Hirdetés

2024. május 21., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2951) Semin válasza Tiédetis (#2943) üzenetére


Semin
senior tag

:( Nem-nem nagyon nem. Én autógyárban dolgozom olyan pozícióban, hogy egész jól rálátok a gyártási tervekre. 2025 előtt nem várható enyhülés.

(#2952) biker válasza Noukoum (#2947) üzenetére


biker
nagyúr

"Aksi továbbra sincs, kereslet csipphiány előtt is sokkal nagyobb volt mint a kínálat."

Pont ezért halott ügy az akkucsere, mert akkor több akku kell mint autó, így csak a zelromlók miatt kell több, nem tervezetten több

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#2953) Noukoum válasza biker (#2952) üzenetére


Noukoum
veterán

Itt most a cserélhetős koncepciókra gondolsz? Pl. NIO?

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#2954) biker válasza Noukoum (#2953) üzenetére


biker
nagyúr

igen, hogy beállsz a nagy csereállomásra és leveszik az akkut kapsz újat, mondjuk 5 perc alatt
Itt nem csak az a kérdés, hogy bírják a csavarok, érintkezők, hűtőcsatlakozók, hanem az is, 100 autóhoz kell vagy 180 akku legyártva legyen

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#2955) Noukoum válasza biker (#2954) üzenetére


Noukoum
veterán

Sok dolog miatt halott ötlet a koncepció, valóban közte van rövidtávon az akkuhiány is.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#2956) philoxenia válasza Noukoum (#2955) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

[link]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#2957) biker válasza philoxenia (#2956) üzenetére


biker
nagyúr

"Ahol a cég már kiépítette a csereállomások hálózatát – vagyis Kínában, ahol már 917 ilyen épültm és Norvégiában, ahol egy –, ott a második lehetőséget választók sokkal gyorsabban „tankolhatnak”, mintha feldugnák a kocsijukat egy töltőre. A teljesen automatizált csereállomásra beállva a rendszer 3 perc alatt kiszedi a lemerült akkut, és betol a helyére egy teljesen feltöltöttet, miközben a sofőr a vezetőülésben várhatja ki az egészet.
Az európai piac meghódítására készülő cég idén januárban adta át az első ilyen állomását a kontinensen, Norvégiában. Nem véletlenül itt: az első adag norvég vásárló – ez jó 200 vevőt jelent – 92 százaléka érdeklődött az akku-előfizetés iránt. 2022 végéig 20 állomást terveznek nyitni Norvégiában."

Szóval kínában olyan 10millió autóra (és kb fél magyarországnyi helyenként) jut egy állomás, norvégiában van egy, és talán lesz 20. Hát azt hiszem ez nem piaci rés.
Ennél majdnem több H2 kút van :)

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#2958) schawo válasza biker (#2954) üzenetére


schawo
titán

Másik nagy hátrány az 5 perces csereidő és az ebből adódó szűk áteresztőkapacitás. Ahhoz, hogy ugyanolyan forgalmat tudjon kiszolgálni, mint mondjuk egy 16 állásos Supercharger állomás, egy helyszínen 4 csereegyégre, és kétszer annyi helyre, és rengeteg kezelőre, karbantartóra van szükség. Ez működik a Nio 80ezer darabos éves eladási mennyiségével (2021), de ilyenformán sose váltja meg a világot.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#2959) philoxenia válasza schawo (#2958) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Egy 16 állásos Supercharger állomás hány kocsit szolgál ki mennyi idő alatt? :F

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#2960) philoxenia válasza biker (#2957) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Ez hogy jött ki? :F
Elosztottad a pénteket a 13.-ával? Rendelkezel térképpel a kínai hálózatról? A Himalájában szerinted hány állomás van például?
Amúgy pedig majd az idő eldönti. Létezik a technika? Létezik. Működik? Működik. Holott két napja még lehetetlen volt szerinted... ;)

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#2961) Noukoum válasza philoxenia (#2959) üzenetére


Noukoum
veterán

A nemlétező akkucsere állomás hány autót szolgál ki és mennyi idő alatt? :F

Komolyan nem értem miért kell elmenni ovis szintre. Tájékozódj vagy kérdezz miért van bukásra ítélve a koncepció. Én szívesen segítek bárkinek, de nem úgy hogy már el van döntve hogy az úgy van és kész. Mert azt megette a fene. :)

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#2962) philoxenia válasza Noukoum (#2961) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Milyen értelemben akarsz nekem segíteni? Te vagy itt a főpap, vagy mi a fene? ;]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#2963) biker válasza philoxenia (#2960) üzenetére


biker
nagyúr

Vicces amikor a moderátor trollkodik, vitát szít és kiforgatja az ember szavát

“2: az akkucsere értelmetlenül drága, egy autóhoz akkor egynél több akkut kell legyártani, és ugye az akku a legszennyezőbb ebben a buliban, plusz a csatlakozókat is úgy kell kialakítani hogy akár 3-4.000 csatlakozást kibírjon 4-600A-en, ami nem gyenge mutatvány. Ezért nem csinálja senki, akinek ép esze van”

Vs

“Holott két napja még lehetetlen volt szerinted... ;)

Szerintem soha nem írtam hogy lehetetlen, értelmetlen, bonyolult és senki nem csinálja akinek van esze. A nionak nincs esze, próbálkozik. Ennyi

Ja szalmabáb

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#2964) philoxenia válasza biker (#2963) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Szóval Kína befektet nálunk milliárdokat, hogy egy nemlétező és értelmetlen technikát működtessen. Bocsánat, de nincs saját topik a PH!-n! Írj blogot tiltsd le a hozzászólásokat és akkor csak te írhatod le oda a véleményedet. Az egy vallás, ahol csak hozsannázni lehet, az meg szakmai topik, ahol, ahol trollkodás lenne a nem konkrét kérdés szakmai segítséget kérve. Ez itt a Fáradt gőz. Szakmai rangja mint a Vicces képeké... ;)

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#2965) Noukoum válasza philoxenia (#2962) üzenetére


Noukoum
veterán

Tehát akkor ignorálni kell, nagyszerű.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#2966) philoxenia válasza Noukoum (#2965) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Nem kell, csak lehet!

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#2967) schawo válasza philoxenia (#2959) üzenetére


schawo
titán

átlagos töltési idő 20 perc alatti (inkább 10-15), ezért 20 perccel számoltam. Tehát óránként kb 50 autót.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#2968) philoxenia válasza schawo (#2967) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Húsz perc alatt nulláról feltölt? Mekkora az akku és milyen nagy a töltőáram? :Y Magyarországon hány ilyen Supercharger van?

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#2969) madgie válasza philoxenia (#2968) üzenetére


madgie
titán

Hányszor érsz oda bármilyen töltőhöz nulla százalékkal? 10-80% kb, amivel számolni kell DC-nél, alul azért, mert hülye lennél kicentizni (ha nem működik valamiért, nem érsz el egy másik - akár AC - töltőig), felül meg azért, mert gyorstöltésnél 80% felett drasztikusan lecsökken a töltési sebesség, felesleges addig még ott állnod a maradék 20% töltésig, mint az azelőtti 70-ig.

(#2970) philoxenia válasza madgie (#2969) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

A húsz percből gondoltam, hogy valami azonos mennyiséget tölt.

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#2971) schawo válasza philoxenia (#2970) üzenetére


schawo
titán

Tök mindegy, hogy mennyivel érsz a csere telepre. Oda se nullával. Tehát a csere sem nulláról tölt fel, és valószínűleg nem tele fogod megkapni. Mert 5 egység van egy cseretelepben. Tehát ha 5 percenként van egy csere, akkor 25 perc van tölteni az akkut, mire újra berakják egy autóba.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#2972) Tiédetis


Tiédetis
senior tag

Tudtátok hogy jó eséllyel egy elektromos autónak is 4+1 kereke van? Az még kérdés, hogy ezeket mennyi idő alatt lehet feltölteni, levegővel?

[ Szerkesztve ]

A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

(#2973) opr válasza Tiédetis (#2972) üzenetére


opr
veterán

Létezik egyáltalán olyan elektromos autó, amihez adnak pótkereket? :DDD

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#2974) biker válasza philoxenia (#2964) üzenetére


biker
nagyúr

Szóval Kína befektet nálunk milliárdokat, hogy egy nemlétező és értelmetlen technikát működtessen.

Nem, egy vállalat (nem Kína) épít egy gyárat, ahol gyártanak olyan berendezést, ami kell az ötletükhöz. Nem működtet innen semmit. (szalmabáb)

Bocsánat, de nincs saját topik a PH!-n! Írj blogot tiltsd le a hozzászólásokat és akkor csak te írhatod le oda a véleményedet. Az egy vallás, ahol csak hozsannázni lehet, az meg szakmai topik, ahol, ahol trollkodás lenne a nem konkrét kérdés szakmai segítséget kérve. Ez itt a Fáradt gőz. Szakmai rangja mint a Vicces képeké...

Nem értem a problémád, azt már kifejtetted, hogy neked mindenki egy kutyaütő hozzánemértő, aki a véleményét szajkózza, de ha ezt tesszük, akkor le vagyunk szólva, hogy ne itt tegyük, majd leírod hogy ennek pont ez a helye (fáradt gőz)
Szerintem fejben rakd össze mit is szeretnél mondani, mivel mi a problémád, és akkor írj, ha nem a trollkodás vagy a vita fenntartása netán generálása a cél. Főleg hogy moderátorként ez ELLEN kellene tenned. Kiléptél kissé a szerepkörödből

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#2975) biker válasza philoxenia (#2968) üzenetére


biker
nagyúr

Tesla: 150-250kW, Ionity akár 350kW amit le tud adni.
Egy átlag tesla 75-100kWh akkuval van megáldva
Mindenki aki valóban elektromos autót, netán teslát használ, ezeket tudja. Azt is, hogy a DC-n nem 0-100-ra töltünk, csak akkor ha a vezess.hu újságírónak álcázott gépelő-írnoka az ember, aki ezt teszteli és leírja ez szar.
20-80% (de akár 10-80%) közt kb 45-60kWh energia kell, ami a fenti állomásokon 12-25perc közti idő, ami szűken elég egy kávé/pisi kombóra.
Egyszer ionityn csak azért álltunk meg, hogy autópálya matricát vegyek az osztrákokhoz, 18percembe tellett.

Magyarországon hány ilyen Supercharger van?

ha jól tudom 8 állomás (kilencedik épül) ahol állomásonként 4-8 fej van
De google: https://www.tesla.com/hu_HU/findus/list/superchargers/Hungary

[ Szerkesztve ]

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#2976) Tiédetis válasza opr (#2973) üzenetére


Tiédetis
senior tag

Hát a kormánykerék is kerék :C

A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

(#2977) Tiédetis válasza biker (#2974) üzenetére


Tiédetis
senior tag

Engedd el a témát, gyorsabb lesz

A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

(#2978) schawo válasza biker (#2975) üzenetére


schawo
titán

ennél már több van. Bp környékén 12 töltő van állomásonként

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#2979) cOxeR válasza biker (#2735) üzenetére


cOxeR
Ármester

Szia biker!
Lehet bekötni a Beny Solar Bosterre (ha jól láttam 3x40A - 3x32A is elég) több aljzatos ipari elosztó dobozt amibe pl csatlakoztatni tudok egy BMW flexible töltőt?
Illetve a kérdés, hogy van-e arra lehetőség, hogy ne csak autót használjak hibrid üzemben, hanem teszem azt más fogyasztót is? Önállóan vagy párhuzamosan is?
Olyanra gondolok, amin van egy 3 fázisos 16A-es meg mondjuk 1-2 db 2 fázisos aljzat?
pl.: Tracon tbd01-6mv
Köszi! :)
u.i jöhet privátba is, nem akartalak ott zargatni

[ Szerkesztve ]

(#2980) Füleske


Füleske
addikt

Villanyautós találkozó, családi nap Győrben: [link]

(#2981) biker válasza cOxeR (#2979) üzenetére


biker
nagyúr

Ki lehet hozni a töltőből leállást, vagy elé tenni egy dobozt amiből kijösz egy aljzattal és a Beny kábelével

A másik része nem logikus. Amikor termel a napelem, eleve ott van a hálózaton az extra. A solar boost azért kell, mert a töltő az hirdet mondjuk 16A-t mert ennyi van. De ha termel a napelem, lehetne 20 vagy 25a is, de erről a töltőnek tudnia kell, és ezt közölni kell a töltőnek az autóval is, ez az elektronika
Més fogyasztó ilyet nem tud, őket a kismegszakító védi.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#2982) cOxeR válasza biker (#2981) üzenetére


cOxeR
Ármester

Köszönöm!
Ez egy mobil 2/3 fázisos, cserélhető kábeles töltő, lehet cserélni a bemenő kábelt, ha otthon vagyok töltök vele 3 fázison ha meg utazok viszek mindent… mert sok helyen csak sima konnektor van máshol meg 3x16A ipari kiállás, de van hozzá 1x32A kábel is.

Olyanra gondoltam, hogy teszem azt “nem kardinális” fogyasztó amit csak akkor akarok használni, ha van termelés, pl garázsba ha teszek egy klímát akkor napközben hűtők/levegőt cserélek. Mondjuk azt külön kell vezérelni így is úgy is, szóval nem lényeges.

11kw-ot tud a töltő, 3 fázison, belefér 3x16A-ba, 3x32A-meglévő kapacitással szerintem nem fogok korlátokba ütközni egyéb otthoni eszközzel, talán a fűtés a legnagyobb fogyasztás, de az meg eloszlik, sok körre, ami ritkán megy egyszerre.

(#2983) Semin


Semin
senior tag

Betiltják az otthoni konnektoros villanyautó-töltést Norvégiában . [link]
(Szabványt változtatnak)
E-Autós közegben sok követendő példát hoztak, de ez így szerintem nem működne.

[ Szerkesztve ]

(#2984) Noukoum válasza Semin (#2983) üzenetére


Noukoum
veterán

Kb. lehetetlen betartatni.
A lényege az hogy az új építésű ingatlanoknál már mindenhol rakjanak fel fali töltőt, ami amúgy teljesen érthető. Előbb utóbb mindenhol meglépik.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#2985) biker válasza cOxeR (#2982) üzenetére


biker
nagyúr

Mobil töltőn automata szabályzás nincs, mert extra vezetékelés kell hozzá. Ott csak a kézi megoldás van

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#2986) stickrs


stickrs
senior tag

link úgylátom Ionity elég jól kimaxolja a classic Ioniq töltési teljesítményét :DD

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#2987) stickrs


stickrs
senior tag

Egyébként ha Ionityhez keres valaki jo appot amivel normális áron használható, akkor ajánlom a Bonnet appot. Pay as you go 0,42eur/kwh, havi 50kwh csomagban 0,35eur/kwh, ha nem használod ki, akkor hozzáadja a következő havihoz, ha tulfogyasztod akkor 0,35be számlázza ki. Ausztriában, Mo-n, és Németeknél gond nélkül megy, máshol nem próbáltam. Ref kód amivel az első 50kwh ingyenes: RPRWJW

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#2988) Semin válasza stickrs (#2987) üzenetére


Semin
senior tag

Nekem minden fizetést fontban ír. Hogy lehet eur-ra váltani? :)

(#2989) stickrs válasza Semin (#2988) üzenetére


stickrs
senior tag

Nem tudom én se átállítani az appban, de mivel eurós számlám van igy abban vonja le az aktuális árfolyamon :)

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#2990) cOxeR válasza stickrs (#2987) üzenetére


cOxeR
Ármester

Ez így még olcsóbb is, mint pl a mol... cserébe sokkal megbízhatóbb. Meg is lesem ezt az appot, köszi.

(#2991) stickrs válasza cOxeR (#2990) üzenetére


stickrs
senior tag

Ja, én is azt számoltam.. ma volt 2 töltésem Ausztriában, egy pedig a bábolnai Ionityn, kicsit más mint 50esen, és pl mobilitivel van egy árban.. ( kivéve a shellnél ami van, annál ma 120ft/kwh-ba jött ki), csak nekem az kb sose esik útba, mivel M0 felé megyek le Szeged irányába.. mondjuk ha Kecskemétre tennének egyet akkor már szuper lenne, végig ki tudnám kerülni az 50eseket, ahol Mo-n főleg 45-el jön(örülök ha nem lassabb,mint néha Kecskemét Auchan), szerintem nem láttam még amikor végig 50-el jön, mint pl Ausztria Öamtc 50es(nem mind, több helyen korlátozzák azt is). Smartics némelyik katasztrófa.. van hogy 36kw-val tölt (3ból 2 ilyen volt amit múlthéten próbáltunk, 2 autóval, szóval nem azzal volt a gond).

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#2992) schawo válasza stickrs (#2991) üzenetére


schawo
titán

hosszú távon ne számoljatok vele. Egyszerűen ügyfeleket gyűjt. Egy-két hónap. Aztán hamarosan űrbe emeli az árakat, amikor elfogyott az ügyfél gyűjtő pénzügyi keret. Én ismerem az ionity legkedvezőbb nagykeres árazását, és ez így masszívan veszteséges. Pl a charge is ugyanezt csinálta.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#2993) stickrs válasza schawo (#2992) üzenetére


stickrs
senior tag

Ionity Passport is 0,35eur/kwh pl, Hyundai Kia 0,29eu/kwh. Meg van egy német szolgáltató is 0,35ért, szóval azért annyira nem megy piaci ár alá. Ha a nyaralás szezonig tartja ezt az árat akkor már elégedett leszek, a csomagokat meg bármikor le lehet mondani, szóval ha megdrágul akkor le lesz mondva nálam is. Addig pedig használom így. De a kérdés a drágulás mértéke.. egy szolgáltató nem emelt nálunk árat, a Linz Ag, ahol ha jó 50es töltőt találsz 0,30eur/kwh. Többi már 0,49eur/kwh. Szóval ha az utolsó olcsó is megemeli, akkor 0,49ig Ausztriában megéri még használni.

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#2994) schawo válasza stickrs (#2993) üzenetére


schawo
titán

De, nagyon. Az ionitytől ők nagyon sokkal drágábban kapják. Pontosan ismerem az ionity árszabását a legnagyobb ügyfelek és a kiemelt (akár állami) partnerek felé is. A nagy autós ügyfelek bukóval adják az ionitys áramot, beépítik azt az autó árába.

Ez az árazás csak a beetetés idejéig lesz ennyi.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#2995) stickrs válasza schawo (#2994) üzenetére


stickrs
senior tag

Köszi az infót, remélem egy pár hónapig nem emelnek, nyáron elég sokat megyek arra ahol adott az Ionity. Addig kiélvezem :DD de pl 18eu-s Ionity passportra nem érné meg beruházni, így ok, hogy ebben az árban kapok 50kwh-t, nem csak a tagsági díj ennyi.. de persze ha duplázzák az árat akkor nem fogja megérni.

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#2996) stickrs


stickrs
senior tag

Pár Bonnet kupon akit érdekel:
Ref: RPRWJW :első 15 fontos csomag ingyen
FIRSTCHARGE2 : első töltés ingyen
FREECHARGE2 : 1 töltés ingyen
EVABNT : 1 töltés ingyen
JUBILEE : -25% a következő töltésből
SPEAKEV20 :20 fontot kapsz amit a következő csomagnál használhatsz fel (az első töltés előtt kell aktiválni, mert csak új felhasználóknak engedi aktiválni)

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#2997) Tiédetis


Tiédetis
senior tag

Nektek AC töltőn mennyi szokott lejönni 1 fázisú inverter esetében? (16A type2/type1 kábelen nekem 2,5 körül csak)

A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

(#2998) joghurt válasza Tiédetis (#2997) üzenetére


joghurt
addikt

2,3 kW, azaz 10 A.

A tej élet, erő, egészség.

(#2999) Tiédetis válasza joghurt (#2998) üzenetére


Tiédetis
senior tag

Ezt tudom, de a kábelem 16A-t tudna. Az meg ugye 3,6 környéke.

A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

(#3000) schawo válasza Tiédetis (#2999) üzenetére


schawo
titán

milyen AC töltő, és milyen autó?

evDirect villanyautós töltőhálózat

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.