- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Rap, Hip-hop 90'
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Arduino hardverrel és szoftverrel foglakozó téma. Minden mikrovezérlő ami arduinoval programozható, és minden arduino program, board, és hardverrel kapcsolatos kérdések helye.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gergosz2
veterán
válasz
balintarduin #11612 üzenetére
Legalább háromszor olvastam el, de még most sem tudom mit akarsz megvalósítani.
-
gyapo11
őstag
válasz
balintarduin #11612 üzenetére
Kiolvasod az időt az óramodulból, beteszed 6 byte típusú változóba úgy, hogy órák tízesei, órák egyesei, percek tízesei, egyesei, másodpercek tízesei, egyesei. Ezután a millis()-t figyeled, és mindig amikor 1000-rel több az értéke, akkor kivonsz egyet a másodpercek egyeseiből ha még legalább egy az értéke. Ha 0 volt, akkor 9-et írsz bele és eggyel csökkented a másodpercek tízeseit ha legalább egy az értéke. Ha 0 volt, akkor 5-öt írsz bele és eggyel csökkented a percek egyeseit, ha legalább egy az értéke.
Ezt így végigfuttatod az órák tízeseiig, és még léptetsz egy számláló változót is, hogy 295 lépés után, ami 4 perc 55 másodperc befejeződjön a folyamat. Ha nem 4:55-ig tart a folyamat, hanem azt az időt kell elérni, akkor nem számláló kell, hanem minden lépés után összehasonlítani az időt, hogy elérte-e már a kitűzött célt. Esetleg egy vizsgálatot érdemes a visszaszámlálás megkezdése előtt végezni, hogy nagyobb-e a mostani idő mint a kitűzött cél, ha ez lényeges, mert amúgy akár egy napig is tarthat a visszaszámlálás. -
válasz
balintarduin #11612 üzenetére
Real Time modullal lehet visszaszámolni? Vagy hogy próbáltad eddig, ahogy nem sikerült?
Hozzáadsz 4 perc 55 másodpercet az aktuális időhöz, és beállítod alertnek. -
tibi-d
tag
válasz
balintarduin #10309 üzenetére
Amit leírtam az a le-fel, belép-vissza menüszervezésre vonatkozott. A 4X3-as mátrixhoz van Library. Azt kell leprogramozni, hogy hány karaktert akarsz egymás után beolvasni. Ha 3-at, akkor az (1.)X100 + (2.)X10 + (3.). A menü száma meg is van. Ha végrehajtottad a menühöz tartozó rutint, a menü számát törlöd, és már kérheted a következő számot.
-
tibi-d
tag
válasz
balintarduin #10303 üzenetére
Szia!
Úgy oldottam meg az én menürendszeremet, hogy bevezettem egy változót (MenuNumber) aminek az értékét attól függően változtatok, hogy éppen melyik menüben vagyok. Főmenü (1-9), Almenük (11-99) Al-almenü (111-999) stb. Így 5-6 mélységű menürendszert is lehet kezelni. Egy menüvel feljebb egyszerű 10-es osztással lehet jutni. -
Teasüti
nagyúr
válasz
balintarduin #10305 üzenetére
Rakd be egy switch-be az összes menü képernyőt!
Így kizárod a konkurrens választási lehetőségeket. Ha meg vmi ismétlődő mintád van, akkor meg optimalizálj!szerk: vagy csinálj egy állapotgépet a menu() függvényekhez is! Nem látom hirtelen miért kellene lefuttatni egymás után őket. Egyszerre csak egy van megjelenítve, nem?
-
Teasüti
nagyúr
válasz
balintarduin #10303 üzenetére
Állapotgépnek nézz utána! Azzal lehet követni az eseményeket.
Mindig kell egy változó, amiben követed melyik képernyőn vagy.
Én úgy csináltam menüt, hogy volt egy változóm a főmenünek, képernyőnként sorjában és ahogy léptettem a változót, úgy lépkedett a menü is. Aztán ugyanez a rendszer minden egyes almenüben is.Én mondjuk anno egyetlen uint8_t változót figyeltem csak és határértékek szerint ugráltam benne.
Mondjuk 1-10 között volt a főmenü, 20-30 között az 1. almenü, 40-50 között a 2. almenü, stb.
És int++ és int-- szerint lépegettem az adott tartományban, amíg át nem lépett vmelyik határon. Ekkor előre meghatározott helyre ugrottam a sorban, attól függően mi következett. Pl. vissza a végére, ha végtelenítve volt a menü. Vagy a következő almenüre, stb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- LG 34WQ75X-B - 34" Ívelt IPS Panel - 3440x1440 2K QHD - 60Hz 5ms - FreeSync - USB Type-C 90W
- Új Dell 14 Inspiron 5435 FHD+ Ryzen7 7730U 4.5Ghz 16GB 512GB SSD Radeon RX Vega 8 Win11 Garancia
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Bezámítás! Gigabyte G5 KC Gamer notebook - i5 10500H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB WIN10
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest