Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#151) Batman2


Batman2
őstag

A trabicsek már egy komoly felújitásra, átalakitásra szorulna, nehezen indul hidegen a motor, pontosabban, indul az azonnal, csak nincs alapjárata hidegen, ha meg gázt kezdesz nyomni, akkor 1-2 másodperc után el kezd "fulladozni", majd leáll a motor, csak apró gázfröccsökkel lehet üzemben tartani, amig hideg !! :(
És amig hideg a motor, vacakul reagál a gázadásokra és hamar "köhögni" kezd a mortor, ha kicsit visszaveszel a gázból, akkor megjavul és bár lassan, de gyorsulni kezd.
De melegen is ha nagy gázt adsz, akkor enyhén köhögni kezd és rosszabbul gyorsul, mint kevesebbel.

Vagy karburátor felújitás, vagy központi injektorossá átalakitás kellene ! :U

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#152) Batman2 válasza Batman2 (#150) üzenetére


Batman2
őstag

No, senki ?? :U

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#153) koshmar válasza Batman2 (#151) üzenetére


koshmar
őstag

Az eredeti Hogyan tovább? Trabant c. könyvet alapul véve lehet:

Az üzemanyag-levegő kerék túl dús vagy túl szegény.
Az alapjárati fordulatszám nem megfelelő
Üzemanyaghiány.
Nem megfelelő gyújtógyertya.

[ Szerkesztve ]

Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..

(#154) Batman2 válasza koshmar (#153) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Köszi az infókat !! :K

Üzemanyag ellátás gondolom, van rendesen, feltételezem, hogy az üzemanyag pumpa még megy, bár ha abban is membrán van, és nem dugyattyús, akkor már lehet, a sem stimmel. :U

Gyertya elvileg bele való, nem régi, gyújtókábel szintén nem rég volt cserélve.

A fordulatszám szerintem megfelelő lenne, előszőr rendes fordulaton ketyeg, aztán hamar leáll. És ha gázt nyomok, akkor se marad üzemben, csak köhög és aztán áll le, csak ha apró gázfröccsöket adok, akkor marad meg.

lehet túl szegény a keverék ?? :F

Én a keverék hibájára gndolok, már csak azért is, mert ez a hiba csak kezdetben van, ha egy kiscit jár a motor, akkor már megmarad alapjáraton is !
Bemelegedett motornál a gázadásokra reagál furcsán, nagyobb gázra torpan, fuldokolni kezd, ha visszaveszem, megy rendesen ! :U

A karburátorban van egy csomó apró vákum mozgatta gumi membrános szabályozó selep, no ezek a membránok már biztosan tönkrementek.
Vettem már felújító készletet a karburátorhoz, de még nem szántam rá magam, hogy neki lássak az operációnak.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#155) Batman2


Batman2
őstag

Hétvégén motorolajat és hajtóműolajat cseréltem a trabicsekben.
A motorolaj úgy 3 éve lehetett cserélve, kicsit sajnos elhanyagoltuk, ez meg is látszott a leengedett leven, ami sötétbarna és erősen benzin szagú volt ! :((( :(

Remélem, azért ngyobb kárt nem tettünk a motorban, most egy 10w40-es opel olaj van benne, ezt majd hamar lecseréljük, hogy a beoldódott trutyit kimossuk vele a motorból.

Elég érdekes, hogy a gépkönyve 20w50-es olajat ír bele, ami számomra egy kicsit furcsa, mivel az egy elég durva, elég sűrű olaj, régebbi, főként dízel teherautókba, traktorokba teszik inkább ezt az olajat szrintem ! :U
Ez azért egy sokkal finomabb "műszer", ebbe minimum 15w40-eset tennék, de szerintem simán elbírja a 10w40-eset ami a téli rövid meneteknél különösen elönyös lehet !!

A hajtómű olaj egy viszonylag híg, tejes-világosbarna színű valami volt, azt nem tudom, hogy ez mikor volt cserélve. :U
Most 80w90-es,jó minőségű, ásványi hajtómű olaj került bele.

Beszélgettem az autósboltban az eladó fickóval olaj vétel közben és mondta, hogy valamelyik volkswagen 5 fokozatú váltója egy az egyben feltehető rá !

Egy központi befecskendezéssel és egy 5-ös váltóval egy nagyon fürge, nagyon takarékos kis autó lehetne belőle !!! :K

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#156) Kephamos


Kephamos
addikt

Üdv!

Van itthon jópár régi Wartburg alkatrészünk: lámpa és búra, hőtő, alumínium hűtőrács, stb. Hol, kinek és milyen áron lehet ezeket eladni? Itthon csak foglalja a helyet, gondolom valakinek meg jól jöhet, mert nemigen gyártják már ezeket.

(#157) Batman2


Batman2
őstag

2 hete tankoltam a trabicsekbe eyg kevés E85-öt, végre már kipróbálni, mit csinál, hogy megy vele, mint karburátoros, fapados, utánállítás nélküli és benzinnel is nehezen induló járgány !
Azt írták az etanolra, hogy amellett, hogy kitisztít mindent, nehezebben indulnak vele a benzines motorok, ezért is van benne mindíg benzin, nem szín tiszta alkohol.
Mivel volt még a tankban benzin, így kb. egy olyan 20-25%-os keverék alakulhatott ki, ennyi volt benne az alkohol.

A tapasztalat az, hogy az amúgy is nehezn induló autó nem indult nehezebben ilyen mértékű keverékkel sem, és teljesen bemelegedve szerintem jobban és csendeseben húzott a motor, mint tiszta benzinnel !
Talán csak annyi negatívum van, hogy határozottan kell ahhoz lenyomni a gázpedált, hogy rendesen menjen a motor, mert különben rángatózik, kicsit köhög és nem igazán szeret egy gáz álláson menni, csak gyorsatani, vagy lassítani.
De ha odalépek neki, akkor igen jól tud húzni !!

A keverék képzéssel szinte biztos, hogy amúgy van, valszeg ezért van az a döcögős, rángatózós viselkedése egyenletes gázállásban.

Következőre kipróbálom fele-fele keverében.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#158) Batman2


Batman2
őstag

Tegnap megint tankoltam, tettem bele mégh több alkoholt, most olyan 30-35% lett.
A tapasztalat az, hogy még jobban döcög a motor, rángatózik közepes gázon, egyenetlen a járása, csak ha nagy gázt nyomok neki, akkor simul ki a járása és akkor hírtelen elkezdd húzni.
Ebből a keverékből 100km alatt, 90-100-as tempóval valamivel több, mint 8L-t szippantott, de benzinből is legalább ennyit eszik.
A hideg indluása és az alapjárata sem változott lényegesen, alapjáraton teljesen rendben, nagyjából egyenletesen megy, csak ha gázt is nyomok neki, akkor döcög.

Arra gondolok, hogy túl ritka a keverék, már benzinnel is az, de gye alkoholból több kell, így azzal még ritkább, ezért döcög (benzin: 14:1, alkohol: 9:1).

Van a karbi tetején egy folytó szelep, gondolom, hogy azt kellene kicsit jobban zárni, hogy dúsuljon a keverék !? :U

Ha így van, akkor egy bowden segítségével az tastérből lehetne kapcsolni, vagy akár fokozatmentesen állítani, hogy benzinhez, vagy alkogholhoz legyen jó.

Vélemény ? :F

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#159) Batman2


Batman2
őstag

Folyik az olaj menet közben a hajtómű tetején levő szuszogóból !!! :Y
Mi lehet a probléma ? :F

A szint régen alatta van a maximumnak.

Utántöltöttem, de megint elkezdte kinyomni.

A szellőző levegőt átfújva rajta átjárható, nem látszik dugulás, semmi probléma.
Most épp a max. alatt van picivel az olajszint, ha megint elkezdi kinyomni, akkor tényleg nem tudom mi a hiba ! :U :(

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#160) Batman2


Batman2
őstag

Megszünt a tarbicsek alapjárata ! :U

habár eddig sem volt tökéletes a karbi, mert hiányzott belőle a szivató bimetálljához menő állító kar, ami nyitja, zárja a tokroban levő szelepet, de azért beindult és némi kezdeti gázfröccsözés után bár nagyon alacsony fordulaton de járt stabilan.
Most pedig nem változott semmi és még sem marad meg alapjáraton hosszabb járatás, sőt bemelegített motor mellett sem ! :U :(

Ha ezt a felső torok szelepet majdnem teljesen bezárom, és úgy tartom, akkor van alapjárat, ketyeg a motor, de mihelyst egy picit is nyílik, azonnal leáll.
Eddig ment az említett alacsony fordulattal és kis kezdeti gázfröccsözéssel teljes nyitott állásnál is ! :U

Nem tudom, most vajon mi lehet a gond, hogy megváltozott az alapjárati üezmanyag mennyiség valamiért, vagy az elektronika őrül meg, mert tudtommal attól is mehet el alapjárata ? :F

A karbit minden esetre ki kell szednu és végre meg kell kicsit reparálni, a szivató részt helyreállítani, és a membránokat javító készlettel kicserélni, aztán meglátjuk, mgejavul e.

A kiegyenlítő tartály alsó vízcsöve is elkorhadt, abból már szeretem másik, utángyártotta, ami ugyan kicsit hosszabb, de abból le lehet vágni, viszont ugyanúgy ívelt, mint a régi.
A karbi leszedés után cserélem majd ki, mert akkor könnyebb hozzáférni.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#161) Batman2


Batman2
őstag

Üdv.

Nekifogtam a karburátor rendbehozásának.
Ki tudja megmondani, hogy az a bizonyos elektromágneses szelep hogyan kell működjön megfelelően ? :U
Konkrétan arra vagyok kiváncsi, hogy nem kellene e valami rugó legyen ott a szelepnél, ami visszanyomja a szelepet zárt állásba, mikor elenged az elektromágnes ?? :F

Konkrétan kivettem a szelepet, a tengelye szabadon lötyög, ki-be, amúgy ha ki van húzva, akkor berántja az elektromágnes, csak a vissza nem megy magától. :U
Most azt vagy egy kis rugó kellene tegye, vagy pedig a csatornában, a motor működése közben keletkező vákum húzza vissza és akkor érthető, hogy a karbit kiszerelve, kézben próbálva, úgy tűnik, mintha nem működne megfelelően !

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#162) Batman2


Batman2
őstag

Jó rég volt már ez a karbi szerelés.

Sikeres volt a műtét, bár nem cseréltem ki a membránokat újra a karbiban, de alapos pucolás, pontos, megfelelően tömített összerakás mellett összejött a dolog, azóta is rendben teszi a dolgát a járgányban ! :K :R
Még a szivatója is kapcsol, ahogyan a kézikönyvében elő van írva, pedig nem igazán állítottam be, mivel nem teljesen értem, hogyan kell.

Készítettem egy LEDes motor diagnosztikai kijelzőt is !
Az öt darab LED jelzi a gázpedál alaphelyzet érzékelő állását, a szívótorok fűtést, a bimetáll fűtést, az alapjárati mágnesszelep működési állapotát, az alacsony nyomású olajgomba állapotát és a vízhő gomba állapotát, melyek kapcsolják a fűtést.
A kijelzések alapján minden rendben működik, az előírásnak megfelelően kapcsol !! :R

A motor elektronika valóban elveszi az üzemanyagot, amikor a motor motorfék üzemben pörög és még elég magas a fordulata, tehát egy lejtmenetbenvalóban nem fogyaszt egyáltalán benzint, ha nem érünk a gázpedálhoz és így erősebb is a motorfék üzem !! :K
Egyszerű de jó elektronika ! :K

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#163) Batman2


Batman2
őstag

Üdv.mindenkinek.

Leírom a tegnapi tapasztalatomat, hátha olvassa valaki, hasznos lehet.

Mentünk volna tegnap este a trabival a kertünkbe. Nagybátyjám már mondta, hogy múlthéten csütörtökön, mikor Szolnokon volt vele, menet közben érdekes torpanásokat produkált a járgány, néha rángatott a motor, ezt csinálta tegnap este is.
Érdekesen mindig akkor, mikor gyorsítottunk vele.
Rövid út után betértünk egy benzinkúthoz, hogy megnézzem a gyújtás elemeit, mert egyértelműen arra utalt a motor viselkedése. Végig néztem a gyújtógyertyák és gyújtókábel csatlakozását, megnéztem a gyújtás elosztót, egyáltalán nincsen még elégve, vagy a szénrúd elkopva. Megnéztem az elosztó és a kábelek csatlakozásait is, és egyszer csak a trafótól jövő kábel vége a kezemben maradt !
Levettem a csatlakozót és láttam, hogy elégett a csatlakozó fémlemeze, és a szilikonos kábel szén magja is !
A kábelen kívülről pedig nem látszott semmi !

Hirtelen törtük a fejünket, hogy mi a fenét csináljunk, hogy menjünk vele haza ?
Az jutott eszembe, hogy fogok egy drót darabot és azzal pótlom a szétment gyújtókábelt. Találtam is a csomagtartóban egy 1,5-es sodrott, szigetelt rézvezetéket, azzal próbáltam meg. A vezeték végét vagy 2cm-en lecsupaszítottam, hurkot formáltam belőle és ráhúztam a a csatlakozóban található tüskére, majd szigetelővel körbetekertem a csatlakozót és a kábelt, hogy ment közben ne essen le. Majd ugyanezt a másik végen is.
Kipróbáltuk, indult azonnal a motor !
Igaz, hogy ez a kábel darab nem nagyfesz kébel, de ha 1cm-nél közelebb nem ér hozzá semmi, akkor nem fog átcsapni.
Így is volt, gond nélkül haza értünk vele.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#165) Wiz Khalifa


Wiz Khalifa
addikt

Van itt valaki aki olvassa még a topikot? :)

És esetleg lenne Trabi 1.1-e?

Smoke some weed nigga!

(#166) molnarpeter válasza Wiz Khalifa (#165) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Igen és nem :D mi a kérdés?

(#167) Wiz Khalifa válasza molnarpeter (#166) üzenetére


Wiz Khalifa
addikt

Az volna hogy mennyi lehet a városi fogyija egy 1.1-es trabicseknek? :)

Azért kérdem mert viszonylag sok van már 100k-tól eladó, 130-150k-ért meg már viszonylag jó állapotúakat is találni és ha nem lenne sok a fogyasztása akkor vennék egyet munkába szaladgálósnak meg úgy mindenesnek.

Mert van nekem egy kocsim már de az sokat kajál (8.5-9l) illetve mivel nagyon szép állapotba vettem állagmegörzés miatt azt csak nyáron hajtanám. Ilyen élmény kocsinnak vettem. :)

Ezért gondolkodom a Trabin mint mindenes lótifuti kocsinak.

Smoke some weed nigga!

(#168) molnarpeter válasza Wiz Khalifa (#167) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Nem éri meg :N Spritmonitoron nézz körbe, mi eszik keveset, de számolj is utána, egy év alatt mennyit spórolsz. [link] Citroen AX 1.4D jól eszik, olcsó is, de rohad pl.

[ Szerkesztve ]

(#169) Wiz Khalifa válasza molnarpeter (#168) üzenetére


Wiz Khalifa
addikt

Pedig azt hittem hogy 5-6 literből eljár. :)

Smoke some weed nigga!

(#170) molnarpeter válasza Wiz Khalifa (#169) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Nagyon egyszerű, régi technika, 7-8 liter simán megvan hidegen, rövid távokkal. AX 1.4D :K :D (plusz lakatos ismerős :DDD)

(#171) Batman2 válasza Wiz Khalifa (#165) üzenetére


Batman2
őstag

Továbbra is jelen és igen.
nekünk még mindig meg van a trabicsek !

Mivel ez még karburátoros így nagyon alacsony fogyasztásra nem lehet számítani, ez megkerülhetetlen tény.
Kifejezetten városi 3-5km-es utakon, pláne télen, mínusz fokokban egyik autó sem érzi jól magát, ez mindegyiknek árt és mindegyik kajál ilyenkor.
Ilyenkor 8 liter körül biztosan meg van a fogyasztása.
5-6 liter csak bemelegedett motor és országúti, nem több mint 90-es tempó mellett lesz, jó állapotú, jól beállított karbival.
Eddig értettem egyet az előttem szólóval.

Viszont dízelt ilyen és hasonló rövid távokra (lehet az 10km is) semmiképpen sem javaslok, mert annak még többet árt az ilyen használati mód.
És igaz, hogy az még így is lehet, hogy kevesebb GO-t kér, de majd elkéri az árát a porlasztó ls adagoló alkatrészekben, melyek ilyenkor fokozottan kopnak, természetesen a hengerek, gyűrűk is, és sokkal jobban kokszolódnak a szelepek is, hatalmas lesz a korom lerakódás, ami ki sem tud égni, mivel nem ér el olyan hőmérsékletet.

Ha olcsót és egyszerű autót akarsz, és kibékülsz a hideg 8, akár 9 literes benzin fogyasztással, akkor olcsón vehetsz trabit, de ha ennél kisebb fogyasztást akarsz, akkor kis köbcentis, injektoros, és mindenképpen benzines autót kell nézned, pl egy jó állapotú Suzuki 1.1, 3 hengerrel, az tényleg kevéssel beéri (5-7l)
De ha még kevesebbet akarsz benzinre kiadni, akkor pedig egy Sevrole Sparkot keríts, szintén jó állapotban, az még 4-5-tel is beéri városban és még így is van vagy 50LE-re.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#172) molnarpeter válasza Batman2 (#171) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Régi kamrás dízelek bírják a rövid utakat, még egy szívó DI is elviseli. Turbósak szoktak szanaszét kokszolódni :) AX esetén az 1.4 blokk alumínium, annak kell a jó olaj, egy 106-Saxo 1.5D már vas öntvény, annak a Botond is elég :DDD

[ Szerkesztve ]

(#173) Batman2 válasza molnarpeter (#172) üzenetére


Batman2
őstag

A szívó dízel biztosan jobban bírja, mint egy turbós, a rövid utakat, de mindegyiknek ártalmasabb, mint egy benzinesnek, hosszabb távon javítási költségben egészen biztosan többet fog kifizetni a dízelre.
Nagyjából tisztában vagyok a régi és az újabb dízelekkel is, az aláírásomban szereplő régi mercim miatt sokat tapasztaltam a régi dízel technikát, magam is szerelem, ismerem részleteiben a motorját.
Két éve pedig egy turbós 1,6-os CDI autóval járok naponta hosszú utakat, így azt is meg tudtam ízlelni, és sokat olvasok is mindkét technikáról.
De a trabicseket is magam szerelem, és bár biztosan nem értek olyan szinten a karbihoz pl. mint aki azt tanulta és jól megtanulta, de addig olvasgattam róla, amíg elég jól sikerült beállítani, most minden megy rajta rendesen, még a kényes félautomata szívató is, ami előtte évekig nem volt jó.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#174) molnarpeter válasza Batman2 (#173) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Olyan olcsó az alkatrész egy 100-200k körüli dízelhez, hogy anyagilag megéri bevállalni egész kis km-re is. Persze Prius jobb lenne, de nem térül meg a befektetés egyhamar, míg egy dízel évente megspórol egy bontott adagoló és porlasztó eseményt, ami azért nem egy éves teendő, de persze szükséges egy korrekt példány, plusz óvatos vezetés hideg motorral. A matek már Wiz dolga lenne, kéne számolni egy km költséget a Calibrával is, plusz tudni kell az összes éves km-en belül a munkába járást külön.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.