Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Digitális Állampolgárság Program
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Milyen mosógépet vegyek?
- Rap, Hip-hop 90'
- Tomb Raider Remastered I-III
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
ncc1701
veterán
válasz Hieronymus #8 üzenetére
Megvallom, lehet optimista voltam a 3 évvel. De egy ilyen korú autót évente át kell nézni alulról, és kezelni a gondokat.
-
...és ott fogsz tartani, h 3 év után megint rozsdaboglya...
Inkább 3 hónap és a hegesztés mellett már megjelenik a rozsda.
Nem elég a szétrohad részeket kipótolni. A teljes autón kívül - belül rendbe kell tenni a korrózió védelmet. A teljes festéssel együtt a költség többszörösen meghaladhatja a jármű értékét a korosabb autók esetében.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
ncc1701
veterán
válasz Krugszvele #1 üzenetére
Ahogy írták: a kasztni legyen makulátlan. Ott kegyetlen el tud szállni a történet, 70-80eft/elem a fényezés, lakatos munka horror, és szerintem igazából az országban van kb 5 ember, aki jól dolgozik, nem valószinű, h kifogod őket, és ott fogsz tartani, h 3 év után megint rozsdaboglya az egész.
Motort, ilyesmit "bárki" meg tud henkölni egy ilyen korú autón. De ha hengerfejes, és javítani kell, akkor ne legyen kétséged, ugyanannyiért fogja csinálni a gépműhely, mint egy vadi új kocsi cuccát, mert ugyanannyi a meló vele.
Szerintem az ilyen romantikus történetek, mikor feltámasztanak egy lepusztult autót csak akkor működnek, ha a tulaj sk csinál mindent, és nem számolja a munkaórákat, azaz hobbi,szerelem projekt. Namost egy swift nem ilyen. -
válasz Hieronymus #5 üzenetére
Kedves egybegyűlet.
Az első kollégának válaszolnék a Suzuki témában.
Az elgondolása nem lenne rossz, de én egy másik szemszögből közelíteném meg a problémát.
Méghozzá csak akkor vágjon bele, ha van szerelője aki biztosan nem veri át és olcsón be tudja szerezni az alkatrészt. A többire a többiek felvetései kiválóak, nem tudok belekötni. Én javasolnék alapból az típusnak az áraknál a tetejéből megindulni, de nagy körültekintéssel. A rozsda és a törés az első... Ha valamelyik fenn áll, akkor Gazdasági totálkár azonnal kb..Vagyis de egybe. Én nem gondoltam, hanem pontosan tudtam hogy ez lesz. Már a megvételkor számoltam a dolgok jórészével.
Az eladás nem feltétlen azért van mert szar lenne a kocsi, hisz sokat utazunk vele, muteréknál napi használatban van.
Inkább az hogy egy erősebb benzinest akarok. És még mielőtt valaki azt mondja, hogy de a fogyasztás.
Na nálam az pont a negyedik szempont.A megvételre szánt kocsinál az első a külső esztétikai állapot, a második a belső, a harmadik az hogy minden működjön benne. A fogyasztás ez után jön csak.
Nyilván pontosan tudom, hogy a biztosítás is több, a teljesítmény adó ecetere...Ezzel mindenkinek számolni kell valahol.
Biztosan lesz következő rész
Ha más nem új sorozat Level 2 vel[ Szerkesztve ]
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
-
Királyom!
Mindig jó kedvel vártam a következő részét az írásodnak. Remélem a búcsúzóul lesz még 27. rész
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
8th
addikt
válasz Krugszvele #1 üzenetére
Én néhai Swift tulajként lebeszélnélek a régi Swiftről már ha régi Swift alatt erre gondoltál. Ha sikerül hagyatékból megkaparintani valami garázsban tárolt teljesen rozsdamentes egygazdás tip-top bácsiautót akkor esetleg, amúgy abszolút felejtős.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Krugszvele #1 üzenetére
"Így a végén kb. 1 millió ft-ból lesz egy olyan autó, ami "jó" lesz."
Lalikirály is gondolta az elején. Most lesz eladó az autója.
Az autó minden alkatrészét megeszi az idő. Az anyag elfáradására nincs orvosság a cserén kívül.
Ebben az írásban is rá találsz olyan részre, ahol a frissen cserét alkatrészt kellett úrra cserélni, mert más alkatrész tette tönkre.Ha az elgondolásod működne, nem lenne használt autó kereskedelem. 5 évenként elegendő lenne egy nagy karbantartás és mehetne 50 évig az autó. De ez nem működik.
A használt autó vásárlás motivációja, hogy szerencséje lesz a vásárlónak és keveset kell a járműre költeni, mint kalkulálható ráfordítás. De csodák nincsenek.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Krugszvele #1 üzenetére
Járható út az is amit felvázoltál, veszel egy öreg kotlát és kicserélsz rajta mindent. Csakhogy a történetnek sose lesz vége, beleborítasz egymilliót, felújítod a motort,váltót, futóművet. Ez rengeteg idő, és akkor sem lesz teljesen százas, ha készen vannak a munkálatok. Valami mindig elő fog jönni rajta, valamihez nem lesz alkatrész, vagy csak nagyon drágán. A vége az, hogy lesz egy öreg autód, ami egy évig a neveden lesz, de jó, ha az egy év alatt vezeted összesen két hetet. Hamar meg fogod unni, hogy pont kéne autó, de épp javítják. Aztán mellédáll egy szebb, jobb autó a pirosnál, és rájössz, baszus, simán vehettem volna én is ilyet. És csak másabb egy újabb, modernebb kocsi, mint egy műszakilag kipofozott, de kényelemben, menetdinamikában kevesebbet nyújtó, öreg, megkopott kocsi. Első autónak teljesen jó egy alacsony költségvetésű rohangálós, azzal nyugodtan felboríthatsz kukát, meghúzhatod bárhol, és közben el tudod dönteni, akarsz- e egyáltalán autót. De attól még nem kell teljesen felújítani.
Egy modernebb, fiatalabb autó nem feltétlenül szar. Ha nem értesz hozzá, nem baj, van lehetőség átvizsgálni, hogy jó műszaki állapotot vehess. Igazából tök mindegy mit veszel,ha rendes szakemberrel átvizsgáltatod, jobb műszaki állapotot vehetsz.[ Szerkesztve ]
Csak nevess, ne vedd túl komolyan!
-
Krugszvele
senior tag
Bocsi, de tök sötét vagyok az autókhoz, és itt valószínűleg olyan csapat gyűlt össze, aki ért is hozzá...
Első autómat fogom vásárolni. Suzuki swifteket néztem, a régieket.
Az autó felhasználása: a közelben lévő két városba bejárkálni sétálni, vásárolni, stb. havonta kb 500 km futás. Az egyik város 12, a másik is 12 km-re van. Végig kényelmes közút, nincsen pálya, földút.Ha vásárolok egy kb. 250 ezer ft-os suzukit, akkor értelmes út lehet, hogy kicserélek rajta mindent? Úgy értem, hogy az összes kopóalkatrészt. Például indítanék egy teljes futóműcserével. Annak milyen költsége lehet? Nézegettem már fórumokat, meg autósboltok weboldalát, de azt sem tudom, hogy milyen alkatrész kell hozzá pontosan.
Így a végén kb. 1 millió ft-ból lesz egy olyan autó, ami "jó" lesz. Veheték 2 millió forintért egy modernebb típust, de azon ugyanúgy szarrá van menve 15 év alatt a futómű, stb.
Természetesen nem én fogom cserélni a dolgokat, nem kontárkodás lesz
Kinek mi erről a véleménye?
Azt tudom, hogy a régi suzukiknak vannak rozsdásodási gondjai, így hozzáteszem, hogy az autó tervezett élettartama 5 év. Nem 20 év múlva is ezzel akarok járni! Nem atomtámadás ellen is védő újraküszöböztetés kell. Csak a fent leírt igényeknek megfelelés.
Egyébként egyik márkához se ragaszkodok, nekem aztán tökmindegy, min van ráírva, de ha lehet a németországi márkákat kerülném, egyszerűen érzelmi okból. A műszaki részéhez nem értek, nem is akarok érteni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Noblechairs Icon black (Karácsony előtt olcsóbban!) A gamer székek királya!
- ASUS MAXIMUS VIII GENE Z170 Alaplap!
- Intel Core i7-6700K 4-Core 4GHz LGA1151 (8M Cache, up to 4.20 GHz) Processzor
- Intel Core i7-8700K 6-Core 3.7GHz LGA1151 (12M Cache, up to 4.70 GHz) Processzor!
- iphone 14 Pro 256 GB - használt, független, 240 000 HUF
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest