Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#151) Shadowbull válasza schawo (#149) üzenetére


Shadowbull
addikt

Milyen tapasztalatról beszélsz? Azt hiszed annak van relevanciája hogy neked van egy Teslád, és ismered annak az egy példánynak az állapotát? A világ legszarabb minőségű autótípusának is vannak teljesen hibátlan példányai, annak a tulajdonosa is gondolhatja hogy a világ legjobb autójában ül, hiszen neki sose volt semmi baja vele, statisztikailag mégis az .világ legszarabb minőségű autótípusa.
Az általános infókat nem igy lehet megszerezni a megbízhatóságról. Te arról tudsz beszélni hitelesen amit te közvetlenül tapasztalsz, például arrol hogy neked mennyit fogyaszt.

A helyzet az hogy attól még hogy valaki ismeri a Tesla hibáit, és esetleg kritikus szemmel nézi az még nem gyűlölet. Ez kizárólag a vallásos áhítat és feltétlen imádat pozíciójából tűnhet annak.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#152) Balázzs válasza Shadowbull (#150) üzenetére


Balázzs
senior tag

Ez jó, elfogadod végre, ha más másféleképpen gondol valamit, örülök. Én is elfogadom természetesen, hogy te mit gondolsz a tesla-ról, ennyi. Viszont ne általánosíts kérlek és ne
nyomd az anti tesla propagandát. Leírtad, Neked nem jön be, bye :R

(#153) schawo válasza Shadowbull (#151) üzenetére


schawo
titán

Én a te tapasztalatodról beszélek.
Neked se tapasztalatod (volt egy Teslád, használtad x évig, szanaszét szívatott, és ezért most már zsigerileg eleged van belőle, és így próbálod meg kiírni az életedből), se érdeklődésed (akarsz venni egy villanyost, és nem tudsz dönteni, ki akarod ugrasztani a nyulat a bokorból, hogy tényleg szar a Tesla, inkább vegyél BMW-t). Akkor mi ez a becsípődés? Ha valami neked valamiért nem tetszik, akkor mindehova eljársz, és osztod az észt, hogy így szar, úgy gagyi? A Nesquick fórumban is ezt csinálod? Vagy szerinted az a kakaó jó, azért nem?

Ha pedig az én tapasztalatomra valamennyire kíváncsi vagy (bár szerintem kur..ra leszarod):
Nem egy, hanem 2 Teslája van a cégemnek. Ezen kívül, mivel villanyautó töltőberendezéseket üzemeltetünk (ezért is eggyel jobban örülök neki, ha bmw villanyost veszel végre, nem Teslát, mert akkor többször töltesz nálunk), és szinte az összes lakossági fórumra eljárunk kiállítóként és támogatóként, így személyesen ismerek legalább 50, de inkább 100 Tesla tulajdonost. Vannak köztük elégedettek, de természetesen ismerek olyat, aki nem teljesen elégedett. Ez ilyen, én még tökéletes villanyautót/autót/krumplifőzeléket/faéket sem láttam. Ha esetleg látok, ígérem, szólni fogok. Addig is maradok tiszteltettel.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#154) Shadowbull válasza schawo (#153) üzenetére


Shadowbull
addikt

Nade én nem is a saját tapasztalataimról beszélek, hanem a Tesláról összegyűlt információkról, amit nem egy rózsaszín teslafan szemüvegen keresztül nézek, hanem reálisan. Amik azért elég relevánsak mert most még csak nem is új autó vásárlásról van szó, hanem használtról...

Nyilván azért vagyok itt mert érdekel a Tesla is (2006 óta követem a céget és az eseményeket közelebbről). És természetesen érdekel az elektromos autózás is mint amúgy az autóiparral kapcsolatban elég sok minden.

A következő években nem valószínű hogy elektromos autót vennék. Vagy bármilyet, a mostani 3 éves, ha nem törik össze valószínűleg még 10 éves korában is használni fogom. Hogy utána mi lesz azt meg ki tudja. Lehet nem is élek addig.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#155) schawo válasza Shadowbull (#154) üzenetére


schawo
titán

Honnan tudod, hogy mi a reális, ha csak ugyanazokat a mezei fórumokat olvasgatod, amit bárki e Földön. Hidd el, mindenki tud olvasni, ahhoz nem kell nagy szakértelem. Ha elolvasod, hogy felrobbantottak egy Teslát, majd elmész a fórumba beköhögni 102.-nek, hogy felrobbantottak egy Teslát, mert az szar/dárga/anyámkínja, akkor se újat, se okosat nem adtál hozzá. Hiszen ha okosat akartál volna hozzáadni, akkor több oldalról megvizsgáltad volna: Mennyi a reális ára egy ilyen akkupakknak, mennyibe kerül a munkadíj, mennyibe kerül máshol, mennyibe kerülne, ha ez nem villanyautó volna, mennyit érne az autó új akkuval, mennyit ér felrobbantva, és mennyit ér a robbanás látványa a videópiacon. De semmi. Ezek közül egyet se kaptunk.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#156) Shadowbull válasza schawo (#155) üzenetére


Shadowbull
addikt

"elmész a fórumba beköhögni 102.-nek, hogy felrobbantottak egy Teslát, mert az szar/dárga/anyámkínja, "

Nade ilyen csak a te fejedben történt. Az nem az én problémám hogy nem vagy képes egy koherens, logikus gondolatmenetet végigvinni.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#157) schawo válasza Shadowbull (#156) üzenetére


schawo
titán

Miért, talán más jött ezzel? Vagy arra utalsz, hogy írásban nem lehet köhögni? Mert akkor tényleg tévedtem, mea culpa.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#158) Shadowbull válasza schawo (#157) üzenetére


Shadowbull
addikt

Milyen kontextusban jöttem ezzel? Olvass már vissza, honnan indult a vita, és én konzekvensen milyen álláspontot képviseltem.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#159) schawo válasza Shadowbull (#158) üzenetére


schawo
titán

Idézet tőlem: "Egy csomó gari lejárt a Model S-ekről. Nagyon olcsó hozzájuk a gyári alkatrész"

Utána te: Jaja, láttuk a felrobbantott finn példány esetén is. Mellesleg nem olcsó hozzá a gyári alkatrész hanem baromi drága.

Én alkatrészekről beszéltem, nem fődarabcseréről. Remélem érted a különbséget. A kilincs alkatrész, az ablaktörlő motorja alkatrész, a lengéscsillapító alkatrész, a motor nem alkatrész, a sebességváltó nem alkatrész. Ahogy az akkupakk sem. Lehet akkupakkot felújíttatni alkatrészekkel, akkor baromi olcsó lett volna. 2000 euró körül megúszta volna. Ha akarta volna.

A fődarabok minden autóban baromi drágák, még egy Trabantban is. Cseréltem motort és automata váltót Ford Mondeóban, még használt motorral váltóval is baromi drága volt. Kértem ajánlatot Fordtól is, de több lett volna, mint amit az autó valaha ért. Láttad felrobbanni a Mondeómat? Nem, nem titkoltam jól, nem azért.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#160) Shadowbull válasza schawo (#159) üzenetére


Shadowbull
addikt

Szómágia, az akku is alkatrész. Amikor valaki 2000 euróért bontott cuccokból megvajákol egy beteg akkupakkot az nem minősül javításnak, az sanszosan kontárkodás. Ráadásul hány olyan ember van Magyarországon aki képes akár erre is? Egy kézen meg lehet számolni.

Egy hagyományos autó is tud drága lenni, ez nem kérdés, egy motor vagy váltócsere combos kiadás. De egy villanyautónál, pláne egy Teslánál ez a potenciális költség többszöröse mint egy hagyományos autónál.

De nem kell ehhez akkut cserélni, elég ha nekitolatsz a kerítésnek és új hátsó lökhárító kéne. Ezek a banális dolgok is sokkal drágábbak.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#161) schawo válasza Shadowbull (#160) üzenetére


schawo
titán

hány olyan ember van Magyarországon aki képes akár erre is

Sok, 10+ cég csinál ilyet rutinból.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#162) Balázzs válasza Shadowbull (#160) üzenetére


Balázzs
senior tag

Tesla Model 3 6 radaros hátsó lökhárító 1083983-00 2017-től 108398300
70.000 HUF

[link]

[ Szerkesztve ]

(#163) tibaimp


tibaimp
nagyúr

Ajaj, vannak bajok a fejekben....

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#164) Shadowbull válasza Balázzs (#162) üzenetére


Shadowbull
addikt

Lopott?

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#165) Balázzs válasza Shadowbull (#164) üzenetére


Balázzs
senior tag

Persze és így hirdeti számmal, címmel, mi bajod ember?

Ha a számoknak sem hiszel, ne írj ide kérlek.

(#166) tibaimp válasza Shadowbull (#164) üzenetére


tibaimp
nagyúr

Ha nem akarsz Tesla-t venni, meg úgy általában elektromos autót, és tapasztalatod sincs vele, akkor nem kellene itt teleirkálni a fórumot, mert kitiltanak....

Személyesen, az én véleményem is az, hogy máshol kellene hater-kedned, és átmenni egy, mondjuk "belső égésű autók topikban", (ha létezik ilyen).
Ott lehet szidni a Tesla-t, mert oda az itteni fórumozók nem hiszem, hogy mennek, viszont ott, hasonló nézettel rendelkező, más fórumozókkal ezt meg lehet beszélni.

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#167) Shadowbull válasza tibaimp (#166) üzenetére


Shadowbull
addikt

Nem hiszem hogy bármi olyasmit írtam volna amiért ki kellene tiltani. Szimplán megosztom azt amit tudok a Tesláról. Nincs sehol leírva hogy annak feltétlenül pozitívnak kell lennie. Még csak nem is Off. Ellenben a személyemet érintő és firtató hozzászólásokkal.

Amúgy tipikus telsafan érv: nem dicséred ájultan a Teslát: hater vagy, dízelbuzi vagy, az olajipar ügynöke vagy, ki kell tiltani (meg kell semmisíteni).

Láttunk már ilyet:

https://electrek.co/2020/05/12/tesla-super-fandom-becomes-toxic-negative-electric-revolution-op-ed/

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#168) Shadowbull válasza Balázzs (#165) üzenetére


Shadowbull
addikt

Nyilván teljesen legálisan szerzett egy alkatrészt egy baromi ritka autóból használtan.

Amúgy hányat hirdetnek? Ha valaki megveszi a másik tíznek is jut aki éppen ilyet keres?

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#169) hellomi válasza Shadowbull (#168) üzenetére


hellomi
tag

Tobb, mint 1millio Model 3 fut az utakon. Kia Ceed elso generaciobol mennyit adtak el 6 ev alatt? 600.000 darabot. Majdnem fele annyit, 2szer annyi ido alatt, mint Model 3bol. Van hozza alkatresz minden bokorban? Mar van. Lesz a Teslahoz is? Nagyon-nagyon hamarosan lesz.
Hany BMW fogyott 2021-ben? 1.7millio. Hany Tesla fogyott 2021ben? 930.000.
Hany eves autogyar a BMW? 100+
Hany eves autogyar a Tesla? Gyakorlatilag 9, elmetileg 18.
2 max 3 even belul tobb autot fog eladni a Tesla, mint a BMW? Igen.
Hany peldany fogyott kulonbozo BMW tipusokbol? 3as sedan, 3as kombi, 4es kupe, 4es gc, 5os sedan, 5os kombi, stbstbstb? Tizede annak, ahany darab Model 3 fogyott. Egy karosszeria valtozat van csak belole. Biztos vagyok benne, hogy nincs meg egy olyan BMW tipus, amibol annyit adtak el, mint Model 3-bol tavaly. Ebbol is latszik, hogy lesz hozza alkatresz. Gondolkozz mar, mielott ennyire frocsogsz legyszives. :(((

ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |

(#170) hellomi válasza schawo (#142) üzenetére


hellomi
tag

Akkor valtoztattak rajta mostanaban, amihez eddig volt szerencsem, sokkal jobb minosegu anyagbol volt a kormany, komolyan a borozesen gondolkozok. :(

ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |

(#171) schawo válasza hellomi (#170) üzenetére


schawo
titán

:( Hmm erről még nem hallottam.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#172) Shadowbull válasza hellomi (#169) üzenetére


Shadowbull
addikt

"BMW fogyott 2021-ben? 1.7millio"

Nem. 2.2

"max 3 even belul tobb autot fog eladni a Tesla, mint a BMW? Igen."

Lehetséges, nincs jelentősége. A BMW prémiumgyártó, a Tesla meg kommersz tömeggyártó.

"Ebbol is latszik, hogy lesz hozza alkatresz."

Lehetséges, meglátjuk.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#173) schawo válasza Shadowbull (#172) üzenetére


schawo
titán

A BMW 2,2 millió nem tömeg? Vagy csak kis tömeg? Ott a Hans fehér kesztyűben simogatja bele a formákat a vasba?

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#174) tibaimp válasza schawo (#173) üzenetére


tibaimp
nagyúr

Szerintem engedd el...
(mondhatod vaknak, hogy virrad)

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#175) Shadowbull válasza schawo (#173) üzenetére


Shadowbull
addikt

Nem. A BMW prémiumgyártó, nem is akar más lenni.

A Tesla a VW meg a Toyota ellenfele akar lenni, évi húszmilliós eladással. (Előbbiek évi 10 millió körül vannak).

Amúgy mindig szórakoztat amikor a szakmában és az iparban széles körben elfogadott kategóriákat vesztek nemes egyszerűséggel semmibe, úgy téve mintha ezt az egészet én találtam volna ki. Tanuljatok és informálódjatok inkább kötekedés helyett, ha van kérdés szívesen segitek.

[ Szerkesztve ]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#176) schawo válasza Shadowbull (#175) üzenetére


schawo
titán

Érdekes, mert per pillanat a Teslát prémium gyártónak tekintik. Ha már az iparban széles körben elfogadott kategóriákról beszélünk. Toyotának nincs 50 millós autója.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#177) Shadowbull válasza schawo (#176) üzenetére


Shadowbull
addikt

Nem tekintik annak. A Tesla saját magát sorolja oda, azt is csak azért hogy a magas árat valahogy megindokolja.
A Toyotának van külön márkája a prémium szegmensben. A Lexus sem akar 10 millió autót eladni évente.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#178) schawo válasza Shadowbull (#177) üzenetére


schawo
titán

Kérlek pontosan definiáld a prémium kifejezést, ami alapján az "iparban széles körben elfogadott kategóriák" szerint a Tesla nem az és a BMW az.

Hogy jön ide, hogy a Toyotának mi van, meg mi nincs? Akinek van külön prémium márkája az prémium, a többi nem? A márkajelzés prémium?

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#179) Shadowbull válasza schawo (#178) üzenetére


Shadowbull
addikt

Kicsit olvasgass, ismerd meg a világot, próbálj ki különféle autókat. Aztán majd te is érteni fogod. Vagy nem, nekem mindegy.

Igy van, a Lexus prémium, a Toyota meg nem. Ahogy az Audi prémium, a VW meg nem.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#180) schawo válasza Shadowbull (#179) üzenetére


schawo
titán

Te vagy minden tudás ősforrása, vagy van róla papírod?

Hidd el, sokkal több autót próbáltam, mint te. Volt Lexusom, Mercim. Sőt, volt olyan cégem, amelyik hivatalos Mercedes logó alatt gyártotta a 300e eurós, és drágább nagy lakóbuszokat. Egész Európában csak mi gyárthattunk Mercedes logó alatt ilyet. Mesélj, kérlek, mi a luxus.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#181) Shadowbull válasza schawo (#180) üzenetére


Shadowbull
addikt

Ha volt Lexusod meg Mercit, akkor pontosan tudnod kell hogy a Tesla miert nem premium.

Egy szot sem szoltam a luxusrol.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#182) hellomi válasza Shadowbull (#172) üzenetére


hellomi
tag

Latom mar a gugli sem megy.
A BMW 1.7millio autot gyartott. A BMW csoport, Minivel egyutt, Rolls Royceal egyutt gyartott 2.2M autot.

Bocs, a BMW is annyira premium gyarto, mint a Tesla. a 7es BMW premium, igen. A Tesla Model S is. A csoffadt 316d meg 116d annyira premium, mint egy Model 3. Semennyire.

"Lehetséges, meglátjuk."

Menj mar masik homokozoba, de tenyleg. Akkora suttyo vagy, hogy hihetetlen. Az ilyet felenk pofan szoktak b*szni. ;)

ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |

(#183) hellomi válasza schawo (#176) üzenetére


hellomi
tag

Toyotának nincs 50 millós autója.

Actually, Toyota Land Cruiser V8.
De az mindig is premium auto volt, soha nem akart nem premiumnak latszani.

Ugyanugy szinte minden autogyarnal meg van ez.
Citron sem premium, megis ott volt a C6, amiben az egesz francia kormany utazott evekig.
Opel sem premium, megis ott volt a Senator meg az Omega, ami premium autok voltak.
VW sem az, de Phaeton...
Peugeot, 607.
Honda, Legend.

Tehat egy csomo gyarnal volt premiumnak kikialtott modell, megsem premium gyartok alapvetoen. A BMW-nek tobb premium modellje van, mint egy Opelnek, ez teny. De aki egy 1es, 2es, 3as BMW-re azt mondja, hogy premium, annak kenyelmesen, telitorokbol a pofajaba rohogok es fakepnel hagyom, mert fingja nincs, mit beszel. Shadowbull kollegabol is eleg volt. Elsore nem erti szepen, masodszorra sem, harmadszorra mostmar szajba kene torolni, ha nem huz el magatol innen. :U

ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |

(#184) schawo válasza hellomi (#183) üzenetére


schawo
titán

Toyota Land Cruiser V8.

Volt valamikor. Már nincs neki, a legdrágább TLC 23M, ahogy nincs már Phaeton, Senator, meg C6 sem. Szóval ők inkább nem számítanak bele a prémium gyártó kategóriába, mert nincs prémium autójuk, mondjuk 100e eur fölött.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#185) hellomi válasza schawo (#184) üzenetére


hellomi
tag

Arra vilagitottam ra, hogy voltak ezeknek a teljesen kommersz markaknak is premium termekei, attol, hogy egy-egy markanak van premium termeke, nem feltetlen premium gyarto.
Nyilvan, Bentley, Rolls, Ferrari, Bugatti, etc ezek igen, premium gyartok. De egy Audi, BMW nem az. Sot, egy A merci sem premium auto, akarki akarhogy nezi. :N

Mint ahogy a Tesla Model Y sem premium SUV, mert kb Q4 Etron arban fut, ami egy felfujt A3, aminek sok koze nincs a premium autohoz. Szidjak is elegen itt UK-ben a Q4 Etront, hogy milyen gagyi.
Nyilvan a Model 3 sem premium termek. Egy S/X az mar az, teljesen mas arszegmens, mas felhasznalt anyagminoseg, mas megoldasok(pl legrugo), stb. :K

ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |

(#186) Shadowbull válasza hellomi (#182) üzenetére


Shadowbull
addikt

"A BMW 1.7millio autot gyartott. A BMW csoport, Minivel egyutt, Rolls Royceal egyutt gyartott 2.2M autot."

Nem. A BMW marka adott el 2,2 millio autot, es ezzel uj rekordot allitott fel az iden, chiphiany ide vagy oda. A Mini es RR szamai meg nem nyilvanosak, par napot meg kell ra aludni.

"Bocs, a BMW is annyira premium gyarto, mint a Tesla"

Nem.

"Menj mar masik homokozoba, de tenyleg. Akkora suttyo vagy, hogy hihetetlen. Az ilyet felenk pofan szoktak b*szni."

Tipikus teslafan.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#187) Shadowbull válasza hellomi (#183) üzenetére


Shadowbull
addikt

" aki egy 1es, 2es, 3as BMW-re azt mondja, hogy premium, annak kenyelmesen, telitorokbol a pofajaba rohogok es fakepnel hagyom, mert fingja nincs, mit beszel. "

Valojaban neked nincs fogalmad arrol amirol vitazol.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#188) Shadowbull válasza hellomi (#185) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Bentley, Rolls, Ferrari, Bugatti, etc ezek igen, premium gyartok."

Nem, ezek luxusgyartok. Alapveto fogalmakkal nem vagy tisztaban.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#189) schawo válasza Shadowbull (#188) üzenetére


schawo
titán

Te vagy abszolút fogalmatlan. A prémium gyártó egy magyar elnevezése az angol luxury brand/make-re. Nincs olyan, hogy luxus gyártó magyarul.

[link]

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#190) hellomi válasza Shadowbull (#186) üzenetére


hellomi
tag

Tipikus teslafan.

Semennyire sem vagyok Tesla fan, elso Teslam amit vettem, nem vagyok tole lenyugozve egyaltalan, BMW-bol es Audibol ultem at, de nem hiszem, hogy sok evig megmaradna.
Tehat ismet kozod nincs arrol, amirol beszelsz.

Valojaban neked nincs fogalmad arrol amirol vitazol.
Volt 1es BMW-m, elso szerias 120d, volt E46-om 2db, volt E90-em, volt E39, E60 illetve G30-am, volt masodik generacios X5-m(igaz, csak par honapig), nyugodtan ki merem jelenteni, hogy az 1es es 3as BMW k*rvara nem premium kategoria.

Az alapjan az oldal alapjan is, amit linkelt schawo egy kategoria a BMW meg Tesla.
Hozzateszem, szerintem egyik sem premium gyarto, hanem mindkettonek vannak premium termekei is. A premium gyartok azok, akiknek nincsenek nem-premium termekei. Pl Bentley. Nincs 1es BMW/Golf kategoriaju Bentley. Tehat o premium-only gyarto. :U

Nincs jobb dolgod, mint Tesla forumba frocsogni es isteniteni a BMW-det, mikor senki nem kivancsi rad?
Szar eleted lehet, ha ez a szorakozasod. :R

ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |

(#191) Shadowbull válasza hellomi (#190) üzenetére


Shadowbull
addikt

Teljesen irrelevans, hogy milyen autoid voltak, lovesed sincs az altalanos kategorizalasrol, az autok egymashoz viszonyitott tudasarol, vagy arrol hogy miert premium a premium. Hja meg lathatoan arrol sincs fogalmad, hogy van premiumkategoria meg luxuskategoria.

" isteniteni a BMW-det"

Beidezned hogy hol tettem ilyet? Vagy mar megint csak alaptalanul vadaskodsz, mint egy tipikus teslafan?

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#192) schawo válasza Shadowbull (#191) üzenetére


schawo
titán

Teljesen irrelevans, hogy milyen autoid voltak, lovesed sincs az altalanos kategorizalasrol, az autok egymashoz viszonyitott tudasarol, vagy arrol hogy miert premium a premium. Hja meg lathatoan arrol sincs fogalmad, hogy van-e premiumkategoria meg luxuskategoria.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#193) Shadowbull válasza schawo (#192) üzenetére


Shadowbull
addikt

Na, akkor foglaljuk ossze azokat az informaciokat, amik az europai autoiparban dolgozok szamara evidenciak (es mar kismillioszor el lett mondva):
A kovetkezo fo kategoriak vannak itt Europaban a szakmai fogalomrendszerben:

- Tomeg/ Kommerszgyarto (Kia, VW, Opel, ....)
- Premiumgyarto (Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Lexus...)
- Luxusgyarto. (Rolls Royce, Ferrari, Bentley...)

A kategoriak hatarai nem elesek, egymasba mosodnak, de ettol fuggetlenul leteznek (es akar alkategoriakat is lehet definialni).

A premiumgyarto azert premiumgyarto, mert a kommersz gyartokhoz kepest valami tobbletet kinal. Ez akkor is igaz, ha egy 116d-rol van szo, mert ezt a sajat jarmuosztalyan belul kell vizsgalni. Azaz a 116d-t nem a 7es BMWhez hasonlitjuk, hanem mondjuk egy Kia Ceedhez.

Ugyanis a kategoriaktol fuggetlenul leteznek jarmuosztalyok/szegmensek is, amik jellemzoen a fizikai meretek/jellemzok alapjan vannak meghatarozva. Tobbfele osztalyozas letezik, de itt az EUban jellemzoen a mini, kisauto, kompakt, kozep-, felso-kozep, stb. osztalyozast hasznaljak.

Egy szegmensen belul lehet egy tipus tomegyartmany vagy premium, a felsobb osztalyokban jellemzoen premium vagy luxus, onnan kikoptak a kommerszek, peldaul az Opel Omega meretu kommersz nagyautok.

Egy Kia Ceed, egy VW Golf meg egy BMW 1es vagy Audi A3as is ugyanazon szegmensbe keszul, megis az elso ketto tomeggyartmany, a masodik ketto meg premium. Hogy mitol premium az 1es es mitol kommersz a Ceed? Egyreszt a felhasznalt anyagok minosegetol, a magasabb komfortra valo igyekvestol, (vibraciok, hangszigeteles, karosszeriamerevseg) masreszt pedig a valasztek nagysagatol. Milyen motorokkal, milyen teljesitmenyszintekkel lehet rendelni, milyen extrak elerhetok, hany szin van, hanyfele karpit van, es igy tovabb. Ettol premium a premium, nem attol hogy akkora mint egy S-Klasse.

Nyilvan lehet tagadni hogy ez nem is igy van, ilyen nincs, de akkor a valosag lesz tagadva. Es mellesleg parhuzamosan kompletten le van hulyezve peldaul a Toyota, aki ugy gondolta hogy a premiumkategoriaban uj markat csinal Lexus neven, vagy a Nissan, aki ugyanezt tette Infiniti neven, vagy a Honda, aki az Acura-val gorcsol. Hiszen megtehettek volna hogy pl. a Toyota Corollaba tesznek egy nagyobb motort, aztan kesz is a premiumtermek. Megsem ezt csinaltak, biztos a komplett japan autoipar hulye.

Nyilvan hulye a BMWis, aki rengeteg penzt fektetett a Rolls-Royce-ba, mert ugy gondolta hogy a luxuskategoriaba nem eleg hogy egy 7es BMWbe V12es motort raknak. Vagy a Merci, aki evtizedek ota gorcsol azon, hogyan tudna a Rolls-Royce piacara betorni, es probalkozik a Maybach marka felelesztesevel.

Az USAban nem bonyolitjak ennyire tul, ott van a kommersz, meg a luxury aztan ennyi, ott egy kategorianak veszik a 7es BMWt a Rolls Royce Phantommal, pedig nagyon is kulonbozo a vasarloreteg, akiket megceloznak.

Na, johet a szemelyeskedes.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#194) schawo válasza Shadowbull (#193) üzenetére


schawo
titán

Marhaság. Az anglol nyelvű Lusxury Brand németül a Premiummarke, nálunk abból lett a prémium gyártó. Nincs külön luxusmárka. Ez totális árnyékbullshit, a járműipar ilyet sosem különböztetett meg, legfeljebb olyanok, akik nem értenek hozzá. Kategóriák között tartunk nyilván luxus (luxuskategória) De ez nem a gyártó jellemzője.

Mint iskola 2. osztályban: schawoka, mondj egy mondatot az újonnan tanult kifejezésekkel!

"A prémium gyártók gyakran készítenek luxus kategóriás autókat."

Hogy csak a legfontosabb német szakértőktől idézzek:
[link] "BMW, Audi, Mercedes-Benz, Lexus, Volvo, Land Rover, Mini, Cadillac, Acura, Porsche, Infiniti, Smart, Lincoln, Jaguar, Maserati, Bentley und Ferrari. ... Aston Martin, Artega, Bugatti, Fisker, Lamborghini, Morgan, Koenigsegg, Lotus, Rolls-Royce, Spyker, Tesla und Wiesmann"
[link] "Tesla ist völlig neu gekommen und wird eine der wichtigen Premiummarken weltweit"
[link]

Ilyen oltári marhaságokon vitatkozni, te jó ég, én kiszálltam. Ha te nem érted meg, nem baj, más úgyis megérti ennyiből. Elég volt telehányni a témával a topikot.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#195) Shadowbull válasza schawo (#194) üzenetére


Shadowbull
addikt

Ja, nyilvan azert gorcsol a Mercedes a Maybachal, a BMW meg a Rolls-Royce-szal, mert nem letezik luxusmarka. Csak eppen az OSSZES erintett jarmugyar tenykent kezeli hogy van, a megcelzando vasarloi csoportot eszerint kategorizalja, eszerint lovi be a muszaki tulajdonsagokat, az arat, a darabszamot.

Dudenhöfer kategoriazalasa meglehetosen egyszeru es egylepcsos. A vilag meg mashogy mukodik.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#196) schawo válasza Shadowbull (#195) üzenetére


schawo
titán

Mondtam, ha úgy érzed, te vagy az összes tudás, ősforrása, akkor rendben. Amúgy meg ez egy kategorizálás, és mint olyan, szubjektív. Ha te akarod, neked van igazad, ha meg én akarom, akkor nem neked. Itt most nálunknál sokkal fontosabb szakértőt idéztem. Kérlek idézz ellenpéldát komoly szakértőtől. Én még tudok tucatnyit. Jöhet? Szükséges?

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#197) Shadowbull válasza schawo (#196) üzenetére


Shadowbull
addikt

Itt peldaul fel vannak sorolva a luxustargyak gyartoi, azaz a luxusgyartok:

https://de.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Luxusg%C3%BCterhersteller

Nincs benne sem a BMW sem a Mercedes. Benne van viszont a Bentley, a Rolls Royce, a Mercedes-Maybach, a Bugatti.

Itt roviden definialja is mi a kulonbseg a premium es luxusmarka kozott:

https://www.brand-trust.de/de/glossar/luxusmarken-premiummarken%20.php

De gyakran hallom azt a kategorizalast is, ami az arbol indul ki: Minden ami 200e euronal tobbe kerul az luxus, ami alatta van az premium. (nyilvan most a premium-luxus kulonbsegrol van szo, nem a Kia Ceedrol). Ezt erosen figyelembe veszik a termekek pozicionalasanal is.
Namost a Rolls Royce legolcsobb autoja 300e euro listaaron. (es akkor nem rendelt hozza semmit ami nem tul gyakori). A legolcsobb Ferrari 194e euro, a legolcsobb Bentley 197e...

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#198) hellomi válasza Shadowbull (#197) üzenetére


hellomi
tag

Minden ami 200e euronal tobbe kerul az luxus, ami alatta van az premium.
A legolcsobb Ferrari 194e euro, a legolcsobb Bentley 197e...

Tehat akkor a Ferrari es a Bentley premium auto, nem luxus a te ertelmezesedben.
Illetve letezik S class 200ezer folott is, az mar luxus, mig a Ferrari nem. Aha, meselj meg.

Teljesen irrelevans, hogy milyen autoid voltak, lovesed sincs az altalanos kategorizalasrol, az autok egymashoz viszonyitott tudasarol, vagy arrol hogy miert premium a premium. Hja meg lathatoan arrol sincs fogalmad, hogy van premiumkategoria meg luxuskategoria.
Jah, nyilvan, a sajat elso kezbol vett tapasztalat, hogy milyen autokat hasznaltam eveken at, az lofaszt se er, egy Wikipedia cikk az megmondja, hogy marpedig egy fapad 1es BMW kurvapremium auto volt, mig egy fullextras Golf R az meg kommersz szar, mint a Tesla.
De a 194ezres Ferrari ugyanaz a premium kategoria, mint a fullfapad 1es BMW. Aha. Meselj meg a kategorizalasodrol. :))

Nem latod, hogy sajat magad jaratod le? Egyik pillanatba errol beszelsz, masikba amarrol, harmadikba megint mas dologrol.
En tovabbra is egy dolgot mondok amihez tartom magam. Tesla Model 3 nem egy premium auto, a minosege, anyagok, megoldasok benne nem azok. Egy Model S/X mar igen. Nem veletlen 2.5-3x annyiba is kerulnek.
Egy Model 3 semmivel nem jobb, mint egy 3as BMW/C Merci/A4 minosegbe, sot, gyengebb ezeknel. Egy Kia Ceednel a peldadnal maradva viszont jobb.
Egy fapad 3as BMW viszont nem ugyanaz mint egy full extras M3, vagy egy 340i individual. :U

Mivel nem egy olyan gyarto modelljerol beszelunk, amit evtizedek ota gyartanak evente folyamatosan szazezres nagysagrendben, nyilvan nincs hozza meg elerheto utangyartott alkatresz, nincs hozza megfelelo mennyisegu szakember, szerviz, stb. Folyamatosan fejlodik ez is hozza, ahogy egyre tobb es tobb auto lesz az utakon.
Tudod, kereslet-kinalat elve. A gazdasag alapelve. Van ra kereslet, nagyon gyorsan lesz ra kinalat is. Jobb minosegben is, rosszabb minosegben is.
Ebbe ha valahol, barhol latsz barmilyen Tesla fanatikussagot, vagy akarmelyik elozo hozzaszolasomban, tenyleg nem tudok mit mondani, csak hogy nem velem van a baj.
Egyaltalan nem vedem a markat, se Elon-t. A szememben egy drogos, nem teljesen 100as fazon, akinek vannak egbekialtoan faszsag otletei, amibol par dolog bejott neki a multban, emiatt figyel ra az egesz vilag, o pedig csillog a rivaladfenyben, elvezi es felhasznalja(lsd bitcoin arfolyam rangatasa par twitter bejegyzessel).
Nem a jovot latja, hanem sajat hulye otletei tamadnak bedrogozva, amit ugy ad elo, hogy az egesz vilag issza a szavait, penze van ra, megvalositja. Vagy osszejon, vagy nem. :U

[ Szerkesztve ]

ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |

(#199) schawo válasza Shadowbull (#197) üzenetére


schawo
titán

1. Ez wikipedia forrásmegjelölés nélkül. Ez wikipedia amatőr szerkesztőinek random összeállítása. Hivatkozásnak teljesen értéktelen. Én is wikipediáról idéztem, de ott pontosan megjelöl neves szakrétő szakmai könyvének idézete miatt. Ha nem érted a különbséget, akkor ez van.

2. Itt sem szakértőt idéztél, hanem egy random oldal glossaryját, kislexikonját. Ráadásul nem is autókra vonatkozik, hanem általános termékekre.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#200) Shadowbull válasza hellomi (#198) üzenetére


Shadowbull
addikt

Csak magamat tudom megint idézni: a kategóriák között nincsenek éles határvonalak, hanem részben átfedésben vannak, a kommersz teteje összeér a prémium aljával, a prémium teteje meg a luxus aljával.
Ezért van az hogy adott esetben egy full extrás Golf R jobb autó mint egy nem túlságosan felextrázott 1es.

A Ferrari luxusgyártó, nem kíván jelen lenni a prémium kategóriában. Arra vannak más márkák a Fiatnál ( ill. most már a Stellantisnál) leginkább az Alfa Romeo. A Lancia talán már nem is létezik.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.