Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2020-09-11 01:06:09

LOGOUT.hu

Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#12251) MrPetya19 válasza Freiherr (#12250) üzenetére


MrPetya19
addikt

Egy 280x bőven elég.

,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog

(#12252) hhelikopter válasza Freiherr (#12250) üzenetére


hhelikopter
tag

Kedves Barátaim!

Én is tisztában vagyok a CPU igénnyel, és ezzel nincs is problémám. Kicsit úgy érzem, hogy magammal beszélgetek, feltettem egy kérdést, érdemi választ, segítséget nem kaptam. Tudjuk, hogy az FSX - be 3-6 FPS nyerés is igen fontos. Még véletlenül se gondoltam, hogy egy másik GPU – tól + 60 FPS-t kapok.
Amennyiben valakinek van konkrét, tényeken, számokon alapuló tapasztalata, használja fent említett kártyák közük valamelyiket kérem az ossza meg velem tapasztalatait, általánosságokat Én is tudok írni, és nem ma kezdtem a szimulátorozást...

Hála mindenkinek az eddigi válaszokért, és segítségért...

(#12253) Cypresss


Cypresss
senior tag

Azt hiszem erre szokták mondani, hogy "tanulni ezt nem lehet, erre születni kell": [link]

Mindenkinek nagyon BÚÉK!!!

[ Szerkesztve ]

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#12254) Gudi


Gudi
tag

Sziasztok!
Új vagyok itt a fórumon, mindenkit üdvözlök. Rögtön egy problémával kezdeném, ha valaki tud segíteni ebben megköszönném.
Win 7 op rendszeremen van egy gyári FSX-em, és van hozzá több kiegészítő repülő között egy szintén gyári 747-400 X is. Az a furcsa probléma merül fel a futtatás során, hogy ennél a gépnél az FMC programozásakor a LEGS menüpontban visszanézve az általa megállapított magasságokat helytelenül számolja ki. Így például a célreptértől 20-30 nm-re még utazómagasságot, meg sebességet ír....Aztán persze hagyja magát átírni, de ugyebár azért van az FMC, hogy ezeket ne nekem kelljen számolgatni... :)
A barátom, akinek e téren ugyanilyen az oprendszere és a szimulátora, ennél a gépnél szintén erről panaszkodik, sőt azt mondja, hogy ugyanez a gép a korábban gépén lévő XP-vel tökéletesen működött.
Nem tudom elképzelni hogy a program hibás lenne, talán valmi olyasmi lehet, hogy a Win 7 valamit nem jól kezel benne, de ezt csak gondolom, mivel én csak olyan mélységben ismerem a számítógép lelkületét, amennyire mindenképpen szükséges egy felhasználónak.. :)
Ezért kérem a szíves segítségeteket, hogy előfordult-e esetleg másoknál is ez a gond, és ha igen, van-e rá valami megoldás?
Válaszaitokat előre is nagyon köszönöm.

(#12255) Korcsii válasza Gudi (#12254) üzenetére


Korcsii
őstag

Üdv a topikban!

Ez érdekes, mert eddig a PDMG 747-esével volt talán a legkevesebb problémám (szintén win7 64bit). Ha megadod a STAR-t, akkor se jó?

Esetleg futtasd az FSX-et rendszergazdaként, az sosem árt (jobbkatt -> tulajdonságok -> kompatibilitás -> a program futtatása rendszergazdaként, és akkor meg is jegyzi).

(#12256) Csorbi válasza Korcsii (#12255) üzenetére


Csorbi
addikt

Gyári 747-est írt, nem tudom hogy jön ehhez a PDMG... :B

(#12257) cintula187 válasza Cypresss (#12253) üzenetére


cintula187
addikt

Like a Boss!

Gudi most akkor gyári 747 ed van de akkor nincs benne FMC vagy PMDG -d van?

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#12258) Korcsii válasza Csorbi (#12256) üzenetére


Korcsii
őstag

Szerintem ezt így kell érteni: eredeti (vagy módosítások nélküli?) PMDG 747-400X

[ Szerkesztve ]

(#12259) Gudi


Gudi
tag

Igen, elnézést rossz kifejezést használtam, úgy értettem, hogy vásárolt kiegészítő a PMDG747-400, és nem valami letöltött.., ugyanígy az FSX is.
Köszi a válaszokat

(#12260) Gudi


Gudi
tag

köszi, a rendszergazda módban való futtatást ki fogom próbálni, hátha segít..
Egyébként azt gondolom hogy ez valószínüleg nem lehet programhiba, hiszen akkor tele lenne ezzel a gonddal a fórum..
Még az is előfordulhat, hogy valami hibát követek el az adatbatvitelnél..-)
Hát kisérletezem, aztán meglátjuk. Köszi mindenesetre

(#12261) Cypresss válasza Gudi (#12254) üzenetére


Cypresss
senior tag

Szia,

Ahhoz, hogy pontos választ kaphass, kérdések tömege következik:

- Az induló-érkező repterek milyen távolságra vannak egymástól?
- A LEGS oldalon található útvonalpontokat honnan szeded, generáltatod valamilyen programmal, vagy véletlenszerűen írod be őket?
- Süllyedés során látsz-e olyan üzenetet az FMC-n, hogy "drag required"?
- Megfelelő süllyedési profilt akkor kapsz, ha adatokkal eteted az FMS-t. Forecast oldalt pl kitöltöd?
- Az érkező reptér kb száz mérföldes körzetébe érve, látsz-e az ND-n egy zöld T/D feliratot?
- Háromféle roll mód van: vertical speed, FLCH, VNAV. Te ezek közül mit használsz?
- A magassági adatokat milyen formátumban szoktad megadni az FMC-nek?
(akár kép is jöhet a a LEGS oldalról)

A PMDG 747-WIN7/32/64 kombó tökéletesen működik egymással.

[ Szerkesztve ]

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#12262) Korcsii válasza Cypresss (#12261) üzenetére


Korcsii
őstag

Elvileg még programozásnál írja a rossz magasságot, ha jól értem.

Szerintem ha hozzáadod a STAR-t, annak meg kell oldania - mondjuk longhaul lévén azt meg az elején nem igen szoktam, és igazából passzolom, hogy milyen magasságot ír utolsó waypoint-ra felszállás előtt. Szerintem STAR nélkül ez normális. Ha repülés során sincs minden rendben, akkor sokat segítenének a válaszok Cypresss kérdéseire.

(#12263) cintula187


cintula187
addikt

Ihajj csuhaj de nagy köd van Ferihegyen :) :) :)) [link]

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#12264) uRSul válasza cintula187 (#12263) üzenetére


uRSul
tag

És beszivárog a pilótafülkébe is? :) :C

Némi friss tapasztalat, hátha valakit érdekel vagy találkozott a hibával:
- 13.12-es catalyst jól működik.
- A catalyst programot elindítva (ccc.exe) sokszor megfagyott a programom (kernelbase.dll hiba), így az élsimítás és egyéb beállításokon nem tudtam változtatni. Korábban azt hittem, hogy 13.4-es verzió vagy későbbi beta hiba volt, de most derült ki (számomra), hogy az UIAutomationCore.dll csere miatt fagy le állandóan. Úgyhogy visszaállítva az eredetit gond nélkül megy a catalyst felülete is, így lehet bármit állítani, de ha repülni akarok, akkor azért lecserélem a gyári dll-t. Kicsit körülményes, de legalább működik!
Esetleg van valakinek olyan újabb UIAutomationCore.dll, ami nem okoz ilyen hibát?

[ Szerkesztve ]

(#12265) Cypresss válasza uRSul (#12264) üzenetére


Cypresss
senior tag

Az nem jó, ha kernel hibát kaptál. Repülés közben nem fagy le az FS?

Esetleg van valakinek olyan újabb UIAutomationCore.dll, ami nem okoz ilyen hibát?

Próbáld ki az enyémet: [link]

Most pedig mindenki a tévé elé, mindjárt kezdődik az NFL-rájátszás!!! :C :C :C

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#12266) uRSul válasza Cypresss (#12265) üzenetére


uRSul
tag

Ha a kicserélt verzió van, akkor repülés közben nincs gond, de a ccc fagy.
Ma már találtam egy 1.80-as verziót, azzal eddig jónak tűnik minden, de köszönöm a tiédet is, elraktam!

(#12267) Gudi


Gudi
tag

Sziasztok!
Először is köszönöm a sok értékes választ Korcsii-nak, Cypress-nek és még aki válaszolt.
Azzal kezdem, hogy Korcsii gyújtott világosságot az agyamban a STAR kérdéssel. Ugyanis azt el kell mondanom hogy én eddig jobbára Az Ifly 738NG-vel repülgettem, a 747-el csak próbaként, de FMC nélkül.
Namármost a 737 megengedi, hogy még a földön (tudom nem helyes) beprogramozzam az érkezési eljárást, és akkor szemügyre véve a LEGS-et, azt láttam, hogy szépen leviszi a gépet meg a sebességet is. Kedves segítségetek nyomán rájöttem, hogy a 747-nél földön az DEST/ARR gomb csak a DEP-et engedi beprogramozni, az ARR nem is jelenik meg. Konkrétan LKPR-be repülve az utolsó pont a VLM, ami számításaim szerint a céltől kb 50 nm-re van, a STAR beütése nélkül még FL320 on van. Amikor már a levegőben voltam, próbálkoztam az ARR gombbal. Legnagyobb meglepetésemre azt írta ki felül, hogy LHBP Arrival....-) de aztán néhány perc múlva újra próbáltam, és akkor már a next page-n már megjelent az LKPR Arrival! Nosza kiválasztottam és a LEGS-et megnézve (láss csodát) gyönyörűen szedte lefelé a magasságokat és a sebességeket, természetesen megnyújtva távolságokat is a STAR miatt. Most, mikor írom e sorokat, kb félúton van a gép, minden gond nélkül.
Tehát bennem volt a hiba, elnézést kérek a rám pazarolt időért, azzal együtt hogy tudom a fórum nem szimulátor kezelő tanfolyam...
De hogy még válaszoljak Cypress-nek is: az FP-ket a route finder-rel csinálom, a többi kérdésedre az a válaszom, hogy minden a szokásos módon van kezelve. sajnos erre a dologra magamtól nem jöttem rá.
Úgyhogy mégegyszer köszönök nektek mindent!

(#12268) uRSul válasza Gudi (#12267) üzenetére


uRSul
tag

Én pl mindig beállítom a STAR-t is még felszállás előtt az aktuális széljárásnak (vagy ATC ajánlásnak) megfelelően, mert így biztosan elkezdni a süllyedést időben, maximum ha az irányítás másik pályára irányítana, akkor még módosítok rajta. Igaz ilyenkor már inkább vektorokat adnak, de ha végig kell követni a másik STAR-t, akkor még arra is van idő.
Ez csak az én módszerem, de vannak itt hozzáértőbbek is! :)

(#12269) Gudi válasza uRSul (#12268) üzenetére


Gudi
tag

Szia Ursul!
Nem tudom te milyen géppel próbálod a STAR-t betáplálni a földön az FMC-be, de gondolom mivel eddig arról volt szó, Te is az FSX PMDG 747-el. Nekem így nem működik, az ARRIVAL menű csak később, a levegőben, és ahogy megfigyeltem az utazómagasság elérése után érhető el a DEP/ARR gombbal. Nem tudom hogy ez így normális-e... mondjuk logikusnak tűnik...

(#12270) Jorus válasza Gudi (#12269) üzenetére


Jorus
nagyúr

Nem logikus és nem is normális. :)

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#12271) uRSul válasza Gudi (#12269) üzenetére


uRSul
tag

Én bármilyen géppel repülök, amiben FMC/FMS van, mindig a repülés előtt állítok be mindent, szükség esetén csak módosítok. Akkor ott valamilyen más gond lehet, ha ezt csak a levegőben engedi. (szerintem)

(#12272) czakof1946 válasza Gudi (#12269) üzenetére


czakof1946
tag

Szervusz Gudi!

Én csak 1-2 hétig repültem FSX-el. Mert amikor megvettem, még nem bírta a gépem, amikor már bírta volna, akkor meg már annyira "fel volt szerelve" a FS2004, hogy sajnáltam lecserélni.
De nem hiszem, hogy a 747-400 FMC /meg általáben az FMC-k/ programozásában nagy különbség lenne.
Mivel csak pár napja léptél be a forumba, nem derült ki, hogy milyen "repülős" múltad van. Átmentél-e az FS sorozat gyakorló évein.
Ha nem, akkor előfordulhat, hogy nálad van a hiba,-- akkor próbálkozni kell. Ha már régi "motoros" vagy, akkora programba lehet hiba????!, aminek nagyon kicsi az esélye. Előfordul, hogy a progi betöltésénél hibák jönnek elő, de ez csak akkor fordul elő, ha a számítógéped tele van egyéb programokkal, "szeméttel" En ilyenkor újraindítom a progit és többnyire hibátlan lesz.
Végső esetben újra kell telepíteni,legvégsőben az egész gépet újra kell húzni.
Ismétlem, én az FS2004 et használom.
Itt a fórumon nagyon profi szakemberek vannak. Biztosan megoldják a problemádat :C
PÜ-t küldtem!

Üdv

(#12273) Gudi válasza czakof1946 (#12272) üzenetére


Gudi
tag

szia Czakof1946!
Igaz, hogy nem írtam hogy mennyire számítok "öreg motorosnak" ezért elmondom, hogy mindkét szimulátort (FS9, FSX) használom, az előbbit már talán 10 éve is. Az is igaz, hogy részben elfoglaltságom és egyéb körülmények miatt nem mindennaposak a repüléseim, de azért szoktam a VATSIM-en is repülgetni.
Ugyanúgy jártam én is az FSX-re váltással, mint te, ugyanis hogy mire elég erős gépem lett, annyira felszereltem az FS9-et, hogy az is nagyon szépen működik, különösen az fps érték tekintetében.
Barátaim viszont, akikkel multiplayert szoktunk repülni, nagyrészt FSX-esek és ugyebár így csak FSX-el tudok csatlakozni. A másik pedig, ami meghatározza sokszor, hogy mivel repülök, az, hogy melyik rendszerhez milyen kiegészítők vannak telepítve (gép vagy scenery.)
Látható tehát, hogy nagyon nem vagyok tájékozatlan a dolgokban, épp ezért nem értem a felmerült problémámat nevezetesen az ARRIVAL kezelését. Annál is inkább, mert mind az FSX IFLY B738, mint az FS9 PMDG 738 esetében úgy működik ez a gomb (DEP/ARR) ahogy itt minden kedves segítőkész fórumozó mondja, hogy a földön be lehet programozni az érkezési eljárást is.
Akkor konkrétan: az előbbi gépeken az FMC-ben a DEP/ARR gomb megnyomására a bal felső sorban megjelenik a Departure, és egyidejűleg az alatta lévő sorban jobb oldalon pedig az Arrival.
A PMDG 747-400 esetében a DEP/ARR gomb megnyomására csak a címsorban a departure eljárások kiválasztására van lehetőség (persze először az induló RWY-t). Az arrival eljárásokat itt nem lehet kiválasztani.
Akkor megkérdezném, -mivel ezek szerint valamit nem jól tudok- hogy ilyenkor a földön melyik menüpontban tudok Arrival-t választani, mert a többi gépnél megszokott módon nem tudok..
Remélem pontosan körülírtam a problémát, és ennek birtokában tudtok nekem adni valami tanácsot, amit előre is köszönök.

(#12274) czakof1946 válasza Gudi (#12273) üzenetére


czakof1946
tag

Üdv!

Azt írod, hogy az FS9-et is használod. Ebben is repülsz PMDG 747-400-al? Mert ha igen, akkor ott lehet a DEP/ARR gomb megnyomásával az induló és érkező eljárást is megtervezni a LEGS-ben. Eddig Ok!? Vagy ott sem?
De az FSX-ben a 747-400-at nem lehet?
Csak konkretizálni akarom a problemát. :)
Előfordulhat, hogy ennek a gépnek ez a programozási módja!?
Akik ezzel repülnek biztosan tudnak megoldást adni

(#12275) cintula187 válasza czakof1946 (#12274) üzenetére


cintula187
addikt

Most nincs előttem hogy a földön is előhozza e FSX ben az ARR oldalt, de megnézem.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#12276) Cypresss válasza Gudi (#12273) üzenetére


Cypresss
senior tag

A PMDG 747-400 esetében a DEP/ARR gomb megnyomására csak a címsorban a departure eljárások kiválasztására van lehetőség (persze először az induló RWY-t). Az arrival eljárásokat itt nem lehet kiválasztani.

De ki lehet, akár egyetlen legs nélkül is, elég csak a két reptér ICAO kódját megadni a Route oldalon. A hiba minden bizonnyal nálad lesz, elképzelhető, hogy rosszul programozod az FMC-t, vagy valamilyen beállítási hiba adódott. Végig vehetünk egy komplett útvonalat közösen, ha az segít. Keress meg magánban:

A STAR programozásáról pedig néhány szóban; az A3xx, a 737-xxx modellek mind úgynevezett medium haul útvonalakat teljesítenek, ennek megfelelő hatótávval és repülési idővel. Négy óránál többet nem szoktak a levegőben tölteni. Egy idő alatt kevés az esély arra, hogy a célállomáson szignifikáns időjárás változás történjen, de a valóságban még ezeken a gépeken sem gyakori az indulás előtti STAR programozása, sőt. A 747-777-es modellek ellenben long haul járatokat teljesítenek (10-14 órás menetidővel). Szóval miért akarunk fél nappal korábban érkezési eljárásokat programozni az induló reptéren, miközben ennyi idő alatt, akár egy komplett monszun is megérkezhet a célállomásra.

[ Szerkesztve ]

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#12277) Jorus válasza Cypresss (#12276) üzenetére


Jorus
nagyúr

Short/medium haul repüléseknél a legtöbb Co-Route-nál IRL jellemzően betolják az érkezési eljárást, de az szinte sosem az adott pályára/irányra vonatkozó full STAR, hanem egy bevett érkezési eljárás, amit az adott előrejelzésnél adott időszakban az adott ATC adni szokott. Ez persze SOP-függő nyilván.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#12278) Gudi


Gudi
tag

Sziasztok! Köszi a sok választ!
Egyenként válaszolnék nektek. Czakoff1946:
Azt, hogy az FS9-el hogyan működne a PMDG 747-400, nem tudom, mert nekem csak az FSX-hez van meg, az FS9-ben csak az alapgép van FMC nélkül.
Cypress:
Köszi a képeket, a második képen látható az az FMC-én, amit én nem tudok beállítani....
Mint már írtam, minden más gépen (FS9 PMDG 738, FSX Ifly B738 ) a DEP/ARR gomb megnyomására úgy jelenik meg, mint ahogy te mutattad a képen.
Az FMC programozást - eddig úgy tudtam hogy -ismerem, legalábbis az alapvető dolgokat tudom. A pre- flt vonal eléréséig nincs probléma, úgy tudom ezután jön a DEP/ARR gomb, ami nekem már nem azt hozza ki, mint neked. Próbálok egy print screen-t küldeni az "én" FMC-mről.
Egyébként az is igaz, hogy nem szokták pont a 747-nél 1000 mérföldekkel előre beprogramozni a STAR-t, de az ember, ha offline csak gyakorolgat nem valós időjárással, akkor ezek szerint a még földön be lehet táplálni.
Ez csak elméleti fejtegetés, csak az izgat, hogy ha mindenki azt mondja, hogy ennek így is kell működnie, akkor nálam mi lehet a hiba.. Lehet hogy én vagyok a béna?
Jorus:
Újabban próbálkozom az FSbuild programmal készíteni CO-Route FP-t, és azt vettem észre, hogy az azonnal ad indulási és érkezési eljárást, amit nem is tudom hogy választja ki, úgyhogy azt szerintem rögtön át kell írni, mikor már egy kicsit többet tudunk az útról.
Kipróbálni meg sajnos még nem tudtam, mert az elkészített FP-t nem rte kiterjesztéssel készíti, hanem pln-el.
A gép meg csak az rte-ket fogadja el, ugyanis van néhány ilyen a PMDG/FLIGHTPLANS könytárban.Ezeket úgy kaptam valakitől, hogy már csak be kellett másolni a megfelelő helyre.

Előre is köszi a válaszaitokat!

(#12279) Cypresss válasza Jorus (#12277) üzenetére


Cypresss
senior tag

Ezt nagyon jó, hogy leírtad, köszönöm. Ezzel kapcsolatban egy kérdés, akkor az útvonalengedély (itt most nem a clereanceről beszélek, hanem az FP-ről, amit lejelentenek az érkezőre) is tartalmazza az általad említett bevett eljárást és ezt látja az approach is?

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#12280) Jorus válasza Cypresss (#12279) üzenetére


Jorus
nagyúr

Nem, az - Európában - a CFMU-nak leadott OFP vagy RPL a SID/STAR-t tartalmazza (már ahol van STAR ugye, mert sok helyen csak Transition van, mint LHBP-n is), de ha 10-ből 9-szer megadja az ATC a shortcutot egy adott pályára adott időben, akkor a pilóta eleve ezt fogja betolni az FMS-be induláskor (helyesebben kiválasztja a megfelelő STAR-t, vagy Transition-t és módosítja). Ahogy például LHBP-n ABO1L-ben még sosem láttam BP517, BP516-ot. :)
Statisztikai alapú elemzést követően azután már erre is fognak tankolni. Persze, ha közbejön egy holding, akkor jöhet a fejvakarás. :)

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#12281) cintula187 válasza Jorus (#12280) üzenetére


cintula187
addikt

Szégyellem magam de nem is tudtam, hogy LHBP-n tényleg nincsenek STAR ok csak transition. Amúgy mi a különbség? :)

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#12282) Gudi


Gudi
tag

Sziasztok fiúk!
Megoldódott a DEP/ARR problémám!!!
Rájöttem ugyanis, hogy ha RTE oldalon csak az induló és érkezőrepterek vannak beírva, és nem írok több útvonalpontot, hanem egyből a DEP/ARR gombot nyomom, akkor előjön a várva várt képernyő, az ugyanis hogy felül DEP, alatta :) meg ARR... :)
De ha tovább irkálom a pontokat, akkor már nem ez jön ki, hanem például LHBP DEPARTURES...és a LOWW ARRIVALS már nem érhető el, csak az utazómagasságon.
Mindegy végülis, fő hogy meg lehet csinálni..
Köszi az eddigi segítségeket!

(#12283) Jorus válasza Gudi (#12282) üzenetére


Jorus
nagyúr

Akkor is megadhatod a DEP/ARR adatokat, ha már bent van és aktív is az útvonal. Annyit kell tenned, hogy a DEP/ARR page-n bal alsó sarokban rányomsz az INDEX-re, és ott lesznek a lehetőségek.

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#12284) czakof1946 válasza Gudi (#12282) üzenetére


czakof1946
tag

Szia!
Amit most Jorus írt, azt már írtam neked PÜ-ben. Az INDEX-et. Valószínüleg nem olvastad el.

Örülök, hogy sikerrel jártál :)

[ Szerkesztve ]

(#12285) Korcsii


Korcsii
őstag

Navigrapt újított: végre nem kell letölteni egyesével minden csomagot, automatikusan letölti és telepíti az összes csomagot a kliens a fent lévő gépekhez. Végre! [link]

(#12286) Gudi válasza czakof1946 (#12284) üzenetére


Gudi
tag

szia czakof1946!
Végre -hála segítségeteknek,- az INDEX gomb megoldotta az összes problémámat legalábbis az FMC programozásban.
Nemrégen letöltöttem az FsBuild 2.3 útvonalgeneráló programot, ami ugyebár "mentesít" a Route Finderrel generált útvonalpontok időrabló bepötyögésétől, amennyiben company route opciót választanék.
Meg is csinálja szépen az FP-t rte kiterjesztésű fájlként, csak éppen nem teszi be az elérési út végén a PMDG Flihgtplans könyvtárba...
Lehet hogy ez a "szürke" program a hibás, mert mindent pontosan a leírás szerint csináltam, de ha van valami olyan trükk, amivel meg lehet nézni, hogy hová is tette az FP-t, azt megköszönném. Ez ugyebár, ha az
Export to.. menüpontban a megfelelő pipák be vannak jelölve, akkor az illető FP-t mind az FS9-ben (PMDG737NG),mind pedig az FSX-ben (PMDG747-400) az illető FMC-knek be kéne fogadnia.
Ezzel szemben egyik sem akarja az igazságot...
Ismeri valaki ezt az FsBuild programot?

(#12287) Geryson


Geryson
addikt

Hát Uraim jelentem rendkívül boldog vagyok és ezt meg szeretném veletek is osztani! Tulajdonképpen karácsony óta, amióta összeraktam végre az új gépet, nem foglalkoztam az FS-el. Egyrészt időm sem volt, másrészt minden más játék és teszt lekötött, harmadrészt herótom volt már előre a sok beállítás miatt.

Jelentem ma mindent beállítottam (azt hiszem), kb. 1 órán át finomítottam, tweakeltem és láss csodát, pattan az FSX sőt úgy gondolom kijelenthetem, hogy az FSX megkapta azt a konfigot, amire elmondható, hogy bírja a max. terhelést (úgy, hogy a proci még nincs húzva, csak alap órajelen megy - ez sajnos még további napok feladata lesz). Kapott egy külső FPS limitert 30 FPS-el, amin ki is van akadva, az überkiller LHBP-n ha kapunál állok, akkor olyan 20-25 FPS, ez alattit még nem mértem. Normál esetben nem is látok 30 FPS alatti eredményt. Catalyst intézi a 16x élsimítást, ilyen szép éleket még soha nem láttam.

Ami még megemlítendő, hogy REX2 Essentials + Overdrive textrúracsomag van fent nem kevesebb, mint 4096x4096-os felhőkkel, azaz ott is minden ki van maxolva. Egyébként rájöttem, hogy baromság az FS beállításoknál a 1 m-es mesh és a 7 cm-es textúra, mert gondolom nincs is ennyire a forrás kidolgozva, javítani sem javít egy idő után és teljesítményben sem érzem, hogy gondot okozna.

A konfigom most egy 4770k, egy Z87 MSI lap és a külön finomság a 16 Gb 2.400 Mhz-s RAM plusz egy überbrutálbestia 6 gigás, dupla GPU-s Radeon 7990. Az ára abnormális, valahol 400 és 450e között állt meg, igazából utána sem számoltam, mert irreális.

Hát az FSX meg így néz ki:

[ Szerkesztve ]

Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz

(#12288) Cypresss


Cypresss
senior tag

Próbálom megfejteni, hogy mi volt a terve: [link]

(#12287) Geryson: Combos konfig lett. Nem az ár a lényeg, hanem az élmény amit átélsz. Sok boldog órát kívánok. :K

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#12289) Geryson


Geryson
addikt

Meséltem Nektek, hogy anno még a Malév VA fórumába fordítottam egy német hetilap aviatikai irányvonalú cikkeit. Számtalanszor van benne anyag, de már időm sem lenne, az említett fórumot meg már nem is használom. Természetesen legtöbbször Lufthangya, Air Berlin és a német repülőterek az érintett csoport, de most van egy érdekes és elgondolkodtató cikk benne, "Absturz an Bord", azaz Lefagyás a fedélzeten címmel. Sajnos a jelenség egy pár éve ismert...

A cikk arról szól (közben elemezve a 787 Dreamliner fantasztikusan modern és full automata cockpitjét), hogy a mostani pilóták annyira megszokják az automata műszereket és gépezeteket, hogy nem ritkán full egyszerű dolgokat sem tudnak már megoldani (vészhelyzetről nem is beszélve). A július 6.-án KSFO repülőterén történt Asiana 214-es járatát vizsgálja főképp, melyben ugye odacsapták a gépet a mólóhoz és csodával határosan 2 vagy 3 ember hunyt el (itt hármat ír, de én kettőről tudtam eddig). Ugye ismert, hogy nem volt ILS pár hete a repülőteren és ismert azóta, hogy a 291 személy leszállító pilótának (Lee Kang Kuk) 43 órája volt és ez volt a bemutatkozó repülése ezen a típuson. Egyébként ő egy A320 oktató volt, tehát elvileg nem kispályás kapitány. A jobb oldali ülésben egy olyan oktatópilóta ült, akinek ez volt az első oktatása! A harmadik ülésben meg egy olyan pilóta foglalt helyet, aki mindkettő előző munkáját szemmel kísérte. A három pilóta teljesen kipihent volt, a negyedik pilóta meg éppen aludt.

90 perce vezette Lee Kang Kuk a gépet, aki 490 méternél kapcsolta ki az autopilot funkciót, de az autothrottle funkciót nem. 150 méternél megcsinálták a landing checklistet és sem eddig, sem ezután nem veszi egyikük sem észre, hogy mi történik. Saját elmondásuk szerint arra apelláltak, hogy a gép magától leszáll, sőt a hierarchia elég kesze-kusza volt, így a gépnek/az automatikának adták a legmagasabb döntési fokot.

A kapitány túl mélyre süllyedt, erre meghúzta az orrát, a sebesség leesett és azt hitték, hogy az automatika majd korrigál. Nem tette, mert másik mód volt bekapcsolva (amit mind a hárman láttak / láthattak is). 137-130-120-105 csomóra lelassulnak, egyikőjük sem veszi észre és pár méterre a pályától riaszt be csak a gép. Ekkor hiába már az átstartolás odaverik a gép farkát.

A cikk ugye megemlíti, hogy kb. 30 évvel ezelőtt kezdett elterjedni az elektronika a cockpitben és, hogy természetesen ez továbbra is a legbiztonságosabb utazási mód, ugyanis nagyjából 3 milliárd utas utazott már repülővel és eddig még "csak" 265 gép zuhant le.

Aztán elemez még egy pár balesetet:

- 2013. november 17. - Tatarstan Airlines, 737-500. Leszállás közben átstartoltak, de 700 méter körül elvesztették az uralmat a gép felett és szinte egyenesen belefúródtak a földbe. Mint kiderült sem az autopilótát, sem az átstartolás helyes módját nem ismerték.
- 2009. június - Air France, A330 (erről egy jó nagy cikket fordítottam anno). Lefagynak az Atlanti Óceán felett a szenzorok és megbolondulnak az adatok. A pilóták kikapcsolják az automatikát (ez is hiba volt) és átesésnél felhúzza a gép orrát és nem letolja, hogy sebességet szerezzen. Egyébként a standby instrumentek működtek, azzal állítólag tudtak volna repülni tovább!
- 2009. február, Colgan Air 3407, Q400. Leszállás közben Bufallo felé nem figyelnek a sebességre. Az átesési riasztásnál elkezdik tovább húzni az orrát a gépnek, sőt visszahúzzák a flapseket teljesen, amitől le is zuhannak.

Volt egy teszt az USA-ban, amelyben modern, glass cockpitos pilótákat hívtak meg automatika nélküli repülési tesztre és bizony egytől-egyig mind nagyon rosszul szerepelt. A Lufthangya amúgy pont egy gyakoroltatja, évente kétszer is.

Szóval egy szó, mint száz, bizony ebben a cikkben is arról van szó, hogy "butulnak" a pilóták... :(

Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz

(#12290) MrPetya19 válasza Geryson (#12289) üzenetére


MrPetya19
addikt

Azért durva, hogy mennyire alap dolgokat nem tudnak, bár azt bátyámon is látom, csak nála autó a jármű.

,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog

(#12291) uRSul válasza Geryson (#12287) üzenetére


uRSul
tag

Elég durva config, gratulálok hozzá! :) :R
Azt szeretném kérdezni, hogy ezek a szép élek DX9 módban is előjönnek (vagy ez is abban van)? Én próbálok a catalystban állítani 8x vagy 16x-os élsimítást (felülbírálva a program beállításait), de mégis fűrészfogas marad a gép törzse, vagy a rajta lévő textúra mintázata.
DX 10-re állítva már látok valami változást, de akkor egyéb más dolgok romlanak el.

(#12292) Geryson válasza uRSul (#12291) üzenetére


Geryson
addikt

Természetesen én is "csak" DX9-ben nyomom, hiszen RCH663 is kifejti, sőt több helyen is olvasni, hogy nem is szabad a DX10-et bekapcsolni az FS-ben, mert megállt a tökéletesítése anno.

Én az egész tweak-et úgy csináltam, hogy először szokás szerint rányomtam a Bojote féle fsx.cfg optimalizációt és utána (ez most nekem is új volt még), rányomtam FSX Genius 2 részes tweak videóját, amit ITT találsz meg. Az látható, hogy ő nem használja az fsx.cfg automatikus optimalizációját, de amiket beállít (főleg a 2. részben), az nagyjából pont ugyanaz, amit Bojote is átállít, tehát nem árt előre megcsinálni. Az eredmény amúgy magért beszél, mert írd és mond 15 FPS-em volt kb. LHBP-n az új konfiggal decemberben! Kicsit el is szomorodtam amúgy akkor...

Amúgy a videókon pont az ATI kártyák beállításáról beszél, de úgy tudom csinált ő később NVIDIA kártyákhoz is tweak javaslatot. Én mindent úgy csináltam, ahogy ő elmondja a 2 videóban, most próbálgatom azt, hogy milyen amikor kimaxolom a LOD_RADIUS paramétert, mert egy kicsit zavar, hogy tölti a sok-sok fát és egyszerre megjelenik egy fél erdőnyi.

A 16x élsimítást visszavettem 8x-ra, mert semmi különbséget nem látni (ahogy írtam, több olyan paraméter van, amit felesleges kimaxolni, mert nem fog eredményt hozni - a gépet meg feleslegesen nem terhelem).

Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz

(#12293) Geryson válasza Cypresss (#12288) üzenetére


Geryson
addikt

Most látom, hogy linkeltél egy videót! :) Apám, hát ez tényleg nem gyenge. Mennyi esze volt már, hogy belehúzta a gépet a vízbe, ahol nincs az a test, ami ne lassulna. Mondjuk legalább jó sok embert odahívott, hogy lássák, ahogy összetöri a gépet. Gondolom a szárny odacsapása egy gépnél nagyjából a végső kenet feladása, vagy tévednék?

Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz

(#12294) ChipKng válasza Geryson (#12289) üzenetére


ChipKng
aktív tag

Pont par napja volt errol egy film a NatGeon. Ott arrol volt szo, hogy a tulzott automatizalas miatt annyira monotonna valik a munka, hogy a pilotak siman bekummantanak menet kozben. Egy felmeres szerint a pilotak csaknem fele bealudt mar repules kozben es 30%-uk azt mondta, hogy felebredeskor azt lattak, hogy a mellettuk ulo is alszik.

2B OR NOT 2B that is FF

(#12295) MrPetya19 válasza ChipKng (#12294) üzenetére


MrPetya19
addikt

Én szerintem végig fotóznék, meg egy ar dronnal nézném az alvó utasok fejét. Vagy elnyelném a kv-t és az energia italt.

,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog

(#12296) uRSul válasza Geryson (#12292) üzenetére


uRSul
tag

Na megint tanultam! Sikerült nekem is előhozni azokat a szép éleket! :) :C
Én sem használok DX10-et csak kíváncsi voltam a minőségre ott, ezért is hiányoltam a DX9-es élsimítást, de most már sokkal szebb! :) Köszönöm a linkeket!

(#12297) drummer0330


drummer0330
csendes tag

Sziasztok!
Hátha vkinek jó lenne eme pár dolgom...

http://hardverapro.hu/apro/goflight_modulok :C

Drummer

(#12298) Jorus válasza drummer0330 (#12297) üzenetére


Jorus
nagyúr

A szívem vérzik, hogy az MCP nem kompatibilis a sima PMDG-kkel. :(

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#12299) drummer0330 válasza Jorus (#12298) üzenetére


drummer0330
csendes tag

Igen ez csak a gyári gépekkel mükszik.
Tehát kezdő kategória vagy vfr-os pilótáknak....
Én is azért adom el de ha nem veszi meg senki építek hozzá egy kis cocpit-et...

Drummer

(#12300) Jorus válasza drummer0330 (#12299) üzenetére


Jorus
nagyúr

NGX-hez is jó, tehát az FSX-es kollégák simán lecsaphatnának rá.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.