Keresés

Aktív témák

  • Gh0sT

    addikt

    válasz jasszer #127 üzenetére

    Végül minden megoldódott. Az autónak jelenleg semmi baja. Meg nem mondom, hogy mit kellett bele venni, de 100 e Ft-ból kijött a teljes szervízelés.

    Szerintem nyugodtan megveheted, nagyon jó kis jószág még több évesen is. Az enyémnek 4 év alatt ez volt a legnagyobb problémája.

  • Gh0sT

    addikt

    válasz jasszer #124 üzenetére

    Már nincs, most lesz 4 éves.
    Viszont 80-ban megállt a javítás és egy alapos átnézés. A rossz hír az, hogy ha továbbra is elfolyik a fagyállóm, akkor valami komolyabb baja lesz és túl kell adnom rajta. Pedig nagyon szeretem... :(

  • Gh0sT

    addikt

    Az EPC visszajelzővel volt már valakinek problémája? Amióta megcsináltattam a zöldkártyát, rendszertelen időközönként bevillan. :F

  • Gh0sT

    addikt

    Gyarapítanám én is a Fabai tulajok táborát. :)

    Kezdeném is talán egy igen tanúlságos történettel:
    Lassan 5 hónapja vagyok boldog tulajdonosa egy közel 3 éves 1.4-es Skoda Fabianak. Igazából eddig semmi bajom nem volt vele... Bevallom, egyáltalán nem értek az autókhoz, nekem egyszerűen arra kellett, hogy normális körülmények között végezhessem a munkámat egy viszonylag átlagos autóban. Összességében nagyon bevált. :)

    Viszont ami nagyon elkeserít, az a hivatalos márkaszervizek hozzáállása a tulajdonosokhoz. Mint már írtam, használtan vettem az autót majd 45.000 km-rel. Természetesen tekintettel a kötelező szervízre (olajcsere) gondoltam spórolok egy kicsit, és nem adok ki 40-50 ezer forintot arra, hogy kicseréljék az olajat és az esetleges egyéb alkatrészeket, ezért egy ismerős autószerelőre bíztam a szervizelést. Mondanom sem kell, hogy - valószínűleg - úgyanolyan körültekintően és ugyanolyan jól megoldotta eme problémát, mint a szakszervízben és a pénztárcám is jóval vastagabb maradt a végére. Természetesen innentől kezdve a vezetett szevízkönyv fogalma számomra a múlté lett. Többen megjegyezték, hogy azért 4 éves korig ''illik'' vezetni a szervízkönyvet, de mivel - tudtommal - az autóra csak 24 hónap garancia van, ezért nem láttam értelmét.
    Nem is lett volna gond, egészen két héttel ezelőttig, amikor is azt vettem észre, hogy valamiért a szervóm nem úgy működik ahogyan kellene. Hol jó volt, hol meg nem... Igen érdekes vezetői tapasztalatokat szerezhettem a félig meddig működő szervóval. Enyhén szólva volt csak balesetveszélyes, ugyanis egy kanyar előtt nem feltétlenül tudtam megmondani, hogy vajon lesz-e rásegítés, vagy sem... Ez az állapot tartott kb. egy egész napig, aztán a szervó gyakorlatilag megszűnt működni.
    Mit csinál ilyenkor a laikus emberke? Előkapja a használati utasítást, és megpróbálja kitalálni, hogy mi lehet a hiba... És sikerült!!! :) Diagnosztizáltam, hogy bizony valami nagyon elfolyt az autóból, ami nem lehet más, mint a hidraulikaolaj.
    Na, irány Skoda szervíz nagy lelkesen, hogy meg szeretném csináltatni... Adatlap, szervízkönyv, forgalmi... Neki is esnek, méricskélnek, nézegetik, stb... Konstatállják, hogy nem elektronikai hibáról van szó, valószínűleg a szivattyúnál szivárog az olaj. Felvetik a lehetséges hiba okokat, én meg örülök, hogy jajj de jó mindjárt meg is csinálják!
    Aztán jött a hideg zuhany:
    ''- Rossz hírem van! Ki kell cserélni a szervó szivattyút!''
    Mondom ''-Jó, és az mégis mibe fog nekem fájni?''
    ''- Hááát, mivel nem volt meg a kötelező 45.000-es szervíz (persze megvolt, csak a szervízkönyvben nem volt pecsét), így nem tudjuk méltányossági alapon teljesen ingyen megcsinálni. Úgy még belefértünk volna a 36 hónapos garanciális javításba, de így sajnos 140.000 Ft lesz a javítás.''
    Bahhhh, még jó hogy volt szék a közelben és le tudtam ülni... :(
    Természetesen megijedtem, hogy nagyon komoly a baj, és hogy jelen pillanatban ennyi pénzt nem tudok előkeríteni a szervizelésre, úgyhogy nem hagytam ott az autót.
    Gondoltam megnézetem azzal a maszek szerelővel, aki az olajcserét csinálta anno. Hátha...
    Megnézte... Kicserélt egy tömítést, ahol csöpögött az olaj, és azóta jó az autóm...
    És mindezt úgy, hogy nem fizettem még egy fillért sem. Azt mondta, hogy nézzem meg, hogy jó-e, és ha megfelelően működik, akkor majd utólag rendezzük az anyagiakat.

    Úgy érzem van egyfajta különbség egy komplett szervó szivattyú és egy tömítés csere között. Abba már bele sem merek gondolni, hogy vajon a Skoda szervízben tényleg kicserélték volna a szivattyút, vagy csak megrövidítettek volna 140.000 Ft-tal?!

    Mi ebből a tanúlság?
    Nem kell többet szerízbe vinnem az autómat, mert felháborító a szervizesek hozzáállása a javításhoz. Kihasználják a hozzá nem értésemet, a naívságomat... Szomorú, de ez Magyarország... :(

Aktív témák