Hirdetés
- laskr99: DFI és DFI Lanparty gyűjteményem
- sziku69: Szólánc.
- sh4d0w: Kalózkodás. Kalózkodás?
- Gurulunk, WAZE?!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bitpork: 2025, zárás
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Pajac: 27 ezer kilométerrel közelebb, mint átlagosan
- GoodSpeed: Kell-e manapság egérpad vagy sem?
Új hozzászólás Aktív témák
-
modder
aktív tag
Ezek alapján az információk alapján nehéz eldönteni, hogyneked milyen tervezési mintákra van szükséged, az meg a másik, hogy olyan sok tapasztalatom nekem sincsen, hogy séróból vágjak 10-20 mintát

Ahogy látom, szeretnéd jól átgondoltan elkezdeni a projektedet, ami mindenképpen jó. Ehhez tudok adni pár tanácsot, ezek elcsépeltnek tűnhetnek, de érdemes betartani őket, hogy ne idő közben jöjj rá, hogy valami szar vagy nem elég rugalmas
Specifikáció: Mindenképpen próbáld meg jól specifikálni azt, amit szeretnél az oldalon: Milyen adatokat akarsz megjeleníteni, hogy akarod megjeleníteni, a felhasználók milyen interakciókra képesek az oldalon (use-case-ek), hogyan akarod őket elszeparálni egymástól. Milyen oldalak lesznek egyáltalán. Ez az alapja az egésznek, ha ebben nem vagy biztos, akkor gondolkodj még rajta.
Modell/Adatbázis: A speci függvényében találd ki a modelledet. Vagy adatbázisból indulj, vagy osztályokból. Én adatbázis modellből indulnék, mert tudom, hogy úgy biztosan hatékony és normalizált lesz az adatbázis (már hanem valami elosztott/no-sql megoldást teszel mögé). Ez még csak az adatok és az adatok közötti interakció, ebben nincsen benne a felhasználói input meg böngészés.
Modell 2 /BLL: Az adatbázis alapján megtervezed a modelledet, osztályokat, amik képesek mindenfélét elvégezni az adatbázisban, amire szüksége lehet a szoftverednek: új diagram, diagram lekérdezése, kérdések, tárátáttá... Itt már érezni fogod, hogy mik azok a pontok, amiket lehet, hogy egyszerűbben is meg lehetne valósítani valami design patternnel, és akkor felmész wikipédiára, és véginézed az összeset

Na, ha ezekkel megvagy, és úgy látod, kiválóan meg tudsz valósítani mindent modell szinten, amit szeretnél, akkor már "gyerekjáték" lesz megcsinálni a controllert és a view-kat, amik az adatokat megjelenítik. Ne felejtsd el, hogy a Java erősen objektumorientált nyelv, ezért nagyon is van értelme osztályokban gondolkodni.
Egy szó, mint száz: Tervezés, tervezés, tervezés!
Persze lehet, hogy fognak jönni azok, akik mondják, hogy manapság az agilis módszertanokat használják a gyors szoftverfejlesztés miatt, és nem kell ennyi időt szánni a tervezésre... erre csak azt tudom mondani, hogy: DE!

Új hozzászólás Aktív témák
A topicot kiemeltem. Valaki nem akar egy nyitó hsz-t írni?:))
- -ÚJ,2 ÉV GAR- DDR5 GAMER PC: RYZEN 7 8700F/9700X/9800X3D +RX 6600/6700XT +16-64GB DDR5! SZÁMLA!
- Dell Latitude 7430 x360 Ütésálló Érintős Hajtogatós Profi Ultrabook 14" -60% i7-1265U 16/512 IRIS Xe
- HP E24m G4 Monitor FHD IPS webkamerával, Windows Hello-támogatással
- Lenovo ThinkPad T14 Gen 5 Ultra-I7/16GB/512SSD/FHD/garancia!
- Lenovo ThinkPad X1 Carbon 9th i7-1165G7/16GB/512/FHD/Magyar
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB DDR5 RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S23 Plus / 8/256GB / Kártyafüggetlen / 12 Hó Garancia
- Apple iPhone 14 Pro Max / Kártyafüggetlen / 256GB / 12Hó Garancia / 87% akku
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B650 Steel Legend WiFi R5 8600G 32GB DDR5 500GB SSD RX 7800XT 16GB NZXT H700i
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő


