Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#801) Kornel válasza Erdei88 (#800) üzenetére


Kornel
veterán

Le kell dugozni az egr-t, a szivosort meg ki kell tisztitani.

(#802) Atlantis válasza jozsi252 (#790) üzenetére


Atlantis
veterán

2-3 havonta előjön egy benzinesen? Nem akarok én senkit bántani, de akkor az a szerelő nem tisztított meg semmit, csak kiolvasta a hibát és törölte a gépből. Meg kell hajtani az autót néha, 4-5000-es fordulaton kb. fél vagy 1 percig, hadd pörögjön. Nekem is ilyen motor van a Focus-ban, egyszer volt EGR-hibakód, akkoriban tartósan csak városban jártam vele és nem szerette. Azóta kéthetente-havonta a fenti eljárást elvégzem és eddig nem jött vissza a hiba.

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#803) Erdei88 válasza Atlantis (#802) üzenetére


Erdei88
veterán

Két szememmel láttam, ahogy kitisztította. Sajnos a márkaszervizben is megerősítették, hogy ez nem fog elmúlni csak ha cserélem

(#804) Atlantis válasza Erdei88 (#803) üzenetére


Atlantis
veterán

Nem a te hozzászólásodra reagáltam, de nekem mindenképpen fura, hogy ilyen sűrűn előjön ilyen hiba benzinmotornál. Ott valami más is van, ami miatt nem tökéletes az égés. Gyertyákat is esetleg érdemes lenne megnézni, cserélni, a Ford elég nagyvonalú a gyertyacsere-intervallumot illetően, én 30k kilométerenként szoktam cserélni az előírt 60k helyett. Nem olcsó ehhez a motorhoz a gyertya, de ami kell, az kell.

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#805) Erdei88 válasza Atlantis (#804) üzenetére


Erdei88
veterán

Ugyanazzal a hibával küzdök mint a kolléga. De akkor vedd úgy, hogy nem is írtam semmit :)

(#806) Kornel válasza Atlantis (#802) üzenetére


Kornel
veterán

Focus az zetec, mondeo pedig duratec nem?
Nem ugyanaz ha jol tudom.

(#807) Dorien válasza Kornel (#806) üzenetére


Dorien
veterán

Focus Mk1-hez volt Zetec és Duratec benzinmotor is. A 146 lovas 2.0 az utóbbi.
Focus Mk2-höz már csak Duratec volt.

"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html

(#808) -v- válasza Dorien (#807) üzenetére


-v-
addikt

Focus Mk1-hez volt Zetec és Duratec benzinmotor is. A 146 lovas 2.0 az utóbbi.

Ha az st-re meg rs-re gondolsz az is ugyanúgy zetec ... A 146 lovas az a mazda féle motor, de az már csak a kettesben volt.

[ Szerkesztve ]

(#809) Dorien válasza -v- (#808) üzenetére


Dorien
veterán

Tessék, itt le van írva az összes motortípus: [link]

Meg a kezelési / szervizelési útmutató is ír Duratec motoros változatokról, annak csak hiszel...

[ Szerkesztve ]

"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html

(#810) -v- válasza Dorien (#809) üzenetére


-v-
addikt

Meg a kezelési / szervizelési útmutató is ír Duratec motoros változatokról, annak csak hiszel...

Igen az az st meg az rs, de mondom hogy az is ugyanúgy zetec ... csak ráírták hogy duratec, de ugyanaz a blokk, nem másik motor.

(#811) Atlantis válasza Kornel (#806) üzenetére


Atlantis
veterán

2-es Focusom van, elvileg ugyanaz a motor.

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#812) Dorien


Dorien
veterán

BUÉK! :)

Ma tankoltam a Focust, 6.53 l / 100km-re jött ki a fogyi, kb. 80% országút, 20% város felosztásban.
Benzinesnél nem is rossz. :) Kigurulás rulez.

"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html

(#813) radi8tor válasza Dorien (#812) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Tegnap mentem a pályán 300 km-t és mintha többet fogyasztott volna a gép, mint szokott.
Nem véletlenül találták ki a skandinávok azt a hűtőrács letakaró akármit, -10 fokban tartósan is már érezhetően többet eszik a motor, mivel hűvösebben jár.

⭐ Stella

(#814) bajnokpityu válasza Dorien (#812) üzenetére


bajnokpityu
félisten

tud az kevesebbet is. ki kell néha kormolni, nyomatékosabb lesz, és kevesebbet eszik.

Romániát megjártuk 4.8al, és nem mi voltunk a leglassabbak. hegyek,völgyek, rengeteg 40es tábla, kevés autópálya 110.

tisztán város, de nem dugó az 6.6 :) 1.6 benya sedan.

[ Szerkesztve ]

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#815) DeFranco válasza bajnokpityu (#814) üzenetére


DeFranco
nagyúr

az igen szép eredmény, nekem főleg országutas és pályás használattal (legyen mondjuk 80-20 előbbi javára a várossal szemben) kerek 7 literes átlagfogyasztás jön ki. volt persze 6,5-ös is, de az átlag 7 liter.

1.6 benzin

te hogy csinálsz ilyen alacsony fogyasztásokat?

(#816) Kornel


Kornel
veterán

1.6 zetec inkabb 7 liter lesz atlagban, mint 5-6...
Foleg telen, akkor mar 8-ba is befigyel, csak varos meg tobb is.
Nekem most 6,8 lett a 2.0 tddi, turbo mar jo, de porlasztocsucsok meg nem, szerintem 6,5 lesz a realis.
Mondjuk 1.6 tonnat kell vonszolnia :)
Defranco: a leszivo keszleted mar bent van a kocsiban elmosva, csak meg nem volt idom bedobni, vasarnap mgyek arra szerintem, elotte felhivlak :)

(#817) Retro11 válasza bajnokpityu (#814) üzenetére


Retro11
senior tag

Félve írom le, hogy az átlag nálam 18-22 liter... Sose értettem, miért rugóztok 1-2 liter különbségen..

(#818) Kornel válasza Retro11 (#817) üzenetére


Kornel
veterán

Azert sok mindent jelent a fogyasztas.
A muszaki allapotra is lehet kovetkeztetni belole adott tipusnal.

Persze sok minden fugg a labtol is.

(#819) bajnokpityu válasza DeFranco (#815) üzenetére


bajnokpityu
félisten

Nem tudom... A romániai túra nagyon kirívó volt, én sem értettem. Jobb benyájuk lenne? :)
De lassan 100e km van benne általunk, és 6.2 a sokéves átlag.

a saját kocsimmal (1.8TSI) meg a páromnak sikerült 5.2-t kihozni, nekem nem megy 7.5 alá, csak tempomatos 100nál, de ahogy gyorsitani kell, rögtön bosszul.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#820) Dorien válasza bajnokpityu (#819) üzenetére


Dorien
veterán

Vagy csak simán elszámoltad. :)
4.8 l fogyi egy kis tömegű benzinestől (pl. Swift 1) hihető, de egy Focus tömegű (főleg 2 utassal és csomagokkal hegyen-völgyön) ennél többet eszik, még a dízel is.... Arra tippelek, hogy visszafelé már inkább lejtőd volt, amiket nagyon profin használtál ki és így sikerült a 4.8 l-t összehozni.

"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html

(#821) Kornel válasza Dorien (#820) üzenetére


Kornel
veterán

1.2-es splash legjobb fogyasztasa volt 4,8 liter, illetve az ezres swift legjobbja is ennyi volt, de ezt tobbet megkozeliteni se tudtam, mindket alkalomra ugy keszultem, hogy rekord fogyasztast allitsak be, nyar, orszagut, minden trukkot bevetve, sebesseghatarokat betartva stb.
Lejton valoban sokat lehet sporolni, lefele vegig 0 fogyival jonni az tenyleg gazdasagos :)

[ Szerkesztve ]

(#822) bajnokpityu válasza Dorien (#820) üzenetére


bajnokpityu
félisten

nem vagyok hibátlan, biztosan elszámoltam, mert azóta se volt ennyire alacsony. 5.5 az volt többször is városon kívül 90el.
Romániában sok km ment a napi km számlálóba. és igen, jóval magasabbról indultunk, nagyon sokat motorfékeztünk, sőt volt olyan hosszú tizenkilóméteres lejtő is autópályán, akkor perceken át alapjáraton ketyegett, közben meg minimum 90el gurultunk. node oda fel is kellett menni :)

buzukim amúgy nem evett semmivel kevesebbet,mint a focus. rossz hatásfokú a motorja.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#823) jozsi252 válasza Kornel (#801) üzenetére


jozsi252
veterán

Igen lehetséges hogy az lesz. De még konzultálunk a szerelővel.

(#802) Atlantis

De kitisztította rendesen, mivel én is ott voltam. Nagyon régóta hozzá járunk, előző kocsit is hozzá vittük ha kellett valamit, meg a mostanit is. Nagyon jó szakember, szóval attól nem tartok hogy nem csinálja meg normálisan.

iPhone 13 Pro Max

(#824) Kornel válasza bajnokpityu (#822) üzenetére


Kornel
veterán

Mindegyik suzuki motor nagyon jo hatasfoku, maximum mar elotted szethajtottak.
A suzukik nem jok, mint kocsi, de a motorjai a legjobbak.
Az ezres 3 hengeres gazbol evett nekem 6 litert, 0 olajfogyasztassal.
Az 1.2-es splash-el 5,3 volt az atlagom 55 ezer km alatt. 0 olajfogyasztassal.
Rendesen karbantartott suzuki motorral semmi baj nem lehet, a motorokat mai napig japanban gyartjak.

Jozsi252: hol laksz, hogy tudsz jo ford szerelot? :)

[ Szerkesztve ]

(#825) bajnokpityu válasza Kornel (#824) üzenetére


bajnokpityu
félisten

-15ben beindítás után 2 perccel már langyos levegő jön a kocsiba?
mert a 20éves buzukiban nem volt még külön levegőmelegítő.

nem volt széthajtva, 240e km-nél még nem evett olajat.

de várj, én a régi fekete szelepfedelesről beszélek. az amikor itthon 91ben elkezdték gyártani, japánban már előtte 10évig gyártás alatt volt. az egy 80körüli fejlesztés, csak kapott egy szabályozatlan katalizátort. ezeket eleinte kintről hozták, de azt hiszem 96tól már a blokkok gyártása is itthon zajlott.

a slash már sokkal modernebb blokk, mint az ezer éves 8szelepes.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#826) Erdei88 válasza Dorien (#812) üzenetére


Erdei88
veterán

Én most megjártam Pestet. 450 km, 45 liter. Még mindig nehéz a lábam :(

(#827) Kornel válasza bajnokpityu (#825) üzenetére


Kornel
veterán

Az enyem 2003-as volt, de nem fekete szelepfedeles.
Ha jol tudom itthon csak osszeszerelik a motorkat.
Inditas utan 2 km alatt majdnem uzemi hofokon volt mindket suzukim, siman meleget fujt mar akkor.

(#828) bajnokpityu válasza Kornel (#827) üzenetére


bajnokpityu
félisten

az már itthoni 16v gyártásos volt. 96 előttiek japcsik, 8v.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#829) Kornel válasza bajnokpityu (#828) üzenetére


Kornel
veterán

2003-as 1.0 6v volt.
Utolso szeria, eleg sok japan cucc volt benne, mert a beszallitok mar lealltak az alkatreszekkel, pl. A gatlo miatti visszahivas se erintette, eredeti japan kyb gatlok voltam benne a regebbiekbe meg gagyi magyar berva-s.

(#830) bajnokpityu válasza Kornel (#829) üzenetére


bajnokpityu
félisten

Traktorokhoz nem értek;) de gyűlöltem a literest:(

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#831) Dorien válasza Erdei88 (#826) üzenetére


Dorien
veterán

Benzines Mondeóval azt azért nem nehéz összehozni, főleg ha nyomod neki. Mekkora motor van benne?

(Mondjuk én ekkora autónál csak TDDI-ben gondolkodtam volna.)

[ Szerkesztve ]

"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html

(#832) Kornel válasza Dorien (#831) üzenetére


Kornel
veterán

En tddi-t vettem.
7 korul fogyaszt eddig vegyesben.
Viszont mar banom, egy st220 jobb lett volna, v6 3000 benzin :)

(#833) Dorien válasza Kornel (#832) üzenetére


Dorien
veterán

Élményben teljesen más lenne, de kb. 2x ennyit zabálna... :)

"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html

(#834) Kornel válasza Dorien (#833) üzenetére


Kornel
veterán

A lovak zabbal mennek :)

(#835) Dorien válasza Kornel (#834) üzenetére


Dorien
veterán

Így van. :)
Nekem városban meg kevés országúton tökéletesen elég az 1.4-es 75 lóereje. Kell tudni használni a sebességfokozatokat, meg ismerni az autó határait és kész. Hármasban ki lehet húzatni akár 100-ig is előzéskor, ha muszáj. Somogyból hazafelé mindenkit leelőztem, annyira nincs ellenfele a futóművének. (Ez még a havazás előtt volt.)

"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html

(#836) -v- válasza Kornel (#834) üzenetére


-v-
addikt

Mondtam már, hogy ott nem a benzinnel lenne a legnagyobb gondod :)

(#837) Kornel válasza -v- (#836) üzenetére


Kornel
veterán

Tudom, tudom, de ranezek, es egybol azt erzem, hogy nekem az kell :)

(#838) TripleB válasza Kornel (#824) üzenetére


TripleB
senior tag

Jó Ford szerviz

"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"

(#839) Kornel válasza TripleB (#838) üzenetére


Kornel
veterán

köszi, beleveszem a kalapba.
viszont most egy adagolós kéne, azt nem hiszem, hogy minden bokorban tudják mérni.
lehet keresek egy bosch car service-t, ott megvan a gyári technika hozzá.

(#840) DeFranco válasza TripleB (#838) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Én is ide hordom a gépet.

(#841) Kornel


Kornel
veterán

nekem mar szerelok mondtak, hogy ha adagolot vagy csucsokat akarok diagnosztizalni, akkor inkabb menjek markaszervizbe.
fasza, nem?:)

(#842) -v- válasza Kornel (#841) üzenetére


-v-
addikt

Ivanicsba viheted, szerintem az korrekt szerviz.

(#843) Kornel válasza -v- (#842) üzenetére


Kornel
veterán

Az lesz, hogy hetfon felhivok 3-4 bosch szervizt es markakereskedest is, hogy ki mit mond.
Amugy szerintem csak a csucsokat kell felujitani, nem veszelyes dolog.

(#844) Erdei88 válasza Dorien (#831) üzenetére


Erdei88
veterán

Eddig azért 8.5 literre eljárogattam.
Sosem volt még dízel autónk és szerintem nem is lesz. Akinek volt Mk3-as dízel Modeoja nem volt épp elragadtatva tőle. Sokat kellett szervizelni

(#845) Kornel válasza Erdei88 (#844) üzenetére


Kornel
veterán

Hasznaltan persze sokat kell.
Ha egyszer megcsinalod, akkor nem kell tobbet majd.
Szokasos dizelbajok vannak csak vele.

(#846) Kornel


Kornel
veterán

(#847) radi8tor válasza Kornel (#846) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Miért ilyen olcsó? :U

⭐ Stella

(#848) Kornel válasza radi8tor (#847) üzenetére


Kornel
veterán

ez svájci + regadó 200k
1,1M-be lenne így.
ha nem lenne meg a tddi-m, ugranék is rá.
persze most jó, mert 6,3-on áll a fogyasztásmérő, és volt benne pálya is bőven, de akkor is csak egy traktor...
ettől az ST-től nem sajnálnám a benyát.

(#849) radi8tor válasza Kornel (#848) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

1.1-ért sem olcsó egy ST-ért?
Vagy már ennyire lement az ára a 10+ éveseknek.

⭐ Stella

(#850) Kornel válasza radi8tor (#849) üzenetére


Kornel
veterán

1M-ról indulnak az ST-k.
Egyrészt tankolni kell őket, 10-15 liter, minimum!
Másrészt dupla áron vannak az alkatrészek, mint a simához.
Mondjuk én bele vagyok buzulva ezekbe, esküszöm megvenném, ha nem lenne most a 2.0 TDDI-m :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.