Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz dabadab #42 üzenetére

    "Persze el lehetne kepzelni egy olyan curriculumot is, ahol a Z80 assemblertol jutnak el a fiatalok a template metaprogramminghoz"

    attol ovjon meg minket az eg. harom olyan gepet lattam eletemben, mindharmat muzeumokban. papiron ASMnek meg nulla ertelme van, mert egy darab fecni nem ad feedbacket. egyebkent meg harom ev alatt vegig lehet menni proceduralis C++tol es lowlevel Ctol model driven developmentig jol megvalasztva a fokuszt, legalabbis nekem a BSC szinte teljesen lefedte a vertikalis skalat. de ebbe toltelektargy meg nemi extra alapozas nem fer bele.

    python egyebkent erdekes, bar szerintem az picit tul script. igazabol meg php lenne erdekes mert tenyleg konnyu benne kodolni, mas kerdes hogy emiatt a php programozokrol vannak olyan velemenyek, hogy csak osszedobjak a kodot. cserebe javahoz kepest is faek egyszerusegu es pillanatok alatt van az embernek sikerelmenye. kinezetre meg azert valamit emlekeztet a C#/java/C++ harmasra, illetve a scriptnyelvekre is. viszont erre c++al kezdunk, php jellemzoen elsoev vegi / masod / harmadeves anyag programtol fuggoen.

  • nkmedve

    őstag

    válasz dabadab #42 üzenetére

    "Egyreszt jo esellyel igen, masreszt ami akkor lesz, az a C# es a hasonlo nyelvek tovabbfejlesztese lesz."

    Pont erről beszélek, hogy nem magát a nyelvet kell tanitani, hanem az elveket ami alapján működnek, és amit lehetőleg az utódok majd továbbvisznek. A nyelvet csak a szemléltetésre kell használni.

    Hogy világos legyen, én nem mondtam, hogy C fejlesztőket kell képezni az egyetemeken, hanem hogy vannak szakirányok ahova hasznos ha van az embernek egy minimális alapja belőle, tehát úgy mint 1. év 1. féléves tárgy látom értelmét, később lehet C#-ot tanulni 3.5 éven keresztül, ha valakinek arra van szüksége. Persze aki indulásból C# fejlesztő akar lenni, annak fölösleges, de nem hiszem hogy az egyetem elején ezt bárki el tudja dönteni azelőtt, hogy használta volna a nyelvet valaha.
    Pl. ahol nekem jól jött az az egy félévnyi C:
    - Néhány régebbi Mac projekt a munkám során (modern programozás ide vagy oda, nem mindig dolgozik az ember modern projekteken, sok helyen van még C kód)
    - Mikrokontrollerek programozása egyetem és praktika alatt, ami amolyan hobbi is volt egyben

    Megjegyzem, hogy mi egyetem alatt használtunk Assembly-t, C-t, C++-t, Java-t, C#-ot, F#-ot és még talán más nyelveket is amikre már nem is emlékszem. A lényeg viszont nem az volt, hogy most egy nyelvet megtanuljunk tökéletesen, hanem hogy ezekkel legyenek szemléltetve bizonyos témák: struktúrált, OO, funkcionális programozás, VM, managed/unmanaged kód, metaprogramozás, kompilátorok, stb.
    Amellett tanultunk 7 féle matek tárgyat, adatbázisokat, analóg/digitális áramkoröket, képfeldolgozást, 3D grafikát, UI dizájnt, MI-t, stb. Ez érdekes módon mind belefért a 4 évbe. Persze egyikből sem lettünk specialisták, de nem hiszem, hogy ez lenne a lényeg az alapképzés végén, aki az akart lenni az tanult tovább még két évet, koncentrálva egy-két specifikus dologra. Még igy is ez az alaptudás nekem elég volt eddig néhány lényeges dologra:
    - Munkagyakorlat alatt mikrokontrollerekkel dolgoztam (terveztem egy nyákot, és leprogramoztam a mikrokontrollert rajta), fizetést is kaptam érte. Kellett oda Assembly, C tudás, és alap elektro ismeretek.
    - A diplomamunkámat FPGA alapú képfeldolgozásból csináltam, amihez kellett némi C++ ismeret is. Pénzt kerestem vele, és nem utolsó sorban imádtam rajta dolgozni.
    - Kb. azonnal kaptam munkát külfüldi cégnél, ahol C++ és ObjC-ben programozok (néha Java, C# is becsúszik), képfeldolgozással, 3D grafikával kapcsolatos projekteken. Nagyon változatos munkáim vannak, úgyhogy nem unatkozom egyáltalán. Bár alapvetően C++ fejlesztő vagyok, nem riadok vissza semmi mástól sem, legyen az C#, Java, Javascript, HTML, PHP, Python (legutóbbihoz még nem volt szerencsém, de simán lehet a jövőben)
    Ha mondjuk 4 évig C#-ot tanitanak nekem (vagy esetleg Delphit, amire a liceumi anyag alapján számithattam), akkor ezek közül kb. egyik sem jött volna össze, de cserébe expert lehetnék belole és dolgozhatnék egy itthoni cégnél kevesebb pénzért dögunalmas projekteken.

    Ezekkel csak azt akarom mondani, hogy nem kell idejekorán túlspecializálni a diákot, jobb neki időt hagyni hogy döntse el mit akar kezdeni magával. Lehet hogy végül teljesen másban leli örömét mint amit liceum végén gondolt (én is elég nagy változáson mentem át az egyetem évei alatt). Nem utolsó sorban igy marad alternativája is. Nekem pl. az FPGA még mindig a szivem csücske, nem kizárt hogy a jövben fogok még azzal is foglalkozni.

    (#44) Catman: egyetértek

Új hozzászólás Aktív témák