- Pajac: PassMark - Lenovo ThinkCentre M83 i3-4130 HD 4400
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
HussarF #7345 üzenetére
@HussarF
Ehm..upszi. Számolási hiba...el ne mond neki!
Én 110, ő 55...az akkor 1,6-1,7t.
...ugyanakkor nem mindig csak ő jön velem.
PS: most, hogy így előkerült, elgondolkodtam: szerintem kevés közeli, illetve közel-távoli férfi ismerősöm van, aki ne 180/190cm és 100kg körül lenne.
-
Ja, és a lényeg...csak már kifutottam a szerkesztési időből.
A felvert foshab a xartortán a váltókulissza és általában a váltó járása. A kocsiban 227e km van, így természetesen kijár már a bowden/kulissza cseréje, de fundamentális problémákat az sem fog megszüntetni.
Hosszú és teljesen élhetetlen úton és abszolút hülye szögekben jár a kar, ellenben mindig pontosan helyrepattan - nesze neked egy paradoxon.
Egy 'külön élmény' használni, mert soha nem tudni pontosan mi fog történni, amikor ráfog az ember a váltógombra; legtöbbszőr tök kelletlen és kaotikus, így a gyors váltás kiesik a lehetőségek tárházából - és innen jön a 'nagygázfröccs', hogy a fordulatszán ne essen le a pincébe mire átérek a következő fokozatba.
A leosztás nagyjából így néz ki:
N -> 1. - Meh, OK.
1. -> 2. - Persze, bammeg...behúzzalak az ölembe?!
2. -> 1. - Fuck yeah, hogy elpörög, gecc!
2. -> 3. - Csak a terapeutámnak vagyok hajlandó részleteiben kifejteni... Mindenesetre Jancsi és Juliska nem tudott úgy eltévedni.
3. -> 2. - Nem eleme R-nek.
3. -> 4. - Finom, selymes és elegáns, mint egy falat jó creme brulee.
4. -> 3. - Érezd az erőt, ahogy felpörög...ahogy felmorog!
A 5. fokozat csak akkor lehetne ennél ergonómikusabban kialakítva, ha kitolják jobbra előre a tűzfalig az útja végét; de mivel ezt általában tartósan kapcsolja az ember, így igazából nem oszt, nem szoroz.
Na, a Salespeed mindezt a mocskot elviszi a hátán, hogy az egyszeri úrvezetőnek ne kelljen derékig gázolni benne. Cserében néha nyűgös...
-
-
válasz
j.bravo #7343 üzenetére
@j.bravo
Na, igen...a jelenlegi kisoztás/áttételezés mellé még beférne egy hatodik. A kilóméter-óra kiakasztásához kevés lenne (ami nem lenne baj...), cserében normál pályázásnál tényleg komfortosabb lehetne. 3,5e rpm-nél már ugyanúgy nem a nyomaték tart ellen a menetszélnek, mint 4-4,5e rpm-nél.
Az első és második fokozattal ugyanaz a problémám: egyszerre túl rövid és túl hosszú...
A kocsi magában 1,5t, két emberrel 1,7-1,8t. Ehhez alul nyomatékból és lóbol legfeljebb a lónak csak faxa jut; 2000-től élhető, 3000-től már tök jó. Így pedig elinduláshoz vagy érdemes kicsit jobban meglökni a gázt és akkor legalább sportolónak néznek, vagy finomkodni, mintha vontatnánk valamit; kombinált megoldás: finomkodó indulás után jól meghúzatni.
Egyszerűen csak arra van ráállva a rutinom, hogy valami vagy nyomatékos és így agilis, vagy kicsit kehes, amit viszont rövid váltóval kompenzálnak - bevallom, csorgós csoszogásra az utóbbi nekem szimpatikusabb; és ofc az 1-2 elindulásra, illetve csorogni van.
A JTS GT-ben az 1-2 pedig tulajdonképpen haladófokozat...pff.
Na, ezért 'hosszú'...
...és amiért 'rövid': nincs az a rohadt élet, hogy én értelmesen vissza tudjak kapcsolni kettesbe, legfeljebb 2000-nél és alatta, ami a fentebb kifejtettek okán nem túl szerencsés. Megoldás: tanulok nagy (!) gázfröccsel visszaváltani (kicsivel eddig is ment). Mondjuk páromnak tetszik a dolog...mindenki más meg azt hiszi, hogy jaszkarizom. Ez van.
-
j.bravo
addikt
Valahol azt olvastam, ebben is az a foshalom van csak nem nekünk kell cibálni hanem a hidraulikus "robot" teszi helyettünk
Egyet tudok érteni, nem annyira élvezetes az 1-2.
Kéne rá egy hatodik fokozat. Úgy már barátságosabb lenne hosszabb, autópályás távokon is, ha nem 4100 fordulat körül lenne a 130km/h... előzéshez a Selespeed visszaszúrná 4-be, 5-be és 'napot. -
válasz
j.bravo #7341 üzenetére
@j.bravo
Gratulálok és respect a DIY mókáért.
PS: lehet, hogy nyűgös a Salespeed, de két év után ki merem jelenteni, hogy a SS a mindennapi komfortot tekintve minden f@sságával együtt is köröket ver arra ötös f@shalomra, amit manuális váltó címen a JTS mellé dobtak; mondjuk hármastól már hangulatos, de ilyen piszkosul félrekonfigurált egyes/kettest...pff...
-
j.bravo
addikt
válasz
j.bravo #7339 üzenetére
az amore-n Fangio azt javasolta, állítsak a kuplungon előbb kézzel, aztán a eresszem rá a MES sorvégi kalibrációját ("tanítást"). Ezt a leírást dobták össze korábban az ottani fórumtársak.
Hát, az én JTS-emnél "kissé" kevesebb volt ott a hely, mint a TS-nél ahol a kép is készülhetett, és vagy 3 gégecsőbe hűzptt kábelnyalábot kellett odébbhajtogatnom, az egyiken egy jó nagy csatlakozóval, de végül (a kezemet kissé szétverve) hozzáfértem.Így most zokszó nélkül vált R-be, 1-ből, N-ből is, felfelé is vált szépen, bár talán kicsit mintha nagyobbat koppanna a tányér amikor vált, főleg 1-ből 2-be.
-
j.bravo
addikt
Semmi akadálya, legalább látom, hogyan fest/szól a katalizátor csere után a motor
kösz az injektoros infót, korábban talán Integrale ajánlott valakit (r-team?) őrájuk rápróbálnék, de még nem tudom. Meglátjuk az addigi költségeket.
Az angollal semmi gondom nekem sem, csak kínomban próbáltam már a magyart is - épp a korábban máshol gyakran látott béna félrefordítások miatt is próbálom mindig mindenhol alapból az angolt... mondjuk a fejlesztőnek elég szlávosan hangzott a neve a paypal receipt-en
A feltételek meglétét ellenőriztem, kettesbe téve meg ugye nem indul a motor, előbb üresbe teszi magát.
Itt valamilyen dokumentációs hibát/hiányosságot sejtek a fejlesztő részéről.
Illetve tényleg mindegy, mert a "kész vagyok bakker" üzenet jóval azelőtt jön, hogy ide eljutnánk.HussarF: köszi, teszek vele (is) egy próbát. Ha esetleg ezzel meg is oldódna, akkor is elvinném ZSolthoz, találok más feladatot, ne vesszen kárba az időpont
-
válasz
j.bravo #7333 üzenetére
@j.bravo
Közben látom, pont bele is vágtál.
Autókhoz nem értek, angolhoz igen.
Feltételek:
- legalább 80 fokos motor (üzemmeleg)
- kuplung hőmérséklet 20 és 150 fok között
- ne legyen (tárolt) hibakódLépések:
- motor áll, indítás/végrehajtás parancs
- motor indítása
- motor leállítása (kulcs OFF-ba), majd kulcs MAR állásba
- váltó kettesbe, majd gázpedál tökig benyom ÉS indítás majd 3000rpm-nél gáz elengedéseMOD: Szerintem (csak laikusként gondolkodva) az üresbe kidobás a folyamat része lehet, egyébként a kocsi nem maradna helyben; vélelmezem, hogy ennek álló helyzetben is kivitelezhetőnek kell lennie...vagy alapvetés, hogy a kocsi meg van emelve és a hajtott kerék szabadon foroghat?
-
válasz
j.bravo #7330 üzenetére
@j.bravo
Nekem anno 80e-be fájt az injektorok ultrahangoztatása; de lehet, hogy ebben még volt más is, sz'al lehet, csak 60-70e. Bár ez balfaxoknak való szervizben (Szentendre), val'sz'eg balfax áron...
A Multiecuscan-hez gratula...lehet egy-egy körre bejelentkeznék, remélhetőleg csak geek-ségből; cserében kötetlen autokozmetikai lehetőséget tudok felajánlani.
-
j.bravo
addikt
válasz
j.bravo #7331 üzenetére
Fejlemények:
ugye frissítettem, paypaloztam, regisztráltam a MES-t (jelen funkciókat csak a regisztrált csinálja, a viágboltiban meg egyrészt enm bíznék, másrészt a fejlesztő megérdemli a támogatást, ha használjuk amit programozott)
Nekiveselkedtem a kuplung önbeállításnak, de nem jutottam a végére.
Az első képen szereplő utasításokat követtem volna, de mire eljutok a 3) kulcs OFF aztán MAR (gyújtás) állásáig, (tulképp lehet hogy még mielőtt 2) beindítanám a motort), a MES kiírja hogy ő kész, és status 00, bármit is jelentsen ez.
Mondjuk a 4-es lépést nem is értem. Ha nem is lépne ki a műveletből még mielőtt ideérnénk, azt szeretné hogy álló motorral tegyem 2-esbe, és úgy indítsam be (ezt nem hagyja, a kulcs elfordításakor üresbe teszi magát), vagy indítsam be, tegyem 2-esbe és forgassam 3ezerig? Végülis mivel nem jutunk el eddig, majdnem mindegy...Aki csinált már ilyet, sikerrel, leírná a magamfajta kezdőnek
hogyan kell?
Aztán rápróbáltam a sorvégi önbeállításra, az a harmadik, negyedik képen látható hibaüzenettel lép ki.
Próbálkoztam, angolul, magyarul (hátha az amúgy elég jó angol tudásomból a gépjárműves terminus technicusok hiányoznak vagy pontatlanok), ezért a több nyelvű képek. 3-4 ugye ugyanaz más nyelven.
Holnap lehet hogy írok a supportnak hogy wtf; de hátha valaki ismeri, hogyan lehet végigvinni, vagy "megnyugtat" hogy az utolsó képen olvasható hibaüzenet miatt ez szoftveresen úgysem orvosolható...
-
Mandra
csendes tag
válasz
Stylewars_kp #7325 üzenetére
(#7317) Integrale
(#7325) Stylewars_kpKöszönöm!
-
j.bravo
addikt
Így már nem hangzik rossz ajánlatnak a pl Dinamit Dob 90k- s árához képest ami profi utángyártott, de mégis utángyártott és belefaragott cucc.
Persze 40k-ból lehet h pont kivehetné Zsolt az injektorokat és elvihetném ultrahangos pucevára...
mondjuk lássuk meg mit mond jövő héten amikor a vàltónyűggel leadom a 156–ot.
Ma este 1-ből R-be váltáskor mintha reccsenő/daráló hangot is hallottam volna, szóval lehet hogy addig csak annyit vezetném amennyit tényleg muszáj...amore-n feldobták a selespeed tanítást, ami tényleg megérhet egy próbát, csak kéne nem ingyenes és nem virágbolti progi.
-
válasz
j.bravo #7327 üzenetére
@j.bravo
130k volt zusammen alles; és igen: régi lemlő le, új fel.
Egyébként én is azt hittem, hogy csak maga a CAT 130 pénz, de kiderült, hogy az már munkáva együtt annyi.
Használhatóságot, illetve komfortot (?) tekintve szerintem összeségében megérte; ár-érték arányban voltak rosszabb költések is erre a gépre.
Persze a 'megérte' konkluziót annak fényében érdemes mérlegelni, hogy ebbe a kocsiba (és úgy általában a 10-20 éves, anno túlárazott prémium-dögökbe) középtávon sem érdemes egy forintot sem beleölni, hacsak nincs fejlövése az embernek...
A faszázás eredményét már kissé elrontotta a budai eső...de majd legkozelebb.
-
j.bravo
addikt
Köszi!
Ha nem büdös, az már jóAnyag+meló együtt volt 130k a katalizátorcserére?
Valamiért bennem az volt hogy az csak a katalizátor maga (ha tényleg gyári, akkor ugye leömlővel együtt), és még erre jön a munkadíj.
Mindent összevetve tehát úgy ítéled, megérte/érdemes volt kicseréltetni?A Punto faszázásról képet kérünk!
-
válasz
Elektrosokk #7323 üzenetére
Kivéve, ha Szicíliából vesz valami bőrülésest ülésfűtés nélkül
-
válasz
j.bravo #7318 üzenetére
@j.bravo
Bocsi, csak most jutottam el idáig...
Röviden: minden mesés.
Hosszabban: a régi katalizátor félig üres volt, t.i. a dupla dobból az egyikben nem maradt semmi a betétből. Zsolték berakták az újat (két hét után kész lett az előzetesen becsült a becsült három nap helyett, de ilyen ez a popszakma
). Ment vele pár kört - az elmesélés közben valamiért kiemelve Alsónémedit, bár nincs az olyan messze -, minden a könyv szerint. Nem vittem magammal pénzt, mondom elmegyek automatához. Indulok, és ahogy kifordultam a telepről, felszínre jött a sárga tengeralattjáró. Telefon vissza a Holdbázisra, mondom: Houston, baj van, mire ő mondott néhány szépet, majd megkért, hogy tekerjek tovább, addig ő beöltözik és rágyújt. Kiderült, hogy a hátsó szondák nem lettek cserélve (direkt, mivel nem dobott hibát a próbakörön), de a kibeleződött dobon lévő régi szondának tönkrement a fűtőszála, és a hatásfok-hiba elmúltával is jelzett a szálhibára. Mindenesetre nála erre is volt tartalék, így a kocsi visszament az emelőre és kb. 1,5 óra után a szondák is le lettek cserélve; ez egy kissé átrendezte a délelőtti táncrendemet, de cserében a szonda grátisz volt.
így fizettem 130e Ft-ot a katalizátor/szonda cserére.
Emellett valami (valamelyik) fékcsővet is szanálásra ítélték, így az még 8e volt.
A kocsi azóta nem büdös, és (wow!) szebb lett hangja - mostmár konkrétan tetszik is, de azért semmi extra.
Használatban, járáskultúrában, stb. érdemleges változást nem vettem észre, a fogyasztást meg nem szoktam vizslatni. Bár hozzáteszem, 1,5-2 hét alatt talán 200km pörgött bele.
Btw, hétvégén megtörtént életem első 'faszázása'. A Grande Punto-t vettem elő, mivel a) az kisebb és b) sötétzöld, így bármit rontok el, az látványos lesz. Vasárnap 11-től du. 4-ig agyusztáltam (csak kívülről, már nem volt időm a beltérre), és tetszik a végeredemény. Igazából azt sem tudtam, pontosan mit csinálok...valószínűleg ezért tartott ennyi ideig; volt magasnyomású, foamjet, két vödör, két mosó kesztyű, külön taknoky a felnire, az ilyen szutyokra, az olyan szutyokra, gumiápoló, műanyagápoló, gyurmázás, majd wax, aminek a végén már minden izmomat éreztem deréktól felfele...és persze rengeteg rongy! A végére már nagyon utáltam a műsort, de ahogy végignéztem a produktumon, meglehetősen büszkén éreztem: azé' ez qrvára megérte.
-
hroberto
veterán
Gondolkodom, hogy lecserélem a MiTo-t egy Giuliettára. 1.6 JTDm-et szeretnék.
2014 körüli évjárattól idősebbet nem akarok. Mire érdemes (kell) odafigyelni ezeknél?
Valamint van egy barátom, aki Olaszországból hord be autókat. Érdemes ezen az úton lépni? -
j.bravo
addikt
válasz
Elektrosokk #7320 üzenetére
Hobizoli: volt, ugy emlekszem 2016 nyar vege, max 25k km telt el azota. A selespeed “robot” (hidraulika) lett cserelve, igaz bontottra. Nyaron a nyomastarto gomb lett uj, miutan egyszer elfolyt a selespeed olaj
Szoval akkor kapott uj olajat boven.Soul: ugyanugy 2016 oszen, a robottal egyutt a kuplung is uj lett.
Ettol meg lwhet hogy ismet kell majd.
-
Elektrosokk
veterán
válasz
j.bravo #7318 üzenetére
szia
volt már kuplungod cserélve ? Nem feltétlen kuplung hiba, de okozhat ilyet az is. Nekem az előző Selespeed ilyet nem csinált, a mostani néha csinálja. De ugyanúgy ahogy a Tiéd, ha üresből nem megy neki akkor rántással beteszi 1-esből. Nálam volt kuplung csere mert már nagyon elfáradt. Lehet váltó probléma de talán okozhatja kopott szinkrongyűrű is.
#7319) hobizoli nincs
-
j.bravo
addikt
LZs.:
Hogy sikerült a beavatkozás, milyen lett az eredmény?Mindenki:
A Selespeed pár napja üresből nem akar rükvercbe kapcsolni. Egyesből megcsinálja, de ránt egyet a bódén. Ha nem jár a motor, akkor kapcsol, és nem ránt. Kuplung?
(Zsoltot próbáltam vinni hogy mikor vihetem, de nem veszi fel; pedig korábban nála ez nem volt jellemző) -
hobizoli
nagyúr
válasz
kisza25 #7314 üzenetére
mondjuk azon felnevettem, amikor aszondta a Kohari a MNASZ gyulesen anno, hogy azert nem lesz Hring-s gyorsulasi, mert az utcai autok tonkreteszik a celegyenes aszfaltozasat
a negyed ugy tapado gumijukkal, meg a fele loerojukkel
ha a kamionversenyket nezem akkor meg foleg
regen 7-8 Hring-s dragrace is volt egy evben egy kulon bajnoksag volt a Tokolitol mega Kiskunlachazai-tolmeg eleve a Palik-ék azert vittek be oda ezt, hogy ne az utcan menjen illegalba
1500 volt a beugro, ami egyben nevezes is volt, ki is ment par ezer emberke nezonek is, tele volt a celegyenes lelato, meg a hidon libasorban lehetett csak kozlekedni, embertomegek hompolyogtek a boxban a kiallitoknal
parkolohelyet is alig talaltal meg bent is, kigyozo autosorok alltak a bejarathoz
Kerepes felol mentunk es volt, amikor az Aquapark bejaratnal tul(!) allt a sor vege csak abbol az iranybol erkezoknek, M3 felol is alig tudtak a palyarol lejonni, mert a lealloban allt a sor vegemost semmi nincs mar ott
tok ledegradalodott az egesz asszem 2 eve volt egy versny, kozvetlenul a bejarat elott allt 2-3 auto csak mert EUR-l akart fizetni az egyik autos, es nem tudtak neki egybol visszaadni
pont azt latod, hogy drag verseny mar alig van, viszont illegal egyre tobb
pedig az egesz pont azert kapott egy szervezett format, hogy ne illegal legyen, a balesetek miattde nyiltnapon meg siman mehetsz utcai gumival ugyanazzal az autoval, vagy akkor nem qrja szet?
eleve milyen hoki munka az, amit egy utcai auto is szet tud b.szni?az meg, hogy a Kerepes-ieknek sir a szajuk szele...
csokolom, 30 eve ott az az F1-s versenypalya
amikor F1 van, egy vagon penzt huznak le a kulfoldi nezokbol, meg a palya miatt kap az onkori is egy raklap penztamikor DTM futam van/volt az nem hangos a szivo V8-l?
amikor WSR futam van az nem hangos?
amikor nyilt nap van az nem hangos?egyebkent nem az utcai autok hangjaval szokott a baj lenni, hanem a specialisan atepitettekkel, amiket trailerrel visznek ki, meg kulon szerelo csapat ugralja korbe
azokat kene elhanyagolni, aztan annyi -
hobizoli
nagyúr
válasz
HussarF #7311 üzenetére
az meg az volt, de azt eladta
mi mk1 PuntoGT-t buzerlgattunk es az meg gyorsabb is volt
meg lehet szokni amugy
az kb 5 eve is mar 12-s idot ment, a Manky-nak meg 13.1 a legjobbja asszem
mondjuk az se lassu amugy utcan, tekintve hogy egy E46 M3 tud 13.4 korul
azaz szarubbul indulva is az FWD miatt erobol el lehet lenni mellette
kepzeld el magad a BMW-ben ulve a szitut:
elindultok, elhuzol kb 2 autoval a rajtnal es onnan kikapsz a celig 3-4 autohosszal, pedig a rendszamig nyomod a gazpedalt, megis tehetetlenul kell vegignezzed, ahogy feljon es elmegyna ez a GP ez most neki az uj projektvas a mk2 Punto helyett
3700 es 5400rpm kozott vegig 300lo felett van
es lesz benne sper is -
válasz
hobizoli #7309 üzenetére
Tavaly szeptemberben a kaposújlaki gyorsuláson beültem mellé egy körre, de az szerintem MK2 punto volt. Bár annyira nem vagyok nagy szakértője a puntoknak, lehet nem jól mondom. Nagyot húzott, de nekem halálfélelmem volt benne. Olyan érzés volt, hogy menni tud, de ha megdobja valami bucka vagy kátyú, akkor darabokra hullik
-
hobizoli
nagyúr
Laptiming-t szoktatok nezni a Youtube-n?
multkor volt egy piros sedan 156 2.4 20v JTDm, ami 50.4-s idot ment ott, 5-s valtoval es sperdiffi nelkul
dizel, de nem fustol 315lo es ~600Nm
Új hozzászólás Aktív témák
- Pajac: PassMark - Lenovo ThinkCentre M83 i3-4130 HD 4400
- YouTube
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- LEGO klub
- PROHARDVER! - abszolút kezdőknek
- E-roller topik
- Elemlámpa, zseblámpa
- További aktív témák...
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad E540 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I DVDRW I 15,6" FHD I CAM I W10 I Garancia
- AKCIÓ! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650XT 8GB Zalman I3 Edge EVGA 550W
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A20e/Samsung Galaxy A40/Samsung Galaxy A04s/Samsung Galaxy A03s
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest