Hirdetés

2019. december 10., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) mityku válasza Batman2 (#100) üzenetére


mityku
(aktív tag)

Hát én pontos évet nem tudok, de szerintem egy cserét illene megejteni.
Mondjuk én a ladából 11 év után dobtam ki a gyárit ( kemény műanyag bevonatos, hidegben baromira merev). Vettem helyette Master Sport szilikonos trafókábelt, sokkal jobb ( igaz a gyújtást is cseréltem Hallos szettre [nagyfesz trafó miatt, jobb is a szilikonos kábel].)
Szóval szerintem érdemes már cserélni, ennyit megérdemel az autó. :))

Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

(#102) Batman2 válasza mityku (#101) üzenetére


Batman2
(őstag)

Szevasz

Minden bizonnyal csereérett már valszeg. :K
Utánanéztem az áraknak, valami Magyar gyártmányú készlet (4db) mindössze 1200Ft, meg van tán német 2300Ft-ért, ennyit már mindenképpen megér !

A vezérmű szíja is 18 éves a járgánynak, azt is ideje cserélni, nem is a kilóméter miatt, hanem tényleg a 18 év, az csak 18év, már gyenge repedezett lehet, az is valami 2300Ft körül van Febi márkában.
Olcsóbb, mint egy motorfelújítás, ha szakad a szíj és csattannak az alkatrészek !

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#103) Vevőjelölt válasza Batman2 (#102) üzenetére


Vevőjelölt
(tag)

Hali.
Az Injektor.hu oldalon találtam egy írást a gyújtásrendszerekről, abból van az alábbi részlet.
"A korszerű szilikon szigetelésű kábelek sokkal nagyobb igénybevételnek is megfelelnek, átütési szilárdságuk elérheti a 40 kV-ot is. A Beru kínálatának csúcsán lévő szilikon kábel pl. 220° tartós hőterhelést visel el, élettartamát 3000 üzemórában határozzák meg. 250 Celsius ° hőterhelést legfeljebb 1 órán át visel el. "

Valószínűleg nekem is ideje lenne lecserélni a kábeleket, mert egyre gyakrabban rángat, akadozik a motor hidegen (a múltkor még le is állt menet közben!). Szerintem ha cseréled a gyertya kábeleket, akkor a trafótól a gyujtáselosztóhoz menőt is ki kellene cserélni velük eggyütt.

[ Szerkesztve ]

Mindig van egy első eset!

(#104) Batman2 válasza Vevőjelölt (#103) üzenetére


Batman2
(őstag)

Szevasz

Igen, köszi szépen az infót, szilikonos kábelt veszek ! :F

A készletben 5 kábel van elvileg, tehát benne van a trafótól az elosztóig menő is.

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#105) Batman2


Batman2
(őstag)

Most a vezérmű szíjat fogom cseréltetni a járgányon, állítólag meglehetősen bonyolult a trabant 1,1-nél ez a művelet és ajánlják, hogy vízpumpával együtt cseréltessen, az meg jó drága, így lesz vagy 22 ezer Ft.

Drágábbak az alkatrészei, mint az öreg 123-as mercédeszemhez ! :Y

Meglepő , hogy a szíjat semmi sem feszíti,csak a vízpumpával adnak neki egy kezdeti feszességet és kész, ha később lazul, semmi nem feszít utána !!! :Y

Kész csoda hogy a 20 éves szíj még nem ugrott le a tárcsákról, vagy nem ugrottak át a fogak, legalábbis nem tudunk róla, hogy volt már cserélve, csak a vízpumpa, de az már vagy 3x is ! :(

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#106) FlashR


FlashR
(tag)

Az első kincsem egy barna Trabant volt :P :B

(#107) Batman2


Batman2
(őstag)

Végülis szilikonos Tesla gyújtókábelt vettem.
A gyújtókábelek cseréje után kiderült, hogy a gyújtáselosztó sem stimmel, a motor, időnként döccent egyet és felfigyeltem egy apró pattanásra minden döccenésnél !

A pattanás az elosztóházból jött, mivel a ház épp nemrég volt cserélve, így inkább a rotorra gyanakodtam.
Véletlen szerűen, időnként földelődött a rotoron keresztül a nagy feszültség és így kimaradt egy gyújtás.
Kicseréltem, és azóta teljesen rendben van ! :)

Szóval kuka volt már a gyújtókábel is, és a rotor is.

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#108) Batman2


Batman2
(őstag)

Ma kicserélték szervízben a vezérműszíjat és a vízpumpát !
Olyan 3 órás művelet volt, pedig tényleg dolgozott rajta a szerelő.
nagyon nehezen lehet hozzáférni és a szíjtárcsát és a vezérmű temgely tárcsáját is le kell venni, hogy hozzá lehessen férni a vízpumpához, de még a kerék dob belső falának alsó részét is ki kellett kissé hajlítani, hogy kivehessék a vízmpumpát.

De még ez sem volt elég, az alső motortartó bakot is ki kellett a végén oldani, csak azután lehetett a motort annyira megemelni, hogy már könnyen ki lehessen venni azt a fránya vízpumpát.

Mondjuk a vízpumpa végűl úgy tűnt, hogy még üzemképes volt, de mindegy, ki lett cserélve egyúttal, viszont a vezérműtengely szimmeringjét is már ideje volt cserélni, mint kiderült, mert már kezdett olajos lenni kívül is.
Aztán vissza az új pumpa, a belső védő műanyag fedél, a vezérműtárcsa, majd a szíj, aztán bűvészkedés a vízpumpa csavarjaival, hogy megfeszüljön a szíj, majd vissza az ott levő műanyag takaró is, majd a külső műanyag fedő, utána vissza az első motor tartóbak, majd, hűtőre cső vissza, vízzel feltöltés és járatás, míg be nem melegszik teljesen, hogy nyisson a termosztát és levegőtlenedjen a rendszer.

Remélem, egyhamar nem kell hozzányúlni ! :K

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#109) Vevőjelölt válasza Batman2 (#108) üzenetére


Vevőjelölt
(tag)

Ha abból indulunk ki, hogy a motor hasonló a 4T-s Wartburgéhoz, akkor 30000 KM-enként ellenőrizni kell a feszességét és az állapotát, 90000 KM után pedig cserléni a szíjat.
A vízszivatyút azért szokták vele eggyütt cserélni, mert az új szíj jobban feszíti a szivattyú tengelyét, és ezért az gyakran elkezd ereszteni.

Mindig van egy első eset!

(#110) Batman2 válasza Vevőjelölt (#109) üzenetére


Batman2
(őstag)

Értem, köszi az infót ! :K

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#111) Tatijozsi


Tatijozsi
(újonc)

Sziasztok. Van egy 1,3-as vareszom. Benzinszagú az olaj :(( , a karburátor körül tiszta trutyi, és baromi sokat fogyaszt :O . Szerelőnél kétszer is volt az elmúlt két hónapban. Megcsinálta, aztán két hét múlva újra kezdődőtt az egész. Tudja valaki, mi lehet a baj?

(#112) Vevőjelölt válasza Tatijozsi (#111) üzenetére


Vevőjelölt
(tag)

Hali.
Ezekre a hibajelenségekre, én csak a szokásos dolgokat tudom mondani. Ha benzinszagú a motorolaj, akkor lehet, hogy megrepedt a tápszívattyú membránja, vagy nem működik valamelyik henger, ez lehet gyujtógyertya vagy gyertyakábel hiba (ESETLEG kopott a nem működő henger vagy töröttek a dugattyúgyűrűi).

Ha benzin kerül a motorolajba, akkor tanácsos a javítás után olajat+szűrőt cserélni, mert a benzintől felhígult a motorolaj, és az már nem fogja megfelelően kenni az alkatrészeket
Ajánlom figyelmedbe az 56.-os hsz.-t.

Mindig van egy első eset!

(#113) Vevőjelölt válasza Tatijozsi (#111) üzenetére


Vevőjelölt
(tag)

Már látom, hogy megtaláltad a Trabant-Wartburg klubb fórumját. (Ezesetben fölöslegesen gépeltem... :F )

Mindig van egy első eset!

(#114) Vevőjelölt


Vevőjelölt
(tag)

Úgy láttam ma, hogy nagy kiadás készülődik a Wartburgomnál. Úgy néz ki, hogy cserélnem kell a szívótorok és a karburátor közötti gumis közdarabot, mert elöregedett (hatalmas repedések vannak rajta körben). Tavaly érdeklődtem utánna a boltokban, akkor kb. 10000 Ft-ért hozatták volna. :O

Mindig van egy első eset!

(#115) Batman2 válasza Vevőjelölt (#114) üzenetére


Batman2
(őstag)

Szevasz

Én karburátor felújitó készletet vettem négyezer valamennyiért !
Van még egy másik csomag is, abban kevesebb cucc van, az valami kétezer körül van.
Most nem emlékszem már, hogy ebben benne van e a 3 gumi tömitő lap, de valamelyikben tudom benne van, amit mutattak !

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#116) JetiRulez


JetiRulez
(őstag)

Hali!
Kedden kaptam születésnapomra egy Trabantot! :C
Tegnap volt rovar írtás, mert tele volt darázzsal. Majd faterral szétkapjuk, kitakarítom és megcsináljuk a műszaki részét, mert évekig állt egy udvaron. Majd alkatrészeket is kell vásárolnom jócskán, de szerintem megéri. Világéletemben szerettem ezt a kicsi kocsit. :K
Már tervezem, hogy pár éven belül lerakom a jogosítványt, de ez még a jövő zenéje. :U

"Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."

(#117) mityku válasza JetiRulez (#116) üzenetére


mityku
(aktív tag)

Gratula az autóhoz! Biztos vagyok benne, hogy sok jó élmény / keserűség fog e autóhoz kötni! :))
A véleményem, hogy vezetni igazán e régi autókon lehet megtanulni ( normálisan). Nincsen se ABS, se ESP és egyéb rividítések,mozaikszavak. Jómagam egy 21061-es Ladát nyúzok ( szóval kilógok a topicból :D ), de ezen megtanultam vezetni ( 0 szervó mellett tanul meg igazán parkolni az ember).

Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

(#118) JetiRulez válasza mityku (#117) üzenetére


JetiRulez
(őstag)

Mondjuk az Audinkban sincs szervó, ABS, meg ilyesmi, de az is egy nagyon jó autó. Nekem a Trabant bőven elég is lesz, főleg hogy még jogosítványom sincs és ha lenne, akkor se járnék el sok helyre (legfeljebb az utcában gyakorlok). Szerintem nyárra meg is lesz a másik Trabi (ez donor lesz, mert az alváz szitává van rohadva) és máris egyenesben leszek. Csak egy indító kéne hozzá, mert elveszett a kulcs és nem tudjuk kipróbálni (körülnézek az apróban). :)

"Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."

(#119) Batman2


Batman2
(őstag)

Az biztos, hogy igazán a fapados, legalábbis különböző, a menet tulajdonságokat befolyásoló elektronikus extrák nélküli járgányon lehet igazán megtanulni, hogyan is kell vezetni és ragálni, különböző helyzetekben !!! :K

Még valamikor februárban figyeltem a városban sétálva, ahogy az uj trollijaink egyike ment az egyik utcán, amikor az a nagy hóesés vol és csúszós, jeges volt az út !
A sofőr nyomta neki induláskor, lámpánál, enyhén felfelé egy utcában, a kipörgés gátló pedig állandóan szusszant és visszavette a hajtást, mivel örökké megcsúszott a kerék egy kicsit ! :(

Nem sokat ér, e helyett sokkal finomabban lehetett volna szabályozni, pusztán az érzékeinkkel, minden elektronikus extra nélkül és aakor sincs csúszás és folyamatos a menet ! :K

Nagybátyjámnak egy négyütemű trabicsekje van, nekem meg egy öreg W123-mas mercédeszem, egyiken sincs ilyen extra, csak az enyémen a fék és kormány szervó, de az ekkora autónál már el is kell menetbiztonságilag, de minen mechanikus, az én érzékeimre van hagyva és az én reakcióim szerint viselkedik, ezt szeretem !!! :K

És egyszer régen, valamelyik autós lapban láttam egy olyan cikket is, hogy "Az ABS-nél is van rövidebb fékút", szerintem is ! :K

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#120) Batman2


Batman2
(őstag)

A dupla torku karburátor az mit jelent ??? :F :F :F

Azt, hogy két torok van függetlenül egymnás mellett, amiből szívja a levegőt, és mindkettőben van fúvóka, aztán majd lejjebb egyesülnek.
Kéttorkú állítólag a Skoda 120-as és a Wartburg 653-as (kétütemű)

vagy azt kell alatta érteni, hogy két szelep van a szívónyíilásban, a felsőt a szivató állítja az alsó pedig a gáz szabályozó ??? :F

és ilyen a négyütemű trabanté,

szóval végülis az a kérdésem, hogy a trabicseké, melyik fajta ?

és a felső szelepnek, amit a félautomata szivató és egy bimetáll állít, annak hideginduláskor és meleg motornál hogy kell állnia, mikor van jobban nyitva ?? :F

Valamelyik kismértékű zárásával lehet csökkenteni a fogyasztását, gondolom, ezzel a felső fojtó szeleppel ?????? :F

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#121) csibor


csibor
(őstag)

Újra gyártják a Wartburg-ot a régi helyén,vasárnap volt róla szó a rádióban.Lehet kellene venni megint 1-et :D

(#122) JetiRulez válasza csibor (#121) üzenetére


JetiRulez
(őstag)

Utána néztem és nagyon kamu szaga van. Sehol se találtam hivatalosan bejelentve és többek szerint egy 2003-as Opel prototípus átszerkesztve. De a kép alapján jól néz ki.
Am megnéztem az Indán a '88-as Trabant versenyt a Hungaroringről, most is lehetne ilyen.

"Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."

(#123) Batman2 válasza JetiRulez (#122) üzenetére


Batman2
(őstag)

Linket tudsz adni, vagy rákeresek és megtalálom ?

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#124) Batman2 válasza JetiRulez (#122) üzenetére


Batman2
(őstag)

Én rögtön arra gondoltam, hogy a régi kétütemű motorral gyártják megint,
dehát naív gondolat, persze hogy négyüteművel, ha egyáltalán tényleg gyártják !

Ha már négyüteművel, akkor legalább már egy különlegességgel, Wankel motorral gyártanák !!! :K

Nem tudom, miért nem fejlesztik tovább azt és miért nem térnek át minden autónál arra a motor típusra, amikor sokkal gazdaságosabb és ezáltal mindenképpen környezetkímélőbb kell legyen, ha egyszer dupla akkora teljesítmény leadására képes azonos űrtartalmú hagyományos, dugattyús motrral összevetve !!! :Y

Elvégre a hagyományos motrokban való le-fel dugattyú mozgás és annak forgómozgássá való átalakítása rengeteg energiát emészt fel, ebből következik egy csomó fölösleges melegedés, stb.

és még egyszerűbb is, fele annyi alkatrészből áll, szóval szerintem mindenképpen megérné !!! :K

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#125) mityku válasza Batman2 (#124) üzenetére


mityku
(aktív tag)

Nekem is Ladából a Wankel motoros jönne be igazán! :D
De hát abból erre a piacra / szegmensre nem küldtek, csak maradt a belbiztonságiaknak.
Pedíg aztán azokkal lehetett menni, mint a meszes! Belegondolok, ha mondjuk a Ladákat csak Wankel motorral gyártják és micsoda gépek lennének a rally pályákon! Mert ha egy VFTS Ladát veszek, amibe mondjuk egy átdolgozott Lada Niva motor van és beépítenek jó minőségű alkatrészeket, alakítanak a Hf-en, blokkon, hajtókarokon, főtengelyen, vezérműtengelyen és így 160-180 LE-s gépeket tudnak építeni ( 1700-1900 ccm). Na most mit tudnának kihozni egy wankel motorosból??
Biztos pompás ( néző kedvenc) járgány lenne belőle! :))
De hát jelenleg talán csak a Mazda Rx szériába vannak wankel motorok. :O

Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

(#126) JetiRulez válasza Batman2 (#123) üzenetére


JetiRulez
(őstag)

Adok linket, tessék. :)

"Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."

(#127) Vevőjelölt


Vevőjelölt
(tag)

Hosszas halogatás után, végre megjavítottam a Wartburg világítását. Konkrétan nem működött csak a bal oldali helyzetjelző. A műszerfali világításkapcsolón van egy 2 db. egyforma diódával ellátott valami, amivel az volt a gond, hogy az egyik diódának 3x akkora volt a nyitófeszültsége(?) mint a párjának. Miután ezt a diódát kicseréltem, rendesen működik a helyzetjelző. :K :C

[ Szerkesztve ]

Mindig van egy első eset!

(#128) JetiRulez


JetiRulez
(őstag)

Kicsit betegesen hangzik tán, de néha szoktam gurigatni a szétszerelt Trabimat. Jó érzéssel tölt el, hogy végre látom másutt és nem csak ott rohad a kert hátuljában. :B

"Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."

(#129) JetiRulez


JetiRulez
(őstag)

Elkészült az új Trabant prototípusa! Tegnap láttam a híradóban is. [link] Bár van egy olyan érzésem, hogy az ötlet halott. Szerintem nem lenne kereset erre az elektro motoros kivitelre.

[ Szerkesztve ]

"Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."

(#130) JetiRulez


JetiRulez
(őstag)

Találtam pár jó minőségű videót. Jó szórakozást! ;)
[link] [link]

"Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."

(#131) andy83 válasza JetiRulez (#129) üzenetére


andy83
(aktív tag)

Szerintem jó az ötelt, csak most még egy kicsit drágán tudják megvalósítani, és emiatt nem nagyon fog menni a dolog. Pedig nagyon jól összerakták a kocsit, teljesen látszanak rajta a régi Trabi vonásai! Ha elkezdenék árulni, és pénzem is lenne rá, akkor tuti vennék 1et! :D Hosszútávon meg még az árát is visszahozná...

facebook.com/SzeretekMozizni

(#132) Batman2 válasza JetiRulez (#126) üzenetére


Batman2
(őstag)

Szevasz

Nem semmi az a verseny !!! :K

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#133) Batman2 válasza mityku (#125) üzenetére


Batman2
(őstag)

Szevasz

A wankel motor gépen igencsak 350-400 lóerő körül mozognának ebben a méret tartományban ! :)

Igazából fogalmam sincs, hogy miért nem wankel motorokkal gyártják manapság a jágányokat, sokkal gazdaságosabb lenne, legalábbis a vásárlóknak, felhasználóknak,
de persze biztosan vannak gazdasági érdekek a háttérben, ahol nem jó az , hogy kevesebb alkatrész kell ehez a motorhoz (kevesebbet tudnak kihúzni az emberek zsebéből) és az sem jó az olajcégeknek, hogy kevesebbet fogyasztanak, bár ha az olaj ofgyására gondoluink, akkor igazából érdekük lenne, hogy minél tovább kitartson a készletük és az üzletük, de magas ez egy átlag emberi halandónak ! ;)

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#134) .Anakin. válasza Batman2 (#120) üzenetére


.Anakin.
(tag)

az első verzió, 2 független torok:) ha esetleg még azóta se lenne meg a válasz:)

Nem tudjátok h VW Polo 1.3i -ből az injektort belehet-e az 1.1-es trabiba rakni?:)
(úgy h működik is a motortérbe, nem a csomagtartóba gondoltam:D)
Elvileg ugye a motorblokk ugyan az. Vagy esetleg 1.3-as Wartburg motorra?

(#135) Batman2 válasza .Anakin. (#134) üzenetére


Batman2
(őstag)

No, ez engem is érdekelne !!!

Már én is gondolkodtam rajta, hogy a karburátort jó lenne egy központi befecskendezésre kicserélni ! :K

Valamlyik régebbi, kicsi fiátnak van is ilyen, persze az kérdés, hogyan lehetne a kettőt házasítani ?? :F :F

Lényegesen takarékosabb lehetne akkor a motor, feltételezem ! :)

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#136) Batman2


Batman2
(őstag)

Bár nem a témához tartozik szorosan, de

azt meg tudja e nekem valaki mondani, hogy egy dízel piezo, gyútjásbeállító stroboszkóp jeladónak mekkora a jelszintje, hány V-otot produkálban csúcsban ?? :F :F

Vagy legalábbis milyen tartományba esik, 1V alatt, vagy fölött ?? :F :F

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#137) .Anakin. válasza Batman2 (#135) üzenetére


.Anakin.
(tag)

azóta se tudtam megnézni gyakorlatban, de úgy értesültem, h az eredeti szívósorral rámegy.
Persze jó volna tujdni mit kell még melette cserélni. AC pumpát tuti

[ Szerkesztve ]

(#138) Batman2 válasza .Anakin. (#137) üzenetére


Batman2
(őstag)

Szevasz

Igen, lehet azt is, meg be kell építeni a kupufogóba is a befecskendezés vezérlő gáz, stb. érzékelőjét is, az biztos !

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#139) phillipi


phillipi
(újonc)

Üdv! Mindenkinek!
Tavasszal vásároltam egy 20 éves 1.1-es trabit friss műszakival.Kívülről kifogástalannak látszik,de belülről akár az alma férgesedik.A sok megtalált és megoldott problémák után most a legújabb,hogy menet közben egyfajta zakatoló-süvítő hangot ad és kb.20 km után/de nem mindig/ elmúlik,valamint ha lassan haladok akkor sem hallatszódik csak egy idő után "bekapcsol"..Átnéztem az ékszíjat,generátort,vezérműszíjat,de nem találtam semmi rendellenességet,mindkettő megfelelően feszes.Úgy tűnik mintha a kerékkel lenne összhangban,de a kerekek stabilak nem kotyognak.Egyszerűen néha megőríjt!Ha esetleg valakinek van célravezető ötlete hol kereshetném még a problémát kérem jelezze!Köszönöm!

(#140) Carlo009 válasza phillipi (#139) üzenetére


Carlo009
(tag)

Szia!
Azt mondják a nagyokosok,hogy valószínű vízpumpa vagy generátor csapágyas! :K
Nem érzed,hogy kicsit erős a motor ahhoz a kasznihoz?
Üdv!

(#141) Lauda


Lauda
(félisten)
LOGOUT blog

Olvastatok a cikket?

[A szocialista munka hőse]

:DDD

(#142) Batman2 válasza phillipi (#139) üzenetére


Batman2
(őstag)

Szevasz

Én is a vízpumpára tippelek, mert a miénkben is gyakran kellett cserélni és a jelenleginek is egy jellegzetes, csúnya, reszelős, kavaró, nyikorgó hangja van, de már évek óta működik benne, az eredeti sokkal halkabb volt, azzal alig hallatszott, hogy egyáltalán jár a motor alapjáraton !

Műhelyben is azt hallottam, hogy sok a baj a vízpumpával, gyakran tönkremegy, szivárog, és/vagy a csapágy megy szét !

A miénknek a karburátora gyenge már a sok gumi membrán már elöregedett és nem megy már rendesen a vákumos szabályzása, így nem kapcsol a szivató sem és bár indul a járgány hidegen is azonnal, de a felpörgés után hamar le is áll a motor !
Csak ha sűrű apró gázfröccsöket adok, akkor lehet üzemben tartani és ahogy egy picit melegedett a motor, már lesz alapjárata, nem áll le, de még nagyon gyenge.

Vettem már egy karburátor felújító készletet, de még nem cseréltem ki az alkatrészeket, de valszeg még egy készlet kell, mert ebben nincsen benne minden és többféle készlet van.

Egyszer már szedtem szét a karburátorát, teljesen apró darabokra, megpucoltam mindent, de nyilván az említett problémák miatt nem lett lényegesen jobb.

Amúgy nagy az étvágya, városban 10 liter körül ezsik, de sajna országúton, hosszútávon is megeszi gyakorlatilag a 10-et.
Ha a karburátort sikerülne megfelelően felújítanom, és beállítanom, akkor minden bizonnyal javulna a fogyasztása, de a legjobba akkor lenne, ha központi injektort szerelnénk bele karburátor helyett, akkor vélyeményem szerint rendkívül takarékos autó lenne, a kicsi és jó motor és a könnyű karosszéria miatt !!!

Sok sikert hozzá ! :K

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#143) kaskader válasza Batman2 (#142) üzenetére


kaskader
(őstag)

Nincs valamelyikőtöknek egy udvar végén rohadó Trabantja? Ami eladó persze.

(#144) Batman2 válasza Lauda (#141) üzenetére


Batman2
(őstag)

Nagyon jó a cikk !!! :K
Köszi !

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#145) Batman2 válasza kaskader (#143) üzenetére


Batman2
(őstag)

Szevasz

Járd be a környéketeket, biztosan találsz majd egy-kettőt egy-egy udvar mélyén, vagy a kertbe beállítva műemléknek ! ;)

Felénk előfordulnak.

Persze hogy kiállítási darabon kívüól mire jók az ilyenek, azt nem tudom, mivel szerintem alvázuk már nincs, mert kirohadf alóluk.

Esetleg használtautó hírdetést tudom még ajánlani, nagyobb eséllyel.

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#146) kaskader válasza Batman2 (#145) üzenetére


kaskader
(őstag)

Helló!

Van itt a környéken néhány, csak a makacs "öregurak" kicsit nagyra tartják.
Konkrétan megkérdeztem az egyik bácsit, mert ugye van egy kb. 15 éve álló, de szinte "Új" Trabantja (megvette, néhányszor használta, aztán végleg lerakta.
Azt mondja nekem 60-ért viheted! :Y
Óóó, én 25-ért veszek műszakisat Ott is hagytam.
Jogsi előtt pedig jól jön egy gyakorló autó.
Meg ha rám jön az 5 perc, a belét ki lehet pörgetni, bírja. (egy ideig :DDD )

Jelenleg ez a kínálat.

(#147) Batman2 válasza kaskader (#146) üzenetére


Batman2
(őstag)

Végülis a 45ezres 89'-es jónak tűnik, legalábbis korát illetően, a többi már megtekintés kérdése !

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#148) BMWFan


BMWFan
(aktív tag)

na ez igen :D

(#149) Batman2 válasza BMWFan (#148) üzenetére


Batman2
(őstag)

Elég érdekes kinézetű !! :U :D
Mire lehet képes,
koncepció autó, vagy ténylegesen megépitett ? :F

Abban azért van kételyem, hogy hogyan lát ki rendesen a sofőr ettől a toronytól :D , meg valahogy az a szélvédő is furcsa, ...mintha tejes lenne ! :U
Persze ez lehet, csak számitógép grafika.

Üdv.

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#150) Batman2


Batman2
(őstag)

Emberek !

Ki jön augusztusban a Trabant-Wartburg klub által szervezett nyári találkozóra ?? :U
Én tervezem, hogy megyek, igaz nem a trabicsekkel, hanem az öreg w123-assal ! :K

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#151) Batman2


Batman2
(őstag)

A trabicsek már egy komoly felújitásra, átalakitásra szorulna, nehezen indul hidegen a motor, pontosabban, indul az azonnal, csak nincs alapjárata hidegen, ha meg gázt kezdesz nyomni, akkor 1-2 másodperc után el kezd "fulladozni", majd leáll a motor, csak apró gázfröccsökkel lehet üzemben tartani, amig hideg !! :(
És amig hideg a motor, vacakul reagál a gázadásokra és hamar "köhögni" kezd a mortor, ha kicsit visszaveszel a gázból, akkor megjavul és bár lassan, de gyorsulni kezd.
De melegen is ha nagy gázt adsz, akkor enyhén köhögni kezd és rosszabbul gyorsul, mint kevesebbel.

Vagy karburátor felújitás, vagy központi injektorossá átalakitás kellene ! :U

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#152) Batman2 válasza Batman2 (#150) üzenetére


Batman2
(őstag)

No, senki ?? :U

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#153) kaskader válasza Batman2 (#151) üzenetére


kaskader
(őstag)

Az eredeti Hogyan tovább? Trabant c. könyvet alapul véve lehet:

Az üzemanyag-levegő kerék túl dús vagy túl szegény.
Az alapjárati fordulatszám nem megfelelő
Üzemanyaghiány.
Nem megfelelő gyújtógyertya.

[ Szerkesztve ]

(#154) Batman2 válasza kaskader (#153) üzenetére


Batman2
(őstag)

Szevasz

Köszi az infókat !! :K

Üzemanyag ellátás gondolom, van rendesen, feltételezem, hogy az üzemanyag pumpa még megy, bár ha abban is membrán van, és nem dugyattyús, akkor már lehet, a sem stimmel. :U

Gyertya elvileg bele való, nem régi, gyújtókábel szintén nem rég volt cserélve.

A fordulatszám szerintem megfelelő lenne, előszőr rendes fordulaton ketyeg, aztán hamar leáll. És ha gázt nyomok, akkor se marad üzemben, csak köhög és aztán áll le, csak ha apró gázfröccsöket adok, akkor marad meg.

lehet túl szegény a keverék ?? :F

Én a keverék hibájára gndolok, már csak azért is, mert ez a hiba csak kezdetben van, ha egy kiscit jár a motor, akkor már megmarad alapjáraton is !
Bemelegedett motornál a gázadásokra reagál furcsán, nagyobb gázra torpan, fuldokolni kezd, ha visszaveszem, megy rendesen ! :U

A karburátorban van egy csomó apró vákum mozgatta gumi membrános szabályozó selep, no ezek a membránok már biztosan tönkrementek.
Vettem már felújító készletet a karburátorhoz, de még nem szántam rá magam, hogy neki lássak az operációnak.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#155) Batman2


Batman2
(őstag)

Hétvégén motorolajat és hajtóműolajat cseréltem a trabicsekben.
A motorolaj úgy 3 éve lehetett cserélve, kicsit sajnos elhanyagoltuk, ez meg is látszott a leengedett leven, ami sötétbarna és erősen benzin szagú volt ! :((( :(

Remélem, azért ngyobb kárt nem tettünk a motorban, most egy 10w40-es opel olaj van benne, ezt majd hamar lecseréljük, hogy a beoldódott trutyit kimossuk vele a motorból.

Elég érdekes, hogy a gépkönyve 20w50-es olajat ír bele, ami számomra egy kicsit furcsa, mivel az egy elég durva, elég sűrű olaj, régebbi, főként dízel teherautókba, traktorokba teszik inkább ezt az olajat szrintem ! :U
Ez azért egy sokkal finomabb "műszer", ebbe minimum 15w40-eset tennék, de szerintem simán elbírja a 10w40-eset ami a téli rövid meneteknél különösen elönyös lehet !!

A hajtómű olaj egy viszonylag híg, tejes-világosbarna színű valami volt, azt nem tudom, hogy ez mikor volt cserélve. :U
Most 80w90-es,jó minőségű, ásványi hajtómű olaj került bele.

Beszélgettem az autósboltban az eladó fickóval olaj vétel közben és mondta, hogy valamelyik volkswagen 5 fokozatú váltója egy az egyben feltehető rá !

Egy központi befecskendezéssel és egy 5-ös váltóval egy nagyon fürge, nagyon takarékos kis autó lehetne belőle !!! :K

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#156) Kephamos


Kephamos
(addikt)

Üdv!

Van itthon jópár régi Wartburg alkatrészünk: lámpa és búra, hőtő, alumínium hűtőrács, stb. Hol, kinek és milyen áron lehet ezeket eladni? Itthon csak foglalja a helyet, gondolom valakinek meg jól jöhet, mert nemigen gyártják már ezeket.

(#157) Batman2


Batman2
(őstag)

2 hete tankoltam a trabicsekbe eyg kevés E85-öt, végre már kipróbálni, mit csinál, hogy megy vele, mint karburátoros, fapados, utánállítás nélküli és benzinnel is nehezen induló járgány !
Azt írták az etanolra, hogy amellett, hogy kitisztít mindent, nehezebben indulnak vele a benzines motorok, ezért is van benne mindíg benzin, nem szín tiszta alkohol.
Mivel volt még a tankban benzin, így kb. egy olyan 20-25%-os keverék alakulhatott ki, ennyi volt benne az alkohol.

A tapasztalat az, hogy az amúgy is nehezn induló autó nem indult nehezebben ilyen mértékű keverékkel sem, és teljesen bemelegedve szerintem jobban és csendeseben húzott a motor, mint tiszta benzinnel !
Talán csak annyi negatívum van, hogy határozottan kell ahhoz lenyomni a gázpedált, hogy rendesen menjen a motor, mert különben rángatózik, kicsit köhög és nem igazán szeret egy gáz álláson menni, csak gyorsatani, vagy lassítani.
De ha odalépek neki, akkor igen jól tud húzni !!

A keverék képzéssel szinte biztos, hogy amúgy van, valszeg ezért van az a döcögős, rángatózós viselkedése egyenletes gázállásban.

Következőre kipróbálom fele-fele keverében.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#158) Batman2


Batman2
(őstag)

Tegnap megint tankoltam, tettem bele mégh több alkoholt, most olyan 30-35% lett.
A tapasztalat az, hogy még jobban döcög a motor, rángatózik közepes gázon, egyenetlen a járása, csak ha nagy gázt nyomok neki, akkor simul ki a járása és akkor hírtelen elkezdd húzni.
Ebből a keverékből 100km alatt, 90-100-as tempóval valamivel több, mint 8L-t szippantott, de benzinből is legalább ennyit eszik.
A hideg indluása és az alapjárata sem változott lényegesen, alapjáraton teljesen rendben, nagyjából egyenletesen megy, csak ha gázt is nyomok neki, akkor döcög.

Arra gondolok, hogy túl ritka a keverék, már benzinnel is az, de gye alkoholból több kell, így azzal még ritkább, ezért döcög (benzin: 14:1, alkohol: 9:1).

Van a karbi tetején egy folytó szelep, gondolom, hogy azt kellene kicsit jobban zárni, hogy dúsuljon a keverék !? :U

Ha így van, akkor egy bowden segítségével az tastérből lehetne kapcsolni, vagy akár fokozatmentesen állítani, hogy benzinhez, vagy alkogholhoz legyen jó.

Vélemény ? :F

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#159) Batman2


Batman2
(őstag)

Folyik az olaj menet közben a hajtómű tetején levő szuszogóból !!! :Y
Mi lehet a probléma ? :F

A szint régen alatta van a maximumnak.

Utántöltöttem, de megint elkezdte kinyomni.

A szellőző levegőt átfújva rajta átjárható, nem látszik dugulás, semmi probléma.
Most épp a max. alatt van picivel az olajszint, ha megint elkezdi kinyomni, akkor tényleg nem tudom mi a hiba ! :U :(

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#160) Batman2


Batman2
(őstag)

Megszünt a tarbicsek alapjárata ! :U

habár eddig sem volt tökéletes a karbi, mert hiányzott belőle a szivató bimetálljához menő állító kar, ami nyitja, zárja a tokroban levő szelepet, de azért beindult és némi kezdeti gázfröccsözés után bár nagyon alacsony fordulaton de járt stabilan.
Most pedig nem változott semmi és még sem marad meg alapjáraton hosszabb járatás, sőt bemelegített motor mellett sem ! :U :(

Ha ezt a felső torok szelepet majdnem teljesen bezárom, és úgy tartom, akkor van alapjárat, ketyeg a motor, de mihelyst egy picit is nyílik, azonnal leáll.
Eddig ment az említett alacsony fordulattal és kis kezdeti gázfröccsözéssel teljes nyitott állásnál is ! :U

Nem tudom, most vajon mi lehet a gond, hogy megváltozott az alapjárati üezmanyag mennyiség valamiért, vagy az elektronika őrül meg, mert tudtommal attól is mehet el alapjárata ? :F

A karbit minden esetre ki kell szednu és végre meg kell kicsit reparálni, a szivató részt helyreállítani, és a membránokat javító készlettel kicserélni, aztán meglátjuk, mgejavul e.

A kiegyenlítő tartály alsó vízcsöve is elkorhadt, abból már szeretem másik, utángyártotta, ami ugyan kicsit hosszabb, de abból le lehet vágni, viszont ugyanúgy ívelt, mint a régi.
A karbi leszedés után cserélem majd ki, mert akkor könnyebb hozzáférni.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#161) Batman2


Batman2
(őstag)

Üdv.

Nekifogtam a karburátor rendbehozásának.
Ki tudja megmondani, hogy az a bizonyos elektromágneses szelep hogyan kell működjön megfelelően ? :U
Konkrétan arra vagyok kiváncsi, hogy nem kellene e valami rugó legyen ott a szelepnél, ami visszanyomja a szelepet zárt állásba, mikor elenged az elektromágnes ?? :F

Konkrétan kivettem a szelepet, a tengelye szabadon lötyög, ki-be, amúgy ha ki van húzva, akkor berántja az elektromágnes, csak a vissza nem megy magától. :U
Most azt vagy egy kis rugó kellene tegye, vagy pedig a csatornában, a motor működése közben keletkező vákum húzza vissza és akkor érthető, hogy a karbit kiszerelve, kézben próbálva, úgy tűnik, mintha nem működne megfelelően !

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#162) Batman2


Batman2
(őstag)

Jó rég volt már ez a karbi szerelés.

Sikeres volt a műtét, bár nem cseréltem ki a membránokat újra a karbiban, de alapos pucolás, pontos, megfelelően tömített összerakás mellett összejött a dolog, azóta is rendben teszi a dolgát a járgányban ! :K :R
Még a szivatója is kapcsol, ahogyan a kézikönyvében elő van írva, pedig nem igazán állítottam be, mivel nem teljesen értem, hogyan kell.

Készítettem egy LEDes motor diagnosztikai kijelzőt is !
Az öt darab LED jelzi a gázpedál alaphelyzet érzékelő állását, a szívótorok fűtést, a bimetáll fűtést, az alapjárati mágnesszelep működési állapotát, az alacsony nyomású olajgomba állapotát és a vízhő gomba állapotát, melyek kapcsolják a fűtést.
A kijelzések alapján minden rendben működik, az előírásnak megfelelően kapcsol !! :R

A motor elektronika valóban elveszi az üzemanyagot, amikor a motor motorfék üzemben pörög és még elég magas a fordulata, tehát egy lejtmenetbenvalóban nem fogyaszt egyáltalán benzint, ha nem érünk a gázpedálhoz és így erősebb is a motorfék üzem !! :K
Egyszerű de jó elektronika ! :K

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#163) Batman2


Batman2
(őstag)

Üdv.mindenkinek.

Leírom a tegnapi tapasztalatomat, hátha olvassa valaki, hasznos lehet.

Mentünk volna tegnap este a trabival a kertünkbe. Nagybátyjám már mondta, hogy múlthéten csütörtökön, mikor Szolnokon volt vele, menet közben érdekes torpanásokat produkált a járgány, néha rángatott a motor, ezt csinálta tegnap este is.
Érdekesen mindig akkor, mikor gyorsítottunk vele.
Rövid út után betértünk egy benzinkúthoz, hogy megnézzem a gyújtás elemeit, mert egyértelműen arra utalt a motor viselkedése. Végig néztem a gyújtógyertyák és gyújtókábel csatlakozását, megnéztem a gyújtás elosztót, egyáltalán nincsen még elégve, vagy a szénrúd elkopva. Megnéztem az elosztó és a kábelek csatlakozásait is, és egyszer csak a trafótól jövő kábel vége a kezemben maradt !
Levettem a csatlakozót és láttam, hogy elégett a csatlakozó fémlemeze, és a szilikonos kábel szén magja is !
A kábelen kívülről pedig nem látszott semmi !

Hirtelen törtük a fejünket, hogy mi a fenét csináljunk, hogy menjünk vele haza ?
Az jutott eszembe, hogy fogok egy drót darabot és azzal pótlom a szétment gyújtókábelt. Találtam is a csomagtartóban egy 1,5-es sodrott, szigetelt rézvezetéket, azzal próbáltam meg. A vezeték végét vagy 2cm-en lecsupaszítottam, hurkot formáltam belőle és ráhúztam a a csatlakozóban található tüskére, majd szigetelővel körbetekertem a csatlakozót és a kábelt, hogy ment közben ne essen le. Majd ugyanezt a másik végen is.
Kipróbáltuk, indult azonnal a motor !
Igaz, hogy ez a kábel darab nem nagyfesz kébel, de ha 1cm-nél közelebb nem ér hozzá semmi, akkor nem fog átcsapni.
Így is volt, gond nélkül haza értünk vele.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#165) Wiz Khalifa


Wiz Khalifa
(addikt)

Van itt valaki aki olvassa még a topikot? :)

És esetleg lenne Trabi 1.1-e?

Smoke some weed nigga!

(#166) molnarpeter válasza Wiz Khalifa (#165) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

Igen és nem :D mi a kérdés?

(#167) Wiz Khalifa válasza molnarpeter (#166) üzenetére


Wiz Khalifa
(addikt)

Az volna hogy mennyi lehet a városi fogyija egy 1.1-es trabicseknek? :)

Azért kérdem mert viszonylag sok van már 100k-tól eladó, 130-150k-ért meg már viszonylag jó állapotúakat is találni és ha nem lenne sok a fogyasztása akkor vennék egyet munkába szaladgálósnak meg úgy mindenesnek.

Mert van nekem egy kocsim már de az sokat kajál (8.5-9l) illetve mivel nagyon szép állapotba vettem állagmegörzés miatt azt csak nyáron hajtanám. Ilyen élmény kocsinnak vettem. :)

Ezért gondolkodom a Trabin mint mindenes lótifuti kocsinak.

Smoke some weed nigga!

(#168) molnarpeter válasza Wiz Khalifa (#167) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

Nem éri meg :N Spritmonitoron nézz körbe, mi eszik keveset, de számolj is utána, egy év alatt mennyit spórolsz. [link] Citroen AX 1.4D jól eszik, olcsó is, de rohad pl.

[ Szerkesztve ]

(#169) Wiz Khalifa válasza molnarpeter (#168) üzenetére


Wiz Khalifa
(addikt)

Pedig azt hittem hogy 5-6 literből eljár. :)

Smoke some weed nigga!

(#170) molnarpeter válasza Wiz Khalifa (#169) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

Nagyon egyszerű, régi technika, 7-8 liter simán megvan hidegen, rövid távokkal. AX 1.4D :K :D (plusz lakatos ismerős :DDD)

(#171) Batman2 válasza Wiz Khalifa (#165) üzenetére


Batman2
(őstag)

Továbbra is jelen és igen.
nekünk még mindig meg van a trabicsek !

Mivel ez még karburátoros így nagyon alacsony fogyasztásra nem lehet számítani, ez megkerülhetetlen tény.
Kifejezetten városi 3-5km-es utakon, pláne télen, mínusz fokokban egyik autó sem érzi jól magát, ez mindegyiknek árt és mindegyik kajál ilyenkor.
Ilyenkor 8 liter körül biztosan meg van a fogyasztása.
5-6 liter csak bemelegedett motor és országúti, nem több mint 90-es tempó mellett lesz, jó állapotú, jól beállított karbival.
Eddig értettem egyet az előttem szólóval.

Viszont dízelt ilyen és hasonló rövid távokra (lehet az 10km is) semmiképpen sem javaslok, mert annak még többet árt az ilyen használati mód.
És igaz, hogy az még így is lehet, hogy kevesebb GO-t kér, de majd elkéri az árát a porlasztó ls adagoló alkatrészekben, melyek ilyenkor fokozottan kopnak, természetesen a hengerek, gyűrűk is, és sokkal jobban kokszolódnak a szelepek is, hatalmas lesz a korom lerakódás, ami ki sem tud égni, mivel nem ér el olyan hőmérsékletet.

Ha olcsót és egyszerű autót akarsz, és kibékülsz a hideg 8, akár 9 literes benzin fogyasztással, akkor olcsón vehetsz trabit, de ha ennél kisebb fogyasztást akarsz, akkor kis köbcentis, injektoros, és mindenképpen benzines autót kell nézned, pl egy jó állapotú Suzuki 1.1, 3 hengerrel, az tényleg kevéssel beéri (5-7l)
De ha még kevesebbet akarsz benzinre kiadni, akkor pedig egy Sevrole Sparkot keríts, szintén jó állapotban, az még 4-5-tel is beéri városban és még így is van vagy 50LE-re.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#172) molnarpeter válasza Batman2 (#171) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

Régi kamrás dízelek bírják a rövid utakat, még egy szívó DI is elviseli. Turbósak szoktak szanaszét kokszolódni :) AX esetén az 1.4 blokk alumínium, annak kell a jó olaj, egy 106-Saxo 1.5D már vas öntvény, annak a Botond is elég :DDD

[ Szerkesztve ]

(#173) Batman2 válasza molnarpeter (#172) üzenetére


Batman2
(őstag)

A szívó dízel biztosan jobban bírja, mint egy turbós, a rövid utakat, de mindegyiknek ártalmasabb, mint egy benzinesnek, hosszabb távon javítási költségben egészen biztosan többet fog kifizetni a dízelre.
Nagyjából tisztában vagyok a régi és az újabb dízelekkel is, az aláírásomban szereplő régi mercim miatt sokat tapasztaltam a régi dízel technikát, magam is szerelem, ismerem részleteiben a motorját.
Két éve pedig egy turbós 1,6-os CDI autóval járok naponta hosszú utakat, így azt is meg tudtam ízlelni, és sokat olvasok is mindkét technikáról.
De a trabicseket is magam szerelem, és bár biztosan nem értek olyan szinten a karbihoz pl. mint aki azt tanulta és jól megtanulta, de addig olvasgattam róla, amíg elég jól sikerült beállítani, most minden megy rajta rendesen, még a kényes félautomata szívató is, ami előtte évekig nem volt jó.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#174) molnarpeter válasza Batman2 (#173) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

Olyan olcsó az alkatrész egy 100-200k körüli dízelhez, hogy anyagilag megéri bevállalni egész kis km-re is. Persze Prius jobb lenne, de nem térül meg a befektetés egyhamar, míg egy dízel évente megspórol egy bontott adagoló és porlasztó eseményt, ami azért nem egy éves teendő, de persze szükséges egy korrekt példány, plusz óvatos vezetés hideg motorral. A matek már Wiz dolga lenne, kéne számolni egy km költséget a Calibrával is, plusz tudni kell az összes éves km-en belül a munkába járást külön.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.