Hirdetés
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Digitális Állampolgárság Program
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Samsung PRO Ultimate microSDXC 512GB (MB-MY512SA/WW) a Galaxy A5x-be
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Gurulunk, WAZE?!
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
d4d
tag
válasz Morris #52496 üzenetére
"2022. augusztus 31. 16:33
Az osztrák OMV nem tud elegendő üzemanyagot behozni a saját kúthálózata ellátására a schwechati finomító leállása és a Duna alacsony vízszintje miatt, a Mol pedig a jelenlegi helyzetben nem tud többet szállítani számára. A Mol egyébként nemrég csökkentette a kisbenzinkutaknak szállított mennyiséget.
Egyre többször tapasztaljuk a helyi OMV töltőállomások lefogyását
– közölte a vállalat a hvg.hu-val, miután az elmúlt napokban több autós is sikertelenül próbált tankolni a kutakon.
Az osztrák vállalat elmondása szerint az OMV az egyetlen olyan töltőállomás-hálózat Magyarországon, amely normál körülmények között Ausztriából biztosítja üzemanyag-ellátásának nagy részét, ám jelenleg a schwechati finomító ideiglenes leállása miatt az OMV Hungária Kft. a szabadpiacról piaci áron, vagy a Moltól tudja biztosítani az üzemanyag-ellátást. A Mol pedig nem tudja növelni a szállítási mennyiséget az OMV felé, miközben az OMV Hungária Kft. forgalma jelentősen megnőtt az árplafon bevezetése óta."
Másik cikkből,
"Az OMV schwechat-i finomítójában gyártott termékeket Ausztriában és a közép-kelet-európai régió Ausztriához közel fekvő országaiban értékesíti az OMV.
Becslések szerint június és augusztus között 30 kilotonna benzint és 50 kilotonna dízelt exportálna havonta Magyarországra.
Ez azt jelenti, hogy az OMV a hazai benzinpiac 17-19 százalékát, a dízel esetében a 13-15 százalékát látja el. Az osztrákok mintegy 200 kutat üzemeltetnek Magyarországon. Mindebből arra lehet következtetni, hogy amennyiben az OMV a saját kútjait nem tudja ellátni üzemanyaggal, az ellátási gondokhoz vezethet. Az sem segít, ha csúszva ugyan, de újraindul a finomító, a magyar üzemanyagpiac dízelből ugyanis behozatalra szorul, az éves fogyasztás a teljes finomítói kitermeléstől nagyságrendileg 10-15 százalékkal nagyobb."
-
veterán
válasz Morris #52240 üzenetére
Én is mindig szárazra törlöm, épp 10 perce végeztem a kocsimosással. Felhordás miatt mondtam csak hogy mennyire egyszerű az hogy lefújom az adott területet, magasnyomásúval leöblítem, majd lehet szárazra törölni. De nyilván az se igényel sokkal több munkát hogy lefújod és azzal az anyaggal törlöd szárazra.
GYEON cuccokban még nem csalódtam. Egyre több GYEON termékem van. Idáig pl kátrányra CarPro TarX-ot használtam, de áttértem a GYEON TAR-ra, és szerintem jó döntés volt. Még a nagyobb darabokat is jobban leoldja mint a TarX.
Szállórozsdára BH Korrosol-t használok, ott is gondolkoztam hogy GYEON IRON-ra áttérek, de a Korrosol annyira jó hogy nem akarom elhagyni.
Egyszóval GYEON spray-s Sealentekkel nem lehet melléfogni!iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz Morris #52236 üzenetére
Próbáltam már néhány sampont illetve ilyen fújós sealentet de ez a páros nagyon bevált nekem. Quick Detailert még nem próbáltam, de ugye az nem olyan mint a Wet Coat ha jól tudom, hanem le kell törölni felhordás után? Wet Coat előnye hogy csak le kell csapatni és annyi.
tomisanzero
Érmés mosóban csak akkor használd ha le van hűlve a kocsi mert nem szabad hogy rászáradjon a felületre. Max 2-3 elemenként fújd és öblítsed.iPhone 13 Pro Max
-
d4d
tag
-
M0RGI
őstag
válasz Morris #51926 üzenetére
Ahol kemény a víz, ott simán a hideg vizes csap vége, zuhanyfülke, csaptelep is vízkövesedik. Elég ha elpárolog a víz, a vízkő ott marad. A tartályban is kiválik, mindig kevés, ami egy idő után sok lesz. Nézz bele a WC tartályba, ha van.
Amúgy meg a 70-80-as években is volt kapható autóba való desztvíz, vagy ioncserélt víz (pl. akkumulátorba rendszeres pótlásra), nem a középkorról beszélünk... -
mauimagic
senior tag
válasz Morris #51918 üzenetére
Shell.
A vicc, hogy ott is mosatja a feleségem a verdát, akkor vette észre. Jött is egy kutas okoskodni, hogy nitroglicerinnel biztos lejön majd.
Lehet nem az első eset.20 éve köztudott volt, hogy kutas ne nyúljon a verdához, mert átbasz a benzinnel, motorolajjal, mindennel. Naivitás volt azt hinni, hogy már nem így van.
-
szabzoltan1
tag
-
chopin42
addikt
válasz Morris #51893 üzenetére
Persze, gondoltam. Igen, kosztűrés szempontból nagyon jó. Fényezni a legrosszabb .Párom bordó fábiája kosz mágnes. Cserébe könnyebb fújni. 18 éves autók. Szóval ez is számít. Igazából egy tágas, fűthető garázs az álom. De az messze. És akkor mindegy a szín, akkor mosom, mikor akarom. De a panel/csillaggarázs nem az igazi
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
addikt
válasz Morris #51885 üzenetére
Tudjuk, hogy nem, de végignéztem a korabbi hsz-einket. Alapvetően máshogy állok hozzá, szeretem csinálni, akkor is, ha "nincs értelme a szín miatt". 10 perc alatt max csiszolni lehet egy autót, mosni nem, és mikor keményen dolgozom, utána nagyon jól esik ránézni, akkor is, ha elveri az eső másnap. Szóval úgy értelmezem a hsz-ed, hogy "Ha csak 10 percet szánsz erre az egészre, ugyanazt az eredményt érnéd el"-mivel úgy is elveri az eső.
De nekem akkor is más.
Peace.Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
d4d
tag
válasz Morris #51847 üzenetére
Nálunk engedik a kézi mosást, persze odafigyelek hogy ne csúcsidőben menjek. Illetve kb 3-4 km tőlünk a mosó és tudok olyan útvonalon menni ami tök nyugis, forgalom kb semmi és végig aszfaltos. Ott haza lehet szöttyögni, nincs nagy probléma a porral. Szerencsére itt van egy rakás mosó, van ahol tényleg szigorúan tiltják a kézzel történő mosást, de van ahol elnézik. Egy másik komolyabb mosóban (van vagy 8 beálló hely) is beszéltem a tulajjal, mondta hogy hivatalosan nem lehet, kicsit mosolygott, és akkor mégegyszer mondta, hogy értsem, nem lehet, de "nem fog szólni érte". Itthom bekeverek kb 15 liter vizet, rácsavarom a vödör fedelét, "bedobom" a kocsiba és irány a mosó. Nekem emiatt nincs sok értelme erőltetni az itthoni mosást. Eleve 30 méter a vízforrás, nincs hova pakolni a cuccokat, nagyon nehéz lenne erre berendezkednem.
[ Szerkesztve ]
-
d4d
tag
válasz Morris #51844 üzenetére
Mosóban az öblítővízzel nincs gond, nyom nélkül szárad. Ezért se mosok itthon, max öblítésmentes módszerrel. Csak akkor tenném ha megtudnam oldani a lágyvizes öblítést. 500-600 eur lenne egy ilyen rendszer, legalábis amit néztem mobil megoldást. És ez is csak bizonyos mennyiségű vízhez (1000-1200L) elég, aztán vehetsz 180-200 euroért újabb szűrő betéteket hozzá.
-
d4d
tag
válasz Morris #51830 üzenetére
Másra való, a quickdetailert pl én száradássegítőként szoktam használni. Pontosan azért használom a wetcoatot mert nem akarok mindenféle visszatörlésekkel bajlódni. Ennél egyszerűbben és gyorsabban már nem lehet megoldani.
Ezt ma lőttem, 2022-es 911(992) Turbo S, 650 LE
-
d4d
tag
válasz Morris #51365 üzenetére
Én ezekből csak a gyeon prepet ismerem ami ipa+víz és minimális más összetevő. Megcsináltam ezt a kisérletet ami itt a videóban van, gyeon prep vs trace less, pet palackra kb két hete ráirt felirat, természetesen alkoholos filccel került rá. A prep kb 15 ide oda huzgálásra se csinált semmit a bilt hamber kb 2-3 húzásra nyom nélkül eltűntette. A fürdőszoba tükrön is próbálgattam, néztem elemlámpa fénye mellett is, nem láttam foltokat "ködöt" stb. Van koch chemie alkoholos üvegtisztítóm, carpro clarity. Ez más, nem véletlen szórják az 5 csillagos visszajelzéseket. Természetesen még próbálom minél több felületen tesztelni a következő napokban, hetekben.
[ Szerkesztve ]
-
d4d
tag
válasz Morris #51360 üzenetére
Nemtom milyen Iparól van szó, de a Gyeon Prep is hasonló dolog, az pedig elég jól működik üvegen bár én az interior detailerrel (60% alkohol tartalmú) kombináltam. Ez a trace less viszont az első saját tapasztalatom szerint más kategória még a két gyeon után is. Nem csak egy újabb üvegtisztító sorban. Elég jó körülmények között tudom tesztelni 15-20 éves autókon.
-
d4d
tag
válasz Morris #51297 üzenetére
Előkerestem egy korábbi tesztet. Porszívó nem volt. Szárazon amennyi szennyeződést, port el lehetett távolítani azt egy Vikan kefével megoldottam. Utána habosítós flakonból pol star + egy microfiber madness scrub pad segítségével plusz mikroszálas kendőkkel párszor átmentem rajta. Ez egy Peugeot 508-as volt, 10 év körüli.
[ Szerkesztve ]
-
d4d
tag
válasz Morris #51295 üzenetére
Egy Koch Chemie Pol Starral, habosító flakonnal és pár mikroszálas kendővel probálkoznék. Meg valamilyen nem túl durva, de nem is nagyon lágy kefével, ez az anyagtól függ mit enged meg. Az ajtókárpitokon lévő szövetek nem a kedvenceim, hasonlóan a ragasztott, szivacsos tetőkárpitokhoz.
-
Petyyyyy
addikt
válasz Morris #51179 üzenetére
Azoknak jó, akiknél nagyon ritkán van érintéses mosás, pl nálam is.
Megbocsátó a szín (szürke és világos kék), emiatt "elég" a lándzsás mosás is és így minimalizálható az új karcok esélye.
Legtöbb esetben hiányzik az összes felszerelés egy biztonságos két vödrös mosáshoz. Gondolok itt elsősorban a magasnyomásúra és ezzel együtt a foam canon-ra, fizikai helyre, stb.[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
válasz Morris #51175 üzenetére
A kérdés egyébként teljesen jó.
Helyből azt válaszoltam volna rá, hogy a tartósság. A sok kence - wax, kerámia időtakarékosabb. Egyszer felteszed és hónapokig nincs rá gondod, ~80% tisztaságot tudsz fenntartani érintésmentes mosással is.Egy quick detailerrel mint pl. a BSD ez a védelem rövidebb ideig tart. Elméletileg. Corsa felnijeit november elején kezeltem BSD-vel és direkt nem töröltem vissza. Még mindig tökéletesen tart, pedig volt taknyos-esős idő bőven.
Majd a törpiek kijavítanak meg kiegészítenek, akik pl használnak is kerámiát.
szerk.:
chopin42 - Attól függ milyen állapotok uralkodnak a géptető alatt. Ha nincs olajfolyásod, akkor elég egy sima apc vagy mezei sampon, akár mosogatószer is. Ápolásnál azt vettem észre, hogy ha tényleg tiszta és száraz a felület, akkor az ápoló állása az, ami igazán nagy különbséget eredményez.
Felviszem az első réteget, majd 24 órával később a következőt. Egy újabb nappal később bátran használható, tartós lesz.
Persze ehhez is kell egy normális hőmérséklet.[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
chopin42
addikt
válasz Morris #51175 üzenetére
Szerintem a sok kence sokáig jó marad egy nagyon alapos mosás után (enyém még bírja, pedig utcán parkol). Ha ezt valaki karbantartja, akkor elég a detailer, és így a legjobb. Szóval 2-3 havonta nagymosás, 2 hetente karbantartás.
Más:
Motortérben tisztításra mi ajánlott? Apc ecsettel? Ápolásra van kc ps(sajna nem pss) és poorboys is, melyik a jobb oda?Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
AIex
tag
válasz Morris #51172 üzenetére
Igazad van,
Annak idején a Shiny Garage citrusos előmosójánál irták itthon az egyik webshop-nál, hogy jó wax maradványok eltávolitására (annak idején akartam rendelni, mert ezt lehet habositóval felvinni, de nem volt raktáron)
Megnéztem az angol nyelvű promo videóban, illetve a Valet Pro citrus pre wash-t, mind a kettőnél arra hivatkozik a gyártó, hogy wax safe,
Szóval bocs, hogy hülyeséget irtam
-
Petyyyyy
addikt
válasz Morris #51164 üzenetére
Teljes reset. Mosás - Adams Strip Wash vagy Chemical Guys Clean Slate. Aztán igény szerint jöhet Tar és Iron remover, esetleg gyurma is ha szükségét érzed/hallod.
IPA, kerámia, örül.Az eddig látottak alapján a kerámiánál nagyon nem mindegy a hőmérséklet.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
JENKINS1
csendes tag
válasz Morris #51096 üzenetére
Nagyon nézőpont kérdése. A legtöbb gyártó egy hidrofób sampont ajánl hozzá, valójában azért, mert a bevonat hatása idővel csökken. A tapasztalat viszont az, hogy a jó bevonatot ami tényleg évekig rajta van elég savas samponnal mosni. Az első Unicarat graphene bevonatot 15 hónapja tettük fel egy autóra, kizárólag savas samponos mosás negyedévente, semmilyen QD vagy viasz, és a bevonat ugyanúgy dolgozik mint frissen. Női tulaj, önkiszolgálóban mossa és utcán áll. Ilyen pl ADBL Tangy vagy Auto Graph Alexandrite samponok. Amikor már hidrofób sampon meg kerámia spray kell hogy dobja a vizet ott már halott a bevonat.
automosowebshop.hu
-
senior tag
válasz Morris #51096 üzenetére
Én ezt használom, nekem bevált:
Gyeon Q2M Bathe2-3 havonta ezzel törlöm át mosás után:
Gyeon Q2M Ceramic Detailer[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz Morris #51006 üzenetére
Lássuk.
Az hogy lecsapatja a felniket, mielőtt a fallout removert felhordja még csak hagyján. Ha körbe járja mind a négyet és utána kezdi sprickolni, a víz egy része már lecsorgott, de szerintem száraz felületre fújva jobb a kontakt. Megy rá a hab majd elkezdi ecsetelni. Én ezen a ponton vetném be inkább a magasnyomásút - a vegyszer dolgozzon, ne te. Ráadásul azzal hogy ecsetel, csak összekaristolja a felületet. a koszt dörgöli össze-vissza. Videóban hű de látványos a before-after, de főleg hibás, elvégre minimalizálni szeretnénk a karcokat. Küllők közt sem fentről lefelé halad, pedig úgy legalább az alsó rész tovább ázhatna a keféből kicsorgó sampon miatt.
Gumit átdörgöli, majd a koszos kefét visszadugja a mosószeres vödörbe. Ahelyett hogy kimosná előtte.Tanksapkánál, csomiajtónál ismétli a fenti hibás sorrendet.
A vízlehúzókat legalább nem felejti el, ez plusz pont. Lehetne javítani rajta - annyiszor kell átmenni rajta bő folyadékkal, míg fehér marad a hab, sűrűn öblítve a felületet és az ecsetet is.
Kesztyűs kontakt mosás esetén megcsinálja a csomitetőt majd a lökhárítót egészen az aljáig - utóbbi az egyik legkoszosabb pont az autón. Hősünk meg onnan folytatja tovább a műveletet.
Ez akkor sem a legjobb, ha kimossa a kesztyűt 1-2 panelenként.
Fentről lefelé haladnék a helyében, az autót két félre osztva, fejben tartva a legkoszosabb részeket - csomiajtó/hátsó lökhárítő és az első ajtók alja.Az ülés-ajtó-ablak tisztításnál a vegyszert a felületre fújja. Inkább a kefére/mikroszálasra bitte.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
FeRRaR1
őstag
válasz Morris #50974 üzenetére
Alapos elő mosás, kátrány és rozsda oldás, 2 vödrös mosás. Szárazolás végénél IPA áttörlés, majd felvitel előtt GYEON PREP áttörlés.
Ehhez még hozzá jöhet a polír ha valamit le kell javítani.
Majd árnyékba vagy fedett helyen GYEON Pure EVO. Mindenre felkenem, kivéve ablakok és tükör. Szóval fényezetlen műanyagokra is. Felviszed a hozzá adott applikátorral, majd vissza törlöd forgatva a rongyot. Egy panel mehet 2 ronggyal, egyel a nagyját, a másikkal a végén tükörre törlöd finoman. Fusso után majd csak azt fogod kérdezni miért nem ezt használtad eddig.
Annyi hogy a visszatörlés finoman történjen, de alapos legyen. Könnyű felvinni és vissza törölni is. Elsőre haladhatsz elemenként (Csak a Pure EVO-val). Illetve ha kimarad egy rész visszatörlésnél akkor az látszani fog szóval nyugodtan, türelmesen, szépen, alaposan. Összességében nagyon nehéz hibázni vele, felkenés után van 5-10 perced hogy vissza töröld a panelt.
Oda készíthetsz egy erős APC-s vizes vödröt hogy a "koszos" rongyokat egyből bele dobjad így nem köt bele a kerámia és mosható lesz.
Kb ennyi, nem egy nehéz történet, inkább odafigyelős de alapvetően "könnyű" munka.
Zárt helyen valami normálisabb maszk ajánlott.
Ha kültéren viszed fel akkor CURE-el ajánlott átmenni finoman az egészen egy órával applikálás után.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz Morris #50962 üzenetére
Használat függő, nem lehet megmondani kinek meddig fogja bírni. Ezért se nagyon szeretem mikor ráírják hogy 12 hónap.
Egy 3000 km-es téli de nem havas túrával lejött egy hét alatt.
A garázsban tartott, mindig feltöltött autón fent volt egy év után is.
Részben ezért álltam át teljesen kerámiára, mert a GYEON az tényleg fent marad évekig. Sok téli túrával is, illetve sokkal egyszerűbb feltenni, jobb az eredmény. Igaz drágább, de az új EVO-kat már tényleg gyerekjáték feldobni és kicsi a hiba lehetőség. Meg nem kell évente 2x szopni nagyot, elég 3-4 évente egy kicsit.
-
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Morris #50726 üzenetére
Lehet, bár nekem nem annak tűnik.
Az autó kerámiával kezelt, tehát nem tudom a vízkő szóba jöhet-e.
Nekm inkább olyan anyagnak (talán sampon?) ami a kerámiát is "megmarva" "beleégett" az egész fényezésbe." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
KisBundi
őstag
-
FeRRaR1
őstag
válasz Morris #50618 üzenetére
Szerintem nincs értelme. Az első eső lemossa ha fel is visz valamit, de cserébe nem tisztít / habzik annyira jól.
Sampon az legyen sampon, és igen. A BSD nyugodtan mehet fel a szárazolás végén egy enyhén nedves ronggyal és nagyságrendekkel jobb és tartósabb az eredmény.
Illetve duplán nincs értelme mert ha kerámiázott a kocsi akkor azt töltöm fel szárazolásnál, ha fel akarok vinni waxot, kerámiat, QD-t akár csak a felnire az se lesz tartós az adalékos sampon miatt.
Én azt mondom legyen sikamlós, erősen habos, egyszerű de nagyszerű a sampon. (pl: ValetPro Concentrated car wash) Se több se kevesebb mert nem tetszenek a negatívumok amik vele jönnek. Ami pozitív lehetne részben azt meg az első reggeli harmat leszedi. Nem ad normális védelmet egy spray gyors waxhoz képest se.
Mennyivel tart tovább a szárazolás végén rongyot cserélni és felvinni pár lehelet BSD-t. Nagyságrendekkel jobb mint bármelyik adalékos sampon amivel találkoztam. Egészen tartós lesz, hosszabban néz ki jól, szépen dobja a vizet. Na ezekre egyikre sem képes egy adalékos sampon. De cserébe samponnak is rosszabb.
-
KisBundi
őstag
válasz Morris #50618 üzenetére
Igazából pont a habzás lenne az egyik lényeges tulajdonsága egy samponnak, hisz a hab maga emeli el a felülettől a szennyeződéseket, amik a mosás folyamán károsítják a felületi kezelést vagy magát a fényezést. Lehet kicsit furcsán hangzik, de így működik. A benne lévő adalék pedig rögtön el is takarja szépen a mikrokarcokat, szóval szemfényvesztés. Egy jó samponnak habzania kell rendesen, de a waxos samponokban a benne lévő adalékok már habzásgátlóként működnek. Ez az én véleményem.
[ Szerkesztve ]
-
KisBundi
őstag
válasz Morris #50609 üzenetére
Én pl a Sonax fényező samponját használom évek óta. Nagyon kiadós, jól habzik, pH semleges és öröm vele dolgozni.
FeRRaR1: A számból vetted ki a szót. Valahogy ez a leszedem a zsíros/olajos cuccokat, de közben viszek is fel rá waxot/kerámiát dolog nekem nagyon bűzlik. Ugye azt már ismerjük, hogy ami mindenre jó az valójában semmire nem jó. Az ilyen minden az egyben cuccok szerintem felejtősek.
[ Szerkesztve ]
-
tomisanzero
tag
válasz Morris #50429 üzenetére
Így mosok autót ahogy leirtad, csak van egy ezer éve vásárolt habosító flakonom, amit régóta szeretnék használni, ha már megvan, de kellene hozzá egy magasnyomású A folyamatosan karbantartott autóimnal bőven elég a kerti slag, de néha mikor beesik egy két cimbora autója, amik sosem láttak kézi mosást, lehet hatékonyabb lenne habosítóval felaztatni a szutykot, de aztán lehet csak parasztvakitas, kitudja.
-
zsolt19900
őstag
válasz Morris #50388 üzenetére
én finom ecsetet használok erre + mellé tartott proszívót, ergó durva kontakt nem éri azt ami karcolódhat
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
d4d
tag
válasz Morris #50372 üzenetére
Az a zöld autoglym sampon jó példa arra hogy azért tud ez a "waxos" dolog működni, nálam is jó volt. Tényleg szebb fényt adott és sokkal jobb volt a hatása mint a mosóban ráfújható szarnak. Kb 60km/h felett nem kellett ablaktörlőt se használni esőben. Persze ilyen időben nem bírta sokáig. A habzás önmagában nem sokat jelent, de ez a sampon bevallottan gyengébb habzású, nem titkolja az autoglym. Házon belül van sokkal jobban habzó samponjuk is, ha valakinek ez a mániája. Arról nincs infóm hogy pontosan milyen adalékkal érik el ezt a hatást, de működik az biztos, pedig nem mai darab. Illata (vmi rágógumis), állaga, és a baromi jó zöld színe is mind tetszett.
A Carpro/Gyeon samponokkal se lehet mellélőni. Egyáltalán utána kell nézni mindig az adott cuccnak, boltoknál, fórumokon, youtubeon ststb. Ha valamiről nem találsz semmit vagy 1-2 kelet európai oldalon kívül kb mindenhol máshol ismeretlen a világban az minimum kérdőjeles. Persze lehet jó, de én már eleget költöttem mindenféle szarra, most már próbálok biztosra menni.
-
-
kw3v865
senior tag
válasz Morris #50146 üzenetére
17 éves. Soha nem gondolkodtam újban, racionálisan közelítem meg ezt a kérdést. Ez csak egy használati tárgy, ami elvisz A-ból B-be. Erre a célra tökéletesen megfelelt eddig is, és még legalább 5 évig nem is tervezek megválni tőle (Euro 4-es benzineseket egyelőre még nem tiltják a nagyvárosokból). Nem hobbi, pusztán esztétikai dolgokra nem költök, mivel nem dísznek van, de műszakilag igyekszem rendben tartani. Nyilván, ha beindul egy komolyabb korrózió, akkor kénytelen leszek.
Az utolsó forintig vezetem az összes kiadást, és nem jönne ki a matek, ha lecserélném egy 10 évvel fiatalabbra. Ráadásul - amivel sokan nem számolnak - egy használt autó mindig kockázat. Bele lehet futni rejtett, nehezen felderíthető hibába, ami aztán nagyon hosszadalmas és igen drága történet lehet (megbízhatónak számító típusok esetén is lehetséges). Egy helyszíni vagy szervizben történő átvizsgálás sem 100%-os megbízhatóságú, még tapasztalt szerelő által sem, valamilyen szinten zsákbamacska és ezzel a kockázattal is számolni kell.
Nyilván aki 2-3 évente autót cserél annak felesleges akár egy alvázmosást is elvégeztetni, de ha van egy megbízható, tökéletesen ismert előéletű autód, amin ráadásul a legalapabb dolgokat (folyadékok, szűrők, gyertyák cseréje) magad meg is tudod csinálni (de ha egyéb alkatrész kell, akkor is sok a bontott, mivel elterjedt típus), akkor pénzügyileg nem biztos, hogy a néhány évenkénti cseréje a gazdaságos megoldás (önmagában ez a procedúra is pénz és idő, ha igazán precízek akarunk lenni ezzel is számolnunk kell). Másrészt viszont jobban oda kell figyelni néhány dologra vele kapcsolatban az üzemeltetés során pl. jelen esetben a garázs jobb szellőzésének biztosítása. -
FeRRaR1
őstag
válasz Morris #50092 üzenetére
Próbálj ki más terméket, acél gyapjúzd át előtte a szélvédőt 0000-ással hogy biztos teljesen tiszta legyen. (esetleg a lapát élét is kend át a termékkel ha más nem segít)
Nekem a rainx soha nem működött normálisan, mindegy hogy a spray, tisztító spray vagy ablakmosóba önthetőt próbáltam. Egyik rosszabb volt mint a másik.
Soft99 Glaco ellenben kitűnően működött és imádtam.
Illetve annak a leírásában is benne volt ha nem tökéletesen tiszta az ablak, vagy nem teljes a visszatörlés lapát ugrálást okozhat.
-
FeRRaR1
őstag
válasz Morris #50055 üzenetére
Nem időhöz kötném ha nem mosás után de BSD előtt amég dobja a vizet addig fent van, ha nagyon gyenge már akkor lehet újra kenni.
Felhasználás függő, hol tartod, hogy mosod. A garázsban tartott ritkán használt S80-on fent maradt jóval 1 év után is. (ha nem ment ringre)
A szabad ég alatt parkolt, napi használt, tengerpartot is látogató XC90 kb 6-9 hónap volt. Az első ajtók aljáról valamivel hamarabb eltűnt.
Én a téli szezon után kentem mindig újra, napi verdánál ha jól rémlik téli szezon előtt és után is.
chopin42
Kisebb, koszosabb esőnél roszabb de nagyobb esőnél cserébe jobb mert lehoz csomó retket. Illetve a gyorsan száradó kocsik álltalában koszosak is. És a koszréteg elvezeti a vizet, felszívja, szét osztja, jobban párologtatja...
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz Morris #50055 üzenetére
Látni fogod majd, addig nem kell újra jar mosás + fusso amíg elégedett vagy a hidrofob és a csillogó hatással. Ez kb fél és 1 év között van valahol.
Én azt csinálom hogy 1 évbe 2szer csinálok teljes nagy takarítást ezzel együtt fusso. Marciusban az aprilisi eső, fagyanta...stb ellen. És ősszel kb októberben, készülve az őszi-téli sárra, latyakra, falevelekreAz első pár hónapban a legdurvább a hatás úgy is.
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz Morris #50053 üzenetére
Ezt sajnos nem tudom, nem használom a BSD-t ilyen célra.
Ettől függetlenül szerintem a válasz nem. A környezeti behatásoktól, lándzsás és adott esetben kézi mosásoktól, kémiai vagy fizikai dekontaminálástól egy idő után elhasználódik a bevonat. Akkor pedig újra jöhet a Fusso pl.
De engem is érdekel tényeken alapuló válasz, szóval egy tapasztaltabb fórumtárs majd javítson ki pls.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
válasz Morris #50049 üzenetére
Ha elkezdene gyengülni a védelem/hibrofób hatás, akkor pH semleges autósamponnal mehet a rendes kézi mosás, ami követhet a szárazolás BSD-vel egyfajta reload gyanánt ahogy FeRRaR1 írta.
Fél hétkor kipattantam ma reggel, gondoltam irány autót mosni, de már akkor elég erősen sütött a nap. Emiatt elhalasztottam délre. Itt a Savoya mosóban pont olyankor van teljes árnyék az állásokon.
Volt pár dudálás (az évek alatt most először azt hiszem), mert néhányan nem tudták hogy érkezési sorrendben van mosás.Két hónapot állt az autó a műhely udvarán, időszerű volt a kétvödrös mosás. Pont fordítva jártam a BH wax-szal mint tomisanzero a Fussoval - a függőleges paneleket hibátlanul működik, felnikhez hozzá sem kellett nyúlnom, de egy Q2M Tar után a tetőn és a géptetőn teljesen eltűnt. Nincs ezzel gond, amúgy is waxolni akartam a hétvégén, de meglep, mert az előző kezelés simán kibírt egy évet.
Volt ellenben örömtelibb pillanat is. A távolinál pont benne van a vízpermet a szomszédból, azért olyan ködös a kép.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
FeRRaR1
őstag
válasz Morris #50045 üzenetére
PPF -> kerámia -> kemény wax -> spray wax
Ebben a sorrendben megy a védelem és a tartósság is (persze rendes védelmet csak a PPF ad....).
Egy kemény wax szárazoláskor egy lehellet BSD-vel már nagyon jó eredményt tud adni.
Sokkal szebb, nehezebben tapad meg a kosz, egyszerűbb takarítani.Ha úgy érzed hogy neked csak a BSD elég, akkor hajrá. Ne más mondja meg mik az igényeid. Viszont az nem fog pár hónapnál tovább fent lenni és a kinézet, kosztaszítás, víz lepergetés se ugyan az lesz. Nem rossz a BSD, de nem egy fusso szint.
Illetve egy egész jó rendszert alkot mert a fényezésen esetleg felnin ott a fusso, BSD meg mehet mindenhova szárazoláskor. Így valamennyire lekezeli az üveget, műanyagokat, fényezést és felnit feltölti. Kb csak a gumira kell valami utána.
-
FeRRaR1
őstag
válasz Morris #50034 üzenetére
Nekem tetszik hogy letisztult és patika.
Tegnap beltér takarítás közben lőttem egy képet a kocsi mellett állva:
Imádok az erdő mellett lakni lovakkal (szomszédé). Persze van hátránya is, sok a légy néha meg ahol ló van ott lósz@r szag is (nap végén mikor takarítanak) de szeretjük nagyon.
Mamámnak a 80-as 90-es években fent volt a Tiszta udvar rendes ház tábla
-
FeRRaR1
őstag
válasz Morris #50005 üzenetére
Igen de elég az egy üvegcsés verziója Cure nélkül.
Nekem egyik kocsin egy éves, a másikon 2,5 kb.Most már erre is figyelek hány réteg kell és mennyire egyszerű az applikálás. Ebből elég egy réteg és sokkal egyszerűbb mint waxolni. Erősebb és tartósabb, tovább néz ki jól de persze egy Fusso tégelyből megcsinálsz 30 kocsit... Viszont szerintem 3 év állás után romlott a tartóssága valamennyire. Először megvolt a 12 hónap, utóljára már a 6 se nagyon.
Én a nagyobbat vettem, majd elkopik. Megy lámpákra, vagy pl egy dobozzal kicsit megkarcoltam Volvo lököst hátul, polír után azt a részt újra kentem... Sok kocsi megy át a kezeim alatt.
-
Petyyyyy
addikt
válasz Morris #50007 üzenetére
Nem baj az, hidd el.
Tényleg csak arra figyelj hogy az applikátoron ne legyen túl sok anyag. Ha jól esik a fény a felületre, látni fogod, ha esetleg nincs elég wax rajta.hemaka - Meglep amit írsz, nem tapasztaltam nehézséget visszatörlésben.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
nVIPER
senior tag
válasz Morris #50007 üzenetére
Egyébként azon gondolkodtam korábban, amikor megvettem a spray palackos GYEON can coat-ot, hogy ha kibír 1 évet ápolással, akkor már jó vagyok. Évente tavasszal úgyis csinálok mindig egy nagytakarítást, falcokkal, motortérrel együtt, amikor dekontaminálok is. Aztán év közben már csak megújítom a kerámiát. Ettől sztem nem kell több, de bakancslistás még a GYEON Pure. A Mohs mit tudhat?
-
hemaka
nagyúr
válasz Morris #50007 üzenetére
Nekem is van fusso, de a kocsi felenel mar anyazok es unom visszatorolni, mert kis teruleten is gyorsan szarad es alig jon le. 🥴
szoval lehet egyszer meg bekenem, de aztan kiprobalom azt a 30 ml csodaszert. Nemet amazonrol joval olcsobb, mint az itthoni ar. A fussot meg vagy eladom ha kell valakinek vagy elhajitom, tokom se kinlodik vele, gepem meg nincs hogy azzal huzzam vissza. Btw polirgeppel vissza lehet torolni normalisan?[ Szerkesztve ]
crazy mudi dog ║ Fuji X100VI ║ MBP M4 Max ║ Syno DS3622xs+
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Path of Exile 2
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Autós topik
- Tőzsde és gazdaság
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Robotporszívók
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Kuponkunyeráló
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat! (vagy elvesztettem a belépési emailcímet, 2FA-t)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest