"A feleségem 3-4 km-t megy naponta"
Gyalog?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
"A feleségem 3-4 km-t megy naponta"
Gyalog?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
M3-al. Gyalog nem megyünk 3-4 km-t a városban. Nincs idő rá, hideg/meleg/eső van
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 13 990 Ft
Köszi!
Sziasztok!
Ugyan nem Teslám van, de remélem tud valaki segíteni nekem.
A kérdésem, hogy Tesla töltőn egyéb gyártó elektromos autója is tölthető?
köszönöm.
Magyarországon jelenleg nem.
Értem köszönöm, és Horvátországban esetleg?
[link] és kiválasztod a Supechargers Open to Non-Tesla opciót.
Sajna Horvátországban még nem nyitottak, legközelebbi helyszín Ausztriában van.
[ Szerkesztve ]
Gondolod, hogy még jobban be fognak esni a 0 - 1 - 2 éves M3-ak használt árai?
Lehet, meg kell nézni mit fognak bejelenteni újításként, ha lesz nagy változás - és most ez tűnik valószínűnek - akkor a jónép az újabbat akarja majd, ergo csökken tovább a régebbi verziók ára. Ez volt 2021 év végén, 2022 elején megjelenő hőszivattyús/ryzen es model 3-ak megjelenésével is.
Akkor várok még kicsit. Egy M3 lenne jó. Ami szempont, hogy nagyobb aksi és Ryzen proci legyen benne. Nem kell a LR.
Még az lehet érdekes, hogy itthoni használt legyen vagy külföldről behozott? És hogy mennyire nehéz találni, olyat aki behozza, és megbízható?
[ Szerkesztve ]
Menj tesztvezetésre, online lehet foglani a budapesti szalonba, ha kell adok ajánlói linket is priviben.
Lehet hogy élek majd a lehetőséggel
Köszönöm.
Tesla esetén mi a helyzet a km piszkálással? Van rá mód? (nem megvalósítás miatt érdekel) Pusztán szeretném tudni valójában mennyi a fogyasztás
*valójában mennyi esély van belenyúlni. Esetleg itt is úgy van, hogy látni lehet a digitális hozzáférés esetén a km állásokra adott hónapokra, meg fogyasztásra és így nem igazán vám lehetőség “ büntetlen” módosításra.
Mindenre van esély, mindent fel lehet törni, de szerintem nincsenek ezen a szinten még a nepperek. Amit látsz a kijelzőn/app-ban, az annyi.
Ha esetleg érdekel valakit a MY LR Quicksilver, 20"as felnis 11 000 km-t futott 2023-as autónk eladásra kerül, mert osztottam szoroztam és elég lesz a M3 RWD és egy olcsóbb hybrid. Ha valaki pont ilyet keres
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 13 990 Ft
Én keresném, csak árban félek nem közelítenénk.
Megvolt mindenkinek a mai ingyentőtike?
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 13 990 Ft
Sziasztok!
Mi a helyzet az X90D-vel? Az egy nagy behemót már, de jönnek be abból is 100e km körüli de már értelmezhető áru példányok. Persze az az okádék fa betét az orvosolandó…
Dehogy, ha süt a nap akkor itthon is ingyenes.
Ezt láttátok már? [link]
Tesla Model Y Owner Finds Scary Cracks in Gigacast Front End
Láttuk.
Durva, de engem nem lep meg, kvázi megjósoltam pár éve.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Erosen indul a reggel. 😀
Hasznalt arakra kivancsi leszek, hogy alakulnak
Battlefield Hungary FB csoport: https://tinyurl.hu/OrvU/ | XO GT: Alwin4K
Model S -13 milla, lassan a régi M3 Perf árában van már A MS nagyot esik, az X még nagyobbat, szerintem Y marad, M3 is nagyjából, a régiek fognak 10milla alá benézni.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 13 990 Ft
nem úgy volt hogy az új model 3 is olcsóbb lesz? mindenki azt mondta hogy jön az olcsó M3 mert olcsóbb gyártani a gigacasting meg az új strukturális akku pack miatt stb...
Lehet később mennek majd lentebb az árak?
www.fpvracestore.hu --- FPV alkatrészek hazai raktárkészletről ---
(#477) IntelKiller7 válasza varadigabor (#476) üzenetére
Biztos le fogjak tolni az arat. De gondolom elobb kiarusitjak a keszlete levo m3-at.
Vagy holnap reggelre jon az info, hogy -2m Ft az M3 arabol
[ Szerkesztve ]
Battlefield Hungary FB csoport: https://tinyurl.hu/OrvU/ | XO GT: Alwin4K
Szerintem pofás lett a M3 facelift. Kiváncsi vagyok a beltér qualityre. Meg hogy MY mikor kapja meg ezt a felvarrást.
PSN: ne0teric_sAN
Jövőre
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 13 990 Ft
Te nem megjósoltad, te TUDTAD!
Hús vagyook, hús, hús, hús, hús, húús!
Hagyd, reménytelen.
Tudni nem tudtam, de sejtettem. Bemasolom az idevágó részt, kábé másfél -két éve írt hosszabb írás része:
A legnagyobb kockázat szerintem az hogy a működési paraméterek nagyon szűk tartományban lesznek csak stabilak. Olvadék hőmérséklet, szerszám hőmérséklet, befecskendezési nyomás, ezeknek mindig egy szűk tartományban kell mozogniuk, mert ha elmászik bármelyik, esetleg kombinálódik egy ötvözet-ingadozással akkor máris jönnek a hibák. Zárványok, repedések. Kőkemény technológiai fegyelem kell hozzá hogy ez ne történjen meg, és az nem a Tesla erőssége. Lehet nem az elején jön, hanem mondjuk a második évben, amikor már kopottak a gépek, a szerszámok, koszolodik a környezet, stb. Na ekkor fordulhat elő hogy akár tömegesen is rejtett hibákkal gyártsanak, amiknek messze menő következményei lehetnek.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Ez nettó áltudományos vészmadárkodás, valós műszaki alapokat nélkülözve. Persze remekül mutat a fórumokban.
Hús vagyook, hús, hús, hús, hús, húús!
Nem éppen, ez több évtizedes mérnöki tervezői tapasztalatra épülő szakmai vélemény.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Teljesen rendben van a belseje, én meglepődtem rajta, hogy egész igényes, jobbnak tűnik mint korábban. Élőben az eleje annyira nem tűnik jól sikerültnek, képeken jobban mutat SZVSZ, de még így is jobb mint a régi.
Hátul továbbra is marhára kényelmetlen, legalábbis egy felnőtt méretű embernek.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Szia,
ilyenből nincs esetleg olyasmi, ami összefoglalja a fejlesztéseket? Nem találok ilyesmit.
Úgy kell összevadásznom videókban elejtett félmondatokból, hogy teszemazt 2021 októbertől jött az új hőszivattyú, 2022-től jött a Ryzen stb.
Ha megengeditek, felmerült még pár kérdés, ami nem egyértelmű:
1. RWD (LFP) vs LR (Li-ION)
Nekem nagyon tetszik az LFP igénytelensége és tartóssága, de jó lenne a nagyobb aksi, ami nyilván jobban degradálódik, meg 80%-on célszerű tárolni stb. Még az is lehet, hogy pár év alatt összeér majd a kapacitás emiatt.
Real world használat során tud valaki mondani jó érvet vagy kizáró okot, amiért egyiket vagy másikat választotta?
2. Premium Connectivity
Látom, hogy itthon még nem lehet előfizetni rá, de ez mit jelent? Ha már aktív, akkor egyelőre nem jár le? Ha meg nem aktív, nem lehet beaktiválni? Mi a helyzet a hazai autókkal, ott aktív?
Nem tud valaki egy vásárlói checklist-et linkelni, ami az ilyen buktatókat felsorolja?
3. Kábelhossz
M3-nál bal hátul van a nyílás, emiatt nekem elég hosszú töltőkábelre lenne szükségem, ha orral előre állnék be (8-10m). Ezek elég limitáltak, kb. csak Duosida töltőt látok ilyen hosszú kábellel. Vennék szívesen akár Tesla töltőt majd, de emiatt kiesik.
Milyen lehetőségeim, buktatóim vannak? Van valakinek hasonló tapasztalata?
Köszi
Szia!
1. Mire kell az autó? Mennyit mész naponta? Szerintem főleg ennek kéne meghatároznia, hogy kell-e a nagyobb akku.
2. Nem lehet tudni, mikortól lesz fizetős, magyar account-al ingyenes, ha meg fizetős lesz, mint a SuperCharger töltés, akkor majd vonják havonta, nem egy nagy összeg.
3. Nem lehet garázson belül közelebb vinni a betápont? Ha igen, tesla fali töltőt vegyél és nem lesz gond.
üdv
B.
Szia,
1. Napi használat városi (most egy 24-es Leaf szolgálja ki, ami erre tökéletes), de örülnék, ha para nélkül el tudnánk menni akár egy téli síelésre is autópályán, külföldre, még ha ez ritka is.
Az a tapasztalat, hogy a degradáció + amiatt, hogy nem lehet 100%-on kiautózni (20%-80% használati tartomány útközben) nem lehet elég nagy aksit venni.
2. Nem az összeg izgat, hanem a limitáció. Ahogy olvastam, hotspot-ot is lehet már rákötni, de sokkal kényelmetlenebb. Szóval ezek szerint mindegy, honnan származik az autó, ha magyar acc-ral regisztrálok, nem lesz vele gond.
3. Sajnos nem lehet, orral előre beállva elegendő lenne a hossz, de kérdés, hogy kell-e fáznom egy Duosida-tól, ami miatt inkább vállaljam ezt a kompromisszumot, esetleg van-e másik jó gyártó, amelynek van 10 m-es kábele.
Köszi
Hatótávpara így elsőre, amit írsz, leaf-el nem mentél hosszabb útra? Mert akkor már lenne tapasztalat, hogy pláne ha nyugatra - síelni - mész, mentek akkor no para. Itthon is már sokkal jobb a töltő helyzet, mint volt mondjuk két éve, nyugaton meg a Tesla SuperChargerek bőven jók arra, amire kitalálták, nincs para. Egyébként pedig ha nem gond, akkor vedd a nagyobb akkus verziót.
Duosida-val kapcsolatban keresd őt, hátha van vele tapasztalat [link]
[ Szerkesztve ]
(Haha, Leaf-fel nem is megyünk messze, arra hagyományos, de nincs szükségünk két kocsira, egy jó EV elegendő lenne. M3 adja magát.)
Bárhol lehet tölteni, de inkább minimalizálnám az ezzel töltött időt, pláne kisgyerekekkel. Kb. 300 km-ként 20 percre megállni az szvsz teljesen rendben van (normál kocsival is így megyek), ezt úgy tűnik, RWD nem fogja tudni hideg télen, autópályán.
Emellett ahogy a kolléga is, teljesen el vagyok veszve a különböző variánsok között, látszólag hiába van kevés, valójában meglehetősen nehéz megfelelő évjáratot és típust választani, amiben fontos problémákat javítottak.
Az ábrádból is látszik, hogy 2021 Q4-től kéne választani. Nincs esetleg hasonló ábra a változtatásokról?
Leaf-re a hatótáv para miatt írtam, hogy akkor már átestél ezen.
Mennyi idős a gyerkőc? Mert nálam úgy kell összeszedni őket, hogy megyünk tovább, ha van shop is (pl olasz autópálya pihenő) akkor meg pláne, de ők 10+ évesek.
Változások nagy vonalakban 2021 év végétől alap a hőszivattyú, ryzen és dupla üvegezés elöl, rwd 60-as akkuval, 2023 ősztől pedig highland verzió. Az, hogy RWD, LR vagy performance az idáig - még nincs az újból perf - nem változott.
https://abetterrouteplanner.com/ [link] írd be, ahova jártok sűrűn, váltogasd a típust, hogy rwd vagy lr, esetleg perf és látod mivel számol.
(Kölkök még kicsik, 6 éves a kisebbik.)
Tehát ha Ryzen van benne, akkor a többi is, ugye? (Ezt a legkönnyebb ellenőrizni.)
Köszönöm, nézem
(#493) Shadowbull válasza Kukipapa_rr (#488) üzenetére
Ha használt TM3-at akarsz akkor érdemes várni néhány hónapot, hogy a Highland leverje a régiek árát.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Igen, a ryzen-es az már hőszivattyús, az rwd az 60 kWh-s és dupla üvegezés + elektromos csomagtérajtó mozgatás van benne alapból.
Köszönöm mindkettőtöknek.
Hali, Model 3-ra utólag lehet-e feltenni (gyári) vonóhorgot garancia vesztés nélkül?
Igen, Tesland.hu Pálinkás Attila
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 13 990 Ft
Köszi. Használt TM3 vételén gondolkodok (LFP akkus), a HaHu-n alig van 2020 utáni Mo-n újonnan forgalomba helyezett. Nem tudom a Teslánál hogy van a kötelező éves szerviz a garancia miatt.
- Külföldről behozott Teslánál mi a kulcskérdés, hogy érvényes garancia legyen rá?
- Mennyi az esélye, hogy vissza lett állítva a km órája?
- Hol vizsgáltassam be az autót és az akku állapotát? (pl. Teslavarázsló?)
Köszönöm néktek.
- Nincs kötelező szerviz, de évente érdemes egyszer a pollenszűrőt cserélni és csinálni egy ózonos klíma és beltér fertőtlenítést. 2 évente, pedig bevinni egy teljes ellenőrzésre a Tesla-hoz, főleg a fékek miatt, amit alig használ az autó meg nem árt egy futómű beállítás sem
- Igazából, ha nem volt totálkáros, akkor van rá garancia
- Km óra tekerésnek szinte 0% az esélye Tesla esetében, mivel online az autó
- Tesla Club Magyarország FB csoportban van jó pár ember, aki foglalkozik ezzel és ért is hozzá
- Én most várnék 2-3 hónapot még biztosan, mert sokan gondolkoznak a cserén, lehet én is lecserélem majd a M3 RWD-t (2022/03.) csak előszőr szeretném kipróbálni milyen az új
[ Szerkesztve ]
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 13 990 Ft
Németeknél olcsóbban veszel használtat mint itthon, pláne ha van egy jó ismerős, aki intézi az egészet. Viszont én most várnék kicsit a vásárlással, pár hét és itt a frissített M3, a régieknek meg majd szépen megy le az ára.
Látom h1mpi is írta.
[ Szerkesztve ]