Hirdetés

2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  DJI topic

Hozzászólások

(#9301) twine válasza TOMKTOM (#9300) üzenetére


twine
addikt

Te milyen szuper vagy... :R
Pedig eskü' itt is túrtam, márka szerint is rákerestem...stb...
De nem bizonygatom tovább, hogy tényleg fordítottam rá energiát... :B
A lényeg , hogy köszönöm :R

Szerk.
MOndjuk az a szállítási költség nagyon fáj... :O
de az igaz, hogy nem volt opció a kérésemnél , hogy free shippinges legyen... :DDD

[ Szerkesztve ]

(#9302) forceberg válasza twine (#9301) üzenetére


forceberg
veterán

Már a 3. nyitogatós gépem van, de eddig egyikkel sem volt bajom a nyitogatástól.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#9303) twine válasza forceberg (#9302) üzenetére


twine
addikt

Persze...most muszáj engem összezavarni? :P :DDD
(Viccelek nehogy komolyan vedd)
De ahogy mondják, minden viccnek van alapja...

Elmondom, a történetem...:
6 évig Phantomoztam...és valahogy mindig az volt bennem, mióta megjelent a mavic széria, hogy ez egy "hülyeség"...nekem egy drón legyen merev "szárnyú", merev rotorokkal...
Néztem a maviceket, és képtelen voltam elfogadni, hogy "ketté van vágva" a rotor, "fityeg jobbra-balra" stb...
Aztán amikor megjelent a mavic 2pro, egy fotós kolléga vett egyet, egy kijelzős kontrollerrel,
és azt vettem észre hogy munkánk során amikor gyorsan kellett helyet változtatni, autóba be(amiben 0 hely van ) előtte összecsomagolni a holmit stb...a kolléga egy perc alatt vette ki és repült, majd egy perc alatt dobta vissza, míg én "nyomorultan" szereltem szét a phantomot, akasztottam rá a gimbal merevítőt, stb...mindig ment "az ugatás"..."gyere már nem érünk rá"...

Rájöttem, hogy mégsem olyan ördögtől való ez a hajtogatós koncepció, és megváltam a phantomtól idén....mert azóta a racer+gopro vették át fő munkagép szerepet, de kell egy stabilabb gép is az "olyan" anyagoknak, így vettem egy mini3pro-t kijelzős rc-vel...(kicsit féltem a kamerájától a P4proV2 után, de azt hiszem kielégítő lesz...)

Szóval az "utat nagyjából bejártam", már tökéletesen elfogadom, hogy a hajtogatás nem ördögtől való...de még egyelőre "hajtogatós szűznek" érzem magam,,,nincs benne gyakorlatom...
ÉS azt gondoltam, ha lehet miért ne tárolnám nyitva otthon is, és munka közben :U

De minden hajtogatós pro és kontra tapasztalatot szívesen meghallgatok :R :R

Szerk:
Ráadásul a phantomot én az elmult 3 évben "privátban" már soha nem vittem sehova...(nyaralás, kiránydulás,stb.)Belefáradtam a méretébe, a cipelésbe, a ...a...aa...körülményes...kva jó, de körülményes...
Szeretném azt hinni, hogy a mini egy kicsit változat ezen :U

[ Szerkesztve ]

(#9304) Zoagel válasza forceberg (#9302) üzenetére


Zoagel
csendes tag

Nem a nyitogatástól lesz baja, hanem ha összehajtva tárolod és az alsó forgólapátok nem megfelelően vannak, vagy a szállításnál elmozdulnak, akkor deformálódhatnak. Szemmel nem fogod látni, de felszállás után kapod a 30128-as hibakódot és ott fog leszállni a géped ahol éppen van, ha szerencséd van nem víz felett. Jó esetben könnyű orvosolni, rosszabb esetben segít a csere, de rossz esetben ha a karok is torzulnak akkor szakszerviz. Általában azután jelentkezik, ha sokáig van a tokjában és/vagy szállításkor éri valami. Elég egy hirtelen mozdulat, egy himbálás, egy enyhe kocc, vagy bármi.
Erről a témáról bővebben a DJI fórumán is olvashatsz: [link]
Ahogy olvasni, többféle megoldás létezik a probléma megoldására. Ma voltam kint 10 percet repülni 12 csomós szélben és nem jelentkezett ez a probléma. :R kopp, kopp, kopp remélem így marad.

(#9305) RZozo válasza Czimby (#9283) üzenetére


RZozo
aktív tag

Használtam nyáron Ipad-et egy Mini2-vel, valóban melegedett rendesen a napon.
Érdemes árnyékolni vagy árnyékba vonulva irányítani.

(#9306) Czimby válasza RZozo (#9305) üzenetére


Czimby
addikt

Kijelző jól látható volt?
iPadeknek elég gyenge a fényereje, legalábbis erre olvastam még panaszt.
Egyébként is árnyékba vonulna az ember ha nem strandon van :))

Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.

(#9307) Aliendej válasza Czimby (#9306) üzenetére


Aliendej
tag

Az árnyékból hogyan látod végig a drónt? (VLOS)
A strandon mindenki beavatott?
A 250 grammos vagy annál nehezebb drónok esetében figyelnünk kell arra, hogy ne repüljünk olyan területre, ahol emberek tartózkodhatnak. Ha mégis olyan területen repülünk, ahol felbukkanhatnak emberek, akkor azonnal el kell irányítanunk a drónt az emberek közeléből a lehető leggyorsabb és legbiztonságosabb módon SEMMI ESETRE SEM REPTETHETJÜK EMBERTÖMEG FÖLÉ A PILÓTA NÉLKÜLI LÉGIJÁRMŰVÜNKET, FÜGGETLENÜL ANNAK SÚLYÁTÓL!

Fordítva ülsz a lovon és a ló is patával felfelé van

(#9308) TOMKTOM válasza twine (#9301) üzenetére


TOMKTOM
csendes tag

Ne az amazon.com-ról, hanem az amazon.de-ről rendeld...

(#9309) Czimby válasza Aliendej (#9307) üzenetére


Czimby
addikt

Látom nem sikerült megérteni a POÉNT.
Tudod nyáron nem megyek fölöslegesen a napra,
mert nem kellemes égni, izzadni ezt a két jó dolgot meghagyom a strandolásra.
Egyébként is minek vinne az ember drónt strandra? Úsztatni???

Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.

(#9310) twine válasza TOMKTOM (#9308) üzenetére


twine
addikt

Sajnos ugyanott vagyok...
.de=53+9€
.com=40+21$
De a segítséged nagyon köszönöm :R
A többi (anyagiak)már az én személyes "nyűgöm", nem terhelem vele tovább a topicot.

Kicsit még ragodom rajta kicsit, aztán megrendelem valszeg...
Aliexpressről néztem ki az fpv combo szettemhez egy táskát, nagyvonalakban ugyanannyiba kerül... :O :O
Nem lehet ezt megúszni olcsóbban :( max ha bedobom egy tescos szatyorba :DDD
A Phantom dobozzal elkényeztették az embert, hogy ilyesmire nem kellett költeni... :B

[ Szerkesztve ]

(#9311) Grillo válasza twine (#9310) üzenetére


Grillo
senior tag

Azért azt a dobozt is örömmel cseréltem le hátizsákra, mert cipelje azt úgy hosszabb távon, aki akarja.

(#9312) Vyndree válasza twine (#9310) üzenetére


Vyndree
őstag

Kínából még a VÁM-ot és a Posta kiszállítási árát is dobd rá, anélkül elvileg meg se kapod. Nekem a 400Ft-os fülhallgató szivacsom így lett volna 2600Ft, persze nem vettem át, küldjék csak vissza a feladónak vagy kenjék a hajukra.
Cipősdoboz, vágtam bele szivacsot oszt jólvan! :) Ha repülők akkor meg a táskájába teszem, van hozzá szilikon propellervédőm azzal nem lesz baja.

(#9313) Zoagel


Zoagel
csendes tag

Próbálta már valaki a Mini 1-est FCC módba tenni? Ez vajon működik? [link] Gondolom nem, mivel nincs a távon C port. :(
Azt mondja a fószer, hogy mini 2-3-on megy a dolog, igaz minden indítás előtt el kell végezni ezt a 10mp-es műveletet, de 5-6x lesz a hatótávja, szerintem megéri.
Itt van hozzá az app és a leírás [link]

(#9314) Grillo válasza Zoagel (#9313) üzenetére


Grillo
senior tag

Nekem Sparkon be van állítva, és jelentősen növeli a megbízható hatótávot.

(#9315) twine


twine
addikt

Akkor erre az FCC témakörre is lecsapnék...
Mivel a Mini3pro is új nálam, és az FPV combo szett is, ezért eddig csak az ismerkedés fázisában vagyunk...Csak fél szemmel néztem az FCC hackeket a neten.
Ha valakinek lenne a kedvencek között megbízható, és nem "root igényes" 'kultúrált' FCC hack link, azt megköszönném...főleg az FPV combohoz érdekelne, de a kijelzős DJI RC-MINI3pro pároshoz is örülnék neki... :R

(#9316) Zoagel válasza twine (#9315) üzenetére


Zoagel
csendes tag

Nekem elég ha átmegyek 2,4GHz-re, ott nincs nagy különbség a CE és FCC között, ennyiért nem fogom hackelni. [link]
Mini CE model (MT1SD25)
- Max range 2.4Ghz​
# CE: 2000m​
# FCC: 2500m

5.8Ghz​-en jelentős lenne:
# CE: 500m​
# FCC: 1400m

(#9317) twine válasza Zoagel (#9316) üzenetére


twine
addikt

Köszönöm...(itt is az a problémám, hogy ugy látom telefon, és alap kontroller kell a beállításhoz, nekem meg a kijelzős rc-m van, ami mellé csak a hack miatt nem akarok másikat venni...)
én sem kimondottan távolság fetisiszta vagyok..magasság fétisem meg főleg nincs...
Pusztán a jel erőssége, ami érdekes számomra,,,főleg az is inkább az fpv szettnél...
Pár helyen ahol dolgoztam racerrel (tereprally) láttam a srácokat dji szemüveggel, air unittal, illetve dji fpv géppel, és borzasztó irigy voltam, hogy ők olyan bokros, vagy fás részek mögé is berepültek az autók után,, ahová nekem már az analoggal esélyem sem volt...
És abban is biztos vagyok, hogy nem CE :B módban voltak...
Az FPV gépet valszeg elég keveset fogom használni, de tavaszig be akarok szerezni a racerbe is egy O3 air unitot, és erdekel minden ezzel kacsolatos dolog... :R

[ Szerkesztve ]

(#9318) Zoagel válasza twine (#9317) üzenetére


Zoagel
csendes tag

Addig engedem amíg a szememmel látom, arra meg bőven elég az auto mode, illetve ahol sok a wifi, ott a 2,4GHz. 2-3km-r nem akarom elküldeni, 120 méternél magasabbra meg főleg nem. Fék, bokrok mögé ezzel nem csak nem ajánlott, de úgymond tilos is, nem véletlen, ott már nem tudod olyan biztonsággal irányítani mint ahogy az elvárható lenne.
Az itthon vásárolt Miniket nem tudod hack FCC-be tenni, de pl. az az osztrákot, lengyelt már igen, de szerintem többet kockáztatsz vele mint amit nyerhetsz, mert olyan dolgokat produkálhat, ami miatt meg is semmisülhet. Ha csak 5-600m-en belül maradsz nincs szükséged semmilyen turpisságra, én a biztonságot részesítem inkább előnyben. Ha távolabb szeretnék majd egyszer menni, akkor egy komolyabb eszközt fogok megvásárolni, ebben ennyi van elégedjünk meg vele. A jel erőssége nem lesz számottevően jobb ha arra használod amire tervezték, ha túl akarod ezt lépni akkor egy másik eszközzel érdemes próbálkozni.

(#9319) twine válasza Zoagel (#9318) üzenetére


twine
addikt

KÖszönöm....

(#9320) pluhm válasza Zoagel (#9318) üzenetére


pluhm
aktív tag

Szerintem ahol sok a wifi, ott inkább az 5 Ghz javasolt, mivel abból van kevesebb a háztartásokban...

(#9321) Zoagel válasza pluhm (#9320) üzenetére


Zoagel
csendes tag

Igazad van. Tehát szabadban ahol kevés a wifi oda a 2,4 a nagyobb hatótáv miatt, ahol pedig sok a wifi, oda az 5GHz a stabilitás miatt, igaz így kisebb lesz a hatótáv.

(#9339) Schaf


Schaf
tag

A vitát lezárandó mellékelem ide a tananyagból kiemelt magyarázó képet az UAS súlyáról...

Aztán minden "szakértő" vagy megérti vagy nem....



Ennyit erről...

"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

(#9340) bacus válasza Schaf (#9339) üzenetére


bacus
őstag

Ez érthető, meg az, is, hogy azt írja a GYÁRTÓ által meghatározott.., ergo le kéne legyen írva valahol pl a mini papírjaiban, hogy mennyi. Ott mit is ír a hogyishíjják?

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#9341) Schaf válasza bacus (#9340) üzenetére


Schaf
tag

A hatóságot nem érdekli neked a gyártó megfelelő adatot ad-e.

Az autó műszakinál se mondhatod, hogy "De hát a kínai nem mondta meg a megengedett legnagyobb össztömeget", mert nem kapsz műszaki vizsgát.

Na.. ez lesz 2024-től a minikkel is...

[ Szerkesztve ]

"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

(#9342) forceberg válasza Schaf (#9341) üzenetére


forceberg
veterán

Nyilván akarás kérdése, hogy leírják-e, hogy MTOW = 249,99g.
Nem fogják leírni.

Megjegyzés:
Az ábrán a színek nem jók, biztos van, aki hajlamos félreérteni, hogy a Szerkezet = Tényleges felszállótömeg.

Sajnos, mindig a leghülyébbekre is gondolni kell(ene).

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#9343) Schaf válasza forceberg (#9342) üzenetére


Schaf
tag

Nehezen lehetne ráírni...

MINI + légcsavarvédő = ?

Az MTOM nem attól függ, hogy van-e rajta hasznos teher, vagy nincs. Az egy elvi érték, mint az autód megengedett legnagyobb össztömege. Mindegy, hogy a csajod benne ül-e, az akkor is annyi. :D :D

[ Szerkesztve ]

"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

(#9344) bacus válasza Schaf (#9341) üzenetére


bacus
őstag

Nem értem. A gyártó adja meg, de a hatóságot nem érdekli? WTF?

Az autónál a műszakinál ki mondja meg a legnagyobb össztömeget, ha nem a gyártó? ott mégis ki mondja meg? Józsi bácsi a vizsgasoron?

Bocsi, de még mindig nem értem, mi lesz 2024-től? Az addig gyártott, minősítés nélküli mini-k nem repülhetnek? Vagy csak nehezített feltételek mellett? Ez merre tereli majd a mini tulajokat, hogy 400e ft beletegyenek egy új minibe, vagy hogy ne repüljenek, esetleg kezdjék el minősíttetni a miniket tömegével?

Nem vagyok drón tulaj, csak szeretnék lenni..., de nekem nem tiszta ez az egész. Számomra az jön le, hogy a hatóságnak is, meg a "régi öregeknek" is az az érdekük, hogy rajtuk kívül ne legyen itt drónozás. Persze láttuk mi lett a fotósokkal, mekkora szakma volt az, hogy kijártak esküvőkre és egy vagyonért lőttek 24 kockát egy eskövőről. Aztán jött a mobil korszak, meg már a tükrös gépek is bárkinek elérhetőek, így aztán a fotós szakmának jó szar lett..

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#9345) forceberg válasza Schaf (#9343) üzenetére


forceberg
veterán

A légcsavarvédő nem a gép része.
Ha a felhasználó ráteszi, csak és kizárólag saját felelősségére tegye, mert azzal a gép már túl lesz a MTOW-en. Csak fogalmazás kérdése az egész.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#9346) Schaf válasza bacus (#9344) üzenetére


Schaf
tag

Az autó gyártója megmondja. Mert tudja, hogy az a szabály.

A DJI pedig a jelek szerint úgy döntött, hogy mivel visszafelé neki sem érdeke az EU megfelelés (igen, vegyél újat majd 500e-ért) így nem foglalkozik ezzel a kérdéssel ráadásul visszafelé nem is nagyon tudna egy hardveres tulajdonságot megváltozattni.

2024-től 250g-ig a saját építésű és a C0 osztályazonosítóval rendelkező UAS-ok repülhhetnek. Ennek az osztálynak alapfeltétele, hogy a magasság nem lehet több AGL 120m-nél (nem.. nem beállítható kell legyen, hanem nem mehet magasabbra).

250g felett C1 osztály következne, de arra még ennyi esélye sincs a régebbi Miniknek.

Elhiszem, hogy a készlettel rendelkező kereskedő, meg a rendeletet félig el nem olvasó fórumozó bízik, és magyarázza hogy "de majd így meg úgy lesz", mert a DJI-t az elmúlt két évben sem akadályozta semmi, hogy pl a C0-nak megfeleltesse a miniket. Nem tette.

2024.01.01 után a 250g MTOM feletti C osztályazonosító nélküli UAS-ok nyílt kategóriáan csak A3 műveletet végezhetnek majd. (Azaz kb a várost el is lehet felejteni atulajoknak).

Amelyik kereskedő ezt nem mondja el a vevőnek, az kb. szándékosan átveri, hogy eladja a cuccát.

"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

(#9347) Schaf válasza forceberg (#9345) üzenetére


Schaf
tag

Ne már... neked tényleg ennyire nehéz ezt az ábrát értelmezni?

Egy Airbus A320 MTOM-ja sem attól függ, hogy a fedélzeten vagy-e a csomagoddal.

Ahogy az MTOM esetén az se számít mekkor az aksi épp a gépben, vagy mi van, mi nincs rajta hasznos teherként.

Ez ténykérdés, felesleges rajta a vita. :)

[ Szerkesztve ]

"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

(#9348) updog válasza Schaf (#9339) üzenetére


updog
senior tag

Elég régóta readonly vagyok itt, szeretnék jövő tavasztól aktívan drónózni, tanulok, olvasok. Ősszel voltam élő tanfolyamon, most csinálom az onlinet a vizsgához, felügyelet alatt reptettem több drónt is, fizikailag nem vagyok hülye hozzá, abszolút szabálykövetően szeretném csinálni, tökmindegy, a lényeg az, hogy ez az ábra pont fb-n is most jött velem szembe, és elnézést, értelmes embernek tartom magam de f*ngom nincs mit akar ez mondani.

Van a TOW/TOM ami két, különböző végű de egyszínű vonallal össze van kötve, ez benne van egy szürke dobozban, amelyik doboz amúgy semmi mást nem tartalmaz pluszban, és oda van írva hogy MTOW/MTOM, és még ez is benne van egy piros dobozban, ami amúgy semmi mást nem tartalmaz pluszban, és oda van írva hogy UA tényleges terhelhetősége. Aztán csoda hogy értetlenek az emberek? :D :U

szerk: amúgy minden mást amit írsz és mondani akarsz azt úgy gondolom értem, de pont ez az ábra szerintem borzasztó.

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#9349) forceberg válasza Schaf (#9347) üzenetére


forceberg
veterán

Már látom, miért veszik veled össze mindenki.
Mondod a saját dolgod, ami ok, de nem érted meg azt, amit a többiek írnak.
Innentől elkezded, ahogy most engem, a többieket hülyének nézni.

Szóval:
A DJI megadja utólag, hogy MOTM=249,99g. Plusz egy FW update után max. AGL = 110m. Pont.
Te is, mindenki tudja, hogy többel is kényelmesen felszáll, ahogy az autó sem fog szétesni, ha nagyobb teherrel mész vele. Erre az egyik legjobb példa a 3,5t-nak gyártott N1 kategória, valójában sokkal többet mozgatni képes furgonok.
Azaz a tényleges max. terhelhetősége jóval nagyobb, mint a gyártó által megadott műszakilag megengedett legnagyobb össztömeg.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#9350) Aliendej válasza Schaf (#9347) üzenetére


Aliendej
tag

Az Airbus MTOM-ját a gyártó (pontosabban a légitársaság) feltünteti, akkor a Mavic Mininek mennyi? Sokszor elmondtad már a kérdést, de szakértői válaszod még senki nem hallotta.
(olyan ez mint Columbo felesége, mindig beszél róla, de senki nem ismeri)

Maradjunk az említett példádnál: egy reggeli járat - Luton - (HA-LSC) A320-as adatai. Kérdem én, ennyivel szállt fel?

Mint láthatod (már ha értenél hozzá) a TOW 63984kg, míg az MTOW 73 és fél tonna.

Csak zárójelben és szigorúan költői kérdés, de ha megállít a rendőr, akkor azt nézi mennyi az autód maximális végsebessége, vagy hogy mennyivel mentél? (spoiler: nem)

Utójjára kérgyük: mennyi a DJI Mavic Mini hivatalosan az utcai rendőr által is elismert és a gyártó által is hivatalosan közölt MTOM-jaaa?

szerk.: oszt mindenki csudákozik hogy megint hüét csinátá magadbóóó :C

[ Szerkesztve ]

Fordítva ülsz a lovon és a ló is patával felfelé van

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  DJI topic
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.