Hirdetés

2017. augusztus 20., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Mi a Warez? Bűn vagy kényszer?

  • (f)
  • (p)
Írta: |

A warez tiltott dolog. Ezzel mindenki nap mint nap szembesül, amint belép a PH! oldalára,...

[ ÚJ TESZT ]

A warez tiltott dolog. Ezzel mindenki nap mint nap szembesül, amint belép a PH! oldalára, hiszen az Alapelveknek az egyik legszigorúbban vett pontja. Mégis sokszor találkozni esetekkel, amikor valakit warez miatt kell banolni. De miért is warezol az, aki csinálja?

Az ASVA álláspontja szerint minden illegális, még a "biztonsági másolat" is.

A leggyakrabban emlegetett okok közé tartozik, hogy egyszerűen nincs pénze eredeti játékra a warezoló személynek. A játékok többsége 10.000.Ft.- környékén mozog, tehát van egy hangyányi realitás abban, ha az ember nem veszi meg az összes új játékot. Azonban vannak olcsóbb játékok is, és egy idő múlva a legújabb játék is megfizethető lesz. Vagy például léteznek gyűjtemények, amelyben több eredeti játék - vagy a játék és a kiegészítői - jutányos áron megvásárolhatók. Tehát ez nem lehet mentség arra, hogy warezoljunk.

Szintén sokan érvelnek azzal, hogy pusztán a játék megismerése miatti célból töltik le azokat. Azaz, mielőtt az ember kiadna egy olyan termékért pénzt, amit nincs lehetősége visszavinni, előtte megnézi azt. (Ha a játék nem indul el, bugos, optimalizálatlan, stb.). Igaz, mostanában egyre kevesebb játékból adnak ki Demó-változatot, de többek között a PH! fórumán is azért vannak majdnem minden játékról és programról topikok, hogy utána lehessen járni ezeknek.

Másik gyakori eset, amikor egy játék az Egyesült Államokban előbb jelenik meg, mint Európában. Sokszor egy hónap eltérés is lehet, és ilyenkor sokan egyszerűen nem tudják kivárni az európai megjelenést. Pedig általában az európai kiadók nem egyszer magyar felirattal adják ki a játékokat, elősegítvén a szélesebb körbeni elterjedésüket.

Mostanában kezd elterjedni az interneten keresztüli aktiválás, még single-player játékoknál is, és ez azokat, akiknek nincs internet, szintén kalózkodásra kényszerítik. Sajnos a kiadók már kezdik elveszíteni a hitüket a másolásvédelmekben, a crackerek pár nap alatt feltörik a legbiztonságosabbnak hitt védelmeket is. És hát sajnos nem egy védelmi eljárás néha visszafelé sült el (Pl. a StarForce-eset, amikor nehézkesen indultak el a játékok az eredeti lemezzel.). De ezeket a hibákat javították - igaz, sokan szívtak miatta -, így megintcsak nem lehet ok arra hogy warezt használjunk. És az interneten keresztüli aktiválást is kiszedték több programból a megjelenést követően. Lásd: Bioshock.
(Javítás: Az egyszeri aktiválás megmaradt, csak az aktivációk limitjét szedték ki.)

A végére hagytam a legfontosabbat (szerintem): Az AKARAT!
Aki AKARJA, az meg tudja szerezni az eredeti szoftvereket, játékokat. Vannak olyanok is szép számmal, akik akkor sem vesznek eredeti szoftvereket, ha van rá pénzük. És sajnos a legtöbbször ők is ösztönöznek másokat a kalózkodásra. "Miért dobsz ki pénzt a filmekre? Töltsd le ingyen. Mi vagy te, gyökér?" Az ilyen emberek felelősek sajnos leginkább a warez népszerűségéért.

A warez végeredményben a lopás egy formája. Amit nem tud az ember megvenni, arról le kell tudni mondani. Ha belegondolunk, a gépet magát - a vasat - sem lopkodja össze az ember innen-onnan. (Pedig beh jó lenne egy Quad-core csúcskonfig GeForce GTX 280 SLI-vel.).

Ui.: Remélem hogy semmilyen tiltott dolgot nem sikerült leírnom, így nem fogják törölni az írásomat.

Üdv. Vistaboy.

Hirdetés

Hirdetés

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.