Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tomi_mod

    aktív tag

    válasz cintula187 #1668 üzenetére

    Kedvenc indulási helyem, egyből látom Badacsonyt :)
    A ferkvenciákkal nem lehet mit kezdeni, érdemesebb azt csinálni, hogy papíron megtervezed az utad és az FS térképe alapján kivadászod az adókat, aztán "vakon" lerepülöd a helyes frekiket használva.

    NDB adó lehet, hogy nem ad távolság adatot, de emiatt kell belőle kettő, hogy a helyzeted meglegyen.
    Mondjuk ehhez kell valami kiindulási alap, hogy az ember tudja kb. hol lehet és egy-két közeli NDB-t behangol -akár egymás után, lesz két vagy több irányod amiket visszavezetve az adott adótól...a metszéspontban leszel te, és ekkor már tudsz mérni kb. távolságot.
    Egy NDB "csak" leszállásnál pályára álláshoz elég, ezért is van a leszállópálya vonalában is egy. Ha a pályaszög és az NDB iránya a műszereken egyvonalba -amerre mész- esik akkor jó.

    Érdekes dolog a navigáció, néha elég összetett is tud lenni, pl van, hogy a távolságodat a sebességedből és az időből kellene kiszámolnod.
    Pl.: van egyetlen egy NDB adó amire az egyszerűség kedvéért jó irányból repülsz rá egy megközelítésnél. A térképen az van, hogy 4 mérföld után balra fordulj xyz mértékkel stb. Honnan tudod, hogy mikor vagy jó távolságban?
    Figyelni kell az NDB hozzád viszonyított irányát. Amikor átvált, akkor voltál az adó felett. A sebességed tudod, nézed az órád, majd jó időben fordulsz.

    Nah visszakanyarodva, délután megnézem LHSM-et, nálam mit mutat/nem mutat.

Új hozzászólás Aktív témák