fennt említett márka kilőve!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Na, végül is ugyanoda jutottunk, kell egy második bringa
Mellesleg magamból indultam ki, mert ugyanezt az utat végigjártam. A trekkingemen a 6-8 évvel ezelőtti felső-közép kategória alkatrészei vannak fent. Hibátlanul tették a dolgukat, gyakorlatilag ugyanazokat az útvonalakat jártam be, mint most, de egy idő után elfogyott a bringa tudása és be kellett újítani.
Mindezektől függetlenül viszont sokkal jobb, hogy nem montival kezdtem.
"Aki szívből él, az élből szív"
Ha meg lesz majd a bringád és a sulinak is vége akkor egyszer ugyan már' gyere el egyet tekerni! Esetleg hátha jön még valaki.. pl.: Macka.
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
Ma bejártuk többnyire a duna középtáv útvonalát, hát mit ne mondjak, vannak benne igen érdekes részek! Volt olyan meredek lefele, ahol volt vagy 20 centtis avar (többnyire falevelek), az avarban voltak hatalmas guroló kövek, illetve faágak különböző méretekben. Szeretem a jó technikás lefeléket, de ez egyszerűen szar volt, nem lehetett normálisan menni rajta, ugyanis nem tudtad mire gurul rá a kereked, attól féltem nehogy átbukjak a kormányon. Aztán Dobogókőről lefele a piros háromszöget még télen, és kora tavasszal feltúrták a "szemét biciklisek" akiknek több mint 4 kerekük van, 20 centi széles gumik, és 20 centi mélyen feltúrták az utat lefele (így csinálták ezt a Pilis parkerdő Zrt.-nél, fakitermelés címén, aztán még nekünk mondják pl ne hajts ősgyepre, vagy ha egy fokozottan védelmi területre tévedsz véletlen, küldik a 300k-s csekket ) . Egyébként meg jó volt, sok bogár is volt, és elfáradtam a végét már nem tudtam bejárni, mert sietni kellett hazafele, de azon hetente megyek szinte, ugyhogy ott nem hinném, hogy meglepetés érne engem. Volt pár homályos rész, ahol nem tudtam merre kell menni, most már azok is rögzültek a fejemben.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
Motibol azért van több, mert az viszi boldog boldogtalan, nálunk is szinte csak montik vannak pedig az a legközelebbi hegy majd 100km.
A nagypapás fém sárhányókat nem leszolni, nekem sem votlak szimpik eleinte, utána meguntam hogy eső után alulrol ázok el, így feltraktam a városigépembe egy pár retró krómozott sráhányót azóta már riktaságszámba meg 1-2 sárpötty a ruhámon.
Majd nézegesd meg a Magellan-okat is, igaz az idei festésük szeritnem nem valmai jó, a csúcs 2003-2004 volt, de a brikgáik elég jol egyben vannak. pl.
Becuszabi
Az biztos hogy jobb ha az ember nem össztelóssal kezdi a montizást, én akkor fejlődtem sokat amikor megépült a fixim és elromlott montim. Ha nem volt akkora sár, hogy felninig sülyedjek akkor elmászkáltam haverokkal a környező erdőkben és a mezőkön, országúti vázzal és 23-as gumikkal. Bár a félév merevvillázás sem volt rossz montival, főleg a Zempléni túra.
Sziasztok!
Tudnátok nekem segiteni,szeretném tudni hogy mit jelent a telóknál a TurnKey Lockout kifejezés? Előre is köszi!
Mi a különbség a RS Tora 302 U-Turn és RS Tora 318 U-Turn között?
Tudom az ára meg a súlya, de a többi?
"Lockout" egy mozdulattal kikapcsolható a teló,tehát olyan mintha merev lenne a villa.
318 levegős, a 302 rugós.
(#8897) Jorus válasza Hasaggymeg (#8887) üzenetére
Én ien BC1606-os Sigma-t használok.
Meg vagyok vele elégedve, olcsó is volt (vmi 8k). Ellenben a Sigma-k elég rendesen zabálják az elemet mondjuk a Cateye-khez képest. Itt nézz szét, vannak ennél is olcsóbb termékek.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Ezzel nagyon egyetértek. Nálunk ugye én vagyok az asszony , ezért persze cross-szal kezdtem, hogy majd utcán megyek vele. No lopásveszély miatt ez szinte lehetetlen, viszont rögtön elragadtak a hegyek (a legdurvább egy Prédikálós - Dobogókős 100 km feletti túra volt vele, jórészt terepen, eredeti cross áttétellel), így a merevvázas korszakot kihagyva kapásból fullyt szereztünk be mellé, amivel viszont úgy érzem, sokkal lassabban fejlődöm... Most a régóta fullys párom is nagyon szeretne cross-t is, mert hogy az milyen jó lenne edzeni.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Van olcsón egy új Cross-om eladó!
Igen, néztem is. Milyen méret egyébként? Bár a favorit régóta a Kelly's Definite nála, mert jó és gyönyörű, szóval nem hiszem, hogy eltántorodna tőle, hiába nagyon hasonló a felszereltség...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)