Hirdetés

2024. június 7., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Kerékpárosok, bringások ide! - Archívum IV. (téma lezárva)

Hozzászólások

(#35701) dqdb válasza ludsimon (#35697) üzenetére


dqdb
nagyúr

Hidd el, a "jó" minőségű utak jóvoltából dolgozik az a teleszkóp. Komoly darab nem kell, de egy egyszerűbb is már kíméli a csuklódat.

Nézegettem vázakat. Mi a különbség a 6061 és 7005 alumíniumötvözet között? A hydroformingról már tudom, hogy mi fán terem, de mit jelent a triple-butted cső?

KaraDani: én amikor kinéztem az ablakon, határozottan örültem, hogy itthon vagyok. Önvédelemre az U-lakat jobb, a Bordónál hiába hosszabb az erőkar, nem eléggé merev :D

[ Szerkesztve ]

tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

(#35702) KaraDani válasza rekid (#35687) üzenetére


KaraDani
addikt

Én kifejezetten vártam a legnagyobb szakadó esőt bent, hogy végre had teszteljem már le a feltákolt sárvédőket. Meg a lassan több mint fél éves dechás bringás esődzseki se volt még ilyenbe tesztelve, de minden elsőosztályúra vizsgázott :) Sőt volt egy olyan kellemes vitám, hogy még közben azon is elgondolkoztam, hogy mindjárt az u lakat, vagy a bordo is le lesz tesztelve, mint önvédelmi fegyver, de hála istennek tetlegességig nem fajult a dolog, ellenfelemet láthatóan összezavarta a higadt hangnemben történő rövid kresszóra (meg lehet az audiból kipattanva a szakadó eső se ízlett neki), és csak az ordibálásnál maradt.

dqdb: láncos buzogányként sztem nem lenne rossz, távoltartásra hatásosabb fej felett pörgetve :D

[ Szerkesztve ]

(#35703) Manitou válasza Tamoo (#35700) üzenetére


Manitou
addikt

Itt voltak azért már "telós" gépek is. Bár mai szemmel nevetséges rugóúttal. 30-35mm :D

1979 a MTB megszületése, akkor így nézett ki egy DH-s :)
[link]

Ja canti fékkel , meg szerintem U-fékkel, amelyik olyan váz volt.
V fék 96-ban jelent meg úgy emlékszem. Nekem 97-ben lett arra emlékszem, előtte STX-RC canti volt. :)

[ Szerkesztve ]

(#35704) ludsimon válasza Tamoo (#35700) üzenetére


ludsimon
veterán

Ezek ilyen bénák, vagyis direkt vicces videónak készültek, vagy mi? :F

Eszméletlen mit bénáznak.

undefined

(#35705) Tamoo válasza ludsimon (#35704) üzenetére


Tamoo
MODERÁTOR

megnéznélek olyan géppel hogy szaggatnál :DDD mert azért meg-megeresztették.

(#35706) KaraDani válasza ludsimon (#35704) üzenetére


KaraDani
addikt

És mielőtt, még azt mondod, hogy a neuzerrel... ;]

Az ezekhez képest már űrtechnológia :D Azok a fékek amik ezeken voltak szart nem érnek, és azért itt nem kicsit gyorsan jönnek.

szerk.: ludsimon: Azon gondolkozom, egyáltalán létezzett-e pl. olyan mint duplafalu felni ekkor (szerintem tuti nem, de majd okosabbak megmondják), mert tényleg papír feeling :DD

[ Szerkesztve ]

(#35707) ludsimon válasza Tamoo (#35705) üzenetére


ludsimon
veterán

Nem, de most komolyan, azért kérdezem.
Nagyon sutának tűnnek.

De biztos nem számítanak, hogy ott lesz a végén egy bukkanó, aztán csúnya 8-as keletkezik, mintha valami papírból lenne, úgy. :DDD
Meg hát a fék, a videóból ítélve valami nagyon gagyi szar lehet, talán egy régi Csepel első gumifékes igénytelen kitaláció. :DD

[ Szerkesztve ]

undefined

(#35708) Manitou válasza Tamoo (#35705) üzenetére


Manitou
addikt

Én is :DDD Ezeknek a keróknak a geometriája is elég béna volt a mai gépekhez képest, nem igazán DH-ra lettek kitalálva még. Elég ha egy kis gödör megdob rosszul aztán lehetsz akármilyen bringazsonglőr, nem fogod megfogni a kerót.

(#35709) Manitou válasza KaraDani (#35706) üzenetére


Manitou
addikt

Egy jó canti fék elég jól fogott, közel V -fék erősségű volt, persze fékpofa függő is volt és létezett duplafalu felni is :K

[ Szerkesztve ]

(#35710) ludsimon válasza KaraDani (#35706) üzenetére


ludsimon
veterán

'papír feeling'
Ezen jót röhögtem. :DD

Amúgy van egy olyan sejtésem, hogy a mai szimplafalú felniknél is gagyibb kitaláció volt, vagyis tényleg nagyon gyenge.

Nekem erről a papír feeling-ről a Trabant jutott az eszembe. :DD

undefined

(#35711) Tamoo válasza ludsimon (#35710) üzenetére


Tamoo
MODERÁTOR

hát nemtom. abban az időben az anyagot még nem sajnálták

(#35709) Manitou: nekem csak rosszféle cantival volt dolgom, beállítani se tudtam rendesen soha, mert a felnibe is állandóan belevertem a 8-ast.

[ Szerkesztve ]

(#35712) rétisün válasza ludsimon (#35710) üzenetére


rétisün
veterán

-hányan dolgoztak a trabant gyárban?
-ketten. egy hajtogatott, egy ragasztott... :DDD

[ Szerkesztve ]

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#35713) Manitou válasza ludsimon (#35710) üzenetére


Manitou
addikt

Nagyon alábecsülöd te ezeket a régi gépeket, pedig lehet sokkal jobbak voltak mint a Neuzered :D Nagyon sok alkatrész sokkal tartósabb volt abban az időben, mint a mostaniak, a mostaniak könnyűek, de hamar tönkremennek, a régiek nehezebbek voltak valamivel, de nagyon tartósak voltak. Mit ne mondjak 94-es XT agyakat használok az egyik keróban, és még a racsni is gyári benne. Nem ipari csapágyas, de nem kotyog és simán fut, kutya baja. Majd 16 év múlva megnéznék egy mostani XT-t hogy muzsikál.

Tamoo: Nekem nem volt vele gondom, de azért V fék jobban fogott mikor lecseréltem rá :)

[ Szerkesztve ]

(#35714) venember83 válasza dqdb (#35701) üzenetére


venember83
nagyúr

6061 erős, 7005 könnyű, egymáshoz viszonyítva őket. Triple butted az háromszorosan húzott. Más formájú és falvastagságú cső kell a váz különböző részein, ezzel a húzással alakítanak ki különböző anyagvastagságú és átmérővastagságú csöveket. Ennyit tudok, aztán hátha jön Jorus vagy valamely más szakértő, aztán jól megmondja a frankót.

(#35715) Manitou válasza venember83 (#35714) üzenetére


Manitou
addikt

Nekem a Marin Cro-mo vázam Triple-butted csőből van. Ja ez a falvastagságot jelenti, ott ahol kevésbé van igénybevéve a cső, ott vékonyabb a falvastagság . vagyis a cső közepén, a heggesztésekhez közel pedig vastagabbak.

[ Szerkesztve ]

(#35716) ludsimon válasza Manitou (#35713) üzenetére


ludsimon
veterán

Van aki tudja még becsülni ezt, ez szép dolog! :R

Én inkább kitartok a század miliméter pontosságú számítógépes számításnál, igazán precíz csak a számítógépes lehet. :)
A tartósság, hmm, majd meglátjuk. :))

Rétisün:
Ez jó! :DDD

undefined

(#35717) venember83 válasza ludsimon (#35716) üzenetére


venember83
nagyúr

Igen ám, csak számítógépekkel szépen azt is kiszámolják, hogy adott használat alatt meddig bírja a cucc, és úgy is gyártják le, hogy majd x kilométer után újat vegyél tőlük. Ezek a kapitalisták már csak ilyen furfangosak.

Manitou: Ja, csövön belül is változó anyagvastagságot jelent. Ugye nem te vagy a Manitou telók magyarországi forgalmazója? :)

[ Szerkesztve ]

(#35718) peugeotmate válasza ludsimon (#35716) üzenetére


peugeotmate
őstag

eldobható világ a mai... :U

meg

(#35719) Vasinger! válasza Tamoo (#35700) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Hihetetlen, hogy régen milyen gyenge volt a bringa. Gondolok én itt a felnire, a kormányra. Minden esésnél legalább az egyik elhajlott.
Vicces, hogy ilyen vékony kerekekkel DH-nak. 1.95-nek néznek ki...

Egyébként ami pozitívum, hogy ezek szerintem acél vázak és egyik váz sem törött, vagy hajlott el, egy kicsit sem. És ez p. nagy előny a mai Alu korszakkal szemben.

De mikor esnek, miért pattog a bicikli ennyire? Én nekem az istenért nem akarna így pattogni a legalább 16 kilós winnerem. :D

#35702 KaraDani: Elmesélnéd, hogy mi történt pontosabban? Kíváncsi vagyok rá. :)

[ Szerkesztve ]

(#35720) venember83 válasza Vasinger! (#35719) üzenetére


venember83
nagyúr

Mert te nem olyan sebességgel esel. ;) Plusz sokan klipszes pedállal mentek, és amikor előreestek, akkor maguk után fordították a bringát akaratlanul. Nekem az a vicces az egészben, ahogy az emberek be vannak bugyolálva. Ma már lényegesen kevesebb védőelem is lényegesen nagyobb védelmet nyújt, ezen a téren érezhető a fejlődés. :K

[ Szerkesztve ]

(#35721) dqdb válasza venember83 (#35714) üzenetére


dqdb
nagyúr

venember83 + Manitou: köszi :R a változó falvastagságú csövekről már olvastam, most már azt is tudom, hogy ez az elnevezésük. A 6061 és 7005 viszonyára egyetlen katalógust végignézve rájöttem én is, tekintve, hogy 6061-et csak DH és FR vázban láttam. Közben sikerült rátalálni az alumínium ötvözeteiről egy szép hosszú leírásra: [link]. Eszerint a 6061 főleg magnéziumot és szilíciumot tartalmaz az alumínium mellett, a 7005 pedig rengeteg cinket.

Utolsó anyagismereti kérdésem: ha egy teleszkóp becsúszója nem fémszínű, hanem enyhén sárgás, akkor az milyen ötvözetet takar?

[ Szerkesztve ]

tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

(#35722) Jhonny06


Jhonny06
veterán

Sziasztok!

Találtam a bikemag aprón egy használt Bottecchia országútit 30-ért, azonnal lecsaptam rá. Amikor ideért a futár, nem hittem a szememnek, makulátlan állapotban van, pedig elég régi lehet ránézésre (ez most így ütötte egymást, de nem állapot alapján értem, hogy régi :) ). Jó vétel volt, viszont eddig még nem volt országútim, ma is mentem 20km-t és nagyon fáj a hátam, tegnap ugyanez volt kb. 30km után. Nem rossz, hogy előre kell dőlni, de tenni kéne valamit, mert ennek nem lesz jó vége. Valaki esetleg tapasztalt hasonlót? Tanács, ötlet? Köszönöm.

Amúgy vettem egy Cateye packot, Velo 5 kilométeróra volt benne és első-hátsó lámpa. A Velo 5 sötétben nem világít, ez nagy csalódás, azt hittem, hogy ez alap. Az első lámpának jó erős a fénye (fehér ledes), de lehetne egy kicsit erősebb. 12k volt a pack, leárazva. Amúgy megérte, de ez a pár apróság zavar.

[ Szerkesztve ]

(#35723) Ariadne válasza venember83 (#35720) üzenetére


Ariadne
őstag

Érdekes, hogy ezt írod, én pont az ellenkezőjén csodálkoztam, vagyis hogy már volt rajtuk lábszárvédő. A mai déhásokon optimális esetben teljes testpáncél van a felsőtesten (hasonló, mint a motorosoké), plusz protektorok karon, lábon, térden végig, no és a full face sisak... Ez szerintem több, mint amit rajtuk láttam, pont azon csodálkoztam is, hogy hogy úszták meg egészben ezeket az eséseket ilyen kezdetleges védelemmel.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#35724) JColee válasza peugeotmate (#35691) üzenetére


JColee
őstag

Szabadság-hídtól Batthyány térig nincs bicikliút, az gyalogos és kerékpár út, ezért nem megyek rá (mert tényleg szar). 86os vonalán szoktam végigmenni, amikor egyetemre megyek. Egyébként a Budafoki út se semmi, de ugyanúgy lassítana a rossz út, ha lenne teleszkóp a bringámon.

(#35725) Xantomas válasza KaraDani (#35706) üzenetére


Xantomas
őstag

Biztos hogy volt duplafalú felni, mert már a szingós felnik is duplafalúak voltak.

(#35703) Manitou A jó klasszikus tengerparti cruiser váz, a neki kijáró rugalmas villával, amilyennel anno Garry Fisher is nyomta. Nekem az öreg a mai napig egy élő legenda, pedig csak egy ugyan olyan marketing bohóc, mint Steve Jobs, és Steve Wozniak.

(#35704) ludsimon Bénáznak? Szemlátomást bőven 50 km/h-val jönnek le a domboldalban, és egy szemét letörésnél dobatják meg a bicajt. Valamelyiknek a kormány is eltörik akkor, mikor abba beleérkezik.
Neked sztem a vállad kiszakadna helyben, egy olyan mutatvány közben. Megnézném mit művelnél az akkori kor technikájával. Pláne, hogy akkoriban a járás megtanulásával sem voltál még elfoglalva :P

(#35715) Manitou Nem azért vastagabb a cső ott, mert fizikailag nagy az igénybevétel, hanem azért, mert a hegesztéskor annyira roncsolódik a kristályszerkezet, hogy azokat az erőket, amik ott fellépnek, csak nagyobb falvastagság mellett viselik el. Ezért is van hogy a Scandium-Alu vázaknál, a vastagabb rész rövidebb, mert ott rövidebb szakaszon éri hősokk.
Ha ragasztva lennének a vázak, mint a korai alu-muffos vázak is, akkor nem kéne a változó falvastagságú cső, csak nincs az az epoxi ami tartósan kibírná az acéllal való kötést.

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#35726) #56474624 válasza Jhonny06 (#35722) üzenetére


#56474624
törölt tag

Nem tudom, mert másoktól is olvastam ezt a hátfájós panaszt outi kapcsán, velem sosem fordult elő. Talán valami mérettel is lehet összefüggés, lehet egy egész apró módosítás (stucnicsere - a stucnihossz miatt, esetleg kormánymagasság állítás, feltételezve, hogy a nyeregmagasságot jól belőtted) megoldaná a problémád. Tényleg én az elejétől kezdve nem tapasztaltam hátfájást. Sőt hát volt olyan, hogy megfájdult a derekam/hátam az ágyam miatt, és bringázás közben nem éreztem azt a fájdalmat, amit egyébként "felegyenesedve" igen. :)

Még fogásváltást érdemes esetleg megpróbálni, és nem alsó fogásban használni, hanem a valamivel fentebb lévő fékkarfogást (persze ha úgy gyengének érzed a fékezésed, akkor inkább ne).

[ Szerkesztve ]

(#35727) ludsimon válasza Xantomas (#35725) üzenetére


ludsimon
veterán

hehe :P

undefined

(#35728) venember83 válasza dqdb (#35721) üzenetére


venember83
nagyúr

Lehet valamilyen magnéziumötvözet vagy akár valamilyen anodizáláson átesett alumínium. Ez a kettő a leggyakoribb, tudtommal.

Ariadne: Én láttam kilógó gerincvédőt, térdvédőt, meg olyan aránytalanul duci és kitömött a felsőteste mindenkinek, szerintem tiszta párnázás az egész felsőrészük védelem címszó alatt. A mai déhásoknak nem kell párnázni, elég a testpáncél, ami azért csak vékonyabb, és szerintem viselni is könnyebb. Szerintem, de tévedhetek is akár.

[ Szerkesztve ]

(#35729) Tamoo válasza dqdb (#35721) üzenetére


Tamoo
MODERÁTOR

Nem tudom ez mennyire valós, én egy bikemag fórum hozzászólásban láttam:

"sok mindentol fugg, hoyg mibol csinalnak egy vazat!
de allatalaban attol elsodlegesen,hogy hol csinaljak!
a 70-es sorozatu alukat nem kell hokezelni hegesztes utan mivel nem veszt a szilardsagabol a hohatas soran.
amennyiben megfelelo technikaval van hegesztve!!!
ezt tudni kell nagyon mit mivel hogyan es akkor mehet.
(allt taiwan)
a 60-as sorozatu alukat pedig kell hokezelni mivel nagyon nagy mertekben csokkennek a szilardasagi egyutthatoi a hegsztes utan. nincs (vagy csak nem ismert) olyan hegsztesi eljaras ami utan nem ken hokekezelni.
ehhez viszont az kell, hoyg tudja az embör, hoyg hogyan kell hokezelni.
(allt amcsi vazak)
szakito szilardsagban nincs nagy kulonbseg, hoyg le kelljen terdelni a 70-es alu elott.
a 70-esnek nagyobb kicsivel.
a kemenysege az mar inkabb elonyere valik a 70-es sorozatnak, de ez egy vaznal nem annyira szembe tuno sztem. inkabb alkatreszeknel jon elo."

Itt van még két jó oldal az ötvözetekről: [link] [link]

(#35730) ludsimon


ludsimon
veterán

Emlékeztek erre?

Most olvasom, hogy 'csak' 1 halott, és 10 sérült meg.
[link]

Ezt nem gondoltam volna, a képből ítélve legalább 5 halottra tippeltem volna.

Abban is majdnem 100%-ig biztos vagyok, hogy az az 1 is azért halt meg, mert nem volt rajta fejvédő sisak.

Hordjon mindenki sisakot, még akkor is ha csak a sarki kisboltba megy, mert sose tudhatod!
Tudom, TE soha nem hibázol! (olvassa el aki még nem hord sisakot)

[ Szerkesztve ]

undefined

(#35731) Noddy válasza ludsimon (#35730) üzenetére


Noddy
senior tag

Mivel ez bicikli verseny volt kétlem hogy bárki lett volna ott sisak nélkül. De tényleg csoda, hogy nem haltak meg többen. Persze fontos a sisak...

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

(#35732) ludsimon válasza Noddy (#35731) üzenetére


ludsimon
veterán

Ki tudja... :)

undefined

(#35733) #56474624 válasza ludsimon (#35730) üzenetére


#56474624
törölt tag

Jajj, ne, hagyjuk már megint ezt a sisak-népszerűsítő kampányt. Mindenkinek a magánügye. Számtalan érv van a sisak ellen is. Nemcsak az egyén, általában a bringások védelmében, de ezáltal visszavetítve az egyénre. Olvass utána azoknak is. Most kezdjek el kampányolni, hogy senki ne közlekedjen gerincvédő nélkül sem, sőt bringával ne, csak autóval? :N

(#35731) Noddy:

Nem is olyan rég még sisak nélkül mentek tour de france-on is, szóval bőven benne van, ha régebbi kép.

[ Szerkesztve ]

(#35734) ludsimon válasza #56474624 (#35733) üzenetére


ludsimon
veterán

Sisak ellen, na mi?

Amit régebben is írtál, hogy tompítja a hangot, vagy mi, egy jó nagy hülyeség, csak nem írtam be.
Két sisakom volt, mind a kettővel ugyan úgy hallottam előröl, hátulról, oldalról jövő autókat, mint mikor sisak nélkül közlekedtem, és nem 1-2 kilométert közlekedtem sisak nélkül. ;)

Emlékszel, mikor beírtam, hogy eltörött a sisakom?
Az egy hétfői nap volt, és ha jól emlékszem szerdai napon vettem át az újat.
Ezalatt 30 km-t tekertem sisak nélkül, és olyan érzésem volt, mint amikor golyóálló mellény nélkül bemenni a terroristák közzé. (Hülye példa. :D) De nagyon rémisztő volt ez a 30 km sisak nélkül.

undefined

(#35735) #56474624 válasza ludsimon (#35734) üzenetére


#56474624
törölt tag

Kapásból fel lehetne hozni, hogy megnöveli a fejméretet. Normál esetben ugye a váll játssza a "tompítás" szerepét. Ez nálam is így volt, az arcomat csak épphogy lehorzsoltam. Ha sisak lett volna rajtam, akkor valószínű jobban odaverem, aztán lehetett volna sápítozni, mi lett volna sisak nélkül... De ez csak egyetlen ok.
A több már inkább pszichológia. Olvass utána, cm fórumon belinkelték bizony. Van érv sisakviselés ellen. Én továbbra sem fogom hordani, és büszke vagyok rá. :P

Ezalatt 30 km-t tekertem sisak nélkül, és olyan érzésem volt, mint amikor golyóálló mellény nélkül bemenni a terroristák közzé. (Hülye példa. :D) De nagyon rémisztő volt ez a 30 km sisak nélkül.

Ez csak azt bizonyítja, hogy a sisak elhitette veled, hogy megvéd. :))

Egyébként másképp hallod a hangokat. Ha te nem, örülj neki, én meg még néhány süket másképp. :) :) :)

[ Szerkesztve ]

(#35736) Tamoo


Tamoo
MODERÁTOR

Hordani én is utálom, de hegyen egy 40km/h körüli lefelénél ne mondja senki hogy biztonságosabb sisak nélkül. Meg autók közt is...Ha meg megvan a baj, utána már hiába leszel sisak párti, már lehet késő. De hagyjuk inkább ezt a témát én azt mondom. Mindenkinek szíve joga...

(#35737) ludsimon válasza #56474624 (#35735) üzenetére


ludsimon
veterán

Hát ez igen rossz indok a nem hordásra. :(((

undefined

(#35738) #56474624 válasza ludsimon (#35737) üzenetére


#56474624
törölt tag

Ez meg igen rossz válasz, mondtam, hogy olvass utána a másik oldalnak is teljes egészében, ha erre nem vagy hajlandó, akkor nyilván nem is érdekel az "ellenoldal" véleménye úgy igazán. Dehát akkor meg felesleges leállni vitázni. :R

(#35739) venember83 válasza #56474624 (#35733) üzenetére


venember83
nagyúr

Ja, sisak nélkül, amíg meg nem halt valaki, és akkor kötelezővé tették. Elsőfék satuzásakor estem már fejre idióta gyalogos miatt, megvédett a sisak, ugyanígy sziklák közt estem, megvédte a fejem. Szóval én inkább viselem. Kivéve ha nagyon nyugis tempóban megyek járdán vagy szinte nulla kockázatú helyen. Mindenkinek szíve joga dönteni, de nem tartom szerencsésnek ráerőszakolni egymásra az akaratunkat, kivéve ha gyerekről van szó, aki még képtelen az ésszerű és megfontolt döntésre.

(#35740) dqdb válasza Tamoo (#35729) üzenetére


dqdb
nagyúr

Köszi a linkeket, nézelődök majd. Sok gyakorlati haszna nem lesz, de kíváncsi vagyok :)

tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

(#35741) amargo válasza #56474624 (#35735) üzenetére


amargo
addikt

mind1.

[ Szerkesztve ]

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#35742) Noddy válasza #56474624 (#35733) üzenetére


Noddy
senior tag

Ez két éve történt. Szerintem ez nem olyan régi. Minden Mo.-i versenyen is kötelező a sisak már egy ideje.

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

(#35743) Xantomas válasza ludsimon (#35734) üzenetére


Xantomas
őstag

Összekócolja a hajad, a homlokodon szép piros foltok lesznek ahol felfekszik, és szorít a sisak. Ha nincs bogárháló a lyukakon, akkor bemegy a darázs, és összedöfköd. Nem szellőzik rendesen, csak a drágább sisakok, ettől beleizzadsz.
Hülyén néz ki, nem dizájnos, nem divatos.

Nagyjából ezek az ellenérvek.

Néha én sem veszem fel a sisakot, de nem ezek miatt. Csak szimplán jól esik egy pólóban, egy rövidgatyóban felülni a bringára, és poroszkálni. Érezni ahogy a menetszél belekap a hajadba, amit kiizzadnál azt egyből elpárologtatja a levegő, és egyből le is hűt. Figyelni az épületeket, a várost.

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#35744) rii


rii
nagyúr

nem találom ... 2 napja keresem pedig

egy srácról ... sandináv területrôl.... fixivel ...

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#35745) #56474624 válasza Xantomas (#35743) üzenetére


#56474624
törölt tag

Ki kell ábrándítsalak, nem ezek az ellenérvek. :N

Rátérve valóban bringás témákra: mostanában gondolkodtam spd-s cipőre/pedálra váltáson. Ugyanis épp cipőt vennék, de nem látom annyira értelmét, mert úgyis csak széttaposom a talpát. (Klipsznek sem látom értelmét ennek megfelelően)
Mekkora összeg az, amit érdemes rászánni minimálisan?

(#35746) KaraDani válasza amargo (#35741) üzenetére


KaraDani
addikt

Legjobb barátom szülei tavaly trabival karamboloztak, és ott konkrétan jobban jártak, hogy kiestek a kocsiból, annyira össze lett lapítva az egész. Most öntöttem egy kis olajat a tűzre ;] , ebből aki akarja biztos le tudja szűrni, hogy jobb öv nélkül, szerintem meg kivétel erősíti a szabályt, ráadásul a mai autók nem trabantkasznival készülnek, nem tud úgy összegyűrődni, plusz ott vannak a légzsákok. Én mindíg bekötöm magam előle-hátul ülve is. Azt meg fel nem fogom, hogy az mért van, hogy bekötött taxist még nem láttam, bár lehet szimplán nem szeretnek élni :U

szerk.: de jó kis választ írtam egy mind1-re :C

[ Szerkesztve ]

(#35747) #56474624 válasza KaraDani (#35746) üzenetére


#56474624
törölt tag

ráadásul a mai autók nem trabantkasznival készülnek, nem tud úgy összegyűrődni

Akkor nem láttál még suzukit balesetet követően. :D :D

SPD-t lehet el kell felejtsem egy ideig, cipők elég drágák nekem most. De előbb-utóbb az lesz ebből. :))

(#35748) fpeter07 válasza #56474624 (#35735) üzenetére


fpeter07
veterán

Én mikor balra nézek, akkor süvítő hangot hallok, de csak egy ponton. Más hátrányát nem vettem észre, kivéve hogy ha viszket a fejem nem tudom megvakarni :D :(

(#35749) venember83 válasza KaraDani (#35746) üzenetére


venember83
nagyúr

Mert nekik munka közben nem kötelező. Legalábbis nálunk. Én viszont láttam, méghozzá elég gyakran. Bár ehhez lehet köze van annak, hogy apám taxis. :U

Ba cy lus: A cipő kapcsán lényeg, hogy ártól függetlenül kényelmes legyen. Ha pedig pedál, akkor Shimano vagy Crank brothers. A no-name SPD pedálok felejtősek, legalábbis amihez nekem szerencsém volt. Shimano pedálokból elég jól lehet válogatni, egyedül az XT nem ajánlott, mivel drágábban nyújtja ugyanazt, mint a Deore. Ja, meg más a színe.

(#35750) Xantomas válasza #56474624 (#35745) üzenetére


Xantomas
őstag

A valós ellenérvek persze nem ezek. Ezek a kifogások, hogy egyesek miért nem hordják.

Amúgy a legjobb ellenérv a hamis biztonságérzet, valamint a rosszul beállított sisak esetén az, hogy akár a pánt is meg tud fojtani.

Klipszet én sem szeretem, de van egy bütyköm a bal lábamon, valamint a lábam is szélesebb a szokásosnál. SPD cipők közül amit eddig próbáltam mind olyan volt, hogy 10 perc hordás után fájt, zsibbadt benne a lábam, mert nem volt elég széles, és csak szorosra húzva fogott rendesen, de úgy az ereket is elszorította. Valamint a bütyköm is nyomta amitől csak még rosszabb lett. Klipszben legalább olyan cipőt hordok ami kényelmes, igaz az meg a cipő talpát, és orrát teszi tönkre.

(#35746) KaraDani Ez butaság. A mai autók éppen az, hogy jobban gyűrődnek mint a régiek. A régi autók csak azért zúzódnak össze, mert sokszor szanaszét van rohadva, gyengülve a váz.

Inkább egy mai Volvo üssön el, mint egy 30 éves Lada, vagy egy Jaguar.

[ Szerkesztve ]

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Kerékpárosok, bringások ide! - Archívum IV. (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.