Hirdetés
-
LOGOUT.hu
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
sifarr
senior tag
válasz Dinter #18196 üzenetére
Az azonnali utalás bevezetése nem érinti azt, hogy továbbra is vannak banki munkanapok és szünnapok. Könyvelés a munkanapokon történik.
A CIB-nél az elszámolási hónap nem azonos a naptári hónappal. Január pont ilyen volt.
A hónap az utolsó munkanapon végződik (ez januárban 29-e volt), a következő hónapan pedig a következő naptári nappal kezdődik (a február január 30-án).
A januári számlakivonat is ezt mutatja, 29-e volt az utolsó könyvelési nap.
A február pedig január 30-án kezdődött. Ha volt forgalom január 30-án (és/vagy 31-én), akkor a kivonaton az jan. 30-i értéknappal és 1-ei könyvelési nappal fog szerepelni a kivonaton. Az idei február pedig 26-án zárul. Erre nem árt figyelni.A kedvezmény feltételeit is eszerint vizsgálják. Ha ez nem tetszik, akkor otthagyhatod őket. Nem tudom, más banknál naptári hónap szerint csinálják-e, ahogy te szeretnéd. Nem tartom valószínűnek.
-
Dinter
addikt
válasz sifarr #18201 üzenetére
Ez szerepel a CIB honlapján: 0 Ft havi számlavezetési díj 1 évig feltétel nélkül, az első évet követően akkor, ha a havi jóváírás eléri a mindenkori nettó minimálbért
Ez pedig az MNB-nél: Az azonnali fizetés összege öt másodpercen belül eljut a kedvezményezett számlavezetőjéhez. A beérkezett összeget a számlavezető ezután haladéktalanul jóváírja a kedvezményezett számláján, így azonnal felhasználható.
Tehát eszerint a jóváírás is 31-én történt. Sehol nem könyvelési napot írnak. -
Blamazs
senior tag
megoldódott.
[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz Dinter #18202 üzenetére
Az MNB-re ne hivatkozz, a jóváírás teljesült, felhasználhattad.
Ez szerepel a CIB honlapján: 0 Ft havi számlavezetési díj 1 évig feltétel nélkül, az első évet követően akkor, ha a havi jóváírás eléri a mindenkori nettó minimálbért
Ez alapján megreklamálhatod. Valószínűleg esetileg jóváírják.
De a rendszer nem fog változni. Nem fognak banki szünnapon könyvelni. (A gépeknek is kell pihenni. ) És nem fogják a feltétel teljesülését ellenőrző szoftvert sem átírni.
Annyit fogsz elérni - szerintem -, hogy átírják a kondíciós listát valami ilyenre:
"a mindenkori nettó minimálbér összegét elérő lekönyvelt jóváírásnak a díjfizetést megelőző hónapban a számláratörténő beérkezése esetén, ...". -
addikt
válasz axioma #18199 üzenetére
mikor a gránitnál jártam ugyanígy (munkahelyem még előző hónapban elutalta a fizetésemet, így nem volt meg a beérkező 1-31. között) és a másik feltétel (mindennap 150ezer ft az egyenlegemen) csak lekötve volt meg. akkor én írtam nekik egy panaszlevelet, hogy nincs befolyásom arra, hogy mikor utal a munkahelyem, illetve ha tudom, hogy a havi ~400Ft-ot kamatozó 150ezer Ft lekötése miatt kell közel 4000 Ft-os havi díjat fizetnem, akkor nyilván 150ezerrel kevesebbet kötök le. másnapra jóváírtak a levont havi díjat. és válaszban is csak ennyit kaptam, hogy "jóváírták"; de nem mondták meg, hogy mivel győztem meg őket, vagy csak méltányosságból tették-e. azt se írták bele, hogy most az egyszer csinálnak ilyet.
szerintem ha az van a hirdetményben, hogy 1-je és 31(/30/29/28-a) között kell érkeznie az összegnek, akkor az end-user-től nem elvárható, hogy tudja, hogy a könyvelés mikor történik meg ha valamelyik határnap hétvégére esik. egyáltalán a könyvelés az egy belső technikai dolog, ha nem tudják megoldani, akkor írják a feltételekhez azt, hogy 3-a és 25-e közötti jóváírások számítanak és akkor tisztasor.It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
addikt
válasz sifarr #18205 üzenetére
ezt a módosítást csak akkor tehetik meg szerintem, ha innentől kezdve folyamatosan kiadják előre (pl. az adott évre), hogy mikor van a könyvelési határnap: azaz meddig kell érkeznie az összegnek ahhoz, hogy még adott hónapban könyveljék.
(amúgy ez egy szigorító változtatás lenne, tehát minimum 60 nappal korábban ki kell küldeni és ok lehet szerződésbontásra)
[ Szerkesztve ]
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
sifarr
senior tag
(amúgy ez egy szigorító változtatás lenne, tehát minimum 60 nappal korábban ki kell küldeni és ok lehet szerződésbontásra)
Ez igaz.ezt a módosítást csak akkor tehetik meg szerintem, ha innentől kezdve folyamatosan kiadják előre (pl. az adott évre), hogy mikor van a könyvelési határnap
Nem feltétlen kell adott évre előre kiadni.
Elég, ha az ÁSzF vonatkozó szabályzatába beépítik a bankszámlák esetében a könyvelési, elszámolási hónap fogalmát, meghatározását.
Az alapján mindenki kiszámolhatja 1-1 adott elszámolási hónapra a kezdő és záró naptári napot. -
addikt
válasz sifarr #18209 üzenetére
"Az alapján mindenki kiszámolhatja 1-1 adott elszámolási hónapra a kezdő és záró naptári napot."
Szerintem ez nem elvárható az ügyfelektől, mivel vannak 4 napos hétvégék, megcserélt szombati munkanapok, stb.
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
RR-13
őstag
válasz Dinter #18202 üzenetére
Fogyasztóvédelmi szempontból is Neked van igazad.
Amennyiben a CIB Bank nem írja jóvá panaszodra a díjat, akkor a magatartásuk fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősülhet, ehhez PSZÁF eljárást kellene kezdeményezni.
Az álláspontom indokolása:
Az Neked, mint ügyfélnek a szerződés megkötésével jogod nyílt a Bank által meghatározott kedvezmény megszerzésére, amennyiben a Bank által meghatározott feltételeket teljesíted.
A meghatározott banki feltétel valóban az, hogy "a díj terhelést megelőző hónapban legalább a mindenkori nettó minimálbérnek megfelelő összegű jóváírás érkezik átutalással.. akár több részletben is a bankszámlára..."
E joggyakorlás korlátozására lehet alkalmas a Bank azon magatartása, hogy a hirdetményében és az ÁSZF-ekben a kedvezmény megszerzésének feltételeit nem egyértelműen, így félreérthetően határozta meg, melynek okán az Ügyfél ezen jogosultságával nem tud élni, mivel a nem megfelelő tájékoztatás hatására az előírt feltételeket teljesíteni nem tudja, illetve megfelelően körültekintő fogyasztói magatartása során sem teljesíthette volna.
Vagyis, mivel sehol nincs írva a CIB Bank hirdetményében, és üzletszabályzatában, hogy a díjmentes számlavezetés jóváírásához, a havi minimum jóváírást, az adott hónapon belül, csak a könyvelési dátummal veszik figyelembe, ezért a hirdetménye homályos, és nem egyértelmű, mely alapján kötelességük a díjat utólag jóváírni.
A jóváírás kifejezés szerepel mindenhol a leírásaikban, így a hónap utolsó, nem banki munkanapon érkezett jóváírást is figyelembe kell venniük, mivel a jelenlegi hirdetményük alapján, az ügyfél hátrányára nem térhetnek el.
Valószínűsítem, hogy a rendszer "még" nincs átállítva, és nincs szinkronban a "nemrégen" bevezetett azonnali utalással, hiszen korábban, mivel hétvégén stb. nem lehetett utalni, így addig ez a probléma nem is jöhetett elő, vagyis a hétköznap utalt összeget a beérkezés napján írták jóvá, mely így teljesülhetett a hónapon belül.
Érdemes panaszt beadni, és nyugodtan idézheted az általam leírtakat, szerintem ez alapján is jóvá írhatják majd.
[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
Szerintem ez nem elvárható az ügyfelektől, mivel vannak 4 napos hétvégék, megcserélt szombati munkanapok, stb.
Nem tudom. Nekem ez kicsit olyannak tűnik, minthogy nem elvárható, hogy tudjam, miszerint a macskát nem lehet betenni száradni a mikróba. Nekem ez erőltetett indoklás.
Valamint ha én nyugdíjas vagyok, nem olvasok újságot (neten sem), nem hallgatok rádiót, nem nézek TV-t (egyik sem kötelező), akkor az sem elvárható, hogy tudjam, hogy egy munkanappá nyilvánított szombaton fizetnem kell a parkolásért? És ha megbünetnek, akkor reklamálhatok?Szerintem elvárható, hogy egy ügyfél tudja (és számoljon vele), munkaszüneti napon a bankoknál nincs könyvelés. ÁFR miatt jóváírás, terhelés (zárolás) van, de könyvelés nincs.
A havi elszámolási időszak (havi kivonat) is a könyvelési időszakhoz kötődik.
2 banknál biztos: ez a CIB és a Gránit.
A Gránit januári kivonatán ez szerepel:
Könyvelés dátuma: 2021.01.01 - 2021.01.31 és
Kivonatkészítés időpontja: 2021.01.29 23:00:01
Tehát már az esetleg 29-én 23:30-kor teljesült ÁFR tranzakciót (+/-) sem könyvelték, mert az a napi zárás után teljesült. Viszont a tájékoztató részben a 30-31-én teljesült, de le nem könyvelt tételek típus szerint, összesítve szerepelnek. Bankkártyás +/-, manuális zárolás, ÁFR +/-.
Amikor az MNB bevezettette az ÁFR-t, akkor valamiért nem tette kötelezővé egyben a folyamatos, azonnali könyvelést is. Jóváírás/terhelés-könyvelés ideje azóta elválhat egymástól. Ez van, ezzel számolni kell.De ez vihar egy pohár vízben. A te eseted más volt (decemberi dupla fizetés, januárban 0). Ha a bank szigorúan jövedelem jóváírástól teszi függővé a kedvezményt, akkor valóban figyelembe kell vennie, hogy esetleg az ügyfél önhibáján kívül nem tud teljesíteni.
Viszont, ha bármely beérkező jóváírást elfogad, akkor nem kell azt kicentizni. Mert lehet, hogy az 5 másodperc utolsó pillanata már átcsúszik a következő napra.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz sifarr #18212 üzenetére
az ügyféltől nem elvárható, hogy tudja a különbséget a könyvelés és jóváírás/terhelés időpontja között. Akkor elvárható, ha a bank rögzíti, hogy mikor van a könyvelés és erről tájékoztatja az ügyfelet és ahhoz tartja magát. Azt is elmondom miért, tegyük fel, hogy ügyfél tudja, hogy egy 31, vasárnapi utalás már következő hónaphoz könyvelődik. Valamilyen okból ezt ki is használja rendszeresen. Aztán a bank bevezeti az azonnali könyvelést és mégse úgy történik mint eddig. Aztán kiderül, hogy nem működik rendesen az új rendszer és egy hónap múlva és átmenetileg visszaáll a régi könyvelési módra. Mivel semmit nem mondott a könyvelésről a bank, ezért simán megteheti, az ügyfelek számára meg folyton változik a feltétel (igaz, egy kisarkított esetben). Ha a bank leakarja védeni magát, akkor vagy a pontos könyvelési dátumokat kell időről időre publikálnia előre, vagy megadni a képletet, hogy mi szerint kell számolni. Innentől kezdve viszont ez köti a bankot.
Ezzel szemben az "így szokott lenni, mindig is így volt, mindenki tudja, hogy így szokott lenni" általában nem elfogadható érv a bank részéről az ügyféllel szemben. Le van irva, vagy sem ez a kérdés.A parkolós példád azért nem jó, mert a parkolóautomata mutatja, ha fizetős időszakban vagy szombaton, ahogy a parkoló app-ok is. (Normál szombaton pedig egyik sem hagy fizetni.)
Egyébként sem vagyok benne biztos, hogy a bankszüneti nap egy-az-egyben ugyanaz, mint a munkaszüneti nap. (És akár más okból is előfordulhat, hogy egy bankban máskor van a könyvelés, mint szokott lenni.)
A gyakorlati kérdéshez visszatérve, minimális meló lenne a szoftvert módosítani banki oldalról, hogy mondjuk 8-án fussanak le a feltételvizsgálatok és az értéknapot figyeljék.
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
RR-13
őstag
válasz Dinter #18214 üzenetére
Amennyiben van lehetőséged telefonon "várakozni" ügyintézőre (hogy ne kerüljön plusz költségedbe), akkor felhívhatod őket a CIB24-en, és akkor elmondod az indokot, a hivatkozást, hogy nem könyvelést említ a hirdetmény stb., hanem jóváírást, mely alapján telefonon is eldönthetik, hogy jogos a reklamációd, és azonnal jóváírják az összeget, ilyenkor nem kapsz majd írásban választ, és lemondasz a 30 napos kivizsgálásról, ez nekik is jobb, és bevált gyakorlat a CIB-nél.
Elsőnek ezt javaslom, mert gyorsabb, és kb. holnapra jóváírják (max. hétfőre) az összeget.Amennyiben erősködnek, hogy panaszt vesznek fel, és 30 nap, akkor is nyugodtan állj ki az mellett, hogy ezt telefonon is el lehet dönteni, hogy nem könyvelés van írva, és nem szeretnél még ez miatt várni 30 napot.
A második körben bele szoktak menni, ha elsőre nem. Nekem volt olyan, hogy ha nem sikerült az első ügyintézőnél, mert egy olyat fogtam ki, aki csak mellébeszélt, akkor letettem a telefont, és újra hívtam őket, és a második jóváírta a panaszolt összeget[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
A parkolós példád azért nem jó, mert a parkolóautomata mutatja, ha fizetős időszakban vagy szombaton, ahogy a parkoló app-ok is.
Minden hasonlat kicsit sántít ...
De a parkolásnál én ismerethiányos és naiv vagyok. Meg se nézem a parkolóautomatát, hiszen a szombat ugye munkaszüneti nap. Akkor meg minek? Nem gyaloglok feleslegesen odáig.
Ahogy a számlatulajok nagy többsége le se tölti a számlakivonatát. Alapos átnézésről azután végképp nincs szó.Egyébként sem vagyok benne biztos, hogy a bankszüneti nap egy-az-egyben ugyanaz, mint a munkaszüneti nap.
Kivételes esetektől eltekintve ugyanaz. Ilyen lehet pl. a teljes informatikai alaprendszer cseréje, vagy a Takaréknál volt ilyen az egyesüléskor, és ilyen várható a Takarék, MKB és BB összeolvadásakor. Ezeknél plusz banki szünnapokra volt szükség. Ezeket viszont jóelőre bejelentik.A gyakorlati kérdéshez visszatérve, minimális meló lenne a szoftvert módosítani banki oldalról, hogy mondjuk 8-án fussanak le a feltételvizsgálatok és az értéknapot figyeljék.
Nem szívesen nyúlnak hozzá a szoftverhet, csak ha nagyon muszáj valamiért. A módosítás mindig hibaforrás is!
Viszont ha hozzányúlnának, akkor szerintem egyszerűbb az értéknap vizsgálat helyett a folyamatos, azonnali könyvelést bevezetni. És akkor az elszámolási időszak mindig megegyezhet a naptári hónappal.Akkor elvárható, ha a bank rögzíti, hogy mikor van a könyvelés és erről tájékoztatja az ügyfelet és ahhoz tartja magát.
Annyiban egyetértünk, hogy én is rendezném ezt a kérdést. Be az ÁSzF-be, hogy
- a könyvelés munkanapokon történik,
- banki szünnap = munkaszüneti nap (esetleges eseti eltérések hirdetményben),
- ha van napi zárás (pl. 22 órakor), akkor az utána, éjfélig történő tranzakciók a következő munkanapon könyvelődnek,
- az elszámolási időszak (kivonat) egzakt meghatározása.
(Kiváncsi lennék, az ügyfelek hány százaléka venné észre.)De továbbra is fenntartom (másképp fogalmazva): sok hűhó semmiért.
Hány olyan eset volt/lesz 2021-ben, mint Dineré, ami kapcsán a kérdés előjött? Egy kezem is elég (lesz) a megszámolásához.
Ennyi miatt beindítani szoftverfelesztést, ÁSzF-átírást, megmozgatni a rendszert? Nem gazdaságos. Egyszerűbb esetileg jóváírással korrigálni.De tőlem legyen igazatok. Fel kell jelenti a CIB-et az összes felettes hatóságnál. Majd kiderül, hogy arra a CIB mit lép. Nekem mindegy.
P.s. Remélem, nincs harag. -
RR-13
őstag
válasz Dinter #18217 üzenetére
De nekünk nem vontak le semmit előre sem, jó mondjuk nálunk a moratórium akció miatt lehet, hogy nem, de az is csak január 31-éig volt...
Akkor csak Nálad változtatták a rendszert? Nem értek már semmit.
Akkor szerintük most a februári havidíjat vonták? Mekkora marhaság[ Szerkesztve ]
-
Dinter
addikt
Megint megnéztem:
legalább a mindenkori nettó minimálbér összegét elérő jóváírásnak a
díjfizetést megelőző hónapban a számlára történő beérkezése esetén,
valamint CIB ECO ForYou Bankszámla igénylése esetén.Tehát akkor ez is baromságot mondott... ekkora retkeket de megbántam, hogy megnyitottam ezt a számlát.. egyszer már sikerült felb.szniuk, amikor a hulladék rendszerük miatt 6k-t buktam jegyárfordulókor..
-
RR-13
őstag
válasz Dinter #18220 üzenetére
Ja emlékszem arra is...
Én még azt is jóváíratnám a helyedben. Szóval jöhet a következő ügyintéző szerintem, és ha korlátlanul telefonálsz, akkor előbb utóbb találsz olyat, aki felfogja, hogy igazad van, és miről van szó.Maga a számla nem rossz, az ügyintézők sajnos "sokoldalúak", hogy finoman fogalmazzak... nem igazán van több mint a fele a helyzet magaslatán.... beszélnek minden marhaságot, ahelyett, hogy utánanéznének.
Nyugodtan mond a hívásban, hogy nyissa meg a pdf-et, a hirdetményt, és akkor maga is láthatja. -
addikt
válasz sifarr #18218 üzenetére
Ezzel a hsz-eddel teljesen egyetértek
Illetve annyit pontosítanék, hogy szoftervhez hozzányúlni mindig kell (illetve kéne, de mivel itt irtó nagy pénzről van szó, gyakorlatilag kell).De ebben van a lényeg:
"De továbbra is fenntartom (másképp fogalmazva): sok hűhó semmiért.
Hány olyan eset volt/lesz 2021-ben, mint Dineré, ami kapcsán a kérdés előjött? Egy kezem is elég (lesz) a megszámolásához.
Ennyi miatt beindítani szoftverfelesztést, ÁSzF-átírást, megmozgatni a rendszert? Nem gazdaságos. Egyszerűbb esetileg jóváírással korrigálni."Én is azt gondoltam volna, hogy ez az egész nem ér ennyit a CIB-nek és simán jóváírják neki és vége a történetnek. Ezzel szemben két ügyintézőről is lepattant. (És abban is biztos vagyok, hogy ha ez az egész egy középvezetőhöz került volna, akkor legyintett volna, hogy "utaljátok vissza neki".) Többet árt nekik, mint amit nyernek ezen az összegen.
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
cocka
veterán
válasz Dinter #18217 üzenetére
Engem mindig megszívatnak ezzel a magasabb havi díjjal februárban, mert konkrétan december végén megkapom a decemberi bért is, így januárban nem jön semmi, tehát február elején garantált bukó van.
Ami nem fér a fejembe, hogy egy már meglévő bankkártyának az esedékes éves díját miért nem ugyanazon napon vonják évente?
Tavaly már január 2-án volt CA-Főkártya éves tagsági díja. Idén ingyen lesz?
-
addikt
válasz w.miki #18222 üzenetére
Az IBAN számot tartalmazza a pénzforgalmi keretszerződés, illetve elektronikusan a következő módokon található meg:
- A GRÁNIT eBank mobilbanki applikációba belépve, a Számlainfo menüpontra nyomva megnyíló felületen a felső zöld sáv alatti Info gombra nyomva megtalálható és megosztható a bankszámlaszám és az IBAN szám is.
- A netbanki felületre belépve a bal oldali menüpontban le kell tölteni egy pdf formátumú havi számlakivonatot, a számlakivonat tartalmazza az IBAN bankszámlaszámot.[ Szerkesztve ]
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
cocka
veterán
Ehhez extra kérdés: Azonkívül, hogy évente esedékes, éven belül random vonják, amikor úgy gondolják? Mitől függ, hogy melyik hónapban? Akkor jön a meglepi, amikor nem számítasz rá?
Hol van ez konkrétan leírva? Éven belül mikor esedékes a kártya díj? Miért kell ezt nyomozni? Miért nincs benne a díjszabásban?
-
RR-13
őstag
"CIB Bank Rendszerfejlesztés - 2021.02.06-08.
Ezúton hívjuk fel tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy a bank informatikai rendszerének fejlesztése miatt
2021.02.06. (szombat) 03:00-05:00 óra és 15:00-17:50 óra között,
2021.02.07. (vasárnap) 09:00-11:00 óra között,
2021.02.08. (hétfő) 00:00-01:50 óra között- a CIB Bank mobilalkalmazás, a CIB Bank Online, a CIB Internet Bank, az eBroker, a Business Terminál, a CIB Business Online nem lesznek elérhetők,
- a CIB24 telefonos ügyfélszolgálat korlátozott funkcionalitással lesz elérhető, továbbá2021.02.06. (szombat) 03:00-05:00 óra és 2021.02.08. (hétfő) 00:00- 01:50 óra között
- CIB eCommerce (internetes kártyaelfogadás) szolgáltatás nem lesz elérhető, továbbá2021.02.06. (szombat) 15:00 óra és 2021.02.07. (vasárnap) 11:00 óra között
- a Faktori szolgáltatás nem lesz elérhető.
Szíves megértésüket köszönjük!"[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Benne van de vermerseklettol fuggoen el van dugva. Sot anno az OTP (bar lehet most is csianlja) fenntartotta a jogot hogy barmelyik nap vonhassa amikor akarja az adott honapon belul (es persze triggert irtak, hogy ha 1 napon is jobban megkozelited a limitet - hitelkartya - mint a kartyadij, akkor jol megvagnak hitelkeret-tullepessel is). De Erste konkretan rankeroltetett egy kartyavaltast, es a lejarat honapja nem egyezik meg az evforduloval, azzal is halalra szivatnak. Me'g az ugyintezo mondta, hogy minek azt nekem tudni... aztan irtak egy valaszlevelet, ami nem is arra a kartyara vonatkozott, amin ezt megreklamaltam... teljesen fogalmatlanok, de Erste mar 15 eve se tudta (nagyon kozpontosnak tovabbitott kerdesnel, ok hivtak vissza) hogy milyen termeket arul, toluk ennyi varhato el.
-
sifarr
senior tag
Azonkívül, hogy évente esedékes, éven belül random vonják, amikor úgy gondolják? Mitől függ, hogy melyik hónapban?
Megnéztem, nálam 2019 és 2020-ban 1 év különbséggel napra pontosan ugyanakkor vonták. A lejárati hónap szerinti következő hónap elején, 5-én. Korábbi éveket nem ellenőriztem.
Nem lehet, hogy kibocsátás/kártyacsere évében az aktiválás idejétől is függ a beterhelés, a köztes években pedig az enyémhez hasonló időben? És nálad ilyen oka van az eltérésnek?
Ez csak sejtés, mérget nem vennék rá. De azért gondolom, mert ha nem aktiválod, akkor - azt hiszem - be sem terhelik a díjat. -
cocka
veterán
-
sifarr
senior tag
Az összes kártyám kb. januári lejáratos volt.
Ezek ugyananzon a kártyához tartozó dátumok?
Ha igen akkor nem "kb" januári lejáratos, hanem mindig januári. De ezt a mostani kártyád is mutatná.
A 2010-es, 2015-ös dátumok rendben valónak tűnnek, a 2014-es is - mondjuk - belefér a sorba. Viszont a 2011-es és a 2020-as nagyon kilóg.
Ha egy kártyához tartoznak, akkor nem értem. Bár a foghíj is túl sok.
Ha egy kártyához tartoznak, akkor melyik években volt lejárat miatti kártyacsere? Csak a sejtésem miatt kérdezem. -
cocka
veterán
válasz sifarr #18238 üzenetére
A 2010-es kártya már nincs meg. De az még Mastercard volt. Tudni kéne, hogy a CIB hány évre adta ki régebben a kártyákat. Vagy 2 vagy 3.
Nincs kb. az csak arra vonatkozott, hogy januárban jártak le. De hogy ez januáron belül mit jelent azt nem tudom. Mivel ugye az aktiválás időpontja változhat, de a lejárással kapcsolatban csak annyit szoktak mondani, hogy a kártyán szereplő hónap utolsó napjáig érvényes. Az általában meg egy fix dátum.
-
sifarr
senior tag
A 2010-es kártya már nincs meg. De az még Mastercard volt.
Tehát 2011-től van Visa-d.Tudni kéne, hogy a CIB hány évre adta ki régebben a kártyákat.
3.Most az adatok alapján tippelni fogok.
2010.02.05. Mastercard, ne foglalkozzunk vele.
2011.01.07. Hó elején megkaptad a Visa-t, gyorsan aktiváltad, beterhelték.
2014.01.30. Kártyacsere volt, január végéig még érvényes volt a régi kártya, hó közben valamikor aktiváltad az újat, utána hamarosan betehelték.
2015.02.05. Január lejárati hónap, csere ebben az évben nincs, lejárati hónapot követő hónapban sima beterhelés
2020.01.02. Kártyacsere éve. Cserekártyát már decemberben megkaptad, már decemberben aktiváltad. Aktiválás után, január elején beterhelték.
2021. Idén még nem terhelték. Nem kártyacsere éve, tehát aktiválás nincs. Díjterhelés február elejére várható.
A tipp azon a sejtésemen alapul, hogy kibocsátáskor/kártyacsere esetén az aktiválás ideje befolyásolja a beterhelés idejét.
Hogy ez igaz/nem igaz, nem tudom.csak annyit szoktak mondani, hogy a kártyán szereplő hónap utolsó napjáig érvényes.
Ez így van.[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
Hogy őszinte legyek, nekem ilyen sose volt. Pedig 2006.09.19 óta vagyok ügyfél.
Először valami hullámos asszem kék-zöld designú Visa Electront adtak. Aztán kivezették az összes Visát, utána jött az MC mánia és adtak valami labdás dombornyomás nélküli Mastercardot, aztán már csak ezt a színes maszatolást, abból már a harmadikat "amortizálom".
-
RR-13
őstag
Pedig az általam mutatott is létezett.
Itt is van róla infó ezen az oldalon, pont ugyanolyan, mint a miénk volt 2009-ben.
Ezek még nem rendelkeztek Chip-el sem, így érintéses fizetéssel sem. -
cocka
veterán
Nézegetem, jó oldal. A harsonásra emlékszem. Egyébként volt idő, mikor bevezették más bankoknál, hogy egyedi kártyaképet kérhetsz rá. Azt lehet tudni, hogy a "gyári" kártyaképek honnan származnak? Volt az egyik Erste Visa Classicon egy kilincspár, amit azóta se találok. Na azt a designt elviseltem volna a saját kártyámon is. Vagy ha legalább a kép meglenne. Sajnos az oldalon nem találtam meg az Erstések közt, de tuti, hogy Erste volt, mert megjegyeztem a világoskék-sötétkék-piros körítés miatt.
A narancssárga/rózsaszín árnyalatos internetkártya is volt. Sőt azt eltettem emlékbe. LOL
Igen ilyenem volt:
Ez meg máig megvan:
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Igen jó oldal.
Arra a kilincsesre én is emlékszem valakinél láttam, de én sem találom a képét.Nekem az összes kártyám megvan visszamenőleg 11 évre, és a K&H banknál vezették be a saját képpel történő kártya igénylést (de máshol is), ami nekem volt 3db., azok is megvannak.
(#18247) axioma: Nem vagyok még regisztrálva ott, de igen valószínű, hogy felvásárolják a képek miatt a lejárt kártyákat.
Megtaláltam a ONE card-ot
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
A legalul emlitett szamlacsomag miatt linkelem be: [link]
Fura, hogy a szamlahasznalattal no a dija, kerdes persze mit fognak szamlaforgalmon erteni. Mindenesetre aki 400e-et mozgat, annak velhetoen van 400e bevetele, akkor ott a Raiff ingyen... me'g ha ahhoz nincs is ertekpapirozas (vagy van? nekem eleg a mak)
Mintha egy kicsit elmaradt volna a termek-konstrukcio megalkotasakor a piackutatas.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- Csere-Beszámítás! Gamer PC! I7 6700K / GTX 1070 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- HP ProDesk 400 G5 Mini PC, I5-9500T, 8GB DDR4, 256GB NVMe SSD, WIN 10, WIFI, SZÁMLA, GARANCIA
- Apple Iphone 13 PRO MAX/Sierra Blue/256GB/KÁRTYAFÜGGETLEN/AKKU 88%/Patika állapot
- Csere-Beszámítás! Gamer PC! I3 10105F / GTX 1070Ti 8GB / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- SAMSUNG FLIP3 8GB/128GB FEKETE, ÜZLETBŐL, GARANCIÁVAL
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest