- Asszociációs játék. :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Mindent a StreamSharkról!
- Szólánc.
- Bambanő háza tája
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Nincs Avensisem és nem érdekel, hogy legyorsulom-e, vagy sem. Nekem a kényelmes és gazdaságos utazás a fontos. Havonta tolok egy Bp. Ulm távot. Tempomat 130 -cal 8 óra. Ebből a cirka 900Km -ből sokat mondok, ha 100 olyan Km van, amin gyorsabban mehetnék, mint amennyit az autóm kényelmesen tud (már, ha nem lenne forgalom). Ugyan, mennyi időt spórolnék egy 500 lovas minekkel?
-
Somatom
veterán
Pont ott nincs akkora jelentősége a tömegnek. Ott "csak" gyorsan mész. Amikor álló helyzetből, lassú mentből történik a gyors tempóváltás, akkor számít igazán a lóerő mellett a tömeg és a tapadás. Sőt! Egy gyors pályán a leszorítóerővel is tudsz ellensúlyozni. Ha van elég lóerőd, amivel legyőzöd a leszorító erőt létrehozó elem légellenállását, akkor nyert ügyed van. De utcai körülmények között sokkal jobban számít a tömeg és a tapadás a gyorsításnál. Lámpától, lámpáig símán lealázhat egy olyan gyengébb, de könnyebb, 4WD -s autó, amit a NBRingen megeszel reggelire. A kérdés csak az, hogy melyikre optimalizálod a használatot.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Hurrdurr, szar a négyajtós, mert nem megy olyan jól, mint a kétajtós.
Hurrdurr, most minek jössz azzal, hogy ugyanolyan jól mennek?Komolyan, nem lehetne, hogy legalább azt megjegyzed, hogy pár hozzászólással ezelőtt milyen hülyeségen pörögtél, ha már hülyeségeken akarsz pörögni? (Bár persze lehet, hogy jobb lenne, ha inkább nem akarnál.)
-
Somatom
veterán
NBring?
Miért ez a mérvadó? Az a terved, hogy körözgess egy versenypályán? Ott teljesen mások a befolyásoló tényezők, mint az utcán. 160 -ról gyorsítva már nem akkora probléma, hogy az 500 lóerőt hogyan viszed át az aszfaltra, ha csak két kerék hajt. Az autó tömege is kevésbé számít, amikor már lendületben van.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Anaren91 #182 üzenetére
Szerintem egy erős autó esetében akkor nem pörögnek ki a hátsó kerekek egy nagy gázzal végrehajtott rajtnál, ha valami (elektronika, mechanika) lekorlátozza a hátsó kerekekre jutó nyomatékot.
Jobb esetben egy elektronika korlátozza a motorteljesítményt, rosszabb esetben a fék finoman megfékezi a kipörgő kereket és hővé alakítja a felesleges teljesítményt, de mindkét esetben a motor elméleti csúcsnyomatékából jó ha 30-60 % hajtja meg a kerekeket.
-
#50192640
törölt tag
válasz
Anaren91 #146 üzenetére
Szerintem egyszerű a dolog: ha aszketikus minimalista hozzáállással nézzük a dolgot, az autótulajok nagy része péniszhosszabbítónak veszi az autóját, még ha meg is okolja bármivel, pl legyen benne tartalék (nem b@zmeg, mindenkitől el kell venni a jogsit, aki nem képes azt a kibeba kreszt betartani és akkor nem lesz sumájerkedés, meg előbb-utóbb be kéne vezetni a rendes alkalmasságit és akkor nem lenne az a sok teszetosza idióta se - de ez off-off).
Azt kell látni, hogy se a te bmw-d, de ez az alfa, se a nagyköbcentis vényóc nem indokolható semmi mással, minthogy merkell, meg megtehetem. Ez a fogyasztói társadalomban nyilván így van, de ettől még, ha valaki hónapokon át roppant granularitással írja le, hogy éppen milyen céges adóoptimalizálással vagy kattogással próbálja megrendelni a kocsiját, legyen felkészülve arra is, hogy a posztjaira nem csak ömlengést fog kapni reakciónak.Magam nevében beszélek, de egyrészt akkor, amikor az csinálja meg a business case-t, hogy az utolsó forintot is a céges lízing meg visszatérítés kérdéskörből sajtolja ki, az nekem inkább ügyeskedés, mint megtehetés. Illetve el tudom képzelni, hogy egy ilyen nyilvánvalóan öncélú, minden normális felhasználásra indokolhatatlan sportkocsi mint céges autó pár emberben szemöldökfelvonást eredményezett, amivel megint csak nem kell törődni, de ez is egy vélemény.
Ugyanilyen vélemény, hogy szép autó, persze, de ezzel kb a Berki Krisztiánt tudom elképzelni céges relációban, aztán arra meg hasonlítson a rosseb
-
Itt egy hitelesebb forrás:
BMW F80/F82 vs. G80/G82 – The Weight Comparison - bmwblog5-20 kg-ról van szó.
De hajrá, mutass egy 2 ajtós coupé-t, ami ebben az árkategóriában gyorsabban körbeér mondjuk az NRing-en
-
Nézd már meg, hogy milyen különbség van két olyan modell súlya között, amiből van 4 ajtós, meg van 2 ajtós is. Mondjuk mennyivel könnyebb az M4, mint az M3? Hint: semmivel. Akkor miről beszélsz?
A kérdés amúgy is eldőlt ott, hogy csak ilyen van az Alfánál, ha akarnék se tudnék 2 ajtóst venni.
És ez így is könnyebb és gyorsabb, mint máshol a 2 ajtósak, szóval ha ez a problémád, akkor: solved
-
Anaren91
senior tag
válasz
Donki Hóte #180 üzenetére
[link] Teljesen jól vezethető autó. Csak attól, mert hátsó kerekes egy autó, még simán meg lehet őket fogni. Nekem 2k fordulatnál 750 Nm-t tol ki a kocsi, és az aktív kormányzás miatt, kb lehetetlen vele kipörögni, mert egy szempillantás alatt visszahúzod egyenesbe. Ha meg be van kapcsolva a DSC akkor meg végkép... Ezekben a zsír új autókban, meg van annyi elektronika, hogy tényleg isten barmának kell, hogy legyél, hogy eldobt a kocsit. Elpörögni se pörög el a kerék, még álló rajtból sem pl ha fent van a nyári gumi, mert nem virslik vannak alatta. 275 van hátul, ezen meg gondolom még bőven efölött. Egy minőségi gumival simán el lehet vele rajtolni.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
van olyan gépjármű kategória, ahol a túlpörgő hátsókerék nem bug, hanem feature.
-
Igazad van, ez tényleg hátsókerekes
A cikkben van egy link, ami egy angol nyelvű leírásra mutat, onnan vettem az AWD-t, de alaposabban elolvasva az a rész a Stelvio modellre vonatkozik, és nem a Giuliára.
Szóval két hátsó keréken 510 lóerőt levinni az aszfaltra tényleg nem túl egyszerű dolog, az ilyen vektoros differenciálművek sem tudnak csodát tenni, a fizikát nem lehet meghágni. Vagy elveszik a teljesítményt, vagy megfékezik a kereket, vagy hagyják túlpörögni.
[ Szerkesztve ]
-
Anaren91
senior tag
válasz
Donki Hóte #176 üzenetére
Ekkora lóerővel meg nyomatékkal manapság kb 0 autót gyártanak kézi váltóval. Mert nem tudnál vele értelmesen közlekedni. Bármelyik luxus sport autót megnézed, mind automata, és nem hiába.
Somatom:
Nem értem te mit lovagolsz a kompromisszumon, egy sport sedan esetén. Az összes kompromisszumos, mivel nem arra van tervezve, hogy a családdal a Balatonra menj nyaralni, és berakd az 1 heti élelmet, meg a babakocsit. 'Sport" szedán. Arra van, hogy élmény autóz vele, vagy max egy könnyűvérű aranyásót lecumiztass benne a tengerparton. Aki családi izom autót akar venni, az vagy vesz egy Audi RS6 kombit, vagy van annyi pénze, hogy ezt második, harmadik autóak tartja, és hétvégente elmennek anyuval valamerre benne.
Leírta feketén-fehéren, hogy se kutyája se macskája, mi a faszért érdekelné, hogy belefér-e a család, de úgy őszintén? Ha meg majd lesz, gondolom nem fogja megterhelni, hogy vegyen egy családi kombit e mellé.
És igen, szervíz igényesek, tekintve olyan teljesítményre vannak tervezve, ahol már használódnak rendesen az alkatrészek, olyan fémet ami meg mindent kibír, és nem kopik, és megfelelően olcsó arra, hogy motort gyártsanak belőle, még nem találtak fel. Hidd már el, hogy ebben a kategóriában az ember nem ész érvek alapján dönt, mert az nincs mögötte. Ez szimplán a vágyakról szól és kész.
Az meg, hogy minek rá 4 ajtó.. Miért jobb az mondjuk, pl egy E92 335 i esetében, ami egy két ajtós kupé, hogy ugyan úgy van hátsó ülés, csak ráadásul még faszmódon is tudsz beszállni? Mondjuk ha nem egy könnyűvérű picsát akarsz betuszkolni a kocsiban, hanem 3-at egy esti mókához?[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz
Donki Hóte #176 üzenetére
helyes lenne azt írni, amit írni akarsz.
egyébként pedig a komolyabb autók sem pár nagy rajtot bírnak. -
Somatom
veterán
De, itt nem anyagi kompromisszumról van szó. Értem a négyajtós szedánt, meg az 510 lóerőt. Csak a kettőt együtt nem. Egyszer felárat fizet az olyan csúcstechnikáért, mint a karbon kardántengely és külön fizet a plusz súlyért, ami lerontja a drága csúcstechnikával elérhető menetteljesítményt.
[ Szerkesztve ]
-
Nem tudom, hogy hogy jön ide az 1.6-os G Astra
Mivel itt a Tesla és az Alfa (3-4 másodperces 0-100) rajtjairól beszélünk, ezért nem tartottam fontosnak kitérni arra, hogy természetesen az 510 lóerős Alfához hasonló kategóriájú kéziváltós, kuplungos autók gyorsulásáról beszélek.
-
> De egy nehéz bódét kell mozgatni, ráadásul akkora erővel tudja azt megtenni, ami brutál mennyiségű energiát használ el.
Ez egyebkent nem stimmel, egy Model 3 elmegy kevesebb, mint 15 kWh/100km-rel is, ez kb. 1.5 liter benzinnek felel meg. Szoval sokkal energiahatekonyabb, mint az ICE autok, meg azert valtozik az energiamix rendesen. Plusz sokkal-sokkal jobb vezetni az esetek tobbsegeben. Az ICE vs. elektromos kerdes mar eldolt.
-
Somatom
veterán
válasz
Donki Hóte #167 üzenetére
Ebben biztos vagy? Sztem hátsókerekes, önzáró difivel. A quadrifoglio a google szerint díszítést jelent. A legmagasabb felszereltséget jelenti, nincs köze a quadro szóhoz. Hacsak nem a négylevelű lóhere.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Donki Hóte #166 üzenetére
A Model 3P súlya ~1850 kg, az 1730 kg valamelyik egyszerűbb változat.
Nem akarok nagyon belemenni, de a Tesla sosem a környezetvédelemről szólt. Nincs lokális kibocsájtás, kb. ennyi írható a számlájára. De egy nehéz bódét kell mozgatni, ráadásul akkora erővel tudja azt megtenni, ami brutál mennyiségű energiát használ el. A súlya és a nyomaték miatt zabálja a gumikat is, az úthálózatnak sem kedvez a nagyobb terhelés, stb. Eleve azzal promózták a kezdetektől az egész brand-et, hogy Ferrarikat gyorsul le. Nem épp a környezettudatosság volt a fókuszban. Ez már csak úgy ráragadt és nem tiltakoztak ellene.
Az elektromos autók "zöldítésének" pedig nem a háztetőkre szerelt napelemek lesz a kulcsa. Hacsak nem áll napközben otthon az autó a töltőre dugva. -
Minden auto kompromisszum. A posztolonak sajnos csak 25 millioja volt autora, olyat akart venni, ami szamara ekkora osszegbol osszessegeben a legjobb. Nyilvan vehetett volna egy McLaren 720S-t, es melle egy RS6-os Audit varosba, de az plusz szazvalamennyi milla lett volna.
-
bambano
titán
válasz
Donki Hóte #169 üzenetére
azt írtad, hogy "egy kuplungos kéziváltós autó". nem azt, hogy "a nissan csúcs sportautói". az egy kuplungos kéziváltós autó kategóriába belefér az 1.3 stift, az 1.0 hiábataposodparaszt és az 1.6 g astra is.
tehát fogadd el tőlem a saját személyes tapasztalatomat: amit írtál, marhaság.
-
-
bambano
titán
válasz
Donki Hóte #166 üzenetére
"egy kuplungos kéziváltós autó pár tucat padlógázas indulás után már nem lesz túl acélos": van saját tapasztalat is?
-
-
A Tesla Model 3P súlya 1730 kg, az Alfa Romeo Quadrifoglio súlya pedig 1620 kg. Ez 6,7 % különbség. A különbség megvan, de nem nevezném egetverőnek.
Lehet, hogy a Quadrifoglio valamivel jobban gyorsul a valóságban, de a Tesla az élettartama alatt sokszáz fullgázas startolást kibír, míg egy kuplungos kéziváltós autó pár tucat padlógázas indulás után már nem lesz túl acélos
A környezetvédelem meg nézőpont kérdése, a nagyvárosok levegője igenis tisztább lesz, ha elterjednek az elektromos autók.
Összességében nézve pedig minden azon múlik, hogy honnan jön az áram többsége. Ha a gyöngyösvisontai ligniterőműből, akkor nem tisztább az elektromos autó. Ha viszont mindenki a családi háza tetejére rakott napelemből vett árammal töltené az elektromos autót, akkor tisztább lenne az elektromos autózás, mint a hagyományos.
-
Somatom
veterán
A felvágásról eszembe jutott egy TopGear adás. Luxuskabriókat teszteltek és Joey -nak jutott a Jaguar. Megkérdezi tőle az öreg:
-Tudod, hogy mit mond el rólad egy kabrió Jaguar?
-Mit?
-Azt, hogy nem telik Aston Martinra.Vajon mit mond el rólad egy 510 lovas Alfa sedan?
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz
Anaren91 #127 üzenetére
Irigység?
Van egy 2WD, 510 lovas, négyajtós sedan digórakéta. Ennél nevetségesebb konfigot nehéz lenne összehozni. Minek a két hátsó ajtó, meg a két hátsó ülés? Szóval, elindul a család nyaralni az 510 lovas lóherével. Értem én, hogy garancia, de tele csomagokkal, lefoglalt szállással, bömbölő gyerekkel, 35 fokban, fényvisszaverő mellényben, a pálya szélén a mentésre várva sztem ez elég sovány vígasz.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Donki Hóte #154 üzenetére
Környezetvédelmi szempontból a legjobb autó az 1 millió kilométert futtott zöldséges merci.
-
válasz
Donki Hóte #154 üzenetére
Ezt te sem gondolod komolyan
Model 3P nem felvágás? Az még a BMW-n is túltesz, nincs annál felhype-oltabb autó manapság.
Ez a "-Miből tudod megállapítani, hogy valakinek Teslája van? -Nem kell erőlködnöd, állandóan arról beszél"Az meg, hogy bárki azt hiszi egy közel 2 tonnás autóról, ami 3 mp alatt van 100-on, hogy annak a leghalványabb köze is van a környezetvédelemhez, azt már tényleg csak sajnálni tudom
Majd, ha megépül Paks 2, akkor talán nem is lesz már olyan rossz, de igazából minimum 500 kg ledobása meg a teljesítmény harmadolása/negyedelése lenne az, amitől kezdve környezetvédelemről lehetne beszélni
Aztán mennyit szennyez egy Euro-6D final motorral felszerelt autó, ami megy évente max 10k km-t, mondjuk egy magyar átlag 14 éves euro3 vagy euro4 motoros autóhoz képest, amivel 20-30-40k km-eket tesznek meg? Könnyen elhet, hogy aki rávágja, hogy én vagyok a környezetszennyező, az bőven sepregethetne a saját háza táján
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
"egyedi" rendszámban eddig azon a figurán röhögtem orbitálisat, aki megvett egy v8-as sokköbcentis benzines audit, és megkérte rá a tdi-404 rendszámot
-
Szada85
aktív tag
válasz
Donki Hóte #151 üzenetére
A német “módi” szerintem kellemes szabadságot ad, a tartományi karakterek után elérhetőség függvényében lehet “játszani” az 1-2 betű és 2-3 szám kombinációkkal, illetve kellő rámenősséggel ennél rövidebb is lehet, de az elég spéci.
Kedvencem a szomszéd tartományi csóka (melóba menet szoktam látni), Ő lezseren a (HG)-NO-1 plakettal nyomul (egy 911 Turbo Cabrion).
-
válasz
Donki Hóte #151 üzenetére
A maximalista nem azt jelenti, hogy a tokeleteset akarja, hanem azt, hogy az adott dologban a a lehetosegeihez kepest a maximumot, altalaban tobbieknel tobbet szeretne.
Tehat lehetsz maximalista akkor is, ha 1 millios autot veszel.
-
Ennek a kocsinak csak a velejárója a "felvágás", nem a célja.
Ebben azért sokan nem fognak egyetérteni veled, mert ez igaz mondjuk egy Tesla Model3 P autóra, de egy tisztán belsőégésű motorral szerelt 500 lóerő feletti autóra ma már sokat rávágják, hogy aki ilyennel jár, az nagybetűvel hirdeti, hogy tesz bármiféle környezetvédelmi szempontra
-
DEJVID
őstag
Volt már korábban Alfád?
-
válasz
Donki Hóte #151 üzenetére
Maximalista, a saját szempontjaim szerint. Az más kérdés, hogy neked máshol lenne a maximum. A rendszámot nem érzem egy lényeges dolognak. Az tényleg csak arról szól, hogy megmutasd másoknak, hogy én ezt megtehetem. USA-ban egy nagyon találó neve is van ennek: vanity plate.
Ennek a kocsinak csak a velejárója a "felvágás", nem a célja. És azért vacilláltam sokat a konfiguráción meg a színen, mert azt akartam, hogy amikor ránézek, akkor én azt lássam, hogy ez pont olyan, amilyennek megálmodnám.
-
OK, értem, mindenkinek más az egyéni preferencia rendszere. Csak azt hittem, hogy maximalista vagy, legyen a legerősebb Alfa, a legütősebb színnel, a legmenőbb rendszámmal, stb.
Bár azt is megértem, hogy az ARQ-510 elfogadható kompromisszum, az szemrebbenés nélkül eladhatod az autóval együtt, nem fogod sajnálni. Viszont egy ALFA-01 rendszámot sajnál eladni az ember az autóval, viszont ha a következő autója BMW M4 lesz, akkor azon hülyén mutatna a ALFA-01 rendszám
-
Pontosan, amire gondoltam
(#145) Donki Hóte
Ezzel már elmegyünk lassan abba az irányba, hogy magyarázza meg az ember, hogy ha tetszik neki a nő, akkor vezesse le logikusan, hogy milyen paraméterei miatt tetszik neki objektívan.Ha erre vagy kíváncsi, a vékony, kicsi lányok tetszenek kis kerek fenékkel, attól teljesen kivagyok. De, hogy milyen a melle, az nem igazán érdekel
Mi olyan meglepő azon, hogy vannak szempontok, amik fontosak voltak nekem, meg vannak olyanok, amik nem? És amit fontosnak tartottam, arra hajlandó voltam áldozni, amit meg nem, arra nem.
Ha feltenném az extralistát és leírnám, hogy mit és miért pipáltam be és mit hagytam ki, lehet akkor is csodálkoznál. Pedig semmi különös, mindössze az én szempontrendszeremet tükrözi.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Anaren91 #146 üzenetére
Nekem tök mindegy, hogy milyen az autó színe. Na, jó, nem tök mindegy, mert fekete, fehér, meg metálszürke nem lehet, de ezeken kívül nekem teljesen mindegy a szín. Benne ülök, nem látom a színét, tehát kb. mindegy.
Általában típust, felszereltséget, extrákat, stb. én választok, a színeket meg az asszony
Egyszer szaladt csak fel kicsit a szemöldököm, amikor világos bézs belső kárpitos autót nézett ki, de végülis a világos kárpit jól bírta a gyűrődést, két-három évente elég volt tisztítani.
Szóval a szín nekem a rendszám kategóriájával egyenlő, amit nem látok, az nem nagyon érdekel.
(A használtautós kérdésedre nem tudok válaszolni, még az életben sem vettem használt autót, nem is tervezek ilyet venni
)
-
bambano
titán
válasz
Donki Hóte #145 üzenetére
egyrészt a rendszám nem látszik annyira. másrészt a rendszámot később is lehet cserélni. a kocsi festésére pont az ellenkezője az igaz.
harmadrészt a rendszámtól nem megy jobban az autó, sőtaz 510 lóerőtől meg igen.
-
Anaren91
senior tag
válasz
Donki Hóte #145 üzenetére
Ugye ezt te se gondolod komolyan? Egy autó színe teljesen megváltoztatja azt, hogy milyen képet fest egy kocsi.Nálam is kitétel volt, hogy Carbon Schwarz legyen, mert az tetszett. Rendszám meg szar mindegy mi, lehetett volna FAX-001 is. Vagy amikor te használt autót nézel, pl mindegy milyen a színe? Tudok egy tök jó pinarózsaszín twingot érdekel?
Vagy nem tudom hányszor dícsérték meg a rendszámtábládat, de azt biztos mondta már valaki, hogy de jó a színe a kocsidnak. -
válasz
Anaren91 #143 üzenetére
Mert mit nyersz abból, ha digo-01 lesz a rendszámod vagy Romeo-01? Semmit. Nem mind 1 mi van a kocsi elején?
NEKEM teljesen mindegy, hogy mi van a kocsi elején. Viszont a posztoló fél évig vetyengett az autó színén, tehát NEKI nagyon fontos minden külsőség.
Az egyedi rendszám hasznossága teljesen megegyezik a feláras speciális fényezés hasznosságával. Amit a speciális szín felárára kiadott, abból benzint és gumit is vehetne egy pályanapra és autózhatna egy jót
Vagy szerinted nem
Sőt, az egyedi rendszámot egyszer megveszed és többet nem kér enni. Az egyedi színezést meg egy vagyonért javítják, ha megsérül, szóval az duplán drága
[ Szerkesztve ]
-
Anaren91
senior tag
válasz
Donki Hóte #142 üzenetére
Mert mit nyersz abból, ha digo-01 lesz a rendszámod vagy Romeo-01? Semmit. Nem mind 1 mi van a kocsi elején? A különbözetből meg tudsz venni sok olyan dolgot ami több élményt ad. Le is írta, hogy pont nem érdekli az egyéni rendszám. Abból a pénzből elmehet egy párszor mondjuk pályára megcsapatni a gépet. Vagy televágja a tankot egy párszor, és bejárja az országot. Vagy akármi értelmesebb dolgot. Hobbiban meg ne keress logikát, főleg anyagi vonzatban, de attól mert valaki megteheti, hogy megveszi magának a drága holmit, nem jelenti azt, hogy szórni kell a pénzt értelmetlen dolgokra, csak mert van péz had menjen alapon.
Én pl imádom a zenét, és hajlandó vagyok kiadni nagyobb összeget egy minőségi fejhallgatóra, de több 10 ezer forintot nem fogok kiadni egy kolumbiai szűz lányok combján 24 karátos aranyból sodort audió kábelre, mert hát csak azon szól jól igazán. Ez már kb az a kategória, hogy fölösleges, mert akármelyik audiofill akármit mond, halandó ember semmi különbséget nem fog hallani akkor, ha egy mondjuk 5000 forintos kábellel van rákötve az erősítőre vagy ha egy 50000 ft ossal.
De am nem tudom miért lovagolsz még ezen az 510 lóerőn. Teljesen egyszerű a logika mögötte. Erre vágyik évek óta, megteheti, megveszi. Ennyi az értelme. Üdv a fogyasztói társadalomban.
#141
Nem vitatom, és örülök, hogy örömöd leled a családodban. De attól, hogy valaki vágyik az úgymond "kötelező" dolgokon kívül mint család, ház, gyerek másra is, az nem jelenti azt, hogy csak a pénzből vehető dolgok teszik boldoggá. Az a baj, hogy a legtöbb ember Magyarországon örül annak, ha ezek megvannak, és megelégednek vele. Én nem szeretnék ebbe a kategóriába tartozni, és család és gyerekek mellett is szeretném megvalósítani a vágyaimat. És ezzel rajtam kívül szerintem sokan mások is így vannak. -
Sajnálom, hogy elszomorítottalak
De ha már túl vagy a szomorúságon, akkor légy szíves magyarázz el nekem valamit.
Ha valaki egyszer számítógépszerű jéghideg racionalitással rendelkezik egy olyan kérdésben, hogy egy haszontalan egyedi rendszámtáblára nem hajlandó négyszer annyit költeni, mint egy másik rendszámra, akkor ugyanez az ember 10 perccel előtte hogyan lehetett olyan kirobbanóan ösztönvezérelt, hogy a rendszámtáblánál tízszer feltűnőbb és ötvenszer drágább autót annyira hasznosnak tart, hogy szemrebbenés nélkül kiadja a pénzt rá.
Egy ROMEO-1 feliratú rendszámtábla és egy 510 lóerős ALFA ROMEO autó szerinted miért nem tartozik a tök egyformán hasznos, (vagy tök egyformán haszontalan) tárgy kategóriájába
-
plömplöm
őstag
válasz
Anaren91 #140 üzenetére
"Ha neked nincs ilyen dolog az életedben, amit ha elérnél, boldogság töltene el, akkor csak sajnálni tudlak."
hát, nekem van pld családom, de ezzel persze az a baj, hogy pénzért nem vásárolható. akinek pénzért vásárolható dolgok jelentenek élményt az életben, azokat csak sajnálni tudom. béke.
-
Anaren91
senior tag
válasz
plömplöm #138 üzenetére
Annak a 3 fpsnek pont annyi értelme van, minthogy 10 mp helyett 4 mp alatt van százon. De ha az árakat vetjük össze, full hd 60 fps helyett 4k 60 fpsnek is pont annyi értelme van mint egy gyors autónak. Élményt ad és kész. Full lowon 30 fps-el is el lehet játszani, mint ahogy egy 1.0-ás szuszkával is el lehet járni. Mégse ugyan az az élmény ha 4k 60 fps el játszol végig egy játékot, meg mégse ugyan az az érzés, hogyha az 1.0-ás seggtaliga helyett mondjuk egy ilyen Alfával mész. Kinek mi okoz örömöt. Én egy 1.0-ás szuszkából ültem át a mostani kocsimba, és minden reggel amikor kimegyek a garázsba vigyorra húzódik a szám, mert végre ott látom azt a kocsit, amire gyerekkorom óta vágytam, és azt mondom magamnak, hogy igen, megcsináltam. Jöhet a következő. És nem egy 25-30 millás járgány, de az, amire én vágytam. És szerintem ezzel HussarF is így lesz.
Ha neked nincs ilyen dolog az életedben, amit ha elérnél, boldogság töltene el, akkor csak sajnálni tudlak.#139
Hülyeség. Az vesz most videókártyát, akinek akkor se számítana, hogy mennyibe kerül, ha olcsóbb lenne. Az akinek meg még az MSRP is olyan hogy jó de mintha a fogát húzzák, nem fog venni drága kártyát, csak azért, mert az van. Az megelégszik azzal amilye van és kész.[ Szerkesztve ]
-
plömplöm
őstag
válasz
Anaren91 #131 üzenetére
ha a "600k-1 misis" és a "100k-s" videokártya között van +3fps, akkor annak van valami értelme. kérdőjeles, hogy "megéri-e", de van. annak, hogy a 0-130kmph 15sec vagy 7sec, annak kb semmi értelme, és legalább próbáljunk megmaradni a legalitás talaján, én legalábbis nem olvastam még azt, hogy azért lett ez az autó, mert rendszeres hring és tsai látogatás a cél, és mindezt lábon, nem valami fele ennyiből épített autóval egy tréleren, amitől aztán ez a lóherés körönként kapna egy kört.
"aki nem akar beállni a bmw/audi/ócskajapánrizsrakéta"
hát, lehetne venni volvót (polestar), porkét is akár. -
plömplöm
őstag
válasz
Donki Hóte #111 üzenetére
ha a naaagy állami rendszámlekérdezőben nézted meg, és ott azt láttad, hogy nem volt kiadva, ez nem jelent semmit. nekem van olyan pár rendszámtáblám, ami szerintük nincs kiadva, nekem meg fizikailag van meg, konkrétan én váltottam ki annak idején. az is A-val kezdődik.
-
bambano
titán
válasz
Donki Hóte #128 üzenetére
mer egy opelre nem tud felvágni
-
Anaren91
senior tag
válasz
Donki Hóte #128 üzenetére
Miért van szüksége valakinek egy 600k-1 misis videókártyára, mikor a 100k-son is elmennek a játékok butított felbontással? Minek valakinek több százezres fejhallgató, ha az 1000 forintos hama is szól? Minek 4k tévé házimozival, ha a CRT-n is lehet filmet nézni? Minek több százezres horgászfelszerelés, ha az őslakosok egy gatyagumival meg egy szöggel is tudnak pl horgászni?
Hobbinál, meg vágyálomnál nincs éppeszű magyarázat. Azért, mert erre vágyik, és megteheti, hogy vegyen egyet, mert ezért dolgozott keményen az életében. Vannak olyanok akiknek az a cél, hogy vegyenek egy házat, és boldogok, vannak olyanok akik ettől többre vágynak, és tesznek érte. Mindenki álmodhat nagyot, de tenni kell érte.
Lehetsz te is vállalkozó, a lehetőség adott. Van aki a befolyó összeget gyűjti a bankszámláján mint Dagobert, és van pénze, csak élni nem él, meg van olyan, aki a megkeresett pénzből valóraváltja azt, amire a szíve vágyik. Ennyi. -
Eastman
addikt
válasz
Donki Hóte #128 üzenetére
Ez az év eddigi legelszomorítóbb kommentje.
Egy háromszavas kérdéssel meg is válaszolható. -
bzoley
veterán
válasz
Donki Hóte #128 üzenetére
Nem mindig van ésszerű magyarázat. Főleg, ha belül valami félrecsúszik.
Ha lenne rá pénzem, egy percig sem gondolkodnék, hogy átüljek egy Redeye-ba annak ellenére, hogy a józan észnek teljesen ellentmond. Ő ezt szeretné, és megteheti. Én még gyűjtögetek egy darabig -
De ha valamire nincs szükséged, akkor 200 ft-ot is sajnálsz rá.
Na, akkor itt az idő, hogy feketén-fehéren levezesd, hogy neked miért van szükséged egy 510 lóerős sportgépre. Mert úgy tűnik, hogy nagyon-nagyon sok köbméter benzin árát fizeted rá egy szintén jól menő 2000 köbcentis autó árára pluszban, hogy Quadrifogliod lehessen, ennek biztosan megvan az ésszerű magyarázata
[ Szerkesztve ]
-
Anaren91
senior tag
Nem tudom, hogy az irigység beszél-e belőled, vagy csak poénosnak találod ideböfögni ezeket, de kb az összes hozzászólásodban csak fikázod ezt az alfát.
Egy zsír új 0 km-es autóról beszélünk. Szerinted mi baja lesz 5-6 évig? Semmi. Ha meg lesz azt garanciában intézik. Az meg, hogy 5-6 éves korában mi baja lesz, és mennyit kell rá költeni nem érdekli a gyártót. Legtöbb esetben a tulajt se, mert aki meg tud venni egy ilyen kaliberű kocsit, fogja és eladja pár évesen, és vesz egy újat. Aztán pont leszarja te mennyit fogsz rá költeni, ha használtan megveszed. Éltem kint németben, senkitől sem hallottam, hogy milyen szerviz igényes lenne egy bmw pl. Megveszi 0 km-el, vagy lízingeli, 2-3 évesen eladja, és hozza ki az újat. -
Szada85
aktív tag
Vagy egy(-két?) szett gumit, szerintem 510 lóval a hátsó keréken úgyis kelleni fog.
Az egyedi rendszám "ilyen áron" szerintem sem éri meg, ha pár ezer Ft-os plusz lenne, mint a németeknél, akkor nem lenne kérdés. -
válasz
Donki Hóte #119 üzenetére
De ha valamire nincs szükséged, akkor 200 ft-ot is sajnálsz rá. Engem meg az egyedi rendszám nem nagyon izgat. Abból a pénzből már veszek bele egy köbméter 100as benzint és mennyivel jobban járok vele
-
bzoley
veterán
Semmi értelme forgatni, mert az alsó tartományban is rendelkezésre áll az összteljesítmény jelentős része. Így értettem. És még mindig közlekedésről van szó, nem gyorsulási versenyről. Nálam mondjuk nehéz is túlforgatni, mert még manuális módban is elvált 4500 körül. Csak előzésnél engedi feljebb. Egyébként ha jól emlékszem 4500 fölött már csökken a nyomaték.
-
A nyomatek es a loero nem fuggetlen mertekegysegek, ha 'semmi ertelme forgatni' az azt jelenti, hogy esik a nyomateka. Egy egyenletes nyomatekgorbeju motort termeszetesen erdemes forgatni, akkor jon a teljesitmeny. A gyorsulas meg a teljesitmenytol fugg, a fotengely nyomateka irrelevans.
-
Csak az ARQ-510 az ~110e HUF, az ALFA-01 viszont ~435e
Na, ezt nem értem
Nem egy 33 éves Alfa 33-ra veszel rendszámot, hanem egy 25 millás csúcsgépre
A második felvetésedre csak azt tudom, mondani, hogy nem tudom, hogy melyik 5.7 motorról van szó, de a 340 lóerőből arra tippelek, hogy egy 5.7 HEMI L motorról van szó, az 5800-as fordulaton hozza a 340 lóerőt, de az még fontosabb, hogy már 4000-es fordulaton hozza az 500 Nm körüli nyomatékot.
Az viszont biztos, hogy amerikai motorról van szó, nem nagyon szereti a tartós magas fordulatszámot, szóval az Alfa biztosan tovább bírja 4000-es fordulaton, mint a HEMI az 5800-as fordulaton.
-
válasz
Donki Hóte #111 üzenetére
Csak az ARQ-510 az ~110e HUF, az ALFA-01 viszont ~435e
Ha a másodikra adnám a fejem, akkor inkább ROMEO-1 lenne a rsz. (Crysis 3-ban Psycho rádió hívójele, meg hát, passzol ehhez is).A polémia onnan indult, hogy bambano azt mondta, hogy a nagyobb motorban nagyobb a tartalék. Ez igaz is egy 5.7-es 340 lóerős V8-ra, de még bambano 3.2-es 215 lóerős V6-osára is igaz. De egy 2.9-es 510 lóerős motorra nem biztos, hogy igaz.
Szerinted egy 5.7-es V8 bírja tovább mondjuk 7-7500-as fordulaton (ahol kb. leadja a maximális 340 lovat), vagy a 2.9T V6 3500-4000 körül, ahol kb. 340 ló a teljesítménye?
[ Szerkesztve ]
-
Anaren91
senior tag
válasz
Donki Hóte #110 üzenetére
Azért mert az első szériás láncos vezérlésű 1.4 TSIk tényleg szarok voltak. Ezt 2012 után javították, amikor szíjra cserélték a láncot, megoldották, hogy bemelegedjen a motor, meg kiirtottak egy csomó hibát ami miatt szarok voltak.
-
Megnéztem, az ARQ-510 rendszám még szabad
Viszont érdekes módon az ALFA-01 rendszám is szabad, egy ilyen verdával én inkább arra mennék rá
-
Jó példát hoztál, a Ford 3 hengeres EcoBoost motorja egy hatalmas melléfogás
Az a motor nemcsak az érdi emelkedőn péntek délután húzatva pusztul meg egy Mondeoban, hanem bárhol és bármikor, akár egy Fiestában is
Arról a motorról a szakma ódákat zengett, aztán idővel kiderült, hogy előbb, vagy utóbb, de biztosan meghal.
Ellentétben pl. a VW 1.4 TSI motorjával, amiről mindig harsogták az autós újságírók, hogy az egy betegágy, kerülje mindenki, ehhez képest az utóbbi időben elkezdték írogatni, hogy a szíjas vezérlésű 1,4 TSI egy egész jó motor (persze csak halkan mondogatják, hiszen a korábbi önmagukat cáfolják ezzel
).
-
bambano
titán
válasz
Donki Hóte #104 üzenetére
a nagypapás stílusban vezetett motor *SOKKAL* hamarabb megpusztul, mint az, amit ésszel meghajtottak. nem a fordulatszám öli meg a motort, hanem a nyomaték.
másik hsz-re:
nem azt gondoltam összehasonlítási alapnak, hogy milyen, amikor megküldesz egy motort, csak úgy. mondok példát: m7-es bevezető, legendás érdi emelkedő, nyári vasárnap délutáni csúcs. senki nem pattog, mert minden sáv tele van, mint a négyeshatos, hanem mindenki tartani akarja a kialakult tempót. ilyen helyen vajon a ford mondeo 1.0 3 henger ecofing lesz a tartósabb, vagy a ford mondeo v6-os motorral? -
Anaren91
senior tag
válasz
Donki Hóte #104 üzenetére
Sokmindentől függ. Ha tényleg egy teljesítményre kihegyezett autó, ahol mindent kicentiztek, akkor néhány elrúggás odatehet a motorbelsőnek (főleg hidegen szereti nagyon
) , de megelőző karbantartással fent lehet tartani a motort. Főtengely csapágy csere, rendszeres olajcsere (nem 30k km után). Ha kímélve van vezetve, sokat növelhet a motor élettartamán. De tény, hogy ezek nem mindennapi használatra lettek csinálva.
De mondjuk az én 35d-m is már inkább a sport szedán kategóriába tartozik, de a maga 3 literes sorhatjával ha finomat járok vele örök mint a nyomorúság
Bár néha meg kell kínálni kicsit, mert szereti...De bírja is, mert egy roppant alulparaméterezett motor. 272 ló gyárilag, de olyan 450 lóerőt gyári motorbelsővel simán ki lehet hozni belőle.
-
bzoley
veterán
válasz
Donki Hóte #102 üzenetére
A 2.9 és 3.2, sőt a korábbi 3.5-ös v6-om is számomra elég messze van még a "nagyobb motor" kategóriától.
A belefújt 510 lóerőtől nem lennék boldogabb, a Hungaroringen talán. De ha közlekedésről van szó, maradok az őserőnél -
nevemfel
senior tag
Szép ótó. Mennyit engedsz a feléből?
-
Somatom
veterán
válasz
Donki Hóte #102 üzenetére
Toyota Yaris GR. Igaz, nem 1,5, hanem 1,6, de három henger és 261LE (mellesleg 4WD).
-
válasz
Anaren91 #103 üzenetére
Persze, hogy nem arra tervezték, hogy félmillió km-t elmenjen
Egyesekben mégis az a sztereotípia él, hogy ha egy sportautót nagypapás stílusban vezetnek, akkor el fog menni félmillió km-t. Ez lehet, hogy igaz is, de minden kövér gáz 10 ekm-nyi mennyiséget csökkent ezen az 500 ezer km-en
-
Anaren91
senior tag
válasz
Donki Hóte #102 üzenetére
Ez egy luxus sportautó.. Nem arra tervezték, hogy napi használat mellett elmenjen 500k km-t. De aki ilyet vesz, gondolom nem is erre szánja.
Vagy ha igen, akkor amikor letelik a garancia róla továbbadja, és pont leszarja, hogy az aki használtan megvette, mennyit fog rá költeni, meg szívni vele. -
A polémia onnan indult, hogy bambano azt mondta, hogy a nagyobb motorban nagyobb a tartalék. Ez igaz is egy 5.7-es 340 lóerős V8-ra, de még bambano 3.2-es 215 lóerős V6-osára is igaz. De egy 2.9-es 510 lóerős motorra nem biztos, hogy igaz.
Amikor bambano padlógázon gyorsít az M7 kivezetőjén, akkor az ő autójának a motorját ugyanakkora terhelés éri, mint amikor egy 510 lóerős Alfa V6 félgázon megy. Ha pedig az Alfát lepadlózzák, akkor bizony kétszer akkora tömegerők ébrednek az Alfa motorban, mint bambano autójában (és négyszer akkorák, mint a tiédben
).
Szóval szerintem a poszt írója nagyon jól tette, hogy rizlingre vette az autót (a T9 szótár mindig ki akarja javítani lízingre, de nem hagyom neki
), mert Ferrari technika ide, vagy oda, ez a motor nem fog félmillió km-t elmenni
Amúgy nem értem, hogy miért emlegeti mindenki folyton, hogy ez egy duplaturbós motor. Egy V motort nehezen lehetne megkonstruálni egy turbóval. Vagyis elméletileg egy 2.9-es V6-s turbós motor nem más, mint két egybeépített 1.5-ös 3 hengeres motor, amelyeknek van egy-egy turbója.
Az más kérdés, hogy nemnagyon van olyan turbós 3 hengeres 1500 köbcenti körüli motor, ami 250 lóerőt tudna, hogy kettő ilyenből lehessen egy 510 lóerős motort építeni
-
Somatom
veterán
válasz
Donki Hóte #99 üzenetére
Viszont, tudja, amire tervezték. 10 gyorsulást símán kibír egy főtengellyel. Akinek telik majomra, annak legyen pénze
banánralóherére is![ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz
Donki Hóte #99 üzenetére
Szerintem nem kéne egy duplaturbós már-már vesenymotort és egy ódivatú szívó v8-at összehasonlítani. Nem is ugyanarra van kitalálva.
Sima 5.7-es motorról van szó 340LE/530Nm mellett. Alacsony fordulaton köbcentiből van ereje turbó/kompresszor nélkül.
Forszírozott üzemről akkor beszélhetnénk, ha rajta lenne egy kompresszor és Hellcat-nek hívnák -
Annak ellenére választottam a V8-at, hogy lényegében csak "tötyögök". De nagyon nem ugyanaz, mint a jó öreg 1.4 Ecotec-em volt
Hány köbcentis a vényóc és hány lóerős?
Mert a Quadrifoglio V6-os motorja 2900 köbcentiből hoz ki 510 lóerőt, ami a belsőégésű motorok között eléggé forszírozott üzemnek számít.
-
Anaren91
senior tag
Nem kellene használt olasz autó, de azért erre nekem is megindult a nyálelválasztásom. Új autó, garanciás, sok probléma nem lehet vele. Ha megtehetném anyagilag, esélyes lehetne, mert tényleg szép, speedzone is csinált nem egy tesztet róla, jó autó. Bár mindíg is német autó párti voltam, de az elismerem, hogy ez a Giulia jól sikerült és szép.
Közúton meg álltalában a az 1.4 seggrakétákat látom túlvállalni magukat...
[ Szerkesztve ]
-
Anaren91
senior tag
Csak megerősíteni tudom. Jó az, ha van tartalék a kocsiban.
Tegnapi eset:
Nem tudom mennyire ismeritek az utat Szerencs-Sárospatak között, de egy 1 sávos út, elég forgalmas, sok a kamion, meg a transporterrel magát rally pilótának képzelő egyén. Megyek tegnap Patakra, 2 kamion meg vagy 3 személyautó előttem, egyszer csak az egyik gondolt egyett, hogy ő majd végigelőzi a sort. Hát már én fostam, hogy összecsukják szemből, mert azt a 2 kocsit+2 kamiont vagy 20 másodpercig előzte. Nyomja neki a szerencsétlen, de nem megy a kocsi. Nekem ez a mutatvány pár másodperc volt, tekintve 100-200 között is eléggé jól gyorsul a járgány, szal ha én meg akarok előzni egy sort, csak nyomok egy kövéret, és már meg is van az előzés....
Sokan azt hiszik, hogy a lóerő, meg nyomaték csak arra jó, hogy 200-al mennyél állandóan, arra meg minek mikor annyivel nem lehet menni itthon... Hát sokszor ez az erőtartalék a különbség a között, hogy meg tudod-e előzni azt akit akarsz, vagy szemből legyalulnak, főleg ha rosszul méred fel a helyzetet előzés előtt...
Így is kétszer meggondolom, hogy elkezdjem-e az előzést, egyrézt a vacak út miatt, másrészt eléggé rosszul belátható az út arrafelé, de amikor azt látom, hogy valami seggtaligával ő belekezd egy kanyar előtt, úgy hogy semmit nem lát, meg a kocsi se megy, akkor egyrészt lelassítok, mondom ha ezek csattannak én nem akarok hátulról beléjük menni, másrészt elgondolkodok, hogy vagy ennyire nem számít nekik a saját és mások élete, vagy szimplán ekkora idióták... -
Nem fogalmaztam elég egyértelműen
Az első rendszámot érinti a kérdés. Hátul van hely az alap rendszámnak rendesen. Már vettem is hozzá egy ízléses, vékony keretű trikolor keretet.
Elöl a problémás a dolog. Az olaszoknak van kisméretű rendszáma, ami kb. bárhol elfér, így nem is nagyon törték magukat, hogy elöl normálsi helyet alakítsanak ki neki.
Gondolom úgy voltak vele az olasz formatervezők, hogy "Minek azt? Ez művészet. Az ilyen rendszámos, adminisztrációs bizbaszokat meg majd megoldják valahogy, nehogy már a gombhoz varrjuk a kabátot"
A B típusúra hajlok most, az foglal a legkevesebb helyet.
De köszönöm neked is meg a kedves nejednek is. -
zolikaDB
veterán
Kedves HussarF!
Én is belemennék a zsebturkálós hsz megírásába, meg a japánt vennék verzióba...
DE!
A jelenleg kapható legnyálcsorgatóbb forma tulaja leszel. Egy olyan tárgyé (!!!), ami autó, amire még a feleségem is (!!!) is azt mondta, h ez szép, ez néz ki valahogy, ezen látszik, h odafigyeltek tervezéskor.
Szóval, hajtsd, élvezd
Hátra én B rendszámot tennék, előre matricát! -
Az haszongépjárművekre kell.
Személygépkocsira útvonal nyilvántartás kell akkor, ha az tartós bérlet vagy nyíltvégű lízing konstrukció keretében van finanszírozva és az 50% ÁFA átalánynál többet akarsz visszaigényelni. Azt az útvonal nyilvántartásod tudja igazolni, hogy ennél nagyobb arányú volt a céges használat.
Ha megelégszel az 50%-kal, akkor nem kell semmi.[ Szerkesztve ]
-
updog
őstag
"Ha magának 4M-ért venne autót, a cég pénzéből meg 12M-ért, akkor ott azért vannak nagy bajok."
Nyilvánvaló
Erről szól a cikk, hogy sok vállalkozó igazából alkalmazott aki csinált egy vállalkozást, és fingja nincs az egészhez (én is ismerek ilyet), és/vagy csak az okosságok miatt csinálja (bocs hogy rögtön ez jutott eszembe a hsz-edről de na, itthon élünk
).
-
De ez a poszt másról szól és amit kiragadtál a kontextusból, az sem ez.
Ez olyan emberekről szól, akik nem tudatosak a pénzügyekkel. Ha magának 4M-ért venne autót, a cég pénzéből meg 12M-ért, akkor ott azért vannak nagy bajok.
Konkrétan az én példámon. Ha magánszemélyként veszem, akkor az elején egyben le kell tennem az összeget vagy fogyasztói hitelt kell felvennem, valószínűleg jó nagy kamatra.
Ha cégbe veszem nyílt végű lízinggel akkor viszont, ha csak az 50%-os átalány áfa visszatérítést veszem figyelembe (amihez útvonal nyilvántartás sem kell), akkor majdnem koppra kijön a névérték a 48. hónap végére Tehát kamatostul sem fizettem többet és nem egyben az elején, hanem elnyújtva. És ugye a jelenérték számítást mindenki ismeri, ez valójában így tehát jóval kevesebb pénz
És akkor még - hangsúlyozom - csak az áfát vettem számításba, azt is csak 50%-kal, az egyéb költségek leírását meg a TAO-t még figyelembe sem vettem.Szóval ez a Maximum adózás miatt nyersz rajta egy keveset megállapítása a szerzőnek egszerűen nem igaz, nem tudja, hogy miről beszél.
-
updog
őstag
"15M felett senki nem vesz magánszemélyként autót "
kiszámoló pont nemrég írt erről (is)
Csak egy gondolatot emelnék ki az egyik hozzászólásából: "cégként az ember sokkal könnyebben szórja a pénzt, mintha nem is az övé volna. Pedig az övé ugyanúgy. (Maximum adózás miatt nyersz rajta egy keveset, ha cégként veszed az autót, de attól az még egy drága autó, amit magánemberként nem vettél volna meg annyiért.)"
-
válasz
#50192640 #72 üzenetére
Csak hogy egy banki vezető (menedzser) egy alkalmazott. Ahogy nagyobb cégeknél is a céges autóval rendelkezők (középvezetők meg attól felfelé) alkalmazottak. Nyilván, ők kapnak egy olyat autót ami sugároz egy visszafogott professzionalizmust, mondjuk valami nem színes német prémium autót. Azzal nagyon mellélőni nem lehet, meg amúgy sem a cég pénzéből kell "önmegvalósítaniuk".
Amikor a cég a tied, az más kérdés. Magadnak megveszed azt, amit akarsz. Ismerek olyat, aki középmotoros, lapos sportkocsit is cégben tart. Nyilván itt arról van szó, hogy rengeteg pénzt lehet spórolni, ha beviszed a cégbe egy kocsit. Pl. az imént említett ÁFA visszatérítés a lízing díjból, de ezen felül leírhatsz egy csomó kocsival kapcsolatos költséget is, amivel az adóalapot csökkentet, akkor ott a TAO, stb.
15M felett senki nem vesz magánszemélyként autót (max ha gusztustalanul gazdag, de inkább akkor sem, ha nem hülye), mert brutál különbségek vannak árban/költségben, ha cégbe beviszed és optimalizálod.
-
Carlytoo
senior tag
Igen. Már felhomályosítottak erről. Egyébként teljesen igaz. Sokkal strapabíróbb, minőségi anyagokból tervezték és ez garancia arra, hogy tovább kellene éljen, mint a kisebb motorral szerelt társai. Ráadásul egy adott sebesség eléréséhez közel sem kell akkora erőt kifejteni a motornak.
-
bzoley
veterán
Annak ellenére választottam a V8-at, hogy lényegében csak "tötyögök". De nagyon nem ugyanaz, mint a jó öreg 1.4 Ecotec-em volt(szerettem). Türhetően vitte a 9xx Kg-ját, de a negyedik fokozatot ritkán látta, és 3000rpm magaságában érezte jól magát. Most elég csak simítani néha egy picit a gázpedálon, pár másodperc alatt megvan az utazó sebesség úgy, hogy a mutató alig megy 2000rpm fölé. A többit a lendület intézi.
Bambanő kifelejtette a jótékony hatások közül a tömeget. A nagy motorokat jellemzően nem Suzukiba rakják, hanem hozzá illő bódéba. 2T másképp vonul az úton. A saját tömeg és a lendület kigurítja a világból, és másképp viszonyul az útegyenetlenségekhez is. Nem ráz, nem pattog. Egy méretesebb vasban nyugisan közlekedni már-már unalmas, az elalvás veszélye is nagyobb
Most, 200k km magasságában szinte még bejáratós, néhányszor ennyit még biztos elmegy, mert nincs kispórolva belőle az anyag.[ Szerkesztve ]
-
#50192640
törölt tag
Igazából most esett le, h cégautó lesz. Namármost egy ilyen ultrazold aszfaltrombolo milyen cég profiljába illik bele?
-
Anaren91
senior tag
Am teljesen megértem a sztoridat, nekem is hasonló volt a helyzet amikor vettem az enyémet. Régi szerelmem volt az e60-as kasztni, szal nekem ez volt a cél, hogy egyszer legyen egy M-packos e60-am.
Hónapokig jártam utánna, milyen betegségei vannak, miket kell megcsinálni rajta, típusbetegségek, aztán a vadászat ey jól szervizelt példány után.
Néztem minden féle motorral, de a végére oda jutottam, hogy ha már M-pack akkor menjen is a kocsi, meg ha már lúd legyen kövér... Szal a 35d mellett döntöttem, mert több is volt dízel eladó, meg a benzinestől kicsit tartottam is (35i)
Nameg ha később esetleg úgy döntök,( bár nem mostanában lesz, hosszú távra tervezek a kocsival) jobban eladható egy 35d mint egy 20 vagy 25d. Na meg jobban felszereltek is, ami áldás és átok is egyben
(1.3 misi egy aktív kormánymű... viszont imádom )
Szal hasonlón mentem keresztül mint te, csak budget verzióbanDe hát mindenki addig nyújtózkodjon, ameddig a takarója ér
Remélem sok örömöd leled majd benne, aztán kérjük a folytatást, ha megjött a gép -
Carlytoo
senior tag
maradjunk annyiban, hogy a saját tapasztalatom preferenciát élvez.
Senkit nem érdekel a saját preferenciád. Rengeteg ilyen jellegű ismeretterjesztő előadáson voltam és volt ez is téma.
na mégegyszer, mert nem érted
Nagyon is értem.
Eleve parttalan a felvetésed, mert aki V8-at vesz, az nem tötyögni akar. Aki kis benzines valamit vesz, az meg megelégszik a tötyögéssel.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
na mégegyszer, mert nem érted: ugyanakkora teljesítmény leadásához a nagy motort százalékosan kisebb terhelésen kell jártatni, mint a kicsit.
a nagy versenymotorok azért nem tartósabbak, mert nem ugyanúgy járatod. sokat dob az állításom igazságtartalmán, ha nem almát körtével hasonlítasz össze, tehát összemérhető motorokat hasonlítasz össze. például egy 1.6-os astra motort nem hasonlítasz össze egy 1.6-os ferrari f1-es motorral.oké, nem hosszabb életű, akkor lemegyek a ház elé a parkolóba és megsiratom a nem hosszú életű motoromat. maradjunk annyiban, hogy a saját tapasztalatom preferenciát élvez.
-
Carlytoo
senior tag
Mit értesz a motor tartosságát illetően? Tehát egy V8-as ugyanúgy használva, mint egy 1.8-as tartósabbá válik? Nagyon nem. A nagy versenymotorok is akkor tartósabbak kellene, hogy legyenek, mint a hétköznapi utcai autók, pedig pont ugyanúgy használva sem azok. Kezdjük ott, hogy mit értesz motor alatt? A komplett szívét a rendszernek, hajtásláncostól, üzemenyagrendszeren át a motorblokkig? Nem beszélve persze a hengerfej és egyéb ilyen nyalánkságokról.
Más felhasználási ígényeknek tervezik a V8/V10/V12, de még a soros hat hengeres és V elrendezésű motorokat is. Az nem lesz hosszabb életű azért, mert te takarékon használod pl. 16%, ahogyan írtad.
[ Szerkesztve ]
-
Eastman
addikt
Ilyen szép dokut mindenképpen kérj hozzá!
-
bambano
titán
a nagy autó azért jó, mert "van benne tartalék". ez nem csak azt jelenti, hogy vészhelyzetben van mihez nyúlni, hanem azt is, hogy amikor normálisan közlekedsz, kisebb terhelést adsz a motornak, amitől az tartósabb lesz. tehát ha kell 50 lóerő a haladáshoz, és a motorod 300 lovas, akkor 16%-ra terhelted, ha 75 lovas, akkor meg 66%-ra. egyrészt tartósabb lesz, másrészt egyszerűbb a takarékosabb működési tartományba terelni a motort, ha van választási lehetőség.
a másik előnye a nagy autónak nem csak az, hogy erős a motor, hanem az is, hogy normális gyártók egyenszilárdságúra tervezik az autót. tehát nagyobb motorhoz nagyobb (teljesítményű) fék dukál, gyorsabb abs, fejlettebb esp, stb. a nagy autó autópályán 130-nál is biztonságosabb, mint egy kisebb autó ugyanennyinél.
-
#90088192
törölt tag
válasz
freeknight #42 üzenetére
Itt jövök én, aki a sebesség tartó automatika segítségével szeretnék napi 1000km lenyomni, hogy kiranduljak/dolgozzak.
Városon kívül egy 3.5l ~200LE autó nem fog vissza kérdezni a domb láttán, meg ha megy a klíma akkor sem, hanem csendesen forog 2000-et. Mi meg élvezzük a látványt, és be lehet menni 10L alá vele. Kényelmes nem fárad el az ember. Pazarlás az tuti, de pl munka miatt ~1000 km amit meg kell tennem, egy Hilux-szal, és jobb mint egy Micra az biztos, ha a kényelmet nézzük.(szerszámokat cipelek, és sokszor földes saras úton kell menni)
Különben nekem is tök mindegy milyen szappantartoban ülök, most egy Corolla van, amiben még sebesség tartó automatika sincs, és azzal megyünk kirándulni kb 2000 km-re lévő Exmouth-ba. Sátor a csomagtartóban, aztán hajrá.
Csak, hogy indokolt legyen miért is készítettek ekkora járműveket. 30 éve az egész családot begyomoszoltek, aztán irány a kemping. Persze itt több ezer km a távolság a kemping és a lakhely között.
-
Anaren91
senior tag
válasz
#50192640 #43 üzenetére
Ezért jó a dízel
Ha nyugisan akarok menni olyan 1500 körül elberreg egy 100-as tempóval a gép, ha meg előzni akarok, vagy egy kietlen úton kicsit meglépni akkor ott a 350 ló
poén az egészben, hogy eddig úgy kaptak el gyorshajtással, hogy nem is akartam gyorsan menni, csak nem vettem észre, hogy mennyivel megyek, mert kb egy autó nem volt az úton... csak a rendőr Skoda és 110 es táblánál 130-al lekapcsoltak..
-
#50192640
törölt tag
válasz
freeknight #42 üzenetére
nyilván nem népszerű, de hát a lóerő meg a gyorsulás a menő. nem a nyugi
-
freeknight
őstag
válasz
#50192640 #40 üzenetére
Egyébként ez nem egy népszerű vélemény, főként nem az autóstáradalom körében, de én még autób*ziként is azt mondom, hogy már egy 200 lóerő feletti autónak sincs abszolút semmi létjogosultsága a közúton. Igen, jó, ha van tartalék, de lássuk be, az esetek 99%-ban nem a gázfröccs fogja megmenteni az életedet. Van az a mondás, hogy nagy a nagy erővel nagy felelősség is jár, na én pont ezt nem látom főként itt a magyar luxus/sportautósok körében. Általában nem élni szoktak ezzel az erővel, hanem visszaélni.
-
#50192640
törölt tag
nyilván láttam ezres Suzukist is extrasuttyónak lenni, de lássuk be, nem ők vannak többségben
akinek nem inge, ne vegye magára, de az ilyen M Richárdokra gondolok, innen vagy onnan jól eleresztett, a kispolgárok felett álló (nak gondolt maga által) sikeres, önmegvalósító, ezt konstans gyorshajtással és mások seggében villogással kifejező fajtára,
ezek mégis inkább gyakran bmw-s, mercis, audis, sportverziós gti-sofőrök.a végére ledobom az atomot: szerintem már rég öncélú trollkodás az, amit az autógyártók művelnek. hogy lehet road legal egy 510 (!) lóerős autó? kinek, minek? hol megyen annyit vele, németbe' csak nem jár mindennap? persze, hogy nem kell ezerrel menni vele, de könyörgöm, amikor a szar 1.6-os dízel dsg octaviámmal is úgy hajtok gyorsan, hogy nem veszem észre, akkor minek az ilyen tudású autó, ha nem folyamatos kísértésnek?
-
Az F-150 Raptor vagy a RAM 1500 TRX furcsa módon tetszik, amellett ,hogy a pickup és a sportautó keresztezésének semmiképp sem látom a létjogosultságát.
(#36) bambano
Még szerencse, hogy odaírtad, hogy senkit nem akarsz megbántani, pedig már azt hittem(#37) Carlytoo
Én meg ha azt írom, hogy szeretek fehér lenni, akkor lecsap rám a PC-hammer?
Sajnos ilyen a bőröm, pedig sokat dobna a kinézeten egy sötétebb tónus. Volt, hogy próbálgattam szolit, de inkább csak leégtem mindig. Elég anyajegyes is vagyok, úgyhogy nem feszegetem túlságosan a határokat. De nyár végére már szokott olyan színem lenni, mint egy átlag embernek tél végén(#38) doeeg
-
updog
őstag
"Másrészt egy közvetlen visszacsatolás a sikereidről, hogy el tudtad ezt érni (ami egy jól eső érzés)"
Nagyon sok gondolat cikázott a fejemben, de igazából te ezzel a mondattal leírtál mindent, amit kellett
Nekem (ahogy mindenkinek) teljesen más az, ami ki van tűzve, ami majd boldoggá fog tenni, ami a #33-ban leírt "tudatot" adná, de így is van ez jól
Amúgy engem is elvisz a C-Max mindenhova és közben még eléggé élvezem is, de na, azért olvadnék, ha egy ilyen kerülne a s*ggem alá
-
Carlytoo
senior tag
2 évig edzettem keményen. Látszott is, viszont számomra borzasztóan unalmassá válik egy idő után. Próbáltam kétszer is újrakezdeni, de előbb utóbb abbahagyom. Amit én nem találok szórakoztatónak azt nem bírom sokáig csinálni. Egyébként hasonló formám volt, mint Neked a végére. Vitaminok,kreatin,fehérje volt, amit pluszban szedtem a kaja mellé. Ráadásul te is jó fehér vagy, én viszont nem szerettem ilyen fehér lenni, tehát jártam szolizni is.
A legjobb, amikor csapatod a strandon és nem azért néznek meg, mert ki vagy pattintva, hanem mert úgy világítasz, mint a nap.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
nem akarok senkit megbántani, de 10-12 hónapja darálod ezt a témát, és akkor kiderül, hogy még meg sincs az autó?
erre a szakirodalom a korai magömlés kifejezést használja... -
Somatom
veterán
Pickup -ból is van megjelenős fajta.
Biztos van hozzá festőlétra-tartó.
[ Szerkesztve ]
-
Hát ez kicsit az a része a dolognak, amit írtam is, hogy elmagyarázni nehéz, tapasztalni kell.
Nem is csak arra értettem, hogy ha mész valahova tárgyalni. Hanem hogy ez az amit folyamatosan használsz, ezért veled van a nap nagy részében és mindenféle szituációkban. És így folyamatosan látod a reakciókat. Beengednek hőbörgés nélkül sávváltásnál. Vagy kiszállsz a bolt előtt, látod, hogy a kisfiú, aki az anyja vezet kézenfogva, tátott szájjal mutat feléd. Esetleg valamit át kell adnod a csinos könyvelődnek (tegyük fel olyan szituáció, hogy sürgős, mert NAV ellenőrzés van és a parkolóban vár
), és látod a tekintetét, hogy hűha...
Sok ilyen kis apróság. Nem ezért veszel ilyen autót, de azért ad egy kis pluszt a napodnak.Olyami ez mint egy stílusos, elegáns öltözködés. Nem leszel jobb szakember, ha farmer-póló helyett, márkás ingben és szövetnadrágban vagy bőrcipővel, de más visszacsatolásokat fogsz tapasztalni, máshogy fogod érzni magad benne. Elsétálsz egy tükör előtt, magad is meglepődsz, hogy de jól nézel ki, nem oylan átlag szakadtan
(#33) Carlytoo
+1
Nagyon jól leírtad.Nem mondom, hogy mindenkire így hatna, de azt igen, hogy ha mindenki kipróbáná (persze nyilván nem csak hajlandóság kell rá, hanem azért ennek komoly anyagi vonzata is van), akkor sokkal többen éreznének rá az ízére, mint akik elsőre gondolnák magukról.
Egyébként nekem ez a pozitív visszacsatolás először a testedzéssel jött. Ahhoz még csak sok pénz sem kell csak akarat. Bátorítok rá mindenkit. Sokkal jobb érzés egy fitt testben élni, mint egy "tunyában". És ez tényleg mindig ott van veled és még csak azt sem mondhatják, hogy jó családba születtél és megvették neked. Ehhez csak úgy vezet út, ha megdolgozol érte
[link][ Szerkesztve ]
-
Carlytoo
senior tag
A visszacsatolás pszichológiája. Nagyon egyszerűen működik az ember ilyen fronton. Ha rendszeresen pozitív visszacsatolást kap valamiért, akkor érzi, hogy sikeres. Ha nem, akkor nem. Egy ilyen autóval megjelenni, szépen kinyalva és kiöltözködve akarva-akaratlanul is önbizalom növelő tényező. Tehát gerjeszt egy bizonyos pozitív visszacsatolási élményt. Nagyon-nagyon-NAGYON kevés azaz ember, akit ténylegesen nem érdekli mások véleménye. HussarF kollégát érdekli. Őt érdekli még az élményvezetés is. Látja, hogy a DZSÚLIA egy gyönyörű autó és óriási vezetési élményt ad. Ez az ő autója. Az élmény megvan, a pozitív visszacsatolás megvan. Még csak nem is kell, hogy lássák. A tudat, hogy láthatják, hogy te miből száltál ki és a tudat, hogy amiből kiszálltál a tied elég.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
De mondjuk, ha van egy találkozód valakivel, akkor egész más az optikája, mikor egy 5-ös Golffal jelensz meg vagy egy új Mercedes E osztállyal (még csak nem is az AMG-vel).
Én mondjuk ezt a részt soha nem értettem, mert ha találkozok valakivel, az általában nem látja azt, amikor leparkolok és kiszállok az autóból.
Egyedül építési vállalkozók autóit szoktam látni, de azok meg, ha munkaügyből kifolyólag mennek valahova, akkor úgyis vmi munkáspickuppal vagy kisteherrel jelennek meg, akkor is, ha amúgy mondjuk Q7-tel járnak civilben
-
Nem kell túlgondolni azt a részt. Nem ilyen Ferrari szinten gondolom, hogy mindenki köréd sereglik, ha megállsz valahol.
De mondjuk, ha van egy találkozód valakivel, akkor egész más az optikája, mikor egy 5-ös Golffal jelensz meg vagy egy új Mercedes E osztállyal (még csak nem is az AMG-vel).De azért ez, főleg ebben a színben, azért feltűnő autó. Képről nem jön át. Amíg nem láttam élőben, én sem gondoltam, hogy túlzottan nagy benyomást tud tenni. De élőben nagyon kiadják az ívek, a domborulatok, a karbonelemek rajta. Meg hát olyan hangja van, mint a mennydörgés. Azért ez az átlag prémiumautónál feltűnőbb jelenség.
-
Somatom
veterán
A "hogy néznek rád az emberek" rész azért nem teljesen kerek. Sztem az átlagtól egy kicsit jobban érdekel a technika, de ez nekem egy tök kommersz, négyajtós szedán. Ha frissen le van suvickolva, kiglancolva, akkor talán megnézem az utcán, de semmiképpen sem egy hub...meg kategória. Mondjuk, egy C3 -as targa Corvette -ből szívesebben szállnék ki. Vagy, egy mattfekete halottas Merci, a V12 -es Brabus tuninggal. Egy olyannal érkezni vhova, az feeling.
[ Szerkesztve ]
-
A legtöbben így vannak ezzel, sajnos ezért hal ki lassan a "driver's car" (aminek ez a Giulia Q egyik utolsó képviselője valószínűleg) és veszi át a helyét az egyszerű közlekedőedény. Persze, nem is csoda, ha a mai fiatalok már nem vágynak ilyesmire, nagyrészük nagyvárosokban él, ahol nem lehet "örömvezetni", egyre nagyobb a forgalom is, szóval hely sincs arra, hogy biztonságosan megereszd a kocsit kicsit, ha akarsz egy kis élményt... Mindegy, ne is menjünk bele. Én sajnálom, hogy így alakul, de legtöbb embernek viszont indifferens. Természetes hozománya annak a fejlődési iránynak, amin rajta vagyunk.
(#24) Elf
Jó amúgy a felvetésed, de ez egy elég komplex kérdés, röviden nem megválaszolható. Azért megpróbálom összefoglalni.
A sportautók nekem gyerekkori becsípődés. Persze kinek nem, minden kisfiúnak volt valami szuper matchbox-sza vagy Bburago-ja. Nálam ez egy kicsit több volt talán, mindig vetettem magamnak az autós újságokat is, fejből tudtam az ismertebb sportkocsik főbb műszaki adatait. Aztán ez valahogy így meg is maradt.Amit írsz, hogy szép autó, de nem látod mindig, ez egy elég furcsa ellenvetés. Mármint, nem az a fő és egyetlen funkciója, hogy szép legyen. Persze egy ilyen autó, mikor ránézel, egyrészt gyönyörködtet. Másrészt egy közvetlen visszacsatolás a sikereidről, hogy el tudtad ezt érni (ami egy jól eső érzés). Aztán ott van az, hogy mennyire élvezetes vezetni. Ez az a rész, amit nem lehet átadni írásban, se szóban. Egyszer be kell ülni egy komoly autóba, használni egy hétig, visszaülni a régi egyszerűbe és mindent meg fogsz érteni. Az utakon nem kell többet küzdened, meg fogja adni mindenki az elsőbbséget, nem próbálnak meg letolni akkor sem, ha lassan mész. Sokkal kényelmesebb és pihentetőbb vele az utazás, leveszi a válladról a vezetés terheinek nagy részét (ha úgy akarod). Aztán ott van még az is, hogy milyen egy ilyen autóval megjelenni. Egész máshogy érzed magad, amikor egy ilyenből szállsz ki és látni fogod azt is, hogy az emberek is egész máshogy néznek rád.
Lehet, hogy elvagy az egyszerűvel is, de amikor megtudod hogy milyen a jó, onnantól már nem tudsz rá ugyanúgy tekinteni.
Ezek amúgy az élet más területéről is elmondhatók, a tested karbantartása, az öltözködésed, az általános műveltséged szintje, stb.A fentiek olyan dolgok, amik általánosan mondhatók el arról, amikor valaki egy nagyobb értékű, presztízs autót vesz. Nálam is részei ezek a dolognak, de nálam még ott van az is, hogy szeretek vezetni, szeretem a nagyteljesítményű autókat és ez egy olyan autó, amit élvezet vezetni. Ha csak megjelenés meg a kényelem lenne a szempont akkor vehetnék egy BMW 530d-t vagy valami A6-os Audit, de azok nem tudják azt, amit ez az olasz...
Ha számodra minden csak a funkcióról és a racionalitásról szól (nem tudom, hogy így van-e, csak mondom, ha így lenne), akkor igazából hiába magyaráznám ezt, nem tudnám megértetni, mert más alapokon állunk.
Vályi Pista fogalmazta meg ezt a nemrég megjelent Giulia Q tesztjében a legjobban:
Figyelj, ha te azért vagy a csajoddal, mert jól főz és nem azért, mert tetszik, beleszerettél és megőőőrülsz érte, akkor veled már nincs tovább miről beszélgetnem.
Nem tudom, hogy mennyire jött át a dolog, vagy sikerült azt megválaszolnom, ami érdekelt téged. Ha visszatekersz a blogomban, akkor elég sok ezzel kapcsolatos bejegyzést találsz még, amiket, ha elolvasol, lehet, hogy jobban el tudod képzelni a dolgot
[ Szerkesztve ]
-
Elf
aktív tag
Te leszel az én emberem! :-)
Ez egy gyönyörű autó. A zöldben meg egyenesen elképesztő.
Mivel én teljesen máshogy vagyok bedrótozva mint te, ezért érdekelne, hogy nálad milyen gondolatmenet vitt oda hogy birtokolj egy ilyet.
Csak hogy legyen támpont, nálam ez így működik: Gyönyörű járgány. Kéne. És mit csinálnék vele?
Bent áll a garázsban az autó: nem látom. Beszállok és megyek vele: nem látom. Leparkolok és megyek a dolgomra: hacsak nem nézek vissza a vállam fölött nem látom. Megyek vissza kocsihoz: valamit látni belőle ha nincs nagyon körbe parkolva. Megyek haza: nem látom. Leparkolok a garázsba: nem látom. Bemegyek a házba: nem látom. Nabazzeg, nem jó ez így. Veszek egy 1:16-os modelt a nappaliba forgó állványra és jobban járok. Vagy bérlek egyet néha és felmegyek Dobogókőre és körbenyalogatom. Vagy beállok vele a nappaliba.
Na ez vagyok én, te meg teljesen más és tökre érdekelne, hogy te mi alapján döntöttél?
Megtisztelő lenne ha egy kicsit bele láthatnék a fejedbe (már ha nem vagyok indiszkrét)
(nem trollkodom, nem ítélkezek, nem akarlak meggyőzni semmiről, csak érdekel te hogy látod ezt) -
Anaren91
senior tag
válasz
#50192640 #11 üzenetére
2 literes tdi passatokat kihagytad
Nekem is BMW van- lóerő is van bőven, de próbálok mindíg ésszerűen vezetni. Viszont nem egyszer zúzott már le majdnem a Passatos vagy Audis fingedli dízellel, mert meg kell mutatni, hogy smoke and charm az megy. Aztán amikor odalépek neki akkor meg kullognak ki a külsőbe, és szépen beállnak normál tempóra mögém
-
Hintalow
senior tag
Juj, hát sokan vagyunk sokfélék
Nekem ez sci-fi, annyi elvárásom van egy autóval kapcsolatban kb, mint a mikrosütőmmel, működjön, vigyen oda, ahová akarom. Innentől kb márka, típus, teljesítmény a kit érdekel kategória nálam -
válasz
freeknight #6 üzenetére
Azért félig rajtam múlott ez, hogy ez ennyire elhúzódott. Ha júliusban azt mondom, hogy uzsgyi, rendeljük, már őszre itt lett volna, csak akkor úgy voltam vele, hogy még bírom cérnával.
#7 Nemonddmá
Szerencsére nem vagyok rákényszerítve, hogy sokat vezessek városban. Engem a BP-i vezetés is hamar elkezd frusztrálni. Ülni a dugóban, zötyögni a rossz utakon, kerülgetni a kátyúkat, keresni a parkolóhelyet... Oda valami SUV kell, ami átlibben minden úthibán, ellátsz mások feje felett... Khm, akarom mondani, városi kisautó, ami keveset fogyaszt és szennyez, kis helyen is elfér stb.#14 Carlytoo
Nem azért van szükség lízingre, mert nem lehetne egyben letenni a pénzt. Ez azért alapvetően céges autó lesz, még ha nem is a hagyományos "málhás ló" értelemben, hogy évi 50 ezret megy és ütve vágva van. (Évi 10 ezer km, valószínűleg így is simán belemegy majd.)
A nyíltvégű lízing legfontosabb tulajdonsága, hogy céges használat arányában (amit útvonalnyilvántartással igazolsz), visszaigényelheted az áfát a kezdőrészletből és a lízingdíjakból. Ekkora összegnél ez egy jelentős tétel
Meg persze egyébként is jobb, ha van forgatható tőkéd, mint ha az elején mindent beleborítasz a kocsiba[ Szerkesztve ]
-
Carlytoo
senior tag
Nagyon ritkán kötekedek. Ilyen esetekben meg pláne nem szoktam ,mert soha nem érdekelt kinek mire van lóvéja, DE ezt a lízingtörténetet egy nyári kirakatautóra nem tudom értékelni. Nyilván itt ez az én szemléletem. Nem vagyunk egyformák és nem is a személyeddel "kötekszem", hanem az állásponttal. Ha van pénzem egyben kifizetni egy ilyen jellegű dolgot, akkor megveszem. Napi mászkálós, családi autóra lenne szükségem és azt oldom meg ilyen formában az számomra emészthető, de így. Hozzáteszem van egy kivétel: Mindent, amit akartam elértem az életben és már csak ez maradt célnak. Na, ha ez a helyzet, akkor megint máshogy írjuk azt az ábécét.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz
#90088192 #10 üzenetére
A parkolással nem volt gondom, mert foglalt helyem volt. Viszont az odajutás az gyakran szült érdekes szitukat. Pl. az Operett színház raktárbejárata a Mozsár utcában van. Annak a végén, a Jókai téren jobbra kellett volna fordulnom, de rendszeresen elállták az utat a szabálytalanul parkolók. Személyautó elfért volna, de a nagy döggel esélyem sem volt. Én ott megálltam az utca közepén és besétáltam szemben a Dönereshez. Szórakoztató volt ebből a pozícióból kommunikálni a mögöttem tomboló AMG Mercissel.
-Mit képzel, hogy feltartja az utcát? Azonnal rendőrt hívok.
-Ó uram! Hálás lennék érte, mert nekem épp foglalt a kezem.[ Szerkesztve ]