Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- potyautas: A Magyar Néphadsereg emlékére
- sziku69: Szólánc.
- bb0t: Ikea PAX gardrób és a pokol logisztikája
- GoodSpeed: A RAM-válság és annak lehetséges hatásai
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- ldave: New Game Blitz - 2025
Aktív témák
-
#70869248
törölt tag
-
Oliverda
félisten
válasz
prmcsk
#14435
üzenetére
Szerintem azért annyira nem lefutott ez még. Például ezen a pályán szvsz van esély arra, hogy a McLaren-nek lenyomják őket. Már most az időmérőn sem volt akkora különbség köztük mint eddig és verseny általában még kisebb az előnyük. Na meg a Red Bull megbízhatósága sem az igazi.
A Ferrari-tól viszont többet vártam az év eleje után. Alonso-tól meg pláne...

-
Sanya595
senior tag
válasz
prmcsk
#14137
üzenetére
Mit nem értesz azzon,hogy nem safety car mögött lett vége a futamnak?
Pá leirta aszem érthetöen.Hill szerint ne legyenek versenyzök a birók közt.
Ennyit erröl.
-
Pá
addikt
válasz
prmcsk
#14137
üzenetére
A 40.13-as pont nem alkalmazható a helyzetre, mivel a Safety Cart behívíták. Ezen Te mit nem értesz?
2 eset lehetséges, a közös bennük, hogy a Safety Car mindkét esetben bemegy.
1. A normál procedúra (40.13-as szabály nem él)
Kör elején bejelentik, hogy a Safety Cart behívják, kör végén bemegy, onnantól zöld zászló lengedez, 1. SC vonaltól lehet előzni2. A verseny SC alatt fejeződik be (itt él a 40.13-as szabály)
A Safety Car alatt fejeződik be a verseny, ezért nem hívják ki a kör elején. Szép sutyiba bemegy a boxba, hogy ne zavarja a célfotót, de elméletileg továbbra is a pályán van, marad a sárga zászló SC táblával, nincs előzés.Vasárnap Te melyik esetet láttad megvalósulni? Az lehet, hogy a vezetőség szándéka szerint a 2-es verziót szerették volna elsütni, de talán hozzá nem értésből, talán zavarodottságból, talán egyéb okok miatt az elsőt valósították meg. Volt egy csapat, aki felismerte a helyzetet és lereagálta. Miért nekik kéne tudni, hogy valójában mi volt a szándékuk a versenyigazgatóságnak, miért nem a többi csapatnak kéne felismerni, hogy valójában mi történt? Itt Brawnt állítják be az idiótának, holott úgy néz ki Ő értelmezte egyedül helyesen, ami a pályán zajlott.
-
shev7
veterán
válasz
prmcsk
#14129
üzenetére
ahelyett, hogy hulye hasonlatokkal probalsz kitalalni, aminek nulla koze van a dologhoz izlelgesd ezt a ket kepet.
[link]ha ugy er veget a verseny ahogy az elso kepen van, akkor ervenyes a 40.13. Ott nem irjak ki, hogy SC in this lap, es nem lengetnek zold zaszlokat. Nem a palyabirok basztak el. Ha kiirjak, hogy SC in this lap, akkor zold zaszlo van. Nem tevedesbol voltak kinn, hanem mert ugy dontottek, hogy a safety carra mar nincs szukseg az utolso kor vegen, tehat a verseny nem safety car alatt ert veget, ezert teljesen mindegy mirol szol a 40.13. De ezt mar ezerszer leirtuk. Remelem a fellebezest is elfogadjak, mert csak igy van ertelme annak a szabalynak.
-
JJános
addikt
válasz
prmcsk
#14129
üzenetére
Jaja! Ellentmondás van.
Ha esetleg folytatása lesz a dolognak, majd folytatjuk mi is. Lonzira rászóltak, mert el akarta kapni még Hamit. Aztán reflexből próbált védekezni, ezt elfogadom.
Sumi büntetése jogtalan. Ezért "zümmögtem", mérgelődtem.
A hibát a csapat követte el. -
JJános
addikt
válasz
prmcsk
#14124
üzenetére
Ha egy versenyzőnek azt mondják, hogy most "lopd" el azt a dolgot gyorsan, akkor nem azon fog gondolkodni, hogy szabad-é, hanem azon fog agyalni, hogy hogyan is csinálja.
Ha a szabály jó, akkor Sumi hibázott, de lehet, hogy mások is hibáztak, és lehet, hgy a szabály sem egyértelmű, és lehet, hogy pontosításra szorul. Mindenesetre nem Sumit büntettem volna ezért, hanem a csapatot.
Nem is azt firtattam, hogy Sumi miért nem hatodik, hanem, hogy miért vették el a pontokat, amiért megdolgozott.
Egyébként Lonzi próbált az előzés ellen tenni, ez a visszajátszásokon egyértelmű.
Itt egyébként lezárhatnánk a témát. Esetleg erre még válaszolj?
-
shev7
veterán
válasz
prmcsk
#14122
üzenetére
"Tudom, hogy tévesek voltak a jelzések, de ezt felülírja az utolsó körben alkalmazott és leírt SC. szabály, amit Suminak és Brawn-nak is ismernie kellene. "
ez azert hulyeseg.
Nem gondolkodhat a pilota azon, hogy most a jelzes ami a palyan kinn van, az tenyleg valos, vagy csak tajekoztato jellegu, es a sokszaz oldalas szabalykonyv egyik albekezdese felulirja a rendelkezeseket. Nem a pilotanak kell ismernie minden kivetelt, hanem elsosorban a palyabiroknak.
-
Stirlitz
senior tag
válasz
prmcsk
#14099
üzenetére
Csak a 4.ik pontodhoz, egy apró megjegyzés. Nem múlott rajta semisem. Utóbb kiderült, ezért is kár érte.
Jaj, majd elfelejtettem, mi az, hogy ma nem lehet csibészkedni a pályán? És Hamilton célegyenes beli cikázása Petrov elött? Ugyan már... Gondolj csak bele, nem ez volt az egyetlen húzása. Hazúgságűgy tavaly év elején, Alonso és Hamilton a Hungaroringi időmérőn a kerékcserénél... Szerintem a nyerő emberekben van egy jó nagy adag egészséges csibészség. És a nyerő csapatokban is. Lásd F csatorna. Dupladiffúzor. Ellensúlyos lengéscsillapító. Aktív felfügesztés. Soroljak még?
És nem elképzelhetetlen az 5VB cím. Remélem mondjuk pont Alonso cáfol erre rá, és pezsgőzhettünk egyett ezen a poszton akkor.

-
dízelracer
őstag
válasz
prmcsk
#14044
üzenetére
100%-ban a szervezés hibája. Talán felkészíthetnék a pályabíróikat rendesen főleg ha hasonló szabálymódosítások léptek életbe. Én személy szerint sosem szerettem M.S-t de ő csak a dolgát tette. Szabad jelzésre a gázra lépett. Az meg elég amatőr hiba volt, hogy F.A. a lengetett zöld zászló + zöld fényjelzés ellenére szabadon hagyta a belső ívet. Ha M.S látta a zöld zászlót akkor azt neki is látnia kellett. [link]
Vilogó zöld jelzés + a kép alsó sarkában zöld zászlót lengető pályabíró. Ez nem versenyzői hiba volt.

-
Oliverda
félisten
válasz
prmcsk
#14093
üzenetére
Ebben azért elég sok igazság van meg a #14099-ben is.

madstunt: Az a vicc hogy nem hívták be már az első kör végén a boxba hogy kivegyék 3 másodperc alatt a szivacsot meg másik 3 alatt fel a keményebb szettet és így sanszos, hogy szerzett volna pár pontot meg nem ment volna tropára egy motor...

-
Stirlitz
senior tag
válasz
prmcsk
#14086
üzenetére
Azért ezt a nem a legjobb verdákban ült mondatod értékeld át egy kicsit. Elég ha a Renault futóművére és a Michelin-el közösen kifejlesztett gumijaira gondolok. Pont abban verték el a Ferrarit 2005ben, amiben addig a legjobb volt. 2006ban pedig csak a szezon második felére volt gyorsabb valamivel a Ferrari. A szezon elején hasonló tempot tudtak csak a Renault-hoz mérve. Nem bántva Alonso-t, de technika is kellett hozzá. Ugyanez igaz Schumacher-re is természetesen. És mégvalami, majd Alonso 5ik VB címénél kezdheted összemérni a két versenyző pályafutásának eredményességét.
-
shev7
veterán
válasz
prmcsk
#14068
üzenetére
"A SC. előtt hány kocsi távolság is volt alfonz és sumi között ? Ha nincs SC. az utolsó körben, alfonz nem ott kanyarodik ahol így kanyarodott és sumi az életben nem érhet a közelébe, hiszen előtte sem fért vagy 15 körön át támadó helyzetbe..."
ez mekkora hulyeseg. Ha meg az elso par korben nincs SC akkor meg alfonz nincs sehol. ne ez legyen mar a szempont... -
-
hunnylander
őstag
válasz
prmcsk
#14061
üzenetére
Az csak az arányok kifejezése, amit mondasz az magától értetődő lenne, mármint amire célozgatni akarsz, mert ahogy fogalmazod, úgy nem helytálló.
Nem kell mindenkinek nulla pont, elég az élen lévőnek. De a győztesek személye keveredhet is, akárcsak a többi pontszerzés. Webber mennyit hozott Buttonon a hétvégén? Egy győzelemnyit.
De profánul azt jelenti a kifejezés, hogy a tavalyi pontrendszerben vagy az előző években leírtuk azon (fejlődőképes topcsapatban lévő) pilótákat, akik a szezon elején le voltak maradva két győzelemnyivel? Massa is le volt 2008-ban. Vettel is le volt maradva 2009 elején.
Az én terminológiámban a két győzelemnyi lemaradás azt jelenti, hogy egy akkora lemaradás, amit a lehető leghamarabb két futam alatt lehet behozni, de realisztikusan nézve (ha a technika és a versenyző formája adott), akkor 2+ futam alatt behozható lemaradás. A 2+ takarhat jó néhány futamot, az erősorrendtől és az ellenfelek bukdácsolásaitól függően.
-
Oliverda
félisten
válasz
prmcsk
#14000
üzenetére
Saját magukat égetik azok akik most Hill-re dobálják a sarat bár tény, hogy ez jóval egyszerűbb mint leírni azt, hogy félisten MS és Brawn elkövetett egy bakit.
Amúgy furcsa hogy a három másik bírót senki sem szapulja. Ők nyilván kézzel-lábbal ellenkeztek a büntetés ellen...
-
JJános
addikt
válasz
prmcsk
#14000
üzenetére
Lehet, hogy rosszul tudom, de úgy emlékszem Suminak a fülére szóltak, hogy próbálja meg.
Szabály ide, szabály oda, Sumi csinálta, amit kértek tőle. Ahogy Lonzit nyugtatták, úgy Sumit paprikázták. Gyönyörű volt. Szerintem. Azért párszor visszanéztem, Lonzi nem úgy tünt, mintha akkor abban a pillanatban nyugodt lett volna.
A mercinél meg tomboltak? Akkor most mi van?
Az, hogy fáj, hogy megbüntették Sumit.
Oli: Személyeskedj hülyegyerek! Mi köze annak ehhez?
-
Pá
addikt
válasz
prmcsk
#13981
üzenetére
De emiatt nem a versenyzőt kéne büntetni, hanem azt aki elbaszta.
Direkt azért vannak a zászlók, hogy a pilótának legyen mire támaszkodnia verseny közben.szerk: azt meg nem tudjuk melyik sofőr fülére mit mondtak, viszont elég egyértelmű volt hogy a SC boxba menetele után mindenki versenytempóra gyorsított és védte a pozicióját.
Ha Alonso annyira biztos lett volna magában elengedi Rosberget is és jót röhög, nem védekezik. -
TESCO-Zsömle
titán
válasz
prmcsk
#13966
üzenetére
Nem, teljes mértékben értjük. De ahogy te is mondtad, azok a szabályok a SC-ra vonatkoznak, arra az esetre, ha a célba kíséri a mezőnyt.
De! Amint meglengetik a népnek a zöld zászlót, az onnantól verseny helyzet. A SC lápmaoltása csupán erre készíti fel a mögötte haladókat.
-
hunnylander
őstag
válasz
prmcsk
#13957
üzenetére
Ezt nagyon szépen levezetted az egyik szemszögből. Mehetnél is a Ferrari ügyvédjének Párizsba az ICA tárgyalásra, csakhogy itt egy komoly jogi visszásság lépett fel és két interpretáció feszül egymásnak:
A Race Control kiadta az SC in this lap utasítást/tájékoztatást, az SC aktivitási lámpái kialudtak, az SC táblákat levették, a zöld zászlót elővették, mindezt Race Control utasításra.
Emiatt a verseny nem SC alatt fejeződött be! Hanem SC nélkül, így lehetett előzni, mert az újraindítás után az SC vonaltól lehet előzni.
És arra, hogy DT ellen nem lehet fellebbezni; a döntés ellen fellebeznek és Trulli-precedens, DT-t, e helyetti időbüntit is vissza lehet vonni. MS sikeres fellebbezés után visszakaphatja a 6. helyét és pontjait, a döntés és következménye érvénytelenítése után.
-
válasz
prmcsk
#13957
üzenetére
3,Akkor kimegyek és integetek nekik piros zászlóva.Ahhoz mit szólsz?
Majd engem megbüntetnek de legalább megzavarom a versenyzőt és le is lassít.Meg is előzik.Akkor semmi értelme ne lenne a zászlónak.
2, Csak ők egyedül nem beszari alakok és ismerik a szabályokat.Végre volt előzés ami szabályos is volt szerintem és még gyönyörű.Tudod mit,nézzél inkább igazi vonat versenyt

1, Akkor miért írták ki,hogy bemegy a SC magyarul megszűnik az SC tilalom.A szabály meg arra vonatkozik,hogy a SC nem megy be,de mivel utolsó kör inkább bemegy a boxutcába hogy ne legyen gond a levezető körrel és jobb látvány ha nincs ott egy utcai kocsi.
DE itt kihívták a SC-t folytatódót a verseny.Hamiltonnal sincs bajom,ha miatta jobb lesz a verseny+több előzés.De amikor szlalomozott akkor pont az előzést akadályozta meg,ami miatt sem tetszett.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
prmcsk
#13957
üzenetére
A szabály azt mondja ki, hogy ha a SC mögött fejeződik be a verseny, akkor a SC az utolsó körben behajt a BOX,ba a mezőny meg megy tovább, mintha mi sem történt volna.
Ehelyett az utolsó körben behívták a SC-t, ergó technikailag nem a SC mögött fejeződött be a verseny.
Mint írtam, a SC szempontjából teljesen irreveláns, hogy menyik történik, de ha beívják és lengetnek egy zöldet, akkor a SC-Line-tól (ami szintén idei cucc) a célvonalig verseny van. És ez itt a probléma.
Oliverda: Nem akarok hülyeséget mondani, de ha jól tudom, nem csak ez az egy szabálya van a F1-nek, és ez nem teszi érvénytelenné a zászlóhasználatról szólókat.
Vagy igen? Ez is olyan, mint nálunk, hogy a gyülekezési joggal felülbírálható mások tulajdonjoga? Vagy miaszösz?

Motion_Blur: Irreveláns, hogy előre kitervelt volt-e. Még az sem számít, hogy RB mit gondol. A zászlóhasználatnak is szabályai vannak. Ha a SC (technikailag) bejön, akkor zöld zászló és versenytempó. Ha (technikailag) nem jön be, akkor sárga és SC-tábla. Tök mindegy, hogy maga az autó hol van a pályán.
Ha menet közben belengetik a sága zászlót SC-táblával, akkor mindenki azonnal lelassít. Nem vágják meg, míg feltűnik elöttik az SLS AMG...
-
#70869248
törölt tag
válasz
prmcsk
#11200
üzenetére
HA holnap nem esik akkor érdekes rajt lesz

Az első 10 vizes gumin (Webber is ideszámít száraz körülmények között, hisz a köztes gumi is pocsék szárazra, azaz csere detto).
Ebben az esetben viszonylag könnyen élközelbe állnak a most hátul lévő élcsapatok, az egyenesbe mindenkit viszonylag könnyen megesznek.Amennyiben vizes lesz a verseny, akkor absz. és teljes mértékben bármi előfordulhat...ahogy írod.
Én száraz versenyt szeretnék, már csak azért is hogy lássam módosul-e a gumiszabály az utcsó qual és a versenyre vonatkozóan.

-
aesir
veterán
Soha, sehol, semmilyen rendszerben, semmilyen csapatban, semmilyen sportban nincsenek egyenlők. Csak egy győztes lehet, ennek KELL alárendelni mindent. Forma1-ben sincs ez másként, aki mást állít az hazudik, hívják akár Ross Brawnnak, Ron Dennisnek, Frank Williamsnek, vagy Luca Di Montezemolonak.
-
Oliverda
félisten
Räikkönen juniorként veri a sztárokat a WRC-ben
Köszönheti a menedzsereinek.
-
JJános
addikt
Nem a hangembereket fizetik.
Én az idei idény alatt végig szavaztam egy olyan fórumon, ahol nagyon sokan voksoltak.
A cirkuszból még hátra volt a fele, és Kimi már szinte megnyerte. Ebből azt gondolom, hogy 10 emberkéből 7 Kimire szavazott minden hétvégén.Aki ezt tudja, az azt is, hogy mekkora értéke van ennek. Mondhatjuk, hogy piár, vagy reklám, vagy marketing, de a lényeg, hogy a szurkolótábora neki messze a legnagyobb.
Aztán amikor kezdte hozni a dobogókat, ez a támogatottság felcsapott, és lángolt.

-
hunnylander
őstag
Mi a probléma?
Patrick Head (Williams): "Az egész boxutcában köztudott, hogy a Mercedes nagyobb haladást ért el motorjának fejlesztése terén a megadott korlátok között, mint a többiek. Immár nagyon jó erőforrásuk van."
A Mercedestől a szabályosan megszerzett előnyt akarják elvenni. Mindenki számára ott vannak az engedélyezett motorfejlesztési perifériák, ugyanis a freeze nem abszolút. Tessék fejleszteni az engedélyezett területekeni! (Ja, hogy az körülményes és időigényes?
) És még a Mercedesnek kellene barmolnia a motorján a többiek bénaságait kijavítani? Undorító! Miért nem írják inkább a szabálykönyvbe, hogy a Mercedes motorokat kalapáccsal kell összeverni futam előtt? Ha FIA előírás, akkor szabályos lenne az eljárás. 
Egyébként ha a Cosworth/Toyota bizonyul a leggyengébbnek, az összes erősebbnek barmolnia kell a motorján, a Ferrarinak is, akinek majdnem vagy ugyanolyan erős motorja van, mint a Mercedesnek. Az FIA közleménye csak javaslat, először is a csapatoknak kell átbeszélni a dolgot, majd lemérni a motorokat 'fékpadon'. De a Merci fityiszt mutathatna, az FIA-nak legalább annyira szükségük van rájuk is, mint a Cosworth-re. 3-4 csapatot fognak jövőre ellátni.
A kommentekre meg a felháborodás jellemző, ami indokolt és érthetó.
-
attisx
addikt
Jah... Van aki már a Merci megbüntetését követeli, mert biztos hogy csalnak. Pedig van egy egészen kézenfekvő magyarázat a Merga motorok szárnyalására. Tudniillik tavaly még 19000 volt a fordulatszám limit idén meg 18000. A motoroknak viszont eltérő a nyomaték görbéje, így könnyen lehet, hogy a fordulatszámlimit egy éve még a Ferkának kedvezett, most meg a Mercinek. Ennyi. Szerintem...
-
Petya25
őstag
-
Pá
addikt
Azt nem tudom, hogy jár-e érte büntetés vagy nem, ha pozíciót nyert a pályaelhagyással, de az tuti, hogy ott nem fért volna be normálisan, nézzétek már meg a visszajátszást.
Amúgy ahol olyan a pálya, kb minden rajtnál van 1-2 ilyen bukótér kiszélesítés, ez egyáltalán nem volt egyedi eset és még sosem büntettek érte. Azért mert Gyulának nem tetszett és 26x elsírta magát miatta még nem lesz szabálytalan.
Aktív témák
- PayPal
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Direct One (műholdas és online TV)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elektromos cigaretta 🔞
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Router gondok
- További aktív témák...
- Keressek intel i7-i9!!
- Szép! Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB/1TB FHD IPS
- Szép! Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB/512GB FHD IPS
- Dell PowerEdge T110 II PC, Xeon E3-1220 v2 CPU, 32 GB DDR3 RAM, 2 x 1 TB SAS HDD
- Lenovo Tab M10 HD 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Honor 90 /12/512GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650M R5 7600X 32GB DDR5 512GB SSD RX 6900XT 16GB Zalman Z1 PLUS NZXT 850W
- Felújított laptopok számlával, garanciával! Ingyen Foxpost!
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő
- LÉZEREZÉS! külföldi billentyűzet magyarra kb. 20-30p alatt!
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
(ejnye-bejnye, és kedvezményezett)...az álláspontodról 




![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
ez mekkora hulyeseg. Ha meg az elso par korben nincs SC akkor meg alfonz nincs sehol. ne ez legyen mar a szempont...





) És még a Mercedesnek kellene barmolnia a motorján a többiek bénaságait kijavítani? Undorító! Miért nem írják inkább a szabálykönyvbe, hogy a Mercedes motorokat kalapáccsal kell összeverni futam előtt? Ha FIA előírás, akkor szabályos lenne az eljárás.

