Hirdetés

2024. május 23., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#249) Shadowbull válasza hellomi (#248) üzenetére


Shadowbull
addikt

Szerintem nagyon le van egyszerusitve az egyenlet ha csak az arat nezzuk. Ugyanis letezik egy eleg jelentos BEV felar az ICEhez kepest, ez valahol 10 es 20e euro kozott van, tipustol es gyartotol fuggoen. Csak nehany gyors pelda:
Hyunday Kona ~ 16e euro
Hyundai Ioniq ~ 10e euro (ott raadasul csak hibrid van, sima ICE nincs)
Opel Corsa ~ 15e euro.

Egyszeruen ennyivel dragabbak a villanyautok. Aki BEVet vesz, az hajlando ezt a tobbletet kifizetni. De ezt a felarat nem erdemes osszekeverni a szokasos premium felarral, mert a premiumoknal mindkettot ki kell fizetni. Lasd peldaul BMW i4, ami a 4es Gran Coupera epul, ami eleve ~47e eurotol indul, tehat mar onmagaban tartalmazza a premium felarat, egy i4 pedig 60e eurotol indul, azaz ott is megvan ~13e euro BEV felar.

Vagy ott az iX3, aminek az ICE alapkivitele 51e euro, es erre jon a BEV felar, ezert kezdodik az iX3 67e euronal, +16e a BEV tobbletkoltseg.

Aki premiumot akar venni, az a jovoben, a BEV korszakban is ki fogja fizetni a premium felarat.

Szerintem a Model 3/Y arazasa csak a BEV felarat tartalmazza, a premium felarat nem. Ezert nem szamitom premiumnak.
Ez latszik akkor is ha direkt hasonlitjuk a premium/nem premium BEVek belepoarait egymashoz:

Tesla Model 3 vs. BMW i4
43e vs. 60e

Tesla Model Y vs. iX3:
57e vs. 67e

A kulonbseg a premium felar.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.