Hirdetés

2024. május 29., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Lokál  »  SZTE Infósok topicja

Hozzászólások

(#5351) sanzi89 válasza Gergello (#5331) üzenetére


sanzi89
addikt

Észrevettem, csodálkozok is az 1 ponton... :(((

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#5352) kunokb


kunokb
csendes tag

Üdv!
Alga1-ből a vonatos feladatot (amikor az első állomásból szeretnénk eljutni n.-ba, a legkevesebb átszállással) "rá lehet húzni" valamelyik másik, előadáson vagy gyakorlaton vett példára? Rekurzívan 11 pontot sikerült kicsikarnom a Bíróból, azt is C++-ban, a Java nem ért csak 9-et a futási idők miatt... :)
Próbálkoznék még vele, csak egy picit elakadtam... :F

(#5353) Atisch


Atisch
csendes tag

[B]Sziasztok! :C

Szegeden Bokor utcában albérlet kiadó 1 szoba 1 fő (egyetemista) részére!
A szoba bútorozott, jól felszerelt! 5 percre van a központtól, a Hősök kapujától!
Konvektoros fűtés van....
30 rugó + rezsi (a rezsit meg felezzük)
Érd itt: atilosz@freemail.hu vagy msn: atilosz@freemail.hu
tel.: +36302969516[/B]

(#5354) kunokb válasza kunokb (#5352) üzenetére


kunokb
csendes tag

Köszi, rájöttem, megoldottam, már csak vissza kell fejtenem egy megoldást... ;)

(#5355) Arhquis válasza kunokb (#5352) üzenetére


Arhquis
aktív tag

Egy 1XN-es tömböt kell kitölteni ( valszeg NxM-essel is megy ). Sorban végig kell venni a lehetőségeket, és ha az adott átszállás + az eddigi átszállások száma kisebb, mint ami már a tömb azon elemében van, ahova menni akarsz, akkor faja, amúgy meg eldobod.

Java alatt 16 pont szerezhető.

Amúgy minden feladat ráhúzható az eddig vett példákra.

(#5356) sanzi89


sanzi89
addikt

Üdv.

Valakinek van ötlete a mostani DIMAT3 tesztekhez? Az Euklideszi terek van soron. Íme két pl feladat:

Ezer köszönet érte!

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#5357) Nunder


Nunder
őstag

Alga kötprogra valakinek valami ötlete?

"Adott egy téglalap alakú fémlap, amit a leheto legkevesebb négyzetre kell darabolni. A darabolásra olyan
vágógépet használhatunk, amely csak ketté tudja vágni a lapot valamelyik oldalával párhuzamosan. A keletkezett
darabokat külön-külön darabolhatjuk tovább. A téglalap oldalainak hossza egész szám centiméter mértékegységben
mérve, és a darabolás eredményeként is olyan négyzeteket kell kapni, amelyek oldalhosszai egész számok.
Egy darabolás akkor optimális, ha a leheto legkevesebb négyzet keletkezik.
"

“It's the job that's never started as takes longest to finish.” // blackbird3dworks.hu

(#5358) _DooM_


_DooM_
csendes tag

Kapta még valaki algából a parcellás feladatot?
Adva van egy telek, ami m darab parcellára van felosztva, amik rendre 1..m sorszámot kaptak. Ezekre a parcellákra lehet pályázni. A pályázat a következő képpen néz ki:
A B F számhármas, ahol az A és a B az intervallum határai (A-diktól B-edikig terjedő pacellákra pályázik az illető), az F pedig a felajánlott összeg.
A bemenet első sora az pályázók n számát és a parcellák m számát tartalmazza, majd a pályázatok, B szerint nem csokkenő sorrendben jönnek. A pályázatok a sorszámukkal vannak azonosítva (i+1. sorban van az i-edik pályázat).
A feladat, hogy adjuk meg a pályázatok egy olyan sorozatát, amit elfogadva a maximális bevételhez jutunk. Egy parcellát csak egy embernek lehet eladni, nyílván.
Ki kell írni a maximális bevételt és azt, hogy mely pályázatok lettek elfogadva. Több megoldás esetén bármelyiket meg lehet adni.

példa bemenet:
4 5
2 3 500
4 4 600
4 5 500
1 5 1000

kimenet:
1100 //összeg
1 2 //elfoadott pályázatok

Az elv, amin elindultam a következő:
Sorban nézem a pályázatokat. Az első pályázat az nyílván az optimális megoldás, ha csak az első 3 parcellát akarjuk (ugye a pályázó a 2. és 3. parcellára tart igényt) eladni. És mivel optimális részmegoldás, ezért megjegyzem, hogy mennyi ennek az értéke, és hogy ezzel mely parcelláig van eladva a telek.
Aztán nézem a következő pályázatot. Itt már figyelembe kell venni, hogy van-e ütközés. Azaz az előző optimális részmegoldáskor eladott parcellák közül van-e valamelyikre igény. Jelen esetben nincs, így növelem az összeget, majd megjegyzem, hogy ezzel a pályázattal meddig vannak eladva a parcellák.
Megint veszem a következő pályázatot. Megnézem, hogy van-e ütközés. Most van. Megkeresem az előző olyan részmegoldást, ahol még csak olyan parcellák vannak eladva, amire nem tart igényt. Megnézem, hogy ha ehez hozzáveszem a mostani pályázatot, akkor mennyit kapok. Ha nagyobbat, mint az eddigi, akkor eltárolom az utolsó parcellát (tehát a fenti példában megjegyeztem, hogy 5 és 1100).
A következő sorra megint megcsinálom ugyanezt, majd az azt követőre, amíg el nem fogynak a pályázatok.
Persze közben azt is tárolom, hogy épp melyik pályázat van elfogadva egy megoldásnál, és melyik nem.

Már csak az a kérdés, hogy hol a hiba a gondolatmenetemben? Ugyanis a fenti módszert lekódolva, mindössze két pontot kapok... :( papíron is számolgattam, aszerint jó az eredmény.
Ötlet? Tanács? Javaslat?

(#5359) ALI_G


ALI_G
veterán

Hű de sok alga feladat.
Annyit tudok tanácsolni, hogy keressetek az anyagban olyan feladatot ami hasonlít rá, mert legtöbbször valamit fel kell használni hozzá.

(#5360) Nunder válasza ALI_G (#5359) üzenetére


Nunder
őstag

Próbáltam, nem sok sikerrel :N

“It's the job that's never started as takes longest to finish.” // blackbird3dworks.hu

(#5361) phantom88 válasza Nunder (#5357) üzenetére


phantom88
tag

Szerintem már megoldották:):
[link]

Rock, paper, scissors, lizard, Spock..... http://www.youtube.com/watch?v=_4PFWow-q1s

(#5362) Nunder válasza phantom88 (#5361) üzenetére


Nunder
őstag

Igen ezt a linket már én is megtaláltam, csak szerintem kicsit ködösen fogalmaznak :)

“It's the job that's never started as takes longest to finish.” // blackbird3dworks.hu

(#5363) kunokb válasza Arhquis (#5355) üzenetére


kunokb
csendes tag

Köszönöm! Végül sikerült megoldanom dinamikus programozással, de csak C++-ban voltam időlimiten belül... Elképzeltem a Te javaslatod is, hát szerintem én egy kicsit túlbonyolítottam... :)
Na mindegy, összességében nagyon hasznos feladat volt, rengeteget tanultam belőle! Bár szerintem mindenki, aki végül ha vért izzadva is, de saját kútfőből tudta megoldani (najó, pici segítséggel, maximum... ;) )

(#5364) snow.man válasza phantom88 (#5361) üzenetére


snow.man
csendes tag

Na igen, prog.hu-n szinte minden alga kötprog megoldást megtalálni... :)

(#5365) DoL válasza snow.man (#5364) üzenetére


DoL
csendes tag

Kivéve az enyémet :(((

(#5366) Arhquis válasza DoL (#5365) üzenetére


Arhquis
aktív tag

Miért, mi a te progid?

(#5367) DoL válasza Arhquis (#5366) üzenetére


DoL
csendes tag

A legkevesebb kamionnal elszállítani a konténereket úgy, hogy csak a két szélsőt mozgathatod.
A megoldás már megvan, szerencsére.

[ Szerkesztve ]

(#5368) Arhquis válasza DoL (#5367) üzenetére


Arhquis
aktív tag

Ez tán egy az egyben gyakon is le lett adva.

(#5369) DoL válasza Arhquis (#5368) üzenetére


DoL
csendes tag

Képzeld, nem. Sem a gyakon, sem Horváth Gyula jegyzetei közt nem volt ilyen. 1 db kamionos példa volt emlékeim szerint, amikor 2 kamionra kellett pakolni, az volt a nagy zh-n.

(#5370) Arhquis válasza DoL (#5369) üzenetére


Arhquis
aktív tag

Nem tudom, nekem rémlik valami kamionos, és fával vezette le a dolgot, hogy a levelekből ment visszafelé a kamionokkal, és ha betelt egy kamion, akkor indított még1et.

Bár azóta lehet sokminden változott. Meg én H.GY.-hoz jártam, és nem bántam meg. :)

(#5371) DoL válasza Arhquis (#5370) üzenetére


DoL
csendes tag

Hát, ilyen még nem volt, bár amúgy is dinamikusan kellett csinálni. A végére persze kisült, hogy egyáltalán nem nehéz, csak túlbonyolítja az ember :)

(#5372) Frenky89


Frenky89
őstag

ProgII kötprogra van valakinek valami szuper ötlete?

(#5373) dvcs_


dvcs_
újonc

na abbol meg en se tudom mit is csinaljak :)

(#5374) phantom88 válasza dvcs_ (#5373) üzenetére


phantom88
tag

Régen kellett bele OO, operátor overloading stb..

Pl.: Vektor osztály, összeadást meg ilyeneket értelemszerűen overloadingoljátok...
Mátrix osztály ...
komplex számok (bár ez ea. jegyzetben volt)

kb: fél óra munka... (nem kell csodát művelni...)

Rock, paper, scissors, lizard, Spock..... http://www.youtube.com/watch?v=_4PFWow-q1s

(#5375) elnofx válasza phantom88 (#5374) üzenetére


elnofx
csendes tag

Pontosan el tudnád mondani, vagy valaki más hogy mik a követelmények? És egy java progit mennyire nehéz átírni C++-ra?

(#5376) snow.man válasza elnofx (#5375) üzenetére


snow.man
csendes tag

Nem nehéz, pl. link :)

(#5377) phantom88 válasza elnofx (#5375) üzenetére


phantom88
tag

Ezt nektek kellene tudni, én már régebben megcsináltam.

De az volt a lényeg, hogy minél több prog2-n tanult dolgot használj (Operator overloading tuti kellett).

ETR fórumon valaki, gyakvez biztos tud segíteni a követelményekkel kapcsolatban...

Rock, paper, scissors, lizard, Spock..... http://www.youtube.com/watch?v=_4PFWow-q1s

(#5378) elnofx válasza snow.man (#5376) üzenetére


elnofx
csendes tag

ja, hogy így?:D erre nem is gondoltam..:)

(#5379) Szőri válasza elnofx (#5378) üzenetére


Szőri
csendes tag

Kötprog követelmények

* Legalább 3 osztály
* Öröklődés
* Kivételkezelés
* Konstruktor, destruktor
* Fájlkezelés
* Dinamikus memóriahasználat
* Osztály szöveges reprezentációja overloadinggal konzolra kiírható legyen
* Dokumentáció

Nálunk ez a kötprog követelménye.

(#5380) elnofx válasza Szőri (#5379) üzenetére


elnofx
csendes tag

köszi, kinél vagy gyakon?

(#5381) Szőri válasza elnofx (#5380) üzenetére


Szőri
csendes tag

Bodnár Peti.
Másnál is hasonló a követelmény, 1-2 dologban különbözhet.

(#5382) Arhquis


Arhquis
aktív tag

Prog2 kötprogban pont az a szép, hogy azt csinálsz, amit akarsz. Én pl egy egyszerű nyuszis szimulátort csináltam. Más pl bekért két nevet, és elkezdte őket harcoltatni randomszámgenerátorral. Gyakorlatilag kb 50-80 sorba belefér az egész követelmény. Tán még annyi sem.

(#5383) snow.man válasza Arhquis (#5382) üzenetére


snow.man
csendes tag

Úgy látszik én nem voltam elég kreatív... :)
Nyuszis szimulátor? Az mit takar? :)

(#5384) snow.man válasza elnofx (#5378) üzenetére


snow.man
csendes tag

Viszont kipróbálva nem tűnik tökéletesnek a konvertálás, kézzel valszeg finomítani kell még a kódon...

(#5385) corinne válasza Szőri (#5379) üzenetére


corinne
újonc

Én Havasinál vagyok, és nálunk nagyon "kemény" a követelmény:

legalább
- 3 tagfüggvfény
- egy konstruktor
- egy operátor overloading

Azért vannak enyhe eltérések...:)

:)

(#5386) Gergello válasza corinne (#5385) üzenetére


Gergello
addikt

Kellemes. Ambrusnál legalább 2xer ennyi, de szerintem nem lesz annyira vészes.

(#5387) Napster válasza Gergello (#5386) üzenetére


Napster
tag

Igen, énis nálla vagyok és aztmondta hogy vagyjó - vagy NEM :) Szoval valószinű hogyha egyik is hiányzik már nem elfogadható, és nincs "részpont".

...N@PsTeR***

(#5388) Arhquis válasza snow.man (#5383) üzenetére


Arhquis
aktív tag

Csináltam egy nxm-es táblát. Random nő rajta fű, meg lerakhatsz néhány nyuszit. Némelyik nyuszi randomra szuper nyuszi lesz, és azok tovább bírják. A lényeg, hogy a nyuszik mennek valamerre, és próbálnak enni. Ha x ideig nem ehetnek, behalnak. Ha ehetnek, akkor x körönként lenyuladzanak. :D És ennyi.

Jah, a körönkénti állapotot kiírom fileba. Itt a lényeg, hogy a technikát értsd.

(#5389) Arhquis válasza Arhquis (#5388) üzenetére


Arhquis
aktív tag

Hehe, végülis kiegyeztünk egy döntetlenben. Lejebb vettem extráról a textúrákat, azóta sivít mint a szél. Nem vagyok egy videókártya, vagy hardver szaki, de el tudom képzelni, hogy telenyomja egyes kártyák memóját textúrákkal, és nem bírja mindet bent tárolni, vinyóról meg ugye időbe telik. Hasonlót anno GTAIV-ben láttam, bár ott nem beszaggatott, hanem későn töltötte be.

(#5390) segi67 válasza Arhquis (#5388) üzenetére


segi67
csendes tag

Ez mintha egy Prog. 1-es kötproginak hangzana:D

(#5391) elnofx válasza segi67 (#5390) üzenetére


elnofx
csendes tag

Én is a prog. 1-es progimat fogom átírni, gyakvezír rábólintott!:)

(#5392) Arhquis válasza Arhquis (#5389) üzenetére


Arhquis
aktív tag

Vááááá, ezt nagyon rosz helyre írtam. Hiába no, hajnal 4-ig bűvöltem a lehetőségek ezernyi tárházát. Remélem majd egy erre járó illetékes ezt törli. Sry mindenkitől!

[ Szerkesztve ]

(#5393) MrTurner válasza elnofx (#5391) üzenetére


MrTurner
csendes tag

én szintén ezt a módszert fogom bevetni, de kell itt majd kézzel is finomítani..annyi baj legyen.

(#5394) elnofx válasza MrTurner (#5393) üzenetére


elnofx
csendes tag

persze, hogy kell, de a nagy része meglesz:) amúgy snow.man által ajánlott oldal tényleg nagyon fajén!:)

(#5395) elnofx


elnofx
csendes tag

Nem tudja valaki, hogy Horváth Gyulának mikor van fogadó órája? Be akarok menni asztalt csapkodni:D (weboldalán nincs fent)

(#5396) corinne válasza elnofx (#5395) üzenetére


corinne
újonc

Sztem kérdezd meg tőle e-mailben, elég gyorsan szokott válaszolni. Csak azt tudom, hogy a szobája hol van, hogy mikor van bent azt nem:)

:)

(#5397) elnofx válasza corinne (#5396) üzenetére


elnofx
csendes tag

Közben kiderült, hogy mégse kell bemennem hozzá asztalt csapkodni, mert jó fej!:D

(#5398) Koree válasza elnofx (#5397) üzenetére


Koree
csendes tag

:) na látod

A disznónak is két oldala van, mégsem egyenlet...

(#5399) Gergello


Gergello
addikt

Leírná valaki, hogy saját vektort, hogy kell meghatározni?

Mondjuk itt a feladat: karakterisztikus polinomot tudok csinálni belőle + kiszámolni a saját értékeket, de aztán?

A =
(0 -2)
(4 -2)

(-Lambda -2)
(-4 2-Lambda)

lambda^2 - 2lambda -8

sajátértékek: 4, -2

ez alapján próbáltam, de nem értem

Azt tudom, hogy be kell helyettesíteni a saját értékeket a lambda helyére. Leírom belőle a 2 egyenletet, de aztán? (Wikipedias példán sem értem, hogy, hogy jön ki az 1/gyök 2)

Köszi!

(#5400) MrTurner


MrTurner
csendes tag

vki tudna segíteni ezzel a Java-to-C++ konverterrel amit snow.man linkelt?
( http://www.remotesoft.com/octopus/ )
Egy egyszerü interface-t akarok vele lefordíttatni és mindenre ezt a hibát dobja:

"Bad Gateway

The proxy server received an invalid response from an upstream server.
Apache/2.0.55 (Win32) Server at www.remotesoft.com Port 80"

Útvonal

Fórumok  »  Lokál  »  SZTE Infósok topicja
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.