- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sh4d0w: Netflix? Ugyan, VW előfizetés!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- LordAthis: Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja az aktuális trendeket...
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hapakj
őstag
Így van. Windows 10 minden monitorkonfiguráció és felbontáshoz külön eltárolja az ikon layout-ot s mindig visszaállítja. Ezt mindig szerettem Windows 10-ben s nem is volt vele problémám. S szintén ha windows-ban Win + P-vel váltok monitort, akkor azok szépen lekapcsolnak.
-
hapakj
őstag
Esküszöm, abszolút furákat tapasztalsz. Nekem nem tűnik el a monitor, mint hw ha lekapcsolom.
BTW még ha lehúzok monitorokat akkor sem csesz szét semmi ikon beállítás. Igaz csak az egyik monitoron vannak ikonjaim. Nyitva lévő ablakokat nyilván átpakolja, mert megszűnik egy felület. De a kikapcsolt monitoron simán ott maradnak az ablakok.
Most már kiváncsi vagyok, pontosan milyen Windows-t és monitorokat használsz
-
hapakj
őstag
Hát el tudom képzelni, hogy a HDMI Splitter miatt vagy a rendszeres lehúzogatás miatt néha valami alaphelyzetbe áll, de ezt nem feltétlen fognám a Windows hibájának. Fixen bekötött monitorokkal ilyet sose tapasztaltam (én mondjuk display portot használok)
Utóbbi időbe egyébként kötöttem fel és le rendszeresen 3.-nak egy sima FullHD tv-t HDMI-n igaz az Intel IGP-re, de ott sem tapasztaltam semmit, hogy a Hz, vagy a Scaling megbolondult volna.
Nekem a HDMI Splitter a gyanús, hogy valamiért néha 60hz-es kijelzőt reportal a Windows felé,
-
hapakj
őstag
Hát eléggé furcsállom, amiket GAI leírt. Azt elhiszem hogy nem mindenkit hat meg a magas képfrissítés, bár szerintem a VRR mindenképp hasznos.
De én semmi olyasmivel nem találkoztam, ami ő említett. Nekem két monitor WQHD / 144H és 4k / 60Hz van a gépre kötve (legújabb Win 10) minden probléma nélkül
Nekem sose vált vissza 144Hz-ről a monitor. Ha visszaváltana azonnal észrevenném. Nem tudom mit jelent, hogy szinkronba van kötve a TV-vel, lehet az okoz problémát. Játékoknál sem gond ez a dual setup aktív monitorok mellett is teljesen jól mennek GSynckel a játékok a 144Hz-es monitoron.
Részemről a Windows UI skálázása sem volt sose förtelmes 7 éve használom, azóta valszeg javult (hallottam egyébként olyanokat, hogy Radeonnal szarabb) Ha kell küldök screenshotokat.
Mindkét monitorom 27". Az 1440P-s 100% scalingen van a 4k pedig 175% scalingen. Ebből leginkább azt veszem észre, hogy a 4k monitoron sokkal élesebb és jobban néz ki minden. Annyi van összesen, hogy ha egy ablak egyszerre két monitoron van akkor attól függően melyik irányból huzzúk át vagy nagyobb vagy kisebb lesz, de ekkora monitorok mellett kb sose usecase, hogy egy ablak két monitoron legyen. Régi alkalmazásoknál persze előfordulhatnak minimális anomáliák, de hogy annyira förtermelmes legyen, hogy ne élvezzem emiatt a high DPI-t az túlzás.
Nomeg ahogy láttam 3060Ti-od van. Részemről az közel sem egy FullHD / 60Hz kártya. Persze új játékokban igen, de pár évesekben simán meg tudna hajtani egy WQHD / 144Hz monitort. 1080 Ti-om szerintem hasonló teljesítményű, s ráadásul a tiedben még DLSS is van
-
hapakj
őstag
Hát, sajnálom, de én pl Doom Eternal miatt vettem. Egyszerűen idegelt, hogy az 1080 Ti-om még 4k felbontáson is lazán 100FPS+ produkált és én semmit se láthatok belőle
Szóval berendeltem egyet és nagyon jó. Telefonon abszolút nem tudok mit kezdeni ezzel a 120Hz hisztivel, de még a Windows UI is sokkal kellemesebb smoothabb 144Hz-en.De a Doom Eternalban az hogy mindenre tudsz reagálni, mintha sokkal több részletett látnál, nagyon jó. S a VRR miatt a 40-60fps tartomány is sokkal jobb, hiába "csak" 40 fps, egy nem VRR-es monitoron darabos vagy tearinges lesz, de ha synckel sokkal kevésbé zavaró és folyamatosabb a látvány. Szinte kitolja a VGA képességeit. Pl Read Dead Redemption 2 High beállításokon hiába ment csak a 40-60 fps tartományban, egyáltalán nem volt zavaró
Szóval én abszolút ajánlom, hogy monitoron ne spóroljon az ember. Se DPI, se Hz tekintetében. Mégiscsak a legnagyobb infó impulzus egy PC-ből -
hapakj
őstag
hja, a jó monitorok nem olcsóak.
Én vettem egy 4k 60hz monitort még 7 éve ~140 000-ért.
Majd egy WQHD G-Sync 144Hz monitort 4 éve ~180 000-ért.Most gondolnám, hogy egyesíteném a kettőt és lenne egy 4k 144Hz, de ha már szeretnék bele értelmesen használható HDR-t akkor már fél millió forint. hogy mivan?
Amúgy volt nálam egy MacBook Pro az annak 120Hz-es 1600 nit-es kijelzőjével, s a Geforce Now-val lehet rá streamelni a játékokat akár magas képfrissítéssel HDR-ben is s hát valami brutál jó élmény. Iszonyat jól néztek ki Doom Eternalban a tűz, szikrák, lövések, robbanások egy 1600 nites HDR panelon.
-
hapakj
őstag
Nem bogoztam végig az eredményeket, de GCN1 meg GCN2 valószínűleg csak modern DX12 játékokban kellene jobbnak lenni mint a Kepler. DX11 alatt szerintem architektúrálisan semmi előnye nincs.
Aszinkron compute vagy bindless rendering esetén húzhat el, ezek ugye DX11 pedig nincsenek -
hapakj
őstag
Elvileg azért, mert az AMD 5-széles vektor ALU-ja kb. annyi helyet foglalt a chipben
Biztosan így is volt
wtf, 5 széles? az kb mikor jó shadereknél?Azért annyi, hogy legjobb kihasználtság esetén is 1 felesleges legyen?
még float8-nál és float 16-nál sem segít
Ez továbbra is úgy tűnik, hogy egy 5 széles helyet 2 skalárral jobban jártak volna. -
hapakj
őstag
De itt voltam, csak szerintem regem még nem volt. lol. hát hja compiler oldalról az autovektorizáció az egy bonyolult feladat, nomeg ugye ha a kód alapján nem is lehetséges akkor lehetetlen
Igazából SIMT architektúráknál nem is értem miért lenne jó, ha a feldolgozók vektorosak skalár helyett -
hapakj
őstag
válasz
Armagedown #31 üzenetére
Egyébként hasonló lehet Windows 10 és WDDM 1.x-es kártyák esetén is. Windows 10 már a WDDM 2.x-re építkezik s ha egy videókártyához csak 1.x-es driver van, akkor bizonyos funkciók emulálva lesznek.
Szóval a DX10-es kártyák már nem biztos, hogy maxot hoznak Win 10 alatt
-
hapakj
őstag
válasz
Armagedown #31 üzenetére
Igen ez így van, ha egy DX9-es kártya WDDM driverrel van hajtva XPDM helyett, akkor tényleg lassabban működnek. DX9-es kártyák nem tudnak mindent, ami a WDDM-hez kell ezért az OS CPU-ból emulál funkciókat, illetve XPDM-en keresztül jóval vékonyabb az OS réteg a videókártyához.
Windows Vista és 7 még támogatja elvileg az XPDM drivereket. Érdekes lenne egy olyan összehasonlítás, hogy ugyanaz a kártya hogy teljesít XPDM és WDDM driverével. -
hapakj
őstag
válasz
MasterDeeJay #20 üzenetére
Igen, ezzel egyetértek és tényleg probléma. Jó kis multimediás kártya a pascalos GT 1030, ajánlottam is ismerősnek.
De ha a kepleres változatnak csak kína a piac, akkor valszeg el se jutott ide. Esetleg nem is merték volna forgalmazni megtévesztés miatt. -
hapakj
őstag
Köszi. Egy autós játékból kinézem, hogy igényelte a Cube Map Array feature-t az enviroment probeok miatt
GFXBench Car Chase-ben is pont ez a helyzet. De egyébként más technológia limitációk is lehetnek.
Én most azzal szembesültem, hogy SM2.0-s és SM3.0-s (DX9) kártyákhoz a shadereket DX11-ben a DX10-es SM4.0 speciális profiljaival kell fordítani, de utána teljesen jól megy, mint pl ps_4_0_level_9_1, vs_4_0_level_9_1. Windows Vistan amúgy, amin nincs alapból DX11Nah ez a mindfuck
De nem adom fel amíg a VkQuake 2 nem indul el Geforce FX-en
-
hapakj
őstag
válasz
MasterDeeJay #16 üzenetére
Hát sejtettem, hogy Kína, de egyébként ez gáz. Reméljük ide nem jutott el
a pascalos GT 1030 vagy 1.5x erősebb mint ez a Kepler. Bár mondjuk a GK107 sem rossz. Laptopban van nekem SLI-be, elég jól vitte a dolgokat. Az az időszak amikor még az SLI működgetett -
hapakj
őstag
válasz
MasterDeeJay #16 üzenetére
Hát igen az gáz, ha random webshopok hülyeségeket irogatnak
Én itt gyártó weboldalára meg termék dobozra gondoltam.
A Vista-s 1.0 WDDM elvileg csak akkor támogat több adaptert ha ugyanazzal a driverrel működnek, különben letiltja az egyik vezérlőt. Lehet ezért nem sikerül befele üzemelnem FX 5200-at mert csak WDDM 1.0-s drivere van és van egy integrált intel IGP az alaplapon
Igazából Windows 8 óta már kell dx-es hw-es gyorsítás a Windows-nak. Ha nem lenne meg, akkor elkezdi WARP-pal CPU-ból számolni. Látható, hogy Win 11 elindulgat régi hw-eken is de eléggé dobálják kifele a régi cuccok támogatását. Simán el tudom képzelni, hogy a sokadik verzió csak WDDM 2.0 driverrel és dx12 "támogató" kártyával indul majd csak el. -
hapakj
őstag
válasz
MasterDeeJay #10 üzenetére
Oké ez világos, meg tényleg gáz, hja én is túlképzett vagyok
BTW szerintem leginkább a GTX 600 és 700 szériában volt kavarás, ott voltak vegyesen Fermik / Keplerek meg Maxwell 1.0-k. GTX 900 már desktop fonton egy kivételével Maxwell 2.0
[link] - ezt a kártyát milyen piacra szánták?
Látott már valaki ilyet egyáltalán?
De egyébként ugyan ez volt DX11-el is, csak ott valahogy nem lett ekkora hangja. Ugyanis DX9-ig visszamenőleg minden kártyán működhet a DX11, szóval ott szerintem a teljesítmény és feature szórás még dúrvább. Gondolom azért nem lett semmi belőle, mert nem igazán készült DX11-es runtime-ot használó játék, ami DX9 hw-en futott volna.
S épp ezért nem igazán lesz új DX egyelőre, mert a runtime inkább sw technológia dolog, nem pedig hw-es képességeket mutat. Jelenleg nincs ok egy új API-t bevezetni, mert a DX12 is modern és kényelmesen elférnek benne az új featureök.
-
hapakj
őstag
Szerintem Tesla 2.0 már tudja a FL_10_1-et.
Egyébként létezik olyan FL 11_0, 11_1 kártya amire DX 12 van nyomva? Mindegyik a Windows 10 és DX12 megjelenése előtt jött ki, legalábbis nvidia oldalán. Windows 10-el egyidőben a Maxwell 2 jött ki, ami azért már elég jól támogatja a DX12 hw-es képességeket.
Valószínűleg az MS döntése is volt, hogy az FL_11_0 / FL_11_1 kártyák is DX 12 "képesek" legyen, hogy legyen a Win 10 mögött platform.
-
hapakj
őstag
válasz
MasterDeeJay #5 üzenetére
Igazából nem értem mi olyan bonyolult. DX11, DX12 az API, a Feature level pedig hogy mire képes a kártya. A 960M vagy 750 Ti ugye Maxwell v1, ami már egészen jó dx12 implementációt támogat. Szerintem kb a leglényegesebb dolog kb a resource binding fejlettsége, ami a bindless renderinghez kell s ebben Maxwell 1 már legmagasabb szinten van.
A Fermikre és Keplerek volt kissé ráerőszakolva a DX12, de azokon is jól mennek az alapfunkciók.
BTW én most DX11-ezek egy Geforce FX 5200-ason Windows Vistán
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Jövedelem
- Synology NAS
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- További aktív témák...
- Vivo Y76 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eladó karcmentes Huawei Nova 8i 6/128GB / 12 hó jótállással
- DELL Precision 5540 Workstation i7-9850H Nvidia Quadro T1000 32GB 1000GB 15.6 új akksi 1év garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB DDR5 RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad 320S-13IKB - i5-8G I 8GB I 128SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest