Nos, a GamersGate-n aránylag jó áron kínálták, így beruháztam rá, mondom 5k pénzt megér, úgyis kimaradt az első öt rész.
Jómagam nagy Tomb Raider fan vagyok, vagyis eddig annak gondoltam magam. Nekem anno nagyon bejött az Angel of Darkness, minden hibája ellenére, a Legend szintén nagy kedvencem volt, az Anniversary-t imádtam (ugye ez volt az első rész az új motorral, teljesen áttervezve), az Underworld megint kimaradt, a rebbotolt sorozat pedig elsőre ugyan nem tetszett, de később próbálva beszippantott, imádtam, alig vártam, hogy a Rise of the Tomb Raider emberi áron kapható legyen, az első -50% akciónál be is húztam 25 euróért. Ugyanígy a harmadik résszel is. De az eleje, ami híressé tette a szériát, azóta is kimaradt.
Egészen mostanáig. Szerencsére.
Ha az első résszel kezdtem volna a pályafutást, valószínű soha nem lettem volna Lara kedvelő, ugyanis ez a játék nehéz, és nagyon hamar idegesítő lesz.
A nehézségét pedig egyrészt a régisége, másrészt a bugyuta megoldásai adják. Az Aspyr jobban hozzányúlhatott volna, mert ugyan megkaptuk a modern irányítást, de egy quicksave/load elfért volna (tudom, az első részben menteni is csak a pályák végén lehetett), mert iszonyat irritáló, hogy egy rossz mozdulat, és zuhanunk a mélybe, ha nem kapaszkodunk, zuhanunk a mélybe, ha nem figyelünk eléggé az életerő sávra, pillanatok alatt jobblétre szenderülünk, ha nekimegyünk valaminek, hosszú másodperces szünet következik (simán felzabál tetszőleges ellenség), ha rosszul, vagy rossz helyről ugrunk, szintén kasza. Ha nem mentettél időben, akkor kezdheted onnan, ahol ez eszedbe jutott. A játékban 36 féle módon tudunk elhalálozni, erre külön archievment is van.
A modern irányítás bár kényelmes, látszik, hogy nem ide lett tervezve, de a tank irányítástól a hajam tépem, szóval ez van. A lövöldözés a következő iritáló tényező. Csak automata célzás van, ha épp szemben állsz az ellennel, és épp nem harapja szét az arcod. Denevérek ellen korlátozottan működik, és lövöldözés közben is le tudunk zuhanni bárhonnan, ha épp nem az egyik ellenség lökött le, ez is egy módja az agyérgörcsnek.
Szóval a játék nehéz, én pedig el nem hiszem, hogy ezzel anno milliók játszottak, főleg úgy, hogy sokszor konkrétan fogalmad sincs, mit kellene csinálni, mert iránymutatás nincs (alá' Half-Life), ami nem baj, mrrt eltévedni nem nagyon lehet, de amíg kitalálod, mit kell csinálnod, 25 ezerdzel meghalhatsz, ami annonazt jelentette, higy kezdeted az adott szintet elölről.
És akkor most megyek vissza és szívatom tovább magam
(mert amúgy tetszik, ez a szerencséje)