- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Doky586: Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
- Gurulunk, WAZE?!
Aktív témák
-
Beowulf_78
addikt
válasz
Drizzt #23851 üzenetére
Köszönöm a válaszokat!
Egyik táborba se tartozom fanatikusan, végülis a GTX 260 OC mellett döntöttem. Annyira nem tudtam dönteni hogy belefájdult a fejem a variálásba.Ilyenkor jobb lett volna ha fanatikus vagyok bármelyik "tábor" is legyen az, könnyebb lett volna a döntés.
Kb. 50-50% a pro és kontrák aránya mindkét oldalon.
Végül ami a BFG OC mellett szólt, és ami miatt mellette döntöttem...--Húzhatóság
BFG OC-k közül nem egy kártya bírja 24/7-be a 750/1550/2240 -et az alap 590/1296/1998-hoz képest. 20-25%, ami fps-ekeben is megmutatja magát előnyként. Nagyságrendileg 700-as GPU val 7-10fps választja el a GTX 280-tól játékok alatt. Így viszont jóval gyorsabb a 4870-nél, de ígérem megnézem több játék alatt is. A gyárilag húzás minden OC-s kártyánál kaki. Nem ez a pláne az OC-s kártyákban.
--Márka
BFG-t senkinek se kell bemutatni (5 év gar.). A világ TOP 3 gyártója közül az egyik, az EVGA után talán a 2. helyre sorolnám. Atiból csak Sapphire-t tudtam volna venni, és mivel 3870 X2 Sapphireból kicsit csalódás volt, (ventivezérlő IC-je valószínű hibás volt ami nemrég derült ki, azért volt kezdetektől kezdve hangos, és persze szabályozni se lehetett) de talán ettől függetlenül is, mindenképp a BFG-t jobb márka mint a Sapphire. Atiból nem tudtam volna olyan márkát venni ami hasonlóan nagy név. A zöld oldalon több a nagy név ez tény. XFX,EVGA,BFG és még 2-3 gyártót simán ide lehetne sorolni.
-- Jövőkép
Mindenki találgat...valaki azt mondja Far Cry 2 alatt össze fogják fosni magukat az Atik, valaki azt mondja nagy hátrányban lesz az nV a DX 10.1 miatt, szóval itt is sok a pro és kontra. Az hogy a jelen mit mutat nem jelent semmit, mert ha jelentene akkor mindenki tudná mi lesz a jövő a jelenből következtetve.
Ezek alapján nem lehet kártyát választani. Nekem az a +6k annyira nem számít hogy az döntsön, ezért is volt nehéz a döntés.
-- 1680x1050 felbontás
Bár a tesztek nem ezt mutatják, (valószínű a GDDR5 miatt) de simítással nagyobb létjogosultságát érzem a 448bit-nek, és a 896mb RAM-nak mint az 512mb-nak 256bit-en. G80 GTX-re gondoltam vissza. A mai napig jó kártya, immáron 3. éve, pedig semmi extra... 768mb RAM, 384bit. Ennyi a titka annnak hogy még mindig él és virul! Tehát ha a múlt és a jelen közötti időszakból próbálom kitaláni a jövőt, akkor a "nyers erő" lesz a domináns, illetve az időtállóbb, de persze ez nem ilyen egyszerű.
Atiról nem írok külön pozitívumokat, negatívumokat, úgyis tudjátok, tapasztaltátok.
-
Bluegene
addikt
válasz
Drizzt #19068 üzenetére
érdekes larxior crysis testje, ennyi idő alatt tízszer le lehet futtattni
valószínűleg alulmaradt a 8800Ultra a 4850-nel szemben ezek szerint, különben itt nagyhangon linkelné a screenshotokat, és azt magyarázná h az nvidia másfél éve ott volt mint most az atiazért érdekelne mennyivel
, szztem max 20%
-
Egzee
őstag
válasz
Drizzt #14377 üzenetére
Szerintem nekik most 20$/db is rohadt nagy pénz lett volna!
Nekünk viszont nem... 3000ft? Semmi... Akkor is megvettem volna... Mondjuk én használtan vettem egy fanatikus testertől 31K-ba 3év garral 2 hetesen, akkor is adtam volna 33-at... Ennyi nem oszt, nem szoroz, hisz a 88GT-nél az !!!AMD szerint!!! 55%-al jobb... Jó az 30-nak is, de akkor is! Ugyan annyiba kerül!!!
Jah! Figyeljetek már ide! Miért is hasonlítjuk ezt a kártyát a 260-hoz? Miért is akarjuk mi azt annyira, hogy megverje? Tudjátok én LESZAROM, mert az nem 33, hanem 65 ezer forint! Akkor miről van itt szó??? Dejó! Menjenek az NV-sek, és azután nyúljon a zsebébe egy helyett 2x, miután látta, hogy mennyivel veri meg a 260-as a 4850-et... Inkább veszek kettőt... Vagy inkább befizetem a közüzemi számlákat?
-
luw2win
őstag
válasz
Drizzt #14165 üzenetére
Nekem is az mozgatta...de inkább letettem róla:
1. Drága
2.hosszútávra tervezek (2-3év)
3. Q1 ben itt van a 58xx széria ami azt jelenti h kb egy 5870 leveri a 4870X2-t (sztem) és fele annyiba fog kerülni. Ha pl most megnézed a 3870X2 árát (kb 60k gianninál) és kapsz egy 4870-et 50k ért és azért van rendesen külömbség a teljesitményük között.Én azért még gondolkozok ( tom sokan szenvednek ebben a dologban, én is, h majd még várok a köv szériára mert az jobb meg stb..), de kb egy olyan karit akarok kifogni mint annak idején az én kis 6800GT-m ami még máig szolgál. és már azért van neki is multja.
Jah meg én sztem addig nem veszek kari-t mig a Crysis el nem fog futni rajta normálisan mert azért én még FarCry2 ni is szeretnénk, és persze nem 40fps-el meg nem 100k-s karikkal.
-
luw2win
őstag
válasz
Drizzt #14145 üzenetére
Az egál kifejezés sztem csak a Crysisnál érvényes.
A többi játéknál min 5. max 10 fps a dif. a 4870 javára.
Sztem...Biztos nagyon lehet huzni meg minden. De sokkal korszerübb a 70-es mint a 260
És még az ATi rengeteget fog fejlődni a driverekkel (mindig ott van a hátrány) -
Mozso26
senior tag
A vibrálás egy elég tág fogalom elismerem. Nos nem csunya háromszögesek és nem ugy néznek ki mintha rájuk vetitették volna öket.Vermár(hát lehet hogy roszul irtem a nevét) egy föküldi amikor ostrom alá veszel az ufo kinézetü haverokkal egy nagyobb bázist. Itt kell választanod az embereid közül hogy melyiket hagyod meghalni és egy bombát is becipelnek az alatvaloid,+megfingatod azt a roszkülsejü fögonosz Sanit,Saint vagy hogy is hivjákot.
-
Mozso26
senior tag
Na azt pont nem néztem.Vermárot néztem, meg mondom az árnyékokat a kararkterek arcán, hidd el hihetetlen hogy nem vibrálnak.És mondom sokkal gyorsabb.Ja és vermáron a tetö fele menet a felhök közül beszürödik a napfény ami a 320-on nem volt, és pedig semmit nem állitottam át.(még csak nem is raktam ujra).
-
janos666
nagyúr
Most mondjam azt engem még 8800GTS-320Mb után se nyűgöz le annyira a 4870-es mint sokan várnák?
Ha tundnám tuningolni talán már szebb lenne, de akkor is jobban megérhette volna egy 4850. Arról le lehetne pattintani a fedelet, rá egy 8cm-es venti és kész. Itt le vannak zárva a lamellák, nem megy rá a ventit a tetejére, a gyári hűtő most még elég, de ki tudja ha felszabadulnak a tuningcsúszkák kitart-e 35%-os halk módban addig amíg menne a mag?Annyit viszont tudok mondani hogy ezek után mégsem akarom megválni tőle vételáron se. Pedig a "teszteljük első közt" örömön is túlvagyok...
-
Jiced
csendes tag
Nem tudom, sok itt a kavarás az órajelekkel, de ezt a 900Mhz(*4) -et lehet olvasni mindenhol.
A Powercolor szerint pl. a mag órajele 725Mhz lesz, a Sapphire meg 750Mhz -et ír.
A Jetway már fel is rakta az oldalára a HD4870-et:
http://www.jetway.com.tw -
marcias
őstag
Köszi a (számomra is) érthető választ.
Eszerint nem egy teljesen új dologról van szó, hanem (gyanítom a rendelkezésre álló mind nagyobb számítási kapacitást kihasználva) ezt a technológiát tervezik majd szélesebb körben (árnyékok, tökröződések, ahogy mondtad) felhasználni.
Azért is kérdeztem ezt, mert kocsit olyan érzésem támadt, hogy az RV7x0 sorozat, és úgy általában az Ati növekvő nyomása a techológiai fejlesztésre (Dx10.1, Dx11) arra ösztönzi az nVidiát, hogy latba vessen ő is valamit, hogy ne köpködjék a fejlődés hátráltatójaként, de mivel nyilván nem fogja az Ati által követett utat választani, hiszen akkor idegen területre merészkedne, ezért valamilyen más csapásirányt jelöl ki annak érdekében, hogy az Ati ne tudja elcsábítani új techológiáival a fejlesztőket, és megint csak 2. lehessen.Bocsi hogy kicsit hosszú mondat lett
-
rocket
nagyúr
Elolvastad mire masoltam be ezt a cikk reszletet?
Arrol szolt tegnap a pletyka, hogy clock-to-clock (GPU) egyelore nem gyorsabb a XT mint a PRO, erre irta janos666 azt a hozzaszolast amire bemasoltam a cikkbol a reszletet, miszerint 30% kulonbseg van a PRO es XT kozott, core orajelben meg 100mhz, vegyuk alapul a "worst case scenariot", legyen 700mhz a PRO es 800mhz az XT, az GPU orajelben ~14% elteres, tehat a konkluzio egyertelmu., azt leszamitva,hogy mind pletyka -
VaniliásRönk
nagyúr
De, kizárt, ha a GT200-ban javították volna a hibákat, akkor csendben röhögnének a markukba, nem pedig kétségbeesetten hőbörögnének.
gbors: Ha "csak" ennyi lenne a baja az nVidia megoldásának, akkor sem 5 perc áttervezni a GPU-t, ráadásul akkor hasonlóvá válna az ATi megoldásához, idegen terepen pedig akár ki is kaphatnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Lesz, csak nekünk Battlefield 3 lesz a neve. Annyiban fog különbözni, hogy a PC-sek játékélménye el lesz tolva a szimuláció felé, a konzolos Bad Company inkább olyan COD2-ős Fun játék lesz. Kicsit hasonlítani fog a dolog a GRAW2-re amikor a konzol és a PC ugyanolyan névvel szinte teljesen más játékélményt kapott.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Me a High Poly modell az nagyméretű (20-50MB), míg a Low Poly kisméretű (100-300kB). Nem mindegy, hogy a CPU és a rendszer erőforrásait melyikkel terheled.
Natalya Tatarchuk néni tartott ebből egy előadást a GDC08-on. Csinált két programot. Az egyik egy szimpla High Poly táj volt, míg a másik egy Low Poly + tesszalált táj. Megjelenítésben ugyanaz lett az eredmény, de a tesszalált változat 5x gyorsabban futott.
Amúgy a tesszalátor Displacement Map-ot használ, ez nem közelítő megoldas, hanem ténylegesen át lesz a felület dolgozva a high map alapján. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Miért lenne megkérdőjelezve? Egy teljesen logikus lépcsőfok amit már rég be kellett volna vezetni, mert a Low Poly tesszalált modellek a jelenlegi erőforrásigény töredékét használják. A Raszterizálás meg akkor is alacsony hatékonyságú lesz ha nem tesszalált felületekkel érünk el magas poligon számot. Amúgy a megvilágításra Cube Map indexes GI-t kell használni, az lényegében független az objektumszámtól, így jó hatásfokú, és az eredmény is nagyon szép lesz.
Tárgyat valós időben sose fognak a jelenlegi GPU-k neked darabokra tépni, azt a Physx gamákban is a CPU végezte, még akkor is ha volt PPU-d. -
R.Zoli
őstag
És az UE3 is csak egy "lightos" DX10-es stuff... Egy alapjaiban DX10.1-es játék semmit sem tudna NV kártyán... Namost akkor miről is beszélünk? Nem a userek fognak szerintem szívni nagyot mert így is úgyis venni kell 1,5 évente új kártyát, hanem ,hogy az NV meg tud-e újulni ha Dx10.1-es vagy később DX11-es játékok jönnek...Jó év múlva a DX11 közelében leszünk, míg az NV-nek Dx10.1-es hardware sincsen és ami most van a kezében alkalmatlan Dx10.1-re és ez a lényeg...
A dolog lényege az ,hogy RADIKÁLISAN át fog alakulni a DX10.1-gyel minden a DX11-ről nem is beszélve és ennek az alapjait nem az NV fektette le és a DX11-ét sem ő fogja... Az Intel/AMD páros gondol a jövőre és lép is ilyen irányba, az NV úgy tűnik nem... Meglátjuk mi lesz a vége... Sok szakértő szerint az NV ki fog szállni a játszmából amint az Intel belép a Larrabee-vel mert nincs meg mögötte az a tudástár ami a versenhyez kell...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem, DX10-ben élesebb, XP alatt DX9-ben olyan fura kockás a széle. Gondolom DX9-ben PCF-fel van az árnyék, míg DX10 VSM-mel.
Biztos nem jön vissza a DX10.1 támogatás, ilyen nincs, hogy hibás a megjelenítés, ezt észreveszik még a megjelenés előtt. Alapvetően csak a Multisample buffer kezeléséhez nyúltak hozzá, tehát ha hiba van a DX10.1 megjelenítésben akkor a DX10 is rossz.
Az egész dolog mögött az nV áll, mivel nekik nincs DX10.1 így annak előnyeit nem lehet kihasználni. Most jön az a rész amikor az eddig előnyük hátrányba megy át, így elkezdődhet az FX féle stratégia, tartsuk vissza a fejlődést.
Egy évvel ezelött megmondta, hogy ez lesz. -
leviske
veterán
-
Dare2Live
félisten
Avval nincs baj, ha marketingesek nyomják a rizsát: ez dolguk.
Mi meg mgnézzük a "gyorsteszteket", fogyi tesztet és eldöntjük melyiket veszük meg.A baj ott van amikor az egyik gyártó csúnyán csal és emiatt a gyorsteszteknél kiderül, hogy ő a jobb, megvesszük a karit, aztán azt vesszük észre, hogy a régi 9600XTvel szebb volt... és mire ez kiderül addigra csilióan ott vannak egy hajszárítóval a gépükben. [link]
de legalább volt humoruk....
-
-
janos666
nagyúr
Nekem amúgy most is az furdalja az oldalam ami az FX korszakban. Lassú volt a dx9 FX-eken? Jó, mire igazán hasznát láttuk játékokban (nem egyedül a Far Cry használta) addigra már kint is volt az nvidia SM3-as kártyával, az ati meg sm2.0b-vel kinlódott. Utóbbinak az égvilágon semmi haszna se volt sehol csak a dobozon, előbbi lehetővé tette a HDR-t, meg a hasonló mára divattávált effekteket. És nem vagyok benne biztos, de szerintem egy említésre méltó DX9-es játék se nagyon jött amit max grafikán elvitt volna a 9800XT és lehetett volna villogni vele (már úgy nagyfelbontásban, AA, AF, ahogy illik ; mikor még nem volt gef6 csak fx meg rad9).
Akkor okos dolog volt azért radeont venni mert milyen jó lesz 1 év múlva? (lehet hogy dx8-ban is gyorsabb volt most csak a "készüljünk a jövőre, de jó lesz ha..." részről nézem) Mert aki FX-et vett rákényszerült hogy gef6-ra váltson (én pl. rögtön kiadásakor FX5800 olcsón elpasszol és az árából 6600GT), aztán ha befagyott a konfigja mára jobban járt egy 6600GT-vel mint egy X800XT-vel, mert sok játék már csak SM3-al hajlandó egyáltalán megindulni. (még mindíg jobb 640x480-ba tolni mint sehogy, főleg olyan embernek akit ez nem is annyira izgat, csak lőni akar)
Szóval mire beköszöntött a DX9 korszak volt drága csúcskártyája és olcsó középkategóriás SM3-as cucca is az nvidiának, átlehetett velük vészelni az FX korszakot és utánna megérte velük maradni.Most visszatérve a jelenbe: Lefut egy global illumination demó 3870-en 100FTP-el, a csupsz, puritán környezetben, 8800GTS-en meg 1,5-el! Jó, számoljuk ki mennyi teljesítmény marad erre a célra egy játékban ami enélkül az effekt nélkül is csak 60FPS-el fut. Annyi hogy addig kéne butítani míg értelmétveszti, vagy emiatt megharmadolnánk az FPS-t és játszhatatlan lesz?
Nem lehet hogy ha kihoznának valami olyasmit mint FX korszakban a Far Cry, sőtt tényleg minden D10.1-et megvillantana valamilyen szinten most Geforce 9800GX2-n 4, Radeon 3870-en pedig 12 FPS-el menne 1024-es felbontásban? Én biztos kidobnám a kártyát és rohannék 3870-et venni, mert azon 3x annyi az FPS, csaképp azzal se fogok játszani 1 percig se...A DX10 még új cuc, jóhogy nem azonnal megy az átállás átmenet nélkül, ez ma az átmeneti korszak...
Sőtt, szerintem a DX10.1 előhozatala miatt már ugyanott leszünk mint SM2-SM3 idelyén, az igazán érdekes dolgokat amik összehozhatóak lettek volna DX10-ben már csak DX10.1-ben látjuk, DX10.0-t meg temethetjük...És mielőtt jönne valaki hogy önjelölt prókátor vagyok vagy fizetett marketinges: Venni fogok egy Radeon 4870-est amint kapható lesz magyarországon. (szerintem már itt ph aprón sorbanállok az első rakományért...) Most csak úgy kedvem volt elmélkedni...
-
R.Zoli
őstag
Jah csak egy kicsit vicces ,hogy a Stalker új részének a DX10-es demoját nézegettem minap és az NV logoval indított... Na azért ezt nem kéne... Márcsak azért sem mert normális tökös DX10-es hardware sincsen az NV-nek és akkor most ők nyomják itt a marketinget... Szal vicces kicsit... Az a gond ,hogy az ATI kártyák teljes feature listáját kihasználva szebb játékokat lehetne készíteni, de ugye ez senkit sem érdekel... A szar az egészben ,hogy azt érzem az NV a fejlődést fogja vissza ezzel és még mindig a DX9-es játékok toldozgatása és DX10-re való "ál" patchelése folyik és ennek kellene örülni...
-
ulveczkii
tag
Az biztos hogy az Nv rengeteg támogatói pénzt öl abba hogy csúnyán mondva rá írják a játékokat. Sokak által elítélendő módon (én is ige tartozom) mivel ezzel hátráltatja a fejlődést és szerintem ezzel van a baj hisz mindenki arra szánja a pénzét amire jónak látja és ha ő lenne a nagy újító akkor mindenki a seggét csapkodná a földhöz hogy jaj de jól néz ki és még gyorsan is fut + még ez a tündér arra is szán pénzt hogy a fejlesztőket ösztönözze és segítse, hát ez egy mese
. Csakhogy sajan nem ez történik. Másrésztől azt is be kell látni hogy arra a logikusabb írni a játékokat ami a többségnek van. Vagyis az atinak meg kellene közelíteni az 50%ot a gamereknek szánt GPU piac részesedésében.
Ahogy én látom egyre jobb a szitu, a piaci részesedésük nő és egyre jobb gpukat dobnak piacra és egyszer csak beérik a dx10 gyümolcse hisz az Nv akárhogy kapálózik előbutób belefut egy FX szindrómába hacsak nem talál ki valami radikálisan újat ami egy több éve finomított és csiszolgatott ATI karival kerül szembe
Aktív témák
Hirdetés
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Túra és kirándulás topic
- Ingatlanos topic!
- Milyen notebookot vegyek?
- Nintendo Switch 2
- Minecraft
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kompakt MSI alaplap érkezett Ryzenek alá
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- One mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 8Gb ArcticStorm+Raijintek Triton 240mm radiator (+ventilátorok és fittingek)
- Asus GTX 1050 Ti 4GB GDDR5 128bit!!! ELKELT!!!
- ASUS PRIME GeForce RTX 5080 O16G
- GIGABYTE RTX 5080 16GB GDDR7 AERO OC SFF - Új, 3 év garancia - Eladó!
- HP Omen RTX 2080 Ti 11GB GDDR6 Videokártya! BeszámítOK
- AKCIÓ! GIGABYTE B360 i5 9600K 16GB DDR4 512GB SSD RX 7600 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon G6: i7-8G I 16GB I 256-512 SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- LG 48C3 - 48" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen6 CPU
- Eladnád a telefonod? KÉSZPÉNZES OKOSTELEFON FELVÁSÁRLÁS azonnali fizetéssel!
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged