Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
kzoltann
aktív tag
Igazabol nem értem hogy egy vasárnap délutani dugoban allason ki kell akadni, foleg hogy elore tudtad hogy mi lesz ott. Fura hogy az emberek ennyire nem tudnak alkalmazkodni egymáshoz, az meg hogy a bkv drágább mint autoval járni az érdekes, lehet hogy jegyárban igen de bérletárban már biztos nem, jo nem egy luxus de ez van, legalabb van.
-
bolondember
MODERÁTOR
az ilyen szörnyek ÁLTALÁBAN több rekeszre vannak osztva. És persze ennek megfelelően öntik bele a cuccot.
Lehet, h most pont éppen Érden nem, de lehet, h egyszer fel kéne másznod és megnézned, h milyen is az a sárga izé FELÜLRŐL...Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
bambano
titán
Most kötözködni fogok, de nem komolyan
A #41-es hsz szerint 30k-s critical mass után 25km kerékpárút lett, az idei 50k-s után meg 17km. Ebből ki lehet számolni, hogy tényleg nem súlytalan az 50k hanem negatív súlya van
Komolyra fordítva a szót:
az országos (komoly) pártok rendezvényei után mindig történik valami. Viktor soha nem engedi el úgy a híveket, résztvevőket, érdeklődőket, hogy ne adna nekik valami feladatot. MINDIG van házifeladat. A bicósoknak is ezt kellene. Hogy az 50k bicós zargassa a képviselőjét. Hogy dobjatok össze egy népszavazási kezdeményezést. Ha jövőre össze tudtok rántani 70k embert Pestre, akkor a maradék 130k aláírás vidékről simán meglesz. Persze utálom, hogy 5 milliárdot kidobálunk a népszavazásra, de mostanában úgyis lesz ilyenre példa.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#11666432
törölt tag
válasz bolondember #3 üzenetére
Igen, ez a Greenpeace jelmondata, gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan.
-
Höhö, mesélek Neked a szelektív hulladékgyűjtésről, mondjuk arról, ahogyan Érden a saját szememmel láttam:
Ki van téve 3-4-5 különböző hulladék tárolására alkalmas harang, amibe szelektíven szortírozhatod a szemetedet. Amikor eljön az ideje, jön egy narancssárga platós-darus teherautó, ami egyesével felemeli a harangokat, majd válogatás nélkül egymásra önti a különböző típusú szemetet...
Nos, ez a szelektív hulladékgyűjtés...https://www.coreinfinity.tech
-
Rive
veterán
Kirakták azokt a gyönyörű műanyagb@szokat, aztán nem győzték hordani és feldolgozni. Minden előzetes várakozást felülmúlt a dolog sikere. Pedig ez totál önkéntes, ráadásul általában néhány száz métert kell cipekedni: a konténerek környéke büdös és szemetes, ráadásul úgy kell küszködni a cucc betolásával.
A kukásautók által behordott szemét mennyisége is észlelhetően változott./// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
bambano
titán
Naccerű, mégis megérte biliborogató cikket írni, kiderül, hogy vannak eredmények, csak nem tudtunk róla. Ha páran elolvasták ezt a vitát, most fognak erről értesülni.
/set mode szemétkedés
A 4-6 villamos önállóan is meg tudta volna szakítani a menetet, hogy átmehessen
[Szerkesztve]Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
a_tesz
Korrektor
-
DArchAngel
tag
Ne érts félre.
Nem mondtam, hogy azért mert kiment akár százezer ember az utcára, holnaptól más lesz.
Azt sem mondtam, hogy aki vidékről jár be Bp.-re, az is BKV-val járjon. (Bár megjegyzem, én azzal szoktam.) Viszont ez a ''ha megtehetem kocsival járok'' hozzáállás tipikus. Tedd. Lelked rajta. De azt ne mondd már, hogy aki biciklizni akar, húzzon el a közeledből, hogy véletlenül se zavarjon. Na neee... Ennyi erővel én is mondhatnám azt, hogy amikor kint járok az utcán, akkor arra ne menjenek autók, mert a kipufogógázuk bizonyítottan rosszat tesz nekem. A kerékpárút meg nekem biztos nem épül, mert gyalog járok, és nem is a fővárosban élek. De ennyi erővel ne építsünk játszóteret. Pédául: ellenzem, mert nincs gyerekem, nem is akarok, gyűlölöm a gyerekzsivalyt stb. Ne építsünk semmit, véletlenül se, mert az valakinek mindig rossz lesz. Elvégre minek bármin is fejleszteni, ugye? Jó ez az ország úgy, ahogy van, nem?''Hand of fate is moving, and the finger points to You...''
-
Rive
veterán
50k ember, aki a saját fejére rázza a sarat, az továbbra is súlytalan.
Lényegében ez az a pont, amiben nem értünk egyet, fölösleges tovább ragozni. Az az 50k ember ad súlyt minden egyes bicós javaslatnak, ami ott hever a HIVATAL asztalain.
Tekintve hogy országos pártok tömegrendezvényein szok' ennyi ember előfordulni, első közelítésként minden további nélkül mondhatnánk, hogy a cucc mondjuk ezek kaliberébe esik/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
bambano
titán
Meg hozzá kellene szoktatni az embereket, hogy be lehet menni tárgyalni biciklizésre alkalmas ruházatban is.
Meg igazából a fő kérdés az: minek közlekedünk? úgy értem, millió olyan munka van, ami otthonról is elvégezhető. Maradjon mindenki otthon, akinek a személyes jelenléte nem törvényszerű. Egy call centert tök felesleges összegereblyézni egy helyre, ha rendesen meg van oldva az ügymenet és a távközlés. Egy programozónak szintén. Én évek óta tudok távmunkában dolgozni, semmi szakmai bajom nem származott belőle. Egy héten egyszer van olyan feladatom, ahova elvben mehetnék bkv-val is, meg egy halom olyan munkám van, amit nem lehet bkv-val megoldani, marad az autó.
Ehh, hosszú történet ez...Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
sibi42
újonc
Kicsit vitatkoznék a cikkíróval.
1: A kerékpározáshoz sajnos nem csak két ember kell. Ha valakit 3 éves kora óta arra szocializáltak, hogy a kerékpár játékszer és közlekedésre alkalmatlan, annak meg kell mutatni, hogy ez nem így van. És ezen a téren a Critical Mass eredményei vitathatatlanok. Immáron 3. éve évente duplázódik a kerékpárral közlekedők aránya. Saját közvetlen környezetemben is 2 ember van, aki ma már naponta biciklivel jár dolgozni, holott egy éve még azt mondta, hogy ő soha.
2: Évről évre fejlődik a szervezők, a rendőrök és a BKV közötti együttműködés, hogy a több tízezres tömeg ellenére se bénuljon meg Budapest közlekedése. Idén tobb helyen is időről időre megszakították a menetet, hogy autók, buszok és a 4-6-os villamos átmehessen. Ezenkívül a mostani útvonal is azért született, hogy a város közlekedése a lehető legzavartalanabb legyen és a lehető legkissebb legyen a körbezárt terület. Hogy ez a sajtóban hogy csapódik le, az sokkal inkább a sajtó hibája.
3: A dugóban állást az autósok maguktól is elkövetik Critical Mass nélkül. Mellesleg az autósok irányában is komoly kampány volt, pl. szórólapokkal, hogy vasárnap, akinek nem muszáj, ne induljon el, illetve ha mégis, akkor hol és hogyan tudja megkerülni a menetet.
4: Ezzel nem vitatkozom, én is egyetértek.
5: Itt újra a fenti problémát, a sajtót tudnám felhozni. Tavaly óta a Kerékpárosklub és a CM szervezői nagyon komoly lobbitevékenységet folytatnak hasonlóan a VEKE tevékenységéhez. Az már a sajtó hibája, hogy ma Magyarországon ez nem hír. Itt van egy rövid, és korántsem teljes összefoglaló az eddigi erőfeszítésekről és eredményekről:
[link]
Egyetértek, hogy a konstruktív együttműködés a legfontosabb, de ha végigolvassátok ezt az irományt, akkor kiderül, hogy az összes érdemi eredmény, egyeztetés kezdődése, munkacsoport alakulása azután volt, hogy kimentünk az utcára és megmutattuk, hogy sokan vagyunk. Egyelőre ez még elkerülhetetlen, de nagyon várom már azt az időt, amikor nem kell utcára mennünk ahhoz, hogy demonstráljuk a jelenlétünk, elég, ha a főpolgármester kinéz reggel 8-kor az ablakon. -
bambano
titán
Rendben.
Eddig 30k, idén 50k, jövőre 70k (ami persze kicsit sántít, de legyen igazad). Eddig 0 súlya volt, idén 0 súlya volt, jövőre 0 súlya lesz.
Ha a bicósok különféle szervezetei tesznek javaslatokat, akkor például megtehetnék azt, hogyha összerántanak 50 ezer bicajost egy ilyen rendezvényre, akkor a rendezvény előtt összeraknak egy nyilatkozatot, amelyik mindegyiknek megfelel és nem lózungok vannak benne, megszerveznek 200 aktivistát, aki összeszed erre a nyilatkozatra 50k aláírást és úgy teszitek le Demszky elé. Meg a média elé.
Ha kapok egy ilyen nyilatkozatot vagy egy url-t, ahova feltetted, akkor be fogom fogni a számat. 50k ember, aki a saját fejére rázza a sarat, az továbbra is súlytalan.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
engusz
veterán
Meg utak, és azoknak olyan elhelyezkedése, hogy lehetőséged van kerülni. Több az alternatív útvonal.
Szerintem Budapestnek egyetlen esélye lenne, ha valaki hirtelen fenékbe bólintaná a BKV-t és a városvezetést. Hirtelen lenne sokrétűbb, és szolgáltatásokban gazdagabb, minőségi tömegközlekedés. A bicikli utakból is jó lenne több. Ha lenne rá lehetőségem, én is kerekeznék a munkahelyemre.
Ha az alapok megvannak, akkor már csak az embereknek kellene felnőni a feladathoz. Tudni kell rólam, hogy két éve autóval járok. Csak akkor szállok tömegközelekedésre, ha szervízelésre szorul a járgány. De olyankor mindig elcsodálkozom, hogy mekkora állatkert utazik a járművökön. Ha netán telefonálsz, nem tudsz olyan halkan suttogni, hogy legalább 5 ember ne figyeljen rád. Ha más telefonál, akkor az alap, hogy hangosabban teszi azt, mintha csak a melette lévővel társalogna. Felszállva a járműre, kényelmesen, másokat nem fellökve, közeledsz az általad kiszemelt sarokhoz, székhez/üléshez, kapaszkodóhoz. Arra biztosan van másik három jelentkező, akik nem tartják be azokat a szabályokat, amiket te magad úgy gondolsz, hogy léteznek. (És még ezer, meg ezeregy ilyen van. Jobbnak látom elfolytani a dühömet.)
Tudom, ez mind nagyon OFF. De úgy gondolom, hogy ez is oka lehet annak, hogy valaki nem használja a jóval olcsóbb, és sokszor gyorsabb, tömegközlekedést. És inkább ül autóba, és pöfékeli el a <10 litereket.Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.
-
dabadab
titán
válasz DArchAngel #28 üzenetére
''Ezt hívják áldozatvállalásnak.''
Az erre epulo tarsadalmat meg szocializmusnak. Mindannyian tudjuk, hogy mennyire mukodott.DRM is theft
-
DArchAngel
tag
''Hogy akarnak engem kivakarni a kényelmes magányomból, ami olcsóbb?''
Ezt hívják áldozatvállalásnak. Nekem is kényelmesebb lenne kihajintani az üres üveget az ablakon, mint elvinni a szelektív hulladékgyűjtőbe.
Azt viszont aláírom, hogy nagy pakkal utazni nem egyszerű.''Hand of fate is moving, and the finger points to You...''
-
bambano
titán
Ha nincs kerékpáros felvonulás, nincs dugó. Ha nincs dugó, nincs fékezés, gyorsítás, hanem zöldhullám van. Ha zöldhullám van, tempomattal végigmegyek a Váci úton a Lehel tértől az Árpád útig. SOKKAL kevesebbet fogyaszt olyankor az autó. Ha kevesebbet fogyaszt, kevesebb szemét jön ki belőle.
Ezek egymásból következő tények. Az eleje és a vége az: ha nincs kerékpáros felvonulás, kevesebb szemét jön ki az autómból.
A másik része a dolognak, hogy ígérg meg, hogy 5 évig felvonulsz és ezalatt eléred az általad áhított célt. Akkor lenyelem szó nélkül. De most az a helyzet, hogy felvonulsz, más eredmény nincs, borítékolhatom, hogy 5 év múlva is felvonulsz, meg 10 év múlva is felvonulsz, stb. Ennek nem látom értelmét.
Mint ahogy annak se, hogy Pesten lassan minden héten, hétvégén van valami okos megmozdulás, amitől felborul a város.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
''mintha a kerékpárosok nyomták volna a gázt...''
Nem, de ok okoztak a dugot, ami a plusz szennyezeshez vezetett. Tudod, ha ennyire kornyezettudatos vagy, akkor illik a cselekedetek minden kovetkezmenyet rendesen vegiggondolni. Ha ezt nem teszed, akkor annak az lesz a vege, hogy a kovetkezmenyekkel szembesitve nem tudsz ervelni, csak idegeskedni. Az meg senkinek sem jo.DRM is theft
-
Rive
veterán
1. minden kormány, polgármester nyomja a kerékpár dolgot. Tehát tudnak róla. 50 ezer ember (''szavazó'') ezen már nem oszt, nem szoroz.
Múlt évben 30k. Idén 50k. Jövőre a fene se tudja. Mostmár tétel a dolog, számolni kell vele. Eddig nulla súlya volt a bicósoknak, úgyhogy az eddigi eredményeiket emlegetni nem releváns.
2. Mit tettek? demonstrálták, hogy létezik 50 ezer ember, akit egy napra biciklire lehet ültetni. Az, hogy 50 ezren egyszer megrázták a fejük felett a kerót, nem jelent semmi többet, semmilyen viszonyban sincs azzal, hogy mekkora igény lenne a kerékpározási lehetőségre. A maradék 1 950 000 ember ugyanis nem nyilvánított véleményt. Vagyis 1 949 999 nem nyilvánított véleményt, az az 1 meg én vagyok.
A drámán túl: ezt demonstrálni pont elég.
3. mit értek el? semmit. felbosszantottak x autóst, azonkívül semmit. Ez egy végeláthatatlan folyamat, minden évben egyszer gyűlnek egyet, ráznak egyet, oszt jónapot.
Pontosan annit értek el, hogy bemutatták: íme 50k ember, aki hajlandó kimenni bicót rázni.
akkor nem lenne igazam, ha bármi mást is tettek volna. tettek javaslatot? felhívták a képviselőjüket? adtak le tervet, igénylistát a polgármesternek?
No igen. A bicósok klf. szervezetei rendszeresen tesznek effélét. Csak ez így ugye csak néhány tucat őrült bicós nyafija, nem kell vele törődni. A demonstrációkkal bizonyítható, hogy többről van szó. Hogy törődni kell vele.
Ebben a viszonyrendszerben értékeld újra a mondandódat.
[Szerkesztve]/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
dabadab
titán
válasz DArchAngel #8 üzenetére
Elnezest, de mifele frusztraciodat eled ki abban, hogy az autoval kozlekedoket baszogatod? (Ami foleg Bp-n vicces, mivel ott a legtobb csaladnak van autoja, amit nyilvan hasznalnak is.)
Egyebkent, ahoyg mar itt tobben megjegyeztek, az auto nem feltetlenul lassabb (foleg akkor, ha A es B kozul legalabb az egyik a Nagykoruton kivul esik), azonkivul eleg furcsa az az elkepzeles is, miszerint a kulturalt utazasi korulmenyek utani vagy valamifele kispolgari elferdules lenne, amit a szocialista embertipus megvet.
(Az meg, hogy szerinted az atlagautos ''mutogatja magat'', az inkabb a rolad vall, mint barki masrol.)DRM is theft
-
szepi79
őstag
elolvastam, de csak felhúzni sikerült magam tőle... az olyan nagyszerű gondolatoktól, mint pl.
''Az elért eredmény tehát annyi, hogy 5-6szor annyi szemét került a levegőbe.
Ti nevezitek magatokat zöldpártinak?''
mintha a kerékpárosok nyomták volna a gázt...''Ne menj sebesülten vadászni, mer' lehet, hogy lelegelnek az őzek'' by elmoraan(r) a ''Nők, nőügyek'' topikban
-
bambano
titán
Hogy teljesen egyértelmű legyen a cikk mondanivalója, ha eddig nem lett volna az:
azt akartam mondani, hogy ez az út nem ahhoz a célhoz vezet, amit kitűztek maguk elé. Ahhoz a célhoz másik út vezet.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
A parádéból leginkább a buli jut a legtöbb ember eszébe. Egyébként meg miért ne lehetne bárhol demonstrálni? A demonstrációnak nem az az alapvető feltétele, hogy legyen egy nagy tömeg, akivel kitoltál a demonstráció alatt, hanem az, hogy figyelmet kapjon.
Azt szokás mostanában eltéveszteni, hogy a demonstráció akkor jogos, ha nem jár más emberek indokolatlan sérelmével. De ez a legkisebb baj az egésszel most.
Szerintem is mindenkinek az az érdeke, hogy kisebb legyen a légszennyezés. Ezt aznap azzal lehetett volna elérni, ha nincs felvonulás.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Szerintem olvasd el még egyszer az írást; ott arról is szó esik, hogy nem a zöldek általános céljaival van a baj, hanem az eszközökkel, a megvalósítással. A levegőszennyezésről meg annyit - bár ez szigorúan szvsz - hogy a mindenféle füstölgő gyárkémények (igen, még most is vannak ilyenek) többet ártanak/ártottak a levegőnek, mint az autók.
Egyébként ebben az egész témakörben azt kellene látni, hogy a mai embernek szüksége van a fejlődés által kínált technikákra - ami viszont nem jelenti azt, hogy a környezetet ész nélkül szennyezni lehet/kell. De ha belegondolsz: akármit is veszel, bárhol, annak abba az üzletbe el kellett jutnia, amit mindenféle környezetszennyező járművel szállítottak oda, mindenféle egyéb környezetszennyező módon állítottak elő...
A környezetvédelem sokaknál az: ''ezt ne dobd el, mert nem bomlik el!'' Ez meg így konkrétan marhaság; ami nem bomlik el, az nem okoz mérgezést a bioszférában, legyen szó vízről, levegőgől, földről, növényekről, állatokról, emberekről. Ami elbomlik, az sem feltétlenül káros (pl. ha almacsutkát dobsz el mondjuk földre - nem betonra(!) - az inkább szolgálhat a föld javára, mint kárára; az más dolog, hogy ha van szemetes, akkor inkább oda dobd). Persze, ami nem bomlik el, az csúnya, nem esztétikus, de ettől még nem mérgező.
[Szerkesztve]https://www.coreinfinity.tech
-
blunt
aktív tag
válasz DArchAngel #8 üzenetére
Tudod nem azert jarnak az emberek inkabb kocsival, hogy ne legyen koszos a cipojuk, mig a munkahelyre ''be nem toljak a segguket''. Hanem van egy csomo ember, mint pl. teruleti kepviselok, orvoslatogatok stb. akik nem igazan tudnanak megtenni mondjuk egy budapest-szentes utvonalat a BKV-val olyan hatekonyan *ha egyaltalan meg tudna...*, mint kocsival.
Vagy akik sokat jarnak targyalasra. Miert kene nekunk azert BKV-val kozlekedni mert a ''nagyatlagnak'' nincs kocsira penze? (nem csak megvenni kell, hanem tankolni, biztositast fizetni stb, szervizekre vinni, stb)
Aki ennyire akar kerekezni, az menjen ki pilisbe vagy visegradra. Vagy spinningeljen a movelandbe. Bocs, most mar Gold Gym.
Ha nem vettetek volna eszre: ebben az orszagban magasan tesznek arra a politikusok, hogy nektek mi kell. Persze jo ezzel vedekezni, hogy ''ha tobb ezer valasztopolgar megy ki, akkor meghallgatjak.'' mit is hallgatnak meg? Azt hiszem jo par ezer vett reszt a zavargasokon es mi lett belole? Semmi. Tavozott a kormany? Nem.
Szerinted az a legfontosabb temaja napirenden a kormanynak, hogy nektek legyen itt kerekparut? Ugyanmar. Ne legyel naiv.
ja, es nem mindenki azert vesz autot, hogy ''mutogassa benne magat''.
Ugy latszik ezt mondogatni, meg a masikra mutogatni mostanaban trendi.
[Szerkesztve] -
a_tesz
Korrektor
elmondom, hogy én hogy látom.
ugye sokan autóval járnak, ezért nagy dugók szoktak lenni. ezzel a megmozdulással meg lehet mutatni, hogy van a ''büdös-koszos-mocskos bkv''-n kívül más alternatíva is, amit sajnos egyelőre még nagy bátorság használni. viszont, ha lennének kerékpárutak, és többen választanák ezt a közlekedési formát, akkor végsősoron neked is jó lenne, mert kevesebb autó lenne, még kevesebb dugóval. erre azonban fel kell valahogy hívni a figyelmet, szerintem erre ez egy nagyon jó alkalom. és eközben igenis sok javaslatot tesznek a városvezetőknek, hogy hova lenne érdemes bicikliutat építeni, csak legfeljebb nem hozza le minden nap a híradó főcímként, így nem tudnak róla annyian. szóval nem csak a városvezetőknek szólna ez az egész, hanem az itt lakóknak is, igaz amíg ilyen ''sok'' lehetőség van biciklivel közlekedni, nyilván nem fog annyi embert megérinteni.
mellesleg megjegyezném, hogy tavaly alig harmincezren voltunk, tavalyelőtt meg ennél is jóval kevesebben, szóval én úgy látom, hogy ez korántsem csak arról szól, hogy összecsődítünk 50ezer embert és rázzuk a bicótスバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
szepi79
őstag
Másik: miért nem lehet a parádét a Puskás stadionban tartani?
azért nem a puskás stadionban tartják, mert demonstráció.... egy zárt stadionban mit demonstrálsz???
Miért kell pár ezer, egy-két százezer ember érdeke miatt 2 milliónak szívni?
mer ugye BP mind a 2 millió lakosa (még a 18 éven aluliak is) egyesével ott toporogtak a saját autóikban, és szívtak... drámaszakon végeztél? amúgy sztem mindenki érdeke, hogy kisebb legyen a légszennyezés, de szólj, ha szerinted nem így van...
de ha már a számoknál tartunk (és ha már szeretsz ennyire sarkítani), szerinted az emberiség mekkora százalékának van autója? én olyan 20%ra tippelek maximum. szóval akkor miért is kell mind a 6 milliárd embernek szívnia amiatt, hogy a kocsik tönkreteszik a levegőt, pedig csak 1 milliárdnak van autója?
[Szerkesztve]''Ne menj sebesülten vadászni, mer' lehet, hogy lelegelnek az őzek'' by elmoraan(r) a ''Nők, nőügyek'' topikban
-
-
engusz
veterán
Te vagy nem vezetsz, vagy sosem érdekelt az autód fogyasztása.
Nekem is kis 1.6-osom van. Ha állok a dugóban (szerencsére nagyon ritkán), akkor alap a légkondi. Ami, ekkora motornál érezhető teljesítmény-vesztést okoz. Ezt kompenzálva vagy az okos kompjútered változtat a benzin-levegő keveréken, tehát több benzint ad, vagy te lépsz jobban oda.
Tegyük fel, hogy nem megy a légkondi, vagy nincs. Minden hétköznapi esetben csakis és kizárólag a gyorsításnál fogyaszt sokat a motor. Ez az indulásra kivétel nélkül igaz. Hiszen lendületbe kell hozni ~egy tonnát. Tartani azt a bizonyos lendületet lehetséges lényegesen kevesebb üzemanyag elégetésével.Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.
-
bambano
titán
Az nem baj, hogy nem értessz egyet
1. minden kormány, polgármester nyomja a kerékpár dolgot. Tehát tudnak róla. 50 ezer ember (''szavazó'') ezen már nem oszt, nem szoroz.
Mégsem történik semmi. Ergo a hiba máshol van, nem ott, hogy tud-e róla az állam vagy sem.
2. Mit tettek? demonstrálták, hogy létezik 50 ezer ember, akit egy napra biciklire lehet ültetni. Az, hogy 50 ezren egyszer megrázták a fejük felett a kerót, nem jelent semmi többet, semmilyen viszonyban sincs azzal, hogy mekkora igény lenne a kerékpározási lehetőségre. A maradék 1 950 000 ember ugyanis nem nyilvánított véleményt. Vagyis 1 949 999 nem nyilvánított véleményt, az az 1 meg én vagyok.
3. mit értek el? semmit. felbosszantottak x autóst, azonkívül semmit. Ez egy végeláthatatlan folyamat, minden évben egyszer gyűlnek egyet, ráznak egyet, oszt jónapot.
4. Sötétzöldség: akkor nem lenne igazam, ha bármi mást is tettek volna. tettek javaslatot? felhívták a képviselőjüket? adtak le tervet, igénylistát a polgármesternek? Ha valaki tv-n nézte volna, lehalkított hanggal, annyit látott volna, hogy ezeknek annyi az igénye, hogy egyszer magukra rázzák a sarat a keróról, nyilvánosan. Ha mást nem tesznek, akkor minden évben megszervezhetik ugyanezt a rendezvényet, ugyanennyire 0 eredménnyel. Ergo annak a hiánya, hogy más, konstruktív javaslattétel nem történt, akár a destruktivizmust is előrevetítheti: ennek a társaságnak az a célja, hogy kitoljon Pest lakosságával.
5. tehát a helyes cél az lenne, hogy a három ember kimegy krétázni. anélkül ugyanis a maradék 50 ezer összegyűjtése cél, eredmény nélküli. Viszont az is előfordulhat, hogyha 3 ember tényleg kimegy krétázni, akkor az 50 ezres tömeg okafogyottá válik és ez fájhat embereknek.
Azzal tudod elsősorban demonstrálni, hogy nem az autósok ellen szólt az összejövetel, hogy megmutatot, mit tettél annak érdekében, hogy x év múlva ne legyen szükség erre az összejövetelre. A határozatlan idejű kitolást nem támogatom semmilyen szinten.
A veke esete tényleg abszolút teljesen más. Ott valaki felvállalta, hogy elvégzi a piszkos munkát is, elvégezte és eredményt értek el. Ott volt szájtépés, pr megmozdulás, tv riport ÉS közben háttérben szakmai munka IS.
[Szerkesztve]Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Szokás szerint azt akarod bebizonyítani, hogy vak vagyok és nem láttam, amit láttam a saját autóimmal kapcsolatban. De megszoktuk. Üvegből vagy.
Másik: miért nem lehet a parádét a Puskás stadionban tartani? Miért kell pár ezer, egy-két százezer ember érdeke miatt 2 milliónak szívni?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz DArchAngel #8 üzenetére
Én egy benzintemetővel járok. Aki olvasgatja a hsz-eimet a többi topicban, tudja, mekkorával. Nekem a benzintemetőhöz képest *DRÁGA* a tömegközlekedés. Hogy akarnak engem kivakarni a kényelmes magányomból, ami olcsóbb?
Az már csak hab a tortán, hogy azokon az útvonalakon, ahol én járok, fele-harmada a menetidő kocsival, mint tömeggel.
Figyelem: nem említettem még, hogy a tömegközlekedés koszos, nagy a tömeg, sok a tömegben a nehezen elviselhető alak, lopnak, nem akkor megy, amikor akarom, nem háztól házig megy, nem férek el a hajókoffer méretű táskámmal, nem tudom a munkaeszközeimet szállítani buszon, stb. Csak annyit mondtam, hogy drága és lassú.
[Szerkesztve]Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
DArchAngel
tag
A politkusok meggyőzéséhez:
Az, ha odamegy Pisti, Zoli és Zsuzsi, hogy: kérem szépen itt, itt és itt kellene bicikliutat építeni sok millió forintért; na az egy politikust sem fog meghatni.
Ha kimegy sok ezer választópolgár, na, azon már elgondolkoznak. A politikus így egy bites: sok szavazatot nyerek vele, vagy sem.
Ami meg az autósokat illeti: amikor tíz autóból kilencben csak egy ember ül, akkor el kellene gondolkozni, hogy lehetne valami jobb kihasználtságú rendszert (troli-villamos-metró-busz) igénybe venni arra, hogy betolja a fenekét és az aktatáskáját az irodába. De NEEM, mert - jajj - piszkos lesz a cipője. Meg egyébként is, minek vette a kocsit kemény milliókért, ha nem mutogathatja benne magát. Persze haladni nem halad vele. Gyorsabb lenne hazagyalogolnia, és erről mindenki tehet, csak ő nem.
Nesze neked európai szintű gondolkodás, meg környezettudatosság.
Beszélni jó róla, az olyan trendi. De tenni érte...''Hand of fate is moving, and the finger points to You...''
-
Eszleny
aktív tag
Azért kell 50ezer emberrel felvonulni, hogy megmutassák a politikusoknak, hogy sok ember érdeke, hogy legyen biciklis út. Ha hárman mennek, akkor senki le se sajnálja őket.
Évente (ha jól tudom) egyszer van ilyen rendezvény, ennyit az autósok kibírhatnak. Persze azt is megértem, hogy ha valaki nagyon siet és épp belefut egy ilyen rendezvénybe akkor komoly névsorolvasás lesz...
Abban egyetértek, hogy a VEKE mintájára valami konkrét javaslatot is kellene tegyenek (hasonló visszhanggal). A probléma az, hogy kerékpárutakat a belvárosban vagy a gyalogosok vagy a autósok kárára lehet csak bővíteni. -
-
Rive
veterán
No, ez az az írás, amivel nagyon nem értek egyet.
1. Mi a céljuk? Ahhoz, hogy az állam egyáltalán foglalkozzon a kerékpárutakkal kell egy látható igény kerékpárutakra. Ha nincs igény, akkor az állam mi a fenéért ölne pénzt effélébe?
A rendezvény célja ezen igény demonstrálása volt. Ez bizony a résztvevők feladata.
2. Mit tettek? Demonstrálták a kerékpározható város iránti igény nagyságát. Ez kétségtelenül sikerült.
3. Mit értek el? Azt, hogy sokan vannak, és rendezvényről rendezvényre egyre többen. Ez az embertömeg már most is számításba veendő szavazói kört jelent. Növekszik a befolyásuk a városvezetésre.
4. Sötétzöldség: akkor lenne ebből a szempontból igazad, ha hetente lenne ilyen rendezvény.
De nincs. Se rendezvény, se igazad.
Ui.: a tényleges sötétzöldséggel: a heti, havi rendszerességű, néhány emberes, aránytalanul nagy kárt okozó izgágáskodással én se értek egyet. De ez a rendezvény merőben más!
5. Tehát: amíg csak hárman mennek ki krétázni, addig soha semmi se fog történni. Addig lehet arra hivatkozni, hogy az autós többség érdeke igenis a hely maximális kihasználását követeli, az autós és gyalogos kisebbségnek kuss.
A veke esete is teljesen más. Ott egy meglévő, a tömegközlekedési eszközökön naponta demonstrált tömegigény és a városvezetés közötti résbe szóltak bele. A dolog persze korrumpálódott is abban a pillanatban, amikor a szűk aktív réteget bevonták a vezetésbe.
Itt egyelőre még csak formálódik a tömegigény.
[Szerkesztve]/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
bolondember
MODERÁTOR
egy kis megjegszés dragonbarátunknak:
én az egyhatos vektrámmal eljárok 6 literes átlaggal nyáron. Városban köbö 7 literrel (kevés dugóval). De ha rátolod a nagy melegben az araszolgatós dugóban a légkondit (és ugyebár a nagy melegben máshogy nem bírod ki!!!) akkor simán felmegy 14re, vagy még feljebb a fogyasztás...
Kedves Cikkíró!
Környezetmérnök lévén én is vmilyen szinten zöld vagyok. Nem tagadom. Azt se tagadom, h többször inkább autóval megyünk BP-n mondjuk moziba, vagy bevásárolni - 230Ft-os jegy ár mellett (9 deci benzin) nem csoda, h sokan ezt teszik. Bevallom, szégyellem sokszor magam, h ezt teszem.
DE: a sok idióta méregzöldböl (lásd a sok Greenpeace aktivistát az általad megnevezett atomvonatnál (Castor-Expressz, ha jól tévedek), na meg a sok síííííííp, de hosszú! ügyvédnek nevezett állatból (lásd levegő munkacsoport - mennyi pénz elment már a sok keresztbetételük miatt - ha nekik kéne az általuk okozott kárt megfizetni, tuti nem lenne ekkora pofájuk!) rohadtul elegem van.
ELÉG.
Először gondolkodjanak ők is, aztán utána cselekedjenek!
Van egy szervezet, ''GREEN'' (nem emlékszem a pontos nevükre, asszem Global River and Enviromental... valami). Jelmondatuk: ''Think globally, act locally''. Nehéz, ugye?!Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
dragonfx
veterán
Rosszul látód ember, a biciklizés népszerűsítése és bevezetése, csak egyénen múlik semmi máson, áldozatokat mindig is kell hozni, ahogyan ezért is.
Egy 1.6s VW sosem megy 7literrel, és sosem fogyaszt 18at, ekkora szórás nincsen.Ne tegyél rá +5 lapát szenet a dologra.Az 40literes fogyasztás, meg max. egy cayenne turbonál, ferrarinál mérhető bp.en.
A felvonulás lehet azér jutatott több szennyező anyagot a levegőbe a sok dugó miatt, mert a sok ökör nem érti meg, hogy az a bizonyos a vasárnap délután tabu vazzee..ne menjen kocsival, és pláne ne arra.Láttam a sok barmot akik okvetetlenkedik mér nem tud kiállni, elmenni ahova leparkolt meg mér áll ott a dugóban.Azért mert 1 barom, és nem képes a többihez alakulni és a sarki klozetra is autóval megy, ezért. Ugyanezen seggek miatt nem lesz parádé sem idén, mert ilyen fax emberek vannak akik nem képeske máshoz alakulni, más érdeklődésüeket tolerálni, és engedni egy hangyányit is részükre. .....De remélem lesz, ha mégsem egy kisebb csoport úgyis fog csinálni
[Szerkesztve]"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Látom, igyekeztél diszkréten fogalmazni. Én nem teszem, helyette a sötétzöldek ilyen-olyan megnyilvánulásait említem.
Ott volt a mittoménmilyen hídnál az akció, ami persze szintén dugóba torkollott; ahogy írtad, több káros anyag a levegőbe, plusz megkérdem: milyen jogon akadályoz ő másokat abban, hogy elérjék az úticéljukat?
Aztán amikor vmi ócska, rozsdás, a süllyedés határán lévő bárkával kipöfögnek a tengeri olajfúrótoronyhoz tiltakozni... de az nem jut eszébe, hogy ő hogyan jutott a toronyhoz... Sötétződek...https://www.coreinfinity.tech
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest