Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#6351) JoinR válasza Dr.FantastiK (#6349) üzenetére


JoinR
senior tag

Gondolom neked a gumi és az ülés is vasból van ezt megelőzendő. :D

(#6352) kovacs65 válasza JoinR (#6351) üzenetére


kovacs65
senior tag

Még nem láttam közelről ilyen szíjat, de nem tartom valószínűnek, hogy a szénszállal vagy mással erősített szíjat egyszerű lenne elvágni.

Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?

(#6353) Ijk válasza kovacs65 (#6352) üzenetére


Ijk
nagyúr

Ha valaki szét akarja b*szni a bringádat akkor szét fogja.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#6354) Ijk


Ijk
nagyúr

Végülis visszamondtam a rendelést, a nagyjából 5-6 km utakkal overkill, akármennyire is megtetszett a gép. Csináltam pár mérést Strava-ban, ma reggel kis hátszéllel 5.2km 15 perc, 20km/h átlagos sebesség, tegnap közepes szembeszélben 18 perc, 17km/h átlagos sebesség. Saccra pedeleccel az út 12 max 10 perc lenne, 0 izzadással.
Egyelőre még kivárom míg nayon fáj majd a térdem, esetleg párszor megfázom nyáron a légkonditól izzadtan, bár akkor váltáspólót szoktam hozni.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#6355) gbors válasza Ijk (#6354) üzenetére


gbors
nagyúr

Sima pedelec-kel 22-23-as átlagnál többel ne számolj - egyrészt gondolom az 5km-ben van pár gyorsítás / lassítás, másrészt a 25-ös korlátozású bringák 20 és 25 között elkezdik visszavenni a kraftot, ha valaki 20-as tempó körül tud rásegítés nélkül, akkor rövid távon kifejezetten irritáló tud lenni ez a karakterisztika. Szóval gyorsabb alig leszel, persze a leizzadás és a térdfájás hiánya az előny.
Ha ennyire nehéz a döntés (ami az árak miatt egyáltalán nem meglepő), akkor érdemes pár napra bérelni egy bármilyen középmotoros gépet, és rápróbálni, milyen vele járni.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#6356) Ijk válasza gbors (#6355) üzenetére


Ijk
nagyúr

Mindenképp ki akarok majd egy bosch középmotoros gépet próbálni mostmár. Inkább vágynak nevezném ezt mint racionális döntésnek, Porsche-ra soha nem lesz pénzem (meg autók nem is hoznak lázba), ebbe a márkába nagyon beleszerettem (a minőségi építés mellett nekem fontos a külső), ill. a technikai része is érdekel. Gyakorlatra visszavezetve nem vagyok kerékpár megszállott, mármint a tekerést illetően, városban jelenleg a legpraktikusabb eszköz azért használom. Motorok sem különösebben érdekelnek, még a robogót is kizártam régebben tárolás, olaj+benzin miatt).

Persze sebességre ott van némi kockázattal a chipelés, de 30-35-nél gyorsabban még a legjobb útszakaszokat sem vállalnám be, anniyt lehetne nyerni, de 1-2 percekről beszélünk 5km-en.
Most a 15% akció miatt pörögtem be, de nem szeretem az ilyen vásárlási nyomást, kivárok, gyűjtögetek, tesztelgetek, addig meg használom az analógot. Persze 10+ km-es bejárással már behúztam volna, 5km nekem pont a kényelmi határeset.

[ Szerkesztve ]

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#6357) dugo_ válasza Ijk (#6354) üzenetére


dugo_
veterán

A térdfájást nem beállítási/méretprobléma okozza? Nekem nagyon gyenge volt fiatalon a térdem és simán a kocabringázás tette rendbe teljesen.

(#6358) Ijk válasza dugo_ (#6357) üzenetére


Ijk
nagyúr

Ha terhelem fáj (pl. szembeszélben akarok haladósan menni vagy oda kell lépni forgalom miatt induláskor, ill.ha aznap esetleg mentem már 30+km-t városban). Azért nem olyan vészes, de érzem nap végén vagy másnap ha megterheltem. 3. emeleti lakásfelújítás óta fájnak időszakosan, ill. ha igénybe veszem őket. Érdekes módon konditeremben odafigyelve guggolás 80 kilóig még jót is tesz.
Azért ha odafigyelek ki lehet küszöbölni, pl. mindig visszaváltani, ha hosszabb út lazábban tekerni (max 20-as tempó ha nincs szél), de így 40-hez közel nem olyan mint 20 évesen. A beállítás jó, arra nagyon odafigyeltem pont emiatt. Azért még bírom térddel, nem akarom kifogásként kezelni, de nem mindig vágyom tekerni.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#6359) gbors válasza Ijk (#6356) üzenetére


gbors
nagyúr

Az amúgy fontos kérdés, hogy mennyire faktor a munkábabiciklizésben a mozgás, mert ha inkább praktikus munkábajáró eszköz kell, akkor lehet, hogy egy kutyközönséges elektromos robogóval vagy akár rollerrel jársz a legjobban. Mellette meg megmaradhat a jelen bringa arra, ha éppen tekerni támad kedved.

A tuning nagyon kétélű dolog, bár itthon még egy darabig várhatóan nem repül rá a rendőrség, az EU-s országok mellett már a gyártók is kezdik pedzegetni a szanckionálását, a Bosch különösképpen. A 2x5km-re szerintem még gondolkodni sem érdemes rajta.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#6360) Ijk válasza gbors (#6359) üzenetére


Ijk
nagyúr

Robogót már nem tudom elhelyezni a tárolóban, és máshol nincs hely. Előnye hogy mehetsz 40-45-el (ami hátrány is mert az úton te leszel a leglassabb), viszont szerintem hosszútávon drágább. Mozgás nem igazán szempont, heti 3x járok kondizni, 1x úszni, lassan futni is kellene, teljesen elválik nálam a közlekedéstől (külön beöltözök, nem érdekel akkor hogy leizzadok). 120 ezres városban még mindig a kerékpár a legjobb szerintem, bárhova, bármilyen úton gyaloglás mobilitásával vetekszik.
Chipeléssel kapcsolatban egyetértek.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#6361) m3ss válasza Ijk (#6360) üzenetére


m3ss
veterán

sztem 5km-re felesleges. plane kmeten, ahol egy darab emelkedo sincs :) mondjuk fun nagyon, szoval nem akarlak lebeszelni rola. kb tenyleg annyit ernel el vele, hogy ha akarsz nem izzadsz le. en mondjuk nem ertek egyet ezzel a 25km/h limittel, sztem 30-35 km/h realisabb lenne. aszfalton azonnal elered ezt a 25-os limitet meg 30-40 nm-es motorral is, alacsony nyomasu terepgumival is :N es azert nem mondanam kozveszelyesnek a 30-35 km/h limitet sem, persze ha a bringautak is adottak.
edemes kiprobalni egy bosch kozepmotorost, sztem nagyon jok. mintha analog bringaznal. mondjuk mas kozepmotorosat nem probaltam. de nincs keses/lag/utanhuzas mint egyik-masik agymotorosnal, amire volt szerencsem felulni..

https://www.instagram.com/jozsef.beko/

(#6362) Ijk válasza m3ss (#6361) üzenetére


Ijk
nagyúr

Az USA-ban műküdő 32km/h (20mph) ideális lenne szerintem, nekem is az út 90%-a nyílegyenes kerékpárút, ahol nem nehéz azért 25-ös limitet elérni, főleg ha van is kedvem tekerni. És azért egy 12 kilós gépet szabadonfutóval könnyebben is tekersz ennyivel, főleg hátszélben mint egy 23 kilós, elektromos motoros gépet (nem tudom mennyi az ellenállása). Ez is a hátrány, persze egy 32km/h limithez ész is kellene az átlagnak, mert én speciel csak kis forgalmas kerékpárúton, közúton vállalom be, még ott is sokszor necces egy kerékpárút elsőbbséget mellőző autós miatt, ami egyáltalán nem ritka.

Enviolo-t egyébként próbálta már valaki, mert papíron igen jól hangzik a tudása?

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#6363) m3ss válasza Ijk (#6362) üzenetére


m3ss
veterán

egyetertek, de akinek annyi esze van, annak a 25 is sok lesz. :) a 32 sokkal realisabb, persze lehet hogy nem artana vmi alkalmassagi vizsga...
pesten viszont sok helyen nincs kerekparut, es uton viszont lazan tudsz/akarsz 25-nel gyorsabban menni. plane utcai, vekony gumis ebikeokkal. utcai analog bringasok is itt pesten siman 30 km/h folott mennek ahogy en lattam...

https://www.instagram.com/jozsef.beko/

(#6364) Ijk válasza m3ss (#6363) üzenetére


Ijk
nagyúr

Nagyon sok a 25 és 32 között a különbség. inkább azt mondom akkor vegyél S-Pedelec-et és lehet hasítani. Ha racionálisan belátom inkább s-pedelec akinek nagyobb sebességre van igénye, mint hogy 70+-os mamikák, idióták száguldozzanak a karos biciklikkel 32-vel, vagy meg kell akkor kockáztatni saját fejre a chiptuningot. Nyilván nekem jobb lenne a 32-es limit, de társadalmi szinten problémás. Itthon egyáltalán nincs elterjedve az e-bike, Kecskeméten nem is nagyon láttam pedelec-et csak Tornádós cigókat, mamákat, bele sem gondolok ha 32-es tempóval itt ezek elterjednének, szerencsére millió+-ért inkább valami olajat eresztő kocsit vesznek és állnak az Izsáki úti dugóban. ;]

[ Szerkesztve ]

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#6365) nagylaci32


nagylaci32
tag

Felvilágosítana valaki, hogy a hagyományos kerékpárt miért hívják "analóg"-nak? Ahogy én tudom, semmi köze nincs a hagyományos/mechanikus/emberi erővel hajtott jelentéshez.

(#6366) m3ss válasza Ijk (#6364) üzenetére


m3ss
veterán

en nem akarok hasitani, 99%-ban erdoben hasznalom a regi 65 nm-es ktm fullyt, ott valojaban limittel is elvagy. mondjuk elmult egy evben egy kezemen meg tudom szamolni hanyszor hasznaltam...utolso dobogoko koromon nyomtam egy bukfencet es fajt a csuklom sokaig :DDD
viszont ha kimentem aszfaltra, kb 5x az elmult par evben, azonnal a tuning gomb utan nyulkaltam es nem szaguldozok sztem. az a 25 km / h egyszeruen keves. regi robogos beidegzodes lehet, de sokszor biztonsagosabb, ha alkalomadtan fel tudod venni a forgalom tempojat...
amugy egy 85 nm-es jo valtoval szerelt boschal pl siman lehetett ket lampa kozott tartani a reggeli forgalom tempojat, ha akart az ember tekerni..en mondjuk semennyire nem akarok bringaval forgalomban, autok kozott kozlekedni mar :)

ja mert sik terep meg relative kis tavolsagok miatt nem annyira letszukseg kecson. hegyek, dombok kozott viszont gyorsan megszerettek az emberek..nem mindegy hogy tolod vagy tekered :)
amugy csalanosi erdoben lattam multkor ebikeot.

https://www.instagram.com/jozsef.beko/

(#6367) Somatom válasza nagylaci32 (#6365) üzenetére


Somatom
veterán

Nemtom. Bringás topikban is így hívják. Ráragadt. Tudsz rá egyszerűbb, rövidebb kifejezést? A csakemberierővelhajtott, vagy a nemelektromosbringa olyan nyakatekert. :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#6368) Somatom válasza m3ss (#6366) üzenetére


Somatom
veterán

Símán. Bp., Szt. István krt. Nincs bringasáv, a teherautók a szélsőben vészvillogóval. Kénytelen vagyok a belsőben előzni. Ahhoz már meg kell taposnom a fully -t a max 45 -re, de nem szokott gond lenni. :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#6369) Ijk válasza m3ss (#6366) üzenetére


Ijk
nagyúr

Szerintem nincs igazán kerékpár kultúra erre, mindenki kocsival jár akinek futja rá, akinek nem az kerékpárral vagy olcsó karos elektromossal. Persze vannak a szabadidős kerékpárosok komolyabb gépekkel, de arra még én sem vennék elektromost. III.Bélán és Vízműn jövök be minden reggel, Hetényegyháza felől araszol több száz autó, közben még nyáron is jó ha 5 kerékpárossal találkozom, inkább a futókat szoktam kerülgetni.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#6370) gbors válasza Ijk (#6360) üzenetére


gbors
nagyúr

Háááááát, akkor pedig nagyon a roller felé mutat a praktikum :)

Sebesség témához: én értem, hogy az EU miért 25-re korlátoz, viszont így kellene két kerékpár-kategória, mert az s-pedelecet berakva a segédmotorok közé elég hülye szituációt teremtettek (városi kerékpárutak kilőve, na meg a fullos bukó), és láthatóan ez az EU-ban olyannyira nem zavar senkit, hogy a kategória kihalófélben van.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#6371) m3ss válasza Ijk (#6369) üzenetére


m3ss
veterán

ja, majd a kovetkezo generacio, altalanos problema ez magyarorszagon sztem. ujabban a fiatalok azert egyre mozgas tudatosabban elnek. meg kornyezettudatosabban is, szoval valszeg ott is egyre tobb ebike lesz. persze az uj bringak ara sem segit abban, hogy elterjedjen...amugy jo is ez, ha akarod leveszed ecora es aktiv mozgas, ha meg nem akarsz egyaltalan elfaradni max rasegitesen tolod neki...

https://www.instagram.com/jozsef.beko/

(#6372) coolabácsi válasza m3ss (#6371) üzenetére


coolabácsi
tag

Én csak szabadidős céllal használok bringát.Ecoban csak kipróbálva volt, az nem nekem való, azt a szintet nem is tudom értelmezni.Max rásegítésen használom 90%-ban, nagy pedálfordulattal, nem nyomatékból, és kellemesen elszoktam fáradni.Így akár hová megyek vele, mindig élmény lesz számomra, és szigorúan 25-ös limit kilőve. :)

(#6373) No.01


No.01
őstag

Sziasztok,

Buta noob kerdessel fordulnek hozzatok: a Bosch motorokon van/letezik kell firmawaret frissiteni? Az egyik helyen azt mondtak, h majd az elso szerviznel megcsinaljak... en meg csak alltam es neztem, mint hal a szatyorban.

(#6374) gbors válasza No.01 (#6373) üzenetére


gbors
nagyúr

Nem kell, de teljesen bevett dolog. És vannak benne meglepő dolgok - egyes 65Nm-rel indult motorok egy FW frissítés után felmentek 75-re, a 75-tel indulók meg 85-re. Nem tudom, ennek mennyi a gyakorlati jelentősége, de ártani mindenesetre nem fog.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#6375) nagylaci32 válasza Somatom (#6367) üzenetére


nagylaci32
tag

Ha mindenáron jelzőt akarunk tenni a normál bicikli elé, akkor szerintem a "mechanikus" a legjobb kifejezés. (A "hagyományos", "manuális" is megteszi.) De nem lenne jobb meghagyni a kerékpár szót a hagyományos jelentésében és a segédmotoros kerékpárokat megkülönböztetni tőlük? Rájuk lett kitalálva annak idején a "moped" kifejezés. (Aztán elkezdték összevissza használni mindenre, aminek már pedálja sincs. Később már a négykerekű is lehetett mopedautó...) De manapság az "ebike" és a "pedelec" kifejezés jól leírja a különbséget a normál kerékpártól.

Nem úgy mint az "analóg" kerékpár, aminek szerintem továbbra is annyi köze van a hagyományos bringa jelentéshez, mint az "akusztikus" biciklinek. Ezeknél szerintem értelmesebb lenne az, "unplugged"- és a "vezeték nélküli" bicikli kifejezések is. Szóval továbbra is érdekel, hogy ki miért (milyen értelemben) használja az "analóg"-ot.

(#6376) arcitec válasza nagylaci32 (#6375) üzenetére


arcitec
addikt

Marhaság ... ;]

(#6377) Somatom válasza nagylaci32 (#6375) üzenetére


Somatom
veterán

Analóg = emberi erővel hajtott. Hogy mért? Mert csak. :)
Olyan ez, mint a slusszkulcs, ami tulképp kulcskulcsot jelent, semmi köze az autóhoz. Vagy, a defekt. Melóban a német irányítómnak magyaráztam egyszer, hogy defektet kaptam.
-De, milyen defektet?
-Hogyhogy milyet? Hát olyan defekt defektet. Nem értesz a saját nyelveden? DEFEKT!
Nem tudtam, hogy a defekt csak nálunk jelenti azt, hogy kipukkadt a gumi. :)

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#6378) No.01 válasza gbors (#6374) üzenetére


No.01
őstag

Koszonom. Konkretan Active Line Plus-rol beszelunk.
Ehhez tenyleg szerviz kell vagy otthon is megoldhato? (nem, nem trukkozni szeretnek csak meguszni egy extra latogatast a szervizbe es ezzel sporolni is 2x 110km megtetelet)

(#6379) Ijk


Ijk
nagyúr

Most a enviolo automata váltós birizgálja a fantáziám, nem tudom mikor fogom ezt az egészet elengedni. :)
Közben néztem egy Bosch-tube akku teardown-t, csak hogy akku témát is megrázzam: [link]
Ebben házilag nem nagyon cserélgetsz cellákat, de szerintem egy műszerész is elzavar vele. Tehát jelenleg veszel egy másik akkut 300-350 ezerért, kérdés hány évet/km-t bírnak ezek amikor már tényleg kukázza az ember. Persze tök jó lenne ha mondjuk 5-10 év múlva amikor cserélni akarod már olcsóbbat, könnyebbet, erősebbet kapsz.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#6380) gbors válasza No.01 (#6378) üzenetére


gbors
nagyúr

Valószínűleg otthon is meg lehet csinálni, de nincs benne semmi sürgős - ne menj emiatt extrán a szervízbe, majd amikor esedékes lesz a következő, akkor ráér.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#6381) nagylaci32 válasza Somatom (#6377) üzenetére


nagylaci32
tag

Gyors utánajárással a slusszkulcs az a (gyújtás) vége kulcs. (forrás)
A defekt pedig jelentésszűküléssel létrejött szó: (levegő) hiány (az abroncsban). (forrás)
Tehát ezek a példák okkal és nem "mert csak" jöttek létre.

Illetve jelentős különbség még, hogy tapasztalatom szerint ezeket a szavakat a magyarul beszélők értik, míg az "analóg biciklit" egyelőre csak egy nagyon szűk réteg, a segédmotoros bringások használják. Egyelőre nem találkoztam olyannal, aki tudja is, hogy miért így hívja, de nagyon érdekel.

(#6382) Somatom válasza nagylaci32 (#6381) üzenetére


Somatom
veterán

A defekt a németeknél általános hibát jelent. Csak nálunk jelenti a gumi kilapulását.
Én továbbra is analógnak fogom hívni a pusztán izomerővel hajtott kerékpárt és ha neked ez nem tetszik, akkor .... hirtelen nem is tudom, hogy milyen lehetőségeid vannak. :P

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#6383) baloo79 válasza Somatom (#6382) üzenetére


baloo79
tag

A defekt szóra anno németórán a némettanárnőnk az Autopanne szót használta, szerencsére nekem még nem kellett használnom ezt a kifejezést Németországban. :)

(#6384) Somatom válasza baloo79 (#6383) üzenetére


Somatom
veterán

Nälunk német az irányítás, de minden sofőr magyar, úgyhogy az irányítók kénytelenek megérteni a magyarnémetet. :) A "Reifen kaput" elég nekik. Megkérdezik, hogy melyik tengely, melyik oldal, meg hogy mit vitt magával a gumi (pl. a sárvédőt) és küldik a szervízt.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#6385) DigitXT válasza nagylaci32 (#6375) üzenetére


DigitXT
félisten

A segédmotoros kerékpárt már nem csak a köznyelv érti a robogókra,
hanem konkrétan a KRESZ megkülönbözteti a kerékpártól jelentősen.
Pont az a pedelec lényege, hogy NEM SMKP a mai értelemben.:))

Ui: németeknél konkrétan a Moped az SMKP, de van "alatta" még egy
kisebb kategória, a Mofa. Szó szerint is segédmotoros* kerékpár.:R
(Amennyire tudom, a pedelec abba tartozik, mint olyan kerékpárként
használható, de jajj annak a suhancnak, aki tuningolja és megfogják.)

Semmi értelme a mechanikus jelzőnek.:D Bár az analógnak sincs sok...
A probléma megoldása, ez: "kerékpár". Pont. Majd "kitalálja" az olvasó:
ha segíteni akarsz neki, rakhatsz jelzőt: akusztikus? Tuti be fog válni.:DDD

A nyelv érdekes állatfaj, de valahol mindig idomul: a lényeg, hogy egy
beszélgetésben fogalmi szinten megértsük egymást. Minden más tök
másodlagos... Azért nem jó amúgy a gitár, mint példa, mert ezek NEM
feltétlen egymás fejlettebb verziói. Másra vannak. Viszont pl. digitális
technikában gyakran az analóg áramkörök fejlettebb ("másként szar")
verziói lettek a digitális áramkörök. (Láttam már olyat, hogy "digitális"
bicikli, de az már olyan szinten fogalmi zavar volt: mert lánc nélküli.:D
Nagy ötlet, ha lenne 100% hatásfokú mechanikus/elektromos energia
átalakítónk (generátor), és ugyanaz visszafelé (motor), de hát nincs...)

Az unplugged is vicces, csak nem igaz: az egy olyan eBike, amin nincs
aktiválva a rásegítés. De attól még nem lesz akusztikus kerékpár, LOL!

*: de NEM motorkerékpár!:))

(#6386) baloo79 válasza Somatom (#6384) üzenetére


baloo79
tag

Igen, a "Reifen kaputt" is elég kifejező. :D

(#6387) asuspc96


asuspc96
senior tag

Helló,

Szembe jött velem egy cikk, és érdekelne a véleményetek, hogy ez a márka illetve bringa mennyire megbízható?

gogobest-gf600

(#6388) big-J válasza asuspc96 (#6387) üzenetére


big-J
őstag

A lufigumi annyira nem defektallo mint a sima
Bármennyire lehet megbízható, akár nagyon, akár semennyire.

(#6389) Runner_fxr válasza asuspc96 (#6387) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Amit a terepezős képességekről és a teherbírásról írtak, az konkrétan hazugság. Ez egy tesco/obi/praktiker szintű borzalom. Kb 30kg lehet ez a bringa, olyan váltóval, hajtással és fékkel, amit egy alap gyerek bringára szokás tenni.

[ Szerkesztve ]

(#6390) asuspc96 válasza Runner_fxr (#6389) üzenetére


asuspc96
senior tag

Köszi!! :R

[ Szerkesztve ]

(#6391) agszabv


agszabv
csendes tag

Jó a topik, sokan írnak sokfélét, de alig vagy nem is használtak E-Bike-ot.
Napi szinten (36km) használok e-bike-ot a városban , néha terepen. Bosch rendszeren.
Tapasztalataim:
- A 25 Km/h óra korlát egy vicc :( gyorsabban járok sima kerékpárral. Nekem minden kerékpáron van "tuning", nem a versenyzés a cél, úgy állítom be, hogy normál hajtási teljesítménnyel egyenes úton kb. 32Km/h-val haladok (Ha nagyon megnyomom akkor olyan 36 Km/h). Át a városon 27 Km/h az átlagom. így 90 Kg-os testtömegemmel a Bosch2 500Wh rendszer 50 Km a Bosch4 smart system 625Wh rendszer 62 Km ert bír. A Bosch 2-nél csak sima "Tour" használok, a Bosch 4-en egyedi Eco beállítással max 60Nm-re állítva hozza a régebbi rendszer teljesítményét. A Gen2-ben 10K plusz kilométer van, semmi baja a tuningtól...
- A legújabb Bosch Gen4. Smart System rendszerem van. Ha van akkumulátor kapacitás akkor semmivel nem érzem jobbnak mint a Gen2.-es rendszer. Ennek az az oka hogy már a Gen2. is hibátlan volt. (Persze tudom a Gen4 könnyebb, ha kifogy az akksi nincsen homokban tekerés effektus, és a pedál hajtókar sem lazul meg). Ha van jóállapotú használt Gen2. nyugodtan meg lehet venni.
- A Gen4.-et nem rég vettem mert megint eltört a Gen2. váz (közben meg lett javítva). Az új divat szerint csak marha nagy kerékpárokat lehet venni, olyan mint kocsikba a SUV divat. Semmi értelme, a mellemig ér a kormány. Kinek tetszik ez? Hol lesz a trend vége ? :D
Lásd alábbi képek a régi nem kis bringámnál is 10cm-el magasabb az új trend. Nekem nem tetszik.

(#6392) Ijk válasza agszabv (#6391) üzenetére


Ijk
nagyúr

Unlockhoz mit használsz Speedboxot vagy Volspeed-et?
Múltkor írtam hogy az USA 32km/h limit lenne jó, 25-öt egy közepes erősfezsítéssel tudok ha nincs szembeszél, mondjuk én 105kg vagyok.

[ Szerkesztve ]

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#6393) gbors válasza agszabv (#6391) üzenetére


gbors
nagyúr

A 25 Km/h óra korlát egy vicc

Igen, könnyű ennyivel elintézni, nekem is ez a zsigeri reakcióm, de sajnos a hazai bringás-kultúrát elnézve, egyáltalán nem alacsony a 25 (ami a gyakorlatban inkább 23-24, merthogy 20-tól már kezdi visszavenni a rásegítést).
A természetes progresszió az lenne, hogy ha kevés a 25, akkor vegyél s-pedelec-et - én azt is vettem, de sajnos a szabályozás miatt elég sok kötöttsége van, nem árt, ha az ember pontosan tudja, mibe is ugrik bele. Meg úgy fest, hogy a választék is egyre gyérebb :(

Amúgy a 27-es átlaggal a 625-ös akksiból kivett 62km nem éppen sok - nyilván nem mindegy, mennyi start/stop van benne, de nekem ugyanekkora akksi hasonló átlagsebességgel 85-90 km-t bír (Yamaha rendszer, de alig hiszem, hogy ez lenne a fő ok). Ezt csak azért említem, mert ez pl. lehet (részben) amiatt, hogy 25-ös limitre tervezett rendszert hajtasz jelentősen gyorsabban.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#6394) kovacs65 válasza gbors (#6393) üzenetére


kovacs65
senior tag

Nekem S-pedelec van.
1125-ös akksi, Bosch 4-es rendszer, ECO módban 260 km-t jósol, 25-30-as sebességnél..

Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?

(#6395) Ijk válasza gbors (#6393) üzenetére


Ijk
nagyúr

Gondolom testsúly, kerékpár típus, útminőség, száljárás, domborzat elég széles tartományban befolyásolja a hatótávot.

Ja végülis pár napja mégis berendeltem a Bosch Performance line + Enviolo automatiq verziót, remélem jövőhéten megjön.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#6396) Runner_fxr válasza agszabv (#6391) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Azért ezzel vitatkoznék, hogy nem jobb a gen 4 bosch mint a gen 2. A gen 2-ben belső áttétel van, 2,4-es szorzóval. Lemerülve sokkal nehezebb hajtani. A kis fogaskerék zajos és gyorsan kopik, illetve a láncokat is jobban koptatja. Maga a motor is jóval nagyobb, sokkal jobb vázakat tudnak készíteni a gen 4-hez. A tömítése is jobb a gen 4-nek. Maximum a teljesítményük hasonló, amúgy mindenben jobb a gen 4.

Ezt az új divat dolgot sem értem, egy merev vázas bringát hasonlítasz egy trail fully-hoz. Ráadásul az egyik 27,5 a másik 29. Nyilván a trail fully-nak más a geometriája. Ma is lehet kapni merev vázas bringát. A probléma inkább az, hogy nagyon sok ebike felhasználó ágyúval lő verébre. Megveszik a trail, enduro gépeket, amikor elég lenne egy trekking is ahhoz a felhasználásához. Aztán felkerül a sárvédő, csomagtartó, gyerekülés, kitámasztó az enduro gépre. A tapasztaltabb montisok meg beszarnak a röhögéstől. :D

[ Szerkesztve ]

(#6397) agszabv


agszabv
csendes tag

Gen4. Smart System tuning: SpeedFun Furious Evo easy+
Gen2. tuning: VOLspeed V3; badassBox 4-es is volt azzal sem volt gondom.
A Gen.4 Smart system-nek nincsen kijelzője. Mobil applikációval lehet használni és ott az ECO és a Turbo mód rásegítést személyre lehet szabni. Nekem a Gen4. ECO mód testreszabva kb. Gen2. Tour lett. Igy megy 60 km körül sík úton. A gyári beállításokkal és ha nem mennék 25 Km/h fölé akkor 120 Km-ert is elmenne (gondolom, de mi értelme lenne kipróbálni. Akkor inkább rendes bringát használnék)
Az új Gen4 talán azért takarékosabb mert "inteligensebb" a szoftver. Az érzékelt paraméterekből össze-vissza szabályozza a rásegítést, ami terepen egyébként elég jó. Sík úton engem nagyon zavar az összevissza szabályozás, ott sokkal jobban szeretem a folymatos egyenletes rásegítést. A Gen2. eleve nem annyira okoskodott, a Gen4. ECO módja személyre szabható és ott is beállítható az egyenletes rásegítés. A régebbi Gen4.-es motorokkal nem tudom mi a szituáció. (de ha a gyári beállítások vannak az engem nagyon zavarna, az ECO túl gyenge, a Tour sík úton gyenge emelkedőn jó, az eMTB síkon elmegy emelkedőn meg már sok....)

(#6398) agszabv válasza Runner_fxr (#6396) üzenetére


agszabv
csendes tag

Jobb a Gen4. én is írtam, de használati érzetre és hatótávban nem érzek különbséget. A Gen2. is nagyon jó.
A kis lánckerék nekem kibírt 8.000 km-ert, ha kifogy az akksi tekerni nagyon nagy szívás, a pedál néha lelazult, a tömítéssel nem volt gondom de elhiszem hogy jobb a Gen4.
A Gen2. előnye hogy 1/3 áron lehet akksit szerezni hozzá, nekem van három is.

(#6399) agszabv válasza Runner_fxr (#6396) üzenetére


agszabv
csendes tag

A merev vázas Cube is ugyan ekkorák. Létrával kell felmászni. 10 éve mikor még csak 26" kerekű gépek voltak, azok nem 10 hanem 15 cm-el is kisebbek voltak (az is Cube teleszkopós volt.) Amúgy ha ráülök a dömper CUBE-omra ott nem érzem a különbséget, de ha mellette állok röhejes.

(#6400) Somatom válasza agszabv (#6399) üzenetére


Somatom
veterán

Hogy érted ezt a felmászást? Az enyém csak akkor magas, ha fent van a dropper. Ha lenyomom, akkor símán fel tudok ülni rá.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.