Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- MaxxDamage: (TongFang) Medion Erazer Beast 16 X1 benchmark
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- GoodSpeed: A megfelelő matrac kiválasztása egy hosszú folyamat végén!
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Sapphi: StremHU | Source – Self-hostolható Stremio addon magyar trackerekhez
- Meggyi001: A végtelenbe...
- Invázió egy novellában 3-4. (Update) +5. fejezet! (18+ nyelvezet)
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz
Yutani
#50238
üzenetére
RDNA4-ből nincs felső és legalsó kategória, ez is befolyásolja. 1 hónapja ért be csak MSRP árra külföldön és Magyarországon is csak 2 hónapja van ilyen áron. Én még 315k-ért vettem áprilisban a 9070-em, most 245k a kártyám nagy, megbízható boltból. Q4-ben dől el, hogy a valós árazás mennyit segít.
-
PuMbA
titán
Mellékdolog, de ezt egyébként most láttam Nessaj-nál, ezzel közvetít YouTube-ra is a Twitch mellett egyszerre és megtaláltam az AMD Software streamelési funkciójában is, hogy lehet Restream-hez kapcsolódni direktbe, hogy oda tolja ki a feedet.
-
PuMbA
titán
Persze, az OBS megkerülhetetlen a legtöbbeknek és a YouTube videók pedig sajnos több hónaposak. Például a mostani, szeptember végén kijött 32-es OBS főverzióban lett átállítva az alapértelmezett AMD enkódolási beállítás:
"Updated the default settings for AMD encoders [rhutsAMD]"
Illetve lett AV1 színkódolás is javítva:
"Fixed incorrect color range property setting for AMD AV1 encoder [rhutsAMD]"
Fogalmam sincsen, hogy NVIDIA és az AMD milyen ütemben dolgoznak az OBS-en, de itt sok múlik magán az OBS-en, hogy hogy használja és milyen konfigurációval a gyártói enkódert. Az AMD Software-ben ezt maga az AMD állítja be.
-
PuMbA
titán
"Itt van egy másik videó ami feketén fehéren leírja mi a gáz, ezt ignorálod?"
Ebben a videóban OBS-t hasonlítanak, nem az AMD által tudott videó minőséget
Az általam linkelt videómban el van mondva, hogy OBS-t kihagyva vetette össze a képminőséget és látható is, hogy hasonló minőségeket tudnak a kártyák. Az, hogy az OBS rohadt lassan reagál AMD-s dolgokra, az egy más kérdés és biztosan máshogy is kell beállítani, mint NVIDIA esetén."Miért akarod közben bebizonyítani hogy a másik szar? Nem,nem szar. ."
Én? Raktam be egy videót, amiben tények vannak, erre elkezdtétek szétszedni, hogy ezért nem igaz, meg azért és eljutottunk a teljes streamelési ökoszisztémához, aminek már semmi köze az eredeti témához, mert nem bírtatok beletörődni. Továbbra sem értem, hogy miért kéred rajtam számon ugyanazt, amit Ti csináltok.
Jacek: Rá....már tényleg kezdem unni, azt hiszem ma befejeztem. Ez egy jó dátum erre, December 1.
-
PuMbA
titán
Közben Benchmarking csatorna is beírt a videó alá kommentbe, hogy ugyanezt tapasztalja es muszáj capture card-dal fölvennie, mert az NVIDIA legyilkolja a minimum fps számokat.
-
PuMbA
titán
válasz
FLATRONW
#50201
üzenetére
Ez nem igaz már hiszen van, hogy kicsit jobb az AMD a Twitch által használt 6mbiten H264 kodekkel: [link]
Teljesen egy szinten van a három VGA gyártó, el kell engedni a régi berögződést, hogy NVIDIA a király ebben.Most amúgy is a legtöbben mennek át YouTube-ra az ilyen nevetséges megszorítások es rossz képminőség miatt. YouTube-on használhat az ember AV1-et is. A magyarországi legnagyobbak, Nessaj és WeAreTheVR is főként YouTube-ra tértek át.
-
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#50190
üzenetére
Ez a két kép nem is ugyanazt ábrázolja…
Látod lehull a lepel rólad, hiszen bármibe belekötsz amibe esetlegesen jobb az AMD, mert olyan nem lehetséges a világodban. Teljesítmény hogy jön ide? Egyből jön a magyarázkodásod, hogy biztos emiatt nem így van meg amiatt. Mostantól nincs értelme válaszolni bármely hozzászólásodra, mert kristály tiszta a helyzet. -
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#50188
üzenetére
"All this said, these findings are not surprising to me as I tried recording on both my 6800XT and 3080 a few years ago and I remember seeing the same thing on my systems back then, the drops in the 0,1% lows were way worse on Nvidia when recording."
Semmi köze ennek a KB5066835 frissítésnek, mert évek óta fennálló probléma többféle kártyával, többféle rendszeren
Én nem látok képminőség különbséget, a külső Elgato felvétel minősége más. -
PuMbA
titán
-
PuMbA
titán
AMD Software VS Nvidia App Recording Performance Cost - Which Is Better?
Érdekesség, hogy az NVIDIA esetén többféle kártyával is felvétel közben eléggé beesik az 1% és még jobban 0.1% fps. Más még nem vizsgálta, de jó lenne egy másik teszt

-
PuMbA
titán
Mióta bejött a bánya aztán meg az AI, tehát kb. 2021-től taroltak az NVIDIA bevételek és market share. Hogy mi lett volna ezek nélkül, na az jó kérdés, de biztosan lett volna növekedésük így is attól függetlenül, hogy 2010-től 2018-ig stagnált az NVIDIA a bevételek terén.
-
PuMbA
titán
válasz
Ancsika99
#50141
üzenetére
GeForce RTX 4080 SUPER with 32GB GDDR6X memory now available in China
4080 Superek is állnak doboz számra, megduplázott 32GB-tal, de ezek nem tudom, hogy mikori eladások
USA-ban a mai napig jól fogy a két generációval régebbi 3060 és 3050, mert folyamatosan a Top 10-ben vannak: [link] 1 hónapja az első helyen volt látható a 3060. -
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#50134
üzenetére
"Teljesen mas generacio, mas launchok, ezer masik dolog befolyasolhatja ezeket.
Viszont itt is ugyanaz all fenn, a Mindfactorynal sokkal jobb volt a "reszesedes" mint amit a global mutatott."Ok.
"Csak nem az osszes eladas alapjan, hanem bizonyos idon belul eladott mennyiseget, ott is van, hogy gyakran frissitik."
Ezt értem, de ha folyamatosan ott vannak a Top 5-ben AMD kártyák, akkor nem mindegy, hogy milyen gyakran frissítik?
Akkor lenne probléma, ha sokszor kiesnének a listáról. -
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#50127
üzenetére
"Persze, hogy nem mert fullba write-only vagy, mar hoztam peldat."
Igen, láttam ezeket a példákat, de tudtommal se a 7800XT, 6700XT és 6500XT nem fogyott jobban, mint az összes NVIDIA kártya egyszerre az MF-nél. Ugyanis most ez a helyzet állt elő a 9070XT esetén.
"A best selling listakat is leirtam mar, hogy az algoritmus nem csak a mennyiseget nezi, ezt is fullba ignoralod."
A kiírás szerint csak a mennyiséget nézik: "Our most popular products based on sales." De ha van infód, hogy mást is néznek, akkor azt írd.
-
PuMbA
titán
válasz
FLATRONW
#50123
üzenetére
"Én úgy látom, hogy kb. annyira fogy, mint az RDNA 2, ami nem rossz, de sok mindenre nem elég."
Az már nagyon jó szerintem, hiszen az RDNA2-ből csomó ment bányára, így az RDNA4-nek kisebb kereslettel és kevesebb modellel sikerült ugyanaz

KAMELOT: Az egész DIY piacot biztos nem viszi az AMD.
-
PuMbA
titán
válasz
FLATRONW
#50121
üzenetére
Nem csak az MF-ből van ráhúzva, ott vannak az ausztrál eladások is, illetve az Amazon, Newegg best selling lista, illetve valaki Magyarországról is írt ide, hogy náluk jobban fogy az RDNA4, mint az eddigi AMD generációk
Igen, nem a világ, hatalmas fölény sincs csak annyi, hogy nagyon jól fogy az RNDA4.Nem emlékszek olyanra sose, hogy az MF-nél egy AMD kártya modell ennyire fogyott, hiszen az előző generációkban az eladások széttagolódtak több kártyára, szóval még az MF-et nézve és tudva, hogy AMD náluk mindig jó eladásokat produkált is nem megszokottak az adatok.
-
PuMbA
titán
NVIDIA rumored to stop bundling memory with GPUs, squeezing smaller board partners
KAMELOT: Igen, munkára ha NVIDIA kell, akkor az kell.
-
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#50114
üzenetére
Nem is mondtam, hogy van ütés
Ütés akkor lesz, ha a Ryzenek helyzete áll elő, azaz az UDNA-t és UDNA2-t is ennyire jól veszik, mint ahogy most a MindFactory-nál a 9070XT-t többen vették, mint az összes NVIDIA modellt együtt. Ebben az esetben a rendszer integrátorok is kezdenek majd egyre több AMD VGA-s gépet árulni, mint ahogy Ryzen CPU-st, de ehhez még 2 jó VGA generáció kell az AMD-től. -
PuMbA
titán
válasz
Alogonomus
#50100
üzenetére
Ezért kell nem csak egy generációban jó kártyákat kiadni, hanem több generáción keresztül egymás után
Ryzen-nél is az első 3-4 generációban még az Intelt vették jobban, de a folyamatos jó generációk miatt végül bevitte az AMD az ütést. Az RDNA5 (UDNA) és 6-nak (UDNA2) is az RDNA4-hez hasonlóan jól kell sikerülnie, ha 40%-os market share-t akarnak, ahogy mondta az AMD. -
PuMbA
titán
válasz
S_x96x_S
#50089
üzenetére
"Kitartott a jó hangulat a kereskedés végéig, a vezető amerikai részvényindexek emelkedéssel zártak. A Dow Jones 1,4, az S&P 500 0,9 százalékot emelkedett. A vezető tech papírok közül csak az Nvidia esett, a nap közbeni 6 százalékról visszahúzták, és csak 3 százalék mínuszban fejezte be a kereskedést. A befektetők azt árazzák, hogy az AI-fejlesztésekhez egyre kevésbé lesz szükség a cég eszközeire. "
Az NVIDIA a Q3-as eredmények óta csak lefele megy, de az AMD még keményebben, viszont ők nincsenek ott a vezető tech papirok között

-
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#50077
üzenetére
"Ez miért számít?"
Az én meglátásom szerint ha annyira meggyőzte volna az NVIDIA Q3-as rekord jelentése a befektetőket, akkor már visszament volna arra az árfolyamra, ahova felment akkor, mint ahogy az Apple-nél is látjuk most, hogy felette jár az árfolyama, mint az NVIDIA bejelentése előtt
Így ez nem volt több számomra, csak egy pillanatnyi úszunk az árral növekedés, aminek nincs köze az NVIDIA-hoz, mert ha lenne, akkor most ugyanott lenne az árfolyam. -
PuMbA
titán
Szerintem másról beszélünk
Nem az volt az eredeti megállapításom, hogy egészében esett-e a részvénypiac vagy nem, mert ebben igazad van, hogy esett, hanem hogy az NVIDIA által közölt rekord eredmények megmozgattak-e a befektetőkben valamit.Láthatóan nem, hiszen a részvénypiaci esés elmúlt, 1% általános növekedés volt ma, mégsem növekedett az NVIDIA árfolyama, mint a rekord eredmény bejelentés előtt volt, míg az Apple ma 2%-ot emelkedett.
-
PuMbA
titán
"Nem értem mit szeretnél bizonyítani meg mi értelme van az Nvidia törzsdei értékével f@szméregetésnek."
Semmit, csak leírtam egy dolgot, ami az adatok alapján úgy van

"amin nem tud segíteni most jelenleg senki, az Nvidia sem tud ezen változtatni hiába a rekord profit és nyereség."
A senki azért túlzás. Ahogy a képen látszik, az Apple-nek sikerült növekednie a kamat döntési bizonytalanság ellenére, pedig se rekord profitja, se rekord nyeresége nem volt, mint az NVIDIA-nak.
-
PuMbA
titán
Ok, akkor viszont vegyük ki ezt a részvénypiaci esést, hogy a tényleges dolgokat lássuk. Tehát ha kivesszük a november 20-ai hegyet a képletből, akkor az NVIDIA -3,95%-ot csökkent, míg az Apple 0,9%-kal nőtt, tehát az NVIDIA által közölt rekord negyedéves eredmények úgy látszik, hogy nem hatottak semmit a befektetőkre.


-
-
PuMbA
titán
Maga az eredmény tényleg brutális, de pár év alatt ekkora méretű növekedés esetén mindig felmerülő a kérdés a tartósság, hiszen a folyamat mögött egyértelmű a hype
Hype nélkül lenne kb. harmad ekkora az eredmény.Nem mindennap lát az ember ilyen grafikont bármely cégről, hiszen nem ez a természetes:

-
PuMbA
titán
válasz
bertapet11
#50052
üzenetére
A belterjes invesztálások egy nagy probléma:
"At the heart of the bubble concerns are the circular funding deals that Nvidia and other chipmakers have formed with AI companies, such as a $100 billion investment in OpenAI in exchange for chip purchases that was announced in September. "
"The circular economy of AI: How big tech is financing itself. Microsoft, Nvidia, and OpenAI are investing in each other’s promises, a trillion-dollar loop that may not survive its own momentum."
"95% of AI projects within organizations fail, according to MIT research"
Ezért esik minden tech cég, ha egy cég esik. Ez így nem egy életbiztosítás és ezért félnek a befektetők

-
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#50047
üzenetére
"Tehat egy teljesen mas dolog miatt, mint az Q3 eredmenyre reagalas."
Én nem gondolom teljesen másnak. A Q3 eredmények nem voltak elegek, hogy bizalmat tápláljanak az NVIDIA és csomó más tech cég felé, hogy továbbra is betonszilárd bevételi alapokon áll és tartható ez a növekedés. Maradt a félelem

-
-
PuMbA
titán
Hamar jött a Mikulás:
From Project Amethyst to the Future of Play: AMD and Sony Interactive Entertainment’s Shared Vision
Neural Arrays, hogy minél nagyobb és komplexebb hálókat lehessen rányomni a GPU-ra, Radiance Core-ok a GPU-ban villámgyors RT-re és PT-re, Universal Compression. Úgy látszik, hogy az AMD és a Sony keményen dolgozik és már nem az NVIDIA után futnak
Gondolom mindezek az RDNA5-ben (UDNA) is ott lesznek. -
PuMbA
titán
GeForce RTX 4080 SUPER with 32GB GDDR6X memory now available in China
4080 Super-ek is vannak, nem csak 90-es kártyák

-
PuMbA
titán
Ezt 3DMark Fire Strike-kal, ami egy DX11-es teszt
Sajnos ennek a tesztnek a limitációja, hogy futnia kell a 2009-es kártyákon is, így a modern kártyák nem tudják megmutatni teljes erejüket.S_x96x_S: Gaming felhasználásra biztosan pontosabb képet ad a Steam statiksztika, mint a JPR, hiszen AI kártyákon biztosan nem futtatnak Steam-et soha.
-
PuMbA
titán
válasz
Raggie
#49837
üzenetére
Ezt mondjuk én sem értem. Onnan vettem a Radeon 9070-emet, ahol a legolcsóbb volt
Nincs AMD-s "boltom", ahonnan kizárólag veszem az AMD-s VGA-kat.Abu85: "Azt azért nem hiszem, hogy globálisan is kétszer annyi 9070 XT fogyna, mint 5070 Ti."
Én se, hiszen a MindFactory-nál jóval kevesebb az AMD előny.
b.: Ez igaz, akkor volt az, amikor az AMD market share 16%-ra ugrott fel, mert kiszórták az RNDA2 kártyákat jó olcsón. Ezután jött a nagy AMD lejtmenet, mert az RDNA3 eladások a megjelenés után hamar befuccsoltak.
-
PuMbA
titán
"Ezért van az, hogy mást mutat a JPR, és mást mutatnak a boltok saját eladásai, akik elárulják, hogy miből mennyi fogy. De egyik sem rossz, csak más piacról szól."
Ezért van közelebb a gamer gépekben található arányhoz a Hardware Unboxed által említett bolti adat, hogy 2x annyi 9070XT fogyott, mint 5070 Ti, mint a JPR mérése, hiszen boltokból főként gamerek vesznek VGA-t. A JPR adataiban pedig jóval több AI VGA szerepel, ami sose került boltba.Az biztos, hogy az AMD sokkal több VGA-t adott el most, mint az utóbbi 2-3 évben bármelyik negyedévben, hiszen a 2025 Q2 adatokban 73%-os Gaming bevétel növekedés lett, míg az előző években minden negyedévben csökkenés volt.
-
PuMbA
titán
Intel Fixes CPU Overhead Problem

Na, reméljük az Intel fojtatja a megkezdett utat ezek után
A következő generáció startjára már ez sem lesz gond. -
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#49791
üzenetére
THE NVIDIA AI GPU BLACK MARKET | Investigating Smuggling, Corruption, & Governments
Számok nem hiszem, hogy kellenek, amikor egész épületek foglalkoznak ezzel
Nem 5000 darabra rendezkedtek így be, az gondolom tiszta mindenkiben. Nem mondom, hogy az AMD nagyon sokat visszahozott, de a játékosok gépében számomra elég hihetetlen a 8-92%-os arány.BerserkGuts: Ezeken a tényeken nem vitatkozok, de amit beszúrtál az csak eladást mutat. Nem mutatja, hogy mennyi NVIDIA ment el játékosok gépébe. Mindent mutat, az összes AI-ra eladott VGA-val, mint ahogy 2021-ben is benne volt minden kripto VGA eladás, ami természetesen nem számít a játékosok szempontjából.
-
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#49787
üzenetére
Már megbeszéltük, hogy a JPR statisztika nem kizárólag a gaming felhasználást nézi
Ami megy a kínai AI átalakító szalagsorra, amikről látjuk a képeket az is eladás, de sose futtatnak rajta egy darab játékot se. Kripto őrületkor is volt eladás bőven, csak közben a játékosoknak nem maradt semmi. -
PuMbA
titán
Were Strong RDNA 4 Sales Fake News?
A Hardware Unboxed kérdezősködött. Ausztráliában a boltok 2x több 9070XT-t adtak el az utóbbi 6 hónapban, mint 5070Ti-t. Egy boltban pedig azt is megtudták, hogy az utóbbi 1 hónapban is ez volt náluk az arány. 9070-ből pedig 1,7x annyit adtak el összességében, mint 5070-et. Az utolsó 3 hónapban már csak 1,3x annyi 9070 ment el, mint 5070.
Szóval a JPR Market Share-je továbra is úgy néz ki, hogy azért billen az NVIDIA oldalára, mert AI felhasználásra mennek, illetve összesített eladásban az NVIDIA vezet, mert sokkal több modellje van az 5000-res szériában.
-
PuMbA
titán
PC Gaming Market Goes Into Overdrive Mode, Hardware Sales Grow By 35% To Hit $44.5 Billion
A PC Gaming dübörög. Jobban nő, mint a konzol. Nem csoda, hogy egyre hamarabb és egyre több konzol játék jelenik meg PC-re

Ami érdekes:
"The report also highlights that the entry-level PC gaming market is projected to shrink by 13% over the next five years."Ez azt jelenti, hogy az AMD-nek és az NVIDIA-nak az alsó / legalsó kategóriára kevésbé kell fókuszálni, mert inkább alsóközép / középkategóriás VGA-kat keresnek a játékosok.
-
PuMbA
titán
válasz
Pocoyo.hun
#49759
üzenetére
Igen, tudjuk, hogy az RDNA3 mennyire nem sikerült jól
Az eladások a padlóig estek, de az RDNA4 már sokkal jobb, ezért is lett 73%-os növekedés. Ami kellett a felhasználóknak az a sokkal jobb RT teljesítmény és egy sokkal jobb minőségű felskálázó és ezt az RNDA3 nem adta meg az RDNA2 után. Az RDNA3 igazából egy RDNA2.1 volt, hiszen majdnem ugyanazt tudta. -
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#49757
üzenetére
"Csak ugye az AMD eladasok nem novekedtek Q2-ben, hanem csokkentek."
Növekedtek Q2-ben, sok negyedéves esés után először (AMD Reports Second Quarter 2025 Financial Results):
"Gaming revenue was $1.1 billion, up 73% year-over-year driven by an increase in semi-custom revenue and strong AMD Radeon™ GPU demand."
-
PuMbA
titán
Environment Artist Reacts: Rivers in Kingdom Come: Deliverance II
Érdekes meglátás:
"Hi! I'm a 3D Environment Artist. I've worked on GTA 5, RDR 2 & GTA 6 during a 12 year period at Rockstar Games. I've also worked at Traveller's Tales and Bizarre Creations."Ha szinte minden UE5 játék szaggat, mert minden fejlesztő ugyanazokat a hibákat követi el a motor használatakor, akkor szerinte nem a fejlesztők hibásak, hanem az Epic kommunikációja rossz vagy strukturális hibák vannak az UE5-ben
Azt is mondja, hogy kevés céghez jutnak el az Epic mérnökei, hogy segítsenek. Szóval ő nem igazán veszi be Tim Sweeney magyarázatát. -
PuMbA
titán
válasz
S_x96x_S
#49690
üzenetére
Ezt a tesztet néztem nem rég és tényleg az a röhej, hogy az RTX4080 1fps-sel jobb az RTX5080-nál
Pedig ellenőrizte Steve és újrafuttatta, de ugyanezt kapta. Ez az 5000-res sorozat valahogy felemás lett, mert olyanok derülnek ki róla az idő telésével, amire nem gondoltunk volna. Például, hogy közel sem olyan konzisztensen működik, mint a 4000-res széria. Valahol gyors az 5000-res széria, valahol tök lassú.Abu85: Értem, kösz az infókat!
-
-
PuMbA
titán
Aki erősen NVIDIA-s az tényleg nem fog kis dolgokért váltani
Náluk csak akkor van esélye az AMD-nek, ha jóval alacsonyabb az ár vagy az FSR4 játék támogatottságban és tudásban - már 1,5 éve van Ray Reconstruction a DLSS-ben - közel lesz a DLSS-hez.Az AMD-nél a lassúság még mindig megvan, hiszen az FSR4 szokásosan nyögvenyelősen indult. Azt hittem, hogy pikk-pakk egy kész SDK-t leraknak márciusban. Hát nem. Először jött a driveres felülbírálás, fél év múlva nemrég jött meg csak a játékba implementálható SDK, és év végén lesz csak a DLSS-hez hasonló Ray Reconstruction. Az irány jó, hiszen hosszú ideje elsőnek növekedtek az AMD Gaming bevételek 2025 Q2-ben, de kell a teljes FSR Redstone.
-
PuMbA
titán
válasz
Yutani
#49674
üzenetére
Borderlands 4 vs Cyberpunk 2077
Borderlands 4 on the Badass preset vs Cyberpunk 2077 with full Path Tracing. Both at 1440p DLSS 4 Quality on the RTX 4070 Super. And guess what? Performance is almost the same between them. And I suspect this applies to most recent UE5 games too. Absolutely ridiculous.
Na, lassan eljutunk oda, hogy a CP2077 PT-vel jól optimalizáltnak számít
A Borderlands 4 fejlesztők teljesen nonszensz módba kapcsoltak közben Steam-en:"Love how modern day games cant be bothered to be optimized anymore, and they still want 70$"
Válasz: "We know PC optimization can be a bit tricky, so we'd like to help you. If you need further help, please reach out to support. If you can share your PC specs with us, include in detail what you're experiencing, any video clips or screenshots, and other relevant info."
-
PuMbA
titán
válasz
Kolbi_30
#49670
üzenetére
Igen. Itt is inkább az látszik, hogy közel alapértelmezett állapotban használták az UE5-öt. Minden effekt, mindent opció bekapcsolva, Lumen, Nanite, Virtual Shadow Maps, mint egy ultra realisztikus real life játéknál mint pl. Mafia: Old Country és megcsinálták / belerakták ezeket a modelleket, textúrákat, hangokat stb. és kész a játék.
-
PuMbA
titán
Illetve amit T.Peter is írt, hogy a rajzfilmszerű grafikától még a Lumen, Virtual Shadow Maps ugyanúgy keményen számolódik, mint más játékokban realisztikus megvalósítás mellett. Ilyen típusú játékhoz nem biztos, hogy kell vagy megéri használni az UE5 összes csillivillijét, hanem elég valami egyszerűbb és gyors pipeline, mint pl. a Valorant-nál.
-
PuMbA
titán
válasz
T.Peter
#49660
üzenetére
"Rockstar-tol sem kell csodat varni, nem volt olyan jatekuk ami flawless lett volna konzolokon megjeleneskor."
Ez igaz, de a Rockstar-nál látszik az ok, hogy miért nem flawless
Annyi minden van benne és olyan megoldások, amiket máshol nem vagy alig látsz. Hmm...még árapály szimuláció is lesz? Ok, megértem, hogy nem fix 30-cal, hanem valahol 27-en fog futni konzolon a GTA 6. Én nem hibátlanságot várok el a stúdióktól, hanem azt, hogy nagyjából ésszerű dolgok legyenek.AsakuraDave: Ja, bár én 1-1,5 éve vettem utoljára játékot, mert kevés az időm. Így csak olyan játékok jöhetnek szóba, ami érdekel és magas szintet üt meg. N+1-ik shooter meg optimalizálatlan dolgok nem izgatnak. Most az őszi Steam vásáron tervezek venni megint játékot.
-
PuMbA
titán
A legtöbb stúdiónál jelenleg a játékos elégedettsége a legutolsó prioritás. Ez a szégyen. A Rockstar majd megmutatja a GTA6-tal hogy kell ezt csinálni a többi stúdiónak

#49656 Abu85: Kösz az infót! Félkész dolgot akkor sem kell kiadni és itt látszik amiről beszélek, hogy nem a játékosok a prioritás. Mi nyeljük le az akadozást, mert fizettek XY-ért meg ilyen baromságok
Jó lenne valami jó nagy profitesés a cégeknek meg még pár bezárás, hogy kicsit elgondolkozzanak. -
PuMbA
titán
válasz
AsakuraDave
#49651
üzenetére
Most sok helyen mélyponton vannak a játékstúdiók, talán azért, mert volt leépítés.
Cyberpunk 2077-hez jött egy 2.3-as javítás július közepén, amit a Virtuos csinált és azóta folyamatosan akadozik 3 másodpercenként a játék AMD kártyákon. Sok YouTube videó van erről, illetve nálam is játszhatatlan a "rángatás" miatt. Beküldtem már régen a hiba jelentésemet, amiről érkezett visszajelzés, hogy felvették a ticket-et rá és tudom, hogy másik is jelentették, mert látom a játék fórumán.
Tegnap kijött egy 2.31-es patch a játékhoz és nem javították ki....volt egy jó állapotban lévő játék, azt is sikerül elb*szni. Ez egy dolog, de hogy egyáltalán nem sietnek a javítással, semmiféle kommunikáció nincs erről az már vérlázító, mintha nem hibáztak volna, minden f*sza. Nyaralnak, felveszik a csillagászati fizetést és ennyi.
-
PuMbA
titán
RTX 4060 - Borderlands 4 : The Most Popular GPU is Struggling
1080p Lowest grafika és 60 fps nincs meg 4060-on úgy, hogy egy darab fűszál se látszik már ilyenkor, hiszen a Foliage Density beállítás off-on van
Nagyon nem értik az UE5-öt... a stúdiók nagy része. -
PuMbA
titán
Silent Hill f First Look - Three Hours Hands-On Impressions - PC/PlayStation 5
UE5, de vajsima 60 fps PS5-ön és nincs ditheringes / zajos / túlélesített kinézet
A NeoBards Entertainment ezek szerint tudja rendesen használni az UE5-öt. -
PuMbA
titán
válasz
T.Peter
#49588
üzenetére
Ezt egy UE5 fejlesztő írta [link] :
"The performance improvements we have seen since 5.0 are extremely significant, especially, iirc, 5.4 and 5.6.
I also suspect, as you say, that a huge part of the issue has been documentation and best practices. Epic has not done a good job of compiling information about how to optimize for lumen, nanite, world partition (and HLODS). And we are just now starting to see the industry build enough communal knowledge to actually use these systems as intended."Egyébként ezt olvasva találtam rá, hogy a Valorant hogy működött / működik olyan jól UE4 és UE5 alatt. Hát úgy, hogy saját renderer-t használnak: VALORANT’s foundation is Unreal Engine

"We made big investments in the engine’s rendering layer; a non-exhaustive list includes:
- Custom forward renderer based on Unreal Engine’s mobile rendering path.Our implementation predates the forward shading renderer added for desktop in UE4.14.
- Unique base pass shaders authored to support just the capabilities we need with as few instructions and texture samples as possible. Base environment material’s pixel shader uses just 41 instructions and one texture lookup when material quality is set to low."
- Various tweaks for decals, including culling based on facing as well as occlusion culling with custom visibility queries, simplified vertex fog support, and custom lighting contributions.
-
PuMbA
titán
válasz
T.Peter
#49586
üzenetére
"Amikor meg csak ue4 volt, 4.0 es 4.27 kozott nem zavart az oriasi elteres?"
Nem zavart, mert alig volt UE4 játék és az általam játszottak más motort használtak
Most az UE5 mérföldekkel népszerűbb és már olyan játékokat is kiadnak vele, ami engem érdekel. Ezekkel meg majd szeretnék normálisan játszani. -
PuMbA
titán
Illetve 1080p Low-on fények és árnyékok nélkül sem éri el a 60fps-t egy RTX4060! Pedig se Lumen, se Virtual Shadow Maps, se semmi nincs és ekkor a játék PS3 grafikai szintet hoz.
DigitalFoundry beszélt erről egy új videóban, hogy a fejlesztők is sárosak, de az UE5.4 / UE 5.5-ig nem volt kielégítő sebességű a motor
Jó látni, hogy most már kb. mindenki beismeri, amit szoktam mondani, hogy béta állapotban adták ki. Az UE 5.4-nek kellett volna az UE 5.0-ának lennie. -
PuMbA
titán
Na, megjöttek a JPR adatok, de még csak az összesített
NVIDIA Claws Away More PC GPU Market Share From Intel & AMD As Shipments Reach 74.7 Million Units In Q2 2025Az NVIDIA 4%-kal növekedett 20%-ról 24%-ra. Intel 61%-ra csökkent 63%-ról és az AMD 14%-ra csökkent 17%-ról.
Nagyot mentek a diszkrét VGA-k:
"Comparing the year-to-year trend, total PC GPU shipments increased by 4.9% while desktop graphics cards (Discrete GPUs) increased by 11%, and notebook shipments increased by 2.5%. This means that currently, the market is more responsive to the discrete graphics cards"
-
PuMbA
titán
Az MGS Delta "optimalizáció" újra lecsap: [link]
Egy egyszerű por effekt felezi az fps-t
És még hány ilyen dolog lehet benne. Szerintem minimum kétszer gyorsabban futna a játék, ha rendesen megcsinálnának benne mindent. -
PuMbA
titán
Igen, 2020 után teljesen megváltozott a GPU piac. Az előtt a konzumer kártyákat szinte csak játékra lehetett használni, a professzionális kártyák meg voltak melóra. Ma a konzumer kártyák pl. az RTX5090 32GB olyan erős és olyan sok VRAM-ja van, hogy befoghatod AI-ra vagy bármilyen keményebb munkára simán. Nem véletlenül építenek át csillió darabot szerver felhasználásra "sunyiban" a kínai szankciók kijátszására. Elmosódtak a határok, de nagyon.
KAMELOT: Igen, ez se tudható.
-
PuMbA
titán
válasz
Raymond
#49487
üzenetére
"Semmitol nem masok a termekek mint eddig."
A termék ugyanaz, de most már sokkal többre használható, mint 5 éve
Az AI boom miatt otthonra is vehetsz egy VGA-t és AI-ozhatsz rajta. Ez az AI PC bélyeg rész és egy teljesen új ügyfélkör került ide, ami persze eladás, de nekem mint játékos teljesen lényegtelen, illetve a topik is játékokról szól, ha jól gondolom, de javíts ki ha nem. Én arra vagyok kíváncsi, hogy játékra mennyien vettek NVIDIA-t. -
PuMbA
titán
Nincs kétség bennem, hogy jók az eladások, ahogy Raymond írja, mert az NVIDIA-ról beszélünk, de ebből sajnos a játékra szánt DGPU eladás még nem látszik. Biztosan jön hamarosan a Jon Peddie Research a GPU market share számokkal, mert most már AMD és NVIDIA Q2-es számok is megvannak

Javítás az előbbi hozzászólásomhoz: "de a Gaming and AI alá lett berakva a GeForce NOW meg az OpenAI is, amiből egyik se DGPU eladás."
Az OpenAI-os felhasználás az DGPU eladás, csak ugye nem játékra használják.
-
PuMbA
titán
válasz
Raymond
#49482
üzenetére
Várjuk a market share adatokat
Azt tegyük hozzá, hogy a Gaming and AI PC az egy kategória alatt van, ami látszik a jelentésben is, hiszen ilyen kiemelt eredmény van leírva, aminek ugye semmi köze a Gaming-hez:"Partnered with OpenAI on the launch of its newest open-weight models optimized for RTX GPUs for fast, local inference in popular tools like Ollama, llama.cpp and Microsoft AI Foundry Local."
Na meg az e mellé leírt GeForce NOW sem otthoni GPU váráslást jelent.
Raymond: "Ennek semmi jelentosege nincs. "
Akkor miért vannak nem Gaming dolgok a Gaming szekció alá írva? Ha a Data Center-hez számolnák, akkor az alá lenne írva, de a Gaming and AI alá lett berakva a GeForce NOW meg az OpenAI is, amiből egyik se DGPU eladás.
-
PuMbA
titán
"Many developers start working on games on high-end hardware and leave optimization and testing for lower-end hardware for the final stages of development. Optimization is not an easy task, and should be implemented early in the development process, Sweeny added, and Epic is preparing several measures to address this issue. The first one is to improve Unreal Engine 5 support and add automation features for various devices that will make developers' work faster and easier. The second is to improve developer training to provide optimization-specific training and raise awareness on how optimization should begin early during the development process. With games being more complex than ten years ago, optimization issues can no longer be addressed at engine level only, so game developers and engine developer must collaborate to solve these issues, Sweeny concluded."
-
PuMbA
titán
válasz
KAMELOT
#49475
üzenetére
"Ha meg kihagyod, honnan tudod hogyan megy a játék?"
Onnan, hogy megbízható emberek videóit nézem pl. DigitalFoundry vagy zWORMz Gaming
Ha mindent nekem kéne megnéznem és csinálnom, akkor nem lenne életem és egész nap a gép előtt görnyednék, hiszen szoftverfejlesztőként dolgozok, ami miatt így is sokat ülök előtte és megőrülnék. Más játékok nem akadnak nála, tehát biztos nincs szarul beállítva a gépe, tekintve, hogy évek óta tesztel szinte minden játékot. Ő egy hozzáértő ember, a videóival már régóta bizonyította. -
PuMbA
titán
válasz
T.Peter
#49471
üzenetére
Igen, én is erre várok, hogy mikor tűnnek el a rossz döntések, mert az UE5 motoros játékok többségénél feltűnően sok van
Vagy nem értik még a cégek, hogy ha nem csinálják meg ezeket akkor gatya lesz az egész, vagy nem tudom, de reméljük hamarosan lesz javulás és nem azt kell nézni egy UE5 játék megjelenésekor, hogy na ez most szaggatni fog-e, így 3 évvel a motor megjelenése után. A játékiparban azért lassan őrőlnek a malmok, ez tény.KAMELOT: 80 EUR sok lóvé egy remake-ért. Most biztosan kihagyom.
-
PuMbA
titán
válasz
T.Peter
#49468
üzenetére
A Virtuos csinálta az Oblivion Remastered-et, szóval az ember azt hinné, hogy már nagyon ismerik a motort, de úgy látszik, hogy mégse. Még a Fortnite-on is dolgoztak. PS5-ön Performance módban 60 fps-t kellene tartania, de 30fps-re esik be a játék egy robbanás miatt: [link]
Most mit lehet erre mondani. Vagy egyáltalán nem kérnek az Epic-től segítséget vagy totál káosz van a cégnél.
-
PuMbA
titán
Az UE5-öt AAA játékokra használó tech lead-ek / fejlesztők továbbra is mintha nem hallottak volna olyan szóról, hogy optimalizálás. Ilyen gigantikus akadozásokat sikerült összehozni:
RTX 5090 - Metal Gear Solid Δ: Snake Eater - What a Mess...
Kíváncsi vagyok, hogy mikor jön el a pont, amikor egyszer elkezdenek ilyenektől mentes UE5 játékokat kiadni, mert így 3 évvel a megjelenése után még mindig csak várunk és várunk és várunk, hogy a cégeknek legyen annyi konyítása a motorhoz, hogy ilyenek ne fordulhassanak elő
Saját motorral valahogy jobban ment a fejlesztőknek ez. -
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#49438
üzenetére
A 3 és a 3.5 ugyanaz, hiszen a 3.5 a 3-as alacsony fogyasztásra optimalizált változata és semmit se tud abból, amit az RDNA4. [link] A lényeg, hogy a játékoknak futniuk kell rendesen, hiszen a handheld-ek még gyengébb, mint egy asztali VGA, tehát az jövőbeli címek optimalizációja biztosan nem lesz félvállról véve

-
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE B650M R5 7600 32GB DDR5 1TB SSD RX 9070 16GB NZXT H700 Cooler Master 750W
- Apple iMac 19.2 i5-8500 Radeon Pro 560X 4GB 16GB 256GB SSD 21.5" 4K Retina
- LG 55QNED86T3A / QNED / 55" - 139 cm / 4K UHD / 120Hz / HDR Dolby Vision / FreeSync Premium / VRR
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi





Nagyon nem értik az UE5-öt... a stúdiók nagy része.
Jó dolog ez, hogy ha nagyon akarnak, akkor bele tudnak nyúlni a motorba, mert így van lehetőség mindenre. A fejlesztők meg csak beletanulnak az UE5-be, mert ez sem egyszerű úgy tűnik.
És még hány ilyen dolog lehet benne. Szerintem minimum kétszer gyorsabban futna a játék, ha rendesen megcsinálnának benne mindent.
