Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2401) RAM válasza jerry311 (#2398) üzenetére


RAM
őstag

van ahova be sem mehetsz teherautóval ;), ahova mondjuk busszal bemehetnél :)

Csak tisztán

(#2402) raczger válasza Makaveli (#2396) üzenetére


raczger
őstag

már fentebb kérdeztem pár hsz-el, nézd meg ott miket válaszoltak:)

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

(#2403) Tüzi válasza Makaveli (#2396) üzenetére

Én támogatnám... Rengeteg hülyegyerek megy az úton, úgy, hogy "kihaénnem", és sodornak veszélybe, vagy sírba másokat.
Valamint minden friss kjogsisnak kötelezővé tenném a páv2-t is minimum.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#2404) jerry311 válasza RAM (#2401) üzenetére


jerry311
nagyúr

A tábla nem betonfal... :DDD
De majd lesz buszra is jogsim. Valahogy be kell jutnom a határőrséghez, kék villogós, zöld, Scania busszal hasítani az utat. :DDD

(#2405) L.T. válasza Tüzi (#2403) üzenetére


L.T.
aktív tag

Szerintem aki hülyegyerek 17 évesen az 21en is az. És aki nem az nem. Nem a koron múlik elsősorban. Én 17 évesen szereztem jogsit és sose mentem bele kihaénnem szitukba. Nem megoldás a koremelés. Megoldás lenne a szigorúbb ellenörzés és a nagyon súlyos büntetések. No meg be kéne mutatni a Baracskai Bv intéztről egy kis dokumentumfilmet. Milyen is eltölteni ott egy ki időt. Tudnillik ott töltik le a közlekedési büncselekményt elkövetők a büntit. És mondani a tanulóvezetőknek, hogy na ide lehet kerülni....
A pav meg nem ér semmit csak pénzkidobás. Egyik rokonom volt ilyenen, semmilyen élő közlekedési szituáció nincs vizsgálva. Kb 30 évvel ezelőtti módszerrel vizsgálnak. Én jobbnak tartanám ha kötelező lenne mindenkinek levizsgázni egy vezetéstechnikai centrumban. Ott meg lehet mutatni, hogy ki tudja uralni a járművét.

(#2406) jerry311 válasza L.T. (#2405) üzenetére


jerry311
nagyúr

A PAV _nem_ a vezetési tudást vizsgálja. Sokkal inkább egy fizikai és pszichológiai teszt.
Aki nem reagál kellően gyorsan vagy éppen pszichológiailag alkalmatlan, abból nem lesz buszvezető vag mentős.

(#2407) L.T. válasza jerry311 (#2406) üzenetére


L.T.
aktív tag

Aki nem tudja uralni a járművet az fizikailag és pszhológialiag is alkalmatlan. Ez egy vezetéstechnikai tanpályán is kijönne. Meg más tudásbeli hiányosságok is. A pav módszerei ma már elavultak.
Megaztán milyen példát mutatnak a büntetések. Ittasan vagy kábítószer hatása alatt halálos balesetet okoznak megússza egy felfüggesztettel, lásd császár e. A másik belehajt a buszra várakozókba egy ember meghal a másik egyéletre rokkant lesz és kap két évet? lásd érdi gázoló. A rendőrök is csak akkor mérnek sebességet ha akció van meg ha kint a sajtó. És sorolhatnám.

[ Szerkesztve ]

(#2408) lsc válasza L.T. (#2407) üzenetére


lsc
nagyúr

Hali
Akkor véleményed szerint Hamiltontól vissza kell venni a licenszet azért amit a maláj versenyen csinált,mert nem uralta a járművet?

Az élet kegyetlen .

(#2409) raczger válasza lsc (#2408) üzenetére


raczger
őstag

szőrszálhasogatás, szókifordítás... ez a jellemző a mai társadalomra nem tud ellenébe semmit se mondani, idegesíti hogy a másiknak igaza van és máshogy nem tudja megcáfolni

egyébként L.T. fórumtársunkkal teljes mértékben egyetértek, igaz jogsim még nincs

De például nézd meg hogy Hamilton 10 esetből hányszor uralkodik az autó felett egy-egy kicsúszás esetében: 9 vagy 10...
De mikor például egy öregember pl 70-80 éves vezet (hibáa vezet pl 20 éves korától), akkor nagyobb részben rosszabbak a reflexei mint az a nagyvárosi vezetéshez kellene... Szomszéd is már 80-on felül van, fizikailag még tényleg fitt semmi komolyabb baja nincs de falun kívül autóval nem nagyon mer már menni, mert tudja hogy a reflexei nem ugyanazok, így könnyebben kerülhet balesetbe. Ez volt az egyik véglet
A másik az a fiatalság, az ő esetükben a reflexel ugyebár nincs gond nagy részben, inkább mint L.T. írta valamiféle ehhez kifejlesztett, kitalált pszichológiai vizsgálat kéne (mondjuk 25 éven alul aki leakarja tenni, mert általában efölött már azért megjön az esze az emberek többségének akinek nem jött meg 18 éves koráig), és mindenkinek aki a jogsit le akarja tenni, kéne valamiféle pályán különböző gyakorlatokat elvégezni (ugye mint pl a buszvezetőknek), hogyan is kell parás helyzetben az autó felett uralkodni. Ezekkel talán csöökkenteni lehetne a balesetek számát. Ez csak az én véleményem, ne kövezzetek meg ha esetleg valami hülyeséget írtam volna :D

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

(#2410) lsc válasza raczger (#2409) üzenetére


lsc
nagyúr

Hali
Amit írtam messze nem szókifordítás,hanem éppen szó szerinti értelmezés.
Ez "csak" autóvezetés,ezzel az erővel már nem vagyunk messze attól, hogy csak annak lehet gyereke, aki "próbaképpen" felnevel sikeresen egy gyereket, és csak ezután lehet sajátja.Ha valaki megszerzi a jogosítványt, az még nem azt jelenti, hogy tud is vezetni , hanem hogy jogosult rá. Alapvetően a szabályok be nem tartása abból fakad szerintem,hogy mindenki tudja, könnyű megkerülni azokat.Érdekes az osztrákok nálunk száguldoznak,szabálytalankodnak, ha átmész hozzájuk akkor a 30-as táblánál lefékeznek 30-ra.A nyugati országok nagy részében még ennyi képzés sincs,mégis kulturáltabb a közlekedés.

Az élet kegyetlen .

(#2411) jerry311 válasza L.T. (#2407) üzenetére


jerry311
nagyúr

Mégegyszer leírom, a PAV-nak nem célja (soha nem is volt) megállapítani, hogy fizikailag képes-e uralni valaki a járművet. Erre ott vannak a vezetéstechnikai képzések.
A PAV elsősorban arra koncentrál, hogy kellőképpen gyors-e a reakció és mennyire hajlamos belemenni a vizsgázó a bizonytalan helyzetekbe.

(#2412) zsiga667


zsiga667
addikt

Lenne egy kérdésem, egy vitát kéne eldönteni.
Az autópályán ha a belső sávban haladsz el a külső sávban közlekedők mellett az előzés vagy párhuzamos közlekedés, illetve kell-e ilyenkor folyamatosan indexelni vagy elég csak a sávváltáskor?

(#2413) Calogero válasza zsiga667 (#2412) üzenetére


Calogero
addikt

Szerintem csak sávváltáskor.

(#2414) Cathfaern válasza zsiga667 (#2412) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Szerintem csak sávváltáskor, s párhuzamos közlekedésnek számít.
De én úgy tudom, hogy bármiféle előzéskor elég csak sávváltáskor indexelni.

(#2415) lsc válasza zsiga667 (#2412) üzenetére


lsc
nagyúr

Csak sávváltáskor kell,szerintem.

Az élet kegyetlen .

(#2416) N4r4ncs


N4r4ncs
aktív tag

Már az egész országot bejárta eza pletyka,hogy 21 év lesz a B jogsi korhatár,minden ismerősöm is váltig ezt állítja! Szerencsére én már letudtam,de érdekelne honnan jött ez elő??

[ Szerkesztve ]

Mátyással együtt az igazság is meghalt

(#2417) lsc válasza N4r4ncs (#2416) üzenetére


lsc
nagyúr

Van sok jól értesült.

Az élet kegyetlen .

(#2418) N4r4ncs válasza lsc (#2417) üzenetére


N4r4ncs
aktív tag

Kifejtenéd :))

Mátyással együtt az igazság is meghalt

(#2419) dante3 válasza N4r4ncs (#2416) üzenetére


dante3
addikt

Szerintem nincs valóságalapja, valaki elhintette és elterjedt ez a pletyka!
A volt oktatóm azt mondta nincs szó ilyen változtatásról.

Túl messzire kell mennünk ahhoz, hogy megtudjuk, milyen messzire mehetünk!

(#2420) tildy válasza N4r4ncs (#2416) üzenetére


tildy
nagyúr

Van másik pletyka is.

Lesz vmi szigorítás jogsiügyben jövőre ami annyit tesz hogy akinek nincs kicsi papírja, hiába múlt 21 nem mehet egyből nagyra Csak 2 év kicsi után.
Erről tud valaki valamit? "A" ,íof course

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#2421) lsc válasza N4r4ncs (#2418) üzenetére


lsc
nagyúr

Mindig van, volt,lessz olyan ember, aki ha hall valamit,ami estleg egy részlet vagy hülyeség,akkor azt "jól értesült"-ként adja tovább.

Az élet kegyetlen .

(#2422) jerry311 válasza zsiga667 (#2412) üzenetére


jerry311
nagyúr

2 sáv megy párhuzamosan egy irányba, szerinted előzés vagy nem? :)

(#2423) zsiga667 válasza tildy (#2420) üzenetére


zsiga667
addikt

Ez így ebben a formában faszság. Az OK hogy kezdőként ne ülhessen fel az ember egy ezres gixxerre egyedül forgalomban, de attól még nyugodtan letehetné a korlátlan jogsit, mert ezzel időt és pénzt is megspórol.

(#2424) zsiga667 válasza jerry311 (#2422) üzenetére


zsiga667
addikt

Én tisztában vagyok vele, csak tegnap (na jó, ma hajnali fél2-kor... :D) nem sikerült meggyőznöm az egyik haveromat erről. :)

(#2425) L.T.


L.T.
aktív tag

Tegnap óta elég sok volt a hozzászólás én meg csak most tudtam leülni a gép elé. Szóval....
Hamiltonról: azért ne keverje senki a szezont a fazonnal már. Aki forma-1es autóban ül, bárki is legyen az, maximálisan profi. Ezek a civil vezetéstechnikai tréningek arról szólnak hogy 40-50 km-es sebességnél hogyan tudsz korrigálni valamit csúszós, jeges úton vagy szárazon ha elédkerül valami, valaki. A forma1-ben arrról beszélnek hogy kb 200-nál tud-e egy kicsit korrigálni vagy nem. Bármelyik forma1-es versenyző kis túlzással félkézzel, bekötött szemmel többet tud az autóvezetésről mint bármelyikünk.
A pav-ról: én gyerekkoromban láttam egy magyar filmet (már nem tudom a címét), de arról szólt hogy egy buszvezető balesetet okozott és páv-ra küldték. A film valamikor a 60-as években játszódott. És a benne mutatott vizsgálati eszközök a mai napig használatban vannak. Pld egy trabant kormányos "szimulátoron" egy pöttyöt kellett egy végigvezetni egy kék monitoron. Ezt a gépet is a 2000-es évek közepén használják. Kb 40 éves. Ugye nem változott semmi az elmúlt 40 évben az útjainkon....

