- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Boss81: Halott Torrentek keresése, törlése egyszerűen.
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- moha bácsi: VIII. Viharsarki Hobbi Elektronika Találkozó Békéscsaba 2025.06.14. szombat
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- gerner1
Aktív témák
-
Tompie
őstag
Sziasztok!
Van egy 2008-as évjáratú 2009-ben vásárolt Fabia. Ugye már nem garanciális, eddig mindig szakszervizbe volt hordva, mindig mindent megcsináltak rajta amit kell.
De a legutóbbi 70e számla kiverte a biztosítékot
Most megjelent az INSP felirat, hogy vinni kéne szervizbe, a szervizkönyv alapján most olaj-olajszűrő csere lenne, fékfolyadék csere, levegő szűrű csere illetve gyújtógyertya csere ez utóbbi kettő azért mert abba a kategóriába estem eddig, hogy 4 évente nem jött össze a 60e km (leginkább városon belül közlekedek illetve kb havonta 1x Bp-Miskolc oda vissza autópályán) és ebben még nem is voltak ezek cserélve.Most manuálisan ki akarom kapcsolni az INSP figyelmeztetést, és mivel ennyire keveset megy a kocsi a fentebb felsorolt dolgok várhatnak-e jövőre amikor is megy műszakira és akkor megcsináltatni?
Vagy azért el kéne vinni inkább most, ezeket megcsináltatni?
A kérdésem ezzel kapcsolatban meg az, hogy kb ezeket megcsináltatni mennyibe fájna Bp vagy környékén egy megbízható autószerelőnél (nem szakszerviz)? Illetve hol találok ilyen szerelőt akihez, minden lelkiismeret furdalás nélkül elvihetem?Köszönöm
-
Tompie
őstag
Hi!
Egy 2008-as fabiaban lehet akksit kell cserélnem.
Ahogy néztem f*ngom sincs, hogy kell azt a műanyag keretet levenni, eltörni meg nem akarom
A bal oldalán lent kipattintom és annyi tovább nem jutok.
Egyébként a gyári helyére ez betehető, el fog férni?
Fenékléc B13, azt honnan lehet megtudni a most bent lévő gyárinak milyen a fenékléc?
köszönöm -
tibi815
csendes tag
Sziasztok!!
egy Fabia 2 tulajdonosa vagyok és azt szeretném kérdezni hogy a ablakemelő komfort elektronika csak úgy működik ha kulccsal zárom és elfordítva tartom vagy a központi zár gombjával is lehet működtetni mert nekem csak a kulccsal működik ha igen van-e rá megoldás hogy a gombbal való zárásra is működjön?Válaszokat előre is köszönöm!
-
Tompie
őstag
Hali!
Azt akarom kérdezni, hogy van-e különösebb minőségbeli különbség egy gyári és egy utángyártott lemezfelni között?
Köszönöm -
troooper
tag
Hali!
Pár napja nem villog az ajtó bezárás után a led. Muszáj javítani v ettől még teljes funkcióval működik a zár? -
Tompie
őstag
Hali!
Azt akarom kérdezni, hogy Skoda Fabia-hoz hol lehet legolcsóbban új lemezfelnit kapni?
2008-as évjárat 51kW. Gyári gumik rajta 165/70 R14, ha jól nyomoztam akkor 5x14; 5x100x57; ET35 felni kell hozzá.
köszönöm -
válasz
szintis1981 #176 üzenetére
Nekünk hasonló a Feliciával fordult elő (2000-es, 1,3 LXi). A hiba: a relé, ami indítás idejére leveszi a nagy fogyasztókat, kinyúvadt, majd utána a generátor diódahíd is megadta magát. Az ok-okozat nem 100%, de a kettő nagyon egy időben jött össze!
-
szintis1981
újonc
Sziasztok.
skoda fabia 1.4 16v comfort autóm van.
A hibája, hogy megyek vele olyan pár km-t és el kezd villogni a fényszóró, meg a műszerfal világítása is.
Kérdésem, hogy valakinek volt már ilyen meghibásodása?
És, hogy mi okozhatja, valamint mennyibe kerülhet a javítása?A válaszokat előre is köszönöm. Peti
-
viktor82
őstag
up!
-
-
nlacika81
újonc
Szia Julianna01.
Bocsika, hogy közbe szólok.
Nekem is 1.2 fábiám van, én egy szlovák ismerösöm skoda specialista, kérdeztem meg hogy előzhetem meg ezt a problémát. Ami neked is elöjöt gyújtótrafó gond.
Kb olyan 50,000 km ként cseréld ki a gyertyákat ami gyári gyertya esetén kb 10000 ft alatt van a 3 db.
Én is meglepődtem mikor ezt a választ kaptam.
Mert ha a gyertyák már nem tudják olyan jól a szikrát leadni akkor a gyújtótrafó elkezd erőlködni és akkor ez lesz a probléma mint nálad. -
flaxter
újonc
Sziasztok
Tök jó ez az oldal,és kultúráltak is a hozzászólások.Nekem furcsa problémám adódott 5 éve
Elvették a jogsimat másfél évre.(Hogy miért az most mindegy is)Most vagyok ott,hogy lassan lerakom újra,illetve nemsokára meglesz.130.000-ft-omba fáj,de természetesen tisztába vagyok vele,hogy az én hibámból.Vidéken élek.Alig várom,hogy már meglegyen újra!!!!Amúgy nem friss jogsim volt,"anno" 98-ban doktoráltam belőle
Nemsokkal miután elvették a "papirosomat" 2007-ben családunk vett egy vadiúj Skoda Fabia 1.4 Ambiente felszereltségű kis fekete autót hitelre,de lényeg-a lényeg ketten maradtunk itthon anyámmal,Neki sosem volt jogsija,nekem meg épp elvették,tesóm elköltözött és az autó itthon maradt egymagában a garázsba,szépen bezárva
Csupán sógorom hajtott bele közben 3984 kilómétert az 5 év alatt.Én néha beindítottam álló helyében a garázsban,az akksija már 2x teljesen lemerült,de feltöltve egyből indítja az autót.A gumikra figyeltem,hogy megfelelő nyomás legyen benne,időnként lemostam,és teljesen makulátlan állapotban van a kis gép,még az illata is vadonatúj
Néha hozattam bele pár liter benyát,és azzal melegítgettem a mocit.Semmi olajfolt,semmi karcolás,szakadás stb nincs a kocsin.Szeretnék érdeklődni mivel még új autóm nem volt soha,hogy nem-e tett benne kárt a sok állás?Ha igen akkor milyen kárt?Mit ellenőrizzek,illetve cseréljek amint újra vezethetek?Olajat gondolom helyből le kell cserélni.Köszönöm válaszotokat
Mindenkinek minden jót
Csáó
-
Valaki használ ilyen fogyasztás csökkentő / teljesítmény növelő tuning dobozkát ami a montor vezérlésébe piszkál bele?
Csak mert szeretném csökkenteni a fogyasztását a Skoda Fabia 1.4 PDTDI kocsimnak (állítólag fél litert lehet 10-on csökkenteni)
A kérdéseim:
- megéri?
- ha igen milyen eszközzel? és mennyibe kerül?
- árt-e a motornak? ha igen miért?Előre is köszi
-
mkisbene
újonc
Ha villog az a visszajelzőlámpa az nem jó. Ha meg lefullad mellé a kocsi meg még rosszabb. Én kínlódtam ilyennel kb 1.5 hónapig ( Fabia 1.2 HTP ) végül Párkányban bemérték és hengerfej csere lett belőle. Ha már vinni kell valahova akkor őket ajánlom, korrektek, pontosak és súlyos tízezreket lehet spórolni velük a magyar szervízekhez képest.
-
Kovabe
csendes tag
Sziasztok kb 5 napja vagyok fabia 1.4 16V 2006 tulajdonos és egy érdekes jelenséggel találkoztam ma másodszor és nem tudok rá gombot varni. A jelenség hogy kigyullad a diagnosztika lámpa és utánna az EPC és lefullad az auto, persze mindez mindig tankolás után kb 500m elteltével. Az elsö jelenség után rádugták szgépre és nem találtak semmi azt javasolták hajtsam meg. Olvastam egy helyen hogy az akksi volt romlott. Kérlek titeket segítsetek mi lehet ez.
-
@rglaaf
veterán
Üdv
Az lenne a problémám hogy az autó (1.2 HTP) alapjáraton a 3. henger kihagy , gyujtó trafók átcserélgetve akkor is csinálja fojtó szelep kitakaritva de a probléma fenn áll,valami ötlet esetleg?
-
Huba13
csendes tag
Sziasztok!
Nekem is van fabiám nekem az lenne a kérdésem 15"-os alufelnim van ugye 195/50/R15 Barum bravuris gumi van rajta kellene vennem új nyári gumit kinek milyen tapasztalatai vannak a különböző gumi márkákkal.Létezik erre a felni re más méret is 185/55/R15 kérdésem hogy ezzel jobban elnyeli e az úthibákat vagy hogy egyáltalán jobb e ilyen méretű gumit venni???
-
julianna01
újonc
az enyém egy 1.2 es de a többi 1.2 est lepipálja 180 nal mentem és még ment volna. nem szoktam csak néha meghajtani el ne lustuljon , én is átlag 90-100 km megyek vele. az enyém most lessz 4 éves 0 km rel hoztam ki a szalonból és semmi baja nem volt idáig most nézte meg az egyik haverom és most derült ki hogy a végét járják a gyújtótrafók fel vannak puklisodva, de most nem viszem szervizbe ott 75000 ret mondtak meg a munkadíj , az interneten meg megnéztem 9000 db ja 3 kell belőle , és még én is kitudom cserélni nő létemre .
nagyon szeretem csak már kicsi 3 gyerkőcöm van és nem igazán férnek a babaüléstől. -
-Maci-
addikt
válasz
julianna01 #161 üzenetére
Hát igazság szerint nem az enyém sajnos. Családi autó.
2007-es 1.4 benzines, 59kW-os kombi. 55Kkm van benne és még semmi baja nem volt.
A gáz pedál alatt van betekerve egy műanyag tuskó. Addig lehet nyomni a pedált. Akkor pontosan 180.0 a végsebessége, de én ~120 körül járok vele autópályán. Így 6.3-6.5-es fogyasztást tudok elérni vele (nem előzgetek, gyorsítgatok).
Saját autónak is egy Fabia-t szeretnék majd, ha összegyűlik a pééz. -
-Maci-
addikt
válasz
julianna01 #159 üzenetére
Hány km van benne?
-
julianna01
újonc
válasz
The Creature #1 üzenetére
nekem egy 2006 os 1.2 es fábiám van városban 7 lt eszik országúton 5, 5lt 6.
de épp most szóltak , hogy ki kell cserélni a gyújtótrafókat mert ez széria hiba a fábiáknál . ez kb 75-80 ezerbe fog kerülni. -
-Maci-
addikt
up
-
-Maci-
addikt
Még egy kérdés böki a csőrömet:
Fedélzeti computerrel rendelkező Fabia-ba mekkora költség/macera tempomat-ot varázsolni, ha alapból nincs benne?
-
-Maci-
addikt
válasz
DeadMeat #153 üzenetére
Értem!
Multkor próbáltam egy IV Golfot. A típus által rám tett benyomással nem offolnék, de ugy vettem észre, hogy semmivel sem húz jobban 120-130-ig a mi Fabiánknál... 130 fölött jobbn megy, de engem meg az már nem izgat túlzottan. Inkább az alacsony fogyasztásra hajtok!
Szeretném majd átalakíttatni a lelendő autót gázosra (vagy épp kifogni egy dual Fabia-t). azt hallottam, hogy a gáz némi teljesítmény csökkentéssel jár, ezért gondoltam, hogy a 100 lovas szerencsésebb lenne. (Egyébként a leg korszerűbb, szekvenciális gázrendszerrel számolok). Ezek szerint nem biztos, hogy érdemes...
Egyébként mostanában a Fabia-val járok dolgozni, napi 100km-t, autópályán ~120-szal (nem gyorsítgatok) és 6-6.5-et eszik az én nyugodt stílusomban... Erről nehezen mondanék le... -
DeadMeat
nagyúr
Szerintem normál használatra a 75-86 lovasok sokkal élhetőbbek átlagos használatra,mint a 100 lovas.Értsd: a nagyteso alul halott,4000-től kezd el élni,de akkor már leeszi a fejed.Próbáltam már párszor,van a környezetemben ilyen is.Míg a sajátommal elszüttyögök 40-el 5.ben,amaz 3-ast kér,mert lefullad.De felül
Ott jön ki igazán a különbség,mintha picsán rúgnák
De fogyaszt is rendesen... én nem cserélném le max olyanra,ami ugyan olyan karakterisztikájú mint a 75-ösöm...
-
-Maci-
addikt
Sziasztok!
Lenne hozzátok egy amatőr kérdésem! Nem értek túlzottan az autókhoz, ezért ha nagy baromságot kérdezek, kérlek nézzétek el nekem!
Az érdekelne, hogy egy 75 vagy 80 lóerős 1.4-es benzines Fabia-t (2007) át lehet-e (és van e értelme) átalakítani 100 lóerősre? Látatlanban arra tippelnék, hogy egy bontott gyújtáselektronikát kéne bele tenni, de ez csak tipp.
Van valakinek valami okos ötlete? -
Zolko001
tag
válasz
tomi_mod #148 üzenetére
Ugyan nekem nem volt még ilyen hibajelenségem, de most a szilentblokk cserekor az enyémbe is az Audi tömör változatát rakattam bele. Állítólag pár ezerrel többe kerül viszont évekig nem kell majd hozzányúlni mivel ez tömör.....így elkerülhető lesz az évenkénti szilentcsere ami állítólag Fabia betegség...na és persze a jó budapesti utaknak is köszönhető ez a "betegség"...mondjuk itt minden autó beteg lesz előbb vagy utóbb futóművileg.
-
tomi_mod
aktív tag
Sziasztok!
Segítségeteket kérném egy hiba kiderítésében! -lehetséges okok már vannak, de ha van más ötletetek akkor hajrá...
Újan vásárolt, most 1 éves Skoda Fabia. Fékezésnél 10 alkalomból talán kétszer balra elhúzza az autót, függetlenül a fékezés előtti sebességtől és a fékezés intenzitásától értem ez alatt a satut vagy normál fékezést.
Garázsban tartott eléggé kímélt autó, gyári alufelnik, "peres" gumival szerelt a jármű... de teljesen sima úton is előfordult, tehát nem nyomvájú viszi el!
Szervíz fékpadon mérte, de max 7%-os eltérés volt amire azt mondták bőven a megengedett hibahatáron belül van. Mivel a hibát nem tudták előidézni nem történt javítás és igazából így nem is kívánnak vele foglalkozni. Lehetséges okokat nem mondtak.Más szervízekben rákérdeztem hátha más típusú kocsikkal is előfordult, két gondolat merült fel:
-valamelyik fékcső meg van törve és nem engedi át a nyomást
Ezesetben miért nem folyamatos a hiba?
VAGY
-abs megzakkant és néha alapból elvesz olajat a jobb oldalrólSzerintetek?
-
szlosi
tag
segítsetek hól kell az erősítőhöz a tápkábelt bevezetni az utastérbe??? fabia 1.2 ... előre is köszi......
-
t_ferenc
őstag
Sziasztok!
Idén februárban vettem egy 2005. júniusi Fabia Sedan-t (1,2l 47kW). Leszögezem, első autóm (bár jogsim már tíz éve van), így sem összehasonlítási alapom, sem tapasztalatom nincs túl sok. A kocsit Skoda szalonból vettem, akkor ha jól emlékszem 45e kilométerrel.
Ami gondom volt vele:
- motordiagnosztikai lámpa kigyulladása, motor rángatása majd leállása -> gyújtótrafót kellett cserélni; egyet még gariban kicseréltek a háromból, majd nem sokkal később ismét előjött a probléma, ekkor kicseréltettem a másik kettőt is saját zsebre de már nem Skoda szervízben.
- most a világítással vannak gondjaim; konkrétan nem ég a jobb hátsó ködlámpa; haverral át fogom nézetni.
A szervízkönyvről annyit, hogy a garos cserét nem írták bele, így nem tudom mennyire bízhatok meg benne.
Az autóról egyébként rosszat nem tudok mondani, meg persze nem is akarok. Méretéhez képest tágas, a motor is elegendő arra, amire kell. Aki száguldozni akar, az vegyen mást, vagy ezt más motorral. Volt már megpakolva csurig plusz utánfutó magasan felcuccolva, azt is elhúzta. Igaz a fogyasztáson is meglátszott. Egyébként eddig legjobb fogyasztási értékem 5,7l vegyes használatban max 2-3 emberrel, szigorú 95-el városon kívül; de a nagy átlagot nézve sem eszik sokkal többet ennél.
-
Leko
újonc
Üdv mindenkinek!
Egy kis segítséget vagy legalábbis tanácsot szeretnék kérni!
A történetem:
2006ban vettünk egy fabia sedant 1.2 HTP, rá két hónapra berakadtam a gázt, amit nem bántam meg mert baromi gazdaságos az autó!
Viszont nem sokkal később jött egy probléme, a műszerfalon kivillant a motordiag lámpa és az istenért nem tudták eltüntetni!
A szervízbe először azt mondták ha nem a gáz miatt van a problem akkor garanciába megy, de még ők se tudták mi a hiba!
Most 2 éves az autó, még mindig világít a lámpa, és 8 problemet listáz a computer, amiből nekem csak egy érzékelhető, az hogy baromi nehezen idul be!
Nos cserélni kell ami kb 250.000ft újonnan, a gázosok nem fogják kifizetni mivel szerintük nem miattuk van (mondjuk szerintem se), a szervízesek meg most már a gázra fogják, na akkor mit csináljak, senki nem fizet!
Most már azzal is jönnek nekkem hogy letelt a 2év gari :-), nevetséges 1,5 éve ez ea problem :-), na mindegy , segítséget inkább abban kérnék hogy ha valaki tud olyan szervízt ahol megbízhatóan dolgoznak, vagy ha tudtok olyat hogy hol lehet olcsón computert szerezni bele azt megköszönném!
De tanácsokat is szivesen meghallgatok hogy ilyenkor mi a teeendő!
Köszönöm -
Circ
újonc
Szia Ghost!
Nemrég vettem egy 2002-es Skoda Fábiát, 1,4-eset.
A kötelező olajcserét/olajszűrő/légszűrőt megcsináltattam (persze ismerős autószerelővel), kapott 4nyári gumit is, és most vagyok gondban...Két napja megjelent az EPC a műszerfalon...
Amikor beindítom nem világít, de az utam végére már ég.
Holnap hosszabb útra indulok, és már nincs időm szervízbe vinni, szerinted mennyire fog ez gondot okozni az úton? -
funky
tag
Sziasztok Fabia II. kombi vásárlását tervezem, 1,4 16V motorral,
írjatok véleményt az autóról. Köszi. -
delmur
csendes tag
sziasztok!
Egy Skoda Fabia 1.4 MPI típusú autóm van. Van egy kis hibálya. A motortérből zakatoló hang jön ki. Hidegen nem nagyon hallani, viszont mikor a motor fölmelegszik és visszacsökken a fordulat alapjáraton akkor már elég hangos. Menetdinamikailag nem veszek észre kölönösebben semmit. Két autószerelőt kérdeztem. Az egyik azt mondta hogy a motor szelepeknél lévő kipufogócsonk lehet kijukadva és kifúj ,ezért pöfög. A másik pedig azt mondta hogy hidrotőke baja van és ne foglalkozzak vele mert elég drága , viszont a hangon kívül nincs jelentősége. Engem viszont eléggé zavar, főleg hogy minha egyre hangosabb lenne. Olajcsere megvolt. Ha valakinek fordult elő már hasonló vagy ugyanez a hibajelenség kérem írja meg. Hasznos lenne ha tudnám hogy milyen irányba keresgéljek mielőtt valami autószerelő ízekre bontja a motort. Köszi.
-
Fabia1
újonc
Sziasztok!! Készpénzért azonnal veszek Fabiat!! Magas áron! Évjárat 2003-tól 2005-ig!
2légzsák szükséges!! És EURO4-es motor legyen! Tehát a forgalmiban a Környezetvédelmi besorolásnál 09-kell legyen!!
Tel:0630/5172303
Email:fabia1@citromail.hu -
szalaigabor
újonc
az enyém is rángat ez skoda betegség.
-
szalaigabor
újonc
szevasztok.gábor vagyok.nekem van egy fábiám 2006-os és most törtem össze.
-
Josh
tag
válasz
laci6600GT #132 üzenetére
Nem vagyok autószerelő, de....
Lehet, hogy gyenge minőségű az üzemanyag.
Főleg az 1.2-es alacsony fordulaton igen gyenge, úgyhogy tessék nagyobb gázzal indulni, a 3 henger miatt, ha kihagy egy henger, akkor bizony alaposan berángat, szerintem ez természetes jelenség. Miután elindítottad, egy alapos gázfröccs, mondjuk 1500-as fordulatig, és minden O.K.
Szerintem...
-
zozi80
csendes tag
Sziasztok Fabia tulajok!
Hátha feléled a topic, rögtön egy kérdéssel kezdem. Az 1,4-es fabiámmal van egy olyan problémám, hogy hidegindítás után rángat. Ez tart kb 1 percig, egy-két nagyobb gázfröccs után elmúlik. Van valakinek ötlete, miért lehet?
Z. -
Motion_Blur
félisten
Érik nagyon az autóvétel, 1 hónap múlva nagy valószínűséggel el is tudom hozni az autót. Csak még nem döntöttem el, hogy milyen legyen a típusa. Fabia-ból nagyon sok van a használt piacon, nekem arra kéne az autó, hogy munkába járjak vele, ez napi 50KM országúton.
Az 1.2-es szimpatikus, kérdés, hogy mennyit eszikKb. 3 éves autót vennék, gondolom annak már be van állva a fogysztása rendesen
Na szal akkor mire számítsak majd fogyasztás terén? Illetve megbízható autók ezek? -
Gh0sT
addikt
Végül minden megoldódott. Az autónak jelenleg semmi baja. Meg nem mondom, hogy mit kellett bele venni, de 100 e Ft-ból kijött a teljes szervízelés.
Szerintem nyugodtan megveheted, nagyon jó kis jószág még több évesen is. Az enyémnek 4 év alatt ez volt a legnagyobb problémája. -
Bandi1.4
újonc
Kedves márkatársak!
Nekem volt már elég sok ócskaságom, de mégis azt kell mondjam hogy egyik sem fogott meg annyira mint a Fabia. Méreteihez képest tágas, kényelmes autónak tartom. Akik szapulják azoknak annyit mondok, szerintem nem véletlenül van belőle annyi az utakon. És mégsem a '' Mi autónk''.
Én helyi viszonylatban használom leginkább a fogyasztása nem annyira aggasztó . A benzinárak jobban zavarnak.
Jó Skodázást mindenkinek -
Gh0sT
addikt
Hengerfejes lett a Fabian... Éjjen...
-
PEPE85
senior tag
Nah itt van két kép a kicsi kocsimról, kinek hogy tetszik?
[link] [link]
15 colos gyári alufelni(195/50 Dunlop Sp Sport gumikkal), színre fújt lökhárító, színre fújt díszcsíkok, színre fújt tükrök műanyaggal együtt, Remus sportkipufogó, szemöldök, sportos váltó, Pioneer DEH-30MP fejegység mélyládával, 6 színű neon kocsi alatt.
[Szerkesztve] -
Cathfaern
nagyúr
válasz
Cosmic Gate #95 üzenetére
Nem baromság ez. De nem úgy csalnak, hogy rosszul mérnének, csak a számozás van ''elrontva''
-
fokukac
nagyúr
válasz
TexT-BoY #114 üzenetére
ha tolja, akkor viszont tényleg hihetetlen a 4,9-es fogyasztás.
el hiszem, hogy el lehet érni ezt még egy fókusszal is, ha beállsz 90-re, és egyenes vonalú egyenletes mozgást végzel párszáz kilométeren keresztül, fékezés és gázadás nélkül.
de ha tolod neki, nincs az az 1,6-os motor, ami ne zabálna. -
bali79
tag
Intenzív gyorsításnál persze lehet, hideg motorral 1-esben nagy gázzal én is tudok 40L-es pill. fogyit produkálni (Fabia 1.2).
Amire én gondoltam az az, hogy könnyen mondja az ember, hogy 5L-t fogyaszt a kocsim 90-nél (a pill. fogyazstást nézve). Ja, csak közben lassan, de folyamatosan lassul, ha meg tartja a sebességet már 7L, ha picit gyorsul vagy jön egy kicsi emelkedő, már 9L.
Szvsz a pill. fogyasztás teljesen használhatatlan adat, a fedélzeti számítógép átlaga már talán használható (én nem bízom benne), de a tutifrankó az, amit én számolok (az viszont jellemzően átlagfogyi tud csak lenni). -
bali79
tag
válasz
TexT-BoY #108 üzenetére
Óvatos vezetés mellett elhiszem ezeket a fogyasztásokat, de akkor nem is tolsz le még egy Fábiát sem az útról (nesze neked 100ló), ha meg nyomják neki, akkor a 2L-es nem (de még az 1.6-os sem) éri be 7 literrel (inkább 10 szerintem).
Mellesleg az sem mindegy, hogy mikor 90-nel mész egyenes úton, akkor éppen gyorsítasz vagy csak tartod a sebességet, mivel akár 1.5x-ös pillanatnyifogyasztás-különbség is adódhat! -
TexT-BoY
addikt
?!?! ezek a fogyasztások amik a topicba vannak komolyak?
Nem ajnározás meg ilyesmi de apám 1.6 100lo focusa(16''os kerék) eszik országuton 90el 4.8at és a vegyesfogyija olyan 7.2liter.
Szomszéd 140lovas 2.0ás 86os Honda Preludja eszik 6.8és7.0liter között(15''kerék) (leégett kuplung rulz) és ez még igy is odavág egy 12szelepes 3hengeres 1.2es fábiának.
Muter még nem vett de Honda Jazz-t néztük-->6liter városban a teszt autó fogyasztása amit tankolással és félnapos tesztel tudunk alátámsztani?!(15'')
Szóval igazán nem értem ezeket az értékeket.Na mind1
Skodálatos napot mindenkinek
-
bali79
tag
válasz
The Creature #1 üzenetére
Hi!
Én Októberben vettem az 1.2 12V 64LE Fabiámat 24.000km-rel, 2004-es, most 32.000km van benne. A fogyasztást folyamatosan számolva mérem, a nagy átlagom 6.8 egyébként 6.4 és 7.3 között mozog. Nem tudom te hogyan méred, de szerintem a fedélzeti computerre nem érdemes hagyatkozni (bár még nem próbáltam), a pillanatnyifogyasztás-mérőre (<--) meg még kevésbé. Mindig akkor tankolok, ha már a piros mezőben van a szintjelző és mindig tele, ezért kb. 15 tankolás után már a betöltött benzin mennyiségéből látom, hogy mi volt a fogyasztás. Csak, hogy összehasonlíthasd, 37-38 liter körül szoktam tankolni és átlagban 560 km-t megyek két tankolás között (kb.fele város, fele országút és egyedül használom). Én is sokaktól hallottam már, hogy a Fabiájuk ezzel a motorral 5.5 vagy 6 litert eszik, de egyszerűen nem hiszem el, mert engem sem nagyon érdekel a sportos vezetés (illetve tisztában vagyok a realitásokkal
), úgyhogy minél hamarabb (55-60-nál) felváltok ötösbe, mindig a lehető legmagasabb fokozatban hajtok és sosem nyomom tövig a gázpedált. Miután megvettem én is végeztem összehasonlító tesztet az M7-esen és 140-160-nál a pillanatnyifogyasztás-mérő bizony 10-12L-en állapodik meg, gyorsításnál vagy emelkedőn meg 15-20 litert is mutat. Csodák nincsenek, a kis motort taposni kell, ha száguldozni akarsz. Még egyszer mondom, én (80kg) mindig egyedül használom a kocsit, ha pedig nem, akkor már a +1 személyt is megérezni a menettulajdonságokon, a +2-t meg pláne.
A fentiekből talán úgy tűnhet, hogy fogyasztásmániás vagyok, pedig nem, csak hónapról-hónapra tökugyanúgy használom a kocsimat és már megjegyeztem a számokat, meg azért is írtam le ilyen részletesen, mert sejtem milyen szar érzés lehet, hogy az egyébként szeretett autó a fogyasztása miatt megkeseríti a használatot. Persze két elvileg teljesen azonos Fabia között is vannak különbségek, ezért, ha az enyém átlag 8L-t fogyasztana, még elfogadnám és ha 3-an utaznánk benne, valószínűleg tényleg ennyit enne.
Még egy dolgot akarok kipróbálni: a gyári értéknél keményebbre fújt kerekek vajon érezhetően csökkentik a fogyasztást? -
PEPE85
senior tag
Most láttam meg ezt a topikot és gondoltam én is hozzászólok. 3 hónapja vettünk muterral közösen egy 2002. májusi 1.4-es ezüst metál 5 ajtós Skoda Fabia-t 1.3milláért 34.000km-el(vonóhoroggal). 14-es gyári kerekek vannak alatta. A kocsi végre 160-at megy. 44KW, 60LE. Ha megcsináltattam rajta azokat a dolgokat amiket elképzeltem, feltöltök majd egy-két képet.
A legviccesebb az volt amikor elősször elmentem tankolni. Kinyitom a műanyag fedelet és mit látok? Nem zárható a tanksapka. Meg is kérdeztem mennyibe kerül a Skoda szervízbe rá valami gyári cucc. Azt mondták 10k. Nah mondom annyit én tuti nem adok egy ilyen kis vacakért, így megmutattam egy hozzáértő ismerősnek és azt mondta, hogy szerinte jó lesz rá a Lada Samara tanksapkája. Hoztunk egyet a nagykerből egy ezresért és tökéletes. -
kymco
veterán
Nekem egy ambiente felszereltségű skoda fabia combim van. 4 éves, 100 lóerős, kedves kis jószág. A 60000-es szervizköltséget leszámítva nagyon elégedett vagyok vele.
-
TheReMiXeR
senior tag
Jaja, akció (500K-s) csak néhány tipusra és bizonyos felszereltségű járgányra van. ...és 5killa csak a kombikra. Érdemes felhívni 1-1 szalont és megérdeklődni, hogy pontosan miket vehetsz meg olcsóbban.
Nekem anno 250ezret vontak ''csak'' le az auto árából és hát már annak is örültem... ha most venném le is petéznék
Pláne mert kápéra vettem, nem volt mindegy, hogy 2,85m vagy csak 2,6m a végső ár. Mi a bukta??? Az hogy új autód lesz valamivel olcsóbban... -
kymco
veterán
Szerintem nincs benne bukta, csak annyi, hogy az akciós kocsikra (általában a legolcsóbbak, fapad nélkül
) nem vonatkozik, no meg a az ambiente és az elegance modellekre sem (azt hiszem a fele kedvezmény jár ráuk). Bemész a boltba, megnézik a kocsid... meghatározzáx az árát katalógusból, hozzáadnak 500.000 Ft-ot, és innen indul a dolog.... Csak egy kicsit drága az alapár, de jó minőségű a kocsi.
Egy fél éve ezt jelentette az akció. -
parandroid
félisten
válasz
#51736960 #97 üzenetére
Nincs ebben semmi vicces - ha anyósom vezeti ugyanazt az autót, amivel én 7 (náha 7,5, autópályán 8-9) litert etetek meg, akkor beéri 5-tel is. Én nem engedem 3000 alá a fordulatot, ő meg 2-esből rögtön 5-ösbe teszi, aztán ott is hagyja. Ja, és sose megy többet 90-nél. Nem azt mondom, hogy jó, amit csinál (én nem bírnék így vezetni), de kétségkívül takarékos. Szóval rengeteg múlik a sofőrön na...
p -
Grunya
aktív tag
Valaki tud valami közelebbit a jelenlegi Fabia akcióról? 500 ezer ft kedvezmény használtautó beszámítás esetén? Mi ebben a bukta?
Ja, Classicra szól? 2 millió 659 ezer helyett 2 millió 159 ezer??
Az még mindig sok...
[Szerkesztve] -
Cow&Chicken
csendes tag
Hali!
Nekem is volt szerencsém egy 1.4-es 75 lovas nagyon jól felszerelt Fabiához.
Vélemény: Jó, kényelmes, csak 1 kicsit drága (ez 1.4 Best volt új ár 3,3 körül)
városon kívül 90-100-110 környékén simán 5,5-et fogyasztott és egész jól ment, de városban a fogyasztás simán felment 12-14 literre!!!! igaz ez pesti dugós araszolásnál de akkor is simán evett 11 liter körül.
Ez a motor szerintem nagyon jó ehez a kasznihoz, de pl octaviához milyen lehet abba nem nagyon merek belegondolni -
Gh0sT
addikt
Az EPC visszajelzővel volt már valakinek problémája? Amióta megcsináltattam a zöldkártyát, rendszertelen időközönként bevillan.
-
Cosmic Gate
aktív tag
Valamelyik hozzászólásban olvastam asszem ebben a topikban hogy( valami ilyesmi volt):''ugye azt mindenki tudja hogy a gyári kilóméter órák 10-15%-ot csalnak'' ez 1 roh*dt nagy Baromság!!!!!!!!!!csak akkor lehet ez ha az elektronika nem arra a kerékméretre van beállítva ahogy a gyárból kihoztad!! meg a nagyon régi autóknál.....!! Honna lehet ilyeneket venni/olvasni??
-
Cosmic Gate
aktív tag
válasz
Motion_Blur #93 üzenetére
az 1 EVO VIII-as volt
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Cosmic Gate #92 üzenetére
Ja...a zámolyi S kanyarban
-
Cosmic Gate
aktív tag
Sajnos Motion Blur rosszúl írta... a 88HSZ-ben mentem már vele 190nél kicsivel többet de úgy hogy enyhe lejtőt kapott
-
Newl
tag
válasz
The Creature #60 üzenetére
Szeva!
Annak idején ( kb 3/4 éve ) én is hasonló választás előtt álltam. Egy új de kissebb kocsi vagy egy használt de nagy batár - ez volt a kérdés. A második mellett döntöttem és nem bántam meg. Vettem egy 2.0i-s Vectrát és még pénzem is maradt. Kurva jó vétel volt mert ennyi idő alatt mindössze kb. 40eFt-ot költöttem rá és ha hiszed ha nem az átlagfogyasztásom 7 liter alatt van sokszor! És sok autót simán legyorsulokvan (ló)erő
Féltem a hiteltől.....
ennyit szerettem volna mondani
üdvözlettel:
Newl -
Goose-T
veterán
Nekem Feliciám van. 1.3MPi, 68LE, 106Nm. M7-esen 160-165 volt a vége két személlyel, csomagokkal. Viszont a 15 colos kerekek miatt pontosan (!) mér a kilóméteróra, mert picivel nagyobb az átmérője a gyári méretnél. Onnan gondolom, hogy amikor jöttünk nagybátyámmal az M7-esen, lecsekkoltuk, az ő régi Mercije 120km/h-t mutatott, az enyém még csak 105-öt.
Szóval csak óvatosan dobálózzunk ezekkel a 180-okkal, azt ugye mindenki tudja, hogy gyárilag 10-15%-ot csalnak felfelé a sebességmérők szinte minden autóban.
-
TheReMiXeR
senior tag
válasz
Motion_Blur #88 üzenetére
Kolega Octáviája 1.6 8szelepes vége : 190Km/h --- 75 paci
Az én kombi Fábiánom 1.2 12V vége : 175-180Km/h üveghangon... --- 64 paci
[Szerkesztve] -
Motion_Blur
félisten
1.4 75 paci...180 a vége
-
JoHnni
senior tag
válasz
TheReMiXeR #84 üzenetére
de azt ugye tudod hogy az a 4*50watt az nem annyi, némelyik gyártó pl pio, ráírja a dobozra hogy mennyit tud max a fejegység. Saját bevallásuk szerint 14,4V-on ( mert elvileg ennyi a legmagasabb feszültség amit kitudsz csikarni) max 20-25W-t tud leadni, tehát sztem a subhoz kéne egy erősítő, hogy szépen megtudja szólaltatni, de persze nélküle is szólna! De egyébként ezek a teljesítmény adatok benne vannak elvileg a használati utasításba.
[Szerkesztve] -
kíváncsi
őstag
válasz
TheReMiXeR #84 üzenetére
Szia!
Mondjuk az igaz hogy a 4 kis kicsinyem nagyon oda*asz
Miért hívod bringának a kocsit? -
TheReMiXeR
senior tag
Szerintem nem átbaszás...
Anno az volt a geci dolog mikor vettem a bringát, hogy kértem, hogy vegyék ki a gyári magnót, mert hát 54ezerért van benne... de nem szették ki a gépből se az árból. Most, hogy van benne egy Pana mp3-as játékos, ott pihen a spájzban egy dobozban. 54ért tudtam volna egy kis optikát rakatni a bringára... vagy mondjuk ingyenbe lett volna a ''tetőléc''... de nem sajna...
A hangszórókkal kapcsolatban csak annyit jegyeznék meg, hogy én örülök, hogy nincs benne semmi hátul, mert így legalább olyat teszek bele, amilyet csak akarok. Az elsők meg (szerintem) igen jól muzsikálnak. Asszem csak egy subot kell majd hátra bedobni egy hangváltóval és akkor így nem kell vennem végfokot sem, hiszen a pana 4x50wattja annyira meghajtaná, hogy frankón cuncogjon
Hajrá Skoda Color Gold RuLeZ -
kíváncsi
őstag
válasz
TheReMiXeR #81 üzenetére
Szia Remixer mastR
Neked is így van? de ez mekkora át*aszás hátul meg nem szól semmi
A 8 hangszórót kellett volna kérni -
lorcsi
veterán
ÉLJEN A Topic :r
nekünk is ez van kombiba...én szeretem bár elég szar vele forgolódni.... -
kíváncsi
őstag
Fel
-
kíváncsi
őstag
Sziasztok!
Vettünk még ez év elején egy skoda fabia ambiente-t.
4 hangszórval. Arra gyanakszom hogy a 4 hangszórót előre építették be.
Nektek Fabiasok akinek 4 hangszórója van hogy van beépítve?
mert nálam jön hang elöl az ajtókon alulról illetve azon a rácsos részen ahol a visszapillantó van.. és én azt hittem úgy rakják be hogy elöl kettő hátul kettő..
Előre is thx a válaszokat. -
TheReMiXeR
senior tag
Mennyé máááá
Kisebb a box (középkonzol) benne mint bármelyik más mostani autóban!
Ha elgondolom, hogy mi az ami zavarhat, akkor arra a következtetésre jutok, hogy Te terpeszben ülsz mikor vezetsz (amolyan pecázós pózban)
A belső elemekkel kapcsolatban megint nem értem mi a bajod!
Ha meg vannak nyomódva, akkor minek vettétek át az eladáskor???
A másik meg, hogy össze lehet hasonlítani a kategóriában, hogy melyiknek milyen a belső kidolgozása, formája, esztétikája.
Suzuki, Opel, Renault.... stb. Ócsónak mindig hígabb a leve.
Nem szabad összetéveszteni mondjuk egy 3-4 millás autóval egy 2-3 millásat.
Sőtt már Fábián belül is eltérések vannak...
Classic - Elegance ....stb....
Egyébként éreztem, hogy majd valakibeleköt abba a 8100Km-be
Nos, mindennap van használva. Azé annyi, mert Gödöllő kisváros és csak helyben van használva. Ahoz, hogy spéci hibák előjöjjenek, ahoz nem kell minden esetben 20ezret menni egy autóval évente...
Itt qvasok kátyú van, amit az asszony szinte ösztönszerűen megtalál mindig.... és a kerekek nem esnek ki...
Mire odaér a melóhelyre (cirka 3-4Km) addigra be sem melegszik a motor. Szóval azért annyi a fogyasztása mint amennyi.
Tehát lehetne ragozni.
A motor meg gyengusz???
Mit várjunk egy 1,2-es 64 lovas , vagy 1,4-es 68 lovas (stb...) motortól mikor rátettek egy kombi kasznit pl.? Nem versenyauto az tuti...
---------------------------------------------------------------------------------------------
Szerinem olyan elképzelt vagy kigondolt hibákat ne hánnyunk semmire, amit már a vétel előtt is lehetett volna tudni. Én mikor megvettem a ''sárgavillámot'' akkor már napi kapcsolatban voltam egy Feliciával 2 évig, egy Octáviával 2 évig (ezek a kolegámé voltak) és kipróbáltam az összes kipróbálható tesztautót a szalonban és legalább 2 évig szemezgettem az utakon velük....
És azt kaptam amit vártam, amit szerettem volna kapni...
Üdv.Én -
csika
tag
válasz
The Creature #1 üzenetére
Nekünk egy 1,4-es 16V (100LE) ötajtós Fábiánk van.
Benne 120 km ...(igen a garázsból már kijártam vele ...
Közeli városba menet, 2*15 km közte bevásárlás. 11,3L-ről indult a fogyasztása (gondolom a szivató miatt), mire hazaértünk ez 7 literre csökkent. 100-110-es tempónál meg egy kis város (légkondi nélkü) ... bejáratós, 100 lovas kocsinál reálisnak tűnik szerintem ... -
tigga
tag
válasz
TheReMiXeR #73 üzenetére
1,5 éves és 8100km....
Jó hát ha nem használod ne várd , hogy tönkremenjen
Én csak 184 vagyok de érdekes nem nagyon tudom beállítani úgy az ülést , hogy a lábam ne akadjon bele a jobb oldali konzol izébe kivéve ha hátratolom nagyon az ülést de akkor meg nem érem el a pedált
Sztem igenis gyenge elemekből épül a belseje csomó helyen meg van nyomódva a műszerfala mind a kettő autónak.
Motorikusan nincs rá panasz azon kívül , hogy kicsit gyengusznak érezni az autót. -
vtechun
veterán
nekünk Feliciánk volt, átlagban 6-7 között evett, de volt olyan hogy 200 km-t mentem 5.5-ös átlagfogyasztással, némi utánfutóval... nagyon jó volt a fogyasztása, nem úgy mint a Fiat Uno 70 s.x. i.e. -nek, azzal volt olyan, hogy 13-at kihoztam, persze nem kiméltem, és ment is mint az állat a kicsike
-
TheReMiXeR
senior tag
Hi Evibádi!
Érdekes dógok vannak itt leírva...
Nekem egy ''ilyenem van'' Bővebben: link
Most cikra másfél éves és asszem 8100Km van benne. (a feleségem használja itt helyben)
A magasságom 193cm, és teljes mértékben elférek benne, a közép konzol nem zavarja a lábam, ha az ülést jól beállítom magamnak.
(Anno ezért nem G Astra-t vettem, mert abban aztán tényleg csak a kínaiak férnek el a box miatt...)
Az auto belső része tök olyan mint a többi bringának ebben az árfekvésben. Tehát szerintem max a dizájn ami eltér. Az, hogy kinek melyik tetszik jobban, az ugye magánügy.
Fogyasztás:
-Új korában qvasokat zabált...
-Szinte csak helyben van használva, ezért a fogyasztás 7-11között ugrabugrál...
-Vannak olyan benzinkútak, ahol az ember tankol 30 litert és az autóval csak 26 liternyi utat tesz meg... ezek is érdekes dolgok...
-Hosszútávon (400Km / 50-140Km/h-ás átlag sebesség mellett) 6-8litert evett, picit sportosabb vezetés mellett.
Tönkremenések:
-Eddig csak a hátsó ablaktörlőt kellett egy kicsit tuningolni egy csapszeg miatt...
Szerviz:
-Problémám nincs velük...
-Az előbb említett ablaktörlőn kívűl csak az 1 éves kötelező miatt járt a szervizben
-A munkafelvevő a haverom
-Az értékesítési vezető a szomszédom
Zárszavak:
-Nekem nagyon tetszik
-Szívesen vezetem
-Következő autó is Skoda lenne... és az is lesz...
Szóval én boldog Skoda-tulajdonos vagyok és hát a feleségem is szereti és rengeteg ismerősömnek sincs problémája vele.
Üdv.Én -
tigga
tag
A kombi az soha nem ment 8 alá de inkább 10 felé hajlott.
Idegesítően szar anyagból vannak csinálva. Csörög zörög benne minden műanyag. Amihez hozzányúlok az letörik stb.
És érdekes a clioban ilyenek nincsenek.... -
Vangelis
félisten
válasz
The Creature #14 üzenetére
Hát nekem volt sok autóm a
fiat uno 1.0fire kijött 4-5l ből szépen nyugodtan, de meg tudtam vele eteni 10 litert is...
Tipo 1,9 turbó dieselel viszont nem bírtam 7-8 felé vinni a fogyasztást,
kispolák. olyan 5liter körűl.
renault 19 1,4 enegry 80LE olyan 7körűl, de megeszi a 14litert is, ha gondolja, persze tél nyár nagy külömbség.
Wv polo fox régebbi, 1,4diesel olyan 5liter.
Bicikli elég jól fogyaszt 2-3 sörrel messze elérek. -
tigga
tag
Nekünk volt két fabia a családban most már csak egy van az enyémet eladtam és most van helyette egy renault clio
Nah mik a tapasztalatok a két auto elég hasonló volt mindkettő újonnan lett véve.
egyik fabia 1.4
másik ugyanez csak kombi.
Mindkettőben pár hét használat után szétesett az az ajtófogantyú. Én típushibára gyanakodtam de lehet vasmarkom van?
Jahm az egyik modell alap fapad ez 2 milla volt
Másik kombi 2 lufi légkondi cd króm csomag stb. ez 3.6
Kisebbiknek a fogyasztása városban olyan 7-8 liter vegyesben olyan 6,5
Országúton néha beesik 6 alá is
[Szerkesztve] -
Gh0sT
addikt
Gyarapítanám én is a Fabai tulajok táborát.
Kezdeném is talán egy igen tanúlságos történettel:
Lassan 5 hónapja vagyok boldog tulajdonosa egy közel 3 éves 1.4-es Skoda Fabianak. Igazából eddig semmi bajom nem volt vele... Bevallom, egyáltalán nem értek az autókhoz, nekem egyszerűen arra kellett, hogy normális körülmények között végezhessem a munkámat egy viszonylag átlagos autóban. Összességében nagyon bevált.
Viszont ami nagyon elkeserít, az a hivatalos márkaszervizek hozzáállása a tulajdonosokhoz. Mint már írtam, használtan vettem az autót majd 45.000 km-rel. Természetesen tekintettel a kötelező szervízre (olajcsere) gondoltam spórolok egy kicsit, és nem adok ki 40-50 ezer forintot arra, hogy kicseréljék az olajat és az esetleges egyéb alkatrészeket, ezért egy ismerős autószerelőre bíztam a szervizelést. Mondanom sem kell, hogy - valószínűleg - úgyanolyan körültekintően és ugyanolyan jól megoldotta eme problémát, mint a szakszervízben és a pénztárcám is jóval vastagabb maradt a végére. Természetesen innentől kezdve a vezetett szevízkönyv fogalma számomra a múlté lett. Többen megjegyezték, hogy azért 4 éves korig ''illik'' vezetni a szervízkönyvet, de mivel - tudtommal - az autóra csak 24 hónap garancia van, ezért nem láttam értelmét.
Nem is lett volna gond, egészen két héttel ezelőttig, amikor is azt vettem észre, hogy valamiért a szervóm nem úgy működik ahogyan kellene. Hol jó volt, hol meg nem... Igen érdekes vezetői tapasztalatokat szerezhettem a félig meddig működő szervóval. Enyhén szólva volt csak balesetveszélyes, ugyanis egy kanyar előtt nem feltétlenül tudtam megmondani, hogy vajon lesz-e rásegítés, vagy sem... Ez az állapot tartott kb. egy egész napig, aztán a szervó gyakorlatilag megszűnt működni.
Mit csinál ilyenkor a laikus emberke? Előkapja a használati utasítást, és megpróbálja kitalálni, hogy mi lehet a hiba... És sikerült!!!Diagnosztizáltam, hogy bizony valami nagyon elfolyt az autóból, ami nem lehet más, mint a hidraulikaolaj.
Na, irány Skoda szervíz nagy lelkesen, hogy meg szeretném csináltatni... Adatlap, szervízkönyv, forgalmi... Neki is esnek, méricskélnek, nézegetik, stb... Konstatállják, hogy nem elektronikai hibáról van szó, valószínűleg a szivattyúnál szivárog az olaj. Felvetik a lehetséges hiba okokat, én meg örülök, hogy jajj de jó mindjárt meg is csinálják!
Aztán jött a hideg zuhany:
''- Rossz hírem van! Ki kell cserélni a szervó szivattyút!''
Mondom ''-Jó, és az mégis mibe fog nekem fájni?''
''- Hááát, mivel nem volt meg a kötelező 45.000-es szervíz (persze megvolt, csak a szervízkönyvben nem volt pecsét), így nem tudjuk méltányossági alapon teljesen ingyen megcsinálni. Úgy még belefértünk volna a 36 hónapos garanciális javításba, de így sajnos 140.000 Ft lesz a javítás.''
Bahhhh, még jó hogy volt szék a közelben és le tudtam ülni...
Természetesen megijedtem, hogy nagyon komoly a baj, és hogy jelen pillanatban ennyi pénzt nem tudok előkeríteni a szervizelésre, úgyhogy nem hagytam ott az autót.
Gondoltam megnézetem azzal a maszek szerelővel, aki az olajcserét csinálta anno. Hátha...
Megnézte... Kicserélt egy tömítést, ahol csöpögött az olaj, és azóta jó az autóm...
És mindezt úgy, hogy nem fizettem még egy fillért sem. Azt mondta, hogy nézzem meg, hogy jó-e, és ha megfelelően működik, akkor majd utólag rendezzük az anyagiakat.
Úgy érzem van egyfajta különbség egy komplett szervó szivattyú és egy tömítés csere között. Abba már bele sem merek gondolni, hogy vajon a Skoda szervízben tényleg kicserélték volna a szivattyút, vagy csak megrövidítettek volna 140.000 Ft-tal?!
Mi ebből a tanúlság?
Nem kell többet szerízbe vinnem az autómat, mert felháborító a szervizesek hozzáállása a javításhoz. Kihasználják a hozzá nem értésemet, a naívságomat... Szomorú, de ez Magyarország... -
The Creature
tag
Ezt megsz**tam ennyi...
majd máskor okosabb leszek...
1bknt amikor vettem azelőtt körbenéztem a netes fórumokon, és mindenhol kevés volt a fábia fogyasztása, de én sajnos pont belenyúltam az egyik sz**ba... -
szucsi
őstag
3 dolog miatt nem a fabiát vettem meg anno:
a két millás fapados tényleg NAGYON fapados: értsd: pl nincs hátsó ablaktörlő, ami azt gondolom, hogy minimum kéne, hogy legyen. Ez nekem nagyon nem tetszett.
Városban 10-11-et zabál, ezt minden fabiás ismerősöm visszaigazolta, sőt azt is, hogy országúton sem nagyon megy le 8 alá. 1,2 és 1,4 dettó.
Térdemnek kényelmetlen volt a középkonzol. 195cm vagyok, mondjuk ez nem a kocsi baja, engem kifejezetten zavart, hogy nem tudtam terpeszben ülni benne.
Most 8 féllel megyek városban, kerek öttel országúton, 150-et pedig hatféllel.
És nem buzuki.
+Van hátsóablaktörlő, és a térdem is jól érzi magát benne. De azér fapad. -
rATdrAgOn
senior tag
válasz
The Creature #62 üzenetére
Vettel volna hasznaltat... 3-4 eveset, fele ennyiert - annak valszeg mar ki vannak kuralva a nyugjei. :/
Ha tehetnem (de nem tehetem) en nem vennek uj autot - felesleges idegeskedes, hogy ha valami gaz van vele, a szagszerviz meg ott ver at ahol tud -
Integra
titán
válasz
The Creature #60 üzenetére
egy fábiára ennyi pénz? uhh, nem semmi.
és ha csak önerőből vettél volna valamit, illetve kevesebb pénzt vettél volna fel hozzá? -
Integra
titán
válasz
The Creature #57 üzenetére
mindenképpen újat akartál?
mennyire jössz ki a végére, mire kiperkálad a teljes összeget? -
Integra
titán
válasz
The Creature #57 üzenetére
és mennyid van még hátra? -
Integra
titán
válasz
The Creature #55 üzenetére
add el
-
The Creature
tag
én is direkt azért vettem fábiát, mert ugyebár vw konszern, jó, 90%-ig polo, meg ilyenek, keveset fogyaszt... de sajnos belenyúltam 1 olyanba ami pont sz*r...
az a gáz, h ilyenkor nem sokat tud az ember tenni, mert szerintem nem tok olyan ügyvédet szerezni, ami mondjuk kenterbe verné a porsche hungária 1ik ügyvédjét is
így hát marad szerintem ez a sz*r és máskor kétszer is meggondolom, h hol fogok autót venni... -
válasz
The Creature #51 üzenetére
az király!
egyébként apámnak a tehrautójában egyből váltót cseréltek
tömeg gagyi cikk már az autó is..
én nem nagyon értek a technikájukhoz, de szerintem überszarok a vw-enek. lehet, hogy a tervezőasztalon még jók, de mire legyártják őket, nem hozzák azt a szinvonalat amit kéne.
[Szerkesztve] -
Integra
titán
válasz
The Creature #51 üzenetére
a vw konszern 5 szelepes turbója 1.8as
125, 150 180 210 és 225 lóval, attól függően hogy éppen melyik márka melyik típusába melyik akciós névvel adják el... vw stratégia, LOL -
rATdrAgOn
senior tag
Hmmm... eleg sok minden pl. egyaltalan nem.
A pC es videke igy leginkabb, hogy is mondjam csak... szoval zavar.
Amugy egy borzasztoan nyugodt, kiegyensulyozott ember vagyok. Legalabbis masok ezt szoktak mondani.... pedig, ha tudnek hogy en egy orjongo sorozatgyilkos vagyok, biztosan mas lenne a velemenyuk
[Szerkesztve] -
rATdrAgOn
senior tag
Van ekezet a klavimon, csak epp utalom a magyar billentyuzetet.
Tudod, en anno C64-en tanultam meg vakon gepelni, azon pedig US kiosztas el. ;)
Meg minden ''ertelmes'' rendszeren is az el.
Elso e-mailomat is meg soreditoros levelezoben irtam, ami azt sem tudta hogy mi az a magyar nyelv - egy soros terminalon, 9600 bps-es berelt vonalon.
(Gondolhatod, nem ma volt)
Csak a kindoz es a DOZE vilagaban dul ez a nagy ekezeteskedes.
Idegrohamot kapok, ha egy kindozon _CSAK_ magyar billkiosztas van - hasznalhatatlan szar szemet vacak. Szerintem.
Ja, nem kell nekem Caterpillar.
Citro 6 zsak cementre van hitelesitve. Igaz, akkor mar kicsit nehezen mozog, de elbirja.
Nem ugy mint a talia -
Digital
addikt
válasz
rATdrAgOn #44 üzenetére
Wazzzeg Te egy fárasztó csóka vagy
! Ha cementet akarsz hordani nézz szét itt: Bővebben: link
Ja vehetnél egy kurva sz@ros magyar,ékezetes klaviatúrát
[Szerkesztve] -
válasz
The Creature #43 üzenetére
1.9-es??
1.8-as turbo inkább. de az se eszik ennyit 8 lötyi -
Tacso
aktív tag
válasz
The Creature #42 üzenetére
Én is a S@ell-nél szoktam tankolni!
Valamennyivel biztos kevesebbet fogyasztana 98-asból, de amit megspórolnál az eltűnik a 95-ös és a 98-as közötti árkülönbözet miatt...!
Szvsz itt akkor nem az üzemanyaggal lesz a probléma! Próbálj ki egy másik szervízt! -
-
Digital
addikt
Háááát a Skodáról
csak annyit,hogy az utcánkban egy gyerek 110-el belezúgott egy kerítésbe ( 800k kár,az eleje odavan) ÉS A LÉGZSÁK NEM NYÍLT KI!
Rulz RENAULT THALIA
[Szerkesztve] -
dabadab
titán
válasz
The Creature #18 üzenetére
A td az ugye turbodiesel, azokat ne keverjuk ide, mert joval kevesebbet fogyasztanak, mint az azonos urtartalmu benzinesek (az azonos urtartalmu turbos benzinesekrol nem is szolva)
-
dabadab
titán
válasz
The Creature #1 üzenetére
Ez total irrealis fogyasztas. Vidd el vmi masik szervizbe, ezt garanciaba meg kell csinalniuk.
-
biker
nagyúr
cégünknél szinte minden autó corolla, uj, wagon.
semmi gond.
konkrétan az enyém márciusi, közben 1hónap szabin is voltam, igy csak 30.000km van benne, de olajcserén kívül semmi...
többi sincs egy éves, de azok kevesebbet futnak, 50-60.000 van bennük.
átlag 7-8liter közti fogyasztással, 1.4 16V VVTi klíma.
11L rengeteg, nem sok...
ezt csak nagyon szar vezetéssel lehet kihozni belőle.
főleg hogy a corolla ugy 250-300kilóval nehezebb mint a fabia. (1250kg saját tömeg) -
ez igy van ahogy mondod. meg állitolag a toyoták is kafák.
egyik ismerősünk hajtja mint az állat. 2 éves és semmi! baja nem volt még eddig.
bezzeg az oktávián ennyi idős korára szinte minden szar volt.
egyébként apám astrája még ami frankon birja. igaz nem nagy szám, sebességileg 0, kényelem 0, futómű 0, 5 év alatt csak a kifufogónak lett szép öblös hangja
egyébként apámék hosszab utak elött nem nagyon vizuálják meg. beülenk és mennek. az a ''szar'' meg soha nem hagyja cserben őket. -
b.bone
senior tag
mikor bejöt ez a fabia sok helyről hallottam, hogy baromi sokat eszik... szval szerintem elképzelhető hogy normális a fogyasztás. legalábbis vw motorhoz képest.
na meg lehet hogy nem is az autót hanem a lábadat kell beállítani
feljebb valaki említette, hogy vacakol a relative új autója. beragadó zár meg hasonló. annyi negatív dolgot tapasztalok mostanában az autók minőségével kapcsolatban..pl az enyém egy 3 éves opel agila 90 ezer km-el. minden baja van. esik szét az egész sz@r. a zárak, kapcsolók, a kedvencem az elektromos lápmpa magasság állítás. néha bekattan és fel le mozog mint egy hüje. kanyarban kiesik a szervó meg hasonlók. pedig rendszeresen van/volt hordva márkaszervízbe.
ford mondeo detto. zsír új. van benne 2000km. egy hetes. és beázik ha esik az esőa klímát nem lehet kikacspolni, állítani. motor indítástól automatikusan nyomja a maxon a 7 fokos levegőt. néha totál bekattan a computer és csinál minden hülyeséget.
bezzeg a haverom hondája hajtva van mint a szemét immáron a 4. éve. még terepen is küldi, hajtja, ami a csövön kifér. és semmi baja nincs. ja és ha még szervízbe is horda volna...
az biztos hogy én már csak _JAPÁN_ autót fogok venni.
[Szerkesztve] -
Tacso
aktív tag
válasz
The Creature #1 üzenetére
Ez nem a reklám helye, de milyen benzint szoktál tankolni...?
Szvsz a rossz benzin is okozhat ilyen problémát...!
Nekem hasonló teljesítményű autóm van (egy 1.2-es G Astra (75LE)) és Bp.-Hévíz útvonalon autópályán 130-140 km/h-val + utána végig az északi parton 80-90-nel 6,2 litert fogyasztott 5 személlyel, igaz légkondi nélkül! -
válasz
The Creature #18 üzenetére
szerintem egyébként a teljesitményhez képest királyul fogyaszt, csak az a baj, hogy minden szirszar tönkre megy rajta. legutoljára az ajto záró pöcök ragadt be. bedig a kocsi távirányitóval van nyitva zárva
hát nem tündéri?
a motor, a váltó és a fék még birja. bár a lamdaszonda nem tudom mennyire mondható a motor részénekjah, és az egyik trafó is berosált.
a lényeg, hogy a mechanika még birja. -
sirály a kocsid
akkor leirom én a tapasztalataimat tájékoztatásképpen:
barátnőméknek van 1 octáviájuk: 1.8 benzines turbo...
''vác - 2-es elkerülő - bp-keresztbe'' szakaszon eszik 8 litert.
ha tolom neki, és szinte csak 4ezer fölött pörög a motor /itthoni hancúrozásaim, 1-es, 2-es, hosszabb szakaszokon néha 3-as/, akkor eszik 14-15-öt.
egyébként meg nagymami tempóba 60-al 5-ösbe, légkondival 5,9.ez utóbbi tuti, én csináltam.
-
Nekem csak Skoda Fóbiám van.
-
The Creature
tag
Márkaszervíz volt... ahol vettem a kocsit...
de volt már más afférom is a szervizesekkel....
-leszívták a benzinem (félig volt a tank amikor bevittem és már csak negyed alatt volt amikor kihoztam->mondták h rosszul emléxem...)
-megkarcolták a fényezést->erre is csak azt mondták h ők nem tudnak róla, biztos én voltam....
-mondták h lecserélnek ezt meg azt gariba, és nem csináltak semmit....
Ezeket mérlegeljétek, ha Újpalotán akartok Skodát venni
[Szerkesztve] -
Notes
senior tag
válasz
The Creature #8 üzenetére
Esetleg Porsche Hungáriánál próbálj reklamálni, ha márkaszervíz volt. A skoda sajnos nem kapja meg az összes motort a VW koszerntől, tehát nem ez az erősségük, de ez a fogyasztás akkor is nagyon sok.
Nézesd meg a kocsit egy másik műhelyben mielőbb, mert félő, hogy ez a nagy fogyasztás valami komoly hibát jelez/fog okozni. -
The Creature
tag
én is megvártam azt a bizonyos 1500-2000km-es határt, csak utána mentem dinamikusabban vele
de ezt is csak tényleg 2000km után... akkor még arra kenték h nem lett még bejáratva a motor, majd később kevesebbet fog enni.... kevesebbet a f**** most tartok 9300km-nél (most lesz 6 hónapos a kocsi) és még mindig ugyanolyan magas a fogyasztása...
-
Yutani
nagyúr
válasz
The Creature #8 üzenetére
Az sem mindegy, milyen motor van a kocsiban. A kisebb motort ugyanahhoz a sebességhez jobban kell húzatni, uganahhoz a tömeghez többet kell dolgoznia, tehát többet is fogyaszthat.
-
Yutani
nagyúr
A fogyasztás nagyon függ a használati körülményektől. Állítólag új autónál van néhány ezer km, ami után áll be a fogyasztás szolidabb szintre.
Bár nem Fabiám van, hanem egy Wagon R+ 1.3 GS (93 LE) most 3000 km-rel, megosztom a tapasztalatom: az első (nem a vásárláskori) tankoláskor 6.8 litert evett, kímélve, majd azóta városi forgalomban légkondival 8 litereket eszik, és néha nyomom neki eléggé, persze csak mióta már lefutotta az 1500 km-t.
A tegnapi tankoláskor 7,72 l/100km volt a fogyasztás, amiben volt egy kevés város légkondival, valamint egy Tiszántúli út autópályával 130-140 km/h sebességgel, valamint országúti forgalom végig légkondival.
Azt mondják, ez a fogyasztás teljesen megfelelő ilyen használat mellett. Ha a Kispolszkim 7 literes átlagához mérem figyelembe véve a komfortfokozat-eltérés, nagyon is jó. -
The Creature
tag
nem feltétlenül... akit eddíg kérdeztem úgy nagy átlagba a városi fogyasztása 7 liter körül volt. kérdeztem már olyat aki cégautót vezetett (amit szerintem nem biztos h nagymamis tempóban vezetnek) és ő is 6-7-tel városban eljárkált.. volt olyan aki Csömörről a belvárosba járkált, és a vegyes fogyasztása 5.7L/100km volt...
-
Integra
titán
válasz
The Creature #6 üzenetére
nem tudom őket szerintem
vw-nál az ilyen fogyasztás alap... -
The Creature
tag
Jogi úton van valakinek ötlete, h hogy lehetne beperelni ezeket a férgeket? írtak egy papírt nekem a szervízben, h a fogyasztással nincs semmi gond...
ezzel szemben: városi a gyári 7,8 helyett 11
országúti a gyári 4,5 helyett 8
nem tudom 1szerűen h mit lehet csinálni....azért vettem ezt a hulladékot, h keveset fogyasszon, ezzel ellentétben meg többet eszik mint a régebbi kocsim (23 éves 1,1-es vw jetta ->10-et evett)..
ötlet? -
#16741888
törölt tag
Ne haragudjetok de a 2.0es Vectra evett 180-200nál nem egész 9 litert.
-
The Creature
tag
140-150 fele nekem a 12-t is megeszi sajnos... nem tudok mit csinálni az a sz** h nem ismerik el a szervizben, h van valami hibája...
nem tudsz valamilyen motordiagnosztikát itt Pesten, ahol nagyon faszán megállapítják, h mi lehet a gond? mert már tényleg nagyon rossz így menni, h annyit fogyaszt, vagy néha még többet, mint a haverom 20 éves zsigulija -
zaba
tag
150-160-nál nekem a 1.4MPI 9,2-t
120-130-nál 7,2-t eszik,
városban nagyátlag (több ezer km-en) 6,8-7,2. -
The Creature
tag
Érdeklődni szeretnék, h kinek milyen tapasztalatai vannak a fabia fogyasztásával kapcsolatban... Nekem van egy fél éves 1,2htp-s 12V-s kocsim, és a fogyasztással kissé gondjaim vannak.. városi->10L-11L/100km az országúti->(tempomattal átl. 100-as tempóban) 8L/100km ha meg tolom neki városban, akkor a 12-t-13-at is megeszi néha..
átnézettem a szervízbem és azt mondták, h a fogyasztás normális, nincs semmi gond a motorral... sux
ellentétben a totalcar tesztje ugyanezzel a motorral (ráadásul kombi) nem ezt bizonyította Bővebben: link ->vegyes fogyasztás, nagyrészt városban 5,2l/100km
várom a véleményeiteket...
Aktív témák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Elektromos autók - motorok
- Bluetooth hangszórók
- Elektromos cigaretta 🔞
- Samsung Galaxy A41 - a matek nem stimmel, a méret igen
- Könyvajánló
- PlayStation 5
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ RX 9070 300e/9070XT 340e/4070Ti S 405e/5060Ti 210e/5070 280e/5070Ti 400e/5080 540e
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A14/Samsung Galaxy A34/Samsung Galaxy A54
- Lenovo Thinkpad x1 carbon 6 i7-8650u 8. gen 4 mag 8 szál. 16GB a legjobb üzleti.
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest