Hirdetés

2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  DJI topic

Hozzászólások

(#9351) Schaf válasza forceberg (#9349) üzenetére


Schaf
tag

2021.01.01 óta ez miért nem történt meg ha ilyen egyszerű lenne? 🤔

... és én elhiszem hogy egyeseknek ez nem tetszik amit mondok, mert neki a saját elképzelése lenne a megfelelő,de pont ezért nem TOW a szabály.

Hogy ne lehessen játszani vele, mint a DJI.

[ Szerkesztve ]

"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

(#9352) Schaf válasza Aliendej (#9350) üzenetére


Schaf
tag

Ha megállít a rendőr a 3,5 tonnás táblánál pont nem az fogja első körben érdekelni mi van a platón.

Ahogy a példád is mutatja az az Airbus sem MTOM-mal száll fel mert az egy elméleti értek amit kb sosem ér el egy biztonságosan üzemeltetett légijármű és ami MINDIG TÖBB mint a TOW.

[ Szerkesztve ]

"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

(#9353) forceberg válasza updog (#9348) üzenetére


forceberg
veterán

MTOW / MTOM : egy "elméleti" érték, amit a gyártó megad, hogy az adott gép mekkora legnagyobb össztömegű lehet felszálláskor.

TOW / TOM : az aktuális gép felszállása pillanatában mérhető tömege.

UA tényleges terhelhetősége: az az össztömeg, amivel a gép még valójában fel tud szállni.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#9354) forceberg válasza Schaf (#9351) üzenetére


forceberg
veterán

A DJI-nak nem érdeke, hogy ne vegyél új gépet.

Kérdés: a gyártó által megadott adatokat a légi hatóságok műszakilag tesztelik is, vagy "vakon" elhiszik a gyártóknak, amit megad? Ha a DJI fogja és azt írja holnaptól, hogy a Mini1-2-3-nak 249,99g a MTOM, akkor azzal mit kezd a hatóság?

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#9355) Aliendej válasza Schaf (#9352) üzenetére


Aliendej
tag

Tehát ha megállít a 3,5 tonnás táblánál és az autóm a mérlegen csak 2 tonnát mutat, akkor is meg fog büntetni, mert ugyan a gyártó 3,499 tonnát ír, de egyszer valahol azt olvasta valahol, hogy akár 3,51 tonnával is terhelhető, tehát szabályt sértettem?

A múltkor az egyik járat MTOW-val szállt fel (nem mondom meg hova), de nyilván nem az a max, csak a gyártó annyit ad meg maximumnak. Olyan mint a lift: ha 1200kg-val terhelhető, akkor annyinál még nem fog még leszakadni, mert ennél jóval nagyobb a terhelhetősége, de ne kanyarodj ki a kérdés elől.

Még mindig ugyanazt kérdezem, áruld el nekünk szerinted mennyi a DJI Mavic Mini hivatalosan az utcai rendőr által is elismert és a gyártó által is hivatalosan közölt MTOM-jaaa?

Fordítva ülsz a lovon és a ló is patával felfelé van

(#9356) Aliendej válasza forceberg (#9354) üzenetére


Aliendej
tag

Nem fogod tudni megmagyarázni neki, bevallani meg főleg nem fogja holott már rég tudja hogy nincs igaza, de ha kell akkor badarságokkal is, de meg fogja védeni az igazát, a rém egyszerű kérdések elől pedig kitér. Nem fogsz választ kapni a kérdésedre, ahogy én se, jön egy újjabb duméval figyeld csak meg.

Ráteszem a mérlegre és tök mindegy mit mutat, az akkor is több.
Ez jut róla eszembe: [link] ha nincs igaza is igaza van, pont.

Fordítva ülsz a lovon és a ló is patával felfelé van

(#9357) Schaf válasza Aliendej (#9355) üzenetére


Schaf
tag

Ha értenél hozzá nem csak hülyeségeket, ide nem illő egy laikusnak jól mutató zagyvaságokat másolgatnál ide a netről tudnád, hogy az A320 MTOM-ja 77.000kg.

Nem 68, nem 73, hanem 77e.

Fejezzük is be, mert messzebb vagy ettől a szakmától mint Makó Jeruzsálemtől.

[ Szerkesztve ]

"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

(#9358) Aliendej válasza forceberg (#9353) üzenetére


Aliendej
tag

Tessék, minden gyári tartozékával felaggatva, parancsolj:

Fordítva ülsz a lovon és a ló is patával felfelé van

(#9359) Schaf válasza forceberg (#9354) üzenetére


Schaf
tag

A hatóságnak nem feladata ilyesmit vizsgálni.

Akár 30g MTOM-mal is beadhatod a papírt. Ha viszont gond van akkor ezért is felelsz.

A gyártó arra számított hogy az FAA-hoz hasonlóképpen az EU is TOW-hoz köti majd a gépeket.

Nem így történt.

Láthatóan a gyártó válasza erre az, hogy a kuncsaftok majd veszek Mini 4-et jovore 700e-ért ha a nyílt kategóriában akarnak repülni.

[ Szerkesztve ]

"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

(#9360) Aliendej válasza Schaf (#9357) üzenetére


Aliendej
tag

Ezzel megint bődületes butaságot mondtál, mert ugyan a BW ugyanannyi minden a320-ason, de a DOW minden gépen más és más, ebből kifolyólag az MTOW is. Fogalmad sincs az miből tevődik össze, viszont az tisztán látszódik, hogy a tényeket is képes vagy maghazudtolni ha a saját igazad kell megvédeni.

Még mindig ugyanazt kérdezem sokadszor, áruld el nekünk szerinted mennyi a DJI Mavic Mini hivatalosan az utcai rendőr által is elismert és a gyártó által is hivatalosan közölt MTOM-ja?


"Mint mondtam, nem fogja bevallani holott már rég tudja hogy nincs igaza, de ha kell akkor badarságokkal is, de meg fogja védeni az igazát, a rém egyszerű kérdések elől pedig kitér. Nem fogunk választ kapni a kérdésünkre, jön egy újabb dumával figyeld csak meg."

"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...." - bagoly mondja verébnek :K

Fordítva ülsz a lovon és a ló is patával felfelé van

(#9361) Aliendej válasza Schaf (#9359) üzenetére


Aliendej
tag

"Ha viszont gond van akkor ezért is felelsz."
Milyen gond? Megmérik a gépem és 249g vagy kisebb lesz, akkor milyen gond lesz belőle? Ez a 250g+ csak a te fejedben létezik, a valóságban alatta van a mass/weight mit nem értesz ezen?

Még mindig ugyanazt kérdezem sokadszor Tőled, áruld el nekünk szerinted mennyi a DJI Mavic Mini hivatalosan az utcai rendőr által is elismert és a gyártó által is hivatalosan közölt MTOM-ja?

Fordítva ülsz a lovon és a ló is patával felfelé van

(#9362) forceberg válasza Aliendej (#9361) üzenetére


forceberg
veterán

Ez a probléma, hogy a DJI nem tett közzé MTOM adatokat a minikhez.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#9363) Schaf válasza Aliendej (#9361) üzenetére


Schaf
tag

Az MTOM-ról kérdezd a gyártót.

Ha nem tudod megmondani, akkor nem repülsz a cuccal.

Ennyi... felesleges ezen rugóznod.

De a sok baromság után amit itt összehordtál az Airbusról menj már el aztán legalább a gyártó oldalán az egyes tipusok specifikációit olvasgasd már kicsit.

Sajna a példában szereplő A320-232 már nehezen található meg, de addig is elleszel foglalva és nem eteted hülyeségekkel a kezdőket.

Az UAS esetén az MTOM számít az EU-ban. Ha nem tudod megmondani, akkor nem repülsz nyílt kategóriában. Ennyi.. ha tetszik neked ha nem...

Nekem pedig nem kell megmondani.. ahogy a hatóságnak sem... a gyártónak kell. Ha a gyártó nem mondja meg akkor a tulaj megette... ez a matek.

Ha tetszik neked ha nem...

[ Szerkesztve ]

"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

(#9364) updog válasza forceberg (#9353) üzenetére


updog
senior tag

Maguk a fogalmak megvannak :) Az ábrára reagáltam, hogy nekem mint aki csak 3-4 hónapja követi a témát, vagy ha valaki ezt most látja először, ennek az ábrának - szerintem mint laikus - 0 értelme van ezen fogalmak megmagyaráza szempontjából :K

Mint ahogy egyébként - és minden féltől elnézést hogy amatőrként beleszólok - ennek a vitatkozásnak is.

Hogy kinek van igaza, szintén kezdőként, f*ngom nincs, mert egyik oldalról sem láttam egy egyszerű "jogszabály ezt írja - idézet - -> gyakorlatban ezt jelenti, PONT" hozzászólást (ha volt már, akkor sorry). Oszt' akkor így készüljek vizsgára... :U

De ez a végtelen thread - kívülállóként - nekem nem úgy néz ki hogy valaki hülyeséget mond és a másik fél reagál hogy értsd már meg, hanem két full ellentétes vélemény ütközik megállás nélkül.

Amúgy amikor a légtér videóit megnéztem, pont ugyanez volt az érzésem az élő oktatás után, tök új és más információkat kaptam (vagy legalábbis értettem meg belőle) - akkor most kinek van igaza... jó ez így :U

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#9365) Aliendej válasza Schaf (#9363) üzenetére


Aliendej
tag

Az Airbus-os témát ne feszegesd mert ahhoz látszik hogy nem értesz, a Minire pedig rá van írva. Ezt 100 rendőrből 110 el fogja fogadni, nem fogja megkérdőjelezni. Ha a száztizenegyedik mégis, akkor előkap a zsebéből egy mérleget és rá foga tenni (dehogy fogja) és nem fog 250-nél többet mutatni.

Köszönöm hogy tizedszer se válaszoltál a kérésre ami téged minősít, tehát akkor szerinted BOSZROKÁNY!
Értem. :C :C :C

Fordítva ülsz a lovon és a ló is patával felfelé van

(#9366) Schaf válasza updog (#9364) üzenetére


Schaf
tag

Öööö... 😂😂

Ez azért van, mert azt mindenki pontosan tudja, hogy az EU-ban a nyílt kategóriában az UAS-kat MTOM alapján sorolják be.

Az átmeneti időszakban 500-2000-25000g az MTOM határ, utána 250-900-4000-25000g

Talán a fenti számokból is látszik, egyelőre miért nem foglalkoztak azzal, hogy a mini 249 vagy 320g-e.

Ezért ezen nem is nagyon van vita, inkább azon, hogy van pár gyengébb, aki szerint a TOW és az MTOM ugyanaz, vagy ha nincs MTOM akkor akármit is ír a jogszabály a TOW is jó, mert "csak az van". :)

[ Szerkesztve ]

"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

(#9367) forceberg válasza Aliendej (#9365) üzenetére


forceberg
veterán

Elég, ha a rendőrök kapnak egy tájékoztatást, hogy a DJI Mini egyik szériájának sincs hivatalos gyártói MTOM adatja megadva.
Tök mindegy mi van ráírva.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#9368) Timer válasza forceberg (#9367) üzenetére


Timer
veterán

Most komolyan, nem bántólag kérdem, de szerinted ezzel valaki fog szőrözni IRL?! Maximum akkor, ha valami gondot okozol, ahogy Schaf is írta. Ne próbáljuk már meg ezt az egészet úgy beadni, mintha valami precíziós csapásmérésre alkalmas global hawk-ot reptetnének az emberek a Mini esetében. Egy elektromos biciklivel bőven nagyobb kárt lehet okozni, pedig arra se jogsi, se regisztráció nem kell, és ott használod, ahol akarod.

A rendőr hat kilométer magasról fog sz@rni az egészre, ha nem hülye helyen repteted a vasadat, mondjuk embertömeg felett, mélyrepülésben. Majd biztos előrántja a patikamérleget, meg a nyolcvankettedik aznapi észosztás után emlékszik rá, hogy a mini mtom-ja nem felel meg valóságban a szabályzásnak vagy egyenesen nincs is neki, és egy örömittas "MEGVAGY GENGSZTER!" felkiáltással csattintja az arcodba a csekket... A lóf@szt, átlag rendőr fel se ismeri, hogy milyen gépet lát. Ha rajta van a szükséges azonosító, be vagy jelentkezve az appba és nem csinálsz baromságot épp, esetleg még egy A1/A3 - A2 vizsga igazolást is tudsz a helyszínen villantani, lakott területen meg egy esetit, kábé zéró esély van rá, hogy érdemben basztassanak. Pont, mint autóval, igazoltatásnál. Ugyanis vannak ennél fontosabb dolgaik is, szvsz, és még azzal se haladnak. Ha meg a szomszéd 18-as diáklány ablaka előtt lógsz a propelleres fényképeződdel, édesmindegy, milyen géped vagy papírod van, vagy mennyire szabályos épp a Mini-d tömege, instant a rudira fognak húzni, bármilyen indokkal.

Aki meg parás, mint én, az repüljön a sztyeppén, és a probléma megoldva.

[ Szerkesztve ]

(#9369) forceberg válasza Timer (#9368) üzenetére


forceberg
veterán

Azért úgy kell ezzel foglalkozni, hogy aki biztosra akar menni, az is megfelelő infókhoz jusson.
Akár az appban is ki lehet íratni, hogy az adott reisztrációhoz tartozó gép minek felel meg.

Az, hogy mit mutat a gyakorlat, meg mit kíván a józan ész, az egy másik téma.
Én nem repülök lakott területek felett, így nem is nagyon foglalkozok ezzel.
A Mini 3 Pro nálam a képminősége, halksága és kis mérete miatt lett a gépem, nem csak a 249g miatt.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#9370) Timer válasza forceberg (#9369) üzenetére


Timer
veterán

Ebben egyetértünk, csak kicsit úgy érzem, hogy itt már annyira de annyira fullba toljuk a kretént az Erbászos példákkal meg a törvényi fingreszeléssel, hogy az egésznek semmi józan ésszel felfogható értelme nincs. Csomó, még egyszer, csomó emberke repked mind a mai napig mindenféle papír vagy képzés nélkül, lásd esküvői fotósok mavic 2 / phantom 4 szintű madarakat tolnak a templom előtt a násznép arcába. A2 vizsga, meg 1:1 szabály, mi? Ja, persze, jó vicc.

[ Szerkesztve ]

(#9371) Schaf válasza Timer (#9368) üzenetére


Schaf
tag

Minivel csak az elmúlt 2 hétben történt két olyan eset ami miatt büntető eljárás indult.

Az egyik hülye a szolnoki katonai CTR-ben 450m magasan repkedett és mivel a gépek észlelték (nyilván ez -is - a dolga egy katonai helikopternek) a szolnokiak azonnal rámozdultak. Mivel az illető volt akkora marha, hogy még Facebookon is eldicsekedett a hőstettével, sokat nyomozni se kell.

Pont ezeknél a gépeknél gond az, ami miatt az egész szabályozás született. Ezeknek a menő tulajai között van a legtöbb renitens, mert azt gondolja ezzel a drónnal nem kell betartani a szabályokat, ezzel lehet "okosban", meg "úgysem mondja meg senki"... Ő felmegy a felhők fölé, ő felmegy 2 km-re, fent úgyse marad...

Csak egyszer legyen ne adj isten gond.. egyszer essen le 2 km-ről valqkire egy ilyen idióta, vagy ütközzön légijárműnek. Az összes drónost keresztre feszítik...

Ha másért nem, ezért rá fognak szállni a dologra... mert sok a hülye.. és ennek eredménye már a mostani, sokszor áldatlan állapot is. De természetesen még mindig a hatóságok, a törvényhozók, a szabályokat alkotók a hülyék...

"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

(#9372) Timer válasza Schaf (#9371) üzenetére


Timer
veterán

Ahogy írtam is korábban: itt se az volt a gond, hogy a 249 gramm MTOM vagy nem MTOM. Ha hülye, akkor hülye, és lépjenek is a tökére.

(#9373) Schaf válasza Timer (#9372) üzenetére


Schaf
tag

Ha szigorúan vesszük a Mini MTOM nélkül nem repül 2024-től.

De nyilván valami lesz ezzel a helyzettel, mert azért Európában elég sok van belőlük.

Ami érdekesebb, hogy mi lesz jövőre, mert nyártól be se lehet majd olyat hozni az EU-ba aminél nincs MTOM feltüntetve.

A jogalkotói szándékot nézve a Minik mennek a mezőre...

Viszont a 250g annyiból erdekes, hogy kell-e rá biztosítás és kell-e jogsi. Az wddig megtárgyaltak alapján igen.

Nyilván mindettő kell és ezt bizony a rendőr is tudni fogja

[ Szerkesztve ]

"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

(#9374) Vyndree válasza Timer (#9372) üzenetére


Vyndree
őstag

Valahogy biztos lesz, legfeljebb kötünk rá biztosítást, mondjuk ha nem tudom mekkor a max felszállótömeg akkor milyet? A végén még kitalálják hogy a Mini meghaladja a 4kg-ot.
Majd repkedünk a határban ahogy eddig is távol mindenkitől, a legtöbb helyen most se legális. Vagy a Börzsöny, a Bükk, a Vértes, vagy lakott terület, vagy akármi úgyse engedi. Repterkeet kerüljük, tömeg fölé nem repülünk, a magasságra figyelünk, mindig szemmel tartjuk és ha mégis olyan, akkor nem osztogatjuk.

(#9375) bacus válasza Schaf (#9373) üzenetére


bacus
őstag

De az MTOM hiányát nem kérhetik számon rajtam, mint végfelhasználón, hiszen nem a hatóság állípítja meg, nem én mondom meg, hanem a GYÁRTÓ adja meg.
Na most rá van írva egy darab szám, 249 g, hogy ez most mi azt nem mondja senki, lehetne éppen MTOM is, mert nem írja azt sem, hogy nem az.

Valamelyik rendőr beleköt, hogy ez több mint 250g, le lehet mérni, az egy tény, meg ha utána vitatom a büntetést, akkor a HATÓSÁG kötelessége bizonyítani, azaz bekérni a DJI-tól, hogy több mint 250g az MTOM. Legalábbis így lenne normális. Erre a DJI majd ad választ, akkor, az első ilyen problémánál. Ott nem fog tudni nem válaszolni..

A drón regisztrációnál úgy tudom kérik a biztosítási kötvény számát, és kiadják ha beírod (legalábbis így tudom, mert drónom még nincs) hogy mini.
Ezek után, hogy kérhetnek rá biztosítást az utcán?!

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#9376) Vyndree válasza bacus (#9375) üzenetére


Vyndree
őstag

Ki fogod húzni megint a gyufát, fel fog menni Attilának az agyvize! :D

Biztosítást tudsz kötni 250g alattira is, az nem lehet akadály hogy nem engedik. 12 ezer/év a 4 kg alatti drónra, de a regisztrációhoz ennek semmi köze.
Az hogy mi lesz tökmindegy, majd kitalálják engem még nem izgat. A Trabantosokat 20 éve riogatják, hogy így lesz meg úgy lesz és a mai napig vannak az utakon.

[ Szerkesztve ]

(#9377) updog válasza Timer (#9368) üzenetére


updog
senior tag

Pont, mint autóval, igazoltatásnál. Ugyanis vannak ennél fontosabb dolgaik is, szvsz, és még azzal se haladnak.

Kicsit off, kicsit meg nem, de ezt a dolgot egyébként sajnálom, mármint hogy nincs kapacitás ellenőrizni és büntetni, területtől függetlenül.

Vannak ugye jogszabályok, amiket nem ajánlás, meg jóvanazúgy, meg senki nem nézi szinten kellene betartani. Vagy ha nem tartjuk be akkor nem a rencert kell szidni. Ha meg nem tetszik, akkor fel kell terjeszteni hogy változtassák meg.

De fb-n is kb. az arcoskodás megy a drónosok közt, szó szerint le volt írva egy ködöt felülről fotózós posztnál (VLOS vajon mi?), hogy "na ehhez mit szóltok jogkövetők".

Minden tiszteletem azoké akik biztonságosan, évek óta repülnek, tudnak mindent amit kell, de ettől függetlenül nem tudok azonosulni a "senki nem nézi, akkor csinálhatom" mentalitással, én meg majd rágjam a körmöm ha fél év tanulás után majd meg merem venni az első drónom, és majd a 30 napra előre lefoglalt légteremben én szálljak le és harcoljak pistikével aki megvette a teszkós drónját és ugyanott akar repkedni, mert ő azt hallotta azoktól, akik évek óta így repülnek, hogy úgyse kapják el? Hát a ....

Minden szabályt be lehet tartani ha megvan az akarat, csak azért van bennünk a sz*patás érzése, mert kb. mindenhonnan az ömlik hogy ez nem számít, és a legszomorúbb hogy igaz is...

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#9378) bacus válasza Vyndree (#9376) üzenetére


bacus
őstag

"Ki fogod húzni megint a gyufát"
Megint? Én szerintem még nem húztam ki, de ha igen, én vállalom, hogy hülye vagyok a témához. Az osztrák jogsit azon a héten megcsináltam - csak fogadásból - mikor lehetett, mindenféle tanulás nélkül, csak a "józan paraszti" észre alapozva. Már a kérdés feltevéséből jönnek a válaszok, hogy "fölé repülhetsz e tömegnek", nyilván nem a válasz . (és persze google fordítóval, mert németül pont nem beszélek.)

Egyébként kb 5-6 éve megállított egy rendőr éjjel, hogy igazoltat, belekötött, hogy nincs az autóm forgalmi engedélyébe bejegyezve a megjegyzéseknél, hogy vonóhoroggal rendelkezik, vontathat, persze a megfelelő helyen be volt jegyezve, hogy ennyi kg ráfutó fékes, ennyi sima, stb. Meg akart büntetni, mert úgy gondolta, hogy én követtem el hibát.
Az alábbi kérdéseket tettem fel neki:
- az autó 16 éves, új kora óta vonóhorgos, azaz 6 hatósági vizsgán vett részt, legalább 2x az akkor minden vitán felül álló Mozaik utcában, ahol jónak találták így. Maga szerint szabálytalan, biztos a dolgában?
- én nem írhatok bele a forgalmi engedélybe egy betüt sem, miért nekem mondja?
- nem fizetek, mert az autó papírjai rendben vannak, ha gondolja vetesse le a rendszámot és menjen tovább az ügy, biztosan megdicsérik, mert innentől minden számlára megy, autómentő, garázsbérlet, személyszállítás, az én költségeim, ha mégsem állná meg a helyét az állítása, hogy kell oda az a bejegyzés, egy jókora költséget ki kell fizessenek a tévedéséért. Ezért biztos jár majd valami előreléptetés. :)

Üvöltött, káromkodott, fenyegetőzött egy ideig, én nyugodt maradtam, ki sem szálltam az autóból, majd azt mondta, hogy menjek a p.csába, első dolgom legyen vele azonnal elmenni a megfelelő helyre és bejegyeztetni..
Nos, az autót idén adtam el 22 és fél éves korában, még 4 műszaki vizsgán ment át, a soron következőnél rákérdeztem, legyintettek.

Lehet idegeskedni, lehet üvöltözni, de attól még nem lesz igaza senkinek. :)

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#9379) Timer válasza updog (#9377) üzenetére


Timer
veterán

"én meg majd rágjam a körmöm ha fél év tanulás után majd meg merem venni az első drónom, és majd a 30 napra előre lefoglalt légteremben én szálljak le és harcoljak pistikével aki megvette a teszkós drónját és ugyanott akar repkedni, "

Nem kell, ugyanis jó eséllyel nem fogsz találkozni soha, senkivel. Másrészt ha van légtered, harcolnia maximum neki kell a yarddal, ha ezért a hívásodra kijönnek egyáltalán. De jó eséllyel nem lesz ilyen problémád, én legalábbis 3 éve repülöm a Sparkot, és eddig egyszer voltam azonos helyen és időben egy Mavic 2-es kollégával, de jelentős magasság és távolság elkülönítéssel mindketten jól megvoltunk. Ő dolgozott (esküvős vendégház a puszta közepén, gondolom, fotózott), én meg szimplán cikáztam a pampa felett. Nálam volt eseti (mert akkor még kellett oda is), hogy neki milyen engedélye volt, azt inkább nem firtattam... :P Bosszantott? Valahol persze, de megoldottuk. Az furcsább volt, amikor kisrepülő húzott át másfél éve az esetimben, szerintem bőven 120 méter alatt. Akkor még nem volt MDS, nekem szintén volt esetim. Előtte aktiváltam, büdös szót nem szólt róla az ügyintéző, hogy bármi jöhetne arra. Mindegy, amikor meghallottam a berregést, már húztam is lefelé, de legnagyobb meglepetésemre nem sárkány volt, amire számítottam. Veszély itt se volt jelentős, mert ugye a Spark nem hogy VLOS-on kívül nem repül EU beállításokkal, hanem néha még a feléig se! ;] Szóval itt is sikerült lehozni, és még csak közel sem volt. Harmadik esetben nem láttam semmit, de a légtér aktiválásakor annyit kértek, hogy várjak 20 percet. Vártam, de nem jött arrafelé semmi.

Szóval, nem kell ezt túlparázni. Legyél legális, más meg csinál, amit akar.

@Schaf

"De nyilván valami lesz ezzel a helyzettel, mert azért Európában elég sok van belőlük."

Nagyon érdekes, hogy mit művel ezzel a helyzettel majd a DJI. Ha tippelnem kellene, semmit. Akkor már több éves lesz a Mini 2 is. A Mini 3 és Pro esetében szerintem megoldják majd határidő előtt 1 nappal.

[ Szerkesztve ]

(#9380) Schaf válasza bacus (#9375) üzenetére


Schaf
tag

Fordítva ülsz a lovon és a ló is patával felfelé van.

A hatóság semmit nem fog bizonyítani.

Az EU rendelet szerint, ha nem felelsz meg a szabálynak NEM REPÜLSZ. Se 250g alalatti, se feletti cuccal.

Értsd a hatóság és a szabályozó is tesz rá te a gyártótól be tudod-e szerezni a minősítéshez szükséges adatot.

Kb mint amikor a kinai szar CE jelölés nélküli cuccokat kitiltja az EU a piacról... ez történik a drónokkal is, ezt kéne megérteni.

Nem adja meg a gyártó? Semmi baj.. tilos hasznalni és pont. :)

... és azt az egyszerű rendőr is érteni f9gja, hogy "ha DJI mini, akkor elkobozni". (Jó.. ez durva lenne, de hát Dániában és Ausztriában is elveszik a kocsit, ha bebaszva vezetsz. 😂)

[ Szerkesztve ]

"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

(#9381) Vyndree válasza bacus (#9378) üzenetére


Vyndree
őstag

Megmondtam hogy ki fogod húzni nála erre ugrik. Ebben nem lehet itt igazad és nem ismer kompromisszumot. Ezt a saját fejlesztésű lovas, patás szólását mindig akkor mondja mikor már nagyon ideges.

(#9382) bacus válasza Vyndree (#9381) üzenetére


bacus
őstag

Akkor majd reptetnek illegálba. A most használatban lévő mini, mini2, mini3-kat nem fogják kidobni azért, mert eltelt egy év.
Ez a patás mondás, hát nem pont mi voltunk híresek arról, hogy tudtunk fordítva ülni a lovon és még hátrafelé is nyilazni? Azóta eltelt ezer év, miért ne menne úgy, hogy még a ló is patával felfele van?! Ez itt a nagy fejlődés. :)

Tisztán látszik, hogy a szabályozás szar, pont abból, hogy az eddig használt cuccokra mind azt mondjuk, hogy nem repülhet.., aztán miért? Mert a tűz közelében lévő marhák úgy döntenek. Hát az emberek meg leszarják majd. Ezt felejti el minden politikus, CSAK A NÉPET NEM LEHET LEVÁLTANI !

[ Szerkesztve ]

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#9383) Timer válasza bacus (#9382) üzenetére


Timer
veterán

Annyiban nincs igazad, hogy a szabályozást betartani a gyártó feladata, ha piacon akar maradni, lásd autóipar. Néhány éve már beszélték, mi lesz a követelmény. A Mini 2-őt már bőőőőven lehetett volna ennek szellemében készíteni, de nem tették. Feltételezem, nem véletlenül. A DJI is köp a felhasználóira, a meglévőkre biztosan. Majd megveszed a következőt, ami szabályos lesz (vagy nem, majd azzá teszik utólag, lásd Mavic 3). Persze a másik oldalt se kell félteni: tényszerűen nem tudom, de bizonyára sokszor változott a tervezet a végleges EU rendelethez képest. Ezt nyilván nem fogja követni egyik gyártó sem, mert soha az életben nem készülne el az adott évi termék. Szóval a gyártó és a törvényhozás se nézi a felhasználót, aki okán tulajdonképpen mindketten léteznek. Üdvözöllek a Modern Fogyasztói Társadalomban! :DDD

[ Szerkesztve ]

(#9384) Schaf válasza bacus (#9382) üzenetére


Schaf
tag

Nem kell illegálba reptetni.

Nyílt A3 mehet és a műveleti engedély is sima ügy. Igaz utóbbi esetben te fogod kifizetni amit a gyártó nem akart. 😁😁

"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

(#9385) bacus válasza Schaf (#9384) üzenetére


bacus
őstag

sajnos nekem ez nem mond semmit. :( Mármint, A1 v. A3-ban repülés. Nem drónozom egyenlőre. Még.

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#9386) Schaf válasza Vyndree (#9381) üzenetére


Schaf
tag

Igazából nem ugrom, de majd Vecsés környékére ezentúl jobban odafigyelek...

"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

(#9387) Vyndree válasza Schaf (#9386) üzenetére


Vyndree
őstag

Mindenképp, de drón nélkül gyere mert itt csak a bátrak merik reptetni. :)

(#9388) Schaf válasza Vyndree (#9387) üzenetére


Schaf
tag

Mosolygok pár napja már, hogy sem a WOW sem az Index fórumról nem emlékszel már dolgokra.(Jó.. az indexről sikerült magad kirúgatni, ezért azt elfogadom, hogy arra nem emlékszel)

Mindenesetre nyilván én emlékszem... és hát amilyen peches vagy hamarosan úgyis találkozunk, akkor elmesélheted szemtől szemben is a problémáidat. :)

"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

(#9389) Vyndree válasza Schaf (#9388) üzenetére


Vyndree
őstag

Szerintem összekeversz valakivel, de veled bármikor szívesen itthon is vagy akár holnap 9 után Vecsésen (Fő út 246. bár biztos tudod) ezek szerint ismét személyesen, várlak ha erre jársz.

(#9390) Schaf válasza Vyndree (#9389) üzenetére


Schaf
tag

No akkor kiderült lehet mégse... :)

A holnapot nem ígérem, de kedden lehet megyek a Lincoln u.-ra megcsörgetlek és egy KV mellett tisztázzuk ezt az MTOM-ot. (is) :(

[ Szerkesztve ]

"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

(#9391) twine


twine
addikt

Srácok!

Hogy egy kis ON is legyen a DJI topicban...
Ezt most találtam... Nekem tetszett, gondoltam bedobom ;)
[link]
De lehet, hogy nekem ez most azért is tetszett ennyire, mert a hivatalos Dji szerviz akkora korrekt volt velem nemrég, amilyet nagyon ritkán tapasztalok...
Respect ...

[ Szerkesztve ]

(#9392) RZozo


RZozo
aktív tag

Végre megtört az MTOM-os témában a gondolat cunami. :)
Egy másik kérdést indítok.
DJI Mini2, Mini3 Pro, Air2, Air2S, Mavic 3 tulajoktól kérdezném, akik a DJI gyári kontrollerrel használják a gépet.
Találkozott-e valaki olyan kontroller hibával, mikor minden egyes felszálláskor RC Controller kalibrációt kér a DJI Fly app.
Hónapokkal ezelőtt csak néha csinálta nálam egy Mini2-nél, kalibráltam, ok, majd tudtam használni a gépet. Az utóbbi hetekben gyakorlatilag minden egyes felszálláskor RC kalibrációt kér. Így ez már kicsit gáz. Fw-t frissítettem mindenen már. Attól sem múlt el.
Kontroller hibára gyanakszom. Mintha elfelejtené a kalibrációt.

(#9393) bigmasterg


bigmasterg
addikt

Sziasztok!
DJI care refresht lehet külföldről újonnan vásárolt drónra is aktiválni?
Ahogy nézem több bolt is árulja itthon ezt a garit, igazából mindegy hogy honnan veszi az ember? Pl törés esetén lehet vele a hivatalos itthoni dji szervízbe menni?
Ez akár külföldi care refresh vásárlása esetén is igaz, vagy csak ha itthonról veszi az ember?

szerk.:
EU-n belülről, németországból venném a drónt.

[ Szerkesztve ]

(#9394) MaddeNNNN válasza bigmasterg (#9393) üzenetére


MaddeNNNN
őstag

Itthoni hivatalos a forgalmazó a Duplitec Kft, hogy ők szerelnek-e is azt nem tudom. Mi a céges M600 PRO-t németországba küldük ki, ott van az EU központ.

To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.

(#9395) Aliendej válasza bigmasterg (#9393) üzenetére


Aliendej
tag

Azt olvasom nem országhoz kötött és nem a szervizbe kell bevinni, hanem futár jön érte, majd hozza vissza a megjavított vagy csere terméket. [link]

Fordítva ülsz a lovon és a ló is patával felfelé van

(#9396) bigmasterg válasza Aliendej (#9395) üzenetére


bigmasterg
addikt

Köszi az infót mindkettőtöknek.
Gyanús is volt, hogy valamilyen szinten független / nemzetközi gari lehet, ha 3rd party helyről is megvásárolható.
A djiars.hu -n is ide visz a link, mint care plus aktiváció.

(#9397) twine


twine
addikt

Egy unalmas kis szösszenet... :B ;)
De gondoltam bedobom a topicba...régen született már hozzászólás... :(

(#9398) farkas26 válasza twine (#9397) üzenetére


farkas26
tag

Jó lett, meg a zene választás is rá. :)
Milyen géppel csináltad?

"A jövő sem a régi"

(#9399) twine válasza farkas26 (#9398) üzenetére


twine
addikt

Szia!

köszönöm szépen. :R
Mini3pro...
Mondhatni első "valódi" repülésem volt vele...Ezért aztán kevés jelenet készült...
Azért "ezért", mert bár úgy érzem van gyakorlatom, (6év Phantmozás) szeretem igazán megismerni a gépeket. A phantom négyes szériáját már pontosan tudtam mekkora szélben ,hogyan engedhetem fel földről, nagy szélben kézből, vagy sehogy sem mert akkora a szél, vagy a lökések. Rengeteget teszteltem őket, és ugyanennyit tapasztaltam élesben is...

ezzel a kis mini3pro-val még csak az ismerkedési fázisában járunk :B
Elég nagy volt a szél, szépen tartotta ugyan magát , de nem akartam kockáztatni...
Ha valaki figyelmesebben szemléli a felvételeket látni talán, hogy a felszállási ponttól max. 30-50m magsságban voltam.
(Csatlakozva ezzel azokhoz a beszélgetésekhez, hogy van aki az első repülését 500m-en hajtja végre :Y Ezt én soha nem értettem, de nem szeretek pálcát törni senki felett...én 6 év alatt talán ha egyszer hagytam el fölfelé kicsivel a 120m-t. :U Nem érteztem soha szükségét, és most is baromi jó érzés volt, hogy 30m-el a felszállási ponttól, már a "felhők" felett voltam...
Igaz, kellett hozzá egy fél napos kirándulás :DDD

Ez most inkább csak egy kis kostoló volt számomra a "mini" világból, mert évek óta nem tehettem ezt meg, hogy egy családi kirándulás alkalmával előkapva a hátizsákból a gépet, repülök egy pöppet...
kamera szempontjából kissé visszalépés a mini3pro a Phantom4proV2-höz képest, de azt kell mondjam, egy percig nem bántam meg a "cserét"...(Mérlegre rakva a tudást, és a használhatóságot-kényelmet)

Ezzel a kijelzős RC-vel, egyelőre, [link] :DDD :R

(#9400) bacus


bacus
őstag

DJI Osmo Action 3 kamerával van itt valakinek tapasztalata? Tegnap egy barátom elhozta az övét, hogy megnézzem, nagyon jónak tűnt, kivéve, hogy 20 perc alatt túlmelegszik a szobában és leáll a felvétel.. :( Ahogy rákerestem, ez az európai modelleknél elég gyakori, mert itt 48 foknál le kell kapcsolni a kamerának.
Akartam venni én is egy ilyen kamerát, de ezek után elég használhatatlannak tűnik.

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  DJI topic
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.