- weiss: Pant* rant
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gurulunk, WAZE?!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- btz: Internet fejlesztés országosan!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Karma
félisten
válasz
Sk8erPeter #1490 üzenetére
Pedig ha azok a fogalmak megvannak, az első kérdésre is könnyebb válaszolni. Persze mindkettő C++ minta (sőt, a második csak és kizárólag Symbian C++-ban van), ezért C-nél még nem kavar be.
Auto pointer: egy olyan objektum, ami ha megsemmisül a stacken, magával ránt egy hozzárendelt heapen lévő objektumot is, így amikor az auto_ptr scope-on kívülre kerül, a másik objektum biztosan megsemmisül. Ez egy egyszerűsítés, így biztosan nem maradhat meg a heapen lévő objektum pl. azért, mert valahova berakott az ember még egy returnt, és elfelejtette felszabadítani ott is a memóriát
Valahogy így néz ki:
int valami()
{
int *valami_int = new int; // heapen hoztam letre, mint a malloc C-ben
auto_ptr<int> valami_ptr(valami_int); // az auto pointerre bizom a felszabaditast
...
// ugy hasznalom, mint egy pointert
*valami_ptr = 5; // a valtozo erteket valtoztatom itt
...
return 0; // valami_ptr megsemmisul -> valami_int is torlodik
...
return 1; // valahol mashol ugyanez lezajlik
}Ha nem lenne ez az auto_ptr, akkor mindkét return elé oda kéne írni explicite a következő sort (ez a free C++-os megfelelője), amit könnyen kifelejthet az ember, ha utólag hackelget bele a függvénybe, memory leaket okozva.
delete valami_int;
Cleanup Stack: Amikor a Symbiant írták, még nagyon fejletlenek voltak a C++ fordítók, kivételdobáskor a stacken lévő objektumokra nem hívódott meg a destruktor, ami mindenféle vicces hibához vezethetett, többek között "csak" memory leakhez. Ezért a nagyokosok kitalálták, hogy "csináljunk saját kivételkezelést!", megalkották a Leave-eket és a Cleanup Stacket.
Minden heapen lefoglalt objektumot, ami nem tagváltozó, fel kell kézzel rakni a CleanupStackre, és persze le is kell venni onnan, ha olyan műveletek jönnek, amik kivételt (konkrétan leave-et) dobhatnak. Tehát mindig figyelni kell a programozónak arra, hogy mikor mi van rajta, mikor melyik objektum kinek a felelősségébe tartozik, és ennek megfelelően variálni.
Na itt jön be, hogy ha több return utasítás van, akkor kitörhet a káosz, a függvény különböző részein más lehet a CleanupStack állapota, minden returnnél megfelelően adminisztrálni kell, és ha bármit változtatni kell, mindenhol át kell írni...
Példakód:
TInt CSomething::DoSomethingL()
{
TInt result = 0;
CSomethingBig *big = CSomethingBig::NewL();
CleanupStack::PushL(big);
RSomethingResource res;
CleanupClosePushL(res);
result = res->DoSomethingDangerousL(big); // ha ez dob egy leave-et, res bezarodik, big megsemmisul
CleanupStack::PopAndDestroy(2, big); // mindket elemet megsemmisiti
return result;
}Ezt a kódot nem magyaráznám túl, ha nem baj, hiszen csak random firkáltam. A lényeg az, hogy a PopAndDestroy hívást minden return előtt meg kell hívni, pontosan.
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- Formula-1
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- PR-Telecom
- BestBuy topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Gaming notebook topik
- Escape from Tarkov
- Autós topik
- További aktív témák...
- HP EliteBook 840G10 - i5-1350P!!!! nem U!!! Vadiúj!
- Dell Precision 5540 / i7-9750h / 16gb ram / 512gb SSD / Nvidia 4gb dedikált / Világitó Bill
- Lenovo IdeaPad Flex 5 - Érintőkijelző, ujjlenyomatolvasó, USB-C töltés, és ez még nem minden!
- Új, Gamer - ASRock Z690 PG Riptide + Intel I9 14900K + TeamGroup 2x16GB DDR4 3200MHz CL16
- GamerPC - RTX 3060,Ryzen7,SSD,32GB RAM
- MacBook felvásárlás!! Macbook, Macbook Air, Macbook Pro
- Cisco Catalyst C1000-48T-4G-L 48xRJ45 4xSFP switch, CISCO refurbished
- AKCIÓ! Gigabyte B450M R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RX VEGA64 8GB CM 690 III FSP 600W
- LG 65C2 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 9900K 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest