- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Szólánc.
- Mr.Csizmás: Bestbuy travel, utazós, kirándulós topic - szállások, jegyek
- GAI: 150k+
Új hozzászólás Aktív témák
-
matej013
tag
Szerintem ennek a 13 éves gépnek már megtérült az ára.
De igazad van, egyébként régi álmom, hogy egy első generációs i7-es gépet rakjak össze, ami viszont már elég potom-összegekért lehetséges. Múltkorában néztem, hogy 9000 Ft + 2000 Ft-ért már Kínából behozhatnám a 950-es i7-et, csak a lap brutálisan drága hozzá.
-
Shing
őstag
Nem szabad azokból a leírásokból kiindulni. Konkrétan ott tartunk, hogy 10 éves quad procikkal lehet játszani. Pl. itt összehasonlítottak egy tuningolt xeont (ami 10 éves q6600-al egyenlő) egy mai I7-tel. [link]
Alig van különbség. Amikor azt mondták, hogy jönnek majd a nextgen konzolok és emiatt jobb PC-s portok akkor nem bullshiteltek. The Division, Rainbow Six Siege, Rise of the Tomb Raider, Battlefield 1, Overwatch... fellehetne sorolni a legtöbb mai AAA játékot és ha egy 10 éves proci nem is elég hozzá, de egy 7-8 éves Phenom II igen. Ha fontos a 60FPS, akkor egy 6 éves I5-2500k, de az is milyen régi már...
Amit tényleg gyakrabban cserélni kell az a videokártya, de én pl. még az új Tomb Raidert HD6870-es kártyával toltam ki, szóval 6 év után is használható. De a Battlefield 1 beta is jól futott HD felbontásban.
Szóval ezeknek a shader modelles időknek már vége, hogy megveszed a hardvert és 2 év múlva nemhogy szarul futott a játék, hanem el sem indult.
Szerintem nem érdemes ilyen Pentium 4-eseket használni, hiába elég mondjuk emailezéshez. Ha megveszel egy mai gépet mondjuk 10-15 évre akkor szépen lassan visszajön az ára a jobb fogyasztás, energiagazdálkodás miatt. Sokat fejlődtek a PC-k ebből a szempontból is.
-
Shing
őstag
válasz
Kisgépkezelő #10 üzenetére
Igen, ami elindult az legalább jól is futott. Ma már sajnos kihalt a belépőszint, egy 20 ezres Intel proci IGP-je többet tud ezeknél.
Nekem egy "Geforce 4 MX440 with AGP8x" nevű kártya volt. 128mb, 128bites verzió. A legdurvább játék amit futtatni tudtam vele az a Tomb Raider Anniversary volt. 2007-es játék, de nem kellett hozzá shader model. Talán még 1024x768-ban is szépen futott és nem voltak grafikai hibák sem.
-
Kisgépkezelő
senior tag
Nekem egy ilyen radeon X550-en döglött be az eredeti játékhűtés ventillátora, úgyhogy egy huszárvágással rákókányoltam valami Tualatin PIII S370-es hűtését. Olyan légáram nem volt a gépházban, hogy passzívan nem forrjon fel, úgyhogy muszáj volt megtartani rajta a ventillátort is amivel együtt tekintélyes 4 slotnyi helyet foglalt el. Persze én nagyon büszke voltam rá akkoriban. -
bacsis
Közösségépítő
ne felejtsük el a sok esetben teli a ventillátorokkal telibaszkodott gépházakat sem, amiknek olyan volt a hangja hogy attól féltünk, hogy felszáll.. persze akkoriban ez nem számított, a léyneg hogy hűtsük a prescott magos Celeront mert hiába indultak 3GHz-es órajellel már akkoriban is vérszegéynek voltak, azt legalább 4GHz-ig kellett őket húzni hogy hogy a tetves NFS Undeground 2 ne legyen proci limites
-
matej013
tag
Nem is tudom, hogy hány házhoz hívtak ki akkoriban, amikor nem futott egy játék a gépükön és, hogy nézzem meg.
Első dolgom az eszközelőbe vezetett, hogy az-e a probléma, amit gyanítok (Geforce 4 mx)
Volt is belőle tapasztalatom, nem is tudom, hogy hány fajta MX kártyát láttam, de sosem volt két egyforma.
Kedvencem 2008 környékén volt, amikor az egész 478 Socketes gép egy csili-vili brutál plexis gépházba volt szó szerint beb*szva, olyan neon fényáradatban, hogy a vak is látná a fényét, az AGP slotban pedig ott vigyorgott a 64 megás mx.
Ó, és persze egy ilyen konfigról nem hiányozhat az agyonmoddolt Vistás kinézetű XP sem.
-
bacsis
Közösségépítő
válasz
Kisgépkezelő #10 üzenetére
Igen, az X1000-ben volt, de az X800-X700-X600 stb kártyákban nem, s ezek a Geforce 6000-es szériávaal egy időben jöttek ki, amik már tudták.. PErsze a megjelenéskor ebből nem volt túl sok hátrány, mert alig-alig hazsnálta valami, ileltve nem is volt kötelező sokáig, majd amikro kötelező lett, addigra meg azért lett majdnem mindegy, mert ahova tényleg kellett, ott már a Geforce 6000-es széria is kevés volt, lásd 3Dmark06 SM3.0 teszt egy Geforce 6600-al... Mondjuk a 6800Ultrák azért még tudták tartani magukat
Sajan a Geforce4 MX már akkor sem volt jó, mikor megjelent.. semmi köze nem votl a tényleges Geforce4-hez, csak a neve passzolt..igen, megjelenéskor azért még eldöcögött rajtuk ez az, aminek elég volt az Onlx Directx7... de aztán ez elég gyorsan megváltozott, az igazi Geforce4 TI-k, na azok tényleg sokáig jók voltak, míg elég volt a DX8.1... a konkurenciának akkoriban futott a Radeon 8500/9000-es szériája, utóbbi a 9000-es ezerszer jobb választás volt, mert árban a Geforce4 MX440-460 szintjén volt, s igaz tény, telejsítményben is ezt tudta, deeee viszont volt Directx8.1 támogatás -
Kisgépkezelő
senior tag
Jó volt az a GF4 MX, ahhoz képest, hogy mennyibe került rengeteg játék futott vele nagyon simán. Egyébként mostanában is kaphatóak nagyon régi alsókategóriás kártyák, például a GF210, vagy a (Terrascale architektúrás) Radeon R5 230 .
@bacsis: Az X1000 szériában már volt SM. 3, ha jól emlékszem. Talán csak néhány kivétel volt, mert mintha lett volna pár gyengébb kártya ami előző generációs chipet kapott.
-
Shing
őstag
Rossz idők voltak. Sokan ma sem mernek drága PC-t építeni az ilyen tapasztalatok miatt... Hiába van DX12 is, nem sok vizet kavart, mindennek van DX11 portja, van ami még jobban is fut úgy. Az első DX11 videokártya széria év végén lesz 8 éves.
Amúgy volt sztem rosszabb időszak is. Pl. Geforce 4 MX széria még 2004-ben is kapható volt. Ha játékra vetted semmit nem ért a DX7 supportjával, de teljesítményben is elég gáz volt már.
-
bacsis
Közösségépítő
X850-ből nem colt XTX, csak XT, és XT PE (Platinum Edition)
Viszont teljesen igazad van/volt... Én kicsit előtte, még 2006-ban cseréltem az X800GTO-mat egy X1950PRO AGP-s példányra, majd a Dirt-öt egy ideiglenes Radeon HD2600PRO-val csapattam, de biza igen, sajna akkor előjött a Radeon X széria SM3.0 supportjának a hiánya... sokáig megoldottak mindent erőből... Aztán jött egy hírtelen váltás...
Mondjuk akinek meg Geforce-ja volt, az sem járt sokkal jobban, mert ahova meg kellett az SM3.0 minimumba is, ott már egy 6800GT is sokszor elvérzett, vagy épp hogy elég teljesítménye volt... -
matej013
tag
válasz
Kisgépkezelő #5 üzenetére
Az R400-as kártyák nagyon brutál teljesítményt produkáltak.
-
Kisgépkezelő
senior tag
Akkoriban épp az ATi csinálta azt, hogy kispórolta a "jövőt" a kártyáiból, cserébe úgy emlékszem, hogy az R400 architektúrára épülő kártyák sokkal jobb teljesítmény/fogyasztás mutatóval bírtak mint a konkurens GeForce 6xxx széria tagjai. Pechükre hirtelen megjelent az SM.3 és semmit sem ért az előző gen a legújabb játékokban, miközben a GeForce tulajoknak semmi gondjuk nem volt. Emlékszem nekem is az emlegetett Bioshock volt az első ami nem indult el emiatt. Érdekes, hogy mostanában az Nvidia spórol az új technológiákon, de az elmúlt pár évben nem volt olyan hirtelen változás, mint akkoriban, így nem futottak bele akkora zakóba mint annó az ATi.
-
KISDUCK
addikt
Hogy muzsikál mostanság a X1950GT?
-
matej013
tag
Szia!
Csak megosztottam egy gyerekkori emléket. Lassan kiheverem, de még mindig rémálmaim vannak.
Persze minden generációnak megvoltak az áldozatai, de a DX9 és a DX10 között volt a legnagyobb kitolás a gyártók felől. Az X850-et 2004-2005 környékén gyártották és talán 2-3 évig lehetett használni, sőt igazából addig se, mert 2006-ban a Rainbow Six Vegas hozta magával az SM3-t és 1 év után már nem tudtál játszani egy játékot egy felső kategóriás kártyával. Ma viszont pedig egy GTX 580-al is lehet játszani 2017-ben, pedig az egy 6 éves videókártya már.
-
Erunosta
tag
Szia!
Köszönjük, hogy megosztottad a gondolatod. Viszont érthetetlen miért most írtad ezt meg, közel 10 év után. Ekkora szívfájdalom ez számodra még mindig? Másrészről bizony volt sok lényegi különbség az említett shaderek között. A shader 3.0 ilyen újdonságokat hozott mint HDR renderelés, parallex mapping, transparent water. Sokkal jobb vízeffektet produkált mint az elődje, az árnyékokat is jobban kezelte mozgó felületeken, a falak egyenetlenségei mélységet kaptak nem csak egy sima felületre húzott tapéta hatást keltettek már.
Azt viszont aláírom, hogy csúnya marketingfogás volt ez. Mikor direkt nem kompatibilis egy játék visszafelé. Ez egyértelműen a játékfejlesztők és a videokártya gyártók háttérben megkötött szerződéseik eredménye volt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Aorus B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB ZALMAN I3 NEO 650W
- BESZÁMÍTÁS! Asus B550M R9 5900X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 4070 SUPER 12GB Be Quiet! Silent Base 601 850W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5700X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 4070 12GB NZXT H710I Be Quiet 650W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R3 3100 16GB DDR4 120GB SSD 1TB HDD GTX 1050 Ti 4GB ZALMAN S2 TG Chieftec 500W
- Új HP VICTUS Gamer Tervező Laptop 15,6" -30% Bivaly i5-12500H 12Mag 16/512 RTX 4050 6GB FHD 144Hz
- AMD GAMER Setup! Rèszletre is!
- Apple iPhone 16 Pro Max 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3037, 96% Akkumulátor
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G, H730 1GB, áfás
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3025
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest