- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Crystalheart
őstag
válasz
concret_hp #279 üzenetére
Jah, hát igen, az kicsit más kategória
-
hcl
titán
válasz
concret_hp #277 üzenetére
Ja. De ne már hogy a kozulensnek fingja ne legyen a témáról, amit elvállal... Ő ugyanis azért van hogy ha elekadtál, segít, ill. ha az ő kutatási területén írod a dogát akkor is ő vezeti az adott munkát...
-
concret_hp
addikt
válasz
Crystalheart #278 üzenetére
diplomamunkára gondoltam
-
Crystalheart
őstag
válasz
concret_hp #277 üzenetére
Programozó vagyok/leszek, és tökéletesen elég volna az is, ha csinálnék Delphiben egy médialejátszót (lol, az húdebonyolult) vagy egy sima fórumos weblapot, és mindezt dokumentálom 40 oldalban. Ez már ötös, ha megfelelő a doksi :\ Csak ippeg én megyek OSZTV-re, ezért úgy gondoltam, nem árt kicsit többet. (Szorít az idő kissé, doksi még sehol, még programozom, de 11-én már le kéne adni beköttetve, 17-én verseny... O.O)
-
hcl
titán
válasz
Crystalheart #274 üzenetére
You're right. Sajnos még az úton elindítás sincs rendben a legtöbb helyen.
Szakdogákkal hasonlóan voltam :-) Alig találkoztam a konzulensekkel :-) -
Crystalheart
őstag
Elindult-e azon az úton, amin elindították? Ez itt a kérdés, mert úgysem tanítanak meg sehol annyit, amennyi az adott témához kell, amire szakosodni akar az ember. Én még csak az ötödévet járom, de a szakdolgozatomnak a 80%-át nem a suliban szedtem össze, azokhoz a tanárom már nem ért
-
hcl
titán
"Ezt mint informatikus kikérem magamnak."
Kikérheted, én is informatikus vagyok, és a falat kaparom azoktól a retardáltaktól akik mostanában informatikus címén kimásznak egyes felsőoktatási intézményekből. Nem mintha én sok mindenhez értenék, sajnos :-( De pl. ki szoktam próbálni a programjaimat (amikor még programoztam) nem mint itt a munkahelyemen egyesek.
Szerencsére vannak még kivételek, csak az arányok rosszak :-("Olyan informatikusból aki tud izélgatni Linuxot
Hát azt tudunk, ha kell De inkább ne kelljen."
Na ja, de mennyi frissen végzettről mondható ez el? Én meg már hetek óta csak a melóhelyen látok winnyózt szerencsére.Alaplap javítás - OK, nem feltétlenül az infós dolga, de ha valaki hardvere szakosodott, akkor akár tudhatja is. Az már erős hozzáértésre vall. Ez olyan mint "Az igazi programozó hexa számológép nélkül megtalálja a hat megabyte-os dumpban a hibát." :-)
Hát, az hogy sok informatikust ismerek? Ismerek párat. Nyilván a saját ismereteimből vonom le a következtetéseimet, de ahol nem is olyan régen végeztem, az nem egy kis intézmény. És azok az emberek, akiktől a falat kapartam,most valahol informatikusok...
A tanumányokról meg annyit hogy 1 elektronikai műszerész, 1 számtechtanár, 1 mérnök informatikus végzettség. És sajnos nem érzem azt hogy túl sokat tanítottak volna ezeken az iskolákon, pedig nem vagyok túl okos gyerek. Ez a nagy baj. (Alaplapokat viszont már nem egyet támasztottam fel hardveresen :-) )
-
tkazmer
addikt
[OFF]A megoldás véletlenül sem az, h (emeljük) konszolidáljuk a fizetéseket,
mégis mi lenne a fizetésemelés fedezete?Vajon azokra a gyerkekre elkölti az állam a szülők adóforintjait? - Egy fenét.
1: valóban nem annyit költ rájuk az állam, amennyit a szülők adóznak. nagy valószínűséggel jóval kevesebbet. ózd pont nem az a környék, ahol olyan jó lenne az adómorál, illetve olyan magasak a fizetések, amelyekből aztán sok adóbevételre lehetne számítani
2: most akkor a csányi sándor is reklamálhat, mert az évi több milliárdnyi befizetett adóját nem a gyerekeire költik?ja, az mo-s bővítése éppen napirenden van, még a választások előtt készen akarnak lenni az első részével
[/OFF]
azzal egyébként egyetértek, hogy kifejezetten fontos lenne szakmunkásokat képezni.
-
concret_hp
addikt
válasz
Crystalheart #262 üzenetére
igen. volna.
-
DArchAngel
tag
Ahogy látom, a végére csak politika lett ebből is.
Nem olvastam el az összes hsz-t, ezért csak az írásról nyílvánítok véleményt.
Nagyjából egyetértek vele.
A probléma valóban ott van, hogy mindenki diplomát akar, mert azt hiszi, azzal szabad az út a Kánaánba. Esetleg még akar lébecolni pár évet a szülők pénzén.
Nem értem, miért félnek ennyire a kétkezi munkától, a felelősségvállalástól. Nem kétkezi munkás vagyok, de voltam már párszor.Büfészakok pedig mindaddig lesznek, míg igény lesz rájuk, hiszen bevételt jelentenek.
-
finest
addikt
Ez az érvelés a kedvencem. A megoldás véletlenül sem az, h (emeljük) konszolidáljuk a fizetéseket, javítsuk az életszinvonalat, hanem az, h büntessük meg azt, aki nem éri be azzal a kevéssel/szarral, ami van.
Ez átalánosságban is jellemző a mai politikára. Pl. az M0-ás bővítése helyett ki akarnak tenni 4 fix trafit, meg megemelik a büntetési kategóriákat. Ettől majd biztos megszűnnek a dugók.
Nagy önzőségéükben itt a legtöbben nem értik meg, h az átlagember adójából simán fedezia gyermekei oktatását és az államháztartási hiányért nem az oktatásban rosszul elköltött "súlyos" pénzek a felelősek.
Tessék már egy kicsit körülnézni, h a sokat emlegetett szakmunkásokat, akikre nagyobb szükésg lenne mint a marketing, jogász, bölcsész szakosokra, miylen környezetben képzik. Nézzetek meg egy szakiskolát pl. Ozd környékén, ahonnan mosta tanárverős hírek jönnek! Aztán gondoljátok meg, h akarnátok-e , h a gyereketek oda járjon. Vajon azokra a gyerkekre elkölti az állam a szülők adóforintjait? - Egy fenét.
A szakmai képzés egy nagy nulla. Jövő évtől a szobafestők számára kötelező a 10. osztály elvégzése (eddig a nyolc osztály volt, ill. a 16. életév betöltése a szakmára jelentkezés feltétele), de srolhatnánk a példákat. Vajon azért csinálták, h ők is tudjanak majd idézni az Odüsszeiából (ahogy philoxenia említette) vagy csak bújtatják kicsit a munkanélkülieket?
A tendencia valójában az, h egyre kevesebben jelentkeznek szakmára és egyre többen akarják a gyerekeket (rossz tanulmányi eredményük ellenére) érettségit adó szakközép/középiskolai/gimnáziumi osztályokba iratni. És erre föl persze rosszul vannak az egyetemek, h a tanulók szinvonala meg minden.
De a szülők igénye mégis az, h érettségit, diplomát kapjon a gyerek. Még akkor is, ha mindenki tudja, h egy jó szakmával többet kereshetne. Erre mondom, h vannak társadalmi igények, amikkel szemben nem lehet kategórikusan kijelenteni, h márpedig túl sok a diplomás, menjen kapálni a gyerek!
A felsőoktatásban tanulók miatt verni a tamtamot, ahogy korábban említettem, egy marginális probléma amellett, h mi történik az általános és középiskolai oktatásban, mert lényegesen kevesebb embert érint. Csak ez most olyan jó, trendi, lehet szidni kicsit az értelmiséget, meg lehet fokozni a társadalmi ellentéteket. -
kicsitomi88
őstag
válasz
Crystalheart #264 üzenetére
Tevedtem, 15 valoban jobb, szocialis kapcsolatok etc.
-
kicsitomi88
őstag
válasz
Crystalheart #264 üzenetére
Inkabb le se irom mennyi lenne egy idealis osztalyletszam, mondjuk alsoban, de nem ketszamjegyu.
-
Crystalheart
őstag
válasz
adalbert1 #258 üzenetére
A gazdák nagyobbik része nem bedolgozónak termel, hanem pl az őstermelők szinte mindegyike közvetlenül viszi piacra vagy eladja helyben, vagy adott esetben a földműves a saját állatainak használja fel, meg más állatoknak adja el. Gondolod, máshogy kifizetődne?
Sajnos nem, még így sem nagyon. A nagyüzemi termelésben is az üzemeknek többnyire bérbeadott földjeik vannak.
-
Crystalheart
őstag
válasz
concret_hp #261 üzenetére
Tanárnő feladata volna "mérni".
-
concret_hp
addikt
válasz
kicsitomi88 #245 üzenetére
én még olyan gyerekkel is találkoztam mostanság aki 6.ban nem tudja folyékonyan elmodnani a gondolatait. ezt úgy értsd, hogy 2-3 mondatonként elakad a gondolatmenet, ismétlés, rossz ragozás, hasonlók. és 4es tanuló.
egy dolog hogy valaki fel tudja olvasni a szöveget, egy másik emg hogy mennyit ért emg belőle. és ez utóbbit nem nagyon mérik emlékeim szerint.
-
kokyt
senior tag
mióta mindenki informatikus aki fel tud telepíteni egy windózikszpét.
Mióta informatikus az??? Ezt mint informatikus kikérem magamnak.
Olyan informatikusból aki tud izélgatni Linuxot
Hát azt tudunk, ha kell
De inkább ne kelljen.
alaplapot javítani
Hangyányit mintha eltévedtél volna. Ahhoz neked egy infós sem nem fog hozzálátni
A képzavar kijavítása végett erre találták ki a szelektív hulladék gyűjtést. Szerinted hány ember fogja megfizetni azt az órabért, amit egy olyan villamos mérnök kér el a javításért, aki valóban ért az alaplapokhoz?
LOL
rendesen programozni...
Azt is tudok "kicsit"
A gondod szerintem, hogy túl sok "informatikust" ismersz
Ha 1 esetleg 2 félév informatikai tanulmány állna mögötted, akkor jobban képben lennél, hogy ki milyen munkát fog végezni.
-
adalbert1
veterán
válasz
Crystalheart #254 üzenetére
Abból, hogy a végtermék ára már csökkenni nem fog és jobb évek lesznek a gazdák fognak a legkevesebbet látni szerintem. Eddig se ők tették el a nagy léket, persze azért volt tisztességes hasznuk is.
-
adalbert1
veterán
válasz
Crystalheart #256 üzenetére
Viszont plusz munkaerő biztos kellene hozzá. Ha jól emlékszek, nálunk anno talán ha 2 óvonő jutott egy csoportra, ami 20-30 gyerek volt. Igaz hogy iskolában is ez volt a helyzet, de ott már jobban rá voltunk kényszerítre a fegyelemre, óvodában meg sok mindenkit játékon kívűl nem sok minden érdekelt.
Persze ha jól emlékszem nyelvet már mi is tanultunk fakultatív módon...
Ahova meg általános iskolába jártam felsőtől jól meg volt oldva a gyengébb képességűek problémája, övéké volt az egész C osztály.Meg azért nálunk már alsóban is különvált, hogy ki az akinek van valami logikai érzéke és proplémamegoldó képessége ami kell mondjuk matekhoz, és ki az aki sík hülye hozzá...
-
Crystalheart
őstag
válasz
adalbert1 #253 üzenetére
Nem erőltetést mondtam. Egyébként nem értem, miért zárná ez ki a "szociális kapcsolatok építését" - pl egy sokkal nehezebb dolgot, nyelvet már olyankor is megpróbálnak tanítani. Sőt, kisgyerekkorban általában még nem kényszernek éli meg a gyerek...
Akinek meg nem megy, azzal maradna a hagyományos rendszer, esetleg kicsit több óraszámban, hogy be tudja hozni. Viszont szerintem mindig az a legrosszabb, mikor a gyengébb tanulók visszahúzzák a jobbakat, és a jobbak miatt elhanyagolják a gyengébbeket. Az általános iskolai, de főleg az alsós tananyagban még nincs ilyen elkülönülés, hogy a humán vagy reál tárgyak mennek-e jobban a gyereknek, így lehetne eszerint csoportosítani.
-
CsodaPOK
senior tag
Lehet, hogy már valaki írta, sry, nem olvastam el az összes hozzászólást!
"Tudtommal kb. 1 darab felsőoktatási intézmény van az országban amely nagy és nicnsenek komoly anyagi gondjai: a műszaki egyetem"
Ehhez annyit tennék hozzá, hogy haverom, akit tavaly vettek fel a BME-re, megkapta az aranyos kis szeretetcsomagot nyáron (tájékoztatók stb), és volt benne egy papír, melyben egy matekkorrepetálásra invitálták meg a diákokat, mert első évben sokan buknak (ez is a papírra volt leírva). A pontos szövegre nem emlékszem, de kb ez volt: "az egyetem szűkös anyagi helyzetére tekintettel a tanfolyam ára xy ezer ft."
Szóval vagy baromira sajnáltatni akarták magukat és naa egy kis pénzt fizess, mert olyan rosszul megy nekünk, vagy tényleg....Egyébként még sztem BMF, aminek nem kell paráznia h nincs pénz, legalábbis a NIK-nek biztos nem.
-
Crystalheart
őstag
válasz
adalbert1 #252 üzenetére
Sőt, más szemszögből nem is nagyon érdemes, mert tényleg ez okozza. Minél inkább megyünk a hústermékek felé, a takarmány árának növekedése annál jobba érződik. Tavaly a legtöbb gazdának teljesen veszteséges volt pl disznót tartani, állatonként 2000 Ft veszteség havonta... Az ilyen kritikus időszakokat csak hitellel lehet kihúzni.
Abban lehet reménykedni, hogy mivel a végtermékek ára csökkenni már nem fog, lesz egynéhány jó év, és így az eddigieknél nagyobb bevételt lehet elérni. (A megtermelt javak nagy részét exportáljuk.)
A mezgazdban az a baj, hogy abszolute kiszámíthatatlan, milyen lesz az azévi termés. Rengeteg tényezőtől függ, ezek nagy része pedig az időjáráshoz kapcsolódik...
(Paradicsomot mia pl magunk termelünk, évente többszáz tövet csak a családnak, mert az a legfinomabb
Volt már, hogy két hűtőnk csak azzal volt tele, de elfogyott
)
-
adalbert1
veterán
válasz
kicsitomi88 #248 üzenetére
Hát ebben osztom kicsitomi88 véleményét, szerintem kár eröltetni az olvasni tanulást már óvodában... Főleg úgy, hogy elég nagy különbségek lehetnek az óvodások között. Ált. isk. alsóban bőven van erre idő, ha jól emlékszem nekünk szinte az egész első év az írás-olvasás tanulásával ment el, de ennyi idő elég volt arra, hogy a gyengébb képességűek is eljussanak a megfelelő szintre.
-
adalbert1
veterán
válasz
Crystalheart #242 üzenetére
Ebből a szemszögből is meg lehet közelíteni a kérdést... Hiszen a termés hatással van a takarmányárakra is, amik meg hatással vannak a hús kilónkénti árára is... De kb. lassan már ott tartunk, hogy egy kistermelőnek egyszerűen nem éri meg állatot tenyészteni.
Személy szerint nagyon sajnálnám ha bedőlne teljesen a hazai mezőgazdaság, már csak azért is, mert az import paradicsomok nagy része ízetlen fos. -
kicsitomi88
őstag
válasz
Crystalheart #249 üzenetére
Nem gondolom, hogy ovodaban feltetlenul ezzel kene foglalkozni mikor boven raer kesobb is, inkabb a szocialis kapcsolatok kiepitesere kene hasznalni ezt a kort ahogy nagyreszt most is tortenik.
-
Crystalheart
őstag
válasz
kicsitomi88 #248 üzenetére
Nem ezt mondtam, hanem hogy korábban elkezdjék tanulni az olvasást, mert ha egész kicsi koruk óta látják, akkor sokkal jobban beléjük rögzül. Ugyanakkorra fejeznék be, mint most, csak majdnem olyan szinten tolnák, ahogy beszélnek. (Kishúgom jobban olvas, sajnos kicsit pösze lett
)
-
kicsitomi88
őstag
válasz
Crystalheart #247 üzenetére
Nalunk is igy voltak a dogak mert jo tanart fogtam ki, de az iskolak nagyobb reszeben, nem
lyen esetben is ajánlhatták a tanárok az évismétlést. Amúgy sztem a megoldás az volna, ha már óvodai szinten megtanítanák őket olvasni, ha lehet, hogy aki tud, annak könnyebb dolga legyen később.
Nemár, ha rajtam mulna harmadik vegere kene full jol olvasniuk, ember, a legfontosabb dolog az egesz iskloai tanitasban es az oktatasban, az hogy megtanulsz olvasni. A szerves kemiara egy evet szannak gimibe, olvasasra ne felet mar
-
Crystalheart
őstag
válasz
kicsitomi88 #245 üzenetére
"Nem forogsz gyogypedagoguskorokben ugy latom
"
Hát nem, miért kéne?
Az én második iskolámban amúgy volt gyp. osztály, de oda nem a sima tanulási nehézségekkel küszködő gyerekek jártak, hanem a tényleg fogyatékosok. Nem is volt nagyobb kapacitás, kb egy negyed osztályteremnyi hely...
"Az egy dolog, hogy tud olvasni, de nem erti mit olvas mert szelsebesen megtanitottak vele a betuket s kesz. funkcionalis analfabetizmus, ami az emberek jelentos hanyadat sujtja."
Ilyen esetben is ajánlhatták a tanárok az évismétlést. Amúgy sztem a megoldás az volna, ha már óvodai szinten megtanítanák őket olvasni, ha lehet, hogy aki tud, annak könnyebb dolga legyen később. Kisöcsém sem nagyon érti az olvasott szöveget, ő elsőben tanult meg... ellenben kishúgom nagyonis, és hát arra is emlékszem, én hogy voltam ezzel. Az osztályokat pedig a későbbiekben eszerint kellene kialakítani - szegregáció ide, szeparáció oda, enélkül nehéz kezelni az ilyen bajokat."Nem reprezentatív, de az altalam ilyen szempontbol ismert iskolak(cca 10) egyikeben sem tanitottak igy, leszartak."
Az megintcsak a tanár hibája, nem a módszeré, mert pl a tankönyvben benne van. Egyik óra - Beethoven, élete fél oldalban, másik óra, két műve. harmadik, újabb zeneszerző... stb. Nekünk még dogát is irattak belőlük, ellenben énekelni nem nagyon kellett, hálistennek. (Én jól énekelek, ezért nem szeretek.)"A legfobb gond igen, nem fogalmaznak a gyerekek, torin sem irnak esszet, pedig tan ez az egyik legfontosabb dolog(es az erettsegi alapja mindket targybol)"
Mondjuk középsuliban már keményen ez volt. A dogák az érettségi mintájára készültek nálunk, tehát teszt+ két féloldalas esszé, ennyi fért 45 percbe. -
Mr-Pamacs
senior tag
a:Sajnos mire elvégez az ember egy szakot és mire kikerül lehet hogy már nem kap állást, pedig mikor még kezdte volt rá kereslet. Pl informatikusok pár éve.
b:Nem mindenki ment át,sőt, ez a mumus tárgy a szakon a tanár miatt Én is arra várok h itthagyja az egyetemet, de ahogy elnézem innen teszik koporsóba.
-
kicsitomi88
őstag
válasz
Crystalheart #243 üzenetére
Az alsósok nagyobb része tudja teljesíteni, hogy első végére (!) viszonylag tudjon olvasni. A tanfüzetben akkorra érik el a ZS-t
(Én mondjuk 3 éves koromban tudtam, kishúgom meg 4, mert kicsitkésőbb kezdte érdekelni.) Asszem 20-ig számolni. (Jó, hát első osztályban nem volt sok dolgom, már írásban adtam össze a kezdéskor nagy számokat
)
Nem forogsz gyogypedagoguskorokben ugy latom
Az egy dolog, hogy tud olvasni, de nem erti mit olvas mert szelsebesen megtanitottak vele a betuket s kesz. funkcionalis analfabetizmus, ami az emberek jelentos hanyadat sujtja.
Nyolcadik végéig a tananyagban ez éppen benne van. De míg nagyon kicsi a gyerek, annak te nem tanítasz zenetörténetet, legföljebb népdalokat.
Nem reprezentatív, de az altalam ilyen szempontbol ismert iskolak(cca 10) egyikeben sem tanitottak igy, leszartak.No, személyes sérelmek?
Nyelvtan szerintem rém könnyű, mert a fele elvileg, tanterv szerint úgyis a helyesírás. (Azt meg azért illik.) A mondatelemezgetésnek szerintem sincs sok értelme, nagyobb hangsúlyt kellene fordítani a fogalmazókészség fejlesztésére, de azért azokat is érdemes átvenni, ha már egyszer vannak nyelvtnai szabályok.
Hogy hogyan kell verset elemezni, az megintcsak teljesen tanárfüggő, és nincs előírva.Nem az, hogy szemelyes serelmek, egesz egyszeruen undorito, hogy az agyi kapacitasomat erre kellett szannom negy evig ahelyett annyi jo dolgot tanulhattam volna helyette.
A legfobb gond igen, nem fogalmaznak a gyerekek, torin sem irnak esszet, pedig tan ez az egyik legfontosabb dolog(es az erettsegi alapja mindket targybol)
-
Crystalheart
őstag
Ezt én is hasonlóképpen gondolom, anyni módosítással, hogy szerintem az itthon maradóknak a tandíj nagyobb részét kellene jóváírni a jövedelemadóból, így jobban megérné itthon maradni. Tehát amit aztán vissza kell fizetni, az vagy semennyi, vagy egy jelképes összeg legyen.
-
Crystalheart
őstag
válasz
kicsitomi88 #202 üzenetére
Az alsósok nagyobb része tudja teljesíteni, hogy első végére (!) viszonylag tudjon olvasni. A tanfüzetben akkorra érik el a ZS-t
(Én mondjuk 3 éves koromban tudtam, kishúgom meg 4, mert kicsitkésőbb kezdte érdekelni.) Asszem 20-ig számolni. (Jó, hát első osztályban nem volt sok dolgom, már írásban adtam össze a kezdéskor nagy számokat
)
A hülyeség szerintem az, hogy az olyan gyerekekkel, akik nem elég érettek rá, nem foglalkoznak eleget. Az előző rendszerben ha a gyerek első osztályban "bukott" úgymond, annak nem volt hivatalosan is maradandó dokumentációja, így két éve volt megtanulni írni-olvasni. Amióta "vissza lehet kérni", azóta a szülő dönt, néha rosszul, de annak marad is nyoma papírban is.
"Mennyivel masabb lenne atvenni egy matematikus eletet aztan belemenni a felfedezesekbe, ugyanez fizikanal es kemianal meginkabb."
Ez ma is így van, a matekkönyvekben a fejezetek (felsőtől) így kezdődnek. Persze a legtöbben max az ipse nevét jegyzik meg, mert minek többet?"A testnevelesoran ne az legyen mint oly sok helyen: 10 perc futas, 20 perc gimnasztika, 5 perc labda aztan irany az oltozo, hanem sportolhassanak szabadon."
Elmondom, kb. mi lenne: alsóban fogócska és kidobó, felsőben foci és esetleg kosárlabda, már ha van egyáltalán kosár, és jónapot, senki semmi mást nem csinálna."Az enekora ne szolmizalasbol es nepdalokbol hanem egy egesz zenetortenet korszakat felolelo folyamatbol alljon."
Nyolcadik végéig a tananyagban ez éppen benne van. De míg nagyon kicsi a gyerek, annak te nem tanítasz zenetörténetet, legföljebb népdalokat."Normalis nyelvtanitas, nem ertek hozza de baj van, mivel a tanarok nem tudtak 12 ev aktiv nyelvtanitassal sem semmilyen szintre hozni, erettsegim 4es lett, meg se tudok szolalni."
Ezzel kb egyetértek, bár nekem volt általános suliban egy nagyon jó angoltanárom. Színdarabokat adtunk elő évente angolul, énekeltünk meg verseket írogattunk. Amit ma tudok, azt tőle meg az MMORPG-kből tanultam kb."Hagyjuk el a nyelvtanbol az olyan hulyesegeket mint linearis kohezio, meg ilyen olyan ala fole rendeltseg. Legyen fakultans ora az adott szakosoknak, es ne kelljen úgy verset elemeznem, hogy sajat gondolatom nem lehet."
No, személyes sérelmek?Nyelvtan szerintem rém könnyű, mert a fele elvileg, tanterv szerint úgyis a helyesírás. (Azt meg azért illik.) A mondatelemezgetésnek szerintem sincs sok értelme, nagyobb hangsúlyt kellene fordítani a fogalmazókészség fejlesztésére, de azért azokat is érdemes átvenni, ha már egyszer vannak nyelvtnai szabályok.
Hogy hogyan kell verset elemezni, az megintcsak teljesen tanárfüggő, és nincs előírva.Végtére is az egész tanárfüggő... Egy tényleg jó tanárra odafigyel minden gyerek, és motiváltnak érzik magukat.
-
Panther
HÁZIGAZDA
válasz
Mr-Pamacs #239 üzenetére
a: Ezért kell olyan szakra mennie az embernek, amit utána csinálni is akar, illetve tud is (tehát van rá igény). Éppen ezért lenne ez jó a büfészakok ellen. De ha Mo-n nem tud elhelyezkedni, mehet külföldre is, nem gond. Aki meg olyat tanul, ami se Mo-n, se külföldön nem eladható tudás, hát, azt nem hiszem hogy támogatni kéne...
b: Nos igen, ilyen sajnos mindig van. De mint a példa is mutatja, azért végül átment mindenki. Mindenesetre ezeket a tanárokat ki kéne rúgni, ezek nem hiszem hogy az általam javasolt rendszerben rejlő hibák lennének.
-
Mr-Pamacs
senior tag
Ezzel csak 2 gond van:
a: Ha kikerül az egyetemről és nem kap mukát a diplomás szakmájában? Mert jelen esetben ez nem v.színű MO-on.Nincs miből fizetni pedig vissza kell.Annak meg nincs értelme h elmész egyetemre utána meg elhelyezkedsz varrónőként.b: Nem csak a diákon múlik h lesz-e diplomája.Nálunk van olyan tanár aki egy egész szakot elhúzott mert rosz kedve volt. Aztán a dékán rászólt h nem kéne mert következő évben a ráépülő tárgyon nem lesz senki. Köv vizsgán átment szinte mindenki.Ez megint nem volt jó mert a ráépülő tárgyon fix létszámot tudott csak befogadni.
Másik eset:van olyan tanár az egyetemen aki miatt már nem egy diák átkényszerült másik intézménybe/szakra. -
hcl
titán
válasz
kicsitomi88 #219 üzenetére
Informatikusból nincs hiány, mióta mindenki informatikus aki fel tud telepíteni egy windózikszpét.
Olyan informatikusból aki tud izélgatni Linuxot, alaplapot javítani, rendesen programozni... ...na, olyanból, hiány van :-)
-
Wolverine
félisten
válasz
kicsitomi88 #202 üzenetére
Csak egy példát emelnék ki: gimis magyartanárom verselemzéskor mindenkiből kiverte a saját véleményét; tankönyvi szöveggel nem juthatott senki sem négyes fölé. (kevesebb fantáziával rendelkező osztálytársaim szívtak is emiatt...) Épp emiatt mindig megdöbbenve hallottam, amikor arról meséltek, hogy más tanárok a saját vélemény miatt húztak le embereket akár érettségin is...
-
Panther
HÁZIGAZDA
Úgy látom végülis már kb kihoztátok, de tulképp kb így kéne megoldani sztem a felsőoktatás itt leginkább tárgyalt problémáját (ti. hogy a képzésre fordított pénz nem térül meg sok esetben):
A képzése alatt mindenki egy diákhitelhez hasonló "tandíj-hitelt" kap, legalábbis hivatalosan, de ezt a kezébe sem veheti, hanem azonnal a saját képzésére fordítja az állam. Így nem tudja elkölteni piára, bulira, bármi másra. (A megélhetéshez marad a diákhitel ahogy eddig.) Így tulajdonképpen az egyszeri tanulónak nem kell tandíjat fizetnie, de mégis kell: amikor befejezi (így vagy úgy) az egyetemet. És lehet ez is nyugodtan a két évvel korábbi fizetése (de min. minimálbér) százalékában törleszteni, mint a diákhitelt.
- Ha elvégzi, kimegy külföldre, 5x annyit keres, simán ki tudja fizetni. Az állam nem nyer rajta semmit, de legalább nem is veszít.
- Ha elvégzi, és itthon áll munkába, akkor kisebb fizetésből a százalék miatt kevesebbet kell törlesztenie. Esetleg elképzelhető adókedvezmény is mellé, amit szintén törlesztésre fordít az állam. A tanuló nyer, mert jobb munkát kap, az állam nyer mert több adót fizet a több bér után az újdonsült dolgozó (ráadásul a képzésének az ára is visszajön).
- Ha nem végzi el, és esetleg ezt már látja a második évben, akkor érdekelt benne a tanuló hogy minél előbb kiszálljon, mert így kevesebbet kell visszafizetnie. Vagy akár nem is megy olyan szakra, amivel nem akar vagy nem tud foglalkozni majd dolgozóként.Persze, a gazdag gyerekek meg oda mennek ahova akarnak, mert nekik nem számít. De ez miért baj? Úgyis kifizetik utána, akkor meg kárt nem okoznak. Sőt, munkát adnak a tanároknak. Ha a gazdag családnak megéri erre fecsérelni a pénzét, hát hajrá.
-
Algieba
őstag
válasz
kicsitomi88 #229 üzenetére
Megosztom veled a pszichológia szent grálját.
Az egész a gyermekkorban kezdődik. A gyermek világának a közepe az anya. A gyermek minden erejével az anyja figyelmét és gondoskodását követeli, és ha megkapja nagyon nagyon boldog. Később felfogja a világ nem éppen anya-én rendszer szerint épül fel, de még a Nap sem tekinthető a világegyetem középpontjának. Oké, ilyenkor a gyermek oszt-szoroz és beéri kevesebbel, ami táplálja lelki fejlődését, pl. biztató szavak.
Ha egy gyermek nem bír a gyötrő biztonság-vágyával, és az anya nem veszi észre, hogy a gyermek kezd begőzölni a magánytól, akkor beindul a kóros lelki folyamat. A gyermek lázad, és rombol. Személyiség függő, hogy kint vezeti le a szorongását vagy bent. Az egész 5 éves korra lezárul, és onnan már kész, taccsra van menve az emberpalánta. -
Algieba
őstag
válasz
kicsitomi88 #227 üzenetére
Ez nem így működik, vagyis nem minden esetben lesz az öngyötrő nyusziból vérnyúl. Valószínűleg magam csináltam ki magamat. Van ilyen. A lelki hülyeségek józan ésszel feldolgozhatatlan önbüntetések.
-
adalbert1
veterán
válasz
kicsitomi88 #219 üzenetére
Oké, infósból kicsit több kell, de szerintem ennek az az oka, hogy sokkal újabb terület, mint mondjuk egy jogász vagy közgazdász... Pl.: a cég is ahol dolgozom indulásakor a 90-es évek közepén még papiron intézett mindent.
A legjobb megoldás talán az lenne, ha az állam a mindenkori piaci igényeknek megfelelően támogatna egyes szakokat, és amire a közeljövőben semmi szükség, azt kőkeményen fizetőssé tenni. -
adalbert1
veterán
Amennyire én látom ennek hosszabb távon az lehet az oka, hogy lenyomták az árakat a sok külföldről behozott vacakkal. Közben a kilónkénti önköltségi ár egyre jobban nőtt (ugye táp, széna, szalma, emberek költsége, üzemanyag, stb). A legnagyobbat így sem a kistermelők, hanem a felvásárlók kaszálják az egészen, akik továbbadják a vágóhidaknak az árút. Viszont egész nagy cégeknél ahol van keverőüzem, állatnevelés, vágóhíd, feldolgozás, ott gyakorlatilag csak ők és a piac többi szereplője szabnak határt az áraknak.
-
Algieba
őstag
Egy félév alatt megtanultam olvasni. Ősöm adta a maflásokat, én meg erősen koncentráltam a betűkre, hogy elkerüljem az újabb ösztönző csapást.
Garantált a módszer! Egyedül egyik húgomat nem volt ereje kezelésbe venni, és ő nem is tanult meg olvasni. Végül a hugi felmentést kért magyar nyelvből olvasási zavarra hivatkozva és megkapta.Sajnos, a matematikához senki sem értett a családomban, így azt nem tudták beleverni a tök fejembe. Talán nekem meg matematikából kellett volna felmentést kérnem, de az én időmben nem volt még ilyen úri huncutság, így aztán elhasaltam belőle. Második hasalásnál, már elment a kedvem az oskolától. Elmenekültem a szégyenem helyéről.
Azóta is két oldali iskola fóbiám van. Persze az önképzést nem hagytam abba, és kedvem szerint gazdagítom a tudásomat.
Mi a baj az oktatási rendszerrel? Személyes gondjaim: az osztályban klikkesedés volt. Egyik klikk sem fogadott be. A tanárok okostojás rajongók voltak, és mindegyik szaki kiválasztotta az osztályból a maga kedvencét, akit aztán versenyeken futtathatott. Az osztfőnk egy "szatyor" (nyanya) volt, aki sose vitt el minket csoportkovácsoló osztálykirándulásra. Ráadásul a gimis osztály osztott volt, egyik fele németet, a másik emelt szintű biológiát tanult. Egyedül a biosz tanár volt jó arc. Ő a tantárgya rajongója volt, és minden erejével igyekezett beleverni a sunyító fejünkbe a biológiát. Sose tudta meg, hogy bírom a stílusát. Neki köszönhetem, hogy álmomból felverve is felsorolok egy rakás latin fajnevet.
Számomra nyűg volt az iskola zárt világa. Sehol egy értelmes cél, csak a stressz.
Utáltam. Ha rágondolok, kiver a víz, pedig az eltelt évek alatt sokat keményedtem. Rémálom, nem buli, nem közösség, nincsenek szép emlékek. Azok a borzalmas iskolás évek... Sose lennék újra gyerek!!!!!A testnevelés óra pedig megfejelte az egészet, mert sose voltam egy akcióhős típus, amolyan kétballábas szerencsétlenség inkább. A tanár jókat szórakozott a kedves osztályommal együtt az ügyetlenségemen.
Azok a boldog diákévek. Csak tudnám, miért folynak a könnyeim...
-
tkazmer
addikt
válasz
kicsitomi88 #214 üzenetére
lehet, hogy bruce willis szétlőtte az agyamat (most fejeztem be a die hard 4-et), de ezt most nem értem
-
tkazmer
addikt
válasz
adalbert1 #215 üzenetére
Meg amúgy is az egész mezőgazdaság hanyatlik, legalábbis amennyire belelátok az állattenyésztés része biztosan, egy jó 10 éve sokkal nagyobb pénzek voltak benne.
a kaja ára egyre jobban meg fel, ez hogy lehet?
bár valóban, az állattenyésztés tényleg lehet, hogy bajban van, elsősorban a gabonafélékre nőtt meg az igény.. -
adalbert1
veterán
Az orvosos példára: ez sem megoldás, de az sem, hogy egyik távoli rokonunk valami agyspecialista, erre évek óta külföldön dolgozik... Magyarán ki lett fizetve a k. drága képzése, és a társadalom ennek semmi hasznát nem látja.
A büfé szak témához: btk-ra nyílván sok olyan ember jár, aki soha nem fog a megszerzett papírjának megfelelő munkát végezni, mert nincs annyi munkaerőre igény. Persze ez ugyanúgy megvan informatikusok és közgazdászok között is.
szerk.: kicsitomi88: nyílván ez is igaz.
-
adalbert1
veterán
válasz
philoxenia #23 üzenetére
Érdekes, ismerek olyan agrármérnököt, aki fizikai munkát végez (persze az már lehet hogy az ő bénasága, hogy nem tudott elhelyezkedni).
A másik példa meg családon belül van, 2 diplomával (takarmányozás és állattenyésztés, nem röhög!) 40 év szakmai tapasztalattal vezető pozícióban van.
Meg amúgy is az egész mezőgazdaság hanyatlik, legalábbis amennyire belelátok az állattenyésztés része biztosan, egy jó 10 éve sokkal nagyobb pénzek voltak benne. -
tkazmer
addikt
válasz
kicsitomi88 #202 üzenetére
nos a nem állami iskolákban az alsósokkal kapcsolatos elképzeléseid nagyrészt teljesülnek, legalábbis amennyire tudom. (nem állami alatt a waldorfot és az amerikai iskolát értem, többet nem ismerek. az amerikai isk.ben pl többet játszanak, (ezalatt közösségépítő szándékú játékokat, mint pl kisebb színdarabokat stb kell érteni))
a waldorfban megvan amit a fizikáról, és kémiáról írtál, a tesi órákkal kapcsolatban szintén megvan a sport mind a waldorfban, mind az amerikai és angol isk-ben, sőt megkockáztatom a sek-ben és a francia iskolában is.
a nyelv pedig nyilván az angol, amerikai, francia illetve spanyol iskolákban nem komoly probléma, és nem csak az adott iskola anyanyelve, tudnak más nyelvet is. -
tkazmer
addikt
válasz
kicsitomi88 #204 üzenetére
nem olyan misztikus dolog, és tudnak produkálni egész jó eredményeket a laza fegyelem és a másrétű elvárások mellett is.
waldorf egyébként, nem walford -
Vladi
nagyúr
válasz
kicsitomi88 #202 üzenetére
Húúúhaaaa.
Nagyon kemény és sokrétű témát vetettél fel. Erre egy egész topik is kevés lenne...Kicsit jobban belelátok ezekbe a dolgokba, úgyhogy összefoglalom az ezzel kapcsolatos tapasztalataimat:
- A magyar oktatás az első évtől kezdve.... vacak.
- Minden eszköz, módszer - amiket felvetsz azok közül is - megvan ennek rendbetételére. Rengeteg kialakult oktatási módszer van. Rengeteg technika, szemlélet stb. A magyar nyelvhez igazított olvasástanítási rendszer is.
- Ezeket mégsem használják.
- Nagyon komoly és hosszan tartó átalakításra lenne szükség.
- Hiányzik az ehhez szükséges akarat, pénz.Én így látom.
-
kicsitomi88
őstag
Ki-ki unalomban
Feldobok egy témat.
Ma magyar oktatas szvsz nagy gondjai:
Az alsosok ahelyett, hogy tenylegesen olvasni, irni es szamolni tanulnanak, eneklessel es rajzzal egybekotve, mar azt hiszem harmadiktol olyan hulyesegeket tanulnak mint, termeszet, nehol tori, meg egy csomo felesleges ora. Van ahol az az elvaras, hogy elsoben karacsonyra olvasson a gyerek.
Nagyon specifikalva van az oktatasunk. Valami olyan rendszert kene talalni melyen egy tantargy keretein belul tanulnank az irodalomtortenetet, történelmet és művtörit es ezek segedtudomanyait, pl földrajz egy része.
Sokkal altalanosabb, filozofikusabb tudast kene atadni fizikabol, kemiabol valamint a matematikat nem ennyire feladatokra illetve definiciokra felosztva tanulni. Mennyivel masabb lenne atvenni egy matematikus eletet aztan belemenni a felfedezesekbe, ugyanez fizikanal es kemianal meginkabb.
A testnevelesoran ne az legyen mint oly sok helyen: 10 perc futas, 20 perc gimnasztika, 5 perc labda aztan irany az oltozo, hanem sportolhassanak szabadon.
Az enekora ne szolmizalasbol es nepdalokbol hanem egy egesz zenetortenet korszakat felolelo folyamatbol alljon.
Normalis nyelvtanitas, nem ertek hozza de baj van, mivel a tanarok nem tudtak 12 ev aktiv nyelvtanitassal sem semmilyen szintre hozni, erettsegim 4es lett, meg se tudok szolalni.
Hagyjuk el a nyelvtanbol az olyan hulyesegeket mint linearis kohezio, meg ilyen olyan ala fole rendeltseg. Legyen fakultans ora az adott szakosoknak, es ne kelljen úgy verset elemeznem, hogy sajat gondolatom nem lehet.
Velemenyek?(sztem nem irtam megvalosithatatlan dolgokat)
-
Vladi
nagyúr
válasz
kicsitomi88 #200 üzenetére
Este van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mérlegeli a csúcstechnológiás chipgyártásból való kilépést is az Intel
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- Dolce Gusto
- A HyperOS 3-ra helyezi a fókuszt a Xiaomi
- Futás, futópályák
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Apple asztali gépek
- További aktív témák...
- ÚJ AMD Ryzen 5 3600 4.2GHz Socket AM4 BOX Processzor - Áfás számla & garancia
- ÚJ AMD Ryzen 5 5600X 4.6GHz Socket AM4 OEM Processzor - Áfás számla & garancia
- AMD Ryzen 7 7800X3D Processzor - Készletről Azonnal - Áfás Számla & Garancia
- Asus TUF Gaming B650M-Plus DDR5 AM5 Alaplap - Számla & Ingyenes Szállítás
- Gigabyte 850W 80+ Gold P850GM Full Modular - Számla & Ingyenes Szállítás
- Update 07.30. - Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
- Bomba ár! Dell Latitude E6420 - i5-2GEN I 4GB I 250GB I HDMI I 14" HD I W10 I Gari!
- Bomba ár! HP 255 G7 - AMD A4 I 4GB I 128SSD I HDMI I 15,6" FHD I Radeon I HDMI I W11 I Cam I Gari!
- IKEA (HAVREHOJ) tablet tartó
- ÁRCSÖKKENTÉS Dell Latitude E6320 notebook eladó