Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#3951) cinemazealot válasza Shadowbull (#3949) üzenetére


cinemazealot
addikt

"senkinek nincs joga a másik embert önhatalmúlag feltartani."

Jó ég, itt nem önhatalmú feltartásról van szó, hanem arról a tényről, hogy Rajtad kívül más is él ezen a bolygón. Azt is személyes sértésnek veszed, ha a járdán sétálva utolérsz egy járókeretes nyuggert? :U

Köszönöm mindenkinek, aki hozzászólt a témához, megtudtam, amire kíváncsi voltam. :R

[ Szerkesztve ]

(#3952) axioma válasza Shadowbull (#3949) üzenetére


axioma
veterán

Ez de baromsag... nem teged tart fel, hanem sajat belatasa szerint kozlekedik. Ismered a mondast: a nalad gyorsabbak mind hulye szaguldozok, a nalad lassabbak mind bena totojazok. De forditva is!
Tessek kozlekedeskor ugy szamolni, hogy az atlagsebesseged kevesebb lesz, mintha csak te lennel az utakon. Megjegyzem a 70-nel totyogot a 90-es uton szabalyosan es gyorsan megelozod, a 85-ost viszont nem, vedd ugy hogy konnyu predat szolgaltat, azzal segit ;-)
En ja, bringas mogott [felenk suruek] is megvarom, mig fel autoval atlogva biztonsagosan elozom. A kozlekedes tempojat 98%-ban a kovetkezo piros lampa hatarozza meg [jo, ez megint mar varos].

szerk nem lapoztam... de nem baj hogy ismetlodik

[ Szerkesztve ]

(#3953) opr válasza cinemazealot (#3951) üzenetére


opr
veterán

Feltartasz 200 embert, kilométeres sorok mögötted, ami miatt a sok idegbeteg barom összevissza cikázik és veszélyeztet mindenkit haladási iránytól függetlenül, aztán leírsz egy ilyet:

"Jó ég, itt nem önhatalmú feltartásról van szó, hanem arról a tényről, hogy Rajtad kívül más is él ezen a bolygón."

Érzed az ellentmondást?

Amúgy ha elegánsan nem vesszük figyelembe a valóságot, akkor persze, igazad van, amíg nem szegsz szabályt, olyan lassan is mehetsz, hogy közben a gyerek a kocsi mellett sétálva pitypangot szed, és közben ízlelegetheted az erkölcsi fölényedbe vetett mély hitedet.

A valóság viszont az, hogy tele vannak az utak olyan emberekkel, akik alkalmatlanok a normális közlekedésre, idegbetek, rohannak, cikáznak, stb. Ezek az emberek általában annyit szeretnének, hogy ne legyenek feltartva, mert szeretne a lehetőségekhez mérten gyorsan odaérni, ahova megy. Persze van hülye vadállat is, aki akkor is cikázik meg nyomja, ha lehet amúgy rendesen haladni, de az más kérdés, azon nem lehet segíteni.

Szóval, igazad van?
Technikailag igen.
Ettől függetlenül bunkó dolog, mert konkrétan növeled az esélyét annak, hogy baleset lesz az úton, amibe jóeséllyel az ártatlan fog belehalni, annak a gyereke elárvulni?
Igen. Nem csak technikailag, hanem úgy teljes mértékben, konkrétan, igen.
Ez azért van, mert tele van az út olyan parasztokkal, akiknek amúgy semmi keresni valója nem lenne ott, és ahelyett, hogy ezekre vadásznának, inkább a pénzt gyűjti a sün?
Igen.
Változtat ez bármin?
Gyakorlatilag nem.

Ui.: Amúgy én pl nagyon udvariasan, ráérősen, beengedősen, defenzíven vezetek. Az asszony szerint sokszor már idegesítően udvariasan. Viszont pont a fenti okok miatt arra mindig figyelek, hogy a szabály keretein belül ne tartsak fel senkit. Mondjuk az is igaz, hogy ha előttem megy valaki lassabban, engem az pont nem basz fel, le se szarom, a kocsi kényelmes, szól a zene, megy a légkondi, és legalább van időm a tájat bámulni. Persze ha hosszú távon megyünk, amikor biztonságos, meg fogom előzni, de azt se agresszív, lenyomom módon.

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#3954) biker válasza Shadowbull (#3949) üzenetére


biker
nagyúr

az utcán hátulról félrelököd azt, aki lassabban sétál előtted? Vagy csak autóban válsz agresszív önző lénnyé, aki mindenki előtt kell menjen?
csak autópályán van kötelező minimum 60km/h sebesség, bárhol máshol akár 5km/h-val is mehet egy traktor előtted, és ha ettől kiborulsz, akkor add le a jogsid.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#3955) Tufa_ válasza opr (#3953) üzenetére


Tufa_
aktív tag

"Amúgy én pl nagyon udvariasan, ráérősen, beengedősen, defenzíven vezetek. Az asszony szerint sokszor már idegesítően udvariasan. Viszont pont a fenti okok miatt arra mindig figyelek, hogy a szabály keretein belül ne tartsak fel senkit."

Ez az angol vezetesi forma... En is ilyenre valtottam par ev itteni motorozas majd autovezetes utan

(#3956) ratkaics


ratkaics
senior tag

Én sem tartom jónak, azt, ha valaki egy forgalmas úton a forgalom ritmusánál jóval lassabban megy (pl ha valaki 70-nel megy ott, ahol az emberek nagy része 90-nel mennek). Sajnos az van, hogy egy csomóan meg akarják majd előzni ott is, ahol épp nem a legalkalmasabb. Valamint kocsisort fog "húzni" maga után. Ezek külön-külön is plusz veszélyforrás az autózás amúgy sem veszélytelen üzemében, de ha egy türelmetlen vezető a sor végéről áll neki előzni egy beláthatatlan részen, az már közvetlen életveszély. :(

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....

(#3957) PeterPH válasza biker (#3954) üzenetére


PeterPH
senior tag

Azért a kötelező minimumot kicsit árnyalnám.
KRESZ 26. § (5) bek. "Nem szabad a jármûvel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza."
A ráérek, vagy a spórolok nem indok. A nagymama az unokákkal sem indok, hanem alkalmatlan.
A traktor ha nem mehet, vagy nem tud gyorsabban menni, na az indok.
Ha már valaki mégiscsak spórolósra veszi, akkor az tegye úgy, hogy segítse a többi közlekedőt, és pl. ne a felezőn menjen.
Hozzáteszem, hogy akit egy ilyesmi felidegesít, és veszélyes manőverre késztet, az szintén alkalmatlan.

(#3958) biker válasza PeterPH (#3957) üzenetére


biker
nagyúr

Szerintem kezdd az akadályozás és a zavarás fogalmak megértésével, utána ezzel a szabállyal. Ugyanis 70-el menni 90 helyett nem akadályozás, sem nem zavarás.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#3959) cinemazealot válasza opr (#3953) üzenetére


cinemazealot
addikt

Köszi a részletes kifejtést, maximálisan egyetértek Veled (az utóiratodban írt stílussal is, én is azt képviselem). Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy ha sor alakul ki mögöttem, az gáz és anyám valószínűleg csuklik. Ettől függetlenül van egy jól definiálható önvédelmi reakcióm is, amit az út minősége, beláthatósága, vadak átkelésének veszélye, kerékpárosok, útszéli gyalogosok (igen, a környékünkön külterületen ez is mindennapos) stb. indikál bennem, így szabályszegésre nem vagyok hajlandó (max. 60-as szakaszról beszélek). Ahol meg lehet menni 90-nel is, ott kényelmesen előzni is van lehetőség.

Most már csak azon gondolkozom, hogy mi lett volna a reakció, ha egészen kicsi EV vagy éppen max. 45 km/h-ra korlátozott moped autó apropóján tettem volna fel az eredeti kérdésem.

(#3960) biker válasza PeterPH (#3957) üzenetére


biker
nagyúr

veszélyeztetés: a közlekedés más résztvevőjét hirtelen irányváltoztatásra, hirtelen fékezésre kényszeríteni,
akadályozás: továbbhaladásában gátolni a többieket,
zavarás: sebességének, haladási irányának megváltoztatására kényszeríteni a másik jármű vezetőjét.

Ezek közül egyik sem áll fenn, ha valaki 70-el megy 90 helyett, de ha 50-el megy akkor sem

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#3961) Shadowbull válasza cinemazealot (#3951) üzenetére


Shadowbull
addikt

"arról a tényről, hogy Rajtad kívül más is él ezen a bolygón"

Ez pontosan ugyanúgy vonatkozik arra is, aki hetvennel spórol előttem az én kontómra.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#3962) Shadowbull válasza biker (#3954) üzenetére


Shadowbull
addikt

Nem kell tolni a szalmabábozást.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#3963) schawo válasza Shadowbull (#3961) üzenetére


schawo
titán

Te kontódra nem spórol, nem tőled lopja az üzemanyagot. Sőt egyenesen neked is spórol, ha mész utána.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#3964) Shadowbull válasza schawo (#3963) üzenetére


Shadowbull
addikt

De igen, az én időmet rabolja.

Amúgy szerintem ez a "hetvennel megyek, spórolok, mert megtehetem, és mindenki le van xarva" hozzáállás pont olyan agresszív, antiszociális és veszélyes attitűd, mint a büntetőfékező vagy az autópályán egy méterre mögötted jövő, letolós villogtatós idióta.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#3965) Bandit21 válasza schawo (#3963) üzenetére


Bandit21
addikt

Én úgy gondolom hogy aki 110 el megy az autópálya és 500 méterenként gyorsít (mert persze figyelmes és a kamion mögött már a külsőben gyorsít 125-re hogy a belsobe már úgy érkezzen hogy ne zavarjon másokat azzal hogy 20 al lassabban esik be eléjük) az semmit se spórol. Mert utána 130 ről fékez vissza 110 re a következő kamion mögé.
És aztán ezt megcsinálja még ki tudja hányszor. Gyorsít fékez gyorsít fékez. Az biztos hogy az átlag fogyasztása sokkal magasabb lesz mint azoknak akik 130 al mennek egyenletesen.

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#3966) PeterPH válasza biker (#3958) üzenetére


PeterPH
senior tag

Szerintem fogalommagyarázat nélkül is elég egyértelmű, de legyen:
"Akadályozás: ha valaki a közlekedés más résztvevőjét annak szándéka szerinti menetében, mozgásában, továbbjutásában gátolja, hátráltatja, a célzottól eltérő közlekedési magatartásra (pl. fékezésre vagy irányváltoztatásra) kényszeríti."
Emeljük ki a releváns részt:
"szándéka szerinti menetében...hátráltatja"
Szabályosan, 90-nel szándékozik menni, de csak 70-nel tud, mert előtte annyival mennek. Megvalósul az akadályozás? Igen.
Indokolt az akadályozás? Nem, mert a forgalmi, látási, útviszonyok, stb nem indokolják.

(#3967) biker válasza Shadowbull (#3964) üzenetére


biker
nagyúr

irányjelző, kormánymozdulat, gáz, ennyi. Ha nem megy, irány a tanfolyam.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#3968) biker válasza PeterPH (#3966) üzenetére


biker
nagyúr

rohadtul tévedsz, a kiemelendő kulcsszó a "kényszeríti" ami nem áll fenn.
"Akadályozás: ha valaki a közlekedés más résztvevőjét annak szándéka szerinti menetében, mozgásában, továbbjutásában gátolja, hátráltatja, a célzottól eltérő közlekedési magatartásra (pl. fékezésre vagy irányváltoztatásra) kényszeríti."
nem tetszik, megelőzöd. ha záróvonal van, az forgalmi ok, megvárod amíg szabályosan megelőzheted. ennyi. nem kényszerít az előtted haladó lassabb haladásra, tehát nem áll fen sem a zavarás, sem az akadályozás ténye.
További kellemes jogászkodást (de csak ha értesz hozzá, egyébként ne)

[ Szerkesztve ]

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#3969) axioma válasza Bandit21 (#3965) üzenetére


axioma
veterán

hulyeseg, foleg egy ev-nel [fekez helyett 90%-ban gazelvetel vagy plusz rekupacio]

(#3970) Bandit21 válasza Shadowbull (#3964) üzenetére


Bandit21
addikt

Szerintem total félre értette mindenki amit írsz, sőt a kérdező is utóbb írta, hogy nem hobbiból megy 70 el hanem kanyargós ismeretlen úton.

Én egyetértek Veled abban, hogy a forgalom ritmusát (nem Téged engem egyedül hanem egy 10 autóból álló sort ahol mindenki menne 90-105 közt belátása szerint) csupán spórolás miatt veszélyes 70 el feltartani.

Mert lesz ott a 10 ből 3 aki nem foglalkozik ezzel, 5 akit zavar és 2 aki idegbajos módon elkezd ott is előzni ahol nem lehet.

Mi szerintem abba az 5 be tartozunk aki ha lehet, megy amennyivel lehet mert dolga van. És zavar is ha ezt akadályozza valaki.

Viszont attól még hogy zavar én sose kezdtem még meggondolatlan előzésbe. Sose fekeztem be utána a lassú előtt nem nézek rá nem mutogatok szépen index el be megyek elé és haladok tovább.

Viszont az a 2 barom aki tényleg ki is fejezi az idegességet az veszélybe fogja sodorni a szembe jövőt és a sorban haladókat is.

Engem ez zavar.

Más spórolása miatt nem szeretnék meghalni.

Hányszor jött már szembe előző autó velem úgy hogy hárman voltunk egyszerre az úton.

Hányszor kellett satut nyomni hogy épp be férjen elem aki már nem bírta és elkezdte előzni a sort.

Hányszor kaptam büntető féket a pályán mert 125 el mentem egy sorban a belsőben mert amúgy 135 ről előtte nekem kellett satut nyomni mert a 110 el kamion mögött csorgo bármiféle gyorsítás nélkül vágja ki a belsőbe a kormányt (sokszor nevelő célzattal mert úgy gondolja gyorsan jövök és a 130 a megengedett sebesség tehát ha GPS szerint annyival megyek akkor én vagyok a gyilkos és azzal akar jó útra terelni hogy 110-125 ig fel perc alatt gyorsít már a belsobe előttem.

Én ilyenkor se szoktam se villogni maximum az anyukáját szidom hogy miatta lesz hullámos a fék tárcsa.

Viszont aki közbe engem 150 el utol ér azt hiszi én szórakozok vele ezért abba a bő követési távolságba amit tartok jobbról vagodik elém és rögtön büntető fékez is.

Mindezt azért mert azt hiszi épp nézelődok és sporolok.

Úgy gondolom tehát a két véglet miatt akik az autósok 20% a kb, kerul bajba a maradék 80%.

Van spórolós meg a minden áron sietős.

Hozzá teszem ha én 135 el megyek ugyanannyit nézek hátra mint előre és szinte sose villog le a 150 el érkező mert jó előre meglátom, és indexelve kifelé jelzem neki hogy az első alkalommal ki fogok menni 2 kamion közé ha az komoly fékezés nélkül megoldható.

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#3971) schawo válasza Bandit21 (#3965) üzenetére


schawo
titán

:F Ez meg most hogy jött ide?

De ha már a felvetésnél tartunk, fejtsük ki jobban:
De bizony. A 110 rengeteget spórol a 130-hoz képest. Nyáron két villanyautóval mentünk Split környékére. Az egyik Tesla volt, azzal nem is volt gond, de a másik egy 39-es Niro. Miatta kénytelenek voltunk végig 110-zel menni, különben nem értük volna el a következő Ionity-t. A Tesla ment elöl és szélárnyékozott a Kiának.

A visszaúton 860km-en 14,1-es átlagot ment a Tesla, míg a Spanyolországból hazajövet 2450km-en 130-135-tel 16,0-t (mért adatok, nem autó által kiírt). Ez bizony 13,5% energiamegtakarítás.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#3972) Bandit21 válasza axioma (#3969) üzenetére


Bandit21
addikt

Ha a külső sávból úgy jön be a belsőbe mások közé hogy kihasználja az EV tudását és már a külsőben felveszi a belső sáv ritmusát semmi bajom nincs vele.
Sőt villantok neki hogy gyere nyugodtan.
Mert indexel amikor már 127 re gyorsult.

A valóság ehhez képest az hogy megyek szépen 135 el, figyelem a mögöttem gyorsabban érkezőket, és egszer csak index nélkül ki rántják elém 110 el. Aztán óvatosan fel gyorsulnak 125 ig, majd diadalmasan néznek hátra amíg el megyünk a 4 kamion mellett, hogy ennél többre ne is számítsak.

Nekem utóbbival van bajom.

Két évig dolgoztam úgy, hogy 3 nap Pest 2 nap (itthon) Szeged. Ez kb 100 ezer km volt, 2 év alatt az M5 ön.

Abból sose volt bajom ha az akár szabálytalanul túl gyorsan érkezőkre figyelve arra vigyáztam hogy aki akar had menjen. Abból hogy valaki oda nem illő tempóval közlekedik majdnem minden nap.

És nem az olyanokról beszélek akik a belső sávban 125 ről 70 re satut nyomnak mert meglátják a veda kaput. Én meg jövök mögötte, már el engedett gázzal mert mindjárt befejezi a kamion előzést. Ehelyett taposom a féket és imádkozom hogy a mögöttem jövő is és az összes mögötte jövő olyan nagy követési távolságot tart e mint én és lesz e idejük megállni.

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#3973) Shadowbull válasza biker (#3967) üzenetére


Shadowbull
addikt

Nem ennyi. Mert általában nem ketten vagytok az úton, és sok helyen nem belátható annyira hogy biztonságosan előzni lehessen.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#3974) schawo válasza Bandit21 (#3972) üzenetére


schawo
titán

A valóság ehhez képest az hogy megyek szépen 135 el, figyelem a mögöttem gyorsabban érkezőket, és egszer csak index nélkül ki rántják elém 110 el. Aztán óvatosan fel gyorsulnak 125 ig, majd diadalmasan néznek hátra amíg el megyünk a 4 kamion mellett, hogy ennél többre ne is számítsak.

Előfordul ilyen, de azért nem ez a jellemző, még az M5-ön sem. Hülyék mindig lesznek, de azért nem mindennapos eset.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#3975) Bandit21 válasza schawo (#3971) üzenetére


Bandit21
addikt

Alapvető félreértés az egész beszélgetés folyamán hogy nem azzal van baj aki lassú hanem azzal aki váratlanul indokolatlanul lassú és a lényeg hogy nem egy sietős baromhoz képest hanem a forgalom összességehez képest.

Plusz gyakorlati tapasztalat hogy aki 110 el megy a kamion mögött az nem 130 ra (vagy ha a mögötte érkező épp 140 el jön az üres belső sávban akkor 140 re) gyorsulva jon be előzni. És indexet is arra használ hogy jelezze már jön. Nem arra hogy szeretne.

Kifejezetten sokat szelarnyokzok ha az id.3 al megyek néha pályán. Egy jó ideje tok ismeretlenekkel is megy, ilyenkor fel vesszük egymás tempójat. Sot az igazán jó esetekben cserélni is szoktunk és néha én néha a másik megy elől. Ilyenkor egymás mellett elhaladva néha még össze is mosolygunk.

De attól még figyelek arra aki közben gyorsabban jön.

Ha 170 el jön akkor se megyek ki elé még 140 el se mert O úgy gondolta neki sietni kell.

Az udvariasság elozekenyseg hiányzik sokszor azokból is akik spórolnak nemcsak azokból akiknel nyilvánvaló hogy sietős hülyék.

Amikor egy nem lámpás kereszteződéshez érek és indexelek hogy kanyarodni szeretnék balra. És a szemből érkező 40 el csorog felém. Kisebb gyorsítás nélkül is be tudnék kanyarodni elé de nem szoktam mert lassú bizonytalan ne ijedjen meg.
Az istennek nem villantana sose hogy menjel barátom mert bőven elférsz.
Véletlen se gyorsítana.
Ha 10 ből egyszer mégis elotte be kanyarodok akkor viszont mindig azonnal padló gaz duda és villogas a jutalmam.

Mégegyszer mondom nem azzal van baj aki spórolas miatt lassú hanem azzal aki vakon teszi ezt másra nem figyelve.

Nem véletlen van a párhuzamos közlekedés résznél a KRESZ ben hogy akkor lehet a belsobe haladni ha a gyorsabban érkezőket nem zavarják. Nincs benne hogy a szabályos sebességgel haladó gyorsabb hanem az hogy gyorsabb. Jöhet akár 250 el is nem lehet ki menni elé még 160 al se.
Városban más egybe függő kocsisor a külsoben engedi a folyamatos belsőbe haladást olyankor így járt aki sietni akar.

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#3976) Bandit21 válasza schawo (#3974) üzenetére


Bandit21
addikt

Az en gyakorlati tapasztalatom sajnos az hogy a 110 el haladok töredéke figyel arra hogy a belső sáv tempója meglegyen mire sáv váltásba kezd.
A nagyobb rész pedig nepnevelo, és úgy van vele hogy a 130 a maximum ezért 125 fölött már közel a szabálytalan zóna ezért mindenki nyugodjon le O majd a belsobe szép lassan fel gyorsít. Az utolsó kamion mellett meg már általában abba is hagyja mert elég a tempó ezért a külsőbe már 120 rá lassulva csorog vissza.

Kiemelem hogy ilyenkor se villogok sose, nem mászok bele sót sajnos mivel az átlagnál nagyobb követési távolságot tartok inakbb az a jellemző hogy a hátulról érkező idegbajos az utolsó kamion előtt jobbról be vag elém is.
Nekem ezzel van bajom mert ilyenkor a büntető fek sokszor nekem jut. Mert én maradok meg a belsobe amíg el megyek a 110 es mellett is.

[ Szerkesztve ]

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#3977) biker válasza Shadowbull (#3973) üzenetére


biker
nagyúr

ha nem belátható, vagy előzni tilos, vagy más FORGALMI OK miatt nem tudsz előzni, az nem zavarás és nem akadályozás, és ha ettől ideges leszel, alkalmatlan vagy az autóvezetésre még mindig

egy előre láthatóan lassan haladó jármű sem zavaró tényező, csak ha előtted befékezne egy egysávos, nem előzésre alkalmas helyen, és direkt lassítana, majd utána gyorsítana ha előzhetsz, de ez nem áll fenn, ugye?

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#3978) Shadowbull válasza biker (#3977) üzenetére


Shadowbull
addikt

Indokolatlanul lassan haladó jármű akadályozás. Pont.
Tulajdonképpen egy kiterjesztett büntetőfékezés.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#3979) biker válasza Shadowbull (#3978) üzenetére


biker
nagyúr

ez a gondolat passzol a választott képedhez. pont.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#3980) Bandit21 válasza Shadowbull (#3978) üzenetére


Bandit21
addikt

Ezzel viszont nem értek egyet. A büntető fék egy közvetlen veszély helyezetet teremt. Ami nekem nem tetszik lassú haladás az pedig általában magába hordozza egy későbbi veszélyes szituáció lehetőséget amihez kell még legalább egy harmadik indokolatlan gyors valaki is.

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#3981) joghurt válasza Shadowbull (#3978) üzenetére


joghurt
addikt

Mint már leírták, a lassan haladó járművet megelőzheted, tehát nem akadályoz.
Különben a te logikád szerint mindenki akadályozna, aki nem megy 200-zal.

Kár, hogy a jogosítvány megszerzésének csak a 8 általános a feltétele, a pszichológiai alkalmasság nem. :U

A tej élet, erő, egészség.

(#3982) biker válasza joghurt (#3981) üzenetére


biker
nagyúr

"Kár, hogy a jogosítvány megszerzésének csak a 8 általános a feltétele, a pszichológiai alkalmasság nem. "

Mé' nincs like gomb még a rios motorban

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#3983) Shadowbull válasza joghurt (#3981) üzenetére


Shadowbull
addikt

"te logikád szerint mindenki akadályozna, aki nem megy 200-zal."

Semmi ilyesmi nem következik a logikámból.

"Kár , hogy a jogosítvány megszerzésének csak a 8 általános a feltétele, a pszichológiai alkalmasság nem."

Egyetértek. Akkor az arrogáns más kárára 70nel spórolók nem kapnának jogosítványt.

[ Szerkesztve ]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#3984) schawo válasza Bandit21 (#3976) üzenetére


schawo
titán

megyek szépen 135 el, figyelem a mögöttem gyorsabban érkezőket, és egszer csak index nélkül ki rántják elém 110 el.
...
Az en gyakorlati tapasztalatom sajnos az hogy a 110 el haladok töredéke figyel arra hogy a belső sáv tempója meglegyen mire sáv váltásba kezd.

Eleve kardinális probléma, hogy azt gondolod, hogy megy 110-zel és neki fog menni a 90-nel haladó kamionnak. Nem fog. Ki kell jönnie, nincs más lehetősége. Ha egyszer lelassít 90-re, akkor vége, neki halál. Onnantól sose tud besorolni a külső sorba egy alulmotorizált öreg autóval (autók 80%-a, 110-zel haladók 95%-a). Tehát muszáj kijönnie. Könnyen előrelátható helyzet a részedről. Eleve neked kéne lehetővé tenned ezt neki. Én mindig jelzem nekik, hogy jöjjön, inkább én engedem be kis lassítással és villantással, hogy elém ne kelljen kirántania a kormányt. Nekem nem elvárásom, hogy gyorsuljon 130-ra. Ahogy van gázpedál és kormány, az enyémről a fékpedált se felejtették le. Szeretek menni gyorsan, ritka, hogy városban kanyarodáskor a hátsó kerék direkt nyomvonalon halad az első után, nem szép dolog, de kihasználom a 15km/h-s objektív felelősség szabályt, és ha van lehetőség, hogy szabályosan és nem idióta módon előzzek, megteszem, de nem tolok le senkit az útról, és nem esek letargiába ha valaki után kell mennem, ne adj isten még lassítani is kell valaki miatt.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#3985) schawo válasza Shadowbull (#3983) üzenetére


schawo
titán

Tartok attól, hogyha bevezetnék, kettőtök közül nem ő bukná a jogsit.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#3986) PeterPH válasza biker (#3968) üzenetére


PeterPH
senior tag

Szerintem meg nem tévedek.
Ugyanis a hátráltatja és a kényszeríti vagy kapcsolatban van a mondatban.
A te értelmezésedben nem is tud megvalósulni a "Nem szabad a jármûvel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.", hiszen a kényszerítés gyökkettővel sem valósulna meg.

#3977biker
Nem az a kérdés, hogy miért nem tudsz előzni, hanem hogy miért kell lassabban menned.

(#3987) Shadowbull válasza schawo (#3984) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Nekem nem elvárásom, hogy gyorsuljon 130-ra"

Nekem viszont igen. Ha már bejön a belsőbe akkor legyen olyan drága és gyorsuljon fel 130-ra. Aztán ha kimegy a külsőbe akkor tőlem spórolhat tovább 110zel.

Egyszerűen az lenne az alap, hogy igyekezzünk megtartani a forgalom ritmusát, be akadályozzunk senkit feleslegesen. Én ha megyek a belsőben és jön mögöttem egy gyorsabb akkor vagy kimegyek előle, akár azon az áron is hogy fékeznem kell, vagy ráállok a gázra és gyorsítok, amíg ki nem tudok menni a szélsőbe.
Nem filozók azon hogy miért megy annyival amennyivel, mert semmi közöm hozzá, az ő dolga.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#3988) Shadowbull válasza schawo (#3985) üzenetére


Shadowbull
addikt

Én nem tartok tőle, tuti ő bukná. Agresszív, arrogáns, gondolom a kormány mögött is ilyen. Sőt, akkor igazán ilyen.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#3989) schawo válasza Shadowbull (#3987) üzenetére


schawo
titán

Nem spórolásból. Feleségem sokáig nem mert 120-nál gyorsabban menni, mindig 110 körül ment. Ha vele mentem, nekem sem szabadott. Volt, hogy a tesómmal mentünk, és ott bőgött rettegve nekem a hátsó ülésen, mert félt 130-nál. Idővel sikerült rászoktatnom, de a mai napig 135 a vele megengedett max. Nagyon sokan vannak, akik 110-zel mennek különböző okok miatt. A 110-zel haladók nagy része lélekvesztővel közlekedik. A 110 is komoly tempó egy olyan autónak. Szerinted ők nem jogosultak megelőzni egy kamiont? Az csak neked van fenntartva?

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#3990) Shadowbull válasza schawo (#3989) üzenetére


Shadowbull
addikt

Erre most mit írjak? Nekik ott van az országút. Nem kötelező felhajtani az autópályára.
Sőt, van vonat meg repülő is.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#3991) schawo válasza Shadowbull (#3990) üzenetére


schawo
titán

Látod ez az abszolút "Agresszív, arrogáns, gondolom a kormány mögött is ilyen."

Az országút sokkal veszélyesebb és az összes feladata, hogy elérd rajta az autópályát. Nem az ő feladata, hogy a te lelki világodat pátyolgassa. Egyébként már mindent értek. Úgy értem az összes korábbi hozzászólásodat minden témában.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#3992) biker válasza PeterPH (#3986) üzenetére


biker
nagyúr

"Akadályozás: ha valaki a közlekedés más résztvevőjét annak szándéka szerinti menetében, mozgásában, továbbjutásában gátolja, hátráltatja, a célzottól eltérő közlekedési magatartásra (pl. fékezésre vagy irányváltoztatásra) kényszeríti."

"Ugyanis a hátráltatja és a kényszeríti vagy kapcsolatban van a mondatban."

Sajnos szövegértés elégtelen. Semmilyen vagy kapcsolat nincs, felsorolás van. a zárójeles példák vannak vagy kapcsolatban, nem a kényszeríti-gátolja-hátráltatja

25km/h feletti sebességgel képes haladni, akkor nem lassú jármű, nem kell piros rendszám, ezen felül a megengedett sebességhatár alatt akármennyivel haladhat, te megelőzöd ahol szabályosan lehetséges, és nem hátráltat, akadályoz, vagy kényszerít bele szabálytalan előzésbe. ha 8km záróvonal, vagy sávelhúzásos terelés, akkor mész utána 8km-en. Ha agyvérzést kapsz, akkor nem vagy alkalmas autóvezetésre

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#3993) biker válasza Shadowbull (#3988) üzenetére


biker
nagyúr

tehát aki békésen megy 70-el az az arrogáns agresszív bunkó állat, nem Te aki idegbetegen nekielőzöl, mert hogy van pofája feltartani
Értem. Tudod mélyebbre ásni magad?

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#3994) joghurt válasza Shadowbull (#3988) üzenetére


joghurt
addikt

Én nem tolok le senkit. Akkor kettőnk közül most ki is az agresszív?

Szintén nem én vagyok kettőnk közül, aki elvenné a jogsit az idősektől, és kb. bárkitől, aki nem olyan szuper vezető, mint te, nem olyan járművel, és nem olyan ritmusban/tempóval autózna, mint te. Ez is nyilván az elfogadás és az empátia jele.

Persze lehet rám bárki ideges, ha városban 50-nel feltartom. Én ezzel együtt tudok élni, mint ahogyan a boltos/szaki csúnya nézésével is, amiért számlát kérek (mivel nem én szeretném helyette is fizetni az adót).

A tej élet, erő, egészség.

(#3995) tuzpenge


tuzpenge
őstag

Ez még mindig az elektromos autó topik vagy átalakult egy jóadag állszenttséggel ellátott, egymást feleslegesen kioktató topikká?

ˣ

(#3996) schawo válasza tuzpenge (#3995) üzenetére


schawo
titán

Át

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#3997) Shadowbull válasza biker (#3993) üzenetére


Shadowbull
addikt

"aki békésen megy 70-el az az arrogáns agresszív bunkó állat"

Aki feltart egy kilométeres sort maga mögött, és még neki áll feljebb, az bizony pontosan az.

"aki idegbetegen nekielőzöl"

Szalmabáb. Ne magadból indulj ki.

"Tudod mélyebbre ásni magad?"

Erre nem válaszolok, mert nem akarom hogy kitiltsanak. De tudod mit gondolok.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#3998) biker válasza tuzpenge (#3995) üzenetére


biker
nagyúr

troll barátunkat megetettük sajnos, elnézést.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#3999) biker válasza Shadowbull (#3997) üzenetére


biker
nagyúr

.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#4000) tuzpenge válasza schawo (#3996) üzenetére


tuzpenge
őstag

Hát sajnálom, mert a szakmai részt szívesen olvastam, bár az utóbbi időben egyre kevesebb volt már belőle.... ;]

ˣ

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.