Hirdetés

2024. május 21., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#7451) Shadowbull válasza schawo (#7439) üzenetére


Shadowbull
addikt

Na, nézzük részletesen, a félmondatokba elrejtett dezinformációkat és tévedéseket is.
Te elkezdted összekeverni a cég mérlegkimutatását a beruházás mértékével. Attól még hogy a mérlegben leírják a már nem használt, lebontott, stb. eszközök, épületek, berendezések aktuális értéket, az nem jelenti azt hogy nincs folyamatos beruházás.
Eleve ott indul a dolog, hogy minden típus 7-8 évente cserélődik, ami önmagában milliárdos nagyságrendű beruházásokat igényel típusonként, és ilyen típusból van vagy két tucat. Épp most volt hír, hogy az új 5ös szériagyártása beindult Dingolfingban, és ez önmagában több mint egymilliárd eurós beruházást igényelt ott. Építettek új gyárat? Kívülről nem, mert az már ott van vagy 50 éve. Csak közben párszor kidobták a cuccokat és újakat rakták be.
És nem csak a gyárban van beruházás, a beszállítóknál is van, aminek a jelentős részét szintén a BMW fizeti.

"egy befektetés volt egy kínai autógyártóba (Investments in subsidiaries), amit ráadásul nem is most hajtottak végre, hanem évekkel ezelőtt, csak most lett lekönyvelve"

Na itt is nagy a kavarodás. Semmiféle "kínai autógyártó"ról nincs szó. Ez a BMW-Brilliance kínai vegyesvállalat többségi tulajdonának a megszerzése.volt (75%os tulajdon) amit tavaly Q1ben véglegesítettek, és számolták el a könyvekben. Ez egy egyszeri tétel volt, semmi köze az átlagos beruházási összegekhez.

"Ami nélkül szimplán veszteséges lett volna a cég, ugyebár"

Butaság, nem lett volna veszteséges, nagyon nem. Ahogy írtam, az elszámolás Q1ben történt, és az összes többi negyedév is vastagon nyereséges volt.

[ Szerkesztve ]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#7452) Shadowbull válasza schawo (#7444) üzenetére


Shadowbull
addikt

Dehogy. A tengelytávja még nagyobb is mint a Teslának.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#7453) Vesa válasza schawo (#7438) üzenetére


Vesa
veterán

A Model X alapverzió 49M, annyiért már kapni i7-et. Az i7 alapverzióban nincs két motor, de az autó minősége így is magasan veri az X-et, mert minőség szempontjából azonos mindegyik verzió. Tehát nincs két motor, de van sokkal jobb futómű, sokkal minőségibb anyagok, sokkal több olyan extra ami az X-ben nincs. Éppen ezért az összevetés teljesen korrekt volt, mert innentől csak az a lényeg, hogy kinek mi a fontosabb. Ha valaki a két motorra gerjed, az Teslát vesz (megjegyzem, a két motoros xDrive60 is 52M-től indul, szóval mindössze 3M a difi és akkor még ez az előnye sincs már meg a Teslának), akinek a minsőg, a kényelem és az extrák, az i7-et. Nem írtam viszont arról, hogy i7 M70-et kapni ennyiért, és "fullosról" sem beszéltem. Utóbbi eleve értelmetlenség, mert a Teslába fele annyi (és fele olyan minőségű) extra sem érhető el, mint az i7-ben, tehát amikor valaki "fullos " Tesla X vs. "fullos" i7 összehasonlítást tesz árban, annak kb. annyi értelme van, mint "fullos" Lada árát összevetni egy "fullos" Audi Q8-al.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#7454) schawo válasza Shadowbull (#7452) üzenetére


schawo
titán

Egyáltalán nem az a méretkategória. Ha ültél már egymás után a kettőben, akkor eszedbe sem jutna ilyen. Az iX tengelytávja csak egy tényező, nincs hasznosítva az autóban. Előre ki van rakva a p..ba a kerék, meg hátra, de az utastér nem nagy. Itt van mellettem közvetlenül a kettő.

És az ügyfelek is csalódottak a iX-ben. Nem hozza azt a minőséget, amit elsőre mutat. Visszahozzák kevés kmrel őket, még bukóval is szabadulnak tőle. Csak szívás van velük. Nem tudjuk eladni őket még kevésért sem, a Model X-eket meg viszik sokért, mintha nem volna holnap. Fele annyiért sem kell iX, mint egy Plaid. Apropó, ha valakinek iX-re fáj a foga, van olcsó iX-ünk nagyon kevés km-rel.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#7455) Vesa válasza schawo (#7454) üzenetére


Vesa
veterán

Az iX el lett b*szva, ezt már akkor mondtam, amikor megjelent.

A tudomány a valóság költészete!

(#7456) schawo válasza Shadowbull (#7451) üzenetére


schawo
titán

A folyamatos beruházás az annyit jelentett, hogy fele annyit ruháztak be, mint amennyit felszámoltak, illetve ha a debreceni beruházást is figyelembe vesszük, akkor közel annyit ruháztak be, mint amennyit felszámoltak.

Ehhez képest a Tesla 22-ben több, mint 5 milliárddal növelte a beruházási állományát. Ők is számoltak fel, pótolták, és és efölött emelték az állományt további 5 milliárddal. Ha szerinted ez ugyannyi, akkor nincs több kérdésem.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#7457) Shadowbull válasza schawo (#7454) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Egyáltalán nem az a méretkategória."

De, pont ugyanaz a kategória. Gyakorlatilag egyforma nagyságú a két autó. [link]
Hogy belül milyen a kialakítás, az megint teljesen más téma.

"ügyfelek is csalódottak a iX-ben"

Igen, persze. (Ásít).

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#7458) Shadowbull válasza schawo (#7456) üzenetére


Shadowbull
addikt

Teljesen más helyzetben van a két cég, a Tesla tavaly annyi autót gyártott, mint a BMW durván 20 éve. Ezért a mérlegük is értelemszerűen teljesen más. Ettől függetlenül a BMW többet ruház be mint a Tesla, és többet költ fejlesztésre is.

És akkor a BMW egy kis cég, egy VW Konszern vagy Toyota még többet költ.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#7459) Vesa válasza Shadowbull (#7458) üzenetére


Vesa
veterán

A Teslának nem kis előnye van EV fronton, de ez szvsz csak mostanáig tartott, amíg a tradicionális autógyártók nem tudtak felmutatni alternatívát. Most azonban ezt a pontot elértük, sőt, mivel az autóépítésben (EV hajtást leszámítva) ezek a cégek sokkal előrébb járnak, így a megoldásaik is más kategóriát képviselnek. Jobb futómű, jobb belső, jobb hangszigetelés, sokkal jobb összeszerelési minőség, több és jobb extra. Ezzel párhuzamosan semmilyen változást nem látok Tesla fronton ezekben a paraméterekben. Pont azokat az elavult formákat nyomják, mint látható, az új Tesla X sem változott szinte semmit, gyakorlatilag egy facelift szintű változás a maximum, amit sikerült kiizadni. Éppen ezért én nem látom már a potenciált a Teslában, kb. eddig tartott a tündöklés, innen már csak az árcsökkentés maradt, ezt látjuk is.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#7460) Shadowbull válasza Vesa (#7459) üzenetére


Shadowbull
addikt

Én is így gondolom.

Ettől függetlenül lehet jó ajánlat egy Tesla 3/Y, ha valakinek megfelel amit kínálnak. Amíg van rá garancia, addig a kockázat is vállalható.
Talán egy X is jó lehet ha valakinek kell a sok ülés. (Bár a nagy család manapság réteghobbi).

Számomra az S ami lóg nagyon a levegőben, annak nem látom sehol a helyét .

(Ha valaki ért németül, annak egy jó videó, objektív vélemény az S-ről és úgy általában a Tesláról)

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#7461) Vesa válasza Shadowbull (#7460) üzenetére


Vesa
veterán

50 millióért ilyen hátsó kárpit... :Y És ilyen ajtócsapódás...Utoljára a Ladáém ajtaja szólt így 1991-ben.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#7462) WiZARD válasza Vesa (#7461) üzenetére


WiZARD
addikt

bezzeg a szuperigényes prémium i7, ezek a megoldások tényleg más kategóriát képviselnek :DD
[link]
[link]

[ Szerkesztve ]

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#7463) biker válasza WiZARD (#7462) üzenetére


biker
nagyúr

Tesla FB csoportban valami R=1 agyú most fikázza a model Y-t, hogy az egy SUV, és szerinte annak nem szabad fennakadnia egy buckán

Érted, akkora barom, hogy nem látja, mekkora bucka/gödör amin offroadozik, és ha fennakad, akkor az út meg a kocsi a szar.

Ja és 174cm-el leveri a fejével az Y-ban a tetőt, és kicsi szar.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#7465) cOxeR válasza biker (#7463) üzenetére


cOxeR
Ármester

:DDD azt én is figyelem… nevetséges.

(#7466) Shadowbull válasza biker (#7463) üzenetére


Shadowbull
addikt

Elég sok ember fejében van komoly zavar a SUV vs. terepjáró témában.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#7467) biker válasza Shadowbull (#7466) üzenetére


biker
nagyúr

meg abban is zavar van, hogy ha nekimegyek egy statikus valaminek, akkor én vagyok a hülye, nem a kocsi, és nem az a tárgy

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#7468) Vesa válasza WiZARD (#7462) üzenetére


Vesa
veterán

Az első nem túl elegáns megoldás, de tényleg ez a max ami felhozható?;)
Ilyen jellegű Tesla hibákat direkt fel sem hoztam, mert ezek ott is általánosak de javíthatóak.

Link
Link

De mit javítanak azon, hogy lóg és gyűrődik az egész hátsó "kárpit", vagy mit javítanak azon, hogy az ajtó egy Lada? Vagy mit javítanak ezeken?

Link
Link
Link
Link
Link
Lnk (a fényezési "minőség" külön fejezetet kapott, annyira gyatra)
Link (beázik mosáskor :DDD )

Gyakorlatilag képtelenek egy ajtóívet úgy legyártani, hogy az párhuzamosan fusson végig az autón a kasztnival.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#7469) schawo válasza Vesa (#7461) üzenetére


schawo
titán

Te hallottál már iX ajtócsapódást? Térdét csspkodja bárki, aki meghallja.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#7470) axioma válasza Andras6800 (#7448) üzenetére


axioma
veterán

nekem eletemben nem lesz 50e km-nel autom, nem eri meg venni, igy zavarni se tud [10+ eves ev-m van]. Zorgosen se ugranek el egy hasznalt tesla elol, bmw elleneben plane [ismeros hatsokerekes volt igy hallgattam a bmw bajait, volt i3 is meg 5-os szeriakbol ujak included]

(#7471) schawo válasza Shadowbull (#7457) üzenetére


schawo
titán

BMW is bőven alá pozicionálja. Árban, értékesítési csatornában, mindenben.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#7472) Shadowbull válasza schawo (#7471) üzenetére


Shadowbull
addikt

Tévedni méltóztatol. A BMW nem foglalkozik a Tesla árazásával. Merci és Audi, ezek a direkt konkurensek, amik figyelembe vannak véve, illetve néhány típus esetén a Porsche is.

Amúgy kíváncsi voltam mennyire igaz Magyarországon hogy az iX-et nem keresik, ellenben a TMX-et igen. (ugye ezt állítottad fentebb).
No, Magyarországon május végéig eladott a Tesla 14 darab Model X-et, a BMW meg 106 iX-et.
Azaz több mint 7x annyit....

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#7473) Andras6800 válasza axioma (#7470) üzenetére


Andras6800
senior tag

Mindenkinek van egy ismerőse aki így meg úgy megszívta bmw-vel. Nekem volt 3. eddig. Szűk ismeretségi körben is volt az elmúlt években 10 amiből csak 1el volt szívás. Egy korai F szériás 3assal. De az is 150 000 km állásnál kattant meg. Az tényleg nem jó omen, mert ehhez fiatal volt.
E46omat16 éves korában adtam el majd 200 000 km-el. Lambd a szonda baján kívűl csak karbantartás ment rá. (130 000 km-el vettem)
E93amat is hajtottam jópár évig. 90 000 km-el vettem és 15 éves korában adtam el 180 000 km-el. 2 baja volt összesen. Emissziós gyertyát kellett cserélni meg az egyik kilincsben a kulcsnélkülis cucc zárlatos lett. De előtte is családban volt az autó. Akkor sem volt semmi baja. Mielőtt előkerül, 6 hengeres diesel, tele extrákkal, szóval volt minek tönkre menni.
Most adtam el a G01esem. Ebben csak 70 000 km volt. 0 kmtől családban volt. Soha semmi baja nem volt.

szóval jah, szar a BMW, meg mindenkinek van 1 rokona meg ismerőse aki annyira magyon megszívta. Csak azt felejtjük el, hogy anyázni mindig az jön akinek baja van. Sosem az aki elégedett, így torz a mintavétel.

Továbbá MO-n dívik a kívül BMW belül karácsonyfa. Minden lámpa kiég a műszerfalon mert szervízbe nem visszük, csak ha nem indul. Karbantartani se. Aztán csodálkozunk, hogy ratyi az állomány.

A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!

(#7474) Shadowbull válasza Andras6800 (#7473) üzenetére


Shadowbull
addikt

+ a magyarországi használt BMW-k 99%-ában nem annyi kilométer van amit az óra mutat. Így aztán amikor az ember vesz egy megkímélt állapotban lévő autót 90e kilométerrel, abban sanszosan van már 190e, és százezer kilométer óta nem látott szakszervízt.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#7475) cOxeR válasza Shadowbull (#7472) üzenetére


cOxeR
Ármester

Modell Y-t nézd meg ne az X-et… vagy lesd meg az I4 vs TM3-at… amúgy a beteg áfa/adók miatt a potenciális vásárló réteg nem itthon veszi meg a Tesláját… ez ami leginkább csalóka. :)

(#7476) biker válasza Shadowbull (#7474) üzenetére


biker
nagyúr

390e lesz az nem 190e

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#7477) Andras6800 válasza Shadowbull (#7474) üzenetére


Andras6800
senior tag

Teljesen igazad van. Mondjuk én mindet igazolt (ténylegesen igazolt) forrásból vettem. És ahogy írtam is nem is volt vele bajom.

A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!

(#7478) Shadowbull válasza cOxeR (#7475) üzenetére


Shadowbull
addikt

Nade most TMX vs. iX volt a téma. Egyébként a TMX-re talán rá lehet fogni hogy prémium, de a 3/Y egyértelműen nem az, úgyhogy azt nem is érdemes semmilyen BMWvel összevetni, mert egy másik kávéház.

Y-ból tényleg rengeteg van, már minden sarkon lehet látni. A használt árak is mentek lefelé. És ugye azt azonnalra lehet kapni, nincs várakozási idő.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#7479) Shadowbull válasza biker (#7476) üzenetére


Shadowbull
addikt

Előfordul. Én láttam olyan 3ast amiben félmillió kilométer volt, a belső téren meg egyáltalán nem látszott, ha azt mondják 50e van benne simán elhiszem...

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#7480) axioma válasza Andras6800 (#7473) üzenetére


axioma
veterán

Tevedsz. Nem tonkrement az auto! Hanem pl. bmw szervizbe bement idopontra, varjon, 1 ora mulva elment akire varnia kellett, zaras elott nem sokkal, eljott dolgavegezetlen. Az auto 1 het allas utan [garis!] tokeletes akku mellett lemerult, a csomagtarton keresztul kellert bemaszni amikor elotte levette az akkusarut, 3x nezte a szerviz hosszu napokon at hogy mitol nem alszik a kozpont es marad sok fogyasztasa, nem talaltak meg. Es ilyenek, nem arra utaltam [az is volt] hogy beletapos a gazba es 2-3 masodpercig nem tortenik semmi. Vagy asszem a levego keringetes volt de valami ilyesmi, ha a muszerfalon nyomkodta a bena egyallasu kapcsolot a 6-7 elemnek, akkor korbement valahogy, ha a kormanyon, akkor 2-t kihagyott a tobbit meg mas sorrendben. Autobuzi es parameterezoje is volt hozza, az informatikuskent undorito [pozicionalva txt fajlbol felolvasott], nem a kezelofelulet hanem a belseje. Az i3 'csak' a keret nelkuli ajtonal volt hibas [asszem azott, de lehet hogy szelelt]. A szervizdij miatt sose valasztanam, 1 gumi annyi volt ra mint nekem egy garnitura. Es persze mint jo autobuzi a kotelezonel surubben tmk-zott mindent. Es benzinest vett eleve, ujonnan 2x, az i3 rex volt csak hasznalt.
Szoval kimondottan auto/szervizminosegi gondjai voltak, nem az hogy vett egy hasznalt dizelest ami megadta magat.

[ Szerkesztve ]

(#7481) biker válasza Shadowbull (#7479) üzenetére


biker
nagyúr

10-12 évig toltam multinál az utazó szervizes melót, és ott voltak az utazó üzletkötők is.
Rendszeresen 2 évre voltak új autók lízingelve, utána csere. 2 év alatt 100-160ekm ment beléjük, rendre pl toyota corolla, skoda superb féle autók. nagyjából úgy néztek ki mint a 40-50ekm-el hirdetett autók. Ezek mind EGY embernek kiadott, nem kulcsos autók voltak, mondjuk ez is számít.
Saját autó saját cégben hasonló, 120-140ekm-el újszerű a használt 100ekm-es autókhoz képest

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#7482) Andras6800 válasza axioma (#7480) üzenetére


Andras6800
senior tag

Nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy minden szavadat jól értem, de nekem ebből az jött le, hogy volt 1 hiba az autóban amit a szervíz nem tudott megoldani. Namármost, az nem a BMW mint autó hibája, hogy a magyar szerződött szervízparter egy idióta. És igen, ha valami zárlatos, akkor megeszi az akkut.

"Autobuzi es parameterezoje is volt hozza, az informatikuskent undorito [pozicionalva txt fajlbol felolvasott], nem a kezelofelulet hanem a belseje."

Ezt egyszerűen nem tudom értelmezni, ne haragudj... Az, hogy a SW hogy van a háttérben megírva... hát nem tudom. Ehhez nem értek.

Engem is megszívattak az egyik BMW márkaszervízben. Többet nem mentem oda. Mondjuk én szerencsés vagyok, mert Pest megyében van több is.

Ez a szervízdíjra is igaz. Sokáig egy belvárosi BMW márkaszervízbe jártam. Amikor elkezdte 80 000 Ft-ért felnire szerelt kereket cserélni letárolással, elhoztam a kerekeket és átmentem egy város széli BMW márkaszervízbe ahol harmad ennyiért csinálják.

"A szervizdij miatt sose valasztanam, 1 gumi annyi volt ra mint nekem egy garnitura." itt miléyen gumira gondolsz? Mert ez kb 3 félére is igaz lehet: kerék? Ajtószigetelő? Elősre a kerékre gondolnk, de mivel előtte mondatban ajtóról volt szó, meg annak a hibájáról.. nem egyértelmű.

Keret nélküli ajtó amúgy nekem is volt. Pl E93-ban. 1 gondja volt: Autópálya tempónál ha felhúzod az ablakot nem megy vissza a helyére. A konkrét elérés ismerete nélkül erre nehéz reagálni. De amivel ezt hamar el lehet rontani, ha összefagy a gumi és az üveg télen az utcán és "letéped az üveget a gumiról". Utána elég hamar el tud kezdeni szelelni, meg nem jól zárni.

Így összességében ha jól értem amit a végén írtál: "Szoval kimondottan auto/szervizminosegi gondjai voltak, nem az hogy vett egy hasznalt dizelest ami megadta magat." szerintem nem teljesen korrekt.

Volt szervízminőségi kondja. Igen, ebben igazad van. Volt egy vélhetően SW hiva vagy gyártási hiba melynek kezeléséhez a szervíz alkalmatlan volt. Én is hosszú panaszlevélben kifejtettem még régebben másik márka márkaszervízének, hogyha képtelenek ellátni a véllalt feladatot vegyék le a cégért az ajtóról. Azóta nem is ők a márkaszervíz amúgy. De ez régebbi sztori és nem BMW. Sajnos a sorozatgyártácban vannak hibák. ez kivédhetetlen értelmes keretek közt. Pontosan erre van a garancia.

Az i3-at ahol meg autó minőségi baja volt, használtan vette. És bizony a gumitömítések rendkívül érzékenyek tudnak lenni kemikáliákra meg a használatra. Ráfagyot üveg lefeszítés, meg néha mosókban olyat kennek rá.. felkeményedik a gumi, elreped aztán persze, hogy beázik meg szelel. Én pl évente 2-3x lekentem az összes ajtó gumitömítést Sonax Rubber protect-el. Megháláta az autó. Ahogy pl az E93 a 15 000 km-enkénti olajcserét. 1 csepp szivárgás nem volt a turbón 180 000 km-nél.

Ha a gumi alatt az autógumit érted... Ez meg tipikusan keresléet kínálat törvénye. Bizony a márkaszervízek mindenre is számolnak felárat. Ezen lehet vitázni hogy jó vagy nem jó. De gumicserét eszembe nem jutna márkaszervízben csináltatni. Persze van az a rteg akinek nincs ideje és/ vagy nem számít ez a felár amit otthagy, hogy ott helyben megcsinálják. Ezért megint nem a BMW a szar/ hibás. Fateromtól a VW márkaszervízben akasztottak le annyit a gumicserére, hogy cska nézertt. Dehát céges autó, muszáj mindent ott csináltatnia. Igaz nem is ő fizeti, hanem a cég flottán keresztül. Ő csak aláírja a számlát. Anyukámnak Skoda ugyan ez...

A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!

(#7483) Vesa válasza axioma (#7480) üzenetére


Vesa
veterán

3 BMW-t fogyasztottam el eddig, a szervizköltségek nagyban függnek attól, melyik típust választja az ember. Korábban írtam, hogy egy lengéscsillapító lehet 120k és 800k is, attól függően, milyen futóművel rendelték az autót. Anno egy Bi-Xenon trafóra kis túlzással a gatyámat is kifizethettem volna ha tönkremegy, míg az akkor még elérhető sima izzós verzió filléres tétel volt. A márkaszervizek itt hitványisztánban márkától függetlenül katasztrófák sajnos, ilyen horror sztorikat bármelyik gyártó autóiról fel lehet hozni.

Nekem csupa pozitív tapasztalatom volt a BMW-kkel, de tény, hogy a leharocolt, külföldről eleve 200k+km-el behozott, majd 50k _valós_ kilométernek bekamuzott autókból rengeteg van, és ezek olyanok is. De ez nem a gyártót minősíti, hanem a magyar neppereket meg úgy általában az országot, hogy itt még autókból is csak a roncstelep minőség fut többnyire az utakon.

Tény még, hogy vannak problémás sorozatok és motorok, amit nem szabad megvenni, de ez sem BMW specifikus probléma, szinte minden gyártónak vannak jobban, és rosszabbul sikerült sorozatai.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#7484) axioma válasza Andras6800 (#7482) üzenetére


axioma
veterán

Nagyon kognitiv disszonanciaban vagy ugy latom...
Autogumi, nem a csere csak az abroncs. Erdekes, a szarul mukodo beallitas-gombot atlepted. Energiazabalas szerviz + kozpont altal lezarva azzal hogy "ez van", par honapos autonal, nevetseges.
Mind a ket autovasarlasi szerzodest lattam, es iszonyat fercmunka, a masodiknal sikerult legalabb azoknal racionalizalast (belefogalmazast) elerni, ahol azt allitottak, hogy "azt ugy gondoltuk". Ez is a marka resze... (off: teny, a Dacia Spring szerzodeset se irtam volna ala... de az csak egy Dacia, ez meg a szent BMW).
Mondom autobuzirol beszeltem, kerte az ajto javitasat is (csillio aron szakszerviznel), nem tudtak, es nyilvan nem tepte le stb. annal tudatosabb. Szervizbe agglos telepulesre jart az ujakkal (egyiket ott is vette), ez nem tudom az volt-e, de csak miutan az egyik kulso keruletben levo leszerepelt nala valamivel. Az i3 is gyanitom ott jart az agglosban. Bocs, nem akarom ennel jobban meghatarozni.
Nem a hasznaltakkal van elfaradas jellegu baj, hanem a marka a kezdeti, szamukra kedves idokben is igy banik az ugyfellel.
Az me'g adalek, hogy a multkor olyan allashirdetes jott velem szembe, hogy bmw utaster levego vagy homerseklet vagy mindketto finomhangolasahoz keresnek szoftverest... (ez >=1 senior developer FTE feladata??? akkor ott valahol nagyon el vannak szurva az alapok...).

(#7485) Bandit21


Bandit21
addikt

Szeretem a ph-t, van kb 5 topic ahol aktív vagyok de ez olyan mint valami black mirror utópia ahol a BMW vs Tesla nyomán hétről hétre ugyanaz megy végig.
Lehet nyitok majd egy külön ilyen topicot.
Mivel mondom kb 5 téma van amit figyelek ezért belefér hogy ezt is végignéztem de ha ide téved valaki aki ev-t akar, lehet sikoltva megy vissza valamelyik idióta Facebook csoportba "információkért" minthogy ezeknek a fraktáloknak végig várja a csillapodo fázisát.

Értek mindenkit, szerintem ahogy én is, Ti is tudjátok ki mit képvisel, mit gondol, nem lehetne csak egy kicsit visszafogni?
Mondandó alapján kb megvan ki képviseli máshol is más néven az itt is sokszor leírt véleményét. Néha nem lehetne rahagyni a másikra?

Van aki sose fogja azt mondani a Tesla prémium van aki szerint meg a BMW sose fog normális ev-t csinálni mert a Tesla x évvel hamarabb kezdte. Ezek csak példák. De tudjátok szerintem jól kit mivel lehet beporgetni. Fölöslegesen.
Fogyasztás gumi kopás hatótáv szerviz klíma fűtés töltés napelem új árak használt árak stb senkit se érdekel?

Helyette tényleg a Tesla vs BMW beruházási adatait kell elemezni? Érdekes nem mondom de pár téma jobban érdekelne ebben a körben.

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#7486) robi-k válasza Bandit21 (#7485) üzenetére


robi-k
őstag

100% egyetértek, a topiknak nem valami fan club-nak kell(ene) lennie...

(#7487) Vesa válasza Bandit21 (#7485) üzenetére


Vesa
veterán

Alapvetően egyetértek, de azért van hasznos oldala is. Linkelve lett pár nagyon is valós gyártási, minőségi probléma mindkét márkáról, ha más nem, ez mindenképpen jó lehet annak, aki vásárlás előtt áll. Szintén nem teljesen érdektelen a gazdasági oldala, mivel a Tesla éppen árcsökkentésben van, erre pedig valószínűleg a teljes EV ipar reagálni fog, a piacokkal egyetemben. Vagyis szintén vásárlás előtt azért nem lényegtelen, ha ezekről infó van, mert szintén befolyásolhatja a vásárlást.

Abban viszont egyetértek, hogy nem kell ilyen hosszú lére ereszteni, erre majd én is figyelek, hiszen rám is vonatkozik.

A tudomány a valóság költészete!

(#7488) cOxeR válasza Bandit21 (#7485) üzenetére


cOxeR
Ármester

:DDD ez egy reális kép. :) A napelemes topik se rossz azért
, de tény itt a brand feszülése állandó.

On is legyek, végre rászántam magam, legyen egy gyorsabb töltöm, így egy “kis” intermezzo után (rendbe kellett tenni a ház kismegszakító/túlfesz és egyéb dolgait) lett egy cserélhető kábeles, hordozható töltöm, barátságos áron, a töltő bagatel volt a többihez képest.
Eddig jól szuperál. BMW Flexi charger amúgy, semmi extra pusztán tölt, bőven van kakaó nem kell figyelgetni, hogy túlterhelés jelentkezne, okosmérő van, még kis finom hangolás és szépen látom mikor mennyit vesz fel ténylegesen.
I3 egész sokáig 95-96%-ig felveszi a 11 kWh-t, utána megy csak le 4 kWh-ra.

(#7489) Vesa válasza cOxeR (#7488) üzenetére


Vesa
veterán

Hogy full On legyek én is, feleségem tegnap ment egy 7,1-es átlagot, 85km-en. :D Nem tudom, hogy csinálta.

A tudomány a valóság költészete!

(#7490) cOxeR válasza Vesa (#7489) üzenetére


cOxeR
Ármester

Na ezt énse, de ma egy osztrák M4-el jöttem pariba haza munkából, úgyhogy nem is fog kiderülni.
Amúgy város, ideális a hőfok nem kell sok klima… de maga a 10 alatti fogyasztás is durva, ez meg ugye 7... :)

(#7491) Andras6800 válasza Bandit21 (#7485) üzenetére


Andras6800
senior tag

Egyrészt igazad van, de kicsit magamra véve had emeljem ki, hogy nem véletlen tettem offba az összes Tesla VS BMW hsz-emet. :DDD

A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!

(#7492) Andras6800 válasza axioma (#7484) üzenetére


Andras6800
senior tag

Nagyon nem tudsz olvasni, úgy látom. Csak 3x emeltem ki, hogy nehezemre esik konkrétan értelmezni néha amit írsz ékezetek hiányában. És ha végigolvastad, én is az autógumis részt fejtettem ki végül... Kerékcserét példának írtam.

De tudod mit? Részemről legyen akkor igazad :)
Befejeztem az offolást.

A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!

(#7493) axioma válasza Andras6800 (#7492) üzenetére


axioma
veterán

Nem kotelezo olvasni, sot le is tudsz tiltani (vagy az csak premiumban van?).
En mar befejeztem csak nem latszott :) a valami hianya.

(#7494) Vesa válasza cOxeR (#7490) üzenetére


Vesa
veterán

Aggloból járunk be, tehát vegyes a futam. Épp néztem valamelyik nap, hogy 100%-ra töltve valami 291km-t írt ki a kocsi, ami ennél az autónál scifi. Általában 10 alatt jár vele, nem tudom hogy. Nekem ez ritkán sikerül, pedig nem nehéz a lábam. Ezt az egyet szeretem az Ioniq-ban, jól fogyaszt. Persze nem télen, akkor rosszabb a helyzet.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#7495) tibcsi0407


tibcsi0407
félisten

Kerámiabevonatot használ valaki? Nem a kis spray-zős gagyira gondolok, hanem rendes szaki által készített megoldásra.
EV6-ra kaptam egy 470 ezres ajánlatot 5 éves garanciával, állagmegóvásként igazából elég jó ajánlatnak tűnik az autó értékéhez képest. Mi ezzel a tapasztalatotok?

https://utdetailing.hu/

(#7496) Shadowbull válasza Bandit21 (#7485) üzenetére


Shadowbull
addikt

Nézd, ez úgy működik hogy ha beszélgetni akarsz valamiről akkor bedobod a témát, aztán ha másokat is érdekel, lesz róla beszélgetés.

Ha meg nem érdekel a téma ami éppen megy akkor átlapozod aztán ennyi.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#7497) WiZARD válasza tibcsi0407 (#7495) üzenetére


WiZARD
addikt

Nekem 2 éve a Teslát 100ért csinálták, sokkal többet nem is adnék érte. 470 az irreális, kicsit többért fóliát kapsz.
Valódi állagmegóvásra nem ér kb semmit. Arra fólia.
Tisztántartást segíti, de csak akkor marad meg évekig, ha végig ápolod...

Hogy fóliának van-e értelme, az más kérdés.
Szerintem nincs.
Ha pár év múlva eladod az autót, akkor senki se fogja kifizetni azt amit most fóliára költesz. Persze megvédi sokmindentől, de keveseket érdekel, és még kevesebben fognak egy 5 éves használtautónál +5-10% felárat fizetni csak azért mert nincs rajta 3 kőfelverődés egy másikhoz képest.
Persze vmi ritka egoztikus autót (aminek akár hosszútávon nő is az értéke) azonnal fóliáztatnék.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#7498) Andras6800


Andras6800
senior tag

Jóreggelt.
Igaz a cikkben nem sok releváns adat/ konkrétum van, de azért érdekes: [Több ezer autóval a fedélzetén lángol egy hajó Hollandia partjainál]

"A Reuters a holland parti őrségtől származó információkra hivatkozva azt írta, hogy a rakományban 25 villanyautó is szerepelt, ezek egyike gyulladt ki, és bár a legénység megpróbálta megfékezni a lángokat, nem járt sikerrel, és a hajó jelenleg is lángol."

A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!

(#7499) Andras6800 válasza WiZARD (#7497) üzenetére


Andras6800
senior tag

Van erre a fóliázásra/ kerámia bevonatra valahol topic? Tökre érdekel, meg sokat agyalok rajta, hogy csináltatok magamnak. De azért rohadt drága... Nem akarok megint offolást gerjeszteni.

A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!

(#7500) schawo válasza Andras6800 (#7498) üzenetére


schawo
titán

Azóta kiderült (és a holland parti őrség is megerősítette), hogy fogalmuk sincs, mi gyulladt ki, és miért.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.