Hirdetés

2024. május 11., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#201) schawo válasza hellomi (#198) üzenetére


schawo
titán

Az alap TM3 a fapad BMW3-nál jobb, a csúcsnál rosszabb. Anyagminőség és szolgáltatások tekintetében például. Múltkor haverommal dekáról dekára egymás mellett összehasonlítottuk az elég fapad idei 3-asa belterét a Model 3-mal, és hát mindketten megállapítottuk, hogy nagyon gyér. De sajnos neki csak a fapad fért bele a vállalati keretbe, és német cégként csak német autót választhatott.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#202) Shadowbull válasza schawo (#199) üzenetére


Shadowbull
addikt

Értem. Tehát most a tekintélyre hivatkozás az érvelésed alapja.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#203) schawo válasza Shadowbull (#202) üzenetére


schawo
titán

Ebben az esetben egyértelműen.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#204) schawo válasza Shadowbull (#200) üzenetére


schawo
titán

Nem arról van szó, hogy a csúcs Golf jobb, mint az alap BMW, hanem arról, hogy az alap Tesla3 jobb, mint az alap BMW3.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#205) Shadowbull válasza schawo (#201) üzenetére


Shadowbull
addikt

Na igen, csak egy fapad 3as az 38e euró, egy fapad TM3 meg 43e.

Bár én azért összehasonlítottam volna gurulás közben is. Mondjuk szélzaj, menetkomfort, kormányzás, ülések, szellőzés komfortja, ilyesmi.

Szolgáltatásokban miben tud többet?

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#206) Shadowbull válasza schawo (#204) üzenetére


Shadowbull
addikt

Nézőpont kérdése.. szerintem nem jobb.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#207) Shadowbull válasza schawo (#203) üzenetére


Shadowbull
addikt

Tekintélyre hivatkozás

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#208) hellomi válasza schawo (#201) üzenetére


hellomi
tag

Egyetertek, ezert is tettem gyorsan hozza ezt a mondatot:
Egy fapad 3as BMW viszont nem ugyanaz mint egy full extras M3, vagy egy 340i individual.

Az uj 3as BMW-hez nem volt szerencsem, elozo szeriabol is jobban felszerelthez, ami egyertelmuen jobb az anyagminosege, mint a Model 3-nak.
Technologiarol egyertelmuen nem eri meg beszelni, mert eg es fold, nem lehet almat a kortevel hasonlitani. :N

ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |

(#209) hellomi válasza Shadowbull (#205) üzenetére


hellomi
tag

Elektromos auto, vs nem elektromos auto.
Egyelore a TM3-at az i4-hez lehet hasonlitani.

Ebbe az esetbe pedig a TM3 olcsobb. :K

[ Szerkesztve ]

ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |

(#210) schawo válasza Shadowbull (#205) üzenetére


schawo
titán

Természetesen úgy is összehasonlítottuk. A tesla hajátslánca jobb, mint a 320d, a BMW futóműve kicsit kevésbé kemény, és csendesebben jár, az ülése kicsit kényelmesebb a teslának, a szélzaj kicsit jobb a bmw-nél, a tesla szellőzése jobb, a zenei rendszere a teslának sokkal jobb.

Szolgáltatások: Nincs tolatókamera (csak egy nagy fekete képernyő fogad tolatás közben, hogy jól látszon, hogy bakker ezt nem rendelted meg), nem tudja becsukni a tükröket, ezért minden garázsba beállásnál ki kell szállnia kézzel becsukogatnia, nincs első ultrahangos távmérő, nincs fényre automata sötétedő külső tükrök, nincs telefontöltő, . Most hirtelen nem jut több eszembe, pedig volt, még csomó. És nem találtunk egyetlen szolgáltatást sem, ami van a bmw-ban, de nincs a teslában (biztos van azért, de nem találtuk meg).

Tény, hogy 15%-kal olcsóbb volt, mint a legolcsóbb Tesla.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#211) hellomi válasza schawo (#210) üzenetére


hellomi
tag

Tény, hogy 15%-kal olcsóbb volt, mint a legolcsóbb Tesla.
De nem elektromos auto. Ezert sem lehet hasonlitani egyaltalan. :N

ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |

(#212) schawo válasza Shadowbull (#207) üzenetére


schawo
titán

Mivel ez egy szubjektív besorolás, ebben az esetben nincs más lehetőség érvelésre. Ez nem matematika, ott szívesen érvelek neked bizonyításokkal, de itt szubjektív vélemények ütközése van.

Egy általad tekintélynek tartott személy véleménye önmagában nem bizonyíték egy állítás helyessége vagy helytelensége mellett, nem utolsó sorban azért, mert az elismert személy vagy szervezet is tévedhet: alakíthat ki álláspontot téves vagy hiányos adatok alapján ill. helytelen következtetések mentén.

De ettől még egy bizonyíték. Lehet téves, de semmiképp sem attól téves, hogy érvként hivatkoztunk a tekintélyre. Ne keverd.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#213) schawo válasza schawo (#210) üzenetére


schawo
titán

És azt nem tettem hozzá, hogy nem teljesen full fapad, inkább közepes fapad volt, mert a konfig olyan 15M körül jött ki. A teljesen full fapad BMW3 egy igazi szégyen.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#214) hellomi válasza schawo (#213) üzenetére


hellomi
tag

A teljesen full fapad BMW3 egy igazi szégyen.

:K :K :K

ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |

(#215) Shadowbull válasza schawo (#210) üzenetére


Shadowbull
addikt

"nincs első ultrahangos távmérő"

Hát ez meglehetősen érdekes, mert a konfigurátorban nem lehet külön első és hátsó parkszenzorokat rendelni, csak egyben. A sötétedő, behajtható tükrök 500 euróba kerülnek, az első lépcsős hifi 380. Tolatókamerát nem találtam meg hirtelen.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#216) Shadowbull válasza schawo (#212) üzenetére


Shadowbull
addikt

Annyira azért nem szubjektív, mert a komplett iparág itt Európában ezt a besorolást használja, ez alapján működnek.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#217) schawo válasza Shadowbull (#215) üzenetére


schawo
titán

Lehet, hogy hátsó se volt, 3 hónapja néztük, nekem az első maradt meg memóriában. Tudom, hogy lehet rendelni, de neki nem fért bele a vállalati keretbe. Tolatókamera is van rendelhető, mert bekapcsol a kijelzőre, még a kanyarodás ívét is mutatja az ábra, mintha ott lenne a kamera képe, csak épp nincs. Még olyanra panaszkodott talán, hogy próbált bele rendelni carplayt, de ahhoz valami nagy extrát kellett volna egyben kérni még, amire nem volt szüksége, ezért az se jutott bele. Mert így carplay nélkül elég fapad az entertainment is. De erre nem jól emlékszem, hogy is volt pontosan.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#218) Shadowbull válasza schawo (#217) üzenetére


Shadowbull
addikt

Elhiszem.

Én mondjuk inkább rendelném kisebb motorral, de ezek azért legyenek benne.

Carplay a Connected Package Professionalban van benne, ami viszont a Live Cocpit része, 2.800 összesen.

[ Szerkesztve ]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#219) Shadowbull válasza Shadowbull (#218) üzenetére


Shadowbull
addikt

Mondjuk Teslában meg nincs Carplay. Sehogy.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#220) Shadowbull válasza Shadowbull (#219) üzenetére


Shadowbull
addikt

Ha, és táblafelismerés sincs. Ami mondjuk máshol alap.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#221) schawo válasza Shadowbull (#220) üzenetére


schawo
titán

Már hogyne volna benne tábla felismerés? Ezt nem tudom honnan vetted. Alap funkció. Vagy esetleg most bmwről van szó?

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#222) Shadowbull válasza schawo (#221) üzenetére


Shadowbull
addikt

Nem, a Tesláról. Nincs benne ilyesmi, legalábbis Európában. A térkép alapján dönti el mennyi az aktuális sebességi határ, azt is gyakran rosszul.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#223) schawo válasza Shadowbull (#222) üzenetére


schawo
titán

Dehogy. :DDD Használja a térképet és a táblafelismerés adatait is.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#224) Shadowbull válasza schawo (#223) üzenetére


Shadowbull
addikt

Hat, nem. Majd valamikor marciusra igerik hogy jon egy update, es akkor vegre mukodni fog.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#225) schawo válasza Shadowbull (#224) üzenetére


schawo
titán

Jézus, kérlek, ne beszélj már ennyi marhaságot, minden nap használom. Vannak hülyeségek, mert nem ismeri a kereszteződés feloldó hatását. Ennek nyomán, ha valahol van egy útépítés, és 30-as tábla, akkor az beragad, és nem akar gyorsabban menni addig, amíg le nem kanyarodok.

Annyira felismeri a táblákat, hogy be is rajzolja a 3d útra, amikor elmegy az ember mellette. Túl sokat olvasol túl hülyék tollából. Kb másfél éve jött a frissítés, ami behozta a táblafelismerést, de rendszeresen csiszolják. Ami jön hamarosan, az az okosabb táblakezelés (pl. kereszteződés)

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#226) Shadowbull válasza schawo (#225) üzenetére


Shadowbull
addikt

A teljes nemet teslafan kozosseg ezen haborog, hogy nem mukodik rendesen es mikor lesz mar. Ok nyugtatgatjak egymast hogy majd marciusban... Talan.

Itt van egy svajci cikk a jelenlegi helyzetrol:

https://teslawissen.ch/tesla-verkehrszeichenerkennung/

Roviden osszefoglalva annak aki nem ert nemetul, es lusta betolni a gugli forditoba:
A kulonfele HW-valtozatok mast es mast tudnak:

AP1: regebbi S/X autok, amikbe meg a Mobileye csinalta a szoftvert, ok korrekten felismertek a tablakat, de csak orszaguton, lakott teruleten kivul, kozepen fizikailag nem elvalasztott utakon vettek fel automatikusan a sebesseget. Auopalyan csak kijeleztek, nem fekeztek le, viszont a sofor atvehette a sebesseget manualisan.
A legujabb szoftververziokban azonban a felismeres ugyan muklodik, de ha manualisan akarod atvenni a sebesseget, akkor a terkepen jelzett sebessegre gyorsul/lassul az auto.

AP2 es AP2.5: Az ezzel szerelt autok egyaltalan nem ismerik fel a tablakat. Semennyire.

AP3: A 2020.36.3 verzio ota lehetseges a tablak felismerese, de csak autopalyakon kivul. Az autopalyakon tovabbra is a terkep alapjan valaszt sebesseget az auto.

(ebbe amugy sokan belefutottak Svajcban, draga buntetes is lett a vege, ezt mellekesen olvastam, nem irja a cikk. )

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#227) schawo válasza Shadowbull (#226) üzenetére


schawo
titán

Az autók 90%-a ap3. Én csak azokról beszélek, minden 2018 utáni autó olyan. A régiek senkit nem érdekelnek. Autópályákon is működik a táblafelismerés, de sebességet nem állít hozzá az Autopilot.

Más márkáknál hogy működik az önvezető automatikus sebesség állítója táblafelismerésre? Vw-nél sehogy, Nissannál sehogy, hyundainál sehogy, kiánál sehogy. Teslánál autópályákon kívül megy. Német prémiumokkal nem tudom mi a helyzet.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#228) Shadowbull válasza schawo (#227) üzenetére


Shadowbull
addikt

Mindenesetre a német teslafan oldalakon kommentelők ebben a témában messze nem olyan megengedők mint te.

Hogy a "régiek senkit nem érdekelnek" az egy érdekes kijelentés, hiszen a teslafanoknak az egyik fő érvük volt mindig hogy az ő autójuk állandóan kapja az új funkciókat és egy öreg autó is korszerű lesz mindig. (Nyilván aki kicsit gondolkodott az tudta már évekkel ezelőtt hogy nem így lesz, de azért tőled olvasni meglepő)

Prémiumoknál szerintem már vagy 10 éve elérhető a funkció, VW is tudja, többieket nem tudom.
Toyota olyat biztosan tud, hogy felismeri a táblákat és gombnyomásra átveszi a tempomatba. (Enyém nem, a sógor Corollája igen)

[ Szerkesztve ]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#229) schawo válasza Shadowbull (#228) üzenetére


schawo
titán

Az ap akárhány a hardvert jelenti. Kamerák számát, feldolgozó processzort. Soha senki nem mondta, hogy egyik hardver ugyanazt tudja, mint a másik. Megint csak túl sokat olvasol túl hülyék tollából. Tesla azt mondta mindig, hogyha valaki megvásárolja a legfejlettebb verzióját az önvezető rendszernek (fsd), akkor ingyenesen kicseréli a hardvert az autóban (ap2-től elérhető) ap3-ra. Így a legeslegöregebb 1-2%-ot leszámítva bárkinek a legfejlettebb verzióját lehet. Tehát ha valaki nyavajog, hogy ezt nem tudja az autó, azt nem tudja, az vagy kérhet fizetős upgradet (2000 euró körüli összeg), vagy megvásárolhatja az fsd-t (6-12000 euró), és kap ingyen upgradet. :U

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#230) hellomi


hellomi
tag

Megvan az elso nagy hibaja szamomra ennek a telefonom a kulcs dolognak.
A hetvegen "feltortek" a kocsit, kiloptak belole mindent, ami benne volt(napszemuvegek, airpods pro, toltok, stb), a haz elol.
Az ablak elott parkolt ejjel a kocsi, en kozvetlen a szobaba voltam, kb ~3 meterre se az autotol. A telefon mellettem az asztalon. Kocsit bezartam az appbol, mikor bejottem a hazba.
Mivel kozel volt az auto, valaki ejjel raprobalt a kilincsre, a telefont erzekelte, hogy kozel van, kinyilt az auto, gond nelkul kipakoltak belole mindent.
UK rendorseg nyomoz, de egyelore sok joval nem kecsegtetnek.
Egy kis zsakutca belso udvara, 5 haz, kb 10 auto a hazak elott a belso udvaron, minden mas auto zarva maradt, semmit nem tortek be(ezt se tortek be ugye), mas autobol nem loptak ki semmit, mert azok zarva maradtak.
Azota appbol auto bezar, telefonon bluetooth kikapcsol. Megrendeltem volna hozza a kulcsot, ha nem lenne out of stock.
Azert ez igy nem fasza. :(

ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |

(#231) schawo válasza hellomi (#230) üzenetére


schawo
titán

Nem lehet, hogy leantennáztak? Neked is nyílik az autó, ha a szobában hagyod a kulcsot?

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#232) Balázzs válasza hellomi (#230) üzenetére


Balázzs
senior tag

Ez nem jó hír sajnos, sentry mód nem volt bekapcsolva?

(#233) hellomi válasza schawo (#231) üzenetére


hellomi
tag

Sajnos nyilik. :(

ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |

(#234) hellomi válasza Balázzs (#232) üzenetére


hellomi
tag

Nem, mivel elso napokban ugy hagytam, aztan reggelre ilyen 250-300 ertesitest generalt a sentry es az USB-t teleirta, rengeteg a roka/mokus, amire bekapcsolt, ugyhogy inkabb az egesz sentryt kikapcsoltam.

ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |

(#235) Shadowbull válasza hellomi (#233) üzenetére


Shadowbull
addikt

Hat ez akkor olyan mintha nyitva hagytad volna. Meg jo hogy nem vittek el.

[ Szerkesztve ]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#236) schawo válasza Shadowbull (#235) üzenetére


schawo
titán

Azt nem tudják, ahhoz belül kell legyen a telefon

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#237) Shadowbull válasza schawo (#236) üzenetére


Shadowbull
addikt

Még szerencse.Mondjuk en se gondoltam volna ra, hogy odaig eler a bluetooth.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#238) schawo válasza hellomi (#233) üzenetére


schawo
titán

A baj az, hogy akkor a kulccsal is nyílni fog. Ugyanúgy egy Bluetooth eszköz.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#239) Shadowbull válasza schawo (#238) üzenetére


Shadowbull
addikt

Akkor le kell tiltani a komfortnyitas funkciot.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#240) schawo válasza Shadowbull (#239) üzenetére


schawo
titán

Az meg durván visszalövi az embert a huszadik századba. 2002es Renault Lagunám már közelítőkártyás volt. Már arra sem emlékszem, mikor nyomtam utoljára gombot távirányítón.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#241) Shadowbull válasza schawo (#240) üzenetére


Shadowbull
addikt

Na igen, de valamit valamiert. Az en autom is komfortnyitasos, es en is hasznalom meg szeretem is, de tudom hogy ez egy eros biztonsagi kockazat.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#242) hellomi válasza schawo (#238) üzenetére


hellomi
tag

Faraday kalitka. [link]
Ebbe berakom a kulcsot, a tobbi kulcs melle, gond egy szal se.
De telefont nem tudom ebbe belerakni, mert akkor az sem fog mukodni. Marmint a telefonnak a telefon resze, tehat nem opcio. Nem tetszik ilyen szempontbol ez a bluetooth megoldas, sokkal nyugodtabb voltam akarmelyik masik eddigi automnal. Bezartam, akkor kesz, be van zarva, kozel kellett menjek hozza a kulccsal a zsebembe, hogy nyiljon, nem pedig hogy a hazban van a kulcs es a kocsi kinyilik az utcan.
Most manualisan ki-bekapcsolgatom a bluetootht a telefonon, de ez se jo, mert amugy itthon meg egy csomo mindenhez hasznalnam a bluetootht(az osszes lampa azzal van vezerelve, Homepod szinten), tehat ha valamit akarok a hazban kapcsolni, vezerelni, bluetooth be, majd utana ki, hogy ne torjek fel az autot.
Miert nem volt jo egy kulcs, mint akarki masnak? :F
Illetve fasza dolog a telefonos app(amit amugyis mar minden valamit magara ado autogyarnak van mar), de nem bluetoothon kommunikal a kocsival. :(

ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |

(#243) Shadowbull válasza hellomi (#182) üzenetére


Shadowbull
addikt

Ja igen, mielott elfelejtem:

Kijottek a hivatalos szamok:

https://www.press.bmwgroup.com/deutschland/article/detail/T0364013DE/e-offensive-und-platz-eins-im-premium-segment:-bmw-group-erzielt-2021-starkes-absatzergebnis

BMW: 2.213.795 darab
Mini: 302.144 darab
RR: 5.586 darab.

Ebbol a BMW es a RR szamai abszolut rekordok, Mini volt mar tobb is. Chiphiany ide vagy oda.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#244) hellomi válasza Shadowbull (#243) üzenetére


hellomi
tag

Ezek alapjan, amit a multkor talaltam az csak Q3ig vonatkozhatott kb, 1.7M-val.

Anyway, 2.2M vs 900k, gyors check alapjan kb 25modellt arul perpill a BMW, mig 4 modellt a Tesla.
Ha ebbol lebontjuk a ket legnepszerubb modellt, ami kb konkurensek, ugye a Model 3 vs 3as BMW, ugye ott lenne erdekes, mennyivel tobb Model3 fogyott, ami gyakorlatilag 3eve letezik egyaltalan, zero history van mogotte, olyan anyagokbol, amilyenekbol, olyan szerviz/dealership halozattal, amilyennel, annyi orszagban ertekesitve, amennyiben, mig a 3as szerianak eleg komoly multja van, szerviz es kereskedo halozattal, kb minden letezo piacon ertekesitve.

Nem vedem a Teslat, egy pillanatig se, eddig se vedtem, ezutan se fogom, foleg a mostani eset utan, hogy csak ugy kinyitjak, de azt el kell ismerni, hogy nem semmi, amit letettek az asztalra.

2021-es UK market sales eredmenyek: [link]
Corsa az elso 40k darabbal, masodik helyre feljott a TM3!
Egy alsohangon is 45k£-os auto, a masodik legnepszerubb.
A top10es lista egyebkent Yaris, Polo, Golf, Corsa, Mini, A-Class, illetve ott a Sportage, Qashqai, Puma. Az osszes kb arban a fele a Teslanak. Elkepeszto.

BTW, chiphiany:

In total, 1,647,181 new cars were sold — representing the second-worst year since 1992.

[ Szerkesztve ]

ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |

(#245) schawo válasza hellomi (#242) üzenetére


schawo
titán

Az app wifin (is) kommunikál az autóval.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#246) hellomi válasza schawo (#245) üzenetére


hellomi
tag

Ott a baj, hogy wifin is. Nem pedig csak wifin/mobilneten/akarmilyen online formaban. Bluetooth mint lathato, eleg nagy hatotavolsagu a telefonon is meg az auton is, nem kene ez alapjan mukodnie, nem eleg biztonsagos igy azert. :(

ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |

(#247) Shadowbull válasza hellomi (#244) üzenetére


Shadowbull
addikt

" Model 3 vs 3as BMW, ugye ott lenne erdekes, mennyivel tobb Model3 fogyott"

Most kezdhetjuk ujra a premium vs. nem premium vitat :) Az en ertelmezesemben a Model 3 tomegauto, olyan mint a Toyota Corolla meg a Golf. Azoknak a vevoiert versenyez. De nxyilvan mas meg maskeppen latja.

"de azt el kell ismerni, hogy nem semmi, amit letettek az asztalra."

Ebben nincs koztunk vita.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#248) hellomi válasza Shadowbull (#247) üzenetére


hellomi
tag

Egy valamivel eleg konnyen meg tudom cafolni a logikat, amit irsz(hozzateszem, ertem, amire gondolsz).
Oke, hogy a Golf meg Corolla vevoiert versenyez, ugyanakkor megsem. Akinek Golfra van penze, mondjuk 20k£, az Golfot, Astrat, Focust fog maximum valasztani, nem egy tobb mint 2-3szor annyiba kerulo autot.
Oke, hogy szerinted nem premium az auto(sok esetben az anyaghasznalat az biztosan nem az), de az ara miatt ott van, tehat akinek van 40-50k£/EUR/etc penze autora, azoknal johet szoba csak, ott pedig a premiumok vannak.
Nyilvan, az autok nagyresze lizingre megy el, de nem mindegy, hogy havi 700EUR vagy 200EUR a lizing, tehat szinten nem jon szoba annal, aki 200EUR havi lizing korul vesz egy Golfot akar, mert ez nem annyiba kerul. :N

ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |

(#249) Shadowbull válasza hellomi (#248) üzenetére


Shadowbull
addikt

Szerintem nagyon le van egyszerusitve az egyenlet ha csak az arat nezzuk. Ugyanis letezik egy eleg jelentos BEV felar az ICEhez kepest, ez valahol 10 es 20e euro kozott van, tipustol es gyartotol fuggoen. Csak nehany gyors pelda:
Hyunday Kona ~ 16e euro
Hyundai Ioniq ~ 10e euro (ott raadasul csak hibrid van, sima ICE nincs)
Opel Corsa ~ 15e euro.

Egyszeruen ennyivel dragabbak a villanyautok. Aki BEVet vesz, az hajlando ezt a tobbletet kifizetni. De ezt a felarat nem erdemes osszekeverni a szokasos premium felarral, mert a premiumoknal mindkettot ki kell fizetni. Lasd peldaul BMW i4, ami a 4es Gran Coupera epul, ami eleve ~47e eurotol indul, tehat mar onmagaban tartalmazza a premium felarat, egy i4 pedig 60e eurotol indul, azaz ott is megvan ~13e euro BEV felar.

Vagy ott az iX3, aminek az ICE alapkivitele 51e euro, es erre jon a BEV felar, ezert kezdodik az iX3 67e euronal, +16e a BEV tobbletkoltseg.

Aki premiumot akar venni, az a jovoben, a BEV korszakban is ki fogja fizetni a premium felarat.

Szerintem a Model 3/Y arazasa csak a BEV felarat tartalmazza, a premium felarat nem. Ezert nem szamitom premiumnak.
Ez latszik akkor is ha direkt hasonlitjuk a premium/nem premium BEVek belepoarait egymashoz:

Tesla Model 3 vs. BMW i4
43e vs. 60e

Tesla Model Y vs. iX3:
57e vs. 67e

A kulonbseg a premium felar.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#250) Balázzs válasza hellomi (#246) üzenetére


Balázzs
senior tag

Úgy tudom a bluetooth pont azért van, hogy ha nincsen internet elérés, akkor is menjen applikációból a nyitás. Szerencsétlen eset, hogy közel volt a teló az autóhoz, key card szerintem RFID elven működik és csak közelről, tavasszal használtam, úgy emlékszem közel kellett rakni a B oszlophoz, hogy nyissa az autót.

[link]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.