azt javaslom, hogy izzócsere esetén mindig azt vegyél bele, amit gyárilag beleraktak, nem mást.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
azt javaslom, hogy izzócsere esetén mindig azt vegyél bele, amit gyárilag beleraktak, nem mást.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Ez tök jó meg minden, de a házibarkács meredeken kopik ki az utakról, marginális probléma, miközben jönnek a gyári ledes önzők, akik ellen csak távolságival van esélye az embernek... Máig nem értem, hogy ezek az új autók mitől szabályosak.
Bár nekem is vannak kihalt úton való teniszezési képzeteim, azért főutat tanácsolni megállásra, azon belül is sötétben elég barom ötlet, tanácsnak meg mégrosszabb. A beállítás megy otthon is.
A tompítottat miért pödörni kell?
Nem értek a LED-hez, de jól olvasom a 150-et? Mire elég az?
[ Szerkesztve ]
Pedig alacsonyabb fényárammal rendelkeznek a ledes fényszórok, mint a halogén. Ráadásul mivel nagy részük projektoros ezért nincs szórt fény, határozott vonallal végződik a fényük, az automatikus magasságállítás miatt utasokkal sem az első emeleti erkélyt világítják, a LED mátrix pedig maga a csoda, a többi közlekedőt is segíti. Szóval ezerszer inkább egy gyári LED jöjjön szembe, mint valami házibarkács halogén.
ennek ellenére rendszeres, hogy felsőközép-prémiumkategóriás autók nyilvángyári ledes fényszórója olyan fotontorpedót tol maga előtt, hogy ha szemből elhalad mellettem, fél percig csak káprázik a szemem.
hiába fényáram, hiába vetített mégis olyan erős, hogy simán behúzza a szembejövő pupilláját.
a ledmátrix majd egyszer csoda lesz, ha a fejlesztők végre le is tesztelik, amit barkácsoltak. addig csak halálcsillag fotonágyú.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Múltkor Kerepesin álltam a pirosnál este 7 körül, szemben pont egy jó magas suv állt, valahogy pont úgy találkozott a lámpája a szemem vonalával hogy amikor hazaértem, még mindig benne volt a retinámban a képe... azt hiszem ezzel nem nagyon lehet mit csinálni. Ellentétben azzal, amikor járok hazafelé (Heves/Nógrád/Borsod útvonalon) aztán a bejegyzés összes tipikus leírt autósával találkozom (sárga/kék/lila "tuningolt" fényű tompított, aliexpress pro plusz ledes sz*rok, magát motorosnak álcázó egylámpás (természetesen általában a belső van kiégve)... fejben nagyon csúnya büntiket osztogatok
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
Gyakorlati felhasználó vagyok, nincs vele gond.
Merci SUV-oknál valami félrement, az valóban problémás. Bár gondolom a magassághoz van köze.
én is. van.
például amikor a szoftver nem érzékeli a kamiont az autópályán.
és milyen pazar élmény, hogy jön szembe valami nagy dög, aminek a sofőrje úgy gondolta, hogy bazira jó ötlet 12 darab sugárvetőt szerelni a fülke tetejére, és azt rádcsördíti mind, mert szerinte elvakítottad.
megtörtént eset.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Ja így már értem. A f@sz másik oldalát is ki kéne néha próbálni, az objektivitás érdekében...
Szerinted én vagyok az egyetlen LED felhasználó az utakon?
Nekem az Avensis gen2 eszi az izzókat (de már inkább csak a hátsókat). Long life-ot vettem tompítotnak pont ez miatt, meg amúgy is horror cserélni elöl tekintve hogy kizárólag gyerek méretű törött és kiakasztot csuklóval lehet vakon érzésre. Amikor megvettem az autót hát nem tudom az előző tulaj szerintem éjjellátóval közlekedett mert maxra fel volt tekerve és leginkább az eget és egy km-re lévő tábla tetejét világította de az utat nem. Furcsa módon egy márkás long life jobban világított mint a benne lévő márkátlan sima. Szóval az sem feltétlenül igaz hogy a long life gyengébb lenne, nyilván saját márkán belül biztos gyengébb.
Ismerősnek vettünk tesztnek kínai noname ledeset és az első alkalommal elöntötte a füst a búrát belül, igazából tetszett mert haloweenkor vagy diszkóba menet jól nézett ki a füstölő lámpa de közlekedni nem lehetett vele. (meg amúgy sem lett volna legális ahogy tudom mert abban a járműben gyárilag nem olyan volt)
[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
Tehát azért rossz a LED mátrix, mert nem lát át a terelőn? Ez nem tesztelés kérdése, röntgen szem kéne neki. Ahol nincs bokor, vagy a fekete maszkolás ott leveszi.
Hát itt a közvilágítás sok helyen Led, plusz ha a szemben közlekedő autó is Led, olyan szépen nem látni a gyalogost ezen keresztfényben...
Az tény, a led sokkal erősebb, jobb is lehetne, de nagyon sok esetben a rosszul beállított miatt vakít is mint állat, és jobban mint egy rosszul beállított normál izzó.
Ami még fontos, a szélvédődet nem árt sűrűn takarítani belülről is, nagyon sokat számít a zsíros és egyéb szennyeződések miatti fénytörés.
[ Szerkesztve ]
azoknál is, másnál is. a SUV-ság nyilván ront a helyzeten mert magasabb az egészt kasztni, tehát a lámpa is magasabban van, de az emelt fényerő (hogy ez virtuális vagy valós, az mindegy, jobban bevilágít maga előtt és az én szememet jobban vakítja) is problémás.
nyilván ez a jövő, és lássunk magunk előtt jól, de ez szerintem nincs rendesen megvalósítva, ugyanis bármi az elv, tapasztalom hogy rendkívüli módon vakít. ülhetek én is suvba hogy ne vakítson de nem hiszem hogy ez a megoldás.
[ Szerkesztve ]
A jövő nem az önvezető autók, amik nem is kell fényszórót kapcsolniuk, hisz úgyis a felhőn keresztül kommunikálnak?
[ Szerkesztve ]
az önvezető autó nem jövő, hanem menő
[ Szerkesztve ]
Valószínűleg nagyrészt egyéni dolgok is ezek, nekem nincs gondom velük.
A gyakorlatban egy pontban kevésbé világít a LED, valószínűleg a színhőmérséklet miatt lehet zavaró egyeseknek.
Az utolsó menő önvezető autó a Knight Művek kis szériában készült járműve volt.
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
Olyan szerencsések is vannak akiknek x+1 éve nem égett ki a fényszóró izzójuk.
...hát nekik is ajánlott lenne ezt a még "jó", azaz még világít kategóriájut kicserélniük, néhány évente, mert jelentősen degradálódik az idő múlásával a fényerő stb. . Sokan sajnos nem veszik észre, hogy veszik észre őket, és még az sem zavaró számukra - illetve fel sem fogják sajnos, hogy sz@rt sem látnak este az utakon.
Használj Te is szabad szoftvert !
Ez a suv probléma valós.Utálom én is.Viszont jelenleg nincs rá megoldás.Legalábbis az nem megoldás, hogy felnyomom a refit, hadd vakuljon meg ő is. Ami még felcseszi az agyamat, az a fillércseszés professzionális megvalósítása, amikor is ezüst színű autón(ha még csak azon) nem hajlandó felpödörni a tompit szürkületkor, ami nettó életveszély, olyan szinten olvad az útba. Amellett összevissza világító, elvakító, félszemű autókból is igen sok rohangál. Tényleg házi barkács lenne kicserélni egy izzót, amikor majd 15 éves az autóparkunk átlagéletkora???Jó, az is igaz, hogy a mostaniakon meg csak úgy lehet ha leszeded a hátsó kereket is. Lehet ragaszkodni a gyári előíráshoz is, de a h7 az úgyis h7 a h4 meg szintén. Szabvány teljesítmény, foglalat, olyat még nem ettem, hogy bizonyos foglalatba más izzó legyen.Ja, azért kell pödörni a tompítottat, mert a huszonéves szocskákon még a bal bajuszkapcsoló előrefelé csavarásával kapcsolsz lámpát. Kivéve az Opelt, az meg tekerőkapcsolós.Az újabbak meg érintősek.De hiába tépem itten a szám, a közlekedési kultúránk a béka segge alatt a bolygó közepénél valahol.Csak jól esett kiírni magamból, hogy majdnem meghaltunk egy ilyen fütyi miatt.De nem baj, az autó megvéd minden hülyeségtől.Vagy nem.
[ Szerkesztve ]
...amikor is ezüst színű autón(ha még csak azon) nem hajlandó felpödörni a tompit szürkületkor, ami nettó életveszély, olyan szinten olvad az útba.
Húú, hát erről vitáztam egy fórumtársunkkal, az volt a véleménye, hogy ez egy nemlétező "probléma", ilyen nincs.
Somatom álláspontját is meghallgatnám a kérdésben...
[ Szerkesztve ]
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
Ha emelt fényerejű izzó, akkor csakis Osram Night Breaker sorozat épp aktuális tagja. Nekem Unlimited és Laser volt, a kettő kb. ugyanaz, csak eltelt köztük úgy három év. Féltem, hogy hamar ki fog égni, de annyira jól bírta a Laser, hogy 4 év után azzal adtam el az autót. Mondjuk én tényleg csak sötétben használtam, és ha a látási viszonyok megkövetelték, egyébként menetfény ment.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
Kétező probléma.Amikor a sík aszfalton vibrálva visszatükröződik a lemenő nap fénye, és nem látod,mert ő spórol a világítással.Nekem is ezüst autóm van, éjjel-nappal induláskor a második dolog a világítás.Évente valahogy kibírok kétezer forintot.
(#27) stickermajom válasza Jack Hunter (#26) üzenetére
Bírom, hogy ugyanezt eljátszák szakadó esőben is, mert hogy neki világít a menetfény. Lehet, de hátul nem.. Autópályán vízfüggönyben ez kifejezetten jó buli.
A sima ledes autók még elmennek, konkrétan nem vakítanak, csak nagyon zavaróak, de a mátrix ledes mérnöki "csodától" mentsen meg az isten. Az akkor jó, ha te vezeted. Ha a farok másik oldalán térdelsz, már nem olyan vicces. Garantáltan lesz olyan pillanat, pl egy kátyú, amikor a mindentudó szoftver nem kapcsol időben és kilövi az agyad a fotonágyú. Ugyanolyan, mint az önvezetés, az elképzelés jó, de a megvalósítás még nagyon gyerekcipőben jár. A bétateszteknek szerintem nincs helye a közlekedésben.
Az a legjobb, mikor az user ferdén teszi be az új pilácsot, és vakí az egyik oldal, mint a barom.
A SUV azért van, amiért a oroszlán is a magasabban húzódó ágon tudja ledominálni az alacsonyabb ágon vagy az anyaföldfelszínen tartózkodót. Ki mondta, hogy az ember egy bonyolult állat? A többsége nem az.
Fárasztó a felelőtlenek, más kultúrájúak miatt a vezetés, mert helyettük is neked kell figyelni. Ha a szentimentális naivitásos oldalát vesszük, akkor meg egy közösségi sport, amiben jó részt venni. Legtöbbször.
Most dobaltam ki a frissen szerzett jövevényből a LED csodákat. Mindenre jó, csak látni nem lehet vele.
Halogén vissza, és olyan mintha nappal vezetnék.
Már csak a 2db extra fenyveto hiányzik a reflektorhoz, aztán karácsony.
Nem értem én ezt. Hansban is mátrix van VAG egyik legelső próbálkozása. 6 hónap alatt egyszer villogtak szembe. A tompított kifejezetten nem messzire világlik.
Viszont amikor 3 autó jön szembe kicsit lelassul a rendszer a kitakarást tekintve.
Amit viszont lehet h tényleg túlzásba vittek az a távolsági. Nem is nagyon használom mert ott a kamionok tetőrefijei is csak jobb esetben vannak pariban.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Én se szoktam villogni, mert minek? Ettől még sajnos zavaró.
Engem még egyetlen szembejövő ledes sem vakított el, hacsak nem hupli volt.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Jó, de te magasan ülsz. Mondjuk nekem is csak a Merci SUV-okkal van gondom, de látod itt sokan szenvednek.
Ne gondold h olyan nagyon magas ám Hans! A Max sokkal magasabb volt. Valamiért ezt leengedték jó pár centivel.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Átérzem bambano problémáját. A DAF -on gyárilag van felül két szúró. Az oda tud durrantani. A sajátomban xenon van. Sztem remek cucc. Nem vakít és nagyon jól látok vele éjszaka.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
bejegyzés Az esti vezetés fiomságai