Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz Ctrl+Alt~Del #46690 üzenetére

    Nyugodj meg, a nut-ra nem sok embernek jut eszébe a dió. Inkább az anyacsavar.
    Amire te gondoltál az a walnut, de mindegy :D az hogy a google translate mire fordít azt meg felejtsük el gyorsan.
    Nyereg, vagy szemöldök amit szoktak használni rá. De leginkább nyereg. Azon nyergelnek keresztül a húrok.

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • Ctrl+Alt~Del

    senior tag

    Az érdekesség kedvéért bemásolom az Audioll válaszát:

    "Sajnálattal értesültünk az említett, újabb hibákról. Szomorú, hogy egy ESP esetében ilyen - valószínűleg a gyártásból adódó - hibákkal kell szembesülni. Mindenképpen jelezni fogjuk a Thomann felé, hogy ez nem az első eset a hangszer kapcsán, hogy hibásan küldik el. Enyhén szólva aggályos, hogy hogy működhetnek megfelelően a gyártó és a forgalmazó minőségbiztosítási folyamatai.Természetesen intézkedünk a visszaküldésről és amint a termék beérkezett a beszállítóhoz indítjuk a visszautalást!
    A múltkorihoz hasonlóan, elindítjuk a reklamációt és küldünk egy ingyenes feladóvényt a hangszerre és bármelyik csomagos postán feladhatja a hangszert.A számlát NE csomagolja a hangszerhez! A visszautalásig őrizze meg, majd azután nyugodtan eldobhatja. Mi is sztornózni fogjuk a tranzakció végeztével!
    Korábbi kérdésére vonatkozóan azt tudjuk elmondani, hogy természetesen apróbb hibák egy 6-700 ezer forintos Gibsonon is előfordulhatnak, de ezek - legfőképpen az első esetben a karcolt matt festés például - semmiképpen nem nevezhetők aprónak. Mindazonáltal ez a matt Satin Black festés egy nagyon nehezen előállítható bevonat típus. Nagyon kényes és gyakorlatilag minden apró mechanikai behatás azonnal meglátszik rajta. Ettől függetlenül sem a gyártónak, sem a forgalmazónak nem szabadna egy ilyen értékű hangszert így kiengedniük. Pontosan az ilyen rossz tapasztalatok miatt szoktuk a beérkező hangszereket mi is ellenőrizni és akkor már el sem jut a mi vásárlónkhoz.
    Általános értelemben azonban a Thomann és más beszállítóink is nyitottak az ilyen problémák megoldására. Hasonló esetben árengedményre is hajlandóak, a pénzvisszafizetést pedig nagyon komolyan veszik.
    Ettől függetlenül nagyon kínos és sajnálatos ez az eset és bár nem a mi hibánk, de szeretnénk elnézését kérni az okozott kellemetlenségért, mert ez nem csak várakozási időt jelentett, hanem bosszúságot, csalódottságot is.
    Kis türelmét szeretnénk kérni az ügyintézéssel kapcsolatban. Hamarosan elküldjük a feladóvényt és akkor elindulhat a folyamat."

    W | W | H | W | W | W | H

  • Moleman

    addikt

    válasz lacibattya #47494 üzenetére

    Sok mindentől függ.
    Nekem 10 évig egy 10" 25 wattos Fender kombó volt az egyetlen, kisebb klubkoncertre is elég volt, tökjól szól a mai napig, de mikor a hangkártya kimenetét kötöttem rá, nem bírt vele, torzított halkan is.
    Azóta volt 4 másik 12" erősítőm, egy tranzisztoros, egy előfokcsöves, két fullcsöves, mind bírta a hangkártyát is. Viszont nem tudom, hogy ez elsősorban az erősítőn, a hangszóró méretén, vagy a hangszóró típusán múlt.

    A 12" is tud halk lenni, ha jól van megcsinálva, a mostani erősítőim (tranyós 2×12 és csöves 1×12) még éjjeli hangerőn is nagyon jól szólnak.

    Kérdés, hogy milyen irányba szeretnél előrelépést, mi nem tetszik a Laney-ben?
    A Katana amúgy jó választás, mert kb minden hangzást tud egész jól, jók a beépített effektek, én is szemeztem vele egy időben, de nincs szükségem még egy erősítőre, a meglévőket is alig használom. :DDD
    Ha már hangszóró, épp vettem egy Seventy 80-t a Laney Cubhoz, hátha egyszer kedvem lesz kicserélni a gyári HH-1265-öt. :D

  • cucka

    addikt

    válasz Ctrl+Alt~Del #47800 üzenetére

    Ennek a sok számnak ugyanaz az akkordmenete.
    Lehet, hogy eredetiben más hangnemben vannak, de az akkordok közötti viszony ugyanaz. Tehát ha ugyanarra a hangnemre transzponálod őket, ugyanazok az akkordok lesznek.

    Hasznos videó a témában [link] . Nem kell mindenre kiterjedően megérteni, a lényeg, hogy a zene alapjaiban ritmusból és akkordmenetből áll.
    Ezért kell neked kezdőként akkordozással szopnod. Ez határozza meg, hogy merre keresd a hangokat, ha gitárszólózni akarsz. Ha jammelni akarsz, innen fogod tudni, hogy mit fogjál le. És ha ez megvan, akkor ha azt mondja a tanár, hogy a santana dalban Am, C, G, D akkordok vannak, akkor nem itt fogsz szenvedni a fórumon, hanem egyből hallani fogod, hogy akkor mit is kéne mikor játszani.

  • jmarcell

    csendes tag

    válasz cucka #47917 üzenetére

    Mármint?

    A kolléga említette, hogy ő jó erősítőn akar hallani C-dúrt, én erre reflektáltam, mert az eddigi maximalizmusából kiindulva nem feltétlen az MG szériában fogja ezt megtalálni.

    Utána plugin-nel igen, ott a rengeteg opció benne, ami először hátrány, de utána meg akár haszon is lehet neki. Tudja azzal kezdeni, hogy valami preset-et használ, esetleg csak egy fejet meg ládát, a többivel nem foglalkozik. Akkor is szól úgy, mint a kis kombó és nem utólag kell effektezni, hanem hallja, mintha egy erősítő lenne. Csak eddig ezt nem volt hajlandó elfogadni. De tény, hogy mindenki egy kis erősítőn pötyög először, mert a gyakorlás a lényeg, nem a sound. Csak azt is figyelembe kell venni, hogy ha valami szarul szól, az egyáltalán nem tud motiváló lenni. Hiába gyakorol valaki órákat, ha egyszerűen a 20 ezer forintos gitárja meg a 30 ezer forintos tranzisztoros 8"-os kombója sehogy nem szól és többlet sincs benne, ellenben a plugin-enként ott a millió lehetőség előlépni, lehet azt fokozatosan is. Illetve ezért említettem a Katanát és társait, az ugyanez pepitában.

    Alapvetően pedig egyetértek azzal, amit írtál, csak szerintem itt nem feltétlen ez volt a lényeg.

  • Goose-T

    veterán

    válasz jmarcell #47937 üzenetére

    Gyorsan rákerestem, és nem Gibson volt. :D Ez a klip, a másik gitáros kezében Gibson van, de Rex egy Prestige-en játszik, ilyesmin.

    Látványosan utálták a Panterában a mainstream minden formáját, gondolom ezért is zárkóztak el mindig a Gibsontól meg a csöves cucctól. Dimebag is tranyós Randall erősítőket használt, véletlenül se Marshallt meg Mesa Boogie-t meg ilyesmit. A Deant sem használta kb. senki nagy név rajta kívül, csődbe is ment annak idején, azért is váltott Washburnre. Másik hatalmas gitármárka. :DDD A Deant aztán felélesztették, már épp váltott volna vissza rájuk Dimebag, de aztán lepuffantották sajnos. Viszont a Dimebag signature gitár gyártásának a joga még épp visszakerült a Deanhez.

    [ Szerkesztve ]

    Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

  • vorosmarti

    senior tag

    válasz jmarcell #47918 üzenetére

    Hiába gyakorol valaki órákat, ha egyszerűen a 20 ezer forintos gitárja meg a 30 ezer forintos tranzisztoros 8"-os kombója sehogy nem szól és többlet sincs benne, ellenben a plugin-enként ott a millió lehetőség előlépni, lehet azt fokozatosan is.

    Bár nagyon az elején vagyok a tanulmányaimnak, de szeretném megérteni amit írsz. Mondjuk én látom a jó szándékod, és ha odajutok, biztosan lesz hasonló kérdésem csak nem Mac-re hanem windows-ra. (Bár CTRL-ALT-DEL kolléga nem 20 ezer forintos gitárral és 30 ezer forintos kombóval tolja, de ez nem is lényeges.) Azt tapasztalom (bár meglehetősen hektikusan gyakorlok), hogy az első 1-2 évben nemigen kell semmilyen plusz, amiről írsz. Lehet hogy nagyon boomer a felfogásom, de hiába szeretnék, én belátom h nem egyhamar fogok B.B.King vagy SRV szólókat játszani. Van egy CODE25-ös Marshall-om, de a rendelkezésre álló 100 slot-ból mindössze 2 clean-t használok, sőt legtöbbször a VOX amPLUG 2 elég a gyakorláshoz egy fülessel. Nekem nem a metál a fővonal, és nincs szükségem másra, legalábbis még kb 1 évig biztosan nem. Én így gondolom, de sztem ez embertől függ. Azt látjuk, hogy a tanácsot kérő kolléga kicsit nagyobb léptekkel halad mint egy átlagos kezdő gitáros.

  • jmarcell

    csendes tag

    válasz vorosmarti #47949 üzenetére

    Valószínűleg eléggé kisarkosítottam a dolgokat és ez nem is egy adott bejegyzésre, hanem a kolléga egész történetére lett volna utalás, bármilyen bántó szándék nélkül, néha sokat akar lépni ő is előre, szinte helyből. A lelkesedése persze párját ritkítja, ami kiemelkedő. Emellett nem tűnik egy könnyű személyiségnek, így nehéz neki sokszor segítséget nyújtani, mert más keretekben, gondolatokban mozog.
    Az olcsó kombó meg a csöves cucc is nem véletlen volt szembe állítva a múltkori “új vs használt” stb. témák után. Egyszerűen az interface+plugin egy kiemelkedő lehetőséget nyújt, de akár a CODE is ilyen, nekem is van. Teljesen pozitív, hogy valami adott előadó soundjára hasonlítót tudsz keresni és adott számot azon játszani. Egy szimpla tranzisztoros kombó nem tudja ezt az élményt. Elég jól feljöttek ezek a digitális cuccok az utóbbi években. Nyilván nem érnek fel egy profi stúdióban levő szettel, de otthon pötyögni hibátlan. Én például örültem volna, ha egy MG15 helyett anno CODE vagy hasonló lett volna a kezemben. Persze azóta már mindent is összegyűjtött magának az ember, de a csöves Orange akkor sem való szobába. :D
    Mindenesetre örülök, hogy valaki megpróbálta látni a szándékot is a mondandóban. :))

  • Goose-T

    veterán

    válasz benedekco #48623 üzenetére

    Boomer hozzáállás, tudom, de ma ez volt a második magyar modern metál banda, amit meghallgattam. A másik egy Pennhurst nevű formáció volt. Két perc körül untam meg mindkettőt. Nincs hook, koncepciótlan a számszerkezet, klisés témák vannak unalomig ismételve. (Igen, én sem tudok jobbat írni, de nem kell szakácsnak lenni ahhoz, hogy tudjam, szar a kaja.)

    A hangzás meg totál jellegtelen. Gitárok érthetetlenek, nem szólnak át a mixen, szinte csak szőnyeg az egész. A Nygmalion ebből a szempontból egy fokkal jobb, bár a gitárszóló ott is gáz, semmi kiemelés nincs rajta, úgy szól, mintha csak ritmustéma lenne. A dobhangzást a Metal Foundry default beállításáról modellezték (vagy eleve az szól, simán lehet): csattogásig kiemelt tranziensek ugyanabban a frekvenciasávban, vékony cinek stb. Basszusgitár csak akkor érthető, ha egyedül játszik.

    Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

  • válasz Ctrl+Alt~Del #48904 üzenetére

    Csővel vagy tranyóval? nem mindegy, előbbivel bőőőőven, utóbbival rohadtul nem.

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • Alexios

    veterán

    válasz Ctrl+Alt~Del #48912 üzenetére

    Én használok, megvettem kb a legolcsóbbat muzikertől(yuer talán a márkája), tökéletesen működik, néha feltöltöm, ennyi. Hangminőségben lehet jobb lenne egy line6 vagy ilyesmi, de itthon nekem nem tűnik fel nagy különbség.

    #48917 doc : watt és watt között vannak különbségek a gitárerősítők világában, valami olcsó tranzisztoros 20wattos erősítő finoman szólva nem fog túlordítani semmit :)

    [ Szerkesztve ]

  • Goose-T

    veterán

    válasz arnyekxxx #48929 üzenetére

    Nekem volt egy Hondo koreai LP-m, egy műszerész/gitáros barátom által kézzel készített 50W-os tranyós gitárerősítőm és egy pozdorjából készült, borítás és festés nélküli 1x12-es nyitott ládám, amibe vettem egy Celestion G12-H100 hangszórót. Volt még kölcsönbe egy Boss DS-1 pedálom, ezzel koncerteztem és próbáltam. Szólt, mint az állat egyébként. :D

    Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

  • FockeWulf

    tag

    válasz Ctrl+Alt~Del #48950 üzenetére

    Dehogynem :) vegyen egy jó kis modellezős kombót, vagy sima kis tranyóst...vagy multit....vagy csöves cuccot... :DD :DD :DD

    "A 43. ütemben mit jelentenek az X-ek?" Tompítsd le a húrt a lefogó kezeddel, úgy hogy ne szólaltasd meg a hangot, csak ilyen kattogás szólaljon meg. De jelenthet folytást is (rácsapsz a pengető kezeddel adott húrra vagy húrokra de ne szólaljon meg hang, csak csattanás/kattogás).

    [ Szerkesztve ]

  • Ctrl+Alt~Del

    senior tag

    válasz V.Stryker #49109 üzenetére

    Az igaz, csak azzal meg az a baj, hogy nem tudsz Justintól kérdezni. :-D

    Nehéz dolog ez amúgy.

    Nem tudom ismeritek-e, de én ezt a srácot nagyon kedvelem. Nagyon jó minőségű videói vannak, nagyon barátságos srác, kedvelem, ahogy tanít.

    Nekem a három fő ilyen forrásom: Justin, Marty Swartz és ő (Dave Tran).

    W | W | H | W | W | W | H

  • Ctrl+Alt~Del

    senior tag

    válasz doc #49121 üzenetére

    Én pont neked kerestem tegnap a Floyd Rose húrcserés videót ott, és én sem értettem, hogy miért nem találom. Így nem kaptad meg a videót. :-D

    Én befizettem a guitar mastery method-re, egyszeri díjas, örök hozzáférés, nagyon hasznos anyagok vannak ott is, de idő hiányában már régen voltam ott.

    Amúgy ez egy tipikus hiba és tünet Dave Tran szerint, hogy mindenbe belekapnak a kezdő és kevésbé kezdő tanulók, és hónapok múlva is azt látják, hogy nem haladtak igazán. Ő azt javasolja, hogy nagyjából 2 forrás mellett tegyük le a voksunkat, ízlés szerint, és aszerint haladjunk.

    Pont két napja bukkantam ennek a Bernth gyereknek egy videójára, és tetszett a stílusa. Fel is iratkoztam a csatornájára, de nekem úgy tűnik, hogy ő haladóbb gitárosoknak szól, mint én vagyok.

    [ Szerkesztve ]

    W | W | H | W | W | W | H

  • benvolio

    őstag

    A gitárhoz való vezetèk nèlküli kis transzmitterek hány èvet bírnak ki vagy mennyi töltèsi ciklust? Mivel úgy nèzem nem cserèlhetők benne akksi, így ha tönkremegy akkor kuka.
    Üdv!

  • consono

    nagyúr

    Urak (és persze Hőlgyek, ha vannak)! Unokaöcsém rocksztárnak készül, belépett valami metál zenekarba gitárosnak (volt értelme neki ajándékozni a Cortomat :D ) , de most szembesült vele, hogy a 15W-os Marshall gyakorló erősítő semmire sem elég egy dobos mellett. Szerintetek próbaterembe mekkora erősítő lenne elég? Tranyósban gondolkodik, nem csövesben. Elég 50 W vagy kell 100? 1x12 vagy 2x? Van vagy 20 éve, mikor utoljára zenekaroztam és mi nem metált toltunk, nem hangos dobossal :)
    JA, PA nincs, nem tudja azt használni, ez ilyen klasszik próbaterem, nincs kihangosítva a dob, most az énekcuccból szól az unokaöcsém a multijából, a másik gitárost meg nem hallani igazán, neki is valami 15W-os erőlködője van...

    Born too late to explore Earth, born too early to explore the Universe. Born just in time to sit in front of the laptop and join a Teams meeting...

  • Goose-T

    veterán

    válasz consono #49803 üzenetére

    Minimum egy 50W-os kombó kell 1x12-vel, de az a legalja. Én a helyében vennék egy ilyet, lesajnált cucc, de simán jobb egy átlagos tranyós kombónál.

    Szerk.: és még most szerezzen be ilyesmi szilikonos füldugókat, még nem késő.

    [ Szerkesztve ]

    Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

  • FockeWulf

    tag

    válasz DrDoktor #50220 üzenetére

    Én akkor készítenék ilyen videót, ha lenne mit bemutatnom, de én minimálba nyomom, így nem sok értelme lenne. Otthon van egy kis csöves marshall kombóm, meg egy tranyós modellezős....mikor melyiket, de 90%-a marshallt használom, 3-4 pedálka azt csőtészta, egyszerűen másra nincs szükségem.
    Próbákon egy marshall avt 150 fej, 4×12es ládával, meg egy Hiwatt kombó van ott még amit néha nyúzok. Ja meg van egy f@sza kottatartó állványom.

  • doc

    veterán

    válasz Ctrl+Alt~Del #50581 üzenetére

    Orulok hogy bejott a Justinos app, tokeletesen megertem a fuggoseget :D
    En nekialltam vegigprobalni az osszes elerheto szamot (amikbol csak MIDI van azokat kihagyom, meg 1-2 van ami nem jol lett transzponalva, azokat mondjuk jelezni kene hogy javithassak, csak lusta vagyok), talaltam is sok uj kedvencet, de Qrva sok azt mindet vegignezni :D

    Amiben elkepesztoen sokat segit, az egyreszt az hogy kinyitja a zenei vilagot, olyan szamokat probaltam ki amiknek a tabjara soha nem kerestem volna, masreszt biztosra veszem hogy ezeknek a justinos zeneleseknek koszonheto hogy a kezdeti szinte nulla ritmuserzekem (amikor az volt a legnagyobb problemam hogy milyen ritmusban pengessek) tok jol felfejlodott, most mar 2-3 utem utan tudok a szamhoz passzolo ritmust pengetni es menet kozben varialni a strumming patternt, siman csak mert "erzem"
    Meg az akkordvaltasokat is sokkal jobb ugy gyakorolni ha kozben megy a szam es zenelsz, mint mechanikusan pakolgatni az Am-F-et :)

  • FockeWulf

    tag

    válasz doc #50590 üzenetére

    Akármelyik dallal gyakorolhatod az F-dúrt akkordot, amelyikben van dúr akkord, és ugyanez a helyzet a moll akkordokkal is. Csak megfelelő hangnembe kell transzponálni.

  • doc

    veterán

    válasz FockeWulf #50593 üzenetére

    De az alap attól meg az eredeti hangnemben lesz, úgy meg nagyon disszonáns. Egyszerűbb olyat játszani amiben eleve van. Bár ha nem kell kíséret, tényleg jó gyakorlat a transzponalas, próbáltam már egyszerű négy akkordos dallal :)

  • Nunder

    őstag

    válasz doc #50617 üzenetére

    El se kell vonatozni, én is online tudtam nekik SZÉP-ről utalni. Nem teljesen egyértelmű, de mindhárom banknak van ilyen felülete, ahonnan lehet tranzakciókat indítani. De ők nem vállalnak beállítást, legalábbis azt írták a győriek, hogy egy ideje nem.

    “It's the job that's never started as takes longest to finish.” // blackbird3dworks.hu

  • kutyek

    senior tag

    válasz doc #51043 üzenetére

    van rosszabb is: fúvós hangszereknél (is) léteznek egyedi, de intézményesült hangolások. Pl. klarinét (kisebbik fiam) esetén a legelterjedtebb a B-hangolás: ez azt jelenti, hogy amikor a klarinét kottában C szerepel, igazából egy B szólal meg. Zseniális, amikor együtt zenélünk, ab start mindent transzponálni kell :(

    [ Szerkesztve ]

  • kutyek

    senior tag

    válasz Ctrl+Alt~Del #51100 üzenetére

    "in the key of C"
    Azt jelenti, hogy C dúr skálában, annak valamelyik módjában játszik. Ilyen hangok vannak benne: C D E F G A H C (H=B)
    nincs benne F#, C#, G# D#, A#. A kromatikus skála 12 hangjából (egy oktávon belül) 7 szerepel benne, 5 nem - ez a korlátja. (Persze attól függően, hogy milyen alaphangról indítod a skálát, más-más "módját" kapod ugyanennek a hangzókészletnek. PL: A H C D E F G A az A-moll mód, vagy az E F G A H C D E az E-fríg mód.)

    A dalszerzést többféleképpen is el lehet képzelni. Lehet, hogy adott egy akkordmenet, ami tetszik, kis variálgatással riff(ek) alakulnak belőle, illetve olyan dallam, amit énekelni lehet rá.

    Az is lehet, hogy először a riff van meg, ahhoz illesztesz akkordmenet(ek)et, majd ének szólamokat. Végül olyan is van, hogy először csak elkezdesz énekelni valamit, arra kell illeszteni egy akkordmenetet, majd riff(ek)et. Nálam mindhárom működik. Ha az énekelt dallam születik meg először, akkor elsősorban az énekes hangterjedelme / hangfekvése határozza meg, hogy milyen hangnemben lesz végül a dal. Ha az akkordmenet az elsődleges, akkor azt lehet, hogy nehezebb (kápó nélkül) más hangnembe transzponálni, ha az akkord hangzása (voicing) erősen épít bizonyos alapformákra. Ezért látni pl. gyakran, hogy E-dúr nótát 2. bundnál kápózva, "D-alakban" játszanak, mert jelentősen eltér a hangzás amiatt, hogy az egyik esetben G#-E, a másik esetben E-H a két felső hang.

    Szóval a folyamat sokféle lehet, azt még nem is említettük, hogy sokszor a szöveg (vers) van meg először, szerintem ott is elsősorban az énekszólam(ok) viszi(k) előre a dolgot.

    Ami engem illet, én leggyakrabban "jamming in the key of E" (mostanság), és mindenféle akkordmeneteket próbálgatok, amelyik tetszik, az néha fejlődik tovább (riff, énekszólamok stb.)...

    [ Szerkesztve ]

  • FockeWulf

    tag

    válasz arnyekxxx #51406 üzenetére

    :D Valójában nem csak titkos pikapp aktivátor, hanem van mellé még egy koituszi transzfesztátor is....na ez így együtt......hűhű... :D

  • kutyek

    senior tag

    válasz doc #51422 üzenetére

    "EU-n belul siman mondhatod hogy az ertekesito orszag AFA-jat fizeted..."

    Sajnos ez nem így van. Az ÁFA alapszabálya, hogy a teljesítés helye szerinti országban kell megfizetni, ami kereskedelmi tevékenység esetében jogilag az átadás-átvétel helyszíne (vagyis tipikusan a vevő lakhelye). Hogy ez ne lehetetlenítse el az internetes kereskedelem gyakorlatát, ezért ezt a szabályt úgy lazították, hogy EU-n belül csak egy küszöbérték felett kell alkalmazni. Ha egy cég egy adott országba 100k (vagy 50k, nem tudom pontosan) EUR felett forgalmaz egy adott évben, akkor annak a cégnek a célország részére kell megfizetnie az ÁFA tartalmat. A komoly, nagy cégek (pl. Amazon, Thomann) nem reszkíroznak semmit, eleve úgy alakítják ki az EU-n belüli forgalmazást, hogy a vevő lakhelye szerinti ÁFA kulcsot használják, és oda fizetik be az adót.
    Persze ez a cégek részéről önbevallásos alapon megy, kisebb cégek esetén nehezen deríthető fel, illetve szankcionálható (hiszen itt különböző országok adó- és egyéb hivatalainak közös vizsgálata lenne szükséges), ezért van az, hogy a különféle, EU-ba "olcsón" szállító, tipikusan Spanyolországban történő EU-s importot / továbbküldést alkalmazó kínai cégek (pl. honorbuy stb.) akkor is csak Spanyolországban teljesítik az ÁFA fizetési kötelezettségüket, ha adott esetben mégis nagyobb értékben szállítanak pl. Magyarországra egy adott évben, mint 100K EUR (mivel sok kisebb értékű tranzakció esetén ez nehezebben vizsgálható). Ilyen értelemben "adót csalnak", ezért olcsóbbak.

    Thomann, Amazon stb. ezt nem engedheti meg magának, és eleve a célországban fizeti a forgalmi adót, és az értékesítési gyakorlatukat is ennek megfelelően alakítják ki.

    [ Szerkesztve ]

  • Alexios

    veterán

    válasz benedekco #51535 üzenetére

    Persze, de ez szerintem bizonyos formában így volt mióta világ a világ :)
    Különben nem lenne az összes 50/60s reissue mindenből, vagy persze ha én is úgy húroznám a gitárt mint Jimi Hendrix akkor úgy szólnék, vagy ha ilyen olyan tranzisztoros lenne a Fuzz pedál, na majd akkor, ha esetleg x mod lenne az erősítőben, vagy a lista végtelenségig fokozható :)

    [ Szerkesztve ]

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz Ba cy lus #52218 üzenetére

    a halálegyszerű kis kombo (ez alatt értem a kis tranyós olcsó cuccokat amit a tipikus kezdő (nek az anyja csomagban mert ugy olcsóbb) megvesz) az meg jellemzően szarul szól és a sok jó hangzás közti válogatás helyett arra lehet elcseszni az időt, hogy végre valami értelmes hang jöjjön ki belőle. Ami meg jól szól az nem olcsó. A pedálkeresésnél megint nem rossz ha az ember szimulátorozgat, kezdő gyerek sokat hallja, hogy a tyubszkrimer milyen krvajó és mindenki is azt használja, megveszi és csodálkozik, hogy a világ legnépszerűbb OD pedálja a kis tranyós zajkeltőből nem csinál metálállatot csak egy kicsit több lesz a közepe a zsizsegésnek. Pedig Hetfieldnek ott volt a lánc elején (meg nekem is :)) ). Ampszimben meg ki lehet próbálni, hogy mit is csinál egy TS egy tranyós erősítővel aminek van egy minimálisan torzított csatornája.

  • FockeWulf

    tag

    válasz arnyekxxx #52221 üzenetére

    "a halálegyszerű kis kombo (ez alatt értem a kis tranyós olcsó cuccokat amit a tipikus kezdő (nek az anyja csomagban mert ugy olcsóbb) megvesz) " ha így nézed igazad is van valamilyen szinten, viszont én a "halálegyszerű" kis kombó alatt pl egy 1 wattos, vagy 5 wattos kis csöves kombót értek (blackstar, bugera, marshall...stb), ezek árban is vállalhatóak, és otthonra több mint jók. Ezeken egy kezdő bőven elpedálozgathat, kísérletezhet. A "kis egyszerű kombó" nem mindig a Powerstate és testvérei tranyós kategória :)

  • FockeWulf

    tag

    válasz consono #52234 üzenetére

    Van itthon egy Blackstar ID core kombóm, igaz csak 20 wattos és ugyebár az tranyós, de szinte nincs olyan alapeffekt ami ne lenne rajta, asszem tölteni is lehet rá effekteket, peccseket. A multit micélból kötöd rá?
    Pénteken voltam egy kocsma-koncerten, egy tienéves forma srác eszméletlen jól nyomta, egy Katana 50esen+egy BossME 80 multival. Töle is érdeklődtem h mi a francnak modellezős erősítőre még multit, vagy akármilyen effektpedált rákötni? Hát eleve azért modellezős...mert szinte nincs ami nincs rajta :)

    Szerk: Nem hallgatok rajta zenét, de nem is dörren meg rajta semmi :D eleve a hangszóró fizikájából adódóan nem is dörrenhet :)
    Szerintem a multikat elsősorban arra találták ki, mármint akkor szólal meg jól ha aktív hangfalra kötöd. De ez csak az én véleményem.

    [ Szerkesztve ]

  • Moleman

    addikt

    válasz arnyekxxx #52257 üzenetére

    Igen, először én is logikusan közelítettem meg, végfok- és hangfalszimuláció nélkül toltam rá az erősítő végfokára (FX return), de szörnyen nyersen szólt. Viszont ha a kész hang ment a frontba, tiszta csatornán, nagyon szép lett a végeredmény. Több erősítővel is próbáltam, mindnél ez volt a helyzet (előfokcsöves Marshall Valvestate 8080, csöves Kox FX50, tranyós Trace Elliot Super Tramp, csöves Laney Cub12).

    #52256 espista
    Na, akkor azóta feltalálták az Amplitube fizikai pedált is. :D Pénzt nem adnék érte, de örömteli, hogy legalább létezik. :)

    [ Szerkesztve ]

  • bigrob

    őstag

    válasz Ba cy lus #52795 üzenetére

    Adj Malmsteen kezébe egy Fender és egy Squier Stratot, egy fityfasz tranyós kombót meg egy normális fej-ládát.
    A kiadott hangban a legkevésbé fogod hallani a 2 gitár közti különbséget élőben, csak azt hogy a Squier is jól szól ha jó cuccra kötöd. (érzésre és játszhatóságra ne menjünk bele most)

    Nincs életlen fúrószár csak gyenge előtolás!

  • Moleman

    addikt

    válasz Ctrl+Alt~Del #52858 üzenetére

    Ha sikerül összemókolni a Katanát egy expression pedállal, akkor nyertél, ha nem, akkor tőlem is érkezik egy szavazat a Cry Baby-re. :) Minden háztartásba kell egy. :D
    Nekem volt régen egy, nem használtam, eladtam, de aztán mégis hiányzott, és újra kellett vennem egyet. :DDD

    #52859 Ba cy lus
    Én szeretek fejhallgatóval játszani, közelebbről, pontosabban hallom a hibáimat. :D Pedig van 3 kombóm, kicsi is, nagy is, csöves is, tranyós is, mégis Amplitube-ban játszom a legtöbbet, nekem kényelmesebb.
    Csak az zavar, hogy melegem van a fejhallgatóban, meg kicsit korlátoz a kábel, akár gitározom, akár zongorázom. Villanydobolni agybadugós fülhallgatóval szoktam, hátam mögött elvezetett kábellel, úgy végképp nem zavaró.

    Mondjuk ha nem zavarnék vele senkit, lehet én is erősítőn játszanék, de amilyen hangosan én játszani szeretek, most csak fejhallgatóval kivitelezhető (az asszony dolgozószobáját sajnos csak egy gipszkarton fal választja el az enyémtől :D).

    #52854 benedekco
    Fene tudja, én már elbizonytalanodtam. Hiába vannak drágább gitárjaim, azokra már annyira vigyázok tudat alatt, hogy alig veszem elő őket a keménytokból. :D De közben van több kifejezetten olcsó gitárom, amikhez nagyon szívesen nyúlok, abszolút nem érzem alacsonyabb rendűnek őket.

    [ Szerkesztve ]

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz doc #53454 üzenetére

    Pont a tömegtermelés miatt baromi olcsón lehet teljesen korrekt hangszert venni mig a bezzegrégen az olcsó hangszer tényleg a hulladékot jelentette. '95ben az akkori bruttó átlagbér duplájáért vettem az iba RG270-et ami az RG széria majdnem legalja volt, ma kéthavi bruttó átlagfizuból vérpofi gitárt lehet venni, egy R270 szintjén levő gitárt egy havi minimálbér harmadáért az ember után dobnak. De ugyanez van erősítőűgyileg is, 50ezerért tudtál venni egy leharcolt 20+éves laney fej-ládát, ez olyan másfélhavi átlagbér volt és ennél kevesebbért vermona erősítőket kaptál a duplájáért meg 100as marshall kombót tranzisztorral meg előfokcsővel, ma másfélhavi átlagbérből veszel egy vadiuj fejládát az általad szeretett márkától vagy a feléből egy olyan szimulátoros cuccot ami épphogy csak nem szop le játék közben.

    szerk. paszmeg de sokáig írtam, nem kellene menet közben elmenni reggelit csinálni :)

    [ Szerkesztve ]

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz X2N #53543 üzenetére

    Viszont le tudják modellezni szoftveresen gyakorlatilag tökéletesre.

    szerk. de, pont úgy szól mint az igazi. Ingyen. Keress rá a NAM-ra.

    Megjegyzem van aki egész jó életművet letett az asztalra tranyós erősítővel, szóval a cső nem jobban szól csak másképp.

    [ Szerkesztve ]

  • X2N

    senior tag

    válasz arnyekxxx #53544 üzenetére

    Ingyen mi? Tökéletesre? :)) Ez a gyakorlatilag tökéles mit takar 80-90%? Megjegyzem nem azt mondtam hogy tranzisztorosból ne lehet jó erősítőt csinálni csak azt hogy olyat nem, ami úgy szól mint az elektroncsöves. Fizikailag lehetetlen.

    espista: Igen élőben már ők is AxeFX-eznek, de azért megsúgom a lemezen nem az szól még most sem.

  • válasz X2N #53637 üzenetére

    Amúgy asszem pont GuitarRig ami tudja, hogy csöveket tudsz cserélgetni.
    De szerintem láttam más VST-ket is.

    Amúgy sok keveredés van. Egyszer azt mondod, mert jobban szól a 4x12 +cső (ez így nem igaz, max hangosabban, ami lehet jobb).
    Máskor azt hogy büdös életben nem fogsz úgy szólni mint Angus. Ami szintén nem igaz, mert le lehet modellezni mindent. De egy szobában tényleg sosem fogsz úgy szolni mint egy stadionban, de ez nem a modellezőn múlik.
    Annyira egy hajszál választja el a kettőt, hogy csoda.
    Valakinek jobb az egyik másnak meg jobb a másik. Nekem is baromira bejött mikor a gitárboltban kipróbáltam az Epiphone Slash gityót meg is akartam venni rögtön, de hamar rájöttem, hogy a 4x12 Orange cső volt ami jól szolt nem a gitár. Aztán arra is rájöttem elég hamar, hogy otthon nem fog jól szólni. Egy mert nem bízom meg a hálózati rendszerben, azaz félek, hogy leégnének a kábelek, vagy csak lebaszná a biztosítót ha csőre tekerném a motyót. Ha csőre tekerném és nem égne le semmi, akkor a falon keletkeznének repedések (csodás angol kivitelezések tudom). Kellene egy külön szoba erre ami nincs, mert se hangszigetelés nincs, se hang tompítás, szal sem a család, sem a szomszédság nem volna boldog mikor boldog vagyok, de én sem lennék végül boldog mert mikor visszacsapódik a hang a falról akkor nem szólna jól a dolog. Szóval az életben nem fog otthon úgy szólni az a bizonyos Orange mint ott a hangszerboltban. A headrush-om sem szól úgy, de cserébe jól szól, egész jól. Akkor is mikor fejhallgatózom, akkor is mikor a stúdiószerű hangszórókon szól, akkor is mikor a hifi rendszeren szól, sőt akkor is mikor a kis 8"-os tranyós orange-ra kötöm, igaz akkor nem szól olyan jól, de cserébe hangos ami jó :D

    Ja és igen, én is egy 12"-os Peavey kombóval kezdtem. Utáltam, kivéve azt hogy letépte a fejed. Ez az egyetlen amit szerettem benne. De már nem vagyok 15 ezért nem kell, hogy letépje a fejem, azaz nem engedhetem már meg magamnak.

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • X2N

    senior tag

    válasz FockeWulf #53917 üzenetére

    Eleve nem mindegy mikor vette, 10-15 évvel ezelőtt meglehetett venni használtam ennyiért. Én vettem ~2 éve egy 50W-os csöves randall rg50tc kombót aprón 80eFt-ért hibásan, volt benne 1db rosz előfokcső, ezt kicseréltem(volt itthon pár darab), azóta semmi baja. Szétszedtem, moddolgattam, most ott tartok hogy a transzformátorokat inkább kiszerelem belőle és átépítem egy 2U rack-be végfoknak, a kombóba meg építek egy 2 előfokcsöves előfokot meg egy D osztályú 60W-os végfokot, mert most nem érné meg összerakni gyárira az egészet(amúgy sem jött be a hangja 1 év után)eladni 80-100eFt-ért mert anyagban többet ér a cucc... 280-ezerből egyébként én olyan patika JCM800-ast építek... :)) és az nem pcb-s lesz hanem turredt boardos handwired...nagyságrendekkel jobbb minőségű alkatrészekből. Gibson meg sosem érte meg, nem is értem ki hiszi még el hogy jók a gibsonok ennyi pénzért, szerencsére kezdenek már rájönni az emberek hogy csak a nevet fizetik meg semmi mást.

    [ Szerkesztve ]

  • Ba cy lus

    addikt

    Ha erősítőhöz hangszórót választunk, ott is számít, hogy csöves? Tehát pl. ami jó 15W tranyóshoz (pl. egy 15W-os Celestion Alnico Blue), az 15W csöveshez is jó? Vagy nem jó, mert az a 15W-os csöves hangerőre egy 30-50W-os tranyósnak felel meg? :F

    [ Szerkesztve ]

  • brickm

    őstag

    válasz Ba cy lus #53989 üzenetére

    A teljesítmény az teljesítmény, matek, nem cső/nem cső kérdése.

    10 W az 10W akkor is tranyóból jön, akkor is ha csőből.
    Inkább arra figyelj, hogy az impedanciád a kimenő trafóhoz legyen illesztett az új szóró(kk)val is, mert ha túlterheled kisebb impedanciával, akkor lefüstöl a kimenő.

    Ha meg alul terheled moslék hangja lesz

    [ Szerkesztve ]

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz Ctrl+Alt~Del #54042 üzenetére

    Cab az a láda amit a fejre kötnek. Kb mindegyik máskép szól, a benne levő hangszórótól, az anyagától meg a felépítésétől függően. Azonos márka azonos modelljei között is van különbség pl attól, hogy más évben gyártott ugyanolyan hangszórókkal készült.

    A hangján kívül van még a teljesítménye és az ellenállása, csöves fejet csak a hozzá passzoló ládára szabad dugni, 8ohmos kimenetet 8ohmos ládára 16-ost a 16-osra. Tranzisztoros fejnek mindegy. És persze 100w-os fejet nem kötünk rá 20wattos ládára és tekerjük fel maxra de ez gondolom evidens :)

    a láda baromira befolyásolja a hangot, egyrészt nélküle a gitárhang (főleg a torzitott) egy értékelhetetlen zsizsegés, másrészt alapvetően megváltoztatja a hangot egy ládacsere ugyanazzal az erősítővel.

    [ Szerkesztve ]

  • X2N

    senior tag

    válasz arnyekxxx #54047 üzenetére

    Azért ezt a tranzisztorosnak mindegy az impedancia dolog kicsit sántít mert azok az erősítők is megvannak tervezve egy adott impedanciához, jellemzően 8Ohm-ra. Eltérő impedancián megváltozik az erősítő teljesítményfelvétele és több lesz a torzítás stb de nem megy tönkre mint egy csöves erősítőnél a kimenőtrafó, de ettől még nem kötnék mondjuk 4ohm-os hangfalat egy 8 ohm-os erősítőre és hajtanám hosszabb távon nagy teljesítménnyel, a 16 ohm az szerencsésebb ilyen helyzetben. Elég csak megnézni bármilyen végfok IC adatlapot, minimum megszokták adni 4-8-ohm kimenő impedanciára a paramétereket.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz X2N #54050 üzenetére

    Az lett volna a lényeg, hogy a tranyósat nem öli meg ha random ládát dugnak rá vagy nincs is rádugva semmi, a csövest viszont ki is lehet vele nyírni.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz doc #54409 üzenetére

    a linkeden a tranzisztor vs cső a téma

    itt van a jelen a neurális modellezéssel

    tl,dr nem a real amp győzött

    szerk. és az is a jelen, hogy ugyanezt tudja a NAM szoftverből ingyen.

    [ Szerkesztve ]

  • X2N

    senior tag

    válasz Ba cy lus #54410 üzenetére

    Látom van itt sötétség rendesen a fejekben...

    El kellene már attól vonatkoztatni hogy mit hall a hozzá nem értő közönség(aki adott esetben még részeg is), meg hogy én mit akarok hallani a saját cuccomon gitárhang néven. Mert engem az érdekel hogy nekem szóljon jól a cucc, akkor én örömmel játszok rajta.

    Jó lenne ha nem az lenne az alap hogy koncert hangerő mellett mi hogyan szól. Ilyen általánosításokat meg hogy metálhoz nem kell cső...gondolom akkor JCM800, SLO100, 5150, Diezel, ENGL, Bogner stb. erősítők már nem is szükségesek metálra még csak nem is használja egyik zenekar se mert mindenki vesz egy félvezetős végfokot és rádug egy random félvezetős torzítópedált és megvan a Metallica sound, ne szórakozzunk már. Az összes lemez ezeken az igaz vasakon lett felvéve, nem valami félvezetős cuccon. Az a baj hogy fogalmad sincs pl, hogy miért kell egy tubescreamer a csöves erősítő elé. Igenis kellenek azok a csövek, onnantól kezdve hogy elkezdjük torzítani a jelet...átlag jóska persze azt nem tudja hogy metálra az nem jó ha a végfok torzít mert akkor megrottyan a sound, ezért kellenek a 100W-os fejek(ezek sincsenek kitekerve, tisztán is lead akkora teljesítményt hogy hangos legyen) hogy nem esik szét a hang, nem torzít be a végfok...

    doc- Régebben Randall-nak voltak jó féle hibrid erősítői mint pl a V2-kár hogy ma már nem gyártanak ilyeneket mert metálra pont jó lenne ahol nem kell hogy torzítson a végfok.
    Ez is megint egy tévhit hogy fel kell tekerni a csöves erősítőt hogy jól szóljon, baromság. Mindig mindenki ezt hangoztatja, közben pedig eltelt 60 év, már van master volume az erősítőkön, van ppimv szabályzás, vannak loadboxok...jó lenne már felébredni. Persze fel lehet hozni példának de hát Dimebag-is félvezetős erősítőn játszott...igen addig amíg meg nem csinálták neki csövesből azt amit ő szeretett volna, gyorsan reagáló erősítőt, ezért használt tranzisztorosat mert azon lehetett ezeket a gyors riffeket játszani, akkoriban sok csöves erősítőnek ez a tipikus lomha hangja volt, nem úgy mint egy mostani modern csöves erősítőknek.

    Kicsit utána kellene olvasni a dolgoknak.

    Utána kellene menni annak is hogy mi számít full csöves erősítőnek...ugyanis a legtöbb erősítő ma már a csöveseknél is hibridnek számít onnantól hogy a jelútban bármilyen félvezető megtalálható, nálam van egy SLO30 klón amit én építettem ez full cső, jelútban végig csövek vannak még az effekt loop-is csővel van meghajtva, csatornaváltás LDR-ekkel van megoldva ahogy az eredetiben is, etalon sound, mindenki ezt használta anno(első ultra high gain erősítő) szól mint a veszedelem. Ha most megveszel egy JCM 800 Reissue 2203-at abban is az effekt loop félvezetős ;] , 800+eFt-ért(viszont legalább annyi eszük volt hogy bipassolható). Van egy JCM 900-SLX is ami szintén full cső csak a loop-ban találsz 2db műveleti erősítőt a jelútban, szerintem nem rontja le annyira a hangot, de már ez sem számít innentől full csőnek, aztán ott van a rack-es ENGL E530- előfok(ebben az előfokban még az az érdekes hogy nincs benne a klasszikus katódkövetős TMB EQ meghajtás mint a legtöbb klasszikus erősítőben, így nincs kompresszálva a hang), a végfok félvezetős, (2x1.25W) szerintem ez is vállalhatóan szól a félvezetős végfok létére, de ha mellé teszem az SLO-t az más liga, tiszta hangnál hozza azt a meleg hangot amit kell, persze ki lehet kötni csöves végfokra... míg az Engl, kicsit sterilebben szól, ezen a lightos overdrive hangon pedig az Engl elhasal egyértelműen, nem úgy vannak beállítva a csövek munkapontjai hogy erre ideális legyen, a torzított csatorna az elég komoly benne viszont sokszor zenekarban meg elveszik másik gitáros mellett mert nem szól ki a zenekarból. Persze ahogy írtam korábban is, ha valakit érdekel hogyan szólnak ezek a cuccok szívesen megmutatom őket bárkinek. Hozd el nyugodtan a modellezős cuccot és összehasonlíthatjuk, engem meg a modellezős hangja érdekekelne, mit fejlesztettek az utóbbi 10 évbe, érdemes-e beinvesztálni ilyen kütyüre. Az SLO-ba most tettem végfok negatív visszacsatolás kikacsolásra lehetőséget(a tiszta csatorna nem szól át a torzítottba nálam, de ezt is megfogom csinálni kapcsolhatóra) így ki lehet próbálni milyen hangja van így, én csak Dual Rectifier módnak mondanám...mivel ezt is onnan másolták.

    [ Szerkesztve ]

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz X2N #54416 üzenetére

    JCM800, SLO100, 5150, Diezel, ENGL, Bogner stb. erősítők már nem is szükségesek metálra

    Tényleg nem szükségesek. Valami falusi garázsbanda (talán Pantera a nevük) egész korrekt életművet letett az asztalra tranyós Randall fejjel. Marshall Valvestettel (ok, ebben van egy db előfokcső) olyan zenekarok játszottak mint Sepultura, Prong, Static-X, Meshuggah, In Flames, Death. A jelent meg ismerjük, egy Megadeth is elmegy turnéra Quad Cortexekkel és hát a Maidennél is ott az axeFX a JMP1 helyett,

  • X2N

    senior tag

    válasz arnyekxxx #54424 üzenetére

    Jajj te szegény, ebbe nagyon beleszaladtál most... ;]
    Az ne zavarjon hogy Dimebagnek lettek utána csöves erősítői is, pont Randall-tól, meg volt egy Dime nevű erősítő gyártó is aki kifejezetten neki csinált később csöves erősítőket...szóval megtért ő is. ;] Meshuggah Line 6 gitárhangját én nem tartottam sose jónak, érteni értem miért ezt a cuccot használták akkoriban(teljesen jogos volt akkor azokkal a csöves erősítőkkel, ma viszont már nem), viszont azóta készült kifejezetten nekik csöves erősítő(asszem Fortin-tól) Meshuggah néven...ami ezekre a 8 húros lehangolt gitárokra lett kifejezetten elkészítve. Szóval nekem az jön le így a történelem alapján hogy mindig lesznek gitárosok akik keresnek valamilyen hangot amit az akkori cuccokkal megoldanak valahogy aztán később csinálnak rá kifejezetten csöves erősítőt is. Mert lesz rá igény. Nem értem itt részedről a kézzel lábbal tiltakozást amikor az összes modellezős cucc amit ma jelenleg a nagy zenekarok kicipelnek fellépésre az eredeti csöves erősítőket modellezik. Mert nem egy tranzisztoros erősítőt fognak modellezni erre példa nem nagyon volt még, meg akkor sorold már el hány tranzisztoros erősítőt tud lemodellezni egy AXEFX. Engem miért érdekeljen hogy a Metallica AxeFX-et cipel ki a koncertre, amikor Petrucci meg a mai napig kicipelteti a Mesa Mark V-ket koncertre, vagy Malmsteen-aki a rengetek muzeális Marshall-t, cipelteti fellépésre, megteheti nem? Nyilván egyszerűbb 2db axe FX-et kicipeltetni, mert nincs benne cső ami sérüljön. Érdekes régen nem volt probléma kivinni pár erősítőt egy koncertre, ma meg már mindenki hisztizik ha meg kell emelni 20 kilót.

  • X2N

    senior tag

    válasz arnyekxxx #54425 üzenetére

    Ez így működhetne is, én nagyon kíváncsi lennék egy ilyen setupra tényleg. Élőben meghallgatnám. Viszont ezzel a setuppal az lesz a probléma hogy a végfok is beleszól a hangba, sok modellezős cuccnál ki lehet kapcsolni a hangfal szimulációt, a végfokszimulációval mi a helyzet? Vagy akkor lekapcsoljuk a hangfalszimulációval együtt a végfok szimulációt is, viszont akkor a végfok fogja színezni a hangot, ami ugyanúgy kihat nem is kicsit a végső hangra. Mert egy ilyen setupnál a végfoknak annyira transzparensnek kell lennie amennyire az lehetséges... a másik meg hogy ezen a toneX pedálon pontosan mi is az amit kapok? Mert ha ezeket csak letöltött presetekkel lehet használni amit userek tanítottak be az ő saját cuccukon akkor minden azon múlik, ha a preset nem ezen a setupon alapul mehet az egész a fenébe...az én cuccomon a végfokkal, ládával nem fog jól szólni... Azt is vedd figyelembe hogy ha én veszek ilyen ilyen kütyüt akkor az mennyi ideig tart megtanulni beállítani, megcsinálni azokat a hangzásokat amiket én használok jelenleg...mert ez is kétélű dolog, egyrészt baromi jó hogy ennyi mindent meglehet csinálni vele csak nem mindegy hogy mennyi időbe telik ezt beállítani, vagy ha élőben kicsit utána kell állítani akkor az mennyire lesz macerás.

    [ Szerkesztve ]

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz X2N #54433 üzenetére

    egy tranyós végfok nem sokat szól bele a hangképbe.

    Én azt veszem figyelembe, hogyha olyanom van akkor a lefelenyíl megnyomásával egy milliós fej hangját megkapom, elé tudok tenni egy 70es évekbeli maxxon od808-at és utána egy oversized mesa ládát v30akkal töltve

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés