Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nb_store

    csendes tag

    válasz nagyito88 #88 üzenetére

    Kedves nagyito88!

    Először is köszönöm.
    Igen a TOSHIBA a hírével ellentétben (nálunk az ostoba forgalmazó az árverseny miatt megpróbált "olcsó" terméket csinálni belőle, eladhatatlanná téve ezzel a premium kategóriás Tecra és Portégé modelleket) nem rossz vétel. Először is a TOSHIBA talán az egyetlen gyártó, ahol probléma esetén nem fogod érezni, hogy kelet-Európai vagy és nem számítasz, csak egy statisztikai kerekítés vagy a rendszerben.
    Bár számomra a TOSHIBA a mostani közép és felső kategóriás modellekkel nagyon elk**vult (műanyagházas, idétlen design-ú Portégé???), el kell ismernem, hogy hozzá adott szolgáltatásban itthon (hangsúlyozom itthon) number one.

    Még egy érdekes dolog ami kimaradt a consumer gépekről tudni érdemes dolgok közül:
    Megfigyeltétek már, hogy egy üzleti notebook mennyi idő alatt fut ki? És egy consumer?
    Nos az "igazi" üzletiek minimum 1 teljes, de gyakran másfél, vagy ritkán akár 2 évig is forgalmazottak. Ezzel szemben a consumer szériák életciklusa csak hónapokban mérhető a legjobb esetben is csak fél évig futnak.
    Hogy miért baj ez utóbbi? A válasz nagyon egyszerű: gyenge, hiányos "support".
    Ez mit is jelent pontosan? Például megfelelő szoftver driverek hiányát, kompatibilitásbeli gondokat (a legtöbb Vistás consumer gépre a régebbi XP-t maximum csak felszenvedni lehetett, míg az üzleti modellek teljesen XP kompatibilisek maradtak).
    De a suppor nem merül ki a szoftverben sajnos. A hardver elemek gyors és sokszor már átláthatatlan fejlesztése és csereberélése közepette (csak hogy megfeleljen a minél modernebb specifikációknak, hogy a consumer vásárló ezt válassza) a gyártóknak nagyon komoly gond a garanciáztatás. És ez az idő elteltével hatványozódik. Például ha egy 2 és fél éves üzleti gép szervizbe kerül alaplap hibával (ma már sosem javítják, csak cserélik), az annak idején nagy számban legyártott alaplapok miatt feltehetően, az esetek 98%-ban azonnal van hozzá alkatrész és a javítás meg van pár nap alatt. Ugyanez consumer esetén fordított, szinte biztos, hogy nem lesz alaplap (főleg, ha az adott szériával még gondok is voltak) és tuti hogy várni kell. Már akkor nyertünk, ha a gyártó elismeri a felelősségét. Ilyenkor szokott előfordulni, hogy több hónap után sem képesek "javítani", majd felajánlanak egy teljesen más típusú gépet cserébe. És az ügyfél eközben anyázik, hogy "nem férek az adataimhoz", "nekem munka eszköz a gép", stb. stb. Nos igen, akkor nem ilyet kellett volna venni, mert ez tömegcikk, a német Hans megveszi magának és amikor 1 éves lesz akár működik, akár nem lecseréli egy modernebbre, mert tudja mit vett, mert megteheti és mert az új már megint jobban tetszik. Hiszen erről szól a fogyasztói társadalom, ilyen a consumer fogyasztó. A gond az, hogy a magyar átlag bemegy a hipermarketbe és a kosárba beteszi karácsonykor a szaloncukor mellé a csilivili laptopot is százezerért. Megveszi hitelre, vagy az összes megtakarításából, abban a tudatban, hogy olyan ez mint a TV-je, csak ez laptop, ez is elmegy majd egy jó 10 évig. Aztán jönnek a meglepetések, az anyázás, hogy ez a márka szar, meg az is, meg hogy hogy lehet ez amikor ilyen sokba került...

    Igazából nem is a notebook vagy másnéven a számítógépgyártók a hibásak. Nekik meg kellene felelniük rengeteg, egymást ütő, felülíró elvárásnak a piac részéről. A probléma az alkatrészgyártókkal és az általuk diktált őrült tempóval, az általuk gyártott temérdek selejttel (amit átnevezve kiadnak) és a felhasználók számának növekedésével (ami nem egyenes arányos a tudatos felhasználókénak növekedésével) van. A számítógépgyártók egy óriási piacon versenyeznek, ahol tömegeknek lehet eladni, ha te vagy a leggyorsabb (jelensz meg a technikai újításokkal), te vagy a legszebb (jól cseng a neved és a design is szép lett) és még olcsónak is tűnsz. Csak hát csodák nincsenek. Erre a legjobb példák a borzalmas és gyakorlatilag használhatatlan (tisztelet a kivételnek) netbook-ok.

    Sokszor azt nem értem, hogy nekünk kereskedőknek problémás feldolgozni azt a tömérdek változást, ami 1-2 hónap alatt a consumer notebook piacon végbemegy (lásd ASUS, aki ugyanabba a házba akár 18 féle alaplapot is gyárt egy életciklus alatt), akkor hogy képesek a gyártók ezeket a termékeket ilyen gyorsan, problémamentesen megalkotni. A válasz sehogyan. A hardveripar egyre inkább kezd hasonlítani a szoftveriparra, ott is félkészt veszel, de ott legalább jönnek a javító patch-ek...

    üdv,

    Gergely

Új hozzászólás Aktív témák