Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Cyberpunk 2077 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:07:59

LOGOUT.hu


__________________________________________________________
*A Topicban működik a Spoiler TAG (SP), legyetek szíves használni!*
[Cyberpunk 2077 screenshot & érdekességek topic]
________________________________________
Magyar Discord Szerver

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#30101) proci985 válasza Aventador91 (#30096) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

[link] meg tobb IGN footage marol

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#30102) cyberkind válasza proci985 (#30101) üzenetére


cyberkind
félisten

Utolsó update? Kár ezért is, lenne még mit csiszolni, vagy legalább 2.0-ig elmehettek volna.

Paranormal Cocktivity

(#30103) proci985 válasza cyberkind (#30102) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

2.0 jon egy honapon belul ;)

utolso major update, gondolom aprobb bugfixek meg jonnek, ld 1.1x, 1.3x, 1.5x es 1.6x.

gyakorlatilag ezen a ponton a skill tree megjelenes ota ketszer teljesen at lett tervezve egyebkent (1.5 es 2.0).

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#30104) cyberkind válasza proci985 (#30103) üzenetére


cyberkind
félisten

Értem, tehát mivel elvileg sok major update jön a DLC-vel együtt, így az 1.7 és a többi kimaradt, és egyenesen jön a 2.0, mint a végleges verzió. :))

Paranormal Cocktivity

(#30105) proci985 válasza cyberkind (#30104) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

1.2 es 1.4 is kimaradt.

es meg egyszer, ez nem az utolso patch

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#30106) cyberkind válasza proci985 (#30105) üzenetére


cyberkind
félisten

Utolsó nagy frissítés, vagyis ez a címe az Ign-es vidinek.

Paranormal Cocktivity

(#30107) PuMbA válasza cyberkind (#30106) üzenetére


PuMbA
titán

Így van, most már csak pár ilyen kis 1.62 vagy 1.63 szintű javítás fog jönni, ami javítja a Phantom Libery-s változtatásokban található hibákat és ennyi. A fejlesztők tovább állnak az új CDPR játékok egyikét vagy a Cyberpunk következő részét fejleszteni. 2024 kezdete után szerintem vége.

[ Szerkesztve ]

(#30108) rup1u5 válasza proci985 (#30101) üzenetére


rup1u5
nagyúr

CP2 már Unreal5-al jön vajon?

Why don't you knock it off with them negative waves!

(#30109) tibaimp válasza rup1u5 (#30108) üzenetére


tibaimp
nagyúr

Mivel a Witcher 1 remake-et azzal csinálják már, szerintem végleg dobják a Red Engine-t.

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#30110) cyberkind válasza tibaimp (#30109) üzenetére


cyberkind
félisten

Egyébként, hogyan volt ez a bejelentés? Mindenre dobják a saját motort, vagy csak xy címnél? Számomra wtf, mivel a RE-ből mindent kihoznak a CP-nél, ha viszont dobják, ennek nincs értelme.

Paranormal Cocktivity

(#30111) PuMbA válasza cyberkind (#30110) üzenetére


PuMbA
titán

Mindenre dobják. 2 motorral dolgozniuk semmiben sem segít nekik, hiszen ugyanúgy karban kéne tartani a RedEngine-t, mint eddig :) Az Unreal Engine-t nem kell karbantartani, ezért is váltottak, mert az az Epic fejleszti folyamatosan a háttérben.

[ Szerkesztve ]

(#30112) cyberkind válasza PuMbA (#30111) üzenetére


cyberkind
félisten

Érthetetlen, úgy néz ki, az erőforrások menedzselése azóta is gyengepont maradt.

Paranormal Cocktivity

(#30113) nesh_019 válasza tibaimp (#30109) üzenetére


nesh_019
senior tag

Hiába egy nagyon jó játék/játékok, nem értem minek kellenek ezek a remakek... Csomó időt elvesznek és lerágott csontok, nincs ötletük újat kitalálni? :(((

[ Szerkesztve ]

Csak az káromkodik aki nem tudja szavakba önteni amit gondol.

(#30114) GhanBuri Ghan válasza PuMbA (#30107) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

Ó, azt hittem, két DLC lesz, mint a Witcher 3-nál.

(#30116) Aventador91


Aventador91
őstag

volt ma egy 1 órás developer stream, tele van gameplay-el

[link]

(#30117) Vesa válasza Cifu (#30064) üzenetére


Vesa
Topikgazda

Most kicsit azért gondban leszek, hogy Phantom Liberty, vagy Starfield. Mindkettőt nagyon várom, de nem lesz idő mindkettőre. Bár esélyesebb a PL, mert a másik tuti bughalmaz lesz még egy darabig. Vagyis pont elleszek addig a CP-vel, amíg gatyába nem rázzák a Starfield-et. (mondjuk nem túl szép dolog előre temetni, de reálisan nézve, egy ekkora projectet szerintem fizikai képtelenség közel hibamentesre csinálni. Kell majd neki pár patch). PL-nél is biztos lesz patch, de ott már nagyon szépen egyben van a gém, nagy hibákra nem számítok.

A tudomány a valóság költészete!

(#30118) shotika válasza nesh_019 (#30113) üzenetére


shotika
őstag

Én adnék egy Witcher 1-2 remake-t, ezek megjelenéskor is elég fapados irányítással rendelkeztek az akkori konkurenciához képest, és azóta sok-sok év eltelt.
Egyébként a remastereket, remakeket általában amúgy se a főcsapatok csinálják.

Shotiii#2629 Gainward GTX 3060TI 8GB, Corsair 2x16GB DDR4 3200mhz, i5-13600KF, Asus TUF B660M-D4, EVGA 750GQ

(#30119) Cifu válasza cyberkind (#30110) üzenetére


Cifu
Topikgazda

[Itt a bejelentő videó tavalyról]

Körbe írták a miérteket, de egyik sem túl meggyőző, ahogy írod, itt leginkább az erőforrás-menedzselés az, ami továbbra sincs rendben. Saját vélemény, de a RED Engine ott van készen, a saját szájuk íze szerint összeállított fejlesztési környezettel, architektúrával, és innen váltani egy teljesen más motorra finoman szólva sem tűnik bölcs döntésnek. Kezdve ott, hogy milyen folyamatot dolgozhatnak ki újra (fejlesztés, tesztelés, stb.). Az volt anno az egyik indok, amit hangoztattak, hogy kevesebb erőforrás kell majd a játék háttérfejlesztési lépéseihez, mivel azt készen kapják, és mivel az Epic Games-el szorosan együttműködnek, ezért lesz annyi beleszólásuk a dolgokba, hogy a motor megkapja azokat a dolgokat, amikre szükségük lesz.

[Most tavasszal azonban kénytelenek voltak elismerni], hogy a The Witcher 4 fejlesztését semmivel sem gyorsította fel az UE5-re váltás, még sok fejlesztő csak tanulja az UE5-öt. Hivatalosan nem lassítja a fejlesztést (ahhoz képest, hogy ha a RED engine-nél maradtak volna), de nem is gyorsította fel. Ez azért kínos számukra, mert azt ígérték, hogy hat év alatt három új Witcher játék jön majd az UE5-el.

Maradjunk annyiban, hogy legalábbis amit tudunk, az alapján az UE5-re átállás eddig nem feltétlen tűnik sikertörténetnek...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#30120) Cifu válasza nesh_019 (#30113) üzenetére


Cifu
Topikgazda

A CDPR kiadott tavasszal egy diagrammot, hogy melyik projektre mennyi erőforrást fordított, lehet látni, hogy a Witcher 3 Next-Gen is relatíve kevés erőforrást vitt el:

A fő gond az ilyen játék-családokkal, hogy egymásra épülnek. Aki a The Witcher 3-al kezdte a játéksorozatot, az okkal lehet kíváncsi az első és a második részre, hiszen valójában nagyban épülnek egymásra, és bár a játék igyekszik elmagyarázni mi történt a korábbi részekben, esélyesen a játékosok nagy része nem olvassa el a Lore részt.
Szóval ha valaki fiatal, frissen esik rá a játék világára, annak logikus lenne előszőr kezdeni a The Witcher 4 előtt. Viszont az első két rész még az eddigi felújítás után is finoman szólva nem egy nagy játékélmény - a történet jó, a játékmenet, főleg a harcrendszer viszont kevésbé...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#30121) Cifu válasza Vesa (#30117) üzenetére


Cifu
Topikgazda

Lásd előző hozzászólásom.

Amennyire én látom, a CDPR-nek valóban használt a CP2077 launch fejrúgása, amiért végül is nagyban saját magukat okolhatják. Rengeteg erőforrást fordítottak rá, én arra számítok, hogy ebbe a tesztelés is ide tartozik. Szóval én nem várok bughalmazt.
Meg az a döntés is hasznos, hogy elengedték a Legacy konzolok kezét...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#30122) cyberkind válasza Cifu (#30119) üzenetére


cyberkind
félisten

Illetve egy másik dolog, hogy szinte minden UE5 motorral jön majd, nem lesz egyedisége a játékoknak, és pont most, amikor ennyi minden már belement a Red-be, nagy balhaság leváltani, mivel abszolút nem rossz, csak nem volt felkészítve.

Paranormal Cocktivity

(#30123) lo_jo válasza cyberkind (#30122) üzenetére


lo_jo
senior tag

Az egyediség egyáltalán nem attól függ, hogy milyen engine-t használnak. Persze készült kismillió asset flip játék UE4-gyel is, de ha valaki akart, akkor azzal is tudott egyedit gyártani. Csak pár példa, amiknek van egyénisége: Sea of Thieves, Borderlands 3, Hellblade: Senua's Sacrifice, Returnal, Stray. Akármelyiket nézed, egyből meg tudod mondani, hogy miről van szó, egyikről sem egy vanilla UE4 érzésed van, mert foglalkoztak velük.

Azt meg főleg ne felejtsük el, hogy az Unreal Engine nem csak egy FPS-TPS motor, készült azzal hardcore versenyszimulátortól (Assetto Corsa Competizione) kezdve arcade repülős lövöldén át (Ace Combat 7), klasszikus fighting game-ig (Tekken 7, de mindjárt megjelenik a MK1 is) minden. Meg tudták csinálni a Tony Hawk's Pro Skater 1+2-t, ami tökéletesen hozza a régi játékok élményét, az It Tkes Two-t, ami gyakorlatilag középső ujjat mutatott a magát coop multiplayernek mondó játékok nagyon nagy részének és még lehetne sorolni. Persze napokig lehetne szemezni a rossz példákból is, mert készültek itt olyanok is, mint a Postal 4, a millió "job simulator", a Godfall, Redfall (amikor a bukás már a játék címében is benne van...). De elég jól mutatja, hogy ha egy fejlesztő foglalkozik a termékével, akkor bőven túl tud mutatni a tizenkettő egy tucat UE4 címeken és le tud tenni az asztalra akár gameplay-ben, akár audiovizuálisan teljesen különböző élményt.

(#30124) tibaimp válasza nesh_019 (#30113) üzenetére


tibaimp
nagyúr

Ezzel nem értek egyet :N !
Igen is vannak olyan játékok, amik megérdemlik a "ráncfelvarrást", és a W1 pont olyan, amit én nagyon is várok, és örömmel fogom ismét, kb. 5-6-jára kijátszani!

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#30125) Ry0K3N válasza tibaimp (#30124) üzenetére


Ry0K3N
senior tag

Szintén.
A W1-et vagy 4x kellett elkezdenem mire magával ragadott és rájöttem egy csiszolatlan gyémánttal van dolgom. Ez még tipikusan az a játék volt aminél látszott a fejlesztők próbálják megtalálni magukat és a regényből is eléggé "felületesen" vették át a történetet.
Teljes mértékben megérdemelne egy "remaket".

"Doom fans are not like Disney fans. If doom fans don't like what you have done they burn your house down."

(#30126) Aventador91


Aventador91
őstag

így van, witcher és cyberpunk jöhet minden mennyiségben, mindegy hogy remake vagy új. biztos jó lesz

(#30127) MasterDeeJay

Engem nem zavarna más motor de a moddolhatóság és sklálázhatóság maradjon meg.

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#30128) tibaimp válasza MasterDeeJay (#30127) üzenetére


tibaimp
nagyúr

Azt tudni lehet, hogy az UE motor könnyen moddolható?

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#30129) cyberkind válasza lo_jo (#30123) üzenetére


cyberkind
félisten

És mindben lehet látni ezt, igaz a Returnal brutálisan néz ki, de nincs olyan egyedisége, mint egy saját motornak, márpedig ez a RE nagyon jól állt ide.

Paranormal Cocktivity

(#30130) MasterDeeJay válasza tibaimp (#30128) üzenetére

Fejleszőtöl függ, elvileg igen.

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#30131) nesh_019 válasza tibaimp (#30124) üzenetére


nesh_019
senior tag

Én jobban szeretem az új játékokat, de igen jók ezek csak a 20-30 éves játékokat remakeljék, ne az 5-10-15 éveseket mert azok még vállalhatoak. :DD

Csak az káromkodik aki nem tudja szavakba önteni amit gondol.

(#30132) tibaimp válasza nesh_019 (#30131) üzenetére


tibaimp
nagyúr

A W1 2007-es szóval, épp ráfér, mire kijön a remake lesz 18-20 éves. :K

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#30133) Cifu válasza MasterDeeJay (#30127) üzenetére


Cifu
Topikgazda

Én a skálázhatóságtól félek...
Eddig az UE5 nem remekelt ezen a téren...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#30134) tibaimp válasza Cifu (#30133) üzenetére


tibaimp
nagyúr

Itt mire gondolsz konkrétan?

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#30135) proci985 válasza Cifu (#30119) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

ja, azt mar akkor lehetett sejteni, hogy csak az engine valtas nem oldja meg a problemakat

a red engine jelenleg harom (!) kulonbozo renderrel fut, mikozben gyakorlatilag az egyetlen jatek a piacon, ami fotorealisztikus grafikat tud kozeli kepeken ugy, hogy kozben egy egesz varost elmozgat a hatterben. elfogadhato tempoval. es az egyetlen engine, ami kb ekkora meretben path tracinget megbir (marmint jelenleg osszesen kb ket kartyan 1440pben, de ja)

engine szinten gyakorlatilag a RED ilyen szempontbol egyedulallo. a Dunia nagytotalban ennyire nem remekel, az ID nem bir el ennyi assetet, UE papiron birna de a Borderlands3bol messzemeno kovetkezteteseket nem merek levonni.

eroforras management: 9 no nem fog megszulni egy gyereket egy honap alatt.

lo_jo: a postal 4 egy asset flip volt es egyszeruen nem szabadott volna kiadni

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#30136) lo_jo válasza proci985 (#30135) üzenetére


lo_jo
senior tag

Ahogy a GTA Trilogyt sem. Egyikről sem az UE4 tehet, hanem a fejlesztők és a kiadók.

Szerintem egyébként nem technikai, hanem inkább business okai vannak, hogy UE-re váltanak. Könnyebb releváns tapasztalattal, eszközismerettel rendelkező fejlesztőket találni, nem visz el annyi időt a ramp up, mint bármilyen in house megoldás esetén.

Feltételezés, de valószínűleg azt is mérlegelhették, hogy a RE további fejlesztése és az UE átállás mennyit “lassít” a már futó projecteken, valamint az is tényező lehetett, hogy nem egyszemélyes asset flip cuccot készítenek, hanem partneri viszonyba lépnek az Epic-kel.

QAként megéltem az elmúlt évtizedben jópár nagy tech váltást, az elején mindig egy kicsit csökkent a team velocity, de utána drasztikusan gyorsult is. Régen ugyanabban a csapatban 2-3 hét volt, mire prodon láttunk egy új feature-t (big bang release, dependency-től függetlenül mindenkinek akkor ment ki mindene), a teljes CI/CD pipeline kiépítésekor először lassultunk, de később napon belül tudtunk egy nagyobb komponensből is 2 release-t csinálni. Idő és tapasztalatszerzés kellett, voltak szívások, de utólag visszanézve csak hüledeztünk, hogy hogyan lehetett úgy dolgozni.

(#30137) Cifu válasza tibaimp (#30134) üzenetére


Cifu
Topikgazda

Tudsz mondani egy olyan UE5 játékot, ami jól skálázódik a GPU-val?
Szűk a merítés, de az olyan játékok, mint a Remnant 2 vagy az Immortals of Aveum bár CPU skálazódás terén jók (Nanite), GPU terén nem azok...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#30138) proci985 válasza lo_jo (#30136) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

Könnyebb releváns tapasztalattal, eszközismerettel rendelkező fejlesztőket találni, nem visz el annyi időt a ramp up, mint bármilyen in house megoldás esetén.
valoszinuleg igy van

egyebkent nekem az is gyanus volt, hogy hiaba van kint egy teljes scripting engine, majd harom ev kellett arra, hogy uj geometria (hazak, berendezes) vagy uj questek keruljenek be a jatekba. namost a garazs modnal latszottak nagyon komoly engine limitation tipusu problemak.

ha ennyire bonyolult moddolni, az altalaban azt is jelenti, hogy a fejlesztok betanulasi ideje is horror lesz.

ja, process change sose egyszeru es sose rovid (vagy akar kozeptavu) megoldas. hat nem hianyolod a daily standupokat es a daily mergeket? :DDD

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#30139) PuMbA válasza Cifu (#30137) üzenetére


PuMbA
titán

Elvileg a Black Myth Wukong. Aki játszott vele a Gamescom-on az azt mondta, hogy GTX1660-on is fut és RTX4070-en már maximum grafikán ment :)

[ Szerkesztve ]

(#30140) Cifu válasza PuMbA (#30139) üzenetére


Cifu
Topikgazda

A CP2077 esetén ez kb. GTX 960-től RTX 4090-ig... ;)

Ez a különbség a kis gépigény és a jó skálázhatóság között.

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#30141) proci985 válasza Cifu (#30140) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

es tegyuk hozza, hogy RT nelkul egy 5700XTn 1440pben FSR qualityvel megvan a 60fps es gyonyoruen nez ki.

4090 meg DLSSel megbirja kb a 4Kt path tracinggel.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#30142) Vesa válasza proci985 (#30141) üzenetére


Vesa
Topikgazda

Ezt sajnos csak mi értékeljük, a többségnek fogalma nincs semmiről. Tegnap beleszaladtam egy videóba, ami a még meg sem jelent Starfield-et ekézi. Azzal kezdi, hogy nem érti, miért erőlteti a Bethesda a CE2-őt, amikor ott a kiváló Unreal Engine és a játékban 100db galaxis lesz, galaxisonként 10db bolygóval. Itt ki is kapcsoltam. Alapszintű foglamakkal sincsenek tisztában emberek, aztán szórják szét a hülyeséget.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#30143) MasterDeeJay válasza Cifu (#30140) üzenetére

Kb igen, simán low end gépen el lehet vele lenni. Tervezem játszani 4 gen 2697v3 és a380-ason is (1050ti kb). Lowon játszható lesz.
4820qm és 960m(750ti) vel már a durvább harcoknál vannak bajok sajnos.
Unreal motor nem tudom hogy lenne ennyire engedékeny.

[ Szerkesztve ]

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#30144) Cifu válasza tibaimp (#30128) üzenetére


Cifu
Topikgazda

Ez elkerülte a figyelmem.
Az UE kapcsán az egyik nagy mániákus mondhat, hogy jól modolható és széles körben hozzáférhetőek az ehhez szükséges eszközök.
De ez leginkább a játéktól és a community-től függ továbbra is.

Ott van a MechWarrior 5, amit hülyére modoltak és modolnak a mai napig UE4 motorral.
Ott van az Atomic Heart, aminél maréknyi MOD kijöt, majd szinte semmi friss mod nincs rá hónapok óta, és a DLC óta a korábbi MOD-ok oroszlánrésze ment a kukába...

Szóval especiel a motortól kevésbé függ a modolhatóság...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#30145) Ellia válasza Cifu (#30144) üzenetére


Ellia
addikt

Atomic Heart-el a komment írásának időpontjában a steamchart szerint jelenleg 570-en játszanak. Ide én se készítenék modokat.

(#30146) Cifu válasza Ellia (#30145) üzenetére


Cifu
Topikgazda

A MechWarrior 5-el pedig 751-en...
Látod a probléma lényegét?
A Community ilyen téren számít...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#30147) sixpak


sixpak
nagyúr

Nekiálltam pánikszerűen screenshot-olni, mert ha tényleg a dlc gépigénye lesz a mérvadó, akkor el lehet búcsúzni az ultra/RT beállításoktól. :D

https://www.flickr.com/photos/86396338@N05/

(#30148) proci985 válasza sixpak (#30147) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

a DLC gépigénye valszeg figyelembe veszi a path tracinget ultrára.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#30149) sixpak válasza proci985 (#30148) üzenetére


sixpak
nagyúr

Nekem nincsenek nagy igényeim, ugyanezzel a látvánnyal tudjam tolni a mostani beállításaimmal, a mostani fps-el... ami amúgy 30-40, de nekem elég.

https://www.flickr.com/photos/86396338@N05/

(#30150) proci985 válasza sixpak (#30149) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

1440p 21:9 path tracing beallitasokkal mesz?

nalam maradt 1440p ultra / RT psycho, azt birja meg 60+ fpssel a kartya

7900XTn path tracing harmadolja a tempot RT psychohoz kepest

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Cyberpunk 2077 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.