Észrevettem, csodálkozok is az 1 ponton...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Észrevettem, csodálkozok is az 1 ponton...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Üdv!
Alga1-ből a vonatos feladatot (amikor az első állomásból szeretnénk eljutni n.-ba, a legkevesebb átszállással) "rá lehet húzni" valamelyik másik, előadáson vagy gyakorlaton vett példára? Rekurzívan 11 pontot sikerült kicsikarnom a Bíróból, azt is C++-ban, a Java nem ért csak 9-et a futási idők miatt...
Próbálkoznék még vele, csak egy picit elakadtam...
[B]Sziasztok!
Szegeden Bokor utcában albérlet kiadó 1 szoba 1 fő (egyetemista) részére!
A szoba bútorozott, jól felszerelt! 5 percre van a központtól, a Hősök kapujától!
Konvektoros fűtés van....
30 rugó + rezsi (a rezsit meg felezzük)
Érd itt: atilosz@freemail.hu vagy msn: atilosz@freemail.hu
tel.: +36302969516[/B]
Köszi, rájöttem, megoldottam, már csak vissza kell fejtenem egy megoldást...
Egy 1XN-es tömböt kell kitölteni ( valszeg NxM-essel is megy ). Sorban végig kell venni a lehetőségeket, és ha az adott átszállás + az eddigi átszállások száma kisebb, mint ami már a tömb azon elemében van, ahova menni akarsz, akkor faja, amúgy meg eldobod.
Java alatt 16 pont szerezhető.
Amúgy minden feladat ráhúzható az eddig vett példákra.
Alga kötprogra valakinek valami ötlete?
"Adott egy téglalap alakú fémlap, amit a leheto legkevesebb négyzetre kell darabolni. A darabolásra olyan
vágógépet használhatunk, amely csak ketté tudja vágni a lapot valamelyik oldalával párhuzamosan. A keletkezett
darabokat külön-külön darabolhatjuk tovább. A téglalap oldalainak hossza egész szám centiméter mértékegységben
mérve, és a darabolás eredményeként is olyan négyzeteket kell kapni, amelyek oldalhosszai egész számok.
Egy darabolás akkor optimális, ha a leheto legkevesebb négyzet keletkezik."
“It's the job that's never started as takes longest to finish.” // blackbird3dworks.hu
Kapta még valaki algából a parcellás feladatot?
Adva van egy telek, ami m darab parcellára van felosztva, amik rendre 1..m sorszámot kaptak. Ezekre a parcellákra lehet pályázni. A pályázat a következő képpen néz ki:
A B F számhármas, ahol az A és a B az intervallum határai (A-diktól B-edikig terjedő pacellákra pályázik az illető), az F pedig a felajánlott összeg.
A bemenet első sora az pályázók n számát és a parcellák m számát tartalmazza, majd a pályázatok, B szerint nem csokkenő sorrendben jönnek. A pályázatok a sorszámukkal vannak azonosítva (i+1. sorban van az i-edik pályázat).
A feladat, hogy adjuk meg a pályázatok egy olyan sorozatát, amit elfogadva a maximális bevételhez jutunk. Egy parcellát csak egy embernek lehet eladni, nyílván.
Ki kell írni a maximális bevételt és azt, hogy mely pályázatok lettek elfogadva. Több megoldás esetén bármelyiket meg lehet adni.
példa bemenet:
4 5
2 3 500
4 4 600
4 5 500
1 5 1000
kimenet:
1100 //összeg
1 2 //elfoadott pályázatok
Az elv, amin elindultam a következő:
Sorban nézem a pályázatokat. Az első pályázat az nyílván az optimális megoldás, ha csak az első 3 parcellát akarjuk (ugye a pályázó a 2. és 3. parcellára tart igényt) eladni. És mivel optimális részmegoldás, ezért megjegyzem, hogy mennyi ennek az értéke, és hogy ezzel mely parcelláig van eladva a telek.
Aztán nézem a következő pályázatot. Itt már figyelembe kell venni, hogy van-e ütközés. Azaz az előző optimális részmegoldáskor eladott parcellák közül van-e valamelyikre igény. Jelen esetben nincs, így növelem az összeget, majd megjegyzem, hogy ezzel a pályázattal meddig vannak eladva a parcellák.
Megint veszem a következő pályázatot. Megnézem, hogy van-e ütközés. Most van. Megkeresem az előző olyan részmegoldást, ahol még csak olyan parcellák vannak eladva, amire nem tart igényt. Megnézem, hogy ha ehez hozzáveszem a mostani pályázatot, akkor mennyit kapok. Ha nagyobbat, mint az eddigi, akkor eltárolom az utolsó parcellát (tehát a fenti példában megjegyeztem, hogy 5 és 1100).
A következő sorra megint megcsinálom ugyanezt, majd az azt követőre, amíg el nem fogynak a pályázatok.
Persze közben azt is tárolom, hogy épp melyik pályázat van elfogadva egy megoldásnál, és melyik nem.
Már csak az a kérdés, hogy hol a hiba a gondolatmenetemben? Ugyanis a fenti módszert lekódolva, mindössze két pontot kapok... papíron is számolgattam, aszerint jó az eredmény.
Ötlet? Tanács? Javaslat?
Hű de sok alga feladat.
Annyit tudok tanácsolni, hogy keressetek az anyagban olyan feladatot ami hasonlít rá, mert legtöbbször valamit fel kell használni hozzá.
Próbáltam, nem sok sikerrel
“It's the job that's never started as takes longest to finish.” // blackbird3dworks.hu
Szerintem már megoldották:
[link]
Rock, paper, scissors, lizard, Spock..... http://www.youtube.com/watch?v=_4PFWow-q1s
Igen ezt a linket már én is megtaláltam, csak szerintem kicsit ködösen fogalmaznak
“It's the job that's never started as takes longest to finish.” // blackbird3dworks.hu
Köszönöm! Végül sikerült megoldanom dinamikus programozással, de csak C++-ban voltam időlimiten belül... Elképzeltem a Te javaslatod is, hát szerintem én egy kicsit túlbonyolítottam...
Na mindegy, összességében nagyon hasznos feladat volt, rengeteget tanultam belőle! Bár szerintem mindenki, aki végül ha vért izzadva is, de saját kútfőből tudta megoldani (najó, pici segítséggel, maximum... )
Na igen, prog.hu-n szinte minden alga kötprog megoldást megtalálni...
Kivéve az enyémet
Miért, mi a te progid?
A legkevesebb kamionnal elszállítani a konténereket úgy, hogy csak a két szélsőt mozgathatod.
A megoldás már megvan, szerencsére.
[ Szerkesztve ]
Ez tán egy az egyben gyakon is le lett adva.
Képzeld, nem. Sem a gyakon, sem Horváth Gyula jegyzetei közt nem volt ilyen. 1 db kamionos példa volt emlékeim szerint, amikor 2 kamionra kellett pakolni, az volt a nagy zh-n.
Nem tudom, nekem rémlik valami kamionos, és fával vezette le a dolgot, hogy a levelekből ment visszafelé a kamionokkal, és ha betelt egy kamion, akkor indított még1et.
Bár azóta lehet sokminden változott. Meg én H.GY.-hoz jártam, és nem bántam meg.
Hát, ilyen még nem volt, bár amúgy is dinamikusan kellett csinálni. A végére persze kisült, hogy egyáltalán nem nehéz, csak túlbonyolítja az ember
ProgII kötprogra van valakinek valami szuper ötlete?
na abbol meg en se tudom mit is csinaljak
Régen kellett bele OO, operátor overloading stb..
Pl.: Vektor osztály, összeadást meg ilyeneket értelemszerűen overloadingoljátok...
Mátrix osztály ...
komplex számok (bár ez ea. jegyzetben volt)
kb: fél óra munka... (nem kell csodát művelni...)
Rock, paper, scissors, lizard, Spock..... http://www.youtube.com/watch?v=_4PFWow-q1s
Pontosan el tudnád mondani, vagy valaki más hogy mik a követelmények? És egy java progit mennyire nehéz átírni C++-ra?
Nem nehéz, pl. link
Ezt nektek kellene tudni, én már régebben megcsináltam.
De az volt a lényeg, hogy minél több prog2-n tanult dolgot használj (Operator overloading tuti kellett).
ETR fórumon valaki, gyakvez biztos tud segíteni a követelményekkel kapcsolatban...
Rock, paper, scissors, lizard, Spock..... http://www.youtube.com/watch?v=_4PFWow-q1s
ja, hogy így? erre nem is gondoltam..
Kötprog követelmények
* Legalább 3 osztály
* Öröklődés
* Kivételkezelés
* Konstruktor, destruktor
* Fájlkezelés
* Dinamikus memóriahasználat
* Osztály szöveges reprezentációja overloadinggal konzolra kiírható legyen
* Dokumentáció
Nálunk ez a kötprog követelménye.
köszi, kinél vagy gyakon?
Bodnár Peti.
Másnál is hasonló a követelmény, 1-2 dologban különbözhet.
Prog2 kötprogban pont az a szép, hogy azt csinálsz, amit akarsz. Én pl egy egyszerű nyuszis szimulátort csináltam. Más pl bekért két nevet, és elkezdte őket harcoltatni randomszámgenerátorral. Gyakorlatilag kb 50-80 sorba belefér az egész követelmény. Tán még annyi sem.
Úgy látszik én nem voltam elég kreatív...
Nyuszis szimulátor? Az mit takar?
Viszont kipróbálva nem tűnik tökéletesnek a konvertálás, kézzel valszeg finomítani kell még a kódon...
Én Havasinál vagyok, és nálunk nagyon "kemény" a követelmény:
legalább
- 3 tagfüggvfény
- egy konstruktor
- egy operátor overloading
Azért vannak enyhe eltérések...
:)
Kellemes. Ambrusnál legalább 2xer ennyi, de szerintem nem lesz annyira vészes.
Igen, énis nálla vagyok és aztmondta hogy vagyjó - vagy NEM Szoval valószinű hogyha egyik is hiányzik már nem elfogadható, és nincs "részpont".
...N@PsTeR***
Csináltam egy nxm-es táblát. Random nő rajta fű, meg lerakhatsz néhány nyuszit. Némelyik nyuszi randomra szuper nyuszi lesz, és azok tovább bírják. A lényeg, hogy a nyuszik mennek valamerre, és próbálnak enni. Ha x ideig nem ehetnek, behalnak. Ha ehetnek, akkor x körönként lenyuladzanak. És ennyi.
Jah, a körönkénti állapotot kiírom fileba. Itt a lényeg, hogy a technikát értsd.
Hehe, végülis kiegyeztünk egy döntetlenben. Lejebb vettem extráról a textúrákat, azóta sivít mint a szél. Nem vagyok egy videókártya, vagy hardver szaki, de el tudom képzelni, hogy telenyomja egyes kártyák memóját textúrákkal, és nem bírja mindet bent tárolni, vinyóról meg ugye időbe telik. Hasonlót anno GTAIV-ben láttam, bár ott nem beszaggatott, hanem későn töltötte be.
Ez mintha egy Prog. 1-es kötproginak hangzana
Én is a prog. 1-es progimat fogom átírni, gyakvezír rábólintott!
Vááááá, ezt nagyon rosz helyre írtam. Hiába no, hajnal 4-ig bűvöltem a lehetőségek ezernyi tárházát. Remélem majd egy erre járó illetékes ezt törli. Sry mindenkitől!
[ Szerkesztve ]
én szintén ezt a módszert fogom bevetni, de kell itt majd kézzel is finomítani..annyi baj legyen.
persze, hogy kell, de a nagy része meglesz amúgy snow.man által ajánlott oldal tényleg nagyon fajén!
Nem tudja valaki, hogy Horváth Gyulának mikor van fogadó órája? Be akarok menni asztalt csapkodni (weboldalán nincs fent)
Sztem kérdezd meg tőle e-mailben, elég gyorsan szokott válaszolni. Csak azt tudom, hogy a szobája hol van, hogy mikor van bent azt nem
:)
Közben kiderült, hogy mégse kell bemennem hozzá asztalt csapkodni, mert jó fej!
na látod
A disznónak is két oldala van, mégsem egyenlet...
Leírná valaki, hogy saját vektort, hogy kell meghatározni?
Mondjuk itt a feladat: karakterisztikus polinomot tudok csinálni belőle + kiszámolni a saját értékeket, de aztán?
A =
(0 -2)
(4 -2)
(-Lambda -2)
(-4 2-Lambda)
lambda^2 - 2lambda -8
sajátértékek: 4, -2
ez alapján próbáltam, de nem értem
Azt tudom, hogy be kell helyettesíteni a saját értékeket a lambda helyére. Leírom belőle a 2 egyenletet, de aztán? (Wikipedias példán sem értem, hogy, hogy jön ki az 1/gyök 2)
Köszi!
vki tudna segíteni ezzel a Java-to-C++ konverterrel amit snow.man linkelt?
( http://www.remotesoft.com/octopus/ )
Egy egyszerü interface-t akarok vele lefordíttatni és mindenre ezt a hibát dobja:
"Bad Gateway
The proxy server received an invalid response from an upstream server.
Apache/2.0.55 (Win32) Server at www.remotesoft.com Port 80"