Hirdetés

2024. május 21., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#6951) ratkaics válasza WiZARD (#6950) üzenetére


ratkaics
senior tag

Milyen keresztmetszetű és milyen hosszú a vezeték, ami az elosztótól a töltőhöz megy?

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....

(#6952) WiZARD válasza ratkaics (#6951) üzenetére


WiZARD
addikt

Kb 7-8 méter 6os

így néz ki a HA logban:

[ Szerkesztve ]

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#6953) Semin válasza WiZARD (#6950) üzenetére


Semin
senior tag

"...de asszem valahol 215V körül kezdi csökkenteni, kb arra a szintre hogy 220V legyen az általa mért feszültség..."
:F Uhh de ramaty állapotban lehet az-az elektromos hálózat. Remélhetőleg, hogy most nyomnak bele lóvét előbb - utóbb megcsinálják rendesen.

szerk:
ez szerintem az a határ, amit már be lehet jelenteni, hogy csinálják meg.

Én napnyugta után.- amikor az inverter már nem logolja- a töltőn szoktam csekkolni, de szerencsére még 230 alatt nem nagyon láttam.

[ Szerkesztve ]

(#6954) WiZARD


WiZARD
addikt

Na rámértem még multiméterrel.
Ami Shelly szerint 228V az elosztónál, az multiméterrel 227V.
Az ipari csatlakozónál multiméterrel 225V, a Tesla szerint pedig 220V (ezt nem tudom hol méri, az autóban az OBC, vagy az EVSE, de inkább az OBC-re tippelek, akkor pedig ott van még az EVSE 6? méteres kábele).

[ Szerkesztve ]

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#6955) schawo válasza WiZARD (#6954) üzenetére


schawo
titán

Tesla a kábel után mér

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#6956) ratkaics válasza WiZARD (#6954) üzenetére


ratkaics
senior tag

Ezeket töltés közben mérted?

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....

(#6957) WiZARD válasza ratkaics (#6956) üzenetére


WiZARD
addikt

Igen

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#6958) ratkaics válasza WiZARD (#6957) üzenetére


ratkaics
senior tag

Amit a Tesla ír, azt biztosan az autó méri, mert az EVSE-és az autó között nincs olyan kommunikáció, amin "átmehetne" az EVSE által mért feszültség (Ha az méri egyáltalán).
Vajon az EVSE és az autó közötti kábel milyen keresztmetszetű? Mert azért az 5V feszültség esés 16A-nél 6m-en elsőre egy picit soknak tűnik. Persze lehet az is, hogy az autó által mért feszültség nem annyira pontos...

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....

(#6959) WiZARD válasza ratkaics (#6958) üzenetére


WiZARD
addikt

32A, vezető átmérője jó kérdés. Nem nagyon melegszik jobban mint a 6os ami a dugaljig megy. (hőkamerával néztem)

[ Szerkesztve ]

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#6960) ratkaics válasza WiZARD (#6959) üzenetére


ratkaics
senior tag

Jaaa, igen.
Minden esetre akkor is kicsit sok az a feszültség esés.
A hőkamerával benéztél az EVSE-BE is?

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....

(#6961) WiZARD válasza ratkaics (#6960) üzenetére


WiZARD
addikt

Kívülről nem volt vészes. (30 fok)
Majd teszek fel képet ha töltök megint.

[ Szerkesztve ]

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#6962) WiZARD válasza WiZARD (#6961) üzenetére


WiZARD
addikt

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#6963) Balázzs válasza WiZARD (#6962) üzenetére


Balázzs
senior tag

Igaz fali töltő, meleg is van, de garázsban van és ez is meleg:

(#6964) axioma válasza WiZARD (#6962) üzenetére


axioma
veterán

A skala teteje nincs 34 fok... ennyit egy laptop is hosszu tavon atlep.

(#6965) Vesa válasza WiZARD (#6962) üzenetére


Vesa
veterán

Ez nem meleg...Látszik, hogy csak a "dobozokban" van kicsit magasabb hő, amit gondolom egyrészt a bennük lévő elektronika koncentrált hőtermelése ad, másrészt a zárt műanyag házban jobban megreked a meleg.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#6966) biker válasza Vesa (#6965) üzenetére


biker
nagyúr

Nem véletlen kell az elektromos berendezések burkolatát minősíteni hőátadásra, mert ha telepakolsz pl egy 12M dobozt 12db kmsz-el és azt kihajtod határg, akkor le fognak kapcsolni maguktól időnként, ha nem jó dobozba rakod

Egyébként nem meleg, valóban. Egyszer valami okoska csinált egy videót, hogy a 3 menetre tekert töltőkábel hogy felmelegszik a töltőn, mert 38 fokos lett. Mikor rávilágítottam többekkel, hogy az a kábel alsó hangon 85fokra terhelhető, de ha gumi és nem tpu/tpe akkor 105 fok, akkor én voltam a hülye

elektronikában alapszabály, ha meg tudod fogni, nem meleg. akkor se ha melegnek érzed. ha 1-2mp-ig rajta tudod tartani a kezed, akkor sem meleg, max 45-50 fokos lehet
ha hozzáérve szisszentesz, hogy süt, és elveszed, még mindig nem meleg, mert csak 65-70 fokos. ami meleg, bármilyen félvezető/ellenállás/kondi, az 80-85 foktól indul, de az hólyagos égést okoz instant :)
Bár egy jó intel proci 105 fokon kezd throttlingba, és 110 fokon kapcsol le

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#6967) Soulfly842


Soulfly842
addikt

Én mindig tudtam, ez a Handrás mentálisan sérült egoista kis 'cs. :DD

[link]

(#6968) biker válasza Soulfly842 (#6967) üzenetére


biker
nagyúr

Nem, tévedsz. Ez minden emberből ki fog jönni, aki influenszernek/youtubernek áll.
Képzeld el, hogy éveken keresztül vissza kell fognod magad minden beszólásra, anyázásra, bármire, mert mit szólnak a követők, meg majd szétszednek.
Na most durrant el nála valami, mikor elkészített a kis parizeres kenyeret, kiöntött egy pohár bort, végre tavasz, nem esik, kiül a teraszra, és akkor jön a fűkasza. aztán még beszólnak, hát jött az Összeomlás című film :D

Egyébként én spontán kerültem már ilyen idegállapotba, még dunaharasztiban, mikor egyik hétvégén szombat reggel 8-tól este nyolcig ment a fűnyírás, és vasárnap reggeltől estig, hát vasárnap este már kész voltam.
Mint kiderült, mert megkérdeztem én is, hogy "mi a qrva an--d fa--ért ba--od ezt a sz@rt" és még mondtam percekig, mert nem hiszem el, hogy körben van 6 szomszéd és az egyik nyírja 8-11-ig, a másik 12-től 4 ig, a harmadik 5-8-ig és így tovább
Beszarsz, tutti: egy fűnyírót vettek közösen, és körbeadják nyírni a füvet. Ezért szívok.

[ Szerkesztve ]

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#6969) Vesa válasza biker (#6968) üzenetére


Vesa
veterán

Ettől én is agyf*szt kapok. Legalább vasárnap maradna a seggén a sok hülye, de nem, regel 6-kor képesek flekszelni. Ezért mondom mindig...2 hektár! És akkor nincs gond. Persze, ez általában nem megoldható. :D

A tudomány a valóság költészete!

(#6970) Vesa


Vesa
veterán

Na, de hogy fél OFF/ON is legyek, a napokban egy újabb elektromos szarságot vettem, ha már az autót töltöm, töltsem a e-bringát is. + környezettudatos életmód stb. (francokat, csak nincs már kedvem erőből feltekerni a hegyre, tekerjen oda fel a motor :DDD )

A tudomány a valóság költészete!

(#6971) Shadowbull válasza biker (#6968) üzenetére


Shadowbull
addikt

Laktam falun Magyarországon vagy öt évig. Tényleg ez megy reggeltől estig. Fűnyíró, fafűrész, flex. Éjszaka meg a kutyák ugatnak.

Ez ilyen. Én is nyirtam a füvet a benzines fűnyírómmal órákig. Flexem mongyuk nem vót, de nem vótam igazi falusi, csak ilyen gyüttment.

[ Szerkesztve ]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#6972) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Még mindig nincs eqc tulaj közöttünk? :)

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#6973) schawo válasza bitpork (#6972) üzenetére


schawo
titán

Nálunk van egy EQC, időnként használom. Mit szeretnél tudni róla?

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#6974) rjg válasza biker (#6968) üzenetére


rjg
őstag

Dunaharasztin vasárnaponként zaj stop van, még füvet sem lehet nyírni. Ennek általában örülök, de így most mi sem tudtunk otthon dolgozni, pedig kivételesen zajonganunk kellett volna.

MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra

(#6975) bitpork válasza schawo (#6973) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Arra lennék kíváTSI, hogy milyen a valós körülmények közötti töltés mondjuk 50kW töltőn és hogy ha van annyi méter már benne , milyen az akku degradációja :R

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#6976) biker válasza rjg (#6974) üzenetére


biker
nagyúr

akkor fejlődött valamit a város mióta eljöttünk (2011)

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#6977) schawo válasza bitpork (#6975) üzenetére


schawo
titán

50 kW-on nagyon sokáig 48-49 kW-tal tölt. 50 kW nem kihívás semmilyen nagyobb akkus autónak. A degradáció ismeretlen. Nem tud igazán gyorsan tölteni (100kW a max), nem hiszem, hogy említésre mértékű degradációja lenne. 25e km van benne. (Egyébként meg eladó ;) )

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#6978) rjg válasza biker (#6976) üzenetére


rjg
őstag

Mi '98-ban költöztünk ki, folyamatosan fejlődik, bár változó tempóban. 😉

Kedd este le kellett mennem Bajára és jobb híján Mobility töltőt kellett használnom. 30%-kal tettem rá az autóra. Az első 5 percben 43kW-tal töltött, utána visszament 34-re, majd 25 perc után 22kW-ra. Így 25,5 perc után 30-ról 70%-ra töltésért fizettem a 15,97kWh-ért 4 940 forintot.

Novemberben a MOL Plugee-n a 15,09kWh-ért 2 701 forintot fizettem.

Október végén az Optimum Way-nél 18kWh került 2 700 forintba.

Konklúzióm, amit már korábban is megfogalmaztam; hogy a perc alapú töltés a legelb@szottabb alternatíva a piacon.

MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra

(#6979) stickrs válasza rjg (#6978) üzenetére


stickrs
senior tag

Az utolsó mondatodhoz azért hozzáfűzném, hogy a sebességkorlátos időalapú fizetés az elb.szott alternatíva, ha a szolgáltató is ugy akarja. Régen időalapú mobiliti nekem mindig olcsóbban jött ki a töltés mint a mol (Ioniq 28). Persze autótól is nagyban függ. ( Én pl most is az időalapú fizetéssel messze kedvezőbb àron töltök mint a kwh alapúval (nem Mo).)

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#6980) Bandit21


Bandit21
addikt

Rég voltam már itt. Kis helyzetjelentés. Nyilván az év optimális időszaka van, téli helyett már nyári gumi, egy hete jó idő, de klíma nem kell még.

Az id3 alap verzió is ezt imádja, legutóbbi, 80%-ra töltés óta mentünk vele Szegeden városban 147 km-t és 33% on áll.

Ez így elvileg 312 km lenne 100 %0-ra amit nyilván sose próbálok városban, de így 28 e km fölött lassan 2 évesen azt mondom még mindig nem volt rossz döntés a kocsi.

11.8 at irt fogyasztásnak, mivel van benne napi legalább 1x kis 5 km országút is oda vissza 10 km összesen, sokszor 2 ilyen út is, anélkül menne lejjebb is és sztem, lehetne vele mászkálni 330-340 km-t is a városban.

Jó kis kompromisszumos verda. Nem bika de legalább nem is eszik sokat, 5 ajtós, fér bele cucc is.

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#6981) Balázzs válasza Bandit21 (#6980) üzenetére


Balázzs
senior tag

Köszi a saját tapasztalaton alapuló helyzetjelentést, jól fogyaszt az ID3.

Írtam korábban, hogy zörög a Tesla model 3 futóműve, ez téves riasztás volt.
A jobb első aero dísztárcsa egyik rögzítőfüle adta meg magát, maga a tárcsa zörög a felnin, ami persze csak rossz úton és kis sebességnél érzékelhető.

[ Szerkesztve ]

(#6982) Bandit21 válasza Balázzs (#6981) üzenetére


Bandit21
addikt

Mondanám, hogy csalóka, mert a Feleségem abszolút nyugiba vezet de hétvégen én szoktam hajtani vagy meló után ha el kell ugrani valahova, és nalam az első a sport mód.

Összességében azt mondom hogy 20 hónap és 28 ezer km után azt csinálja amire vettük.

A szoftver más tészta de az is inkább csak kellemetlen.

A 2.3-> 2.4 miatt bent volt egy egész napot és a régóta ígért 3.0 (ami végül 3.2 lesz) se ota jön majd hanem újra be kell majd vinni.

Érdemi szívás semmi sincs vele eddig. Ritka autó, ezért gondoltam hogy írok róla.

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#6987) stickrs


stickrs
senior tag

Ma volt időm/türelmem tesztelni egy 110/kmh-s utat (M3 LR), eddig mindig 130 volt pályán, Szerbiábol Bp, Győr, és Parndorfig. Össz táv 419km, fogyasztás kereken 15kwh/100km lett, 99%al indultam, és 12%-al èrtem a töltőhöz, csak kamionelőzéseknél mentem gyorsabban, max 130al. Ugy lenne teljes a teszt, ha ugyanezt megcsinálom visszafelé, mert Szegedfelé menet kevesebbet fogyaszt általában mint Szegedtől (vagy a határtól) Bp felé, de szerintem így se rossz a hatótáv.
Személy szerint nekem jobban bejön ha többször megállok rövidebb időre tölteni, mint egyben 400km-t vezetni, a 200km-s távok kb optimálisak. Ti lassabban mentek inkább hosszabb távokat, vagy gyorsabban rövideket?

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#6988) schawo válasza stickrs (#6987) üzenetére


schawo
titán

Nem szeretek lassan menni. És összesen lassabb is.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#6989) Balázzs válasza stickrs (#6987) üzenetére


Balázzs
senior tag

Forgalom függő, plussz ha ráérek, nekem is jobban bejön a 100-110-es tempó és teslafi szerint is ebben a tartományban fogyaszt a legjobban. Viszont egy Gödöllő-Bp. , vagy Székesfehérvár-Bp, vagy Bp-Balaton szakaszokon ahol sok az autó, nincs türelmem a külsőben 90-el tötymörögni, akkor inkább egy tempósabb út. Általában van célállomáson 230V és idő is a lassú töltésre, így mehet a tempós vezetés.

(#6990) Balázzs válasza Balázzs (#6989) üzenetére


Balázzs
senior tag

Uhh, korán van még, teslafi szerint 65-70 km/h tartomány az ideális, itt a grafikon is:

(#6991) Shadowbull


Shadowbull
addikt

TM3 vs. Ioniq 6
[link]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#6992) Noukoum


Noukoum
veterán

Úgy látom itt mindenféle link elfér, handras te jó ég…

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#6993) Shadowbull válasza Noukoum (#6992) üzenetére


Shadowbull
addikt

Hát persze hogy elfér. Legjobb magyar nyelvű videós EV témában.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#6994) WiZARD válasza Shadowbull (#6991) üzenetére


WiZARD
addikt

Mondjuk ez a kiírt % hasonlítgatása nem túl tudományos.
Legalább a végén töltötték volna ismét 100%ra és akkor ott van egy konkrét szám hogy melyik mennyit fogyasztott.

M3-ra fel lehetett volna pattintani az aero dísztárcsát...

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#6995) Noukoum válasza WiZARD (#6994) üzenetére


Noukoum
veterán

Meg az sem túl tudományos hogy úgy készíti el a tesztet hogy az nyerjen amit szeretne…

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#6996) Shadowbull válasza WiZARD (#6994) üzenetére


Shadowbull
addikt

Persze hogy nem, de nem is az a lényeg szerintem. A TM3 nem volt zsír új sem, lehet már degradálódott egy kicsit, a dísztárcsa sem volt rajta, könnyen elmegy pár százalék ide vagy oda.

Egyébként ha jól rémlik kiírták a végén a valódi fogyasztást is a töltés után.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#6997) Shadowbull válasza Noukoum (#6995) üzenetére


Shadowbull
addikt

Handrás teljesen semlegesen nézi az autókat, nem elfogult egyik irányba sem, és jellemzően el is tudja helyezni a típusokat a palettán.
Pont ezért jók a tesztjei.

Nyilván műszakilag egy lelkes amatőr szintjén van, de nem is akar többnek látszani.

(Ez a megállapítás kizárólag az autótesztekre vonatkozik)

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#6998) Shadowbull


Shadowbull
addikt

Nem tudom ez volt -e már.
[link]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#6999) WiZARD válasza Noukoum (#6995) üzenetére


WiZARD
addikt

Mindig így szokta.
Attilát nem értem, hogy minek asszisztál ehhez és miért vállalja mindig a vesztes oldalt és vesztes feltételeket.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#7000) Shadowbull válasza WiZARD (#6999) üzenetére


Shadowbull
addikt

Attilának fogalma sem volt róla az elején, hogy veszíteni fog. Utána meg már nem lehet azt mondani hogy bocsi, akkor mégse így hanem úgy.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.