Erről jut eszembe, hogy egyik volt középiskolás osztálytársnőm közgazd-progmatekon végzett... Szerintem alaplapot nem tudna javítani, de nem is az a dolga.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
adalbert1
veterán
Ebből a szemszögből is meg lehet közelíteni a kérdést... Hiszen a termés hatással van a takarmányárakra is, amik meg hatással vannak a hús kilónkénti árára is... De kb. lassan már ott tartunk, hogy egy kistermelőnek egyszerűen nem éri meg állatot tenyészteni.
Személy szerint nagyon sajnálnám ha bedőlne teljesen a hazai mezőgazdaság, már csak azért is, mert az import paradicsomok nagy része ízetlen fos.
adalbert1
veterán
Hát ebben osztom kicsitomi88 véleményét, szerintem kár eröltetni az olvasni tanulást már óvodában... Főleg úgy, hogy elég nagy különbségek lehetnek az óvodások között. Ált. isk. alsóban bőven van erre idő, ha jól emlékszem nekünk szinte az egész első év az írás-olvasás tanulásával ment el, de ennyi idő elég volt arra, hogy a gyengébb képességűek is eljussanak a megfelelő szintre.
Crystalheart
senior tag
Sőt, más szemszögből nem is nagyon érdemes, mert tényleg ez okozza. Minél inkább megyünk a hústermékek felé, a takarmány árának növekedése annál jobba érződik. Tavaly a legtöbb gazdának teljesen veszteséges volt pl disznót tartani, állatonként 2000 Ft veszteség havonta... Az ilyen kritikus időszakokat csak hitellel lehet kihúzni.
Abban lehet reménykedni, hogy mivel a végtermékek ára csökkenni már nem fog, lesz egynéhány jó év, és így az eddigieknél nagyobb bevételt lehet elérni. (A megtermelt javak nagy részét exportáljuk.)
A mezgazdban az a baj, hogy abszolute kiszámíthatatlan, milyen lesz az azévi termés. Rengeteg tényezőtől függ, ezek nagy része pedig az időjáráshoz kapcsolódik...
(Paradicsomot mia pl magunk termelünk, évente többszáz tövet csak a családnak, mert az a legfinomabb Volt már, hogy két hűtőnk csak azzal volt tele, de elfogyott )
CsodaPOK
senior tag
Lehet, hogy már valaki írta, sry, nem olvastam el az összes hozzászólást!
"Tudtommal kb. 1 darab felsőoktatási intézmény van az országban amely nagy és nicnsenek komoly anyagi gondjai: a műszaki egyetem"
Ehhez annyit tennék hozzá, hogy haverom, akit tavaly vettek fel a BME-re, megkapta az aranyos kis szeretetcsomagot nyáron (tájékoztatók stb), és volt benne egy papír, melyben egy matekkorrepetálásra invitálták meg a diákokat, mert első évben sokan buknak (ez is a papírra volt leírva). A pontos szövegre nem emlékszem, de kb ez volt: "az egyetem szűkös anyagi helyzetére tekintettel a tanfolyam ára xy ezer ft."
Szóval vagy baromira sajnáltatni akarták magukat és naa egy kis pénzt fizess, mert olyan rosszul megy nekünk, vagy tényleg....
Egyébként még sztem BMF, aminek nem kell paráznia h nincs pénz, legalábbis a NIK-nek biztos nem.
Crystalheart
senior tag
Nem erőltetést mondtam. Egyébként nem értem, miért zárná ez ki a "szociális kapcsolatok építését" - pl egy sokkal nehezebb dolgot, nyelvet már olyankor is megpróbálnak tanítani. Sőt, kisgyerekkorban általában még nem kényszernek éli meg a gyerek...
Akinek meg nem megy, azzal maradna a hagyományos rendszer, esetleg kicsit több óraszámban, hogy be tudja hozni. Viszont szerintem mindig az a legrosszabb, mikor a gyengébb tanulók visszahúzzák a jobbakat, és a jobbak miatt elhanyagolják a gyengébbeket. Az általános iskolai, de főleg az alsós tananyagban még nincs ilyen elkülönülés, hogy a humán vagy reál tárgyak mennek-e jobban a gyereknek, így lehetne eszerint csoportosítani.
adalbert1
veterán
Viszont plusz munkaerő biztos kellene hozzá. Ha jól emlékszek, nálunk anno talán ha 2 óvonő jutott egy csoportra, ami 20-30 gyerek volt. Igaz hogy iskolában is ez volt a helyzet, de ott már jobban rá voltunk kényszerítre a fegyelemre, óvodában meg sok mindenkit játékon kívűl nem sok minden érdekelt. Persze ha jól emlékszem nyelvet már mi is tanultunk fakultatív módon...
Ahova meg általános iskolába jártam felsőtől jól meg volt oldva a gyengébb képességűek problémája, övéké volt az egész C osztály. Meg azért nálunk már alsóban is különvált, hogy ki az akinek van valami logikai érzéke és proplémamegoldó képessége ami kell mondjuk matekhoz, és ki az aki sík hülye hozzá...
adalbert1
veterán
Abból, hogy a végtermék ára már csökkenni nem fog és jobb évek lesznek a gazdák fognak a legkevesebbet látni szerintem. Eddig se ők tették el a nagy léket, persze azért volt tisztességes hasznuk is.
kokyt
senior tag
mióta mindenki informatikus aki fel tud telepíteni egy windózikszpét.
Mióta informatikus az??? Ezt mint informatikus kikérem magamnak.
Olyan informatikusból aki tud izélgatni Linuxot
Hát azt tudunk, ha kell De inkább ne kelljen.
alaplapot javítani
Hangyányit mintha eltévedtél volna. Ahhoz neked egy infós sem nem fog hozzálátni A képzavar kijavítása végett erre találták ki a szelektív hulladék gyűjtést. Szerinted hány ember fogja megfizetni azt az órabért, amit egy olyan villamos mérnök kér el a javításért, aki valóban ért az alaplapokhoz? LOL
rendesen programozni...
Azt is tudok "kicsit"
A gondod szerintem, hogy túl sok "informatikust" ismersz Ha 1 esetleg 2 félév informatikai tanulmány állna mögötted, akkor jobban képben lennél, hogy ki milyen munkát fog végezni.
concret_hp
addikt
a: miért jelenleg van értelme ugyanennek?
vagy fullba vagy sehogy :D
(#261) concret_hp válasza kicsitomi88 (#245) üzenetére
concret_hp
addikt
én még olyan gyerekkel is találkoztam mostanság aki 6.ban nem tudja folyékonyan elmodnani a gondolatait. ezt úgy értsd, hogy 2-3 mondatonként elakad a gondolatmenet, ismétlés, rossz ragozás, hasonlók. és 4es tanuló.
egy dolog hogy valaki fel tudja olvasni a szöveget, egy másik emg hogy mennyit ért emg belőle. és ez utóbbit nem nagyon mérik emlékeim szerint.
[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
(#262) Crystalheart válasza concret_hp (#261) üzenetére
Crystalheart
senior tag
Tanárnő feladata volna "mérni".
Crystalheart
senior tag
A gazdák nagyobbik része nem bedolgozónak termel, hanem pl az őstermelők szinte mindegyike közvetlenül viszi piacra vagy eladja helyben, vagy adott esetben a földműves a saját állatainak használja fel, meg más állatoknak adja el. Gondolod, máshogy kifizetődne? Sajnos nem, még így sem nagyon. A nagyüzemi termelésben is az üzemeknek többnyire bérbeadott földjeik vannak.
Crystalheart
senior tag
Plusz munkaerő, és? Eleve kellene, mert az osztályok létszáma 30 körül van, ami nagyon magas. Az ideális alsós osztály 15-20 fő, azzal még talán lehet rendesen bírni, figyelni egy-egy gyerekre is.
(#265) kicsitomi88 válasza Crystalheart (#264) üzenetére
kicsitomi88
őstag
Inkabb le se irom mennyi lenne egy idealis osztalyletszam, mondjuk alsoban, de nem ketszamjegyu.
90 87.5 87.8 87.5
(#266) kicsitomi88 válasza Crystalheart (#264) üzenetére
kicsitomi88
őstag
Tevedtem, 15 valoban jobb, szocialis kapcsolatok etc.
90 87.5 87.8 87.5
finest
őstag
Ez az érvelés a kedvencem. A megoldás véletlenül sem az, h (emeljük) konszolidáljuk a fizetéseket, javítsuk az életszinvonalat, hanem az, h büntessük meg azt, aki nem éri be azzal a kevéssel/szarral, ami van.
Ez átalánosságban is jellemző a mai politikára. Pl. az M0-ás bővítése helyett ki akarnak tenni 4 fix trafit, meg megemelik a büntetési kategóriákat. Ettől majd biztos megszűnnek a dugók.
Nagy önzőségéükben itt a legtöbben nem értik meg, h az átlagember adójából simán fedezia gyermekei oktatását és az államháztartási hiányért nem az oktatásban rosszul elköltött "súlyos" pénzek a felelősek.
Tessék már egy kicsit körülnézni, h a sokat emlegetett szakmunkásokat, akikre nagyobb szükésg lenne mint a marketing, jogász, bölcsész szakosokra, miylen környezetben képzik. Nézzetek meg egy szakiskolát pl. Ozd környékén, ahonnan mosta tanárverős hírek jönnek! Aztán gondoljátok meg, h akarnátok-e , h a gyereketek oda járjon. Vajon azokra a gyerkekre elkölti az állam a szülők adóforintjait? - Egy fenét.
A szakmai képzés egy nagy nulla. Jövő évtől a szobafestők számára kötelező a 10. osztály elvégzése (eddig a nyolc osztály volt, ill. a 16. életév betöltése a szakmára jelentkezés feltétele), de srolhatnánk a példákat. Vajon azért csinálták, h ők is tudjanak majd idézni az Odüsszeiából (ahogy philoxenia említette) vagy csak bújtatják kicsit a munkanélkülieket?
A tendencia valójában az, h egyre kevesebben jelentkeznek szakmára és egyre többen akarják a gyerekeket (rossz tanulmányi eredményük ellenére) érettségit adó szakközép/középiskolai/gimnáziumi osztályokba iratni. És erre föl persze rosszul vannak az egyetemek, h a tanulók szinvonala meg minden.
De a szülők igénye mégis az, h érettségit, diplomát kapjon a gyerek. Még akkor is, ha mindenki tudja, h egy jó szakmával többet kereshetne. Erre mondom, h vannak társadalmi igények, amikkel szemben nem lehet kategórikusan kijelenteni, h márpedig túl sok a diplomás, menjen kapálni a gyerek!
A felsőoktatásban tanulók miatt verni a tamtamot, ahogy korábban említettem, egy marginális probléma amellett, h mi történik az általános és középiskolai oktatásban, mert lényegesen kevesebb embert érint. Csak ez most olyan jó, trendi, lehet szidni kicsit az értelmiséget, meg lehet fokozni a társadalmi ellentéteket.
[ Szerkesztve ]
“Don’t shoot, I’m Globish.”
DArchAngel
tag
Ahogy látom, a végére csak politika lett ebből is.
Nem olvastam el az összes hsz-t, ezért csak az írásról nyílvánítok véleményt.
Nagyjából egyetértek vele.
A probléma valóban ott van, hogy mindenki diplomát akar, mert azt hiszi, azzal szabad az út a Kánaánba. Esetleg még akar lébecolni pár évet a szülők pénzén.
Nem értem, miért félnek ennyire a kétkezi munkától, a felelősségvállalástól. Nem kétkezi munkás vagyok, de voltam már párszor.
Büfészakok pedig mindaddig lesznek, míg igény lesz rájuk, hiszen bevételt jelentenek.
''Hand of fate is moving, and the finger points to You...''
Crystalheart
senior tag
Azért sztem az érettségi minimum, aki azt nem tudja teljesítani, az inkább a szobámat se fesse ki. A szakmai képzések java úgyis a technikum, ötödév, nem csak a felsőoktatás létezik érettségi után :|
(#270) concret_hp válasza Crystalheart (#262) üzenetére
concret_hp
addikt
igen. volna.
vagy fullba vagy sehogy :D
tkazmer
addikt
[OFF]A megoldás véletlenül sem az, h (emeljük) konszolidáljuk a fizetéseket,
mégis mi lenne a fizetésemelés fedezete?
Vajon azokra a gyerkekre elkölti az állam a szülők adóforintjait? - Egy fenét.
1: valóban nem annyit költ rájuk az állam, amennyit a szülők adóznak. nagy valószínűséggel jóval kevesebbet. ózd pont nem az a környék, ahol olyan jó lenne az adómorál, illetve olyan magasak a fizetések, amelyekből aztán sok adóbevételre lehetne számítani
2: most akkor a csányi sándor is reklamálhat, mert az évi több milliárdnyi befizetett adóját nem a gyerekeire költik?
ja, az mo-s bővítése éppen napirenden van, még a választások előtt készen akarnak lenni az első részével [/OFF]
azzal egyébként egyetértek, hogy kifejezetten fontos lenne szakmunkásokat képezni.
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
"Ezt mint informatikus kikérem magamnak."
Kikérheted, én is informatikus vagyok, és a falat kaparom azoktól a retardáltaktól akik mostanában informatikus címén kimásznak egyes felsőoktatási intézményekből. Nem mintha én sok mindenhez értenék, sajnos :-( De pl. ki szoktam próbálni a programjaimat (amikor még programoztam) nem mint itt a munkahelyemen egyesek.
Szerencsére vannak még kivételek, csak az arányok rosszak :-(
"Olyan informatikusból aki tud izélgatni Linuxot
Hát azt tudunk, ha kell De inkább ne kelljen."
Na ja, de mennyi frissen végzettről mondható ez el? Én meg már hetek óta csak a melóhelyen látok winnyózt szerencsére.
Alaplap javítás - OK, nem feltétlenül az infós dolga, de ha valaki hardvere szakosodott, akkor akár tudhatja is. Az már erős hozzáértésre vall. Ez olyan mint "Az igazi programozó hexa számológép nélkül megtalálja a hat megabyte-os dumpban a hibát." :-)
Hát, az hogy sok informatikust ismerek? Ismerek párat. Nyilván a saját ismereteimből vonom le a következtetéseimet, de ahol nem is olyan régen végeztem, az nem egy kis intézmény. És azok az emberek, akiktől a falat kapartam,most valahol informatikusok...
A tanumányokról meg annyit hogy 1 elektronikai műszerész, 1 számtechtanár, 1 mérnök informatikus végzettség. És sajnos nem érzem azt hogy túl sokat tanítottak volna ezeken az iskolákon, pedig nem vagyok túl okos gyerek. Ez a nagy baj. (Alaplapokat viszont már nem egyet támasztottam fel hardveresen :-) )
Mutogatni való hater díszpinty
Az nem baj hogy nem tud alaplapot javítani. Nem követelmények írtam, nem ettől lesz valaki jó szakember, ha még valaki esetleg félreértené.
Amit tanult, ahhoz ért-e? Ez a lényeg, ez az ami manapság sok esetben hiányzik.
Mutogatni való hater díszpinty
Crystalheart
senior tag
Elindult-e azon az úton, amin elindították? Ez itt a kérdés, mert úgysem tanítanak meg sehol annyit, amennyi az adott témához kell, amire szakosodni akar az ember. Én még csak az ötödévet járom, de a szakdolgozatomnak a 80%-át nem a suliban szedtem össze, azokhoz a tanárom már nem ért
#64791808
törölt tag
Szerintem ennyi a lényeg, ezen nincs mit ragozni, az összes többi tandíjas írogatás szócséplés
[ Szerkesztve ]
You're right. Sajnos még az úton elindítás sincs rendben a legtöbb helyen.
Szakdogákkal hasonlóan voltam :-) Alig találkoztam a konzulensekkel :-)
Mutogatni való hater díszpinty
concret_hp
addikt
elég baj lenne, ha annyi lenne egy szakdolgozast, hogy leírod még1szer amit már tanultál
vagy fullba vagy sehogy :D
(#278) Crystalheart válasza concret_hp (#277) üzenetére
Crystalheart
senior tag
Programozó vagyok/leszek, és tökéletesen elég volna az is, ha csinálnék Delphiben egy médialejátszót (lol, az húdebonyolult) vagy egy sima fórumos weblapot, és mindezt dokumentálom 40 oldalban. Ez már ötös, ha megfelelő a doksi :\ Csak ippeg én megyek OSZTV-re, ezért úgy gondoltam, nem árt kicsit többet. (Szorít az idő kissé, doksi még sehol, még programozom, de 11-én már le kéne adni beköttetve, 17-én verseny... O.O)
[ Szerkesztve ]
(#279) concret_hp válasza Crystalheart (#278) üzenetére
concret_hp
addikt
diplomamunkára gondoltam
vagy fullba vagy sehogy :D
Ja. De ne már hogy a kozulensnek fingja ne legyen a témáról, amit elvállal... Ő ugyanis azért van hogy ha elekadtál, segít, ill. ha az ő kutatási területén írod a dogát akkor is ő vezeti az adott munkát...
Mutogatni való hater díszpinty
(#281) Crystalheart válasza concret_hp (#279) üzenetére
Crystalheart
senior tag
Jah, hát igen, az kicsit más kategória
Teszt (Felső)Oktatási helyzet