A nyugati országokban meg azért kulturáltabb a közlekedés mert van aki ellenőrizzen. Lásd magyar autósok ausztriában mikor az itthoni stílusban kezdtek el közlekedni. Hamar odalett párszáz euró. Mert van rendőr az úton és nem csak darabra vannak ott. Nekem 15 éve van jogsim és több mint 100 ezer km-t lenyomtam mindenfelé (nem csak vasárnap). egy kezemen meg tudom számolni hányszor állítottak meg a rendőrök. Nem csak azért mert általában betartom a szabályokat, de ahol lehet menni ott tolom neki. Hanem azért mert egyszerűen nem találkoztam velük.
Vezetéstechnikai tréningen szerintem pedig kötelező lenne levizsgázni mindenkinek, de csak a jogsi megszerzése után bizonyos idővel kellene. De akkor, ha nem megy át ugorna a jogsi.
Az autópályán a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.

A korhatár megemelése ügyében továbbra is várom a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Sajtóirodájának válaszát. De mint mondtam nem tartom valószínűnek az emelést. Ha igaz lenne már a sajtó mondta volna.

(#2426) lsc válasza L.T. (#2425) üzenetére


lsc
nagyúr

Hali
"Bármelyik forma1-es versenyző kis túlzással félkézzel, bekötött szemmel többet tud az autóvezetésről mint bármelyikünk". Ezt Nakajima be is mutatta a legutóbbi futamon.
"És a benne mutatott vizsgálati eszközök a mai napig használatban vannak. Pld egy trabant kormányos "szimulátoron" egy pöttyöt kellett egy végigvezetni egy kék monitoron. Ezt a gépet is a 2000-es évek közepén használják. Kb 40 éves. Ugye nem változott semmi az elmúlt 40 évben az útjainkon...."Az ember "nagyvonalakban" már 2000 éve változatlan, a reflexei valakinek jobbak v. rosszabbak.Ezt el lehet dönteni egy ilyen vizsgálattal is/igaz egy Ferrari kormányt jobb lenne markolászni :D /
"Nem csak azért mert általában betartom a szabályokat, de ahol lehet menni ott tolom neki."
Előzőleg azt írtad hogy nem mentél bele" kihaénnem" helyzetekbe, akkor a gyorshajtás nem az?

[ Szerkesztve ]

Az élet kegyetlen .

(#2427) L.T. válasza lsc (#2426) üzenetére


L.T.
aktív tag

Nakajimanal ez családi hagyomány apuci is ilyen volt. De hát a kamikazék ilyenek :D
nagyvonalakban" már 2000 éve változatlan, a reflexei valakinek jobbak v. rosszabbak.Ezt el lehet dönteni egy ilyen vizsgálattal is/igaz egy Ferrari kormányt jobb lenne markolászni
Hát azért lennének ma már jobb szimulátorok is.
Én lakott területen kívül, száraz úton, jó látási viszonyok között merem neki tolni ahol látom, hogy a forgalom ritmusa megengedi és sem a saját sem a mások épségét nem veszélyeztetem és nem kényszerítek senkit korrigálásra. Na ilyenkor biztos nem 90-el megyek. Ki az aki sose lépte túl a sebességet? Olyan ember nincs és én nem is mondtam hogy mindig minden szabályt betartok. A "kihaénnem" emberek ennek pont az ellenkezői. Megy akkor is ha nem lehet, neked kell fékezni, lehúzódni és persze nem ér vele semmit mert nem ér oda előbb. Követési távolságról nem is hallott. A táblákat csak utcabútoroknak nézi az útburkolati jeleket meg grafitinek. És persze index nuku mert a telefonálós keze éppen foglalt.

(#2428) lsc válasza L.T. (#2425) üzenetére


lsc
nagyúr

Az előbbiből kimaradt:"A nyugati országokban meg azért kulturáltabb a közlekedés mert van aki ellenőrizzen. Lásd magyar autósok ausztriában mikor az itthoni stílusban kezdtek el közlekedni. Hamar odalett párszáz euró. Mert van rendőr az úton és nem csak darabra vannak ott.".Nos, ebben egyetértünk.

Az élet kegyetlen .

(#2429) L.T. válasza lsc (#2428) üzenetére


L.T.
aktív tag

Na végre valamiben egyetértünk :DD

(#2430) jerry311 válasza L.T. (#2425) üzenetére


jerry311
nagyúr

A pöttyös gép elég vicces jószág. :))
PÁV: http://www.nkh.hu/pav/content/view/2/5/lang,hu/ [link]

(#2431) lsc válasza jerry311 (#2430) üzenetére


lsc
nagyúr

Végül is a gyengénlátóknak segítség.

Az élet kegyetlen .

(#2432) N4r4ncs


N4r4ncs
aktív tag

Talán lezárva ezt a korhatár kérdést:
Annyi biztos, hogy a jogosítvány megszerzésének életkori feltételeit tartalmazó BM rendelet nem változik január 1-től, tehát nem változhatnak a korhatárok sem ettől az időponttól. Az idevágó hír az, hogy az Európai Parlament tárgyalja az európai jogosítványokkal foglalkozó irányelvet, az EP képviselők azt szeretnék, ha minden tagállamban egységes uniós jogosítványt adnának ki és nagymotorokra a jövőben csak 24 évnél idősebbek kaphatnának majd vezetői engedélyt. Ebből azonban még nem kell azonnali magyarországi korhatáremelésre gondolni, a tervek szerint a következő 5 évben történnének meg a fenti intézkedések, ezek azonban a B kategóriás jogsit várhatóan nem fogják érinteni.
Dr. Koszoru István,jogász

Mátyással együtt az igazság is meghalt

(#2433) tildy válasza tildy (#2420) üzenetére


tildy
nagyúr

ÉS erről senkinek semmi infó? Nekem azért elég lényeges lenen, ha lehet inkább rögtön nagymotorra mennék:U

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#2434) jerry311 válasza tildy (#2433) üzenetére


jerry311
nagyúr

...nagymotorokra a jövőben csak 24 évnél idősebbek kaphatnának majd vezetői engedélyt...

Ez? Legalábbis én arra következtettem Dr. Koszoru István válaszából, hogy nem lesz más változás nagymotor kérdésben.

(#2435) tildy válasza jerry311 (#2434) üzenetére


tildy
nagyúr

Az nekem nem lényeg, nekem az a léyneg ne kelljen előbb korlátosra, majd korlátlanra levizsgáznom.

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#2436) Janoska26 válasza jerry311 (#2434) üzenetére


Janoska26
addikt

Én nagymotorra nemcsak korhatárt szabnék, hanem komoly pszichológiai vizsgálat alá vetném a delikvenseket, mert az országúton száguldozó, kamerázó, vadbarmoknak nemigenhiszem hogy kilenne a 4 kereke, oszt rinyálnak ha eldobják a kanalat :(

(#2437) Bubu79 válasza Janoska26 (#2436) üzenetére


Bubu79
addikt

Osztom a dolgot - túl sok donorjelölt van az utakon... Jelenleg simnán besétálhat bárki egy szalonba motort venni anélkül, hogy akár csak a jogsija meglétét is ellenőriznék...

"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast

(#2438) tildy válasza Bubu79 (#2437) üzenetére


tildy
nagyúr

hogy akár csak a jogsija meglétét is ellenőriznék.
Khm, azért vannak olyan szalonok, ahol kérik:U Ahol mi vettük a motort, ott kérték a jogsit, vagy pedig papírt a tanfolyamról.

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#2439) Bubu79 válasza tildy (#2438) üzenetére


Bubu79
addikt

Több olyan ismerősről tudok, akitől semmit nem kértek a világon, amikor motort vett magának - annak ellenére, hogy hitelre ment. Hivatalos Honda illetve Suzuki szalonban.
Szándékosan írtam ismerőst, nem tartom mégcsak havernak sem az olyanokat, akik megveszik a nagymotort 0 tudással, hatalmas egoval és azt hiszik tudnak mindent a motorozásról, mert az első pár kilométeren nem törték össze magukat... Ami késik nem múlik, azóta a srác két motort rúgott ki maga alól, de az esztelensége töretlen... Arra hivatkozik, hogy nincs ideje és pénze elmenni tanfolyamra, mert meg kell keresni a motor költségeire a lóvét - szép?

El tudom képzelni hány ilyen kamikaze lehet az utakon...

Valóban... Nem kedvelem a motorosokat... Főleg azok után, hogy megtörtént a mecseki balhé...

"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast

(#2440) tildy válasza Bubu79 (#2439) üzenetére


tildy
nagyúr

Most írjam azt hogy nem kedvelem az autósokat mióta a szemem láttára ütöttek el egy diákot majd láttam hogy fémkoporsóba rakják? És mindezt akkoriban mikor épp tanultam vezetni? Nem minden motoros hülye.

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#2441) Bubu79 válasza tildy (#2440) üzenetére


Bubu79
addikt

Azt írsz, amit csak akarsz.
Nem minden motoros hülye - valóban, a kéthengeres berregőkkel járók tudnak normálisan közlekedni, nem túrnak le jobbról előzve az útról, nem előznek végeláthatatlan kocsisorokat, majd amikor látják, hogy nem érnek a végére nem tolják le az autóst az árokba...

A gyorsasági motorral közlekedőktől van herótom, ha tehetném ezeket a gépeket száműzném a versenypályákra, mert azok, akik veszik jobbára nem képesek fejben tartani, hogy rájuk is vonatkoznak a sebességkorlátozások...

Egészen tuti dolog, amikor egyik pillanatról a másikra feltűnik melletted a figura olyan tempóval, hogy jóformán esélyed sincsen észrevenni a tükörből ha jön. Ha éppen megkezdesz egy kikerülési manővert, vagy netán előzésbe kezdesz, mert amikor megkezdted a műveletet még híre-hamva nem volt a figurának és véletlenül lezúzod, akkor meg téged vesznek elő és bár nem biztos, hogy te vagy a hibás mégis egy életen át hurcibálhatod magaddal a dolog emlékét - más felelőtlensége miatt...

Ne próbálj meg meggyőzni arról, hogy ők vannak kisebbségben, mert nem fog menni - nem ezt lehet észrevenni a forgalomban...

"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast

(#2442) L.T. válasza Bubu79 (#2441) üzenetére


L.T.
aktív tag

Én még mindig azt mondom, hogy zéró elenörzés miatt az utakon mindenki azt csinál amit akar. Ma tettem meg egy több mint 200 km-es utat 3 megyén át. Egy rendőrrel találkoztam, az is egy pékséghez ment be.

(#2443) RAM


RAM
őstag

PÁV II mit takar?

Csak tisztán

(#2444) L.T. válasza RAM (#2443) üzenetére


L.T.
aktív tag

(#2445) 1010 válasza tildy (#2440) üzenetére


1010
őstag

:Y
ez durva

(#2446) jerry311 válasza Bubu79 (#2441) üzenetére


jerry311
nagyúr

Ez a téma inkább ide való. Nem mintha itt zavarna csak oda jobban illik. :))

(#2447) L.T. válasza jerry311 (#2446) üzenetére


L.T.
aktív tag

Igen igaz, mostmár itt offoljuk ezt a vonalat.

(#2448) Shadowfax válasza L.T. (#2425) üzenetére


Shadowfax
addikt

A pav-ról: én gyerekkoromban láttam egy magyar filmet (már nem tudom a címét), de arról szólt hogy egy buszvezető balesetet okozott és páv-ra küldték. A film valamikor a 60-as években játszódott. És a benne mutatott vizsgálati eszközök a mai napig használatban vannak. Pld egy trabant kormányos "szimulátoron" egy pöttyöt kellett egy végigvezetni egy kék monitoron. Ezt a gépet is a 2000-es évek közepén használják. Kb 40 éves. Ugye nem változott semmi az elmúlt 40 évben az útjainkon....
Akkor itt álljunk meg egy szóra. :)
A '60-as években még nem volt PÁV, az csak 1978-tól van. Az a műszer, amiről beszélsz (útvonalkövető szimulátor) pedig 1975-80 között fejlesztették ki, de manapság már nem nagyon használják, mert 2004 óta egy ún. ART2020 fantázianevű vizsgálóberendezéssel teszteleik a jónépet, amit osztrákok fejlesztettek ki, s az EU-ban több helyen használnak közlekedéspszichológiai vizsgálatokhoz (Ausztria, Németország, Svájc, Olaszország, stb.) Ennyit akkor a 40 évről meg az elavult vizsgálatokról. :)

(#2449) L.T. válasza Shadowfax (#2448) üzenetére


L.T.
aktív tag

Netán ott dolgozol, hogy ennyire tudod? Jó ez egy gép. És a többi? Mind új? Szerintem nem. Találnánk több évtizedes darabot. Biztosan. Aki ismerősöm volt sajnos PAV4-en megkérdezte az gépeket kezelő hölgyektől :F van a jogsijuk? Hát rengetegnek nem volt. Aztán a végső értékelést készítől. Hát neki sem. Tehát olyanok értéklenek vezető embereket, akiknek fogalmuk nincs a vezetésről. Nem kerültek semmilyen bonyolult közlekedési szituba, ahol dönteni kellett a másodperc tört része alatt.
A PAV nem jó semmire. Csak az állam szedi be a pénz érte. Meg kell szüntetni és valami más értelmesebbet kell bevezetni helyette.
Ja és csak 1978-tól. Meg vagyok nyugodva. Csak 30 éves....

(#2450) Shadowfax válasza L.T. (#2449) üzenetére


Shadowfax
addikt

Már korábban írták a többiek: attól mert egy gépen Trabant-kormány van, vagy x éves, még pontosan képes mérni a közlekedéshez elengedhetetlen pszichés jellemzőket. A lényeg, hogy valid és megbízható eljárás legyen, megfelelően sztenderdizált eljárással, nemde? Lehet egy hiperszuper szimulátor is, amit tegnap készítettek, de ha nincs bizonyítottan közvetlen kapcsolat a teszteken mért eredmény a közúti közlekedésben tanúsított vezetési, magatartási hibákkal, akkor egy kalap szart sem ér.
Ha figyelmesen elolvasod a hszemet, akkor láthatod, hogy már pár éve az EU-ban is több helyen használatos modern tesztgépet használják a PAV-nal is (jelenleg PAV I és II-nél is), a PAV III és IV kategóriára pedig akkor terjesztik ki, ha lesz több gép... (jelenleg 15 van).
Ismerősöd nyilván azért ment PAV IV-re, mert 5-ször megbukott az elméleti vagy gyakorlati vizsgán... Érthető, ha tök frusztrált volt, s szar élménynek élte meg, de azért nem mindig a külső körülményekben kellene keresni a hibát. (Tudom, ez Mo-on nem divat...)
Csak az állam szedi be a pénz érte.
Hehe, ez vicces. Egy PAV-vizsga kb 8400 Ft, egy jogsi letétele meg minimum 100e forint, a háziorvos meg 10e-ért pecsétel...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.