Ez nem vásárlói szemlélet, hanem a marketing, amely aztán kimossa a vásárlók agyát.
Ez annak az esete, amikor valaki a puskát hibáztatja a gyilkosságért, nem az embert, aki elsütötte.
Manapság mindenki marketingezik, ahelyett, hogy jó munkát végezne
Ez nem igaz, a marketingtevékenységre azért van szükség, hogy az emberek tudatában legyenek a terméknek és felhívják az előnyeire/tulajdonságaira a figyelmet. Normális marketingtevékenység nélkül manapság eláshatod magad, mert olyan széles a termékpaletta, hogy az egyszeri vásárlónak túl kusza. Ez állati jól látszik a kicsi/free/opensource cuccokon, nem azért nem használják őket, mert szarok (néha persze azok), hanem mert nem tudnak róluk az emberek. Aztán nézd meg a Firefoxot, abból mi lett.
gépünkre kapcsolódva szokásaink elemzéséből pontosan tudják, hogy a fogyasztók 90%-ának tudatossága nem haladja meg egy majomét
Az a helyzet, hogy ez egy jó szemlélet. Ha a piacnak Crysis kell szép grafikával, de nulla élménnyel/történettel/akármivel, akkor minek erőltessék meg magukat, minek cukrozzák a szart, ha az emberek többsége eldobja a cukrot, és lenyeli a szart?
Szerinted mi történt?
1. eset: a gonosz kiadók kőkemény neveléssel elérték, hogy az emberek többségének sekélyes és szar igényeik legyenek
vagy
2. eset: egyszerűen rájöttek, hogy a szart ugyanúgy el tudják adni, mert azt is veszik, mint az állat; akkor meg minek dolgozzanak többet?
hányan hisznek egy remek grafikájú szoftvert "király"-nak, még ha az amúgy játszhatatlan is
Lásd fentebbi példa. Ha erre van igény, ilyen terméket fognak adni. Ha majd arra lesz igény, hogy 500 órás játékidejű szerepjátékokat, vagy fél évig tartó gondolkodtató kalandjátékokat adjanak ki, akkor hidd el, tele lenne ilyesmivel a piac.
az agymosással (marketinggel) sokkal nagyobb (többszörös) hasznot zsebelnek be, mint egy kiváló minőségű szoftverrel
Ne haragudj, durva leszek, de aki a marketinget, szűkebben a reklámokat hibáztatja a hibás döntéseiért, az egy komplett idióta, vagy csak nem akarja elismerni, hogy ő volt a hülye, és másra keni a felelősséget. Mellesleg ezen a területen dolgozom, ha már itt tartunk...
Az a baj, hogy sokan még azt hiszik, hogy a szoftverek őértük készülnek. Nem, a pénzünkért készülnek
Könyörgöm, mi az, hogy "őértük"? Persze, hogy pénzért készülnek. Mivel ez egy üzletág. Mellesleg attól, hogy valami pénzügyileg sikeres, még lehet jó is... ott a Wow. Szerintem ugyan egy kalap szar az egész, de a világ MMORPG játékosainak 50+ százalékát viszi, ami mégiscsak jelent valamit.
elszedhessék tőlünk, akár minőségi munka hiányában is
Az "elszedhessék" az egy nevetséges frázis egy szórakoztató termék esetén. Lehet, újat mondok, de nem kötelező megvenni. Ismered a "vote with your dollar" elvet?
Egyébként van jó pár példa arra, hogy egy-egy program évekig csúszott, és a vásárlók megvárták, majd örömmel rohantak érte a boltokba, amikor megjelent
Van. Ahogy te is mondod, ritka. Másrészt pedig ne felejtsd el, hogy ilyen esetekben Heroes-okról, Civilization-ökről van szó, aminek pici és zárt piaca van. De pl. ki az a hülye, aki az FPS-ét (ami ugye manapság az ultrapopulár stílus PC-n) hónapokig késlelteti, és esetleg emiatt belecsúszik egy másik (jobban propagált) konkurens termék kiadásába?
Pl. ha a Bioshock-ot a Crysis után adták volna ki, garantáltan kopogott volna a padlón. Pedig mennyivel színvonalasabb játék? Sokkal.
És olyan programot kell Karácsonyra, Húsvétra, filmhez időzítve, stb. kiadni, amely amúgy nagy valószínűséggel totális bukás lenne
Ez egy hülyeség. Nézd már meg, hogy mikor hajlandóak vásárolni az emberek... egész évben húzzák az új tévé megvásárlását, de egy EB vagy olimpia miatt elkapkodják az összes lcd-t. Az meg még szép, hogy az árus ebből hasznot akar húzni, "le akarja aratni a termést". Te nem akarnád?
Vagy te egy nyitott strandot télen akarsz üzemeltetni nyár helyett?
Részemről az a cég veszt piacot, amely szar terméket ad ki, mert többet nem veszek tőle semmit, nem pedig az, amely x időpontnál később adja ki a terméket, de jó.
Vásárlásnál három dolognak kell összefonódnia: a várásrlásra való hajlandóságnak, az árnak és az időpontnak. A legtöbb ember, ha mondjuk megvesz januárban egy játékot (magának, gyerekének), akkor nem fog még egyet februárban is venni, csak mert kijött egy másik. Várni meg relatyve kevesen várnak, főleg ünnepekkor, amikor többnyire ajándékozásról van szó.
MP3, Divx és társaik tömörített formátumok, max. annyit lehetne kérni értük, mint a tömörítés foka.
Ebben teljesen egyetértek. Egy korábbi hozzászólásomban már írtam, hogy számomra zenevásárlásra egy olyan bolt lenne az ideális, ahol X összeg fejében Y mennyiségű letöltést kapok (pl. 10€ = 1 giga, vagy akármi, most csak ex has), és ennek fejében válogathatok egy online store-ban, ahol különböző minőségben is megvannak a zenék. Ha valaki az 1 gigájából 1000 darab 160kbps-es mp3-at akar, akkor csinálja, ha én meg 2 darab lossless wma-s (vagy akármilyen) albumot, akkor hadd szóljon.
Személy szerint jó minőségű dvd-nél rosszabb megjelenésű filmet nem vagyok hajlandó nézni. Mellesleg részemről elégedett vagyok a műsoros dvd-árakkal (na nem a magyarokkal, ahhoz közöm nincsen).
A marketing vs minőség dolognál meg maradjunk a következőben: aláírom, hogy jól kitalált marketingtevékenység rosszabb terméket is el tud adni, de az a piac, ami eltart egy olyan céget, ami "átb*ssza" őket, az megérdemli, hogy fizessen, mint az állat.
A sikerhez a jó marketing és a jó termék egyaránt kell. Hiába jó a terméked, ha senki nem tud róla. Ezt meg kellene érteni.
[ Szerkesztve ]
Sectumsempra - For Enemies