Kétféle ember létezik. Egyik, akinek van villanyautója, a másik, akinek lesz.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Kétféle ember létezik. Egyik, akinek van villanyautója, a másik, akinek lesz.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Nehéz elképzelni, hogy mindennapi használatra valaki szívatja magát belsőégésűvel, aki csak egyszer is belekóstolt ebbe.
Ott a pont...Nem őrizgetni vesszük, és azt is kizártnak tartom, hogy ha véletlenül 100%-ra töltöd sűrűbben akkor annyira degradálódna.
Azért ez ennyire nem fekete fehér szerintem. A villanyautó még drága az ICE-hez hasonlítva. Viszont az értékromlását csak és kizárólag az akksin keresztül szenvedi el ideális esetben, ami miatt - hangsúlyozom, hogy jelen ismereteim alapján - nagyon nehezen eladható lesz használtan. Persze én eddig 2-3 évente lecseréltem a kocsit de ha most egy technológia váltás miatt az autó értéke megbecsülhetetlenül más lesz akkor a különbözetet ki kell fizetni. Már pedig nem a leveőből van a pénz.
A másik. Jelent pillanatban a mindenféle turkálódásom ellenére nem ismerek olyan megbízható és független megoldást amivel egy hv pakk valós adatot adna az állapotáról a teljes ciklusos számítás kivételével. Na most ezt az eladók 99% értelem szerűen telibesz@rja és nem hajlandó vele foglalkozni. Hát hogy vegyen az ember bármit is amikor vagy 350 v 280km a hatótávja valaminek attól függően hogy hogyan törődtek vele? És természetesen ezen nem segít az sem hogy a hirdetéseknél a műszerfalat fotózzák mert ugye a GOM az elmúlt 1000km statisztikáját használva számol tehát 2 tankolás tojással a talp alatt és olyan értéket mutat amilyet akarunk.
Szóval számomra ez a kérdés egy hatalmas nagy probléma amit jelen állás szerint két módon tudok megoldani: vagy vakon belemegyek, vagy mindenáron kerülöm míg tehetem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Egy szóval tudok neked válaszolni: nem.
Nem így van. Két egyforma autó esetén a degradáció 40%-ban az eltelt idő, 40%-ban a használati mennyiség, és 20%-ban a használati minőség kérdése. A használati minőség a belsőégésű esetén sokkal nagyobb állapotbeli különbségeket okoz. Hogyan nyomták, hogyan tartották karban. Itt ez egyáltalán nem számít. Az évjáratra és a km állásra rápillantva 5% pontossággal meg lehet mondani, hogy milyen állapotban van az akku. A variáció maximuma, hogy 350, vagy 335 km. (itt most a modern villanyautókról van szó, Leaf nem releváns).
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
ion 2011, minden nap 100% [egyreszt nem tud korlatozast masreszt meg hasznalati targy], me'g nem hasznalt napon is van hogy kap ratoltest ha fizikailag nem huzom ki. 2018-ban vettem akkor is 70%-os akkut mondtak meg fel eve is... ok, telen volt 2 varatlan teknosozesem ami toltestol elmult, de most pl. egy 53km-es nap utan 28-cal ertem haza (ujonnan volt 105km az elvarhato tole, reggel mutatott 99-et de azt ugyse hisszuk el - bar standard napon 32km ingazas utan is van ilyen idoben 55-60km maradek).
Termeszetesen engem is riogattak hogy 7 eves e-auto, de meg fogom szivni, ujra kifizetem az arat 2 honap/ev mulva stb., most lassan 5 ev utan, covid miatt csak 37ezer km-rel is mar visszahozta az altohoz kepesti befektetest.
Amugy a legegyszerubb, ha lemerultebb allapotban talalkozol vele, es dugjak ra lassu toltesre [230V, mondjuk zoe kivetelevel, ampert nezz persze] es mennyi toltesi idot josol. Az amperaba igy mertunk beleugrani. Az a jo ha sokaig akar tolteni... ebbol kwh van, azt meg tojasoktol fugg h hany km-re valtod.
[ Szerkesztve ]
Leaf annyiban releváns, hogy az akku állapota (ha nem trükköztek vele) akkor műszerfalon is látszódik, de egy párezer forintos obd olvasóval még pontosabban megtudható.
Mégsincs a használt piacon az árakban ez annyira hangsúlyosan jelen, ahogy bitpork feltételezi, hogy emiatt nehezen lenne eladható.
De ha ennyire para valakinek az akku állapot/romlás, akkor olyat kell venni amiben LFP vakku van
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
A leaffel rendkívül könnyű trükközni, emiatt teljesen megbízhatatlan, nem lehet rá alapozni vásárláskor.
evDirect villanyautós töltőhálózat
remélem se új TV-t, se új telefont nem veszel, mert még valami újat meg kell tanulni. kb ennyire bonyolult egy villanyautó is. Ja és nehogy az új dízelbe rutinból benzint tölts, mert azt szoktad meg.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Ezt picit kétkedve olvasom, de remélem igazad van. Már folyamatban van egy odb kütyü beszerzése ami big datából az általad elmondottak alapján ad jelentést egy EV akksijáról. Kíváncsi leszek.
(#7706) axioma : a Mostani hibridem a minimum töltésen 10+ órát ír de a valóságban a gyárilag 13 kwh-s tölthetőségét 10-11 kwh felvétele után telinek jelzni és nem megy a delej csak kb 6-7 órát. Tehát akkor a kocsim devianciát mutat.
(#7709) biker: Nem tudom mivel szolgáltam rá erre a válaszra. Igen valóban nem veszek vadonat új technológiát. Igen úgy választom meg a körülöttem lévő használati dolgokat, hogy az eddig kialakított életemben a legkevesebb változást hozzák. Az üzemanyag véletlen összecserélésére számos példa van - bár szerencsére nekem még nem volt, remélem soha nem is lesz.
Ugyanakkor meg kell jegyeznem, hogy itt már nem csak arról van szó hogy más a technológia. Olyan mérvű változást hoz amit egy már évek óta adott szerzkezetbe nagyon nehéz beilleszteni. Pl a 91 éves apósom ha rosszul lesz és nem vagyok Szegeden, akkor hogy a toszba tudok SOS hazavágtatni töltés nélkül? Hogyan tudom megoldani, hogy ne kelljen megduplázni a céges ügyek kapcsán kötelező szlovákiai utazások idejét? Hogyan tudom mindezt úgy összefésülni, hogy a jelenlegi megoldásnál kedvezőbb üzemeltetéssel járjon? Hogy a bánatban tudok menni egy Szeged-Dán-Szeged utat pl kokcsival, hogy a már most is 13-15 óra minimum út ne nőjjön meg 30%+ mert nem tehetem meg hogy csak emiatt 2 nappal megtoldjam az utazást?
Szóval ez messze nem csak arról szól, hogy új technológia.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Cél feladatokra cél eszköz.
Szeged - Dánia - Szeged az nem hétköznapi… más autóval se azt gondolom.
Ezek hidd el puszta kifogások az “ismeretlen” miatt, úgy kell tölteni az autót, hogy legyen benne elég havária helyzet megoldásra, ha az reális elvárás. Ennyi erővel bármi tönkre is mehet az autóba és akkor se Szeged se Dán utazás, se szomszéd kisbolt…
Pont annyi az esélye annak, hogy kifogy egy benzines auto mint a lemerül egy elektromos, netto user error.
hat jo, akkor fizess meg valakit aki kiolvas
Magamnak veszem
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Azért annyira nem azonos. Hansban nemrégen az akku technológia megbízhatóságára rácáfolva egy modul vezérlése tönkrement. 2,5 hónapig állt a kocsi és majdnem 2 millió volt. Valamit nem árt leszögezni: nincs bajom az újdonsággal. Azzal van bajom, hogy már nagyon megy, spórolni lehet vele az ICEhez képest és még tetszene is, de nagyon nem alkalmas arra az életvitelre amiben vagyunk (nem önszántunkból).
Nagyon nézegetem most pl a GLE350de-t (itt is ajánlották ph-n). Gyk ideális lenne. kb 100km ev hatótáv de van benne egy éppen elégséges kis dízel amivel akár sos vagy hosszabb útra is lehet menni. Ugyanakkor még olyan fiatal, hogy nem bírom megfizetni. Se lehetőség se lelki erőm ennyit autóért kiadni.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Szerintem ne feszülj ezen, fogadd el, hogy ilyen elvárásokkal és ilyen parázással egyszerűen nem neked való a BEV.... van ilyen...
Majd gondolunk rád, amikor az üzemanyag átlépi a 700 - 800 - 900 Ft ot...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
Az EV nem való mindenkinek. Aki olyan életmódot folytat amiben hirtelen kell messze menni nagyon gyorsan, annak nem jó.
Kérdés persze az, hogy mekkora rugalmassággal válna mégis megoldhatóvá. Illetve a leendő tulaj tudja-e vállalni azt a kompromisszumot.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
Én is nemrég cseréltem. Ioniq-ba sajnos nem lehet nagyobbat tenni mint a gyári (pedig nem lenne hülyeség), mert valami idióta Koreai speciális méretű apró akku kell bele, amit úgy kellett összevadásznom valahonnan.
A tudomány a valóság költészete!
Nekem a jó öreg V12-es BMW 750/760i maradt ki az életemből. Egyszer még tuti fogok venni egyet dísznek.
20-80% túl van lihegve. A teljes lemerülés nem tesz jót, de oda nem jutunk el. Én átlagban 90-95%-ra töltöm, 100-ra csak ha messzire megyek vele, ami ritka.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
"A használati minőség a belsőégésű esetén sokkal nagyobb állapotbeli különbségeket okoz. Hogyan nyomták, hogyan tartották karban. Itt ez egyáltalán nem számít"
Öööö, halkan jegyzem meg, hogy a 4 éves autómban kinyiffant hajtómű lehalásának okaként azt emelték ki, hogy túl sokat volt ON/OFF módban a kedves előző tulajdonos lába a gázpedálon. Vélhetően sport módban. Akkor olyan erők ébrednek az alkatrészen, ami finom használat mellett soha az életben. A hajtómű ára1,6M volt. 3db rettegett, kettős tömegű lendkereket vettem volna ennyiből. Ok, ez nem az akku, de összességében itt is igaz, hogy nem mindegy, ki és hogyan használta korábban.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Az i3 hajtóműve bírja... ami az On/Off tól kikészül, azok motortartó bakok... azon látszik egy használton, hogy kinyomták a szemét... meg persze a gumi...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
Biztos vagyok benne, de akkor ott vagyunk, hogy itt sem mindegy sajnos, hogy ki és hogyan használta és azt sem ússzuk meg, hogy ismerjük az autókat (melyik bírja, melyik nem stb., pont mint a füstösöknél, bár ott annyival rosszabb a helyzet, hogy még modellen belül az adott motor típusa sem mindegy).
Konákhoz még javítókészlet is van, annyit visznek vissza. Tkp, nem a teljes hajtómű megy szét, hanem van benne valami kis fogas szerkezet, ami képes meghalni. Javítókészlettel olcsóbban javítható, sajnos Ioniq-hoz nincs, ott csak egyben lehetett cserélni. Konáknál jobb a helyzet.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Egyre inkább körvolnalazódik az ioniq fórumokon, hogy nem csak ez az ON/OFF Sport a kiváltó ok. (persze rásegíteni tud sajnos)
Mind a motorcsapágy, mind a hajtómű problámák -eddig úgy tűnik - hogy kellemetlenül magas előfordulást mutatnak a holland és norvég import autók esetében. Ezeknek pedig a közös használati mód halmaza az autópálya.
Csak kíváncsiságból .. a te autód honnan származik?
szerk:
":..20-80% túl van lihegve. A teljes lemerülés nem tesz jót, de oda nem jutunk el. Én átlagban 90-95%-ra töltöm, 100-ra csak ha messzire megyek vele, ami ritka..."
Ez pontosan így van, de én azért ajánlanám hogy minden 3.-4. alkalommal (nyilván indulás előtt) töltsd tele az akkut.
Két embert is ismerek fórumokról akinek már nem 100%-os kapacitást írt ki a BMS.
Mindkettő tartotta a 20-80%-hoz, de 100-ra csak ritkán töltötte.
Aztán persze pánik jajveszékelés..."már csak 95% jajmileszmostátvertek"
Ha nem tud az autó balanceolni abból lehet gríz..
[ Szerkesztve ]
Működőképesen nekem is kimaradt, de van egy jó kis V12 BMW blokkom homokszórva dísznek. Sajnos ez is meghalt autóból származik, ha jól tudom, akkor ezek nem voltak híresek a tartósságról...
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
Én ugyan ritkán megyek nagyobb távokat egyben, de nekem kifejezetten jól esik kb két-három óránként megállni 20 percre. Persze ez valóban megnöveli az utazás idejét, de sokkal kevésbé vagyok fáradt mondjuk egy 1000+km út végén is, mint amikor régen egy megállással nyomtam le ugyan ezt. Ezzel tervezni kell, ha ez nem fér bele az időben, akkor marad a BEV szerintem.
A hibridet én nem erőltetném. Akkor inkább két autót tartanék (tartok is)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
Az enyém Magyarországi, erre direkt figyeltem vásárlásnál a garancia miatt. A külföldieket sajnos szivatják a hazai márkaszervizekben, konkrétan láttam egy balhét amikor ott voltam az autóért. Egy srácnak behozott, de még garis autóját nem voltak hajlandók gariban javítani, az meg teljesen kiborult. Erről már volt szó amikor én vettem, így erre figyeltem. Most jól is jön, mert az akkupakk még 3 évig garis ami eladásnál fontos lehet.
Ok, erre figyelek mostantól, bár már nem sokáig lesz meg a kocsi, el fogom adni szerintem ősszel.
Rá is kéne mérnem, mert utoljára egy éve mértük. Akkor még 100% volt az összes cella. Persze nyilván már pufferből ennyi.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Az igen, gratula! Szép darab, az a motorblokk nagyon jól nézett ki.
A 850i-ben is az volt, az meg legendásan szervízigényes jószág volt. Mondjuk abból sem egy széria volt, a későbbiek már jobbak voltak, de az analóg gyújtású az veszedelem volt. Hülye voltam amúgy, mert szakadtabb 850-et vehettem volna 2-3 millió körül még pár éve, de nem volt időm ezzel foglalkozni. Most meg már aranyárban mennek a hulladékok is. Úgyhogy ez a hajó elment. Talán még E38-ból ki lehet kapni valamit épeszű áron, de ez már csak hobbiból.
A tudomány a valóság költészete!
Ha csökkent is, néhány balance ciklus után helyre fog állni.
"..Egy srácnak behozott, de még garis autóját nem voltak hajlandók gariban javítani, az meg teljesen kiborult..."
Szomorú eset, és sajnos ez mindent elmond a Hyundai vevőközpontúságáról.
Szerencsére nem kellett velük alkudoznom soha.
Viszatérve a kocsidra
Nem tudod, hogy az előző tulaj hol használta? város, agglo, autópálya?
[ Szerkesztve ]
Főleg városban+agglo. Azt viszont bevallotta, hogy szeret un. "dinamikusan vezetni". Teslát vett helyette, gondolom azzal már kedvére nyomathatja.
A tudomány a valóság költészete!
Bakker azért... Ennyiért egy ilyen vackot? Ezzel az erővel lábbal is tekerhetnénk egy darab telefonfülkét. Vagy az elektromos MTB-m ennél többet elmegy 1 millióból. Aztán, hogy ebben mit jelent az "extra", azt megfejteni se tudom.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Teljesen jó ez a célcsoportnak és arra, amire kitalálták. Sokkal élhetőbb, mint pl. az ablak nélküli Twizy volt. Ezek ugye nem autók, rendszám és jogsi se kell hozzájuk.
Srácok, 12-13 milla körül milyen olyan EV van, aminek ténylegesen baromi nagy a csomagtere? Model Y lenne a tökéletes, de az lényegesen drágább, nem bírom rászánni magam h annyit kiadjak. Egy Kia Ceed kombiról váltanánk, és a "zasszony" egyetlen követelménye, hogy nagy, jól pakolható csomagtere legyen az autónak. 2 felnőtt, 2 kisgyerek, baromi sok szarral utazunk amikor utazunk, a Ceedet jócskán meg szoktuk pakolni, szóval nem alaptalan az igény.
Szerintem egy M3-ba is be tudnánk csomagolni magunkat némi kompromisszummal, de mindegy, az vszeg kiesik a hülye 4 ajtós mivolta miatt. Használt is játszik természetesen (2-3 éves max), és lassan már a PHEV-ket se vetem el (Ceed PHEV kombinak sokkal kisebb a valós csomagtere, Octavia PHEV olyan semmilyen - és amúgy is, full EV-t szeretnék). Tippek?
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
MG kombi? Kicsit több, talán 15 körül megy.
Igen, én is néztem, azt az egy opciót találtam, ültem is benne - de ott elég valós probléma a durva értékvesztés esélye szerintem (4-5 évig akarom megtartani az autót, szóval számít), és pont abban az ársávban van, ami szerintem értelmezhetetlen: 15.4 az alap ára (LFP akksis, szóval ez jó pont), egy Model Y meg 18.5 perpill a Teslatól. Ott már nagyon nehéz magmagyarázni, miért nem költi rá az ember azt a 20%-ot, hogy egy lényegesen sokkal jobb autója legyen.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
Enyaq/ID.4, ha ez nem elég, akkor kb. semmi. Ennyiért a kínálat alját kapod meg, ahogy nézem.(ja és ez használt ár, természetesen)
[ Szerkesztve ]
Üdv ugyanabban a cipőben.
Nincs sajnos alternatíva, ID4 ami lehetséges, de nem annyival olcsóbb mint amennyivel inkább vennem az Y-t.
Modell S lenne jobb pakolás miatt, de egyre inkább olvasok, biztosan inkább a 3-ast érdemes venni.
Az Y túl jó ár/érték arányú. Ráadásul nem kell felesleges kötelező szervizekre vinni.
Mert a Model 3-at kell? Ott is 2 évente kell csak vinni szervízbe a manual szerint, pont mint az Y-t.
Ez amúgy a másik fenntartásom a Teslaval: Szegedről szervízbe vinni azért nem triviális..
#7735cOxeR
S az elég drága azért, abból max a régebbiek férnek bele ugyanabba a költségvetésbe
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
Tesla - t egyiket sem kell vinni. Viheted, de ha nem akarod, akkor is garanciás marad. Míg a többi márkánál el kell vinni, különben ugrik a garancia.
Teslát nem kell szervizbe vinni. Egyiket sem. Ajánlott ezt-azt megnézni rajta mondjuk két évente, de nem kötelező, és emiatt bárki megteheti. Egy fékfolyadékot ellenőrizni hülyeség gyári szervizbe vinni, bármelyik sarki meg tudja csinálni. Emiatt a Teslának van a legtöbb jogosult szervizpontja.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
2 éves Model 3 használtan a 13 milla kb, arra gondoltam. Újonnan az arelonye az Yhoz képest vicc.
Szerviz: köszi srácok!
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
Ha kijön az új akkor még jobban leverik a használtak árát.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Mondjuk szerintem alap évente átnézetni az autót, akár kötelező akár nem. Az ára nem tétel az autó értékéhez képest.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Ha lemegy, hát lemegy. Minden lemegy, jelenleg minden eladhatatlan a használt piacon.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Létezik arra nézve megoldás vajon, hogy ki lehessen deríteni egy EV esetében a HPC töltések számát?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Nyilván, de aki most akar használt Teslát, annak érdemes megvárni amig kijön az új TM3.
Bár ugye semmilyen hivatalos infó nincs még róla, szóval ki tudja mikor lesz belőle valami.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Biztosan naplózza mindegyik, megfelelő diagnosztikai szoftverrel ki lehet olvasni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Amiért egy csomó hely vagyonokat fizet évente, hogy csinálhassa aztán a rendszer meg nem túl a acélos és kb magukra vannak hagyva, ha meg ügyesek a nagy márkaszervízek oda küldik azokat a kocsikat amit nem tudnak megjavítani. - üdv a valóságban…
Tesla meg otthoni tutorialt ad a kezébe a vásárlóknak.
Éppen ezért nem érdemes várni, mert akár fel-egy év is lehet, mire ide eljut, akkor meg már megeri várni az új *insertakarmimas*-rá, és így tovább.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.