- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- LordAthis: AI (és másra is használt) Cluster építése - Második Cikk
- sh4d0w: Netflix? Ugyan, VW előfizetés!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- WhrlpoolMind: Az eredeti lemez utánozhatatlan illata
- Geri Bátyó: Megint tahó voltam – SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- sziku69: Szólánc.
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
Új hozzászólás Aktív témák
-
looser
addikt
Én most elsősorban MasterDeeJay-hez fordulnék, illetve azokhoz, akik hasonló architektúrá(ka)t használnak, mint ő. Szeretnék alaplapcsere nélkül upgrade-elni; de a meglévő DDR4 2400-as ECC ramokat sem szeretném kidobni/lecserélni. Melyik cpu lenne az a Broadwell csapatból, amely játékhoz (a hamarosan megjelenő Cyberpunk 2077 dlc kapcsán merült fel bennem a csere) megfelelőbb lenne a jelenlegi E5-2640 V4 helyett? A deszka egy Asrock X99 Taichi. A vga-t is cserélném idővel, illetve tápra is szükségem lesz, de ezeket nem itt szeretném kitárgyalni, csak a cpu érdekelne most.
Üdv
-
PuMbA
titán
Ez a 10 év sem igaz már, csak a kezdeti SSD-k esetén volt
Az én SSD-m például 600TB írásra van tervezve, ami azt jelenti, hogy minden nap 82GB-ot írhatsz rá és így is 20 évig bírja. Most járok 8.6TB-nál úgy, hogy nincs HDD a gépemben, tehát ezen tárolok filmeket, ezen van a lapozófájl meg minden. Ezek alapján 50 évig még jó lesz.... a mai SSD-k korában semmitől sem kell félni, tovább fogják ezek bírni, mint bármelyik HDD.
-
Dönc
tag
Igazándiból a vinyóra csak régebbi, kissebb játékokat rakok neki, a Fortnite SSD-n van, ezért volt gyanús az hogy folyamatosan teker a vinyó + a feladatkezelőben is látszott, hogy 100%-on pörög, ez vezett rá hogy a swap file kerülhetett át oda. Egyébként ez elég volt ahhoz, hogy játszhatatlanná váljon a játék: masszívan droppolt az FPS és pár másopdperces lagok jelentkeztek. Először csak vakartam a fejem, hogy mi történhetett, mert manuálisan semmi sem lett állítva.
Mióta ismét16Gb24Gb (nem akartam szarakodni a 8-as kit eladásával) ram került a gépébe szerintem hozzá se nyúl a lapozófájlhoz a windows, mert nincs rá szükség. Maximum közepes grafikai beállítások mellett nem fogyaszt annyit, Fortnite. 1080p-n epic beállításokon nagyon max 18Gb-t kajál be.
Maga az SSD egy használtan vásárolt talán 3. generációs Intel alapú Dell gépből került hozzám, így vélhetően megvan már 10 éves. A lapozófájl biztosan rajta volt, amikor laposban volt. Nálam is ment évekig rendszermeghajtóként, szintén rajta volt a lapozófájl és ez most is így van fiamnál. Egyelőre semmi jelét nem mutatja annak, hogy el szeretne halálozni, ha esetleg mégis, akkor gombokért lehet ma már kapni ennél nagyobb kapacitást. Ha megpusztul, akkor magamnak veszek egy terrásat, neki meg megy a gépébe a jelenlegi 512-esem. -
#57018880
törölt tag
i3 9100-9350KF lenne talán érdekes kimérve, csak a generációs diff már túl nagy szerintem ha a 4.gent nézzük 12-vel összevetve. 9350KF esetén már csak a sokkal magasabb turbó órajel + felépítés miatt is, mondjuk szerintem itt már a gyári hűtés helyett kellene valami jobb rá. Ha megkapta volna a 9400F RAM kezelését, szerintem még mindig viszonylag jó proci lenne ilyen Fortnite szintű dolgokhoz.
-
PuMbA
titán
"A ramba bele nem férő videójátékod meg mondjuk esetleg akkor beleír pár gigát, ha épp hátrafordulsz benne egérrel."
Ezt megint egy olyan állítás, ami nincs bizonyítva, mert én nem olvastam sose ilyet a 25 éves PC-s pályafutásom alatt, szóval mondtam, hagyjuk
Ilyen képlékeny érvelésekkel én nem lennék annyira biztos abban a dologban, amit írsz.
Szerk: A vinyó kerregése nincs összefüggésben semmivel
-
PuMbA
titán
Egyikben sincs említve, hogy a lapozófájl okozná, tehát szakértő még mindig nem mondott ilyet. Én ezzel lezártam a témát, mert nem látok rá bizonyítékokat
Értem, hogy mi az a swap fájl, oda rakja a PC a memória egy szeletét, de ez semmiben se különbözik attól, hogy a böngésző is az SSD-re pakolja a weblapok egyes részeit, hogy ne kelljen újra leszednie netről vagy a Windows is az SSD-re írja a naplófájlokat. Ezer más program szinte folyamatosan írja az SSD-t a lapozófájlon kívül (például a Lightroom-om több GB-os bélyegképeket generál), mégsem nyíródik ki az SSD.
-
PuMbA
titán
Nekem az a problémám, hogy honnan szedted ezt az infót. Mi a forrása? Mert én megbízható szakértők szájából sosem hallottam azt, hogy kinyírja az SSD-t a lapozófájl. Szívesen elfogadom amit írsz, de alátámasztva. A szakértők szerint nem biztonságos kiugrani az autó elé, így ez elfogadható állítás
Pikari: Én ezekben nem látom a lapozófájlt említve, pedig rákerestem, hogy swap és, hogy swap file.
-
PuMbA
titán
Nem fogja, mert a Windows nem ennyire hülye. Szerinted az a sok tízmillió felhasználó, aki azt se tudja, hogy mi a lapozófájl majd átrakosgatja? Nekem 5 éve van ott és a szüleim gépén is
Az SSD-m állapota tökéletes és még van hátra 70TBW az élettartamából, azaz ilyen tempóval még 15-20 évig bírnia kell.
Szerk: Én azzal tolom és nincs gond. Azért egy PC fórumon ne terjesszünk már ekkora képtelenségeket mert leég az arcomról a bőr. Azt hiszi az ember, hogy itt szaktudással rendelkező emberek vannak.
-
Dönc
tag
Ez megesett fiam gépénél is. De itt az volt a gond, hogy az i5 3570k +16Gb ramos konfigból lett neki egy i5 8400 + 8Gb-s konfigja. Annyit csinált a drága gyermek, hogy telerakta az SSD-t mindennel és a lapozófájl átkerült az egyik HDD-re, na onnantól kezdve játszhatatlanná vált a Fortnite. Erre egyébként onnan jöttem rá, hogy úgy kerregett a vinyó játék közben, mint a barom. Hirtelen ötlettől vezérelve csináltam helyet az SSD-n és visszaraktam a lapozófájlt és láss csodát. Egyébként a 3. genes i5-el teljesen jól futott 1060-assal nyilván nem epic grafikai beállításokkal.
-
Egon
nagyúr
Na ja.
A gyerek játszós gépében korábban egy 3. vagy 4. generációs i5 volt (4/4), és a Fortnite időnként beesett 0 (!) fps-re.
Most egy 12. generációs i3 van neki (4/8): így is beesik időnként az fps, de ez annyit jelent, hogy cca. 200-ról lemegy mondjuk 50-re (ez se ideális, de ez van). -
domos
senior tag
Múlt hónapban vettem egy steam deck-et, amiben egy 4c/8t AMD proci van, és nettó fut rajta minden. Ebből azt tudom mondani, hogy a 4 mag elég, de az sosem baj ha van több
-
Pikari
veterán
Ez így nem ilyen formában maximum a Windowsokra igaz, mert a Linux 2.0-ás változata 1996-tól kezdve már támogatja az SMP-t. Igaz, alapból ki volt kapcsolva minden disztribúcióban, és újra kellett magadnak fordítani a kernelt, ha SMP-t szerettél volna, alapból valamikor 2000 után kapcsolták be a kernelben.
-
Joshi
titán
Igen, de én játékok szempontjából írtam. Windows NT-n gyakorlatilag nem mentek a játékok (azért 1-2 ott is ment), ebből a szempontból a Windows 2000 már sokkal jobb volt. Igazság szerint most még csak arról beszélek, hogy egyáltalán az oprendszer mikortól kezelte a többszálas feldolgozást. Itt még arról szó sincs, hogy maga a játék kihasználta-e. Otthoni operációs rendszerek közül elsőként a Windows XP kezelte a többszálas feldolgozást.
-
envagyok
veterán
-
-
Joshi
titán
"Egészen 2002. novemberéig kell visszamennünk az időben, hogy megtaláljuk az Intel Pentium 4, 3,06 GHz-es CPU megjelenését. Ez volt az első CPU, ami támogatta a Hyper Threadinget. Azaz még bőven az egy CPU maggal rendelkező processzorok korát éltük, de legalább megjelentek az első példányok, amik párhuzamosan, két szálon tudtak számolni."
Nekem már volt egy ABIT VP6-os szerver alaplapom ami két procit tudott fogadni, ráadásul nem csak Pentium III procikkal ment dualban, hanem a Celeronokkal is, de ott össze kellett kötni bizonyos lábakat, mert fizikailag úgy gyártották, hogy ne menjenek dualban. Windows 98-ig nem működött a dual processzoros megoldás, de a Windows NT és Windows 2000-el igen. Viszont ezek az oprendszerek nem igazán támogatták a játékokat. Várnom kellett a Windows XP-ig, csak addigra már évről-évre jöttek a gyorsabbnál gyorsabb procik.
Összefoglalva: meg lehetett oldani már jóval előbb is a több magos számítást.
-
Pikari
veterán
válasz
Dr. Romano #57 üzenetére
Végkövetkeztetésként akár arra is kilyukadhatnánk ezzel kapcsolatban, hogy amelyik ,,játékfejlesztő'' nem bír leírni 2 db for ciklust benne egy gldrawarrayssal, ehelyett unreal enginet használ a ,,játéka'' kifejlesztéséhez, az minden bizonnyal sokkal kevésbé lesz képes optimizált, rendesen threadolt produktumot előállítani ahhoz a fejlesztőhöz képest, mint amelyik képes erre az 5 perc alatt kigooglizható bravúrra. Az ilyen játékok sokkal inkább brutális költségvetésű interaktív filmek, ahol a játékmenet, a koncepció teljes hiányát ellensúlyozzák a grafikával és a professzionális marketinggel. Maradjunk annyiban, hogy ha te igazi játékot akarsz játszani, akkor azok nem unreal, unity, cry engine, meg hasonló marhaságokkal fognak készülni. De persze abban igazad van, hogy az androidra készült játékok nagy része is egy low effort szemét. Nagy bajban van a mai korok gamere, ha igazi játékélményt akar, mert vagy ezt az aaa moslékot köpik a szájába, vagy a google dobja fejbe puzzle játékokkal és dominó klónokkal az első oldalon, ahogy megnyitja a listát. De most igen előreszaladtam ebben a témában ezzel. Valahol az online gamemagok felelőssége is, hogy meg sem próbálnak az olvasók felé videójátékokat prezentálni, csak írnak valami szar cikket az éppen aktuális divatgameről, meg párat azokról, ahonnét a marketingesek ki tudják nekik fizetni a lovettát érte.
-
Dr. Romano
veterán
Mobil """
"játékokat"""" az én jelenlétemben ne említs légyszi, én sem szidtam senkidet. Az ilyen groteszk és gusztustalan témákat hanyagoljukPC fronton meg javarészt az UE4 tombol manapság.
Nem tudom mennyire repkednek a fejlesztők az editorba, de valszeg igen sokat, mert rendre ugyanazok a teljesítmény problémák fordulnak elő a frissen megjelent címeknél (shader comp. stutter, gyenge CPU kihasználtság, travel/streaming stutter stb.) -
Pikari
veterán
válasz
Dr. Romano #55 üzenetére
Egy játék fejlesztése nem abból áll, hogy az unreal nevű felmagasztalt model viewerben wasd-vel repkedsz. Azt meg erősen vitatnám, hogy a játékok döntő hányada unreal 4 motort használna, erősen kétlem hogy jelenleg piacon lévő kb 1.5-2 millió darab játékból[link] [link]több használna unreal enginet, mint ami egy rövidebb wikipedia bejegyzésbe pár db page down megnyomással elfér.
-
Pikari
veterán
válasz
MerlinWarage #53 üzenetére
Nem mintha olyan egyszerűen lehetne olyan kódot írni, ami 2-3 magnál többet hatékonyan ki tudna használni.
-
MerlinWarage
csendes tag
6-8 magos CPU-k vannak a konzolokban így természetes hogy azok vannak többnyire támogatva. Egyébként az engine-től függ. A teszt akkor lenne valid, ha PC exkluzív játékokon tesztelnénk, vagy olyanon amit PC-re fejlesztettek először (TR, Cyberpunk pl olyan. Mondjuk CP-ről tudjuk hogy egy összegányolt valami).
-
domos
senior tag
Köszönöm
-
Nvidia Has a Driver Overhead Problem, GeForce vs Radeon on Low-End CPUs
Nálam a húzott 2696v3-assal sem volt jó a procikihasználtság Tesla P4 esetén ami csak egy GTX1070-es szintű kártya és illene kihajtania legalább szintetikus teszteken ahol nem számít annyira a proci. Konkrétan nekem uningine superposition alatt volt 60% GPU kihasználtság. Átrakva egy nagyobb gépbe 100%-os volt. Haswellről van szó, de nem szabadna hogy akár mit is befolyásoljon superposition alatt tekintve hogy korábban Radeon 9300x2-t (dual Fury X) is teszteltem sokkalta gyengébb AMD AM3-as gépben (A10-6600K) és ott nem volt ilyen probléma azaz közel hozta az elvárt teljesítményt (kb GTX1060-1070 szint) és közel 100%-os volt a kihasználtság.
Nem azzal van a gond hogy gyenge lenne a proci hiszen szintetikus teszteknek tökmindegy kellene lennie. (játékok alatt nyilván procilimit van de ott is nagyobb a gond) Valami olyasmi történik hogy amit az AMD videókártya hardverből csinál azt az Nvidia szoftverből oldja meg ami bizonyos CPU szint alatt ront a teljesítményen és ez mind szintetikus mind játékok alatt előjön.
Nyilván kevésbé életszerű hogy valaki belepakoljon egy nagyobb kártyát régi gépbe de az igen is életszerű hogy valaki full extrás haswell workstationbe pakol egy modernebb de alsóbb kategóriás kártyát.
Azaz nem lennék meglepve hogy ha egy 6600XT-3060Ti teszten az előbbi menne jobban x99-es platformon FullHD esetén. -
domos
senior tag
válasz
MasterDeeJay #46 üzenetére
Van erről valami tényleges összehasonlítás is, vagy ez csak AMD compium? Én úgy gondolom hogy simán gyengék a régi procik.
-
Ezt valóban én is tapasztaltam. Olyannyira hogy nálam a Tesla P4 sima haswellel szinte használhatatlan annyira szar a drivere (GTX1070 szint kb) a nagy i9-esen meg hasít mint az állat.
Ezzel az a baj hogy revieweket fullos géppel tesztelik. Azaz Nvidia ugye elöbb procilimites lesz mint az AMD kártyái. Ilyen formán a milyen videókártyát vegyek topikba sem biztos hogy ajánlható egyértelműen azonos kategóriájú nvidia és amd kártya ugyan abba a gépbe a proci ismerete nélkül. -
pengwin
addikt
válasz
MasterDeeJay #10 üzenetére
reálisan szerintem 10eft-nál többet nem érnének ha egyszer tonnaszám jönnek be 2011v3-asok olcsón
Szerintem használt CPU-knál nagyon elkülönülnek a különböző platformok. És mivel régi platformokról beszélünk, így valószinüleg a vásárlóbázis többsége nem akarja cserélni a platformját, csak a meglévőt akarja kimaxolni.
LGA1150-ből pedig sok alaplap van sok felhasználóval, és hozzájuk képest alacsony az elérhető i7-ek száma.
HEDT-en sokkal kisebb a vásárlóbázis, és több az elérhető CPU a céges selejtezések miatt.
(#20) bacsis
"Érdekesek" az eredményeid... modern platformok tesztjeiben már legalább a 3000-es Ryzen generáció óta 0 skálázódás van 6 mag felett, a 12-16 magos CPU-k meg sokszor konkrétan hátrányban vannak egy 6-8 magossal szemben. Gyanítom ennél a régi CPU-nál már az is segített a nagyon gyenge egy szálas teljesítményen, hogy a rendszer- és háttérfolyamatok más magokra kerültek, mint a futó játék.
-
kurta9999
tag
Szuper és hiánypótlo cikk, köszönjük!
-
petymeg
addikt
Kíváncsi vagyok meddig lesz elég a PC-mben az i5-12600K.
-
Imi91
aktív tag
Jó írás, a skálázódás teljesen jól kivehető a tesztekből. A 4 mag + HT még egy jó felállás lehetett volna szerintem
-
mepet
addikt
Koszi a tesztet bacsis! Az eredmeny erdekes volt, meg ha kb erre is szamitottam.
Az ashes of the singularityvel a mai napig szoktam neha tolni, egyszeru, de nagyszeru RTS.
-
Dr. Romano
veterán
A ram fogyasztás akkor nő meg igazán amikor a vga kezd kifogyni a vramból.
Sajna manapság AAA játékoknál nem hardver vásárlással nyersz extra teljesítményt hanem ha megvárod míg kijön jópár patch a játékhoz.
Divat lett béta tesztelőknek nézni a vevőket 70-100$-ért cserébe.Nevetséges látni amikor egy friss UE 4 motoros játék megjelenéskor egy 12900k és 4090-es vga mellett a 60 fps tartása is küzdelmes sztori.
Ilyen a környezetben mi értelme a gépre költeni? -
joysefke
veterán
válasz
MasterDeeJay #37 üzenetére
Ebben benne van az is, hogy az RX 6000-es széria drivere megengedőbb a gyengébb procikkal szemben mint az RTX 3000 (amivel az írásban tesztelve volt).
Ha lecserélnéd a RX-6800XT-t RTX 3080 vagy 3080Ti-re akkor a grafikonodon szerintem nyílna az olló.
-
Procilimit témában, 4K-nál 6800XT kártyánál már nincs jelentős proci limit ha egy jobb procit rakunk a lapba. 5600X-el összehasonlítva ami azért ma sem annyira rossz.
2698v3 proci, 10-15eft-os kategória. (ebay) Igaz csak 16 magos nem 18 és órajelben is kevesebb mint a 2696v3 de jó ár értéke van.
-
Z_A_P
addikt
Jo teszt, koszi!
-
Még az jutott eszembe hogy esetleg REBAR bekapcsolása (ennél a lapnál bios moddal lehetséges [link]) esetleg javítana valamit a procilimites helyzeten.
-
Ipse89
tag
Forzát mikor próbálhatom ki?
-
KISDUCK
addikt
válasz
Hieronymus #30 üzenetére
Nincs kiválasztva.
Maszatoltam össze-vissza és nézegettem hogy miket tudok állítgatni, mert régen használtam már ezt az "olvasót" és eltűnt a képről.
-
GodSied
csendes tag
Szerintem 6/12 manapság ideális .
Inkább ram amit upgradelni kell 16gb-ról 32-re
(hogwart,last of us, stb) már 20+ felett eszik -
KISDUCK
addikt
válasz
Hieronymus #1 üzenetére
-
ricsi99
addikt
válasz
MasterDeeJay #27 üzenetére
Ja ja... nekem is van egy ws gépecske...
-
válasz
Dilikutya #26 üzenetére
Egy alsóközép videókártyát kihajt fullhd-n játszhatóan. Szóval játszani is elég lehet. Én az eggyel későbbi foglalatos már skylake I9-7980XE-vel tökéletesen elvagyok főgépként persze nem csak játékra. (mondjuk az már win11 kompatibilis is)
Lelke pedig az hogy megnyitod a feladatkezelőt és látod hogy van 36 mező bennevagy mondjuk tengernyi ram van benne úgy hogy még egy rakás slot szabad. Vagy felnyitod a gépházat és rakhatsz bele akár mit még mert elfér. (raid vezérlőt, olcsó sas vincsiket, még egy videókártyát pl AI-ra teslát stb) Ha bővíteni kell akkor tényleg olcsón megvan. Itt persze a rendes workstationokról beszélek nem a kommersz régi de fullos gémer lapokról.
Na azt egy ryzen nem adja meg. Epyc mondjuk igen de az meg használtan is drága.
Szóval lehet én vagyok furcsán bekötve de ha lehet választani egy 6-7 éves fullos workstation és egy mai modern alsóközép kategóriás kommersz gép között akkor is az előzőt választanám. -
Dilikutya
félisten
válasz
MasterDeeJay #19 üzenetére
Játszani magával a hardverrel, kísérletezni jó, vagy csak örülni hogy kicsi pénzért van egy konfigod, ami új korában egy kisebb vagyon volt, de elsőszámú gépnek én nem tartanék ilyen régi vasakat. Semmivel sincs több lelke, mint egy modern gépnek. Egy 286, annak van lelke.
-
blade zte
őstag
Nekem egy vega 64 esetén is a proci fogta vissza a teljesítményt. A rebart is érdemes engedélyezni rajta amúgy.
Tényleg MINDEN a magonkénti erő, a spectre védelem kikapcsolás és a turbo hack hozott csakis változást, ilyen 80%-ot.
-
envagyok
veterán
Engem még az AMD ht megoldása érdekelne, hogy jobb-e mint az intel hyperthreading.
Úgy látom, amióta kijöttek a proci sebezhetőség javítások, az intel hyperthreading inkább árt, mint használ, azaz egy i7 nem ér többet mint egy i5.
Legalábbis 10. Generációig, utána lévőket annyira nem ismerem. -
PuMbA
titán
Amit leírtál az mind igaz
Nekem csak a cikk konklúziója lenne más. Én ma, játékokra a legerősebb 6 vagy 8 magos CPU-t venném, mert ez adja átlagosan levetítve a legjobb teljesítményt a játékok legszélesebb skáláján, azaz régi és legújabb játékok esetén is. Egy 10 vagy 12 magos proci az új játékoknál alig ad pluszt, ha egyáltalán ad, de ahhoz a játéknak kiválóan kell megírva lennie, a régieknél meg meg vagy lőve velük.
-
bacsis
Közösségépítő
Igen, persze hogy vannak ilyenek...
De a tesztemben is belefutottam hasonlóba. Lásd a Far Cry...
de... DE!!! Gondolj bele... 10 éve esély sem volt 4+ mag fölé skálázódni.. s igen, vannak amik máig 4, vagy csak 6 magot tudnak kihasználni.. de azért már megjelentek olyan játékok is amik megeszik a 8-10+ magot is. ennek a cikknek ez volt a lényege, erre kerestem a választ.. van ilyen? van. kész, vége, most pedig örül... -
-
PuMbA
titán
"napjaink játékai mennyire használják ki a 6-8-10 CPU magot."
Ez is attól függ, hogy melyik játék. Ezt így általánosságban nem jelenteném ki sajnos, a manapság divatos borzalmasan optimalizált játékok miatt. A pár napja megjelent Redfall például 4-6 magig skálázódik csak: [link]
De a Star Wars Jedi: Survivor is hasonlóan pihenteti a CPU-t, ahogy ez a videó tökéletesen mutatja.
-
bacsis
Közösségépítő
Egyrészt Nem mindenki vesz vadi új Ryzen 7000-es meg 13. gen Core i CPU családot.
Másrészt aki meg igen, az nem csak a mára gondol, hanem hosszabb távra tervez.
Első esetben is jól jön mostmár játékok alatt a 8-10 mag, és a második esetben is
de ez a cikk nem is erről szól... hanem hogy napjaink játékai mennyire használják ki a 6-8-10 CPU magot.
Megmutattam a tesztemmel. Szívesen -
PuMbA
titán
Értem, hogy mit írsz, de a cikked végén ez az állítás:
"Úgy gondolom, manapság játékra simán jobb választás egy nyolc-tízmagos CPU, akár valamivel alacsonyabb órajelellel, mint egy hatmagos."
akkor sem gondolom, hogy igaz, hiszen manapság játékra egy 6 magos CPU is kiváló választás. Például egy Ryzen 5 7600 vagy egy Core i5 13400-zal semmiféle hátrányban nem leszel egy 8 vagy 10 magos CPU-val szemben. Mindkettővel nagyon hasonló eredményt fogsz kapni.
-
bacsis
Közösségépítő
Pont ez a lényeg
PuMbA! Nem értek veled egyet... Mármint odáig igen, hogy egy mai modern 6 magos proci simán jobb eredméynt produkált volna... De akkor hogy érek el biztos CPU limitet
Itt ez volt a lényeg... Hogy 100%-osan proci limit legyen... Mivel egy "elavult" prociról van szó, izzadt is rendesen..
A játékok szépen skálázódtak. EZ VOLT A LÉNYEG! ezt akartam lemérni és nektek megmutatni -
domos
senior tag
válasz
macilaci78 #12 üzenetére
Pont úgy lett volna jó, ha a CPU elég erős elérni a GPU limitet, és onnan jönni lefelé, hogy meddig játszható egy játék. Szerintem.
-
domos
senior tag
Ez a proci szerintem nagyon-nagyon kevés egy RTX 3090 mellé, így pedig nem sok “értelme” van a tesztnek.
E5-2679v4 nem érdekel?
-
Megemlítenék pár dolgot:
Magszám teszteknél érdekes egy szorzóra rakni az összes magot (turbo hack-el inkább), ekkor még nagyobb eltérések lesznek a több mag javára. A 2660v3 gyári turbója a következő:
2.6 GHz 3/3/3/3/3/3/4/5/7/7
Magyarán 4 maggal 3Ghz-en száguld, 6+-al pedig 2.9Ghz-en. Nem jelentős a dolog de aztán jön a HT amivel csak a baj van. TDP-be beleszámít ez miatt negatívan is skálázódhat ha koppra ki van terhelve.
Aztán a másik baj a HT-val hogy ezeknél a prociknál (1gen-9?gen-ig) a spectre és meltdown patch miatt lassulás lesz, pont ahogy a mérésben is látszik. Megoldásnak régebbi bios/mikrokód és törölni a windowsból a c:\Windows\System32\mcupdate_GenuineIntel.dll file-t. Ekkor nem lassít semmi.Nekem pedig itt az idő, hogy beszerezzek egy 14-16 magos CPU csodát, hogy megnézzem, milyen az élet tíz mag felett.
Akkor inkább már 18 magot szerintemLegközelebbi teszthez kölcsön adnék neked egy jobb processzort ahhoz konfighoz. Azaz egy 2696v3-ast, annál allulfesz nélkül be lehetne lőni mondjuk fix 3.8Ghz-re a magokat egészen 8-10 magig és akkor HT biztosan nem kell, nem befolyásolja az eredményt. (a 18 magra 3,8ghz-et nem futja meg tdp limit miatt és alulfesz kell neki de teszthez 4-10 vagy esetleg 12 magig HT nélkül 3.8ghz jó lehet) Ez is ma már budget proci (27e áfával ebayről [link]) és inkább maxoljuk ki a régi vasat mert szerintem megérdemli. Az tény hogy a 2660v3 jobb teljesítmény/ár arányú (5eft ebayen). A nagyobb több magosoknál az egy magra jutó cache is nagyobb, ez miatt egy szálon is valamivel erősebbek. Ha esetleg nem 2696v3-as szeretnél (az a totál csúcs) akkor mindenképpen olyat keress aminek a legnagyobb a TDP-je és a max szorzója is. Ha kell segítek benne, én már eléggé kijáram ezt a platformot a kínai lapokkal. Ajánlott még 2667v3 (10-15eft körül), 2687wv3 válltozó volt 20eft alatt is, 2699v3 ha van olcsón 20eft körül akkor megérheti de inkább 2696v3.
Most pont az egyik tesztgépem is ilyen budget x99 build azaz:
HP Z440 alapgép, gyári 700-as 90% tápjával plusz 1620v3 procival (30eft)
2696v3 (27eft)
4x16gb 2133 ecc reg (innen apróról 22eft, bár elég lett volna 4x8gb is)
Turbo hack még nincs rajta, de lehet nem is rakok rá mert gyenge szerintem a VRM hozzá és azért nem akarom kinyírni a lapját, viszont egy rendes nagy VRM-es tuninglappal simán használnám full órajelen minden magra is akár)
Videókártya meg éppen az van benne amit tesztelek. Jó hát nem éri meg játékra mondjuk egy 3-5 gen ryzenhez képest de tud olyat amit a ryzenek nem, rakás pcie sáv, olcsó sok ram, jó többmagos teljesítmény stb.
A másik gépemben is 18 magos proci van az i9-7980XE az igen drága (100eft) de az inkább feeling mint ésszerű választás, azt 4.5ghz-en hajtom 4000-es ramokkal, mondhatom hogy közel kifulloztam azt a konfigot is.Érdemes lenne amúgy összevetni egy aránylag elterjedt 4770-4790 akár K procival mert elég sokaknak van még olyanjuk azaz 4 mag + HT nagy órajelen (4ghz+). Bár szerintem esélyes hogy az újabb játékok nagy részénél már a 8-10 mag alacsonyabb órajelen (3-3,6ghz) többet hoz. Valami érthetetlen módon 20-30eft körül vannak a 4770K procik...(reálisan szerintem 10eft-nál többet nem érnének ha egyszer tonnaszám jönnek be 2011v3-asok olcsón, persze oké gondolom régebbi játékban 2-4 magig erősebb lehet húzva)
-
Pikari
veterán
Érdekes cikk, jó, hogy letesztelted ezt.
Én inkább B class gamekkel játszok.
Pár hónapja leteszteltem néhányat. Az lett az eredmény, hogy csak 2 magig gyorsultak, tovább nem. 10-ből 1 game volt, ami képes volt kihasználni 2-nél több magot. A cache memóriának se volt szinte semmi hatása. Én LGA775-ön teszteltem.
Úgyhogy aki inkább ilyenekkel játszik, annak inkább azt javaslom, hogy kevesebb mag, gagyibb cache, de nagyobb órajel.
-
Dönc
tag
Jó lett a teszt!
A GTA V tényleg beleférhetett volna, simán csinálnék én is egy hasonló tesztet (4-6-8 mag) i7 9700 fix 4,5GHz + 3060Ti-al. Szívem szerint a 9700 mellé se tennék már a 3060Ti-nál erősebb VGA-t.
Viszont ott a SoTR, azzal lehet megpróbálkozom, mert miért ne.Mondjuk én dobtam volna be néhány szintetikus tesztet (legalább egy CB-et) is a különböző magszámokhoz és a HT-hez csak referencia gyanánt.
Köszi még egyszer!
-
ceia
őstag
Az azért világos, hogy a négy mag ma már nem elég, minimum hat mag kell, de a legjobb, ha megengedhetjük magunknak a 8-10 magot. A több még felesleges. A HT szerintem kuka játék szempontjából. Mindenképpen jobb, ha elegendő mag van. Ha egy játék jobban megy pl. 6 mag + HT-vel, mint simán 6 maggal, akkor is valószínűleg jobban megy 8-10 valós maggal. Jó teszt lett, de nekem a GTA5 hiányzott
-
PuMbA
titán
Igen, ez a teszt így nem releváns. Ha napjainkról van szó a címben, akkor egy mai hardverrel kellett volna tesztelni, mert ez így értelmezhetetlen. Egy új 6 magos CPU DDR5-tel simán gyorsabb a játékokban, mint egy 2-3 évvel ezelőtti 8 vagy 10 magos. Ezt láthatjuk az interneten fellelhető tesztekben.
-
looser
addikt
Most egy kicsit megnyugodtam, hogy az X99 + 2640 V4 elég lesz még egy darabig, csak a PSU-t (450W) és a VGA-t (RX580) kell cserélnem :-))
Köszönet a tesztért! -
"Én úgy gondolom, hogy a négymagos CPU-k szép lassan arra a sorsra jutnak, mint bő 10 éve a csúcs Core 2 Duo CPU-k."
Szerintem is, de az a "szép lassan" nagyon egyéni, attól függ, ki mivel szeretne játszani. Amúgy nagyon tetszettek a tesztek, egyedül azt sajnálom, hogy kimaradt a 4 mag HT-vel opció. Valahol ott lehet, ahol a HT nélküli 6 mag.
-
denesdr
addikt
Csatlakoznék az előttem szólóhoz, miszerint kár, hogy egy több mint 10 éves CPU-val készült a teszt, mert ez így annyit mutat, hogy a tesztelt játékok hogyan skálázódnak egy Xeon E5-2660 CPU magszámai arányában, szóval a címnek is inkább ilyesmi passzolt volna, mert jelenlegi cím eléggé clickbait szagú.
-
Hieronymus
veterán
"Úgy gondolom, manapság játékra simán jobb választás egy nyolc-tízmagos CPU, akár valamivel alacsonyabb órajelellel, mint egy hatmagos."
Ezt könnyen tudod ellenőrizni.
Feldobsz egy második monitort a gépre, ami csak a task manager fut, mutatva a magok terheltségét.Még mindig igaz. Ha egy program, egyetlen szála ütközik CPU limitbe, akkor ez a programszál fogja meg a játékot. Egy program szál csak egyetlen magon képes futni, nem képes több magot használni.
Könnyen lehetséges, hogy a sok mag ellenére CPU limit okozza a problémát.A modern processzorok képes jelezni az op.rendszernek, hogy melyik magjuk húzható fel a legmagasabb órajelre és a modern Windows képes a programszálat arra a magra áthelyezni. Ezzel csökkentve a CPU limit esélyét.
Ezért érdemes lenne egy modern gépen megismételni a tesztet. CPU magok terhelésének figyelésével érdekes dolgok derülhetnek ki. Ez persze erre a tesztre is igaz, Egyértelműen meghatározható lenne CPU vagy GPU az aktuális limit.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Crypto Trade
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Milyen autót vegyek?
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Sweet.tv - internetes TV
- Autós kamerák
- LordAthis: AI (és másra is használt) Cluster építése - Második Cikk
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3018
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix Thor Platinum II 1200W 80+Platinum Prémium tápegység!
- Sound Blaster AE-7 (B-Stock)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